lol voor je gaat photoshoppen eerst op googlenquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:20 schreef KolonelBroodje het volgende:
@oksel - Het heeft even geduurd maar hier is die dan hoor :
[ afbeelding ]
De banden moet je er zelf nog even bij denken, en die spaken kreeg ik ook niet helemaal mooi geshopped, maar ik hoop dat je er wat mee kan
Whaha oh zeker hoor! Maar vaatje was wel leeg. Maar doet wmb niks af aan het rondje. Genotenquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:45 schreef kanovinnie het volgende:
Heerlijk gefietst ja. Veel slap ouwehoeren enzo. En zoals we op het eind besloten, voor herhaling vatbaar. Al leek Muzas het daar nog niet helemaal mee eens te zijn.
Kano en ik hebben wat extra hoogtemeters meegenomen. Zeker een stuk of 3.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
En ik heb gewoon zoveel hoogtemeters gereden als jullie allemaal samen.
Ik vind het jammer dat ik zo ver weg woon, ik had graag met jullie mee gereden.
Viel mij eigenlijk niet op dat hij extra langzaam trapte oid. Misschien een bugje?quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:56 schreef Patroon het volgende:
Mooi ritje jongens! ddx ik zou je cadans wel wat verhogen. Gem. cadans van 85 is behoorlijk laag.
Dat was denk ik waarom het op het eind vlak voor het alkmaardermeer net ff te veel voor je werdquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Kano en ik hebben wat extra hoogtemeters meegenomen. Zeker een stuk of 3.
Is gemiddelde he dus telt ook momenten mee dat je benen stil houd (en dat is met groepje wat vaker), zit meestal rond de 95quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:56 schreef Patroon het volgende:
Mooi ritje jongens! ddx ik zou je cadans wel wat verhogen. Gem. cadans van 85 is behoorlijk laag.
En dat was vlak voor het pontje, dus mooi ingedeeldquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:03 schreef muzas het volgende:
Thnx, Maar bij alkmaardermeer zat ik nog redelijk goed. Als ik mn rit terugkijk vloog ik er bij 'westzaan' af.
Je kan instellen dat ie de 0 waardes niet meerekent (standaard staat ie zelf zo, je hebt een edge 500 toch?). Ik zit meestal rond de 95 en kom met gemiddeld 90 thuis.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:05 schreef ddx het volgende:
[..]
Is gemiddelde he dus telt ook momenten mee dat je benen stil houd (en dat is met groepje wat vaker), zit meestal rond de 95
Nee in je garmin. Standaard staat ie daar al op.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:07 schreef ddx het volgende:
Kan je dat op strava instellen ?
Als ik alleen fiets komt m'n gemiddelde meestal richting de 90 uit.
kan zijn dat FM te hoge spanning op spaak gezet heeft, kan ook ouderdom van velg zijn. (of de combi van beide) Als je vrijdag nog bij de beste man geweest bent, dan morgen gewoon meteen ff weer langs gaan. Als het een man van goede service is, zal ie je iig in de prijs tegemoet komen lijkt me..quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vrijdagmiddag wiel laten richten, zaterdag lekker stuk gefietst en geen rare dingen gemerkt. Kwam er net achter dat er een spaak door de velg is getrokken. Einde veld denk ik. Prutswerk van de fietsenmaker, of domme pech, kan gebeuren?
[ link | afbeelding ]
We hadden eigenlijk dat stuk dat 45km/u karretje moeten hebben, alhoewel de vraag is of iedereen dan had kunnen volgen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dat was vlak voor het pontje, dus mooi ingedeeld
Ik denk het niet. Alleen degene die er direct achter zit heeft er echt profijt van. En Muzas kwam na de rotonde al niet echt meer lekker op gang, laat staan doortrekken naar 45.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:18 schreef ddx het volgende:
[..]
We hadden eigenlijk dat stuk dat 45km/u karretje moeten hebben, alhoewel de vraag is of iedereen dan had kunnen volgen.
Pfff. Krijg dan echt last van mijn zitvlak. Had ik vandaag ook. Daarom voor volgend jaar maar een goede castelli/assos/agu/weet ik veel kopen en hopen dat dat wat verbeterd.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:09 schreef ddx het volgende:
Ok daar heb ik niets aan aangepast.
En idd lekkere dagtochtjes ben ik niet vies van
Volgend jaar maar eens rondje Ijsselmeer doen denk.
Ben nu wel redelijk gaarquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:10 schreef keesfietst het volgende:
Muzas houdt ons voor de gek want die kon gewoon mee komen.
ik kom zeker die kant een keer op, aankomend jaar..quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgend jaar wel ook in Limburg komen fietsen he.
Lekker afzien.
AGR zit in de planning. Mits ik door die stomme loting kom.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgend jaar wel ook in Limburg komen fietsen he.
Lekker afzien.
Alternatief: LBL. Is maar iets verder zuidelijk en geen loting.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:45 schreef muzas het volgende:
[..]
AGR zit in de planning. Mits ik door die stomme loting kom.
Er kunnen 12.000 mensen mee, dus als je gewoon op tijd inschrijft moet dat wel lukken lijkt me.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:45 schreef muzas het volgende:
[..]
AGR zit in de planning. Mits ik door die stomme loting kom.
Misgedacht.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er kunnen 12.000 mensen mee, dus als je gewoon op tijd inschrijft moet dat wel lukken lijkt me.
Er zijn van die tochten die houden er rekening mee wie voor de eerste keer wil mee doen. Of de AGR organisatie dat ook doet weet ik uiteraard niet, maar het zou wel eerlijker zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misgedacht.
Een paar jaar geleden was het in een half uur vol. Daarna hebben ze loting ingevoerd.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:29 schreef No-P het volgende:
Vrijdagavond tot zaterdagavond rond de 200km gemountainbiked, rond 25km gelopen, stuk gekanood, wat survivalopdrachtjes en wat andere opdrachten gedaan. En waar heb ik spierpijn van: van dat kleine stukje kanoën.
Vergeet maar garantie. Wiel is al 2 jaar oud, er zat een slag in toch? Daarom moest die FM de spaak aan 1 kant strakker zetten, busje in de velg is door de velg getrokken, er boven zie je ook een klein scheurtje in de velg.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
Normaal ga ik naar een racefiets-gespecialiseerde fm in scheveningen. Heb het wiel hier lokaal in delft even laten richten omdat ik de volgende dag wilde rijden. Zal bij deze delftse zaak niet zo snel nieuw materiaal kopen, dus zie niet zo snel hoe we het kunnen oplossen met korting op volgende aankoop oid. Zeker even terug, kijken wat ze ervan zeggen.
Velg is nog niet zo oud, jaar of twee oid.
Nee een Adventure race met checkpoints die je moet halen en speciale opdrachten. Zeer tof en een leuke uitputtingsstrijd.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Wat heb je gedaan? Dat hunted spel?
Grappig, heb je een linkje naar de organisatie? Vind ik wel ff interessant om door te lezen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Nee een Adventure race met checkpoints die je moet halen en speciale opdrachten. Zeer tof en een leuke uitputtingsstrijd.
daar zit die man vol mee.. !!quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:24 schreef Patroon het volgende:
Dat laatste van Critic lijkt mij het beste plan.
Úiteraard.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:06 schreef Wombcat het volgende:
Ik zit niet op strava, maar post wel hier. Mag dat wel?
Nee tuurlijk niet sukkelquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:06 schreef Wombcat het volgende:
Ik zit niet op strava, maar post wel hier. Mag dat wel?
Er is in de comments wel een voorstelronde, maar daar doet niet iedereen aan mee.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:08 schreef ddx het volgende:
Wat wel onhandig is dat er op strava geen nicknames bijstaan.
Slimme man.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Ja, wat is het nou![]()
Kano is mod, dus daar luister ik maar naar
Dat had ik ook al...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
Elke keer als ik kijk in het FOK! strava clubje zie ik zoveel mensen die ik niet ken, en zich ook niet voorstellen. Lafaards.
Je kunt toch gewoon je naam aanpassen en daar je nickname bijzetten?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:08 schreef ddx het volgende:
Wat wel onhandig is dat er op strava geen nicknames bijstaan.
Feli. Jongen of meisjes eigenlijk?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:50 schreef SuperWeber het volgende:
Hier nog steeds even niet fietsen, want papa...
Grappig dat je mij tipt. Die site is van een bekende/oude fietsmaat van mij waar ik laatst nog een duurritje mee heb gemaakt (hij heeft in het Nederlands baanteam gezeten). Had het interview gelezen inderdaad. Erg leuk en interessant!quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef buzz1291 het volgende:
Dit lijkt me nou typisch iets voor Patroon, al realiseer ik me ook wel dat een Fries toch wat moeilijk iets van een Drent aanneemt.....
http://www.wielertips.nl/(...)int-prof-indewinter/
haha ja, die binnendoor weg van jou bij de AGR, die achteraf niks korter bleek was ook zo'n puik planquote:
ik heb 181km gereden ipv 250.. hoezo was dat niets korter?!quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha ja, die binnendoor weg van jou bij de AGR, die achteraf niks korter bleek was ook zo'n puik plan
niet zo happen jij. Doe ik ook nooitquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:04 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik heb 181km gereden ipv 250.. hoezo was dat niets korter?!
gefeli man! lekker genieten van die rijkdom!quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:08 schreef SuperWeber het volgende:
Thnx allemaal, het is een meisje, het andere model had ik al, dus nu is de verzameling compleet...
quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi die laatste foto van die koeien in de wei MarcoD.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:08 schreef SuperWeber het volgende:
Thnx allemaal, het is een meisje, het andere model had ik al, dus nu is de verzameling compleet...
quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:08 schreef SuperWeber het volgende:
Thnx allemaal, het is een meisje, het andere model had ik al, dus nu is de verzameling compleet...
daar hebben we je niet een week lang voor moreel gesteund, om het er in één zaterdagavond weer bij te zuipen.....quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:31 schreef Oksel het volgende:
Vandaag voor 't eerst weer op de racer. Met 5 anderen, en een kater.
Dat vroeg ik me dus ook af. Kwam ook nog van die kort-kort gekken tegen...quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:33 schreef Patroon het volgende:
Ben ik nou zo'n kou kleum? Reed vandaag in lang/lang en kwam alleen maar mooi weer fietsers in kort/kort tegen. Oja, die fietsen natuurlijk altijd alleen maar vol gas.
Nee ik wil niet weer een discussie over kort of lang
Nou, in lang - kort, dus alleen een paar mouwstukken, was het vandaag soms best wel frisp. Ondershirt met korte mouwen was nog in de was dus werd het een mouwloos ondershirt en zonder zon viel dat toch een beetje tegen.... met die snelheden die ik de laatste weken van die Vittoria Evo Pro SC af laat spatten. Overigens al 4500 km lekvrij en nog niet eens halfsleets. Dus dat die super banden maar 3000 km meegaan is dus enigszins bezijden de waarheid.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af. Kwam ook nog van die kort-kort gekken tegen...
Lang-lang is iig wel pro
Ach, op die wijze leven, dan komt er toch een dag dat je het jojo-en opgeeft met weer een "goed" excuus. En uiteindelijk ben je dan rond je 50e rijp voor een bypass. Maar dat is nog ver weg hé Okkie? Sterkte en succes!quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:23 schreef Oksel het volgende:
Èn net bij een een sterrenrestaurant gegeten..![]()
Morgen weer naar de sportschool. Kwark voor ontbijt, crackers, kip + groente.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:50 schreef SuperWeber het volgende:
Hier nog steeds even niet fietsen, want papa...
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:50 schreef SuperWeber het volgende:
Hier nog steeds even niet fietsen, want papa...
quote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:50 schreef SuperWeber het volgende:
Hier nog steeds even niet fietsen, want papa...
17 graden was gisteren ook hier warm genoeg voor kort-kort.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik reed gister ook in kortkort, ging om 11:30 weg en was 4 uur oid weer thuis. Was prima te doen. Kees had het met lange mouwen (te) warm.
Maarja, dat is dan ook Noord Holland, waar het zonnetje altijd schijnt
Had precies hetzelfde. Met het zonnetje was het erg lekker, maar die verdween helaas redelijk snelquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren kniestukken en armstukken, vond het niet zo warm.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Mouwloos is voor mij absoluut noodzakelijk ivm een schouderblessure.
Muzas reed ook in herstel hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:51 schreef Patroon het volgende:
Ik gisteren beenstukken, zweethemd, shirt en jasje. Wind was hier nog fris. Ging met vriendin dus alleen in herstelzone dus iets warmer gekleed dan wanneer ik wat intensiever ga trainen.
Echte mannen rijden onder de 20 graden gewoon op de tacx.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:15 schreef the_critic het volgende:
ik reed gister ook gewoon lang-lang.. dat gelul altijd over kleding hier. Google eens wat kou voor je spieren doet, dan weet je genoeg. Wil je toch lekker met 15graden kort kort rijden, lekker doen. Ieder zijn ding.. maar beter wordt je er niet van. Kans dat je er slechter van wordt is echter wel aanwezig..
Mag dat wel dan, van je vriendin?quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Echte mannen rijden onder de 20 graden gewoon op de tacx.
quote:
Alleen op het balkonquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mag dat wel dan, van je vriendin?
Vanmorgen wel hoor. Toen vond ik het met lang lang nog koud-koudquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:20 schreef the_critic het volgende:
alleen als je met de fiets bent.... en lang lang draagt
Hoezo? Tegen het donker bots je niet aan hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:00 schreef Ericr het volgende:
39,3 Km, 35 gemiddeld. Wel het ritje van gisteren. Vanavond te vroeg donker om nog een ritje te kunnen maken.
In de duinen, kan ik een leuk verlichtingssetje monteren maar in de duinen willen rond deze tijd ook wel onverlaten met een brommertje even lekker afsteken. Ander parcours heb ik niet of ik moet gezellig een rondje door de bebouwde kom gaan maken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo? Tegen het donker bots je niet aan hoor.
Waar woon je dan dat het een kwestie van extremen is?quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
In de duinen, kan ik een leuk verlichtingssetje monteren maar in de duinen willen rond deze tijd ook wel onverlaten met een brommertje even lekker afsteken. Ander parcours heb ik niet of ik moet gezellig een rondje door de bebouwde kom gaan maken.
Den Haag, direct naast de duinen. Voordat ik de stad uit ben minimaal 10km rijden behalve als ik gelijk de duinen in ga bij Kijkduin richting HVH of Scheveningen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar woon je dan dat het een kwestie van extremen is?
Dan kan je idd beter niet fietsen ja.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Den Haag, direct naast de duinen. Voordat ik de stad uit ben minimaal 10km rijden behalve als ik gelijk de duinen in ga bij Kijkduin richting HVH of Scheveningen.
Kan wel beginnen met daglicht vanaf Kijkduin natuurlijk maar terug door het Westland over een redelijk verlichte route betekent al snel 10 Km terug vanaf Wateringse Veld. Niet de meest aantrekkelijke route terug en tijdrovend t.o.v. een ritje terug door de duinen.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kan je idd beter niet fietsen ja.
Waarom niet met 2 fietsen naast elkaar? Lijkt me veel makkelijker/comfortabelerquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:15 schreef Gripper het volgende:
101 km, gem 27,5.
Gisteren met de fokkers.
Maar dat lage gemiddelde kwam omdat ik nog in Utrecht de fiets van mn meisje moest ophalen, dus de laatste 13 km naar huis met mijn fiets op m'n nek, op haar mountainbike gereden/gesukkeld. Niet echt comfortabel (of snel)
Oh ja, we mochten hier alleen maar over snelheden en gemiddeldes praten. Sorry!
Heb ik 200 meter uitgetest, maar werkte niet. Haar fiets is te laag om ernaast aan de hand te houden, en te zwaar om lekker te laten meelopen. Mijn fiets is zo licht dat ie alle kanten op springt bij putdeksels en hobbels. En het was druk in de stad, telkens draaien & keren etc.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet met 2 fietsen naast elkaar? Lijkt me veel makkelijker/comfortabeler
Hier check ik 's ochtends of ik er al soignee uitzie. Elke ochtend weer ben ik teleurgesteld. Maar ooit, ooit ben ik opeens soignee.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb ik 200 meter uitgetest, maar werkte niet. Haar fiets is te laag om ernaast aan de hand te houden, en te zwaar om lekker te laten meelopen. Mijn fiets is zo licht dat ie alle kanten op springt bij putdeksels en hobbels. En het was druk in de stad, telkens draaien & keren etc.
Dus, mijn fiets op 1 schouder, en fietsen op de MTB.
Zag er allemaal wel erg grappig uit in etalages en ruiten (uiteraard altijd blijven checken of je nog soignée bent, ook als je scheef op de fiets zit)
Thanksquote:
Niemand de politie gebeld?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb ik 200 meter uitgetest, maar werkte niet. Haar fiets is te laag om ernaast aan de hand te houden, en te zwaar om lekker te laten meelopen. Mijn fiets is zo licht dat ie alle kanten op springt bij putdeksels en hobbels. En het was druk in de stad, telkens draaien & keren etc.
Dus, mijn fiets op 1 schouder, en fietsen op de MTB.
Zag er allemaal wel erg grappig uit in etalages en ruiten (uiteraard altijd blijven checken of je nog soignée bent, ook als je scheef op de fiets zit)
Tja, om je gesoigneerdheid te checken heb je alleen een gebouw met goed spiegelende ruiten nodig, maar voor jou moeten het daarnaast ook nog eens holle ruiten zijn. Die zie je helaas niet vaak bij moderne kantoorgebouwen...quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier check ik 's ochtends of ik er al soignee uitzie. Elke ochtend weer ben ik teleurgesteld. Maar ooit, ooit ben ik opeens soignee.
Jammer weer dit.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, om je gesoigneerdheid te checken heb je alleen een gebouw met goed spiegelende ruiten nodig, maar voor jou moeten het daarnaast ook nog eens holle ruiten zijn. Die zie je helaas niet vaak bij moderne kantoorgebouwen...
quote:
Redelijk permanente slijmbeursontsteking. Die wordt erger als 't warm is, wordt minder als m'n schouder koel blijft. Minder kleren op die plek houdt 't koeler, dus minder last.quote:
Goede vooruitgang geboekt dus.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:25 schreef thomasss het volgende:
Zaterdag 61.5 kilometers gefietst met gemiddelde van 26 kilometer per uur.
Zojuist ook het Fok!team gejoined op Strava. Half jaartje geleden reed ik als echte beginner nog met 21 per uur gemiddeld... Dat waren nog eens tijden.
De bijzonderheden zijn waardevolle toevoegingen naast het aantal kilometers en gemiddelde!quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
3,5 km, ca 10 min (woon-werk op gewone fiets, zonder tellertje).
En weer terug zelfde route.
De heenweg solo gereden, maar de terugweg deden we met z'n tweeën en hadden we de wind lekker in de rug!
Bijzonderheden:
-Lekke band: wel/niet
-Hongerklop: wel/niet
-Anders namelijk: (...)
Fijne wieltjes idd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:35 schreef keesfietst het volgende:
Racing 3 bij Hopmans gekocht. Had de wielen nog even gewogen, voorwiel 240 gram lichter, achterwiel 280 gram.
Net een ritje van 2.5u gemaakt. Valt me vooral op dat ik veel eerder op snelheid ben, ze voelen stijver en ze zoeven mooi.
Kwam er gisteravond bij thuiskomst achter dat m'n achterband helemaal was gespleten op een aantal stukken. Vond al dat ie wat hobbelig voelde onderweg. 4000km voor een Fortezza Tricomp is dus de max
OT: 70km @ 30,2km/u
Och, gewoon continue dezelfde drempel op en af rijden en dat moet wel lukken lijkt me.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef buzz1291 het volgende:
Ik denk dat ik vanmorgen iets van 10.000 Hm's had, kon het niet zo goed zien door de mist.
Goede avatar.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:25 schreef thomasss het volgende:
Zaterdag 61.5 kilometers gefietst met gemiddelde van 26 kilometer per uur.
Zojuist ook het Fok!team gejoined op Strava. Half jaartje geleden reed ik als echte beginner nog met 21 per uur gemiddeld... Dat waren nog eens tijden.
Zie het al, 20 euro...quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:00 schreef kaasplankje het volgende:
Die bodies van Shimano voor de goedkope wielen zijn niet duur. Paar tientjes ofzo.
Heb je smalle naafsteeksleutels? Dan kan je de as demonteren kogels eruit wippen met een schroevendraaier, en de body losschroeven met een dikke inbussleutel. Typenummer ff opschrijven en bestellen bij Rose of die site hierboven. De FM kan het ook maar dan kost het mss iets meer.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:01 schreef Patroon het volgende:
o nice. Dan kan ik daar de winter nog wel ff mee door.
Volgens mij is dit het goede type:quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je smalle naafsteeksleutels? Dan kan je de as demonteren kogels eruit wippen met een schroevendraaier, en de body losschroeven met een dikke inbussleutel. Typenummer ff opschrijven en bestellen bij Rose of die site hierboven. De FM kan het ook maar dan kost het mss iets meer.
Dat lijkt em wel te zijn idd, als je een potje lagervet hebt kan je meteen de kogels even in een vers badje vet leggen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het goede type:
Ik heb van die sleutels idd.
http://www.bike-component(...)-WH-RS10-RS-20-.html
Yep. bestel deze wel ff mee bij een volgende bestelling.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat lijkt em wel te zijn idd, als je een potje lagervet hebt kan je meteen de kogels even in een vers badje vet leggen.
haha lachequote:Op maandag 7 oktober 2013 19:29 schreef Tommeke het volgende:
Net ff een uurtje gecrosst door een paar parken hier in de stad. Ik spring altijd rechts af en links op. Zwaar onhandig
Heb een kwartier lang alleen maar links afgesprongen en het lukt nu hèhè
Er was in het Noorderplantsoen een ontgroening van een of andere debiele studentenvereniging aan de gang. Die feuten moesten rennen, rollen en een trap oprennen onder toezicht van een paar jochies van 20. Ik ging ff kijken en mij werd gevraagd wat ik er van vond.
Ze gingen niet zo snel dus ik zei dat ik ze een stel wijven vond en dat ik met m'n fiets op de schouder nog sneller kon. Gevolg was dat ze een wedstrijdje tegen mij moesten doen en toen konden ze wel snel naar boven rennen
En omdat laatste kregen ze nog meer op hun flikkerEcht wat een volk, heb me kapot gelachen.
Ja denk wel dat je er iets aan hebt. Mooie trainingswielen zijn het. Zwarte DT spaken er in. Mijn 1e Marmot reed ik ook met 36 spaaks wielen hoor. En mavic open pro's.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:25 schreef muzas het volgende:
Hmmmm....
Ik had me al bijna neergelegd bij het nog ff doorsparen voor die custommade... Maar dit ziet er uit als een set wat mijn dikke reet met gemak over de klinkers meeneemt.
Zwaar wel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja denk wel dat je er iets aan hebt. Mooie trainingswielen zijn het. Zwarte DT spaken er in. Mijn 1e Marmot reed ik ook met 36 spaaks wielen hoor. En mavic open pro's.
Die cxp 33 velg is iets hoger dan een open pro,wel een goede velg verder.
DT-Swiss R1900. Die ik nu voorzien heb van Conti 4-Seasons om in de winter met een slakkengangetje door de bagger te kunnen rijden.quote:
Past 't mooi bij de berijderquote:
Onzinargument. Dan zou jij geen kilometerteller nodig hebben, die kan je zelf op je vingers wel bijhouden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Past 't mooi bij de berijderEn als je lichter bent koop je racing 3 ofzo en heb je knappe winterwielen.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Onzinargument. Dan zou jij geen kilometerteller nodig hebben, die kan je zelf op je vingers wel bijhouden.
Valt wel mee hoor, ze zijn maar 2 ons zwaarder dan mijn Cosmic carbon sl's die wegen ook 1700/1800 gram. Buiten dat, als je een sterke wielset wilt is dat niet de lichtste.quote:
Nee dat begrijp ik, Maar bij wheeltec zijn ze, ook met veel spaken, toch een goeie 400 gram lichter.... Dus het overwegen waard lijkt me.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ze zijn maar 2 ons zwaarder dan mijn Cosmic carbon sl's die wegen ook 1700/1800 gram. Buiten dat, als je een sterke wielset wilt is dat niet de lichtste.
Uiteraard. Hoewel het een significant verschil op draaiende wielen ook voor een recreant lekker kunnen zijn. Als je dan toch nieuwe wielen aanschaft.... Snappez vous. Niet de belangrijkste parameter, maar toch een.quote:Blind staren op grammen heeft toch geen zin als je geen top tien rijdt in een cyclo of koers.
Ja dat was met die kinlins geloof ik? En ws ook alu nippels? Je betaalt er wel voor want die waren ook stukken duurder. Ach, tis wat je zelf wilt. Ik zou dedees nemen; veel fietskmplezier voor je geld.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik, Maar bij wheeltec zijn ze, ook met veel spaken, toch een goeie 400 gram lichter.... Dus het overwegen waard lijkt me.
Ik heb ze ook in mn bookmarks gezet. Neem ze zeker mee in overweging, want prijs. En die ultegranaven lees ik veel goeds over.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ach, tis wat je zelf wilt. Ik zou dedees nemen; veel fietskmplezier voor je geld.
Haha die vergelijking heb ik al een paar keer gehoordquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:35 schreef Oksel het volgende:
Patroon lijkt op Epke Zonderland. Echt ook zo'n Friese kop..
Zeker mooi met die fancy blauwe naven. Maarre, vergeet niet dat er ook nog chique banden omheen moeten hé? En wellicht een nieuwe cassette en ketting, en dat zou je met die cheapere wielset ook mooi kunnen upgraden door een ultegra cassette en ketting te monteren, of had je dat al?quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb ze ook in mn bookmarks gezet. Neem ze zeker mee in overweging, want prijs. En die ultegranaven lees ik veel goeds over.
Maar dat WT setje heeft toch ook iets
[ afbeelding ]
In mn zwart blauwe giant
Ligt hier al een 12-23 +kmc10 te wachten... (moet nog ff kettingzweep en zo'n sluitringopenmaaksleutel kopen). Nieuwe bandjes ben ik tegen t voorjaar (als ik wielen wil aanschaffen) sowieso wel aan toe.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeker mooi met die fancy blauwe naven. Maarre, vergeet niet dat er ook nog chique banden omheen moeten hé? En wellicht een nieuwe cassette en ketting, en dat zou je met die cheapere wielset ook mooi kunnen upgraden door een ultegra cassette en ketting te monteren, of had je dat al?
Woont hij in Groningen? Wat een verrader!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:03 schreef Tommeke het volgende:
Epke is m'n buurjongen. Komt hier regelmatig voorbij op z'n longboardje
Kijk, dat noem ik nou soignée. Zal toch wel heel wat exclusiever staan dan die, overigens goede, standaard wielen die je zo uit het rek trekt zolang je maar een paar flappen neertelt. Mooi!quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar dat WT setje heeft toch ook iets
[ afbeelding ]
In mn zwart blauwe giant
Voor de montage heb je geen kettingzweep nodig hoor..quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Ligt hier al een 12-23 +kmc10 te wachten... (moet nog ff kettingzweep en zo'n sluitringopenmaaksleutel kopen). Nieuwe bandjes ben ik tegen t voorjaar (als ik wielen wil aanschaffen) sowieso wel aan toe.
ik zie alleen een 3d hoogteprofiel... kan er geen route, plaatsen en klimmetjes in herkennen. Hoe zie ik de route?!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo, een route voor een eventuele limbo-meet heb ik al gemaakt:
http://veloviewer.com/route/2563
Evenveel kilometers als team Noord-Holland had gemaakt, alleen iets meer hoogtemeters.
Dan ben ik van de partij, en je vergat in ieder geval de kersverse papa superweberquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:29 schreef MCH het volgende:
Komt er nog een keer een Groningen meet? KolonelBroodje, Tommeke, Yankee en ik ben vast nog wat mensen plus een verdwaalde Fries vergeten.
In 2014 moet dat maar eens gaan gebeuren denk ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:29 schreef MCH het volgende:
Komt er nog een keer een Groningen meet? KolonelBroodje, Tommeke, Yankee en ik ben vast nog wat mensen plus een verdwaalde Fries vergeten.
Ik heb hetzelfde probleemquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:43 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik zie alleen een 3d hoogteprofiel... kan er geen route, plaatsen en klimmetjes in herkennen. Hoe zie ik de route?!
Zo krijgt die bizzkit ons natuurlijk niet enthoustast... Namen van klimmen willen we! Waar gaan alle fokkers mij uit het wiel rijden, en boven weer op mj staan wachten?!quote:
Die rode lantaarn claim ik vastquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Zo krijgt die bizzkit ons natuurlijk niet enthoustast... Namen van klimmen willen we! Waar gaan alle fokkers mij uit het wiel rijden, en boven weer op mj staan wachten?!
Eensch!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
In 2014 moet dat maar eens gaan gebeuren denk ik
ik gun hem je van harte..quote:
we weten iig dat de doodeman erin zin. Das je favo klim dacht ik.. Verder ben ik reuze benieuwdquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
Bijna 2000 hoogtemeters. Route en bergen zal ik morgen wel plaatsen. Met die 3D view wilde ik jullie eerst een beetje teasen.
http://www.strava.com/routes/37506quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Zo krijgt die bizzkit ons natuurlijk niet enthoustast... Namen van klimmen willen we! Waar gaan alle fokkers mij uit het wiel rijden, en boven weer op mj staan wachten?!
Wanneer is het plan om dit te gaan rijden? volgend jaar of dit jaar nog?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.strava.com/routes/37506
Nooit?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wanneer is het plan om dit te gaan rijden? volgend jaar of dit jaar nog?
Leukquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.strava.com/routes/37506
Heuvels/Bergen:
Kruisberg
Oude Huls
Bosschenhuizen
Eyserboschweg
Kruishoeve
Doodeman
Oude Akerweg
Gulperberg (vanuit partij)
Ingbergracht
Cauberg
Brakkeberg
Bemelerberg
Keunestraat
Duivenstraat
Grensheuvel
Wolfsberg
Loorberg
Camerig (richting Vijlen)
Wolfhaag
Drielandenpunt (vanuit Gemmenich)
Lemierserberg
Hmm ik vind het denk ik meer soiné wanneer de wielen kwalitatief 1 klasse beter zijn dan de afmontage op de fiets. Als je dan met 105 rijd, no offence naar muzas natuurlijk, vind ik het niet echt passen als je daar high end cult naven in zet zoals Chris King of Hope of Tune.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nou soignée. Zal toch wel heel wat exclusiever staan dan die, overigens goede, standaard wielen die je zo uit het rek trekt zolang je maar een paar flappen neertelt. Mooi!
En heb ik er gelijk een nog beter beeld bij hoe dat in een rood zwarte combinatie zal staan. Nu nog ff beslissen welke naven het moeten worden.
Nee hoor, zonda's zijn juist goed in jouw fiets. Passen prima, het zou raar zijn als je Shamals zou steken, of als ik in mijn chorus fiets khamsins steek snaptu?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:16 schreef kanovinnie het volgende:
Kut, dan verpats ik mijn zonda's maar weer en koop ik bullits
Volgend jaar. Het is wat koud om te BBQ-en nu 's avonds.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wanneer is het plan om dit te gaan rijden? volgend jaar of dit jaar nog?
Ja, maar ik heb centaur. Dus moet ik Bullits. Toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee hoor, zonda's zijn juist goed in jouw fiets. Passen prima, het zou raar zijn als je Shamals zou steken, of als ik in mijn chorus fiets khamsins steek snaptu?
Wielen kwalitatief gelijk aan de groep of liefst 1 niveau beter.
Ga jij eerst maar fatsoenlijk trainen en dieëten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb centaur. Dus moet ik Bullits. Toch?
mooie route! (mis alleen mijn favo.. de Fromquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.strava.com/routes/37506
Heuvels/Bergen:
Kruisberg
Oude Huls
Bosschenhuizen
Eyserboschweg
Kruishoeve
Doodeman
Oude Akerweg
Gulperberg (vanuit partij)
Ingbergracht
Cauberg
Brakkeberg
Bemelerberg
Keunestraat
Duivenstraat
Grensheuvel
Wolfsberg
Loorberg
Camerig (richting Vijlen)
Wolfhaag
Drielandenpunt (vanuit Gemmenich)
Lemierserberg
Die heb ik uit moeten laten om de Kruishoeve te kunnen beklimmen. Net als dat de Keutenberg eruit moet zodat de Doodeman erin kan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:26 schreef the_critic het volgende:
[..]
mooie route! (mis alleen mijn favo.. de From) Eigenlijk alles zit er wel in.. Kom hem volgend jaar graag eens rijden!
Dat zie ik zo snel nog niet gebeurenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar fatsoenlijk trainen en dieëten.
dat laatste kan ik wel waarderenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die heb ik uit moeten laten om de Kruishoeve te kunnen beklimmen. Net als dat de Keutenberg eruit moet zodat de Doodeman erin kan.
het een, sluit het ander niet uitquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of is het andersom? Jij te zwaar voor de Keutenberg
Als het persé moet, kan ik hem wel inpassen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat laatste kan ik wel waarderenkeutenberg is beetje overgewaardeerd (en gewoon te zwaar voor mij
) maar dat eerst..
![]()
haha
quote:Doodeman
11% moeilijker dan de Keutenberg.
Oh, er wordt bij mij anders komend weekend volop ge-BBQ-d hoor. Paar kachels en vuurkorven aan en gaan met die handel. Jammer alleen dat het na bijna 3 maanden mooi weer nu net vlak voor het weekend gaat omslaan. Maar goed, naar binnen vluchten kan altijd nog. Ik zou na deze zomer+nazomer bijna vergeten dat er ook nog een binnen-gedeelte aan onze tuin vastzit wat huis heetquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgend jaar. Het is wat koud om te BBQ-en nu 's avonds.
Wat een onzin. Maar dat heb ik wel vaker met wat 'soignee' is. Ten eerste hoe 'cult' een naaf is zal me aan mn reet roesten. Bijna net zo hard als wat anderen van mn wielen vinden of het feit dat ik met dat 'oh zo slechte' 105 rijd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ik vind het denk ik meer soiné wanneer de wielen kwalitatief 1 klasse beter zijn dan de afmontage op de fiets. Als je dan met 105 rijd, no offence naar muzas natuurlijk, vind ik het niet echt passen als je daar high end cult naven in zet zoals Chris King of Hope of Tune.
Ultegra zou ik dan meer stylie vinden.
Zo horen Campy bora's in een fiets met super record en Bullett's in een fiets met Centaur.
imo dan.
Ik zeg ook maar wat, ik denk ook dat het eerder een compleet nieuwe fiets zal worden dan een nieuwe groep, dan geldt t zelfde. Maar daarbuiten denk ik vooral dat ik nog enige jaren hierop rijd. Voor mijn toepassing is een alu giant met 105 eigenlijk perfect passend.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:15 schreef buzz1291 het volgende:
Dat upgraden van een groep heb ik al zo vaak gehoord. maar het nog nooit iemand zien doen behalve dan een achterderrie verwisselen hooguit. Want wie gaat er nu op een paar jaar oude fiets een complete nieuwe groep zetten die waarschijnlijk de helft van de nieuwwaarde van die fiets bedraagt. Je rijd uiteindelijk nog steed op dezelfde "oude" fiets. En door zo'n nieuwe groep ga je heus niet harder rijden hoor.
Maar @Kaas heeft wel een beetje gelijk dat de wielen enigszins in verhouding tot de rest van de fiets behoren te zijn. Aan een Skoda Fabia hang je tenslotte ook geen setje Brabus wielen....
Ga ik nooit opkomen manquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.strava.com/routes/37506
Heuvels/Bergen:
Kruisberg
Oude Huls
Bosschenhuizen
Eyserboschweg
Kruishoeve
Doodeman
Oude Akerweg
Gulperberg (vanuit partij)
Ingbergracht
Cauberg
Brakkeberg
Bemelerberg
Keunestraat
Duivenstraat
Grensheuvel
Wolfsberg
Loorberg
Camerig (richting Vijlen)
Wolfhaag
Drielandenpunt (vanuit Gemmenich)
Lemierserberg
quote:
Tuurlijk wel. Met de 30-25 moet dat zeker lukken. En de steilste klimmen liggen meteen in het begin, dus dat moet helemaal goed komen dan.quote:
Moet ik eerst wat meer gaan trainen. Maar volgend seizoen ben ik van plan om wat vaker met de fiets naar het werk te gaan (45 km enkele reis), dus dan gaat de conditie natuurlijk snel vooruit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk wel. Met de 30-25 moet dat zeker lukken. En de steilste klimmen liggen meteen in het begin, dus dat moet helemaal goed komen dan.
Ik duw jullie wel omhoogquote:
Waarom begin je daar niet nu gewoon mee? Het weer is nog prima nu.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat meer gaan trainen. Maar volgend seizoen ben ik van plan om wat vaker met de fiets naar het werk te gaan (45 km enkele reis), dus dan gaat de conditie natuurlijk snel vooruit.
Vanaf morgen niet meerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom begin je daar niet nu gewoon mee? Het weer is nog prima nu.
Aanrader!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ga toch op de MTB vandaag i.p.v. de racefiets, eens kijken of die route bij exloo een beetje leuk is
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:05 schreef MCH het volgende:
Die Doodeman is wel pittig inderdaad. Vooral als je al bijna 200 kilometer in de benen hebt zitten. Ik kwam kruipend omhoog.
quote:Een overzicht van de steilste beklimmingen in Zuid-Limburg. Voor wie op zoek is naar het echte heftige geweld. Een strijd tussen buigen en breken. In Zuid-Limburg is voor de liefhebbers van kuitenbijters genoeg te vinden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | # Beklimming Gem Max Lengte Klimpunten 1 Eyserbosweg 9.3% 17.1% 0.9 km 114 2 Kruisberg 8.8% 15.5% 0.6 km 73 3 Kaffeberg 8.6% 10.9% 0.4 km 39 4 Kromhagerweg 8.5% 16% 0.7 km 82 5 Stammenderbos 8.5% 13.3% 0.6 km 58 6 Brakkeberg 8.3% 12% 0.7 km 65 7 Gulperberg vanuit Partij 8.2% 12.8% 0.7 km 69 8 Oude Huls 7.8% 10.7% 0.9 km 73 9 Lindegracht 7.4% 9% 0.5 km 33 10 Doodeman 7.4% 15.6% 1 km 99 |
Gekke rekenmethode. Heeft denk ik alleen te maken met de lange nasleep van de Keutenberg die slechts een paar % is. als je het op gemiddeldes van 100 meter of 300 meter zou bekijken zou de Keutenberg er zeker wel bijhoren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet steil genoeg gemiddeld. Die is maar 5,9%.
Dan zou hij er net in komen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Gekke rekenmethode. Heeft denk ik alleen te maken met de lange nasleep van de Keutenberg die slechts een paar % is. als je het op gemiddeldes van 100 meter of 300 meter zou bekijken zou de Keutenberg er zeker wel bijhoren.
keuteberg is natuurlijk Max wel steiler..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan zou hij er net in komen waarschijnlijk.
De Eyserbosweg blijft in ieder geval altijd het steilste zwaarste.
Idd, maar toch zit er in bliks opmerking wel iets wat hout snijdt. Enkel gemiddeld percentage zegt weinig over de zwaarte van een klimmetje volgens mij... Kopje is maar 2,9% gemiddeld. Bijna alle viaducten hier zijn steiler... Maar ik weet wel welke ik liever op fiets.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:32 schreef the_critic het volgende:
maar de keutenberg is niet 100 meter..
Een berg reken je over het geheel. Als het over het gemiddelde gaat over een zelf gekozen stuk van 100 meter, dan wordt het ineens wel lastig rekenen
Nee. Eyserbosweg is over 100 meter 17,1%, keuteberg 15,9% als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
keuteberg is natuurlijk Max wel steiler..
Daarom naar klimpunten kijken voor de zwaarte. Ik heb nu naar steilste gekeken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Idd, maar toch zit er in blik's opmerking wel iets wat hout snijdt. Enkel gemiddeld percentage zegt weinig over de zwaarte van een klimmetje volgens mij... Kopje is maar 2,9% gemiddeld. Bijna alle viaducten hier zijn steiler... Maar ik weet wel welke ik liever op fiets.
Nou heb ik verder geen enkele ervaring met de heuvels in limburg, dus ik vertrouw Bizkit wel op zijn inschatting.
verschil tussen max en gemiddeld over 100 meter... Achja... zo kun je blijven rekenenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Eyserbosweg is over 100 meter 17,1%, keuteberg 15,9% als ik me niet vergis.
Klopt. Maar in alle opzichten wint de Eyserbosweg het van de Keutenberg. Zwaarte, steilste gemiddeld, steilste over 100 meter, steilste over 300 meter, klimpunten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
verschil tussen max en gemiddeld over 100 meter... Achja... zo kun je blijven rekenen
Jullie moeten gewoon godnondeju eens die bulten op gaan fietsen ipv eraan te rekenen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
verschil tussen max en gemiddeld over 100 meter... Achja... zo kun je blijven rekenen
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:41 schreef Blik het volgende:
Alles is relatief natuurlijk, ik vind de Keutenberg zwaarder dan de Eyserbosweg omdat ik juist meer moeite heb met die percentages boven de 20%. Ik vind het dus een beetje arbitrair om de Keutenberg als een minder zware berg te beschouwen als bijvoorbeeld de Lindegracht omdat er puur wordt gekeken naar gemiddeld stijgingspercentage. Een Camerig is bijvoorbeeld veel meer echt klimmerswerk dan een kort klimmetje van 400 of 500 meter.
Dan is een classificatie op basis van die klimpunten veel beter. Of zoals op deze website wordt gedaan: http://heuvelsfietsen.nl/ranglijst_Nederland.php
Geeft wat mij betreft beter weer hoe je de klimmen kunt rangschikken
Daarnaast heb ik niet gezegd dat de Keut niet zo zwaar is als de Lindegracht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daarom naar klimpunten kijken voor de zwaarte. Ik heb nu naar steilste gekeken.
Op basis van 300 meter is Eyserbosweg 12.6% en Keutenberg 13.5% (volgens heuvelsfietsen.nl). Keutenberg heeft de steilste 300 meter van Nederland.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Eyserbosweg is over 100 meter 17,1%, keuteberg 15,9% als ik me niet vergis.
Ik kijk altijd op klimtijd.nl. Die is iets nauwkeuriger. Maar helaas ligt die er sinds een 15 minuten helemaal uit...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Op basis van 300 meter is Eyserbosweg 12.6% en Keutenberg 13.5% (volgens heuvelsfietsen.nl). Keutenberg heeft de steilste 300 meter van Nederland.
Bedoelde ook alleen te zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat een Kaffeberg en Lindegracht in een dergelijk lijstje voorkomt, terwijl de Keutenberg voor een boel fietsers toch zo'n beetje als hel op aarde wordt gezien. Keutenberg hoort gewoon in de top10 zwaarste klimmen van NL thuis, evenals de Eyserbosweg, maar ook bijvoorbeeld de Camerig hoort daarin thuisquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Daarnaast heb ik niet gezegd dat de Keut niet zo zwaar is als de Lindegracht.
Alleen dat de Eyserbosweg zwaarder is dan de Keut (evenals de Doodeman dat ook is), en dat staat ook zo op de site die jij aanhaalt.
Vooruit, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jullie moeten gewoon godnondeju eens die bulten op gaan fietsen ipv eraan te rekenen.
Die staat ook wel in de top 10 zwaarste, maar niet in de top 10 steilste. Dat is het verschil.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedoelde ook alleen te zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat een Kaffeberg en Lindegracht in een dergelijk lijstje voorkomt, terwijl de Keutenberg voor een boel fietsers toch zo'n beetje als hel op aarde wordt gezien. Keutenberg hoort gewoon in de top10 zwaarste klimmen van NL thuis, evenals de Eyserbosweg, maar ook bijvoorbeeld de Camerig hoort daarin thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |