Klopt, maar ik ben meer in een gitaarmood nuquote:
Ik vind het echt geweldig. De subtiliteit van de achterliggende melodieën doet me deugd.quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:42 schreef ttgek het volgende:
[..]
Is wel laatst gerepressed, misschien dat je die bedoelt. Zeker aan te raden, is echt muziek die heerlijk is om op vinyl te beluisteren!
Tuurlijk, alles van portishead is op lp te krijgen.quote:Op zondag 3 november 2013 12:08 schreef Spezza19 het volgende:
Portishead op LP.... goed idee.... eens even kijken of daar nog wat van te krijgen is
Check! wordt de derde keer dat ik ga. De vorige keren, in april en vorig jaar november, ben ik goed geslaagdquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:39 schreef Luigi het volgende:
Gaan er hier nog meer naar de Jaarbeurs eind november?
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:47 schreef OProg het volgende:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/303017
Jakhalzen ui DWDD vanavond. Man met Bob Dylan verzameling.
had je antwoord daarna pas gezienquote:Op zondag 3 november 2013 02:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niet bij mij besteld
En ik had je een veeeeel lager nummer kunnen leveren
ik ook nietquote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef Spezza19 het volgende:
MOV maakt erg goede kwaliteit....
Snap de haat op MOV nooit.....
Inderdaad dan kom ik aan met mijn ~60 mike patton cdtjes/platenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:47 schreef OProg het volgende:
Ik kom wel eens platen tegen dat ik me afvraag of ze het niet gewoon om de hype doen. Van die hoezen die er uit zien alsof ze de dunste papiersoort vindbaar met één of andere goedkope printer hebben geprint en vervolgens op elkaar hebben geplakt zodat er een plaat tussen kan. En dat noemen ze dan een hoes.quote:Op maandag 4 november 2013 08:15 schreef Luigi het volgende:
Ga nu geloof ik al bijna 10 jaar naar de Jaarbeurs eind november. Vrouw gaat meestal mee voor de verzamelaarsbeurs en ik loop de hele dag bij de muziek te struinen. Heerlijk!
Tsja, Music on Vinyl. Ze hebben in het verleden wel eens wat missers gemaakt (het lijkt wel steeds beter te gaan) en voor de echte analogofiel is het jammer dat het vaak digitale bronnen zijn die gebruikt worden (uitzonderingen daargelaten zoals de mono versies van Dylan. En dat ze soms 300pixel JPEG's gebruiken als artwork. Maar over het algemeen een prima alternatief voor veel te dure originelen (maar kijk ook eens naar kwaliteits reissues zoals die van Analogue Productions).
Ja en als je er dan maar op zet dat er 180g vinyl in zit en dat het een audiofiele uitgave is, dan komt het vanzelf goedquote:Op maandag 4 november 2013 09:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik kom wel eens platen tegen dat ik me afvraag of ze het niet gewoon om de hype doen. Van die hoezen die er uit zien alsof ze de dunste papiersoort vindbaar met één of andere goedkope printer hebben geprint en vervolgens op elkaar hebben geplakt zodat er een plaat tussen kan. En dat noemen ze dan een hoes.
Zo'n verzameling heb ik vorige week gezien van David Bowie....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:47 schreef OProg het volgende:
Mja, je merkt wel dat ze tegenwoordig toch echt van de originele masters gebruik mogen maken, inclusief het artwork. In het begin kregen ze die natuurlijk vaak nooit omdat ze toen nog geen naam hadden opgebouwd.quote:Op maandag 4 november 2013 08:15 schreef Luigi het volgende:
Ga nu geloof ik al bijna 10 jaar naar de Jaarbeurs eind november. Vrouw gaat meestal mee voor de verzamelaarsbeurs en ik loop de hele dag bij de muziek te struinen. Heerlijk!
Tsja, Music on Vinyl. Ze hebben in het verleden wel eens wat missers gemaakt (het lijkt wel steeds beter te gaan) en voor de echte analogofiel is het jammer dat het vaak digitale bronnen zijn die gebruikt worden (uitzonderingen daargelaten zoals de mono versies van Dylan. En dat ze soms 300pixel JPEG's gebruiken als artwork. Maar over het algemeen een prima alternatief voor veel te dure originelen (maar kijk ook eens naar kwaliteits reissues zoals die van Analogue Productions).
Dit dus. Ze ze gewoon klein met zeer beperkte mogelijkheden begonnen waardoor niet alles even goed was, maar wel met liefde om bepaalde uitgaves toch mogelijk te maken.quote:Op maandag 4 november 2013 09:27 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, je merkt wel dat ze tegenwoordig toch echt van de originele masters gebruik mogen maken, inclusief het artwork. In het begin kregen ze die natuurlijk vaak nooit omdat ze toen nog geen naam hadden opgebouwd.
Nee, van mij mag MOV nog een hoop (her)uitgeven.
Ik heb overigens dit weekeinde 'Oddfellows' van Tomahawk gekocht. Dat is ook wel een uienuitgave zeg. Hoesje aardig en kwaliteit van vinyl goed, maar ze hadden er toch wel minimaal een inlay bij kunnen doen met wat informatie over het album. Al is het alleen maar de bezetting en dergelijke.quote:Op maandag 4 november 2013 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad dan kom ik aan met mijn ~60 mike patton cdtjes/platenIm not worthy
Klopt maar hij past wel leuk in de eponymous to anonymous boxquote:Op maandag 4 november 2013 09:57 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb overigens dit weekeinde 'Oddfellows' van Tomahawk gekocht. Dat is ook wel een uienuitgave zeg. Hoesje aardig en kwaliteit van vinyl goed, maar ze hadden er toch wel minimaal een inlay bij kunnen doen met wat informatie over het album. Al is het alleen maar de bezetting en dergelijke.
En dit klassiek werk is de klassieke variant op 'Alle 13 goed'.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:24 schreef Elvander het volgende:
Onlangs heb ik een doos met oud vinyl gekregen, meerderheid in de categorie "alle 13 goed"
Nice.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:35 schreef Bassen het volgende:
Geen klassiek liefhebber, maar ik kan je wel direct vertellen dat deze boxen hooguit (lees maximaal) 5 euro samen waard zijn. Er is zoveel klassiek uit gebracht op vinyl en de vraag is niet heel groot, er is dan ook maar weinig klassiek dat van waarde is.
Gister even een thema in de kamer aangebracht, iemand een idee welke![]()
[ afbeelding ]
Mooi dan weten we dat ook weerquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:39 schreef OProg het volgende:
[..]
En dit klassiek werk is de klassieke variant op 'Alle 13 goed'.
Wat an sich nog wel grappig is is die box op Melodia. Maar dat alleen maar omdat Melodia het oudste label van de Sovjet-Unie was en hij daar gemaakt is.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:45 schreef Elvander het volgende:
[..]
Mooi dan weten we dat ook weer
Tijd om chipsbakjes van vinyl te gaan maken dan want ik kom om in de zwarte schijven zonder bestemming haha.
Ik heb die Russische versie van Led Zeppelin altijd wel grappig gevonden, maar dat is van na de muur lees ik net.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat an sich nog wel grappig is is die box op Melodia. Maar dat alleen maar omdat Melodia het oudste label van de Sovjet-Unie was en hij daar gemaakt is.
Edit: Hier nog een stukje er over. Geeft ook meteen aan in welke aantallen ze er zijn.
http://www.audio-creative(...)vjet-muziek-cultuur/
mooi..quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:35 schreef Bassen het volgende:
Geen klassiek liefhebber, maar ik kan je wel direct vertellen dat deze boxen hooguit (lees maximaal) 5 euro samen waard zijn. Er is zoveel klassiek uit gebracht op vinyl en de vraag is niet heel groot, er is dan ook maar weinig klassiek dat van waarde is.
Gister even een thema in de kamer aangebracht, iemand een idee welke![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |