Een Engelstalige thriller, met een vleugje horror. Het verhaal is al bekend en kan gemaakt worden met een zeer klein budget.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Weet je uberhaubt al wat voor een film. Er is nogal verschil tussen een foundfootage film of Avatar.
Vertel me dat je niet Nederlanders Engels laat praten op een door een Nederlander geschreven script.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:10 schreef Unites het volgende:
[..]
Een Engelstalige thriller, met een vleugje horror. Het verhaal is al bekend en kan gemaakt worden met een zeer klein budget.
Je gaat lowbudget werken, hoe heb je dan de beste Nederlanders die en native Engels klinken en ook nog goed kunnen acteren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:38 schreef Unites het volgende:
Het script wordt in het Nederlands geschreven en vervolgens (door een professional) vertaald. De cast gaat inderdaad bestaan uit Nederlands die Engels gaan praten. Bij de audities, wanneer deze ooit komen, zullen er mensen aanwezig zijn die puur op het Engels beoordelen, we kiezen alleen de beste en de meest geschikte acteurs en actrices!
Beter iets simpels tot in perfectie uitwerken dan iets heel moeilijks verneuken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:09 schreef Unites het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat dat nog een hele onmogelijke opgave zal worden.
Ken je de gezegde stick to what you know?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:09 schreef Unites het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat dat nog een hele opgave zal worden.
heb je wat online staan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:11 schreef Unites het volgende:
Nee, geen film in deze vorm. Maar wel kleinere filmpjes!
Niet meer helaas, de filmpjes stonden op youtube en waren best goed bekeken. Alleen die waren echt amateuristisch hoor... Maar wel leukquote:
Omdat klasgenoten het minder konden waarderen....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:27 schreef SunChaser het volgende:
Warom heb je ze eraf gehaald dan
En kun je ze neit opnieuw uploaden?
En dan optie verborgen, dan moet je de link hebben om m te kunnen zienquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:28 schreef Unites het volgende:
[..]
Omdat klasgenoten het minder konden waarderen....
Ik kan ze opnieuw uploaden misschien, maar dan zou ik echt even goed moeten zoeken.
Een zoom lens biedt al een makkelijker en goedkoper alternatief voor het maken van een track shot. En dat is slechts één van de voorbeelden. Ga mij alsjeblieft niet de les lezen over film, ben nota bene student filmwetenschap.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hoezo kan je het niet cinematografisch interessant houden volgens jou met 1 lens>
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Een zoom lens biedt al een makkelijker en goedkoper alternatief voor het maken van een track shot. En dat is slechts één van de voorbeelden. Ga mij alsjeblieft niet de les lezen over film, ben nota bene student filmwetenschap.
Met alle respect, maar dat zegt dus geen reet hè. In de fotografie hetzelfde, je hebt genoeg amateurs die betere foto's maken dan mensen met een diploma.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef Cockwhale het volgende:
Ga mij alsjeblieft niet de les lezen over film, ben nota bene student filmwetenschap.
wil ts serieus een hobby uitvoeren of serieus pro worden? is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:47 schreef Cockwhale het volgende:
![]()
"Betere foto's" is per definitie subjectief. Ik heb het over kennis. Natuurlijk kan je een film maken met één lens. Je kan ook een film maken met een 10 jaar oude webcam. Onnozele redenatie. TS wil op een serieuze manier te werk gaan en dan zijn verschillende lenzen een must.
Wat een bullshit, alsof je pas een serieuze filmmaker bent als je werkt met meer lenzen omdat jij dat uit een boekje hebt geleerd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:47 schreef Cockwhale het volgende:
![]()
"Betere foto's" is per definitie subjectief. Ik heb het over kennis. Natuurlijk kan je een film maken met één lens. Je kan ook een film maken met een 10 jaar oude webcam. Onnozele redenatie. TS wil op een serieuze manier te werk gaan en dan zijn verschillende lenzen een must.
Uit een boekje? Ik heb me verdiept in de filmtheorie en geschiedenis, en dat noem je simpelweg lezen uit een boekje? Sodemieter toch een eind op. Het beperken tot één lens resulteert in een vrij eentonig effect en tevens zul je bepaalde visuele ideeën moeten laten varen omdat je simpelweg niet over de juiste gereedschap beschikt. Natuurlijk kan je filmen met één lens, hij kan het waarschijnlijk ook met zijn telefoon. Wil je jezelf niet beperken en serieus genomen worden in het filmwereldje waar je in Nederland sterk afhankelijk van bent voor succes, dan ga je voor meerdere kwaliteitslenzen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat een bullshit, alsof je pas een serieuze filmmaker bent als je werkt met meer lenzen omdat jij dat uit een boekje hebt geleerd.
Ik hoef jouw respect niet.quote:[..]
wil ts serieus een hobby uitvoeren of serieus pro worden? is nogal een verschil.
en al heb jij honderd papieren over film en weet ik veel wat dan heb ik daar wel plek voor.
het toilet! en dat zal net zo goed werken denk ik. met een papiertje krijg je geen respect knul.
dat krijg je met shit doen en tonen dat je respect verdient.
Heb je al een script? Een plan van aanpak, inclusief een lijst van (mogelijke) medewerkers? (een serieuze film maken is niet te doen in je eentje). Zo niet, zorg eerst dat je dit voor elkaar hebt. Investeerders willen namelijk duidelijkheid en zekerheid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:08 schreef Unites het volgende:
bedankt voor jullie tips
maar geen ruzie aub
OMGquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Uit een boekje? Ik heb me verdiept in de filmtheorie en geschiedenis, en dat noem je simpelweg lezen uit een boekje? Sodemieter toch een eind op. Het beperken tot één lens resulteert in een vrij eentonig effect en tevens zul je bepaalde visuele ideeën moeten laten varen omdat je simpelweg niet over de juiste gereedschap beschikt. Natuurlijk kan je filmen met één lens, hij kan het waarschijnlijk ook met zijn telefoon. Wil je jezelf niet beperken en serieus genomen worden in het filmwereldje waar je in Nederland sterk afhankelijk van bent voor succes, dan ga je voor meerdere kwaliteitslenzen.
[..]
Ik hoef jouw respect niet.
huren duurder valt best mee, zeker als je goede apparatuur wil hebben.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:25 schreef Unites het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactieEr wordt gewerkt aan een script en de locaties zijn al bekend. Catering zal zelf worden verzorgd, maar dat is inderdaad wel iets belangrijks
!
Ik weet dat kopen duur is... maar huren is denk ik uiteindelijk nog duurder.
Bedankt voor je tips!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |