abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2014 @ 10:27:17 #226
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_139480926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:10 schreef Unites het volgende:

En ja, ik heb nog geen portfolio opgebouwd, maar ik ben van mening dat ik in twee jaar tijd echt wel de basis dingen kan leren. Daar stel ik me ook voor open. Zoals ik ook al zei, hoop ik eens langst te mogen komen bij andere FOK!-gebruikers om wat kneepjes van het vak foto- en videografie aan te leren. Misschien kom ik een beetje stom over via het internet, maar ik denk als je me in het echt zult zien, dat je echt denkt wat is die jongen enthousiast en perfectionistisch.
De basisdingen leer je ook door te oefenen en oefenen. Niemand neemt je aan je handje mee zodat jij wat kunt leren, je moet zelf initiatief tonen
pi_139480962
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De basisdingen leer je ook door te oefenen en oefenen. Niemand neemt je aan je handje mee zodat jij wat kunt leren, je moet zelf initiatief tonen
Dat is ook zeker de bedoeling, maar hulp is altijd welkom.
  Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2014 @ 10:29:13 #228
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_139480980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:28 schreef Unites het volgende:

[..]

Dat is ook zeker de bedoeling, maar hulp is altijd welkom.
Ja maar je vraagt steeds hulp maar we zien geen resultaat
pi_139480999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja maar je vraagt steeds hulp maar we zien geen resultaat
Daar gaat aan gewerkt worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 10:30:15 ]
pi_139481058
Ik zag pas een reclamefilmpje van 'm :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:33:20 #231
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139481094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:02 schreef Unites het volgende:
Jep :) Zoals al gezegd wil ik graag leren, dus bijvoorbeeld langsgaan bij professionals en de AHK. En ik hoop dat ik misschien de unieke kans krijg om deze (bioscoop)film te produceren met behulp van het Filmfonds en Crowdfunding.
En welke realistische plannen heb je?

Zelfstudie en dingen doen, daar gaat het om. Boeken lezen, films ontleden, films maken, doen, doen, doen. Ik krijg ook regelmatig verzoeken voor meeloopstages of om gewoon eens een dag mee te lopen bij bv een shoot, maar zonder iets toonbaars komen ze niet eens op gesprek.
Ik ga naar huis.
pi_139481114
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Zelfstudie en dingen doen, daar gaat het om. Boeken lezen, films ontleden, films maken, doen, doen, doen. Ik krijg ook regelmatig verzoeken voor meeloopstages of om gewoon eens een dag mee te lopen bij bv een shoot, maar zonder iets toonbaars komen ze niet eens op gesprek.
Wil ik ook gaan doen :)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:35:17 #233
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_139481145
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tegenwoordig hoef je nieteens meer een boek aan te raken, er staan miljoenen tutorials en blog posts voor Unites klaar. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_139481163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:34 schreef Unites het volgende:

[..]

Wil ik ook gaan doen :)
Je stelt uit.... je moet NU naar buiten gaan ! Pak een camera, 60 euro bij de media markt, en ga foto's maken of korte filmpjes. Bedenk en korte film van 1 minuut en maak iets. Monteer iets en leer er van. Er word nu helemaal niet aan gewerkt !
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:36:37 #235
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139481183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:05 schreef SunChaser het volgende:

[..]

niemand gaat je funden als je nog niks kunt laten zien
je hebt niet eens een faketrailer/moodtape.
Heus wel.

https://vimeo.com/75646313
Ik ga naar huis.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:37:40 #236
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_139481220
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je stelt uit.... je moet NU naar buiten gaan ! Pak een camera, 60 euro bij de media markt, en ga foto's maken. Bedenk en korte film van 1 minuut en maak iets. Monteer iets en leer er van. Er word nu helemaal niet aan gewerkt !
Nouja doelloos filmpjes schieten en foto's maken is nou ook weer niet aan te raden imho. Doe eerst wat technische kennis op door middel van tutorials en blog posts.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_139481231
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je stelt uit.... je moet NU naar buiten gaan ! Pak een camera, 60 euro bij de media markt, en ga foto's maken of korte filmpjes. Bedenk en korte film van 1 minuut en maak iets. Monteer iets en leer er van. Er word nu helemaal niet aan gewerkt !
Dankje voor je reactie
pi_139481240
En FOK! doet gek.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:43:58 #239
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_139481369
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:38 schreef Unites het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie
Unites, als ik je één tip kan geven: doe zelf gewoon research op internet. Ik heb het gevoel dat je denkt dat mensen van de filmacademie jou het beste kunnen leren hoe je moet gaan filmen, echter ben je zélf degene die dit bepaald. Als jij vanaf vandaag gewoon elke planet5d, cheesycam, philip bloom en noem het maar op post leest en alle lights filmschool video's kijkt heb je teminste al een beetje technische kennis opgedaan.

Probeer dit vervolgens te gebruiken in de praktijk, en of dit nu met een handycam of dslr is doet het er in het begin nog niet toe. Let vooral op compositie en belichting, de rest komt later.

Er zijn echt geen magische mensen die jouw in één gesprek tot filmer transformeren, dat is een lange weg die je zelf moet bewandelen. Belangrijk is dat je weet hoe je dingen moet REALISEREN. Eerst plannen maken en het daarna uitvoeren (en het liefst natuurlijk op een zo goed mogelijke manier).

Probeer ook niet té breed te denken, kies een specifiek doel en werk je daarnaartoe. Een backup plan is altijd goed, maar 5 verschillende doelen in de vorm van beroepen is gewoon niet optimaal om je te ontwikkelen in een bepaald vakgebied.
pi_139481417
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:37 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nouja doelloos filmpjes schieten en foto's maken is nou ook weer niet aan te raden imho. Doe eerst wat technische kennis op door middel van tutorials en blog posts.
Mee eens, maar beter bezig zijn dan alleen maar uitstellen enz enz. Zelf ben ik maar een luie hobbyist hoor, maar ik kijk graag films waarbij goed of slecht regiewerk mij snel opvalt. Zo vond ik qua verhaallijn Gravity maar slappe hap, maar qua regie een meesterwerkje ^O^

Met de GoPro wil ik dit jaar, als hobby projectje een film kunnen monteren met het onderwerp 'Clouds'. Gisteren ook een adapter voor filters 'getekend' om straks uit te printen en te gebruiken op de GP. Hier dus :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 02-05-2014 11:06:21 ]
pi_139481423
Opruimslotje.
pi_139481502
Zo, topic weer open.

Kappen met het getrol en gebitch naar elkaar graag.
  Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2014 @ 11:03:32 #243
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_139481724
Overigens heb ik 1x toelating gedaan voor de FA voor scenario.
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:36 schreef nietzman het volgende:

[..]

Heus wel.

https://vimeo.com/75646313
Page not found

Sorry, there is no video here.
Either it was deleted or it never existed in the first place. Such are the mysteries of the Internet
  vrijdag 2 mei 2014 @ 11:06:52 #244
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139481793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Overigens heb ik 1x toelating gedaan voor de FA voor scenario.
Page not found

Sorry, there is no video here.
Either it was deleted or it never existed in the first place. Such are the mysteries of the Internet
United delete sneller dan z'n schaduw.
Ik ga naar huis.
pi_139481853
Oh trouwens, nog een tip voor Unites !!

Wanneer je Sketchup 8 download (pro), heb je ook veel mogelijkheden in het regiseren van film ! Word ook gewoon gebruikt in Hollywood, voornamelijk om camera standpunten in te nemen, regiseren en te wijzigen.

Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2014 @ 11:12:27 #246
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_139481922
Ik heb trouwens ooit toelating gedaan voor de filmacademy en een speciaal geschreven scenario gemaakt, heb ook gesprekje gehad maar niet toegelaten, zoals gezegd 90 procent ofzo valt af en je moet t vaak meerdere jaren proberen. Niet meer geprobeerd.
pi_139482498
Ik heb meerdere jaren gewerkt in Hilversum als koerier. Als je weet hoe dat tv wereldje in elkaar zit en je kent er mensen, dan zeggen diploma's niets en referenties alles. Veel mensen in zowel publieke als commerciële sector komen binnen via de achterdeur.

Ik heb ooit een sollicitatie gedaan bij RTLGP : Formule 1, ik geloof het jaar 2003. Daar mocht ik archieveren en per coureur, per GP of per seizoen zelf hoogtepunten uitkiezen en opslaan en een nieuw systeem bedenken. Helaas ben ik het toen niet geworden (iemand met betere montage skills ging er mee vandoor), maar had daar kunnen werken zonder enig portfolio, kennis van techniek enz. Voornamelijk de liefde voor de autosport was een reden dat ze mij hadden uitgenodigd en misschien een baan hadden aangeboden.

Droom ajb niet van Hollywood of kaskrakers, slechts een handjevol regisseurs maakt van zijn eerste film een award winning movie. Denk klein. Kijk bijvoorbeeld naar deze gozer die The Passion heeft geregisseerd :

Zover ik weet van David Grifhorst is hij begonnen als cameraman/runner achter de schermen. Is een eigen bedrijf begonnen/is gaan regisseren en heeft ook het programma The Exit List bedacht.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:47:29 #248
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_139484502
Mja, nog een keer dit allemaal, omdat het nog steeds relevant is:
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:40 schreef shiznuts het volgende:
:P Mja, 17 jaar. Iets met 'don't bite off more than you can chew'.

't Is natuurlijk nogal naïef om te denken dat mensen zomaar geld voor iets gaan geven als publiek je niet eens kent of je gewoon nul ervaring hebt op dat niveau of met die equipment. Ik vond het al verwonderingswaardig dat Scott Eggleston (The Frugal Filmmaker / YouTube) het budget voor z'n short/thesis film 'Collection day' wist te crowdfunden. Zeker a.d.h.v. die verschrikkelijke teaser trailer. _O-
Maar goed, hij heeft veel starters geholpen met budget oplossingen en mensen zijn vooral benieuwd naar de behind the scenes natuurlijk. Kunnen zij 'ervaring' opdoen, door zijn gang van zaken te zien tijdens een shoot. En het is Amerika en in het Engels, dus een veel wijder publiek dat hem al kent.

Maar ik zou (privé of als bedrijf/instelling) ook m'n geld niet investeren voor iemand die, behalve een paar gedelete YT-video's die het volgens zeggen 'goed deden', niet echt iets op z'n lijst van verdiensten heeft staan, 17 jaar is en zegt een film te willen maken. Dan moet je veel aanleg en ambitie hebben en dat kunnen aantonen, iets 'willen om het willen' is niet goed genoeg. Ik wil pro snowboarder worden. Ik ben al eens eerder een keer wezen skiën. Dus GoPro en Burton, sponsor mij ff. Catch my drift?

Maar goed, ik had natuurlijk graag het tegendeel bewezen gekregen. Daar niet van... ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen waren al ruim in de weer om iets in de filmindustrie te gaan doen.

_O- Meneer TS wist kortgeleden nog nul af van wat dan ook, zie het nu pas dat dat dit figuur was: FOT / Camera kopen . Had 'ie het over een Nokia of een GoPro en 4K om een filmlook mee te behalen. Mocht je 'em eerst nog uitgebreid basics gaan bijbrengen. En dat moet een film in elkaar zetten. :D Nu hoef je als filmmaker geen director of photography te zijn, sure, I get that, maar come on. Dit klinkt meer als ' ADHD... ADHD... hum. [ afbeelding ] Ik heb een idee, ik wil een film maken. Ja, dat is mijn wens. '. En toen kwam er vast een eekhoorn voorbij en wil 'ie inmiddels wat anders.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:26 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, maar je begrijpt het niet. Ik wil het echt heel graag. En als het even kan wil ik ook een jetski. Dat is echt mijn droom van kinds af aan om een jetski te hebben. Er moet toch wel iemand zijn die mij dat gunt? Maar nog altijd heb ik geen jetski. -O- Ik begrijp de wereld niet meer. :'( Ik denk dat ik maar wat BN'ers ga e-mailen. Die hebben toch geld teveel en ik ben een prachtig goed doel natuurlijk, zo'n kans om makkelijk iemand te helpen laat je toch niet liggen?

Anyways. Dit verhaal:

[..]

[..]

[..]

En... hoe staat dat ervoor dan? Die paar korte shorts om ervaring op te doen en iets van een reel te kunnen maken? Weet je al alles met betrekking tot filmen en editten, ben je bekend met alle termen erachter, begrijp je de techniek erachter?

Het is een beetje alsof je van de een op andere dag opeens Chef kok wilt worden en vindt dat je Michelin-sterren verdient. Zoals het woord al zegt, die moet je dan 'verdienen'. Als je nog niet eens een ei kunt klutsen en bakken en je soep uit een blik komt, dan kun je dat mooi vergeten. Dat is ook een kwestie van oefening en verfijnen van je ambacht en dat vergt nu eenmaal veel tijd (jaren!) en toewijding. Feit is dat je in september een topic opende en geen bal verstand had van filmmaken. Tenzij je 16 uur per dag nu alleen maar bezig bent geweest met cursussen volgen, boeken lezen en daadwerkelijk filmen en editten, ben je dus eigenlijk nog geen steek verder en verandert er dus ook helemaal niks aan het feit dat je project stil ligt en het niet verder komt. Als je iets echt wil, dan moet je daar vol voor gaan en dingen opofferen. Zoals Ryan van Film Riot vaak zegt: filmmaken is mijn passie, mijn alles, ik zou nog liever onder een brug slapen, dan dat ik niet zou kunnen filmmaken.

Kortom: wat is het jou (en niet een ander) waard om dit te realiseren?
Als je verwacht dat dit je komt aanwaaien, dan kun je nog lang gaan wachten.
Als je verwacht dat je van de een op de andere dag ergens succesvol in zult zijn, zul je falen.
Begin nu eerst met de middelen die je tot je beschikking hebt keihard te werken.
Als mensen niet kunnen zien wat je kan, gaan ze hun tijd, moeite en geld niet aan je verspillen. En terecht.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:39 schreef shiznuts het volgende:
Mja, met zo'n instelling als in z'n post hieronder gaat 'ie sowieso niks gerealiseerd krijgen. :')

[..]

De wereld is een groot luilekkerland. Sure.
Wie de bal niet kaatst, hoeft 'em ook niet terug te verwachten.
Oftewel... als jij al geen moeite doet, gaat een ander dat al helemaal niet doen.
De ervaring opdoen van een script maken en de film uitdenken alleen al is je schijnbaar ook niks waard?

Ik kijk al uit naar de volgende update over een maand of wat met de melding dat het project nog steeds stilligt. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:28 schreef shiznuts het volgende:
'Niet lullen, maar pellen!'
Ik blijf er inderdaad bij dat het 'too little, too late' is. De meeste mensen met zo'n ambitie die zijn daar al jaaaaren mee bezig, die doen dat niet omdat ze dat zomaar willen, die hebben er een passie voor en kunnen zich niks anders voorstellen. Omdat ze het al jaren doen hebben ze meer dan zomaar een basis, ze hebben ervaring en zijn gegroeid, hebben een eigen stijl gebouwd, zijn creatief, hebben capaciteit over om erbij te leren.

Ik weet niet hoe random clipjes op de automatische stand met je mobieltje je gaat helpen om 'verloren tijd' in te halen en een voorsprong op anderen op te bouwen. Dan moet je niet dingen zeggen en vragen om hulp. Je moet eerst een redelijk fatsoenlijke camera halen, een 2e hands 550D met Magic Lantern ofzo (+ 18-55mm, 50mm f/1.8, statief) en dan de basics van diafragma, sluitertijden, ISO, fps, enz etc onder de knie krijgen. En dan gewoon massa's aan tutorials volgen en na elke tutorial toepassen wat je geleerd hebt. En pas om hulp vragen als je die nodig hebt, niet bij voorbaat hulp inschakelen.

Punt is, dit topic is al maanden out. Als je daden bij je woorden had gestoken was je al een heel eind, maar je bent om heel eerlijk te zijn nog steeds nergens, behalve dan dat je nog meer wil. En dat is heel lief en schattig, maar door iets maar heel graag te willen kom je er niet. En als je in deze maanden nog geen echte vorderingen hebt gemaakt, hoe wil je dat dan doen tegen de tijd dat je VWO erop zit en je toegelaten wilt worden tot de film academie? Natuurlijk mag je geloven in 'miracles', maar ik eigenlijk niet. Als je dit echt wilt, dan kost dat opofferingen, een bijbaantje om upgrades te kunnen veroorloven (niet op je pappi en mammi willen leunen), dag zeggen tegen je vrije tijd en veel achter de computer, met je neus in de boeken zitten en je opgedane kennis omzetten in ervaring door er mee aan de slag te gaan. Je hele leven moet dan alleen nog maar 'filmen' ademen. En dat had je de afgelopen maanden al kunnen doen, maar daar zagen we niet echt wat van. Ga je nu wel die switch maken dan?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_139863000
aangezien ik toch altijd al de botte hork hier ben.... hier komt ie

waarom gaan jullie hier nog in godsnaam op in????

het was niets
het is niets
het word niets

deze jongen hooghouden met zijn doelloze en hopeloze dromen heeft geen enkel nut.
ik denk dat ik maar meesterbakker ga worden... nu maar hopen dat ze ook gebakken lucht gebruiken.

tot zover de botte bijl :)
pi_139863293
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:43 schreef mental het volgende:
aangezien ik toch altijd al de botte hork hier ben.... hier komt ie

waarom gaan jullie hier nog in godsnaam op in????

het was niets
het is niets
het word niets

deze jongen hooghouden met zijn doelloze en hopeloze dromen heeft geen enkel nut.
ik denk dat ik maar meesterbakker ga worden... nu maar hopen dat ze ook gebakken lucht gebruiken.

tot zover de botte bijl :)
je hebt niet goed opgelet.. het verhaal gaat hier verder :P

weer een paar pagina's lees(D)vermaak ;)
FOT / Camera gezocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')