abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 14:16:56 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_131899247

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 06-10-2013 16:52:03 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 14:17:47 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_131899276
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:09 schreef Gogo83 het volgende:
Verstand is heel stom. Maar wel verstandig hats.. en volgende keer beter! :*

Heb zelf een mooi en gezellig rondje met mossel gelopen. Het lopen zelf ging niet zo. Het was heel benauwd, kreeg m'n ademhaling niet onder controle en aan het eind hyperventilerend gestopt. Herkende het gelukkig wel maar nog nooit gehad tijdens hardlopen..
Het is/was ook benauwd. Gisteren ook al. Ik heb over de Sacharovbrug gerend trouwens *)

Wel klote van het hyperventileren trouwens -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131899725
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is/was ook benauwd. Gisteren ook al. Ik heb over de Sacharovbrug gerend trouwens *)

Wel klote van het hyperventileren trouwens -O-
Ja.. heb het vroeger ook wel eens gehad, een tijdje toen ik een poging tot saxofoon spelen deed en een tijdje toen het niet zo lekker ging. Probleem alleen is dat ik toen beide keren bang werd voor herhaling waardoor dat ook gebeurde. En dat wil ik nu niet. Maar goed, loopt wel los hoop ik.
pi_131900020
Ik vind verstandig over het algemeen ook stom, en toen ik zo rond 5min/km startte had ik er al helemaal schijt aan :P en toen pakte verstand me kneiterhard terug. Nouja. Ik heb wel wat lopen twijfelen of ik niet gewoon kalm aan door zou hobbelen, maar toen rode-kruismevrouwen me bij het waterput heel bezorgd aankeken en vroegen of het wel ging (ik zag er denk ik toen al niet meer zo fit uit, wat voor mij toch wel gek is :P), besloten te stoppen. Toen nog 3km op m'n dooie gemak naar het centrum van Bergen gehobbeld, wat ook echt niet meer ging omdat m'n hoofd niet meer op doorzetstand stond, maar op faalstand. Uiteindelijk toch echt gewoon eigen schuld dikke bult. Oké, en een beetje van de zon.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 14:49:25 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_131900229
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:33 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ja.. heb het vroeger ook wel eens gehad, een tijdje toen ik een poging tot saxofoon spelen deed en een tijdje toen het niet zo lekker ging. Probleem alleen is dat ik toen beide keren bang werd voor herhaling waardoor dat ook gebeurde. En dat wil ik nu niet. Maar goed, loopt wel los hoop ik.
Vast wel. Het was ook benauwd, en dat helpt ook niet echt. Soms wil het gewoon even niet :*

Jullie kennen vast Watts Zap wel, van Eurosport? Ik vond een Best of Moscow, met allemaal leuke atletiekstukjes :D het staat op Facebook, geen idee of je daarnaar kunt linken eigenlijk
https://www.facebook.com/photo.php?v=585583121497704
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2013 @ 14:51:08 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_131900307
En terug van de schollebosloop voor een enerverende 20KM. Vooraf was niet helemaal duidelijk hoe het parcours was. Het 20KM parcours was namelijk precies hetzelfde als de 15 waaronder cryptisch "+ extra ronde 5KM" stond. Waar die extra ronde dan zat was niet helemaal duidelijk, want het parcours bestond eigenlijk uit 2 landelijke gebieden die dmv een kilometer of 3 fietspad met elkaar verbonden waren.

Anyway, samen Arquero op tijd bij de start nummer opgehaald, chip aan de veter, camelbak om en gestart. En net na het 1KM punt brak bij de wiggle camelbak van mij al een bandje los. Gevolg. 3 minuten kloten om te zien of ik het ding nog op 1 of andere manier vast kon knopen en daarna maar bij een vrijwilliger afgegeven.

Na 8KM werden we als 20 lopers netjes voor een nog een rondje gestuurd dus dat probleem was ook opgelost. Verder konden we redelijk constant een tempo van ergens tussen de 5:40 en 5:50 vasthouden en zo kwamen we na 16KM weer in het gebied van de start. Daar zag ik nog een loper op een meter of 200 voor me en die moest ik nog inhalen :P Temp iets omhoog en uiteindelijk nog ruim onder de 2 uur gefinished wat mijn doel was. Jammer alleen dat de medailles op waren :D Die wordt na gestuurd _O-

Licht pijntje in de achillespees gehad dus dat blijft voorlopig oppassen. Verder bedacht ik me dat ik nog een lange weg te gaan heb tot de marathon, maar eigenlijk is het nog best acceptabel als je je bedenkt dat ik 3 dagen geleden nog aan het projectielkotsen was.

Ow en de kinderen vonden het erg fijn dat er krentenbollen en sinaasappels voor de gefinishte lopers waren.

http://www.endomondo.com/workouts/254847695/819185

En hiermee heb ik mijn jaartotaal van vorig jaar overtroffen *O*
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 14:59:00 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_131900582
Goed gedaan Swets! ^O^ Lief dat ze de medaille nasturen :D

Wel balen van je Camelback... Is dat nog te fixen?
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:12:10 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_131900954
Even snel: Jero moet zelf maar verslag doen. Tipje vd sluier: hij was té snel voor mijn fototoestel :)

Mijn race: om te vergeten :r Ik ging een pacer voor 1u volgen ( met als plan versnellen bij 7k), maar die startte met 5:40 min/km. Ik heb me dus kapotgelopen.... Bah bah bah!

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 06-10-2013 15:18:27 ]
pi_131900969
Watch this space! Episch verslag gaat volgen! *)
Ja doei.
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:13:18 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_131900986
Nou, dan wacht ik inderdaad maar even op het verslag van Jero
F means you're fucked
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:14:22 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_131901031
Dat finishen vind ze wel leuk..

(die 20km er voor hoeven van haar niet zo ;) )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 15:21:12 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_131901237
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:13 schreef YUR het volgende:
Nou, dan wacht ik inderdaad maar even op het verslag van Jero
Verslagen O+

quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:12 schreef Quoi het volgende:
Even snel: Jero moet zelf maar verslag doen. Tipje vd sluier: hij was té snel voor mijn fototoestel :)

Mijn race: om te vergeten :r Ik ging een pacer voor 1u volgen ( met als plan versnellen bij 7k), maar die startte met 5:40 min/km. Ik heb me dus kapotgelopen.... Bah bah bah!
Wat een rare start voor een pacer voor één uur?
pi_131901382
TWC & Bonobo, mooie verslagen en een erg goeie prestatie.
Swetsenegger ^O^

quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:12 schreef Quoi het volgende:
Dus??? Je hebt een PR???
pi_131901838
Heel tevreden hier van de Brussels Half Marathon:
- Officiële tijd: 1u32.57
- Rank: 481/7853
- Betere tijd dan verwacht, zwaarder parcours dan verwacht --> Benen helemaal verzuurd nu.

SPOILER
*O* *O* *O*
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 15:42:23 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_131901874
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:41 schreef minimaLL het volgende:
- Betere tijd dan verwacht, zwaarder parcours dan verwacht --> Benen helemaal verzuurd nu.

SPOILER
*O* *O* *O*
Wat een nette tijd zeg _O_
pi_131902068
quote:

SPOILER
*O* *O* *O*
Zo. Dat is vrij snel. ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2013 @ 15:47:50 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_131902071
Ik realiseer me trouwens dat ik fantastisch heb gelopen. Even los van die 2e kilometer 19KM lang tussen de 5:40 en 5:50. Ik had dit tempo ook 21.1KM kunnen volhouden, wat een HM in 2 uur 2 ongeveer had geweest. Sneller dan mijn snelste tot nu toe.
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:48:34 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131902104
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik realiseer me trouwens dat ik fantastisch heb gelopen. Even los van die 2e kilometer 19KM lang tussen de 5:40 en 5:50. Ik had dit tempo ook 21.1KM kunnen volhouden, wat een HM in 2 uur 2 ongeveer had geweest. Sneller dan mijn snelste tot nu toe.
Ik vind het inderdaad ook een nette tijd!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2013 @ 15:48:49 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_131902115
quote:

SPOILER
*O* *O* *O*
Das een behoorlijke tijd :)
pi_131902450
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Verslagen O+

[..]

Wat een rare start voor een pacer voor één uur?
Nou ja, 20 seconden te snel in de eerste km is ook weer niet zo raar. Pas als die het langer volhoudt wordt het problematisch lijkt me..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 16:02:05 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_131902494
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou ja, 20 seconden te snel in de eerste km is ook weer niet zo raar. Pas als die het langer volhoudt wordt het problematisch lijkt me..
Ik zou verwachten dat een pacer net iets behoudender start, zodat zijn volgers zich niet meteen kapot lopen... Die lopers verwachten weg te gaan op 6min/km, en dan is 20sec meer best een verschil.
pi_131902528
Au, heb echt een hele grote mega bloedblaar aan de zijkant van m'n teen zitten :X
Nu ff kids naar hun moeder brengen en dan vanavond euh... weinig meer doen :D

Op zich lekker gelopen, maar zat er rond de 15 beetje doorheen. Toch nog aardig door kunnen trekken, maar ik merk dat ik daar nog wat vermogen mis om ook die laatste kilometers lekker te kunnen lopen. Maar eens kijken hoe ik dat verbeterd kan krijgen.
  ESF Reporter zondag 6 oktober 2013 @ 16:07:01 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_131902666
Net de Bredase Singelloop gelopen (5km). Ging lekker maar pas bij de laatste kilometer kon je een beetje je eigen tempo lopen. Dus mijn doel niet gehaald. Maar het was superleuk om te doen! Wat minder leuk is, is dat ik m'n rondje wil inladen met mijn horloge en die valt ineens vrolijk uit ("Activiteiten opslaan" was het laatste dat ik erop las en toen, boem, blanco) en ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Iemand tips? -O-
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 16:07:38 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_131902684
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:07 schreef Cee het volgende:
Net de Bredase Singelloop gelopen (5km). Ging lekker maar pas bij de laatste kilometer kon je een beetje je eigen tempo lopen. Dus mijn doel niet gehaald. Maar het was superleuk om te doen! Wat minder leuk is, is dat ik m'n rondje wil inladen met mijn horloge en die valt ineens vrolijk uit en ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Iemand tips? -O-
Hmpf... Welk horloge heb je?
  ESF Reporter zondag 6 oktober 2013 @ 16:08:18 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_131902714
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hmpf... Welk horloge heb je?
Garmin Forerunner 210. Reset door lang op de light-knop te drukken lees ik her en der, maar er gebeurt niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')