Tragische film, mooi in beeld gebracht, juist door het minimale budget en het daardoor slechte camerawerk komt het extra hard aan. Je krijgt er gaandeweg wel een beetje een ongemakkelijk gevoel van als je die man langzaam kapot ziet gaan.quote:Het tragikomische docudrama Wellness draait om de sullige handelsreiziger Thomas Lindsey. Als vertegenwoordiger van de dubieuze firma Wellness probeert Thomas een afslankproduct te slijten aan de inwoners van een klein Amerikaans stadje. Ondanks de vernederende preken van zijn baas en het feit dat de piramideconstructie die achter Wellness schuilt steeds doorzichtiger wordt, probeert Thomas het beste te maken van zijn treurige bestaan - en lijkt hij zelfs oprecht te geloven in het product dat hij aansmeert. Zijn naïviteit stort hem in allerlei ongemakkelijke situaties die even pijnlijk als komisch zijn. Terwijl Thomas verder in de problemen raakt, wordt de sfeer steeds grimmiger.
Regisseur Jake Mahaffy nam het ongepolijste Wellness op in Warren, Pennsylvania, in een tijdsbestek van slechts zeven dagen en met een cast die bijna volledig uit plaatselijke, niet-professionele acteurs bestaat. Deze aanpak geeft de film een puurheid mee die je direct doet meevoelen met de kwetsbare Lindsay, zelfs op het ondraaglijke af.
Godver, moet ik toch naar de bios blijkbaar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef speknek het volgende:
Gravity (2013) - IMDb
Eigenlijk klopt alles in deze 90 minuten durende zenuwslopende rollercoaster ride. De meest originele film van de laatste jaren heeft ook nog eens geweldige regie, goed acteerwerk en verbluffende special effects. Zelfs het 3d voegt wat toe; het eerste kwartier (min of meer één continue shot) voelde ik me tegelijkertijd duizelig en toepasselijk verlaten. Er gebeurt misschien wel iets teveel in de film, waardoor het de geloofwaardigheid strekt en het ontbreekt aan een duidelijke boodschap, maar bij het laatste shot ben je een hele reeks aan emoties doorgegaan waar je elk moment op het puntje van je stoel hebt gezeten, en daar past alleen ontzag.
10.
Ditquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Godver, moet ik toch naar de bios blijkbaar.
Mee eens. Het enige minpuntje vond ik soms het script. Maar met de acteerprestaties van de twee leads is dat nauwelijks merkbaar. Ze deed ook een beetje lang met de O2.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef speknek het volgende:
Gravity (2013) - IMDb
Eigenlijk klopt alles in deze 90 minuten durende zenuwslopende rollercoaster ride. De meest originele film van de laatste jaren heeft ook nog eens geweldige regie, goed acteerwerk en verbluffende special effects. Zelfs het 3d voegt wat toe; het eerste kwartier (min of meer één continue shot) voelde ik me tegelijkertijd duizelig en toepasselijk verlaten. Er gebeurt misschien wel iets teveel in de film, waardoor het de geloofwaardigheid strekt en het ontbreekt aan een duidelijke boodschap, maar bij het laatste shot ben je een hele reeks aan emoties doorgegaan waar je elk moment op het puntje van je stoel hebt gezeten, en daar past alleen ontzag.
10.
City, Rembrandt?quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:35 schreef speknek het volgende:
Als het kan, kijk hem wel in Imax. Ik was in Utrecht, maar dat scherm is te klein.
Had er heel veel zin in, tot ik de trailer zag, waarin Bullock twee minuten "aaah, uh, ooh, aah" brult. Was dat na die trailer al zat, laat staan dat ik daar anderhalf uur naar ga zitten kijken. Of hebben ze al haar geschreeuw in die trailer gepropt?quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef speknek het volgende:
Gravity (2013) - IMDb
10.
Gewoon gaan kijken, al is het maar voor de verbluffende visuals en het goed gebruikte 3D effect.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Had er heel veel zin in, tot ik de trailer zag, waarin Bullock twee minuten "aaah, uh, ooh, aah" brult. Was dat na die trailer al zat, laat staan dat ik daar anderhalf uur naar ga zitten kijken. Of hebben ze al haar geschreeuw in die trailer gepropt?
V.
Nog even wachten, dan kan ik `m in Belgie gaan kijken (Kinepolis Hasselt). Geen IMAX maar wel het grootste scherm dat ik ken. Helaas komt ie daar pas op 31 oktober uit...quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:35 schreef speknek het volgende:
Als het kan, kijk hem wel in Imax. Ik was in Utrecht, maar dat scherm is te klein.
Nasynchronisatiequote:Op zondag 6 oktober 2013 14:27 schreef Prego het volgende:
ik wil Gravity ook zien, maar hier in Frankrijk :
Sortie le : 23 octobre 2013
![]()
![]()
![]()
![]()
10quote:When I watch Commando, I am reminded of Entertainment Weekly's review of Uwe Boll's disastrous video game adaptation, Alone In The Dark:
"When the giant, intelligent bees of the future sift through the ashes of our civilization, they will find Alone in the Dark, and they will understand. It's so bad it's postmodern." - Scott Brown
We are the giant bees of the future sifting through the remains of the 1980s, and when we find Commando, we understand. Traditional boundaries between "good" and "bad" are demolished, and the concepts blur until they become one. Commando is good because it's bad, bad for exactly the reasons that make it so good.
Only in the 80s could a film like this have been taken at face value. In fact, the film acts as a sort of shadow play of the tackily neon, terribly hairstyled soul of 1980s American culture. In these more enlightened times, it's easy to laugh at Commando's 80s terribleness: the homoerotic undertones, the ridiculous dialogue, the implausible stunts, the comically excessive violence, the simple right-wing ideology underpinning the slaughter. But Commando transcends the tropes of the 80s action genre by embracing its own ludicrousness. It's almost as if the film-makers knew that the genre they were operating in was absurd, and decided to embrace the absurdity and push it to its very limits. They were making the film for the evolved future generations of movie fans.
Probably the biggest clue is in the film's plot, which I'll summarise: former commando John Matrix (!) has his daughter kidnapped by Arius, former dictator of a fictional Latin-American republic, who Matrix helped depose from his seat of power. In an ironic twist, Matrix is forced to assassinate the same president he helped to install, or his daughter dies. His character must struggle through an inner moral battle, with the life of his daughter weighed up against the freedom of a nation.
Except none of it ever happens. Arnie's character resolutely ignores the plot: he kills every bad guy who tries to talk to him, until they resort to strapping him down on a table just to tell him the plot essentials. Having been put on a plane to begin his mission, Arnie kills the goon watching over him and exits the aircraft mid-take-off in a scene that's completely implausible for at least three wonderful reasons. From there on, he spends the rest of the film murdering every bad guy in sight with a resolute lack of moral concern.
This is a film where the hero almost literally shoots the plot in the head until the film is over. It's as though another, much smarter film is in there, only for John Matrix, the essence of 80s action distilled and coalesced into one character, to symbolically shoot it in the head in favour of the quip-filled, hilarious, utterly stupid madness that actually makes it onto the screen.
The film acts out its generic meta-dialogue within its own screenplay. It becomes 80s action multiplied by 80s action. The 80s squared. The 6400s, if you will. This is why Commando isn't just an 80s action movie but THE 80s action movie, why the quips are funnier, the body-count higher, the bad guys more comical, the action more satisfying, the celebration of the hero's uber-manliness so over-zealous. The film-makers saw the light at the end of the tunnel, and it was the muzzle flare of a minigun.
Neeeeeee! Ik ben vergeten te kijkenquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:10 schreef speknek het volgende:
Commando (1985) - IMDb
[ afbeelding ]
Zoals al eerder gezegd, de beste actiefilm en meest exemplarische film van de jaren 80. Ik kan uitleggen waarom, maar deze review van imdb doet het veel beter:
[..]
10
Terechtquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:10 schreef speknek het volgende:
Commando (1985) - IMDb
[ afbeelding ]
Zoals al eerder gezegd, de beste actiefilm en meest exemplarische film van de jaren 80. Ik kan uitleggen waarom, maar deze review van imdb doet het veel beter:
[..]
10
^^ Ik was na de eerste tien minuten helemaal queasy bij imax 3d, alsof ik zelf door de ruimte tolde. Gelukkig went het effect welquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Gewoon gaan kijken, al is het maar voor de verbluffende visuals en het goed gebruikte 3D effect.
Voor een 10 moet echt alles kloppen aan een film.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef speknek het volgende:
Gravity (2013) - IMDb
10.
Mwah, 1. Ik rond altijd af. 2. ik zie het niet als een rapportcijfer waar je de individuele dingetjes op weegt. Dat kan ook niet echt, wat op het ene moment een verrassende cinematografie is, is een paar jaar later oud en cliche, en de ene film gaat voor iets heel anders dan de andere. 3. Het is een beetje onzinnig om een 1-10 schaal te gebruiken en dan alleen 2 tot 9 uit te delen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:01 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Voor een 10 moet echt alles kloppen aan een film.
Een 10 zal ik dan ook niet snel geven, maar het is inderdaad een ijzersterke film.
Mooi was ook het gebrek aan keiharde explosies (in space no one can hear you scream).
Zeker een film die je op een zo groot mogelijk scherm moet kijken.
Helemaal mee eens met punt 2, en vooral punt 3.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, 1. Ik rond altijd af. 2. ik zie het niet als een rapportcijfer waar je de individuele dingetjes op weegt. Dat kan ook niet echt, wat op het ene moment een verrassende cinematografie is, is een paar jaar later oud en cliche, en de ene film gaat voor iets heel anders dan de andere. 3. Het is een beetje onzinnig om een 1-10 schaal te gebruiken en dan alleen 2 tot 9 uit te delen.
Een 10 voor mij is een must-see binnen een bepaald genre binnen een bepaalde tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.film, wat ik gelukkig niet wist van tevoren. Het verhaal is dus op verschillende punten wel verrassend en sprak mij ook aan. Interessant oogpunt op een uitgekauwd onderwerp. Het begin en einde zijn passend en ik ben ook heel blij datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef toch wel een 8/10
Ik ben het ook wel gedeeltelijk met je eens. Maar voor een 10 moet de film echt heel erg goed in elkaar zitten. Voor mij waren er toch een aantal ongeloofwaardige zaken en onnodige zaken die een 10 niet zouden rechtvaardigen. Maar zo heeft iedereen zijn eigen criteria.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, 1. Ik rond altijd af. 2. ik zie het niet als een rapportcijfer waar je de individuele dingetjes op weegt. Dat kan ook niet echt, wat op het ene moment een verrassende cinematografie is, is een paar jaar later oud en cliche, en de ene film gaat voor iets heel anders dan de andere. 3. Het is een beetje onzinnig om een 1-10 schaal te gebruiken en dan alleen 2 tot 9 uit te delen.
Een 10 voor mij is een must-see binnen een bepaald genre binnen een bepaalde tijd.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:43 schreef Privileged het volgende:
Unbreakable (2000) - IMDb
Vlak voordat ik deze film aanklikte op Netflix flitste ook de regisseur voorbij: M. Night Shyamalan. Ojee dacht ik nog. Maar het viel me alles mee. Ik vind het zelfs vreemd dat ik nog nooit van deze film gehoord had.
Van het verhaal is het het beste om niks te weten, maar het gaat over een groot treinongeluk met slechts één overlevende (Bruce Willis, waarbij ik de rol wat minder vond passen). Die na het ongeluk iemand ontmoet met inzichten over het ongeluk (Samuel L Jackson, die wel goed geknipt is voor deze rol).
Eigenlijk een hele rauweSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.film, wat ik gelukkig niet wist van tevoren. Het verhaal is dus op verschillende punten wel verrassend en sprak mij ook aan. Interessant oogpunt op een uitgekauwd onderwerp. Het begin en einde zijn passend en ik ben ook heel blij datik ken hem nou denk ik wel een jaartje of 2 ofzo,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef toch wel een 8/10
maar ik stond er toen ook van te kijken dat dit een vrij "onbekende" films is.
want ik vindt het een top film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mee bekant vangde gin haas.![]()
![]()
Gravity
Schitterend camerwerk, hele mooie (iets toevoegende) 3D en qua wijdse shots heel geschikt voor imax. Geldui (of het gebrek er aan) was adembenemend af en toe. En dat was dan alleen nog maar de techniek. Op wat Amerikaanse heroische puntjes na vond ik het een erg mooie, erg beklemmende film. Sandra, wij zien u bij de oscars.
The Kings of Summer
Eindelijk dan toch gezien. Lang willen zien, hoge verwachtingen en,... ja.... bijna helemaal ingewisseld. Voor iedereen die ooit 15 was. Fijne film over de jeugd.
I declare war
In hetzelfde straatje als Kings of Summer, net een tikkeltje jonger. Oorlogje spelen, waarbij fantasie en werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Ik vond het idee super leuk, al vond ik de acteerprestaties van sommige kinderen vrij slecht. Toch: leuk tussendoor filmpje.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:08 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik ken hem nou denk ik wel een jaartje of 2 ofzo,
maar ik stond er toen ook van te kijken dat dit een vrij "onbekende" films is.
want ik vindt het een top film
Unbreakable is geen onbekende filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de huidige generatie misschien
Maar dit was echt DE opvolger van Sixxth Sense.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
ik had er toen der tijd (2 jaar geleden) nooit iemand over gehoord pratenquote:Op maandag 7 oktober 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
Unbreakable is geen onbekende film Bij de huidige generatie misschien
Maar dit was echt DE opvolger van Sixxth Sense.
en niemand kende hem ook , toen ik hem al wel gezien had
dus hij was vrij "onbekend" in mijn omgevingmee bekant vangde gin haas.![]()
Signs was zijn laatste goede film IMO. Daarna werd het bagger met als dieptepunt The Happening.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:50 schreef speknek het volgende:
Unbreakable vind ik de tofste Shyamalan. Daarna ging het rap bergafwaarts (alhoewel Signs ook nog wel aardig was).What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Vinden jullie signs een goede film? Daar snap ik nou echt niks van, ik vond hem echt saai. Unbreakable is wel vet, die had ik nog in de bios gezien.Veni, vidi, vodka.![]()
L'enfant (2005)
Bruno is een net volwassen geworden blaag, die zich op het verkeerde pad begeeft. Groot was mijn verrassing dat hij naast het gewone jatwerk ook zijn baby verkoopt! Zijn vriendin trekt dat uiteraard niet en wordt opgenomen in het ziekenhuis. Vervolgens probeert ie zijn leven te beteren. Het levert behoorlijk spannende scenes op, iets wat je niet meteen verwacht van een dramafilm. Voor de rest een heel solide en realistische film van de Dardennes. Vond het in het begin wat vreemd dat de film meteen zo aangrijpend, half climax-achtig startte, maar uiteindelijk zat het wel goed in elkaar. Cijfer: 8
Winter's Bone (2010) - IMDb
Poeh, wat een deprimerende film is dit met Jennifer Lawrence in haar eerste grote rol en dat doet ze heel verdienstelijk. Erg knap acteerwerk wat ze hier laat zien. Vond het verhaal wat aan de magere kant, maar de film moet het ook meer hebben van de ongepolijste sfeer. En dat zat hier prima in orde. Cijfer: 7,5
The Letter (1940)
Redelijke film met Bette Davis in de hoofdrol, die meent uit zelfverdediging een man doodgeschoten heeft. Haar advocaat komt er vrij vlot achter dat het toch wat anders in elkaar steekt. Wat advocaten-ethiek komt er nog bij kijken doordat hem aangeboden wordt een belangrijk bewijsstuk, een brief, te verdoezelen tegen een grote som van geld. De bijrol van zijn Aziatische hulp vond ik wel geinig, maar ook heel typisch. Denk ook dat het nu behoorlijk controversieel is, want hij wordt heel onderdanig en stereotiep geportretteerd.
Het mindere van The Letter vind ik echter dat het verhaal rechttoe, rechtaan verloopt. De film kabbelt gewoon weg met een quasi-dramatisch eind dat voor mij geen impact had. Ook een twistje, of een leuke wending op zijn minst kun je niet verwachten. Beetje jammer dus, maar vond het toch wel een redelijke en onderhoudende film. Cijfer: 7<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Now You See Me (2013) - IMDb
Een whodunnit (and what did they do) met een stel illusionisten die tijdens hun show banken lijken te beroven en de Interpol en FBI agenten die ze proberen te pakken. Meer vertellen verpest het idee van de film.
Ik ging niet met hele hoge verwachtingen die bios in, met dank aan reviews hier en daarom heb me eigenlijk best vermaakt. Het is zeker geen hoogvlieger, geen film die je in top lijstjes terug zal zien, maar wel lekker vlot en houdt de aandacht wel vast. Wel rammelt het plot behoorlijk en is het erg onevenwichtig. Sommige dingen zie je mijlenver aankomen andere dingen zijn echt te ver gezocht.
Wat het acteerwerk betreft. De 4 illusionisten: positief is dat combinatie Harrelson - Eisenberg het weer prima doet. Negatief dat Isla Fisher een soort budget Emma Stone is (die was kennelijk niet beschikbaar) en Dave Franco niet meer dan schermvulling, ik moest erg aan Chris Evans in Fantastic 4 denken, ook al zo overbodig). Wel goed vond ik Ruffalo als FBI agent, hij is lekker warrig (als dit in de jaren 70 had gespeeld was het karakter echt aan de drank geweest) en de combinatie met Mélanie Laurent (Inglorious Bastards) is prima. Jammer is wel dat Cain en Freeman erg obligaat aandoen.
Ik vraag me af of nu ik weet hoe het in elkaar zit of de film nog de moeite waard is. Hij zal over een paar weken wel op HBO komen dus dan nog maar een keer kijken denk ik.
IMDb: 7,3
Ik: 6,5
De stormduivels (1937) - IMDb
Een met beperkte middelen van die tijd gefilmd moralistisch verhaal over een arrogant rijkeluis jongetje (jaar of 10) dat door eigen schuld in zee beland en wordt gered door een Portugees vissersschip. Daar moet hij een tijd verblijven voordat ze weer aan vaste wal komen. Hij leert daar wijze lessen over zichzelf en over hoe de echte wereld in elkaar zit.
Een eenvoudig concept maar uitstekend uitgevoerd en erg tijdloos, zowel qua onderwerp als hoe de film aanvoelt. Er zit natuurlijk van alles in dat hopeloos verouderd is maar de film voelt niet gedateerd aan. Zoals gezegd wel moralistisch maar ook hartverwarmend, een pareltje.
IMDb: 7,8
Ik: 8,5"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje![]()
Iron Man 3 (2013) - IMDb
Leuke film, iets meer over the top dan de vorige 2 en minder geloofwaardig, maar ach, nep is nep.
7.
The Bling Ring (2013) - IMDb
Tja ik ben fan van Coppola en kon dit ook wel weer waarderen, muziek doet het ook altijd goed bij de sfeer in haar films.
7,5.
The Conjuring (2013) - IMDb
Wel leuk voor een horrorfilm, paar keer geschrokken, maar ach, het is allemaal dezelfde rotte tanden griezel, bedenk eens wat nieuws.
6.![]()
The Way , Way Back.
Lange tijd dat ik hier iets heb gepost, maar zoveel soeps kwam er de afgelopen tijd niet uit. The Way, Way Back bracht daar echter verandering in. Duncan gaat op zomervakantie met zijn moeder en haar nieuwe vriend en vindt het moeilijk om daar een plekje te vinden. Een coming-of-age film met de girl next door en een manager van het waterpark gespeeld door niemand minder dan Sam Rockwell. Heerlijk luchtig en niets zeggend maar toch prima vermaak. Het is zeker niet perfect maar het is een heerlijke feel-good film met een uitstekende soundtrack.
o.a.
Kijken dus!melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
Boardwalk Empire - Season 3
Met wat meer drama en iets minder crime dan in de voorgaande seizoen vond ik dit de minste van de drie tot nu toe.
Vond het minder interessant dan, met name, seizoen twee en de karakter ontwikkelingen vielen tegen. Niet alle afleveringen wisten de hele tijd mijn aandacht vast te houden.
Wel ziet het er allemaal nog steeds prachtig uit en is het oog voor detail groot.
Gelukkig maken de laatste twee afleveringen veel goed.
Het blijft een geweldige serie maar ik had eigenlijk gehoopt dat de groei van het tweede seizoen zou worden doorgezet. Dat is helaas niet het geval. Ik hoop dan ook dat seizoen vier qua niveau verder gaat waar het tweede eindigde.
IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
![]()
@ Pathé / IMAX 3D
Ik wil niet teveel spoileren. Ik vind het iig een aanrader en ik vond hem erg mooi't Blijft toch lastig anderhalf uur lang de spanning erin te houden wanneer er maar 3 acteurs zijn en die voornl. in de ruimte rondzweven. Maar het is zeker gelukt!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
AMELIE
Goeie en mooie film, met vele hele sterke en lieve scenes, helaas vond ik daarnaast ook dat de film niet overal zn kracht wist te behouden en soms een beetje afzwakte. Maar daarna weer heel sterk en ''goed'' terug te komen. De film gaat over een vrouw die eigenlijk op zoek is naar liefde, en dan andere gaat helpen/plezieren en daar vind ze dan haar plezier/ding in.
De muziek in de film is ook echt prachtig en meeslepend.
Als de film zn kracht constant vast zou houden zou het echt een regelrechte topper zijn geweest, nu een sterkere dan gemiddelde film met prachtige muziek
en dus zeker een aanrader
8-![]()
Ali Zaoua, prince de la rue
Goed en aangrijpend, ook al het ik er persoonlijk IETS meer van verwacht (ik had een topper verwacht, maar t bleef bij een iets betere dan ''gemiddelde'' film)
Film gaat over het harde leven van straatkinderen, en de dromer die ze hebben. En geeft ook een beeld van hoe het in zon maatschappij gaat en ook de verschillende tussen super arm en ''rijker''
De kinderen spelen erg sterk en het ziet er bijna ''echt'' uit.
Ik heb wel 2 bezwaren aan de film, en dat vond ik echt niet leuk en 2 grote minpunten.
In de film word er 2 x een dier mishandeld, en dat vind ik walgelijk. Het kan dan wel reeel zijn, maar dat hoefte er van mij niet in (1 x werd een kip op een pijnlijke manier ''gemarteld'' door messneden en 1 x werd een hondje mee gegooid)
Dus 7, aanrader maar met ruwe kantjes![]()
Violet & Daisy (2011) - IMDb
Was benieuwd toen ik de beschrijving las van deze film.
Twee tienermeisjes zijn huurmoordenaars en werken al een hele tijd samen, dan krijgen ze een opdracht die heel anders uitpakt dan dat ze hadden verwacht.
Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten maar ik was aangenaamd verrast door deze film.
Het is vrij veel dialoog, maar wordt nergens echt saai al zijn de dialogen soms wat complex.
Er zit actie in, al is het niet veel, maar het is goed gedaan.
Het is een film met humor, drama en actie.
Zeker de moeite waard en ondergewaardeerd.
imdb: 6,3
Ikke: 7,5┌∩┐(◣_◢)┌∩┐![]()
Rush (2013) - IMDb
Aantal dagen geleden met mijn vriendin gezien in de bios. Wat een goede film zeg!
Het gaat om een F1 strijd uit de jaren 70 tussen twee legende uit de race-wereld: Lauda en Hunt. De film draait veel meer om de personen, de achtergrond, de gelijkenissen en verschillen, en de drama dan om het racen zelf. Uiteraard zien we wat spectaculaire beelden van een aantal races, maar niet meer dan nodig. Het is wat mij betreft een prima balans.
Daar waar Hunt een losgeslagen rebel is, is Lauda de zakelijke analyst. Een arrogant rijder en persoon die op percentages rijdt, uren de baan inspecteert en briljant is in het afstellen van de auto's. Hunt is meer bezig met het versieren van de dames, grappen en grollen maken met de pers, en bovendien een roekeloze gevoelsrijder. Beide zijn op hun eigen manier eigenlijk klootzakken.
De film kiest naar mijn optiek geen favoriet, iets wat het zeer sterk maakt. Na afloop zei mijn vriendin: "Het is heel raar, eigenlijk hoop je de hele film dat Hunt wint, terwijl het best een klootzak is. Lauda nam het allemaal veel serieuzer en 'verdient' het meer." Waarop ik verbaasd reageerde "Ik wilde eigenlijk vanaf minuut één al dat Lauda zou winnen". Het kan ermee te maken hebben dat Hunt de dames laat soppen...
En niet te vergeten.. muziek van Hans Zimmer!
Imdb: 8,3
Ik: 8,3
Edit: voor de mensen die wat meer achtergrond willen, mooie BBC docu van het 'echte' verhaal. Net gezien, erg mooi! Ik zou de docu wel ná de film kijken
[ Bericht 5% gewijzigd door Flixxy op 10-10-2013 01:13:08 ]![]()
JAB TAK HAI JAAN
Wat een ontzettend mooie film, mooie muziek, sterke acteerprestaties, mooie beelden, en ondanks zijn lengte verveelt hij geen seconde.
Het verhaal heeft ook de nodige wendingen waardoor het nergens voorspelbaar word en de spanning de hele tijd in de film blijft (verhaal is lastig over te vertellen, zonder te veel te verraden maar het gaat over een man die nadat hart gebroken is het leger in gaat, en dan ook een andere vrouw ontmoet maar zijn verleden blijft terugkomen en dan gebeuren er allemaal dingen)
In de film zit veel meer gevoel en passie, zonder klef te worden vergeleken met bijv amerikaanse films.
Een topper, en gelijk 1 van mn favo, 9![]()
ook al "is het maar een film", dierenmishandeling hoeft voor mij ook niet. Walgelijk en zet de film dan ook direct afquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:47 schreef casper019 het volgende:
Ali Zaoua, prince de la rue
[ afbeelding ]
Goed en aangrijpend, ook al het ik er persoonlijk IETS meer van verwacht (ik had een topper verwacht, maar t bleef bij een iets betere dan ''gemiddelde'' film)
Film gaat over het harde leven van straatkinderen, en de dromer die ze hebben. En geeft ook een beeld van hoe het in zon maatschappij gaat en ook de verschillende tussen super arm en ''rijker''
De kinderen spelen erg sterk en het ziet er bijna ''echt'' uit.
Ik heb wel 2 bezwaren aan de film, en dat vond ik echt niet leuk en 2 grote minpunten.
In de film word er 2 x een dier mishandeld, en dat vind ik walgelijk. Het kan dan wel reeel zijn, maar dat hoefte er van mij niet in (1 x werd een kip op een pijnlijke manier ''gemarteld'' door messneden en 1 x werd een hondje mee gegooid)
Dus 7, aanrader maar met ruwe kantjes![]()
![]()
Is het ook een leuke film voor niet F1-fans?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:55 schreef Flixxy het volgende:
Rush (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Aantal dagen geleden met mijn vriendin gezien in de bios. Wat een goede film zeg!
Het gaat om een F1 strijd uit de jaren 70 tussen twee legende uit de race-wereld: Lauda en Hunt. De film draait veel meer om de personen, de achtergrond, de gelijkenissen en verschillen, en de drama dan om het racen zelf. Uiteraard zien we wat spectaculaire beelden van een aantal races, maar niet meer dan nodig. Het is wat mij betreft een prima balans.
Daar waar Hunt een losgeslagen rebel is, is Lauda de zakelijke analyst. Een arrogant rijder en persoon die op percentages rijdt, uren de baan inspecteert en briljant is in het afstellen van de auto's. Hunt is meer bezig met het versieren van de dames, grappen en grollen maken met de pers, en bovendien een roekeloze gevoelsrijder. Beide zijn op hun eigen manier eigenlijk klootzakken.
De film kiest naar mijn optiek geen favoriet, iets wat het zeer sterk maakt. Na afloop zei mijn vriendin: "Het is heel raar, eigenlijk hoop je de hele film dat Hunt wint, terwijl het best een klootzak is. Lauda nam het allemaal veel serieuzer en 'verdient' het meer." Waarop ik verbaasd reageerde "Ik wilde eigenlijk vanaf minuut één al dat Lauda zou winnen". Het kan ermee te maken hebben dat Hunt de dames laat soppen...
En niet te vergeten.. muziek van Hans Zimmer!
Imdb: 8,3
Ik: 8,3
Edit: voor de mensen die wat meer achtergrond willen, mooie BBC docu van het 'echte' verhaal. Net gezien, erg mooi! Ik zou de docu wel ná de film kijken![]()
About Time: 8/10
Een leuke luchtige komedie dat een kruising is tussen Ruby Sparks en Groundhog Dog in een Engelse setting. Domhnall Gleeson en Bill Nighy stelen de show als vader en zoon.
Hoe Duur Was De Suiker: 2/10
Een langdradige saaie soap-achtig aandoenend verhaal over een 18de eeuwse slavendrijvers
Gravity: 9/10
Fenomenale beelden in een beklemmende verhaal die gevoelens als angst en claustrofobie opwekken
Runner Runner: 4/10
Een niet erg boeiende verhaal over een pokersyndicaat waar Justin Timberlake en Ben Affleck bewijzen dat ook zij snel centjes willen verdienen. De film leunt op flitsende beelden maar ook daarin overtuigt het niet.
Don Jon: 7/10
Een vermakelijke komedie waar heel het publiek ongemakkelijk maar zit te kijken vanwege de enorme focus aan internet-porno. Het relatiegebeuren met Scarlett Johansson en Julianne Moore is minder geslaagd want de sterkte van de film ligt in de hilarische porno verslaving van Joseph Gordon Levitt en niet de relatie-subplot.Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?![]()
Absoluut: ik zelf ook geen F1 fan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:21 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Is het ook een leuke film voor niet F1-fans?
De sport had van alles kunnen zijn. Het gaat om de strijd tussen twee grootheden, en alle gebeurtenissen en drama die daarbij komt kijken.![]()
had ik ook bijna gedaan, vond het ook echt walgelijkquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:11 schreef Prego het volgende:
[..]
ook al "is het maar een film", dierenmishandeling hoeft voor mij ook niet. Walgelijk en zet de film dan ook direct af![]()
Ben jij hindoestaans?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:37 schreef casper019 het volgende:
JAB TAK HAI JAAN
[ afbeelding ]
Wat een ontzettend mooie film, mooie muziek, sterke acteerprestaties, mooie beelden, en ondanks zijn lengte verveelt hij geen seconde.
Het verhaal heeft ook de nodige wendingen waardoor het nergens voorspelbaar word en de spanning de hele tijd in de film blijft (verhaal is lastig over te vertellen, zonder te veel te verraden maar het gaat over een man die nadat hart gebroken is het leger in gaat, en dan ook een andere vrouw ontmoet maar zijn verleden blijft terugkomen en dan gebeuren er allemaal dingen)
In de film zit veel meer gevoel en passie, zonder klef te worden vergeleken met bijv amerikaanse films.
Een topper, en gelijk 1 van mn favo, 9I may not be your first, but to be your last would be perfect.....![]()
casper is echt een Hindoestaanse naamquote:Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
FRITS & FRANKY
De film gaat over 2 broers die een grote tas geld vinden en vervolgens het geld gaan uitgeven, maar dan komen de eigenaren van het geld achter hun aan, en raakt 1 van de broers verlieft.
Het verhaal is simpel, maar erg vermakelijk. De film vermaakt van het begin tot het eind, en er zitten een paar luchtige kleine grapjes in, wel hadden er opzich iets meer grappen in mogen zitten. De acteerprestaties zijn prima en zelfs Georgina speelt niet irritant in deze film.
kortom, geen knaller, geen film waar je plat mee gaat van t lachen
wel een film die prima vermaakt, en na het kijken met een tevreden gevoel naar de aftiteling kijkt.
daarom vind ik het wel een aanrader
7![]()
Net de eerste trilogy van Star Wars weer gekeken alleen had ik blijkbaar de nieuwere versie... Want aan het einde dat je Vader als spirit naast Yoda en Obi Wan zag staan was het niet die oude man van vroeger![]()
![]()
Les petits mouchoirs (2010) - IMDb
Prachtig. Briljant geacteerd en zeer ontroerend op het einde.
Film over groep vrienden die met vakantie gaan en allemaal iets te verbergen hebben en uiteindelijk komt het na een ongeluk van een andere vriend van het groepje allemaal uit en tot en emotioneel einde.
Aanrader!
IMDB: 7,0
Ik: 9,0There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Luchtig, luchtig... niet alleen maar.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:36 schreef Asskicker14 het volgende:
About Time: 8/10
Een leuke luchtige komedie dat een kruising is tussen Ruby Sparks en Groundhog Dog in een Engelse setting. Domhnall Gleeson en Bill Nighy stelen de show als vader en zoon.![]()
White House Down.
Review
De tegenhanger van Olyumpus has Fallen of is Olympus has Fallen de tegenhanger van White House Down, whatever.
Beiden over the top actiefilms over een aanval op het Witte Huis. Beide even ongeloofwaardig, beide met een even ongeloofwaardige president, maar bij beiden is de actie redelijk tot goed. Naar mijn idee was de CGI bij WHD wat minder, maar OHF heb ik al weer een tijd geleden gezien.
Toch vond ik (verrassend misschien) OHF iets beter te pruimen. WHD weet namelijk niet zo goed of ze moeten kiezen tussen actie met luchtige humor of actie met een serieuze ondertoon. OHF was duidelijk gewoon een luchtige actiefilm. Verder ergerde ik mij bij WHD meer aan de president dan aan bij OHF.
cijfer
6je voor White House Down![]()
No (2012) - IMDb
In 1988 werd in Chili op aandringen van het buitenland een referendum georganiseerd over het aanblijven van Pinochet. Om het referendum te legitimeren kreeg de oppositie ook een kwartier zendtijd. No gaat over René Saavedra (Gael García Bernal) een hippe reclamejongen die gaat werken voor deze Nee-campagne. Hij past het commerciële denken uit de reclamewereld toe op deze ogenschijnlijk al bij voorbaat verloren idealistische zaak door niet te focussen op de gruwelijkheden van 15 jaar dictatorschap, maar met een "Coca Cola"-achtig typisch jaren '80 reclamefilmpje te komen
No is hiermee een mooie inkijk in de wereld van politieke campagnes en een interessant stukje geschiedenis. De persoonlijke motieven van René voor zijn keuze om onder een dictatuur zulk werk te doen, komen minder goed uit de verf. Wat niet ligt aan een prima acterende Gael García Bernal, maar aan het script dat hier geen ruimte voor biedt.
Opvallend is dat No geschoten is met een U-matic camera uit 1983 in 4:3 formaat. Dit was in het begin wel even wennen, maar komt de authenticiteit van de film ten goede. Het lijkt net een echte jaren '80 tv-uitzending. Film- en archiefbeelden gaan hierdoor naadloos in elkaar over.
cijfer: 7.8![]()
Monsters Universiteit (2013) - IMDb
Engelse versie uiteraard.
A look at the relationship between Mike and Sulley during their days at Monsters University -- when they weren't necessarily the best of friends.
Leuke film, Monsters Inc heb ik te lang geleden gezien om te bepalen of deze beter is of niet.
Voor de rest vrij voorspelbaar maar toch wel leuk.
imdb: 7,6
Ikke: 7,0┌∩┐(◣_◢)┌∩┐![]()
Ik heb hem ook gezien, kon me herinneren dat ik destijds Inc echt een leuke comedy vond, dus denk dat deze een stuk minder is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:49 schreef ZodiaX het volgende:
Monsters Universiteit (2013) - IMDb
Engelse versie uiteraard.
A look at the relationship between Mike and Sulley during their days at Monsters University -- when they weren't necessarily the best of friends.
Leuke film, Monsters Inc heb ik te lang geleden gezien om te bepalen of deze beter is of niet.
Voor de rest vrij voorspelbaar maar toch wel leuk.
imdb: 7,6
Ikke: 7,0
6,5.![]()
![]()
The Way Way Back (2013)
coming of age film over een 'awkward' jongen. weinig originaliteit, maar toch is de film prima te doen. vooral vanwege de invulling van het verhaal en het goede acteerwerk.
ik 8
imdb 7,6/10..///![]()
The Way Way Back (2013) - IMDb
Wordt dit jaar veel vergeleken met The Kings of Summer, maar is imo veel beter. Goede film, konden er beiden van genieten.
8.![]()
Kommandør Treholt & Ninjatroppen 2010
(Norwegian Ninja)
Een op ware gebeurtenissen gebaseerd verhaal over een geheime Ninja-divisie onder leiding van de Noorse Koning Olav V ten tijde van de koude oorlog. Deze divisie bindt de strijd aan met duistere krachten binnen de Noorse defensie en geheime diensten die met de VS samenspannen om links in een kwaad daglicht te stellen en controle over het land te krijgen.
Mocht dit nog niet absurd genoeg lijken, de ninjamythe is zelden zotter voorgesteld, tegen de achtergrond van tamelijk bizarre persoonlijke rivaliteiten wordt deze vermengd met Noorse plattelandsromantiek en een uitstalling van James Bond-achtige koude oorlogparafernalia, afgekruid met een vleugje Noorse myhtologie en verwijzingen naar recentere geschiedenis. De basis in ware gebeurtenissen is dan ook vrij losjes.
Het was bijna een hilarische parodie/satire geweest, maar ergens mist het iets. Daarom deed hij me nog het meest denken aan " The men who stare at goats", daar kwam het potentieel er ook niet uit. Wat overblijft is een sympathieke film met een paar memorabele scenes en grappen. Ik kan me echter ook voorstellen dat in de juiste stemming met het juiste gezelschap je niet meer bijkomt, maar ik kwam er niet echt in en bleef er dus ook niet in. Jammer, maar het was in ieder geval weer eens iets heel anders dan anders en de special effects waren briljant.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Hoe heet nou die horrorfilm die zich afspeelt in Disneyland? Zag er volgens mij een tijdje geleden een review van langskomen maar ik ben em dus kwijt...
Gevonden..!
Escape from Tomorrow
Leek me wel een leuke mindfuck..
[ Bericht 21% gewijzigd door Mr.Noodle op 13-10-2013 00:22:13 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
-fout topic-There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Die moet ik zienquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hoe heet nou die horrorfilm die zich afspeelt in Disneyland? Zag er volgens mij een tijdje geleden een review van langskomen maar ik ben em dus kwijt...
Gevonden..!
Escape from Tomorrow
Leek me wel een leuke mindfuck..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
White House Down (2013) - IMDb
Als ik deze film moet reviewen dan moet ik het eigenlijk tegen Olympus has fallen vergelijken.
Deze film vond ik eignlijk vele malen leuker dan Olympus has fallen, veel minder plotholes en een minder gefaald die hard copy.
Deze film komt realistischer over dan de actieheld in Olympus has fallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een leuke film en hier en daar grappig, een goed verhaal.
Imdb: 6,4
Ikke: 7,5┌∩┐(◣_◢)┌∩┐![]()
Ik las het boek van hem 20 jaar terug, nog baziger! Helaas is het boek onbetaalbaar in het Nederlands, als je hem als Ebook kan lezen, doen!quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:56 schreef andreas612 het volgende:
L'ennemi public n°1 (2008) - IMDb
[ afbeelding ]
Deze film gaat in mijn favo top 5Het gaat over de meest gezochte crimineel in Frankrijk in de tijd van 1950-1980. Je volgt Jacques Mesrine in de gehele periode hoe hij zich ontwikkelt en hoe hij leeft. De film bestaat uit 2 delen die totaal voor een meesterwerk van bijna 4 uur zorgen. Vincent Cassel speelt deze eindbazenrol en zorgt voor super acteerwerk (net als in la haine). De psycho gedachtegang, de houding, de sfeer, de chemie tussen de personages, het is gewoon fenomenaal.
Als je deze gaat kijken, en denkt dat je op één avond het eerste deel gaat kijken en op een andere avond het tweede deel, reserveer maar alvast 4 uur. No way dat je gaat wachten.
IMDB: 7.4/10
Ik: 9.2/10🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik wilde deze film echt leuk vinden, maar het lukte niet. Het begon redelijk maar het plot werd met de minuut stompzinniger:quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:38 schreef ZodiaX het volgende:
Als ik deze film moet reviewen dan moet ik het eigenlijk tegen Olympus has fallen vergelijken.
Deze film vond ik eignlijk vele malen leuker dan Olympus has fallen, veel minder plotholes en een minder gefaald die hard copy.
Deze film komt realistischer over dan de actieheld in Olympus has fallen.
Ik vond het een leuke film en hier en daar grappig, een goed verhaal.
Ikke: 7,5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Daarnaast duurde de film met 131 minuten ook veel te lang.
Mager 5je wat mij betreft.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Vind White House Down wel beter dan Olympus has Fallen. Verhaal is technisch beter, hoewel Butler beter acteerde.melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
Maar het zijn toch gewoon beide hersenloze actie-popcorn films? Daar hoef je verder toch geen diepere gedachte in de zoeken.. laat staan er een uitgebreide review van schrijven
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Sergeant York (1941) - IMDb
Magere voldoende voor Sergeant York hoor. Het gaat over een hillbilly (Gary Cooper) die van een kalkoen schietende klaploper het weet te maken tot een grootse oorlogsheld die complete bataljons Duitsers tijdens WO I gevangen weet te nemen. Het is daarbij doordrenkt met een flinke religieuze saus en moraal. De timing van het maken van deze film (1941) is ook niet geheel toevallig. Dit is niets meer dan ordinaire propaganda om de Amerikanen meer te betrekken voor WO II. Anyway, het had nog een paar aardige scenes, zeker het begin vond ik nog heel behoorlijk en sfeervol. Het kan er nèt mee door, zullen we maar zeggen 8). Cijfer: 5,5
Passagiers in de nacht (1947)
In verschillende opzichten is dit best een bijzondere film-noir. In het begin wordt er gefilmd vanuit Bogarts karakter, iemand die uit de gevangenis ontsnapt is en op zoek is naar gerechtigheid. Dat soort camerawerk heb ik nog niet eerder gezien bij zulke oude films. Vervolgens loopt het verhaal gewoonweg lekker en is het best spannend. Tikkeltje niet helemaal overtuigend overal en dan doel ik op het acteerwerk van bijrollen en sommige wendingen, maar met het slot kon ik wel leven. Dat was (denk ik) toch bijzonder. Jammer overigens dat Lauren Bacall niet een wat grotere rol had. Cijfer: 7,5
American Splendor (2003) - IMDb
American Splendor is best wel een atypische film, beetje in de trent van een Wes Anderson-film. Ik vond de trieste sfeer gewoonweg droevigmakend, maar dat maakte de film samen met een flinke portie tragikomedie ook juist sterk. Extra leukigheid zijn overigens de comic-intermezzo's. Cijfer: 7,5
On the Town (1949)
Vond dit nou niet bepaald een geslaagde musical, terwijl je met Bernstein en New York als decor toch wel iets tofs neer moet kunnen zetten. Drie matrozen (twee ervan zijn Frank Sinatra en Gene Kelly!) beleven een dagje uit samen met wat chickies die ze terloops oppikken. De nummers tussendoor zijn me niet echt bijgebleven, eerder de superoverdreven gekke bekkentrekkerij en eveneens overdreven choreografie. Mên, dat werkte af en toe wel goed op de lachspieren. Cijfer: 5
[ Bericht 3% gewijzigd door Falco op 13-10-2013 17:21:38 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Alvin_C._Yorkquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:24 schreef Falco het volgende:
Sergeant York (1941) - IMDb
Magere voldoende voor Sergeant York hoor. Het gaat over een hillbilly (Gary Cooper) die van een kalkoen schietende klaploper het weet te maken tot een grootse oorlogsheld die complete bataljons Duitsers tijdens WO I gevangen weet te nemen. Het is daarbij doordrenkt met een flinke religieuze saus en moraal. De timing van het maken van deze film (1941) is ook niet geheel toevallig. Dit is niets meer dan ordinaire propaganda om de Amerikanen meer te betrekken voor WO II. Anyway, het had nog een paar aardige scenes, zeker het begin vond ik nog heel behoorlijk en sfeervol. Het kan er nèt mee door, zullen we maar zeggen 8). Cijfer: 5,5![]()
Net Pacific rim gekeken.
Verhaal is uiteraard volkomen poep, maar damn wat een rollercoaster ride.![]()
De film heeft precies wat je verwacht van een plot waarbij gigantische aliens en gigantische mechs elkaar tot pulp slaan, een grote adrenaline rush.
8/10, omdat ik ingesteld was op precies zo'n film en kreeg waarvoor ik ben gaan zitten.![]()
Gravity (2013) - IMDb
Recordbreker, en terecht. Deze film is beklemmender dan menig film die zich geheel in een grafkist afspeelt, spannend en adembenemend mooi gefilmd/gemaakt. Dat laatste maakt het echt een van de prachtigste films die ik ooit gezien hebt. En ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten, met mijn hart bonkend in mijn keel. Je gelooft alles dat er gebeurt en het voelt zo echt. Ik ben benieuwd wat André Kuipers ervan vindt.
9.5/10![]()
Goede film inderdaad. Sowieso vind ik Franse misdadigers wat boeiender dan Amerikaanse, fictief of echt, er zit iets meer in.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:56 schreef andreas612 het volgende:
L'ennemi public n°1 (2008) - IMDb
[ afbeelding ]
Deze film gaat in mijn favo top 5Het gaat over de meest gezochte crimineel in Frankrijk in de tijd van 1950-1980. Je volgt Jacques Mesrine in de gehele periode hoe hij zich ontwikkelt en hoe hij leeft. De film bestaat uit 2 delen die totaal voor een meesterwerk van bijna 4 uur zorgen. Vincent Cassel speelt deze eindbazenrol en zorgt voor super acteerwerk (net als in la haine). De psycho gedachtegang, de houding, de sfeer, de chemie tussen de personages, het is gewoon fenomenaal.
Als je deze gaat kijken, en denkt dat je op één avond het eerste deel gaat kijken en op een andere avond het tweede deel, reserveer maar alvast 4 uur. No way dat je gaat wachten.
IMDB: 7.4/10
Ik: 9.2/10Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Als ik de trailer bekijk van Gravity word ik eigenlijk alles behalve nieuwsgierig naar die film.
Maar als ik dan alle lovende kritieken lees gaat het toch kriebelen."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Gisteren geweest. Aanrader pur sangquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:54 schreef DO2 het volgende:
Als ik de trailer bekijk van Gravity word ik eigenlijk alles behalve nieuwsgierig naar die film.
Maar als ik dan alle lovende kritieken lees gaat het toch kriebelen.![]()
Gravity (2013)
Hele hoge verwachtingen van gehad na het zien van de trailer en lezen van de lovende reviews. Maar ik was eigenlijk niet zo blown away als ik had verwacht. Goed acteerwerk, ja, indrukwekkende beelden van het universum, zeker. Maar er waren toch wat punten die de score naar beneden halen. Er zitten wat irritante monologen in die gewoon een beetje too much waren en op sommige momenten viel ik toch zo'n beetje in slaap tijdens de film. Ik werd gewoon niet echt de film in getrokken. Beetje jammer, hij pakte me niet!
Desondanks gewoon een mooie film, aan te raden, denk dat dit gewoon niet aan mij besteed was.
imdb: 8.7
ik: 7.5![]()
Thanks, gewoon laten liggen dus.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:28 schreef JDx het volgende:
The Internship (2013) - IMDb
What is this shit?
3.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Two salesmen whose careers have been torpedoed by the digital age find their way into a coveted internship at Google, where they must compete with a group of young, tech-savvy geniuses for a shot at employment.
Tja, het lijkt me dat Google zelf hier aardig wat geld in heeft gestoken voor reclame, al is Google wel erg bekend om zijn goede werk omgeving.
Over het algemeen is het een 'meh' comedy, het is wel leuk maar de grappen zijn vaak voorspelbaar en het verhaallijn ook.
Toch als 'nerd' vond ik het een leuke film, en verveelde me geen moment.
Ik heb het gevoel dat de non-nerds deze film minder leuk zullen vinden dan de internet mensen die de vele referenties zullen begrijpen, bv alleen al emacs vs vi, star wars en x-man, etc etc.
Ik vond het eigenlijk een erg leuke film al met al, een echte feelgood movie.
Daarom!
IMDB: 6,3
IKKE: 7,5┌∩┐(◣_◢)┌∩┐![]()
Ook een leuk tussendoortje maar niet heel boeiend. Alleen de rol van Will Ferral vond ik wel weer grappig.![]()
Gravity gisteren in de bios gezien in Utrecht. Ik vond het 3d gedeelte vreselijk irritant (niet echt HD scherp), maar de film was geweldig! Je zit constant in spanning en ik dacht werkelijk dat ik net een half uurtje zat toen de film afgelopen was..![]()
Pokkeweer van het weekend dus wat films gekeken:
End of Watch (2012) - IMDb
Film over twee politieagenten in South Central LA, door de gast die ook Training Day heeft gemaakt. Helemaal geschoten als documentaire, dus veel shakycam.
Jammer van de stijl, maar het stoort niet. Peña en Gyllenhaal zetten erg goede prestaties neer, vooral over die eerste verbaas ik me enorm. Gewoon een strakke film die nergens echt gas terug neemt en er geen doekjes om windt. Heeft me na de aftiteling toch nog even naar het scherm laten staren, heftig. Deed me ergens denken aan The Shield.
Imdb: 7.6
Ik: 8
Verkopers Billy (Vaughn) en Nick (Wilson) moeten noodgedwongen een andere baan zoeken omdat hun functie overbodig wordt door de huidige technologische vooruitgang. Dus strijden ze om een stage bij Google samen met andere hippe nerd sterotypes.
Vaughn en Wilson proberen hun Oldskool/Weddigcrashers/Whatever ding te doen maar dan bij nerds. En ze falen. Hard. Zo fucking doorzichtig. Cliché naar achterhaald cliché. Dinosaurussen die hip proberen te doen zonder twee seconden na te denken over de materie die ze willen parodieren, anno 2013 kan dit gewoon echt niet meer. Underdogverhaaltje á la Dodgeball maar dan niet leuk.
Imdb: 6.3 (what?)
Ik: 4 (Will Ferrell)
The Conjuring (2013) - IMDb
Gezin gaat in boerderij wonen, shit zit vol met demonen en bellen de exorcist en zijn paranormaal begaafde vrouw om de ghostbuster uit te hangen. Naar het schijnt naar het waargebeurde verhaal van die laatste dame.
Meneer Wan maakt weer een enge film, en dat kan hij goed. Goed griezelen, lekkere schrikmomenten (hoort er blijkbaar bij), top camerawerk en fijn acteerwerk. De hele stijl en feel van de film is oldskool maar dan met moderne shots, wat de sfeer ten goede komt. Het einde vond ik een ik er niet echt bij passen, maar was niet echt een spelbreker. Jammer dat ik hem overdag had gekeken, maar van het weekend was het overdag ook donker buiten, dat dan weer wel.
Imdb: 7.6
Ik 8
The Hangover Part III (2013) - IMDb
Iets met Dan van Roseanne die Chau moet hebben ofzo. Weet ik veel, ik was dronken. Zal wel aardig zijn geweest, maar vast niet boeiend want ik kan me alleen nog herinneren dat John Goodman een goede badass was, Zach Garafanablabla als Alan is sowieso ontzettend kut en dat ik niet heel veel heb gelachen. Wel vermakelijker dan die drol met Vaughn en Wilson van hierboven.
Imdb: 5.9
Ik: 5 (?)
[ Bericht 13% gewijzigd door HostiMeister op 14-10-2013 10:43:26 ]All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Gisteravond twee films gezien
After Earth: Was wel een leuke film maar niet helemaal mijn ding, wel tof in elkaar gezet. Krijgt van mij een 7
Monsters University: Hier was ik al een tijdje nieuwsgierig naar. Net als Monsters Inc heb ik me ook hier prima om vermaakt. Een 9Your beauty never ever scared me.![]()
Kick-Ass 2
Weer een typisch voorbeeld van 'het eerste deel was veel beter'.
Op alle fronten wordt er ingeleverd: het verhaal, de dialogen, de humor, de actie.
Alles is gewoon stukken minder dan het eerste deel.
Alsnog een krappe voldoende omdat Mother Russia en The Motherfucker wel nog steeds heerlijk over the top zijn.Every living creature on earth dies alone![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:38 schreef ZodiaX het volgende:
[ afbeelding ]
Deze film komt realistischer over dan de actieheld in Olympus has fallen.Vond hem ook wel cool...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een leuke film en hier en daar grappig, een goed verhaal.
Ikke: 7,5
Thumb ups voor Emily.....![]()
Mijn cijfer: 7.0I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
Forum Opties Forumhop: Hop naar: