Oh ja, ik was effe vergeten dat Libertopia er zou uit komt te zien.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In libertopia is alles veel goedkoper. Daar kan iemand met een paar 100 in de maand al rondkomen.
In Duitsland kennen ze ook geen minimumloon. Ik zie nergens mensen liggen te verrotten op straat en de criminaliteit is er lager dan hier.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh ja, ik was effe vergeten dat Libertopia er zou uit komt te zien.
Libertopia = Huidige situatie - belastingen
Mocht dat zo zijn, dan worden de lonen ook aangepast aan het nieuwe prijspeil. Temeer omdat er geen minimumloon bestaat.
Aha, in zo'n geval geneest een meervoudig gehandicapt kind spontaan? Bijzonder...quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als er nu voedselbanken ontstaan denk je dan niet dat er ook spontaan vanuit de maatschappij initiatieven komen om mensen te helpen? We hebben het dan over een gezonde vorm van hulp. Namelijk een waar beide partijen er belang bij hebben dat die tijdelijk is.
Nee Libertopia is veel meer dan dat.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh ja, ik was effe vergeten dat Libertopia er zou uit komt te zien.
Libertopia = Huidige situatie - belastingen
Mocht dat zo zijn, dan worden de lonen ook aangepast aan het nieuwe prijspeil. Temeer omdat er geen minimumloon bestaat.
Dit klopt niet.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat de staat op dit moment het monopolie heeft op hulp zie je alleen nog maar particuliere initiatieven waar de staat het af laat weten.
Lekker de hele discussie gijzelen door met een absurd voorbeeld aan te komen. Hoeveel zijn er daar van in Nederland?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, in zo'n geval geneest een meervoudig gehandicapt kind spontaan? Bijzonder...
En nu even serieus aub. Het is niet alsof de wereld om je heen verdwijnt als je de belastingen afschaft...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In libertopia is alles veel goedkoper. Daar kan iemand met een paar 100 in de maand al rondkomen.
Je koopkracht explodeert zonder belastingen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En nu even serieus aub. Het is niet alsof de wereld om je heen verdwijnt als je de belastingen afschaft...
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker de hele discussie gijzelen door met een absurd voorbeeld aan te komen. Hoeveel zijn er daar van in Nederland?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gehandicaptenquote:In Nederland wonen ruim 1 miljoen mensen met een beperking. Dat kan een lichamelijke, verstandelijke of psychische beperking zijn. Zij moeten op dezelfde manier in de samenleving kunnen meedoen als mensen zonder beperking. Mensen met een handicap krijgen hulpmiddelen of extra voorzieningen als zij dat nodig hebben. De Rijksoverheid heeft het recht op gelijke behandeling in de wet vastgelegd.
Daar ging het ook niet om. We hadden het erover of deze mensen kunnen sparen voor het geval ze werkloos worden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In Duitsland kennen ze ook geen minimumloon. Ik zie nergens mensen liggen te verrotten op straat en de criminaliteit is er lager dan hier.
Van mensen die zichzelf ook in lolbertopia nooit geheel kunnen bedruipen? Zeker honderdduizenden als het er niet veel meer zijn...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker de hele discussie gijzelen door met een absurd voorbeeld aan te komen. Hoeveel zijn er daar van in Nederland?
En je lasten ook, zeker als je bijvoorbeeld een gezin hebt met kinderen die een nare kostenpost vormen...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je koopkracht explodeert zonder belastingen.
Je blijft denken dat iedereen gewoon zijn huidige inkomen houdt minus alle belastingen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je koopkracht explodeert zonder belastingen.
Het klopt gewoon niet. Veel meer kan ik er niet van maken. Maar snap wel dat dit tegen je geloof ingaat...quote:
Maar in Libertopia gaan de welbedeelden het loon van deze mensen aanvullen, écht waar..quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar ging het ook niet om. We hadden het erover of deze mensen kunnen sparen voor het geval ze werkloos worden.
En dat gaat deze Duitsers niet lukken.
Ik begreep trouwens dat het loon van deze mensen door de staat wordt aangevuld.
Beperking is wat anders dan meervoudig gehandicapte. Beperking betekend niet dat je niet mee kan komen in de maatschappij. Het betekend beperkt zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gehandicapten
Collateral damage.
Zonder loonbelasting en BTW hoef je ook niet veel te verdienen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar ging het ook niet om. We hadden het erover of deze mensen kunnen sparen voor het geval ze werkloos worden.
En dat gaat deze Duitsers niet lukken.
Ik begreep trouwens dat het loon van deze mensen door de staat wordt aangevuld.
Ja, dan wordt het aangevuld met een uitkering... Voor jouw verhaal dus niet zo relevant. Op het stimuleren van freeriders na zoals je graag wilt natuurlijk....quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In Duitsland kennen ze ook geen minimumloon. Ik zie nergens mensen liggen te verrotten op straat en de criminaliteit is er lager dan hier.
Dan neem je geen 4 kinderen maar 1 en dat is dan prima op te brengen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En je lasten ook, zeker als je bijvoorbeeld een gezin hebt met kinderen die een nare kostenpost vormen...
Want?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het klopt gewoon niet. Veel meer kan ik er niet van maken. Maar snap wel dat dit tegen je geloof ingaat...
Nee. Ze zullen wel gek zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar in Libertopia gaan de welbedeelden het loon van deze mensen aanvullen, écht waar..
Honderdduizenden zijn er van. Die mogen dus wegrotten in de goot of met wat geluk door de kerken gered?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beperking is wat anders dan meervoudig gehandicapte. Beperking betekend niet dat je niet mee kan komen in de maatschappij. Het betekend beperkt zijn.
Verder zijn er mensen arbeidsongeschikt volgens de staat die gewoon kunnen werken. Mensen zoals du_ke noemt zijn er een paar duizend en die kunnen prima toe met liefdadigheid.
Tiger denkt werkelijk dat de Voedselbank puur draait op donaties van particulieren?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het klopt gewoon niet. Veel meer kan ik er niet van maken. Maar snap wel dat dit tegen je geloof ingaat...
Dan nog ga je dat niet redden als je maar een paar honderd per maand te besteden hebt. Daar kan je volgens jou van rondkomen maar in de praktijk kan je dan het schoolgeld voor je kind niet betalen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan neem je geen 4 kinderen maar 1 en dat is dan prima op te brengen.
Zonder staat en collectieve voorzieningen bestaan er geen freeriders meer. Die heb je namelijk alleen bij collectivisme.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het aangevuld met een uitkering... Voor jouw verhaal dus niet zo relevant. Op het stimuleren van freeriders na zoals je graag wilt natuurlijk....
Gelul. Dat is je al zo vaak uitgelegd ook. Waarom is dat allemaal zo ingewikkeld voor je? Wil je het niet snappen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zonder staat en collectieve voorzieningen bestaan er geen freeriders meer. Die heb je namelijk alleen bij collectivisme.
Het loon past zich aan aan dat gegeven. Daarbij moet je heel veel dingen zelf regelen die nu worden gefinancierd met belastinggeld. Onderaan de streep ben je nog steeds veel kwijt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zonder loonbelasting en BTW hoef je ook niet veel te verdienen.
Ah, de mythe van de vrije keuze die eigenlijk op papier een vrije keuze is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zonder staat en collectieve voorzieningen bestaan er geen freeriders meer. Die heb je namelijk alleen bij collectivisme.
Lekker weer wat roepen he du_ke?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Honderdduizenden zijn er van. Die mogen dus wegrotten in de goot of met wat geluk door de kerken gered?
quote:Bij de vraag: hoeveel VG telt Nederland eigenlijk, blijkt dat de gegevens flink uiteenlopen en dat het erg lastig is om tot de „juiste‟ cijfers te komen! Sommigen geven als houvast aan dat ongeveer 1% van de bevolking (komt dus neer op ca 160.000 mensen) verstandelijk gehandicapt is (Van Gemert, 1993). Anderen geven aan dat er in Nederland tussen de 100.000 en 110.000 mensen met een verstandelijke handicap leven (Coolen et al. 1998) en hiermee wordt bedoeld: mensen met een lichte tot een zeer ernstige verstandelijke beperking. Het is niet bekend hoeveel personen met ernstig meervoudige beperkingen er in Nederland zijn. Schattingen lopen uiteen van 6.000 tot 10.000 personen, van wie 4.000 tot 6.000 kinderen (Vlaskamp e.a., 2005a, 2005b).
Lees eens terug wat ik precies schrijf tijgertjequote:Op zondag 6 oktober 2013 21:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker weer wat roepen he du_ke?
[..]
Dat zijn alleen de verstandelijk gehandicapten. Er lopen ook nog zat lichamelijk gehandicapten evenals de huidige sociale werkplaats figuren die het niet redden op de reguliere arbeidsmarkt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker weer wat roepen he du_ke?
[..]
Geloof dat dit vrij ingewikkeld is om te snappen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de verstandelijk gehandicapten. Er lopen ook nog zat lichamelijk gehandicapten evenals de huidige sociale werkplaats figuren die het niet redden op de reguliere arbeidsmarkt.
En waarom moet ik mij daar precies zorgen over maken?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de verstandelijk gehandicapten. Er lopen ook nog zat lichamelijk gehandicapten evenals de huidige sociale werkplaats figuren die het niet redden op de reguliere arbeidsmarkt.
Die het niet redden op de huidige arbeidsmarkt met een minimumloon en belastingen bedoel je?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel als je doet alsof de huidige dure lonen ook nog bestaan zonder grote staat. Jij was het net overigens die vaststelde dat meervoudig gehandicapten moesten wegrotten op straat. De meeste worden niet eens volwassen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geloof dat dit vrij ingewikkeld is om te snappen.
Wij schijnen ze te laten verrotten op straat.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En waarom moet ik mij daar precies zorgen over maken?
De freeriders-mentaliteit.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het grootste deel zal ook in jouw libertopia niet genoeg binnenhalen om van te kunnen leven.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die het niet redden op de huidige arbeidsmarkt met een minimumloon en belastingen bedoel je?
Leg dat eens uit over praten we bij freeriders allebei over iets anders?quote:
Onderbouw dat eens met cijfers.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het grootste deel zal ook in jouw libertopia niet genoeg binnenhalen om van te kunnen leven.
Blijkbaarquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wij schijnen ze te laten verrotten op straat.
Toch wel. Je laat zien een perfect voorbeeld van te zijnquote:
Nope, google het woord eerst eens.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel. Je laat zien een perfect voorbeeld van te zijn. Iemand anders heeft pech, laat maar wegrotten
....
18 en 684.quote:
Ah. Je weet dus niet wat een freerider is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel. Je laat zien een perfect voorbeeld van te zijn. Iemand anders heeft pech, laat maar wegrotten
....
Ik weet prima wat een freerider is en je liet perfect zien er een te zijn. Wel profiteren van de voorzieningen die een samenleving biedt maar er vooral niet voor willen betalen...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nope, google het woord eerst eens.
Ik dacht al dat je weer wat zat te spuien vanuit de onderbuik. Als je iets niet kan onderbouwen is het soms beter om je mond te houden. Dan kom je op de lange duur slimmer over.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
18 en 684.
Hier een paar mooie cijfers.
Maar het gaat om het principe. Je snapt toch wel dat niet iedereen in staat is om rendabel te zijn voor een werkgever en of niet genoeg verdiencapaciteit hebben om te kunnen overleven?
Zeker wel. Maar houd je hier ook weer een zelf verzonnen definitie aan? Dan is het wellicht handig om even te laten weten welke definitie je ditmaal hebt verzonnen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ah. Je weet dus niet wat een freerider is.
Is Kandijfijn gehandicapt?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet prima wat een freerider is en je liet perfect zien er een te zijn. Wel profiteren van de voorzieningen die een samenleving biedt maar er vooral niet voor willen betalen...
Reageer eens inhoudelijk in plaats van dit geneuzel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je weer wat zat te spuien vanuit de onderbuik. Als je iets niet kan onderbouwen is het soms beter om je mond te houden. Dan kom je op de lange duur slimmer over.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar houd je hier ook weer een zelf verzonnen definitie aan? Dan is het wellicht handig om even te laten weten welke definitie je ditmaal hebt verzonnen.
quote:Met het dilemma van de collectieve actie (ook wel bekend als het free-riderprobleem of, in Vlaanderen, vrijbuitersprobleem) bedoelt men in de sociale wetenschappen het dilemma dat mensen gebruik kunnen maken van een goed of dienst zonder ervoor te betalen of bij te dragen aan de instandhouding ervan. Het dilemma doet zich alleen voor bij collectieve goederen.
Ik wil gewoon betalen voor de dingen die ik wens af te nemen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet prima wat een freerider is en je liet perfect zien er een te zijn. Wel profiteren van de voorzieningen die een samenleving biedt maar er vooral niet voor willen betalen...
Hij zegt dat gehandicapten zijn zorg niet zijn. Jij noemt hem daarop een freerider. Als hij geen gebruik maakt van een collectief goed en er ook niets voor betaald hoe kan hij dan een freerider zijn?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Dat maakt in deze ook niet uit.
Geen idee. Wat wil jij met die lui doen dan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |