Ben je niet met teveel van alles bezig?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Unites het volgende:
Hoi allemaal :]
Ik weet niet wat er precies in dit topic is gebeurd, maar schijnbaar stel ik mensen teleur. Even voor de duidelijkheid: ik en een vriend hebben nu een aantal weken achter elkaar iets geschoten. Dit kan ik echt niet laten zien, want zoals ik al zei is dit voor een wedstrijd en mag ik dat filmpje nergens anders delen tot dat ik eventueel 'gewonnen' heb of wanneer de actieperiode voorbij is.
Natuurlijk snap ik dat jullie graag iets willen zien van iemand zoals mij, die al weer een hele tijd geleden dit topic heeft geopend, terwijl ik geen flauw benul van filmen had. Ik heb me de laatste tijd veel verdiept en weet nog steeds niet alles en ja, ik ben iemand die ineens impulsief kan reageren en extreem enthousiast over een idee kan zijn en daarom heb ik ook dit topic toentertijd geopend. En ja, het is een passie en ja ik wil het natuurlijk graag. Toch denk ik dat het een beetje onrealistisch is en dat denken jullie ook. Toch geef ik de hoop voor een eigen bioscoopfilm nog niet op al zal het nog wel lang duren!
Maar... ik ben wel de laatste tijd met iets anders bezig. Ik schrijf. Heel veel zelfs. Ik ben bezig met een boek, dat na mijn mening een uitstekend verhaal is om verfilmd te worden en ik ben van de week ook begonnen met het schrijven van een script voor een serie. Voor deze twee projecten neem ik lekker rustig te tijd tot dat ik er zelf helemaal tevreden mee ben en dan kijk ik wel wat ik er mee doe. Ik vind het gewoon leuk om creatief bezig te zijn.
En misschien stel ik wel mensen teleur. Ik ben een perfectionist en ondanks dat ik misschien niet de juiste kennis heb van dit vak, wil ik graag wel dingen bereiken. Misschien leg ik inderdaad de lat wel veelte hoog, maar die lat is altijd te bereiken ben ik van mening, zolang je maar je best doet en voor iets vecht.
Om hier nog een beetje menselijk over te komen hebben ik en een vriend besloten, speciaal dan maar iets gaan draaien voor FOK!, maar waar wel 100% achter staan. Het wordt een korte film met een duidelijke boodschap. We gaan de komende maand(en) schrijven, tekenen, bedenken, filmen,monteren en nog veel meer, alleen in het weekend waarschijnlijk; omdat we ook met school zitten natuurlijk.
Wij zij geen uitdrogende pennen. We zullen nog vele bladzijdes schrijven. Bedankt voor jullie interesse!
PS. Ik ben niet echt heel actief op FOK!. Mocht je echt iets willen weten, DM me dan gewoon even, dat zie ik sneller, omdat zo'n pop-up berichtje lekker opvalt!
Moet eerst zijn soep nog afmakenquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:47 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ben je niet met teveel van alles bezig?
Is aanmelden voor de filmacademie niet logischer? Vooral omdat 80 procent van de aanmeldingen worden geweigerd zou ik t daar proberen en jaar daarop weer en weerquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:15 schreef Unites het volgende:
Hallo allemaal :]
Vergeet alsjeblieft dit project en alle andere projecten die ik heb vermeld in mijn topic. Na vele gesprekken met mijn ouders, uren speurwerk op het internet en na eens goed nagedacht te hebben, ben ik er uit gekomen. De wereld van film en televisie is echt mijn passie. Zowel voor als achter de camera vind ik de wereld magisch.
Ik heb dan ook besloten om na mijn VWO opleiding (ik zit nu in de vierde) me in te schrijven aan de AHK. Ik wil daar namelijk een studie regie volgen. Natuurlijk is de kans best klein dat je wordt aangenomen op zo'n school zonder enige ervaring, kennis en portfolio. Daarom heb ik ook echt goed gepraat met mijn ouders en duidelijk gemaakt dat ik dit echt graag wil en boven mijn verwachting in willen mijn ouders me ook steunen. Ik denk dat dit een mooi avontuur is om aan te gaan en ik denk dat ik hiermee ook in Amerika iets kan bereiken, want ik wil er echt helemaal voor gaan.
Volgend jaar wil ik dan ook gaan beginnen met het aanleren van allerlei kennis. Hoe werken camera's precies, waar moet je allemaal rekening mee houden en wat is de basis van de regie. Mijn lieve ouders willen me dan ook financieel steunen en daarom mag ik volgend jaar (mag dit jaar in principe ook, maar ik wacht liever: aangezien ik al ben blijven zitten dit jaar, wil ik een goede start maken in 5 VWO) voor een redelijk bedrag (1000 - 2000 euro) aan spullen uitzoeken. Voor die tijd wil ik graag leren. Ik hoop dat ik misschien welkom ben bij sommige FOK!-gebruikers die dit als hobby/beroep hebben, maar ook wil ik eens gaan kijken op de AHK en misschien lukt me het zelfs wel om een dagje mee te lopen achter de schermen bij een film- of televisieproductie.
Met die apparatuur wil ik natuurlijk gaan oefenen. Uiteindelijk hoop ik dan weer bij dit topic uit te komen, want het idee voor deze film heb ik nog steeds.
- Unites
Oh ja, ik bedoel natuurlijk de filmacademie, maar die valt onder de AHK.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Is aanmelden voor de filmacademie niet logischer? Vooral omdat 80 procent van de aanmeldingen worden geweigerd zou ik t daar proberen en jaar daarop weer en weer
Nou dan zou ik n backupplan makenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:21 schreef Unites het volgende:
J
[..]
Oh ja, ik bedoel natuurlijk de filmacademie, maar die valt onder de AHK.
Dat ben ik vergeten te melden, maar anders ga ik iets met media, cultuur en communicatie doen.quote:
Ik wil nog tijdens mijn VWO spullen gaan kopen, misschien heb ik het niet zo duidelijk geformuleerd, maar ik wil dus volgend jaar (dus rond januari 2015) spullen gaan kopen, nadat ik een hopelijk goede start heb gemaakt met 5 VWO.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:26 schreef SunChaser het volgende:
De filmacademie laat n beperk aantal mensen toe, er zijn diverse auditierondes, je instelling pas na je vwo spullen kopen om te oefenen is natuurlijk te laat. Als je dan niks kunt laten zien wordt t lastig. Tot nu toe heb je hier ook alleen maar grootse plannen gehad zonder resultaat.
Maar met jouw huidige instelling kom je niet eens door de eerste rondequote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:52 schreef Unites het volgende:
Het zal moeilijk worden, maar ik wil het wel graag proberen.
Als je in 4VWO zit en je wil het graag proberen, zonder nog maar 1 film, ben je wel behoorlijk te laat. Jongeren/kinderen die echt alles om film geven zijn jou allang voor. Zij hebben een YT kanaal vol met filmpjes, vlogs en weet ik veel nog meer. Tot nu toe hebben we nog niets gezien, behalve wilde plannen. Je weet nog weinig van het vak terwijl je al heel wikipedia op zou kunnen dreunen als het om film ging.. Wie zijn jouw favoriete regiseurs ?? Als film echt zo'n grote passie was geweest, had je al een portfolio gehad. Dus als je volgend jaar naar de filmacademie wil, loop je al ver achter op schema. Je moet een portfolio hebben. En nog een goede ook !!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:52 schreef Unites het volgende:
Het zal moeilijk worden, maar ik wil het wel graag proberen.
Jepquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:53 schreef nietzman het volgende:
Heb je een plan om een portfolio op te bouwen? Door bv films te ontleden, storyboards te tekenen, te gaan fotograferen om te begrijpen hoe een camera werkt, etc, etc?
niemand gaat je funden als je nog niks kunt laten zienquote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:02 schreef Unites het volgende:
[..]
JepZoals al gezegd wil ik graag leren, dus bijvoorbeeld langsgaan bij professionals en de AHK. En ik hoop dat ik misschien de unieke kans krijg om deze (bioscoop)film te produceren met behulp van het Filmfonds en Crowdfunding.
Van mij mag dit topic nu dichtquote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:02 schreef Unites het volgende:
[..]
JepZoals al gezegd wil ik graag leren, dus bijvoorbeeld langsgaan bij professionals en de AHK. En ik hoop dat ik misschien de unieke kans krijg om deze (bioscoop)film te produceren met behulp van het Filmfonds en Crowdfunding.
Ik moet eerst nog twee jaar doorbrengen op het VWO. Daarbij is dit niet altijd al mijn passie geweest hoor, dat ik dit echt heel graag wil is eigenlijk sinds twee jaar geleden. Eerst wou ik altijd graag kok of oncoloog worden, misschien zelfs wel iets met toneel. Musicals vind ik echt al heel lang leuk. Echter kreeg ik langzamerhand steeds meer interesse in films, acteurs en de technieken die worden gebruikt. Eigenlijk wil ik het liefst voor de camera iets doen, maar dat acht ik helemaal kansloos. Maar regie lijkt me ook gewoon super en dat lijkt me iets moois om in die wereld terecht te komen, misschien lukt het me dan zelfs om uiteindelijk nog voor de camera te belanden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als je in 4VWO zit en je wil het graag proberen, zonder nog maar 1 film, ben je wel behoorlijk te laat. Jongeren/kinderen die echt alles om film geven zijn jou allang voor. Zij hebben een YT kanaal vol met filmpjes, vlogs en weet ik veel nog meer. Tot nu toe hebben we nog niets gezien, behalve wilde plannen. Je weet nog weinig van het vak terwijl je al heel wikipedia op zou kunnen dreunen als het om film ging.. Wie zijn jouw favoriete regiseurs ?? Als film echt zo'n grote passie was geweest, had je al een portfolio gehad. Dus als je volgend jaar naar de filmacademie wil, loop je al ver achter op schema. Je moet een portfolio hebben. En nog een goede ook !!
Niet leuk om te melden, maar tot zover zeg ik, bereid je maar voor op de tegenslag, je komt er niet door !
Zoals ik al eerder heb gezegd, dat pas nadat ik een redelijk portfolio heb opgebouwd.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Van mij mag dit topic nu dicht![]()
Je leert er blijkbaar niets van. We hebben al eerder gezegd, zonder portfolio of recent werk, krijg je ook nooit een budget bij elkaar. Niet met crowdfunding, niet met een startersplan bij de bank en ik hoop dat je ouders ook wijs genoeg zijn om eerst te vragen naar wat je al gemaakt hebt.
Met dromen/denken maak je geen film ! Met informeren en langsgaan bij de AHK ook niet. Ga wat doen !! Ga filmen !!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |