abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 7 oktober 2013 @ 21:19:40 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131950393
Je hebt gelijk.
Succes TS Hou ons op de hoogte :Y
pi_131950744
Heb je al eens eerder een film gemaakt?
pi_131962906
Nee, geen film in deze vorm. Maar wel kleinere filmpjes ;)!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:25:02 #54
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131963192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:11 schreef Unites het volgende:
Nee, geen film in deze vorm. Maar wel kleinere filmpjes ;)!
heb je wat online staan?
pi_131963232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

heb je wat online staan?
Niet meer helaas, de filmpjes stonden op youtube en waren best goed bekeken. Alleen die waren echt amateuristisch hoor... Maar wel leuk :)!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:27:33 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131963252
Warom heb je ze eraf gehaald dan
En kun je ze neit opnieuw uploaden?
pi_131963278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:27 schreef SunChaser het volgende:
Warom heb je ze eraf gehaald dan
En kun je ze neit opnieuw uploaden?
Omdat klasgenoten het minder konden waarderen....
Ik kan ze opnieuw uploaden misschien, maar dan zou ik echt even goed moeten zoeken.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:43:36 #58
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131963619
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:28 schreef Unites het volgende:

[..]

Omdat klasgenoten het minder konden waarderen....
Ik kan ze opnieuw uploaden misschien, maar dan zou ik echt even goed moeten zoeken.
En dan optie verborgen, dan moet je de link hebben om m te kunnen zien
pi_131968561
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hoezo kan je het niet cinematografisch interessant houden volgens jou met 1 lens>
Een zoom lens biedt al een makkelijker en goedkoper alternatief voor het maken van een track shot. En dat is slechts één van de voorbeelden. Ga mij alsjeblieft niet de les lezen over film, ben nota bene student filmwetenschap.

Ik zou eerst films gaan schieten die geen acteurs of narratief volgen. Zo kan je de basis van het filmen en editen onder de knie krijgen. Filmen is meer dan simpelweg een camera richten op de plek waar de actie plaatsvindt.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:28:06 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131969462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Een zoom lens biedt al een makkelijker en goedkoper alternatief voor het maken van een track shot. En dat is slechts één van de voorbeelden. Ga mij alsjeblieft niet de les lezen over film, ben nota bene student filmwetenschap.

:')

Anyway, leuk een trackshot maar ook trackshots zijn niet noodzakelijk in een speelfilm. Je kan gewoon een speelfilm maken met 1 lens als je dat wil. Overigens kan een trackshot ook met een prime
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:22:11 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131971115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef Cockwhale het volgende:
Ga mij alsjeblieft niet de les lezen over film, ben nota bene student filmwetenschap.
Met alle respect, maar dat zegt dus geen reet hè. In de fotografie hetzelfde, je hebt genoeg amateurs die betere foto's maken dan mensen met een diploma.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131973689

"Betere foto's" is per definitie subjectief. Ik heb het over kennis. Natuurlijk kan je een film maken met één lens. Je kan ook een film maken met een 10 jaar oude webcam. Onnozele redenatie. TS wil op een serieuze manier te werk gaan en dan zijn verschillende lenzen een must.
pi_131976933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:47 schreef Cockwhale het volgende:

"Betere foto's" is per definitie subjectief. Ik heb het over kennis. Natuurlijk kan je een film maken met één lens. Je kan ook een film maken met een 10 jaar oude webcam. Onnozele redenatie. TS wil op een serieuze manier te werk gaan en dan zijn verschillende lenzen een must.
wil ts serieus een hobby uitvoeren of serieus pro worden? is nogal een verschil.
en al heb jij honderd papieren over film en weet ik veel wat dan heb ik daar wel plek voor.
het toilet! en dat zal net zo goed werken denk ik. met een papiertje krijg je geen respect knul.
dat krijg je met shit doen en tonen dat je respect verdient.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:57:44 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131977280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:47 schreef Cockwhale het volgende:

Wat een bullshit, alsof je pas een serieuze filmmaker bent als je werkt met meer lenzen omdat jij dat uit een boekje hebt geleerd.

TS wil een film maken en wil dat doen met weinig middelen die een optimaal resultaat opleveren. Verschillende lenzen is een keus, geen must.

Films als Zusje en Blair Witch zijn gemaakt met beperkte middelen maar waren serieus gemaakt en werden bioscoophits.
pi_131977823
Maar Blair Witch is niet het schoolvoorbeeld van een bioscoopfilm.
pi_131979317
Helaas wou instantie 1 (Nederlands Film Fonds) niet meewerken. Ze waren aan de telefoon wel enthousiast en vonden het initiatief leuk, maar ik snap ze ook wel. Ik ben natuurlijk geen (professionele) productiemaatschappij.

Ik denk eraan om misschien een bedrijfje te starten dan, als dit goedkoop kan. Daarbij maak ik dan ook nog een site waarop ik zelf ga crowdfunden. Ben benieuwd of dat een succes wordt :)
pi_131982383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:57 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat een bullshit, alsof je pas een serieuze filmmaker bent als je werkt met meer lenzen omdat jij dat uit een boekje hebt geleerd.
Uit een boekje? Ik heb me verdiept in de filmtheorie en geschiedenis, en dat noem je simpelweg lezen uit een boekje? Sodemieter toch een eind op. Het beperken tot één lens resulteert in een vrij eentonig effect en tevens zul je bepaalde visuele ideeën moeten laten varen omdat je simpelweg niet over de juiste gereedschap beschikt. Natuurlijk kan je filmen met één lens, hij kan het waarschijnlijk ook met zijn telefoon. Wil je jezelf niet beperken en serieus genomen worden in het filmwereldje waar je in Nederland sterk afhankelijk van bent voor succes, dan ga je voor meerdere kwaliteitslenzen.

quote:
[..]

wil ts serieus een hobby uitvoeren of serieus pro worden? is nogal een verschil.
en al heb jij honderd papieren over film en weet ik veel wat dan heb ik daar wel plek voor.
het toilet! en dat zal net zo goed werken denk ik. met een papiertje krijg je geen respect knul.
dat krijg je met shit doen en tonen dat je respect verdient.
Ik hoef jouw respect niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Uncle op 09-10-2013 10:52:00 (Zullen we het wel netjes houden?) ]
pi_131983628
bedankt voor jullie tips :)

maar geen ruzie aub

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 21:09:14 ]
pi_131984557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:08 schreef Unites het volgende:
bedankt voor jullie tips :)

maar geen ruzie aub
Heb je al een script? Een plan van aanpak, inclusief een lijst van (mogelijke) medewerkers? (een serieuze film maken is niet te doen in je eentje). Zo niet, zorg eerst dat je dit voor elkaar hebt. Investeerders willen namelijk duidelijkheid en zekerheid.
pi_131992871
Een script ben ik aan het schrijven. Deze is over een week of twee zo goed als af verwacht ik. We hebben al een soort van plan van aanpak, we weten wat en hoe we (zaken) willen bereiken. Momenteel bestaat de lijst uit medewerkers uit drie, deze wordt in de loop der tijd uitgebreid. Sowieso kunnen we altijd rekenen op familie en vrienden.
  Redactie Frontpage woensdag 9 oktober 2013 @ 01:09:37 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131994489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Uit een boekje? Ik heb me verdiept in de filmtheorie en geschiedenis, en dat noem je simpelweg lezen uit een boekje? Sodemieter toch een eind op. Het beperken tot één lens resulteert in een vrij eentonig effect en tevens zul je bepaalde visuele ideeën moeten laten varen omdat je simpelweg niet over de juiste gereedschap beschikt. Natuurlijk kan je filmen met één lens, hij kan het waarschijnlijk ook met zijn telefoon. Wil je jezelf niet beperken en serieus genomen worden in het filmwereldje waar je in Nederland sterk afhankelijk van bent voor succes, dan ga je voor meerdere kwaliteitslenzen.

[..]

Ik hoef jouw respect niet.
OMG :D Ik dacht dat we al iemand hadden die geilt op materieel

[ Bericht 1% gewijzigd door Uncle op 09-10-2013 10:52:13 ]
pi_131997341
Wie? ...
pi_131998662
Zullen we het hier wel netjes houden EN ontopic blijven? :Y
pi_132008064
Zijn er toevallig mensen/professionals op het gebied van film die mee zouden willen denken en eventueel willen helpen?
  Redactie Frontpage woensdag 9 oktober 2013 @ 22:48:41 #75
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132024103
Heb t idee dat jezelf nog niet precies weet wat je wil, het is allemaal erg vaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')