abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130743253
Hallo allemaal
Ik krijg van mijn ouders een fotocamera, ik weet alleen niet welke ik moet nemen. Kunnen jullie me helpen? Het budget is ongeveer 500 a 600 euro.

Eisen:
- minimaal 20,1 MP
- filmen in een goede Full HD, liefst bioscoop kwaliteit
- haarscherp kunnen inzoomen

Binnenkort komt Nokia trouwens met een nieuw mobieltoestel met een 41MP camera, namelijk de 'Nokia 1020'. Zou dat wat zijn? Ik wil voornamelijk foto's maken in een studio (green en white screen, met belichting), van de natuur en van sportactiviteiten. Maar is dan de Nokia wel geschikt of kan ik beter de Nikon D3200 nemen bijvoorbeeld met een goede lens erbij?

Het liefst zou ik een fotocamera(!) willen die in bioscoopkwaliteit kan filmen ook. Volgens mij noemt men dat 4K. Ik zou graag haarscherpen beelden willen, die erg vloeiend zijn. Ik zou graag de kwaliteit van Cinemates willen bereiken, alleen die filmen met een fotocamera van een paar duizend euro.

Ik heb hier allemaal niet zo veel verstand van, dus als je me hier mee kunt helpen zou dat fijn zijn.

Alvast bedankt!
Groet, Jeffrey

PS. Is de Go Pro iets?
  maandag 2 september 2013 @ 15:32:22 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130743289
Bioscoopkwaliteit willen met een camera van 600 euro. Je zet in ieder geval wel lekker hoog in.
  maandag 2 september 2013 @ 15:33:25 #3
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_130743323
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 15:32 schreef Darkestrah het volgende:
Bioscoopkwaliteit willen met een camera van 600 euro. Je zet in ieder geval wel lekker hoog in.
_O-
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_130743363
Vermakelijke OP wel.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_130743518
Dankje.
  maandag 2 september 2013 @ 15:42:01 #6
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130743541
Maar om toch nog een beetje te helpen: Zet die kwaliteit echt maar uit je hoofd. Als ik het zo hoor heb je naast je body ook gewoon een goede lens nodig, aangezien er standaard vaak een 18-55 mm lens bij zit waarbij inzoomen nou niet echt fantastisch is.

Heb je de mogelijkheid om zelf in een paar maanden een goede lens bij elkaar te sparen? Dan zou ik daar voor gaan. Gewoon zorgen dat je basis goed is, in ieder geval.
pi_130743593
Bedankt voor je tip :)
Maar zou de D3200 een goede camera zijn om mee te beginnen?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 september 2013 @ 15:49:25 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die İ ?
pi_130743727
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:44 schreef Unites het volgende:
Bedankt voor je tip :)
Maar zou de D3200 een goede camera zijn om mee te beginnen?
Techradar
Photographyblog
Trusted Reviews
Ken Rockwell
Cnet

En zo zijn er nog een paar te vinden. Prima instap camera, verwacht dat ook.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 2 september 2013 @ 15:49:56 #9
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130743738
Leuk om mee te beginnen, maar als je eenmaal wat verder wilt kun je dus weer een nieuwe kopen.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2013 @ 16:04:08 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130744211
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:31 schreef Unites het volgende:
- minimaal 20,1 MP
Want? Ik heb liever 20 MP op een postzegel dan 100 MP op een speldenknop.

Als je haarscherp wilt kunnen zoomen, dan zal je naar een camera moeten die zelf blijft focussen terwijl jij aan de zoomring van je lens draait.

Overigens, begin a.u.b. niet over welk merk beter is. Er zijn geen slechte merken meer en welk merk iemand aanbeveelt is puur afhankelijk van wat hij zelf gebruikt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130744260
Wel leuk altijd, die OP´s van mensen die megahoog inzetten en in de praktijk net een instapper kunnen betalen.
pi_130752682
Sorry hoor.
pi_130754668
jongens ik wil graag een nieuwe auto kopen... moet minimaal 300+ rijden 500pk hebben heule heule
dikke banden en iedere chick moet er op geilen.....

ow ik kan max 4k uitgeven

get my point?
  maandag 2 september 2013 @ 20:42:03 #14
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130755255
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:31 schreef mental het volgende:
jongens ik wil graag een nieuwe auto kopen... moet minimaal 300+ rijden 500pk hebben heule heule
dikke banden en iedere chick moet er op geilen.....

ow ik kan max 4k uitgeven

get my point?
Het is duidelijk, jongen. Rustig maar.
pi_130755403
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 20:42 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Het is duidelijk, jongen. Rustig maar.
echt niet dit is fok! jwz relluh enzo! HOOLIGANS!!!! YOLO!!!!!
pi_130759415
Ik denk dat onze TS met bioscoopkwaliteit vooral bedoelt op de resolutie, 4K. Hoewel het er dan grafisch misschien niet zo gelikt uitziet als in de bioscoop, heb je wel die resolutie. Of je dat haalt voor zijn streefbedrag is dan weer de vraag :P
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:50:20 #17
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_130777464
En waar ga je die 4K-footage dan op afspelen? :')
Of eerder nog. Waar ga je die 4K-footage opslaan en heb je al bedacht hoe je dat gaat editten?
Je hebt al een computer met razendsnelle SSD's een quadcore processor, een videokaart met 4GB geheugen en 16GB RAM 1600Mhz werkgeheugen?

Denken dat een Nokia met 41MP als een ARRI Alexa of een RED EPIC uit de verf komt. ;( Lekker naïef.
Denk dat je gewoon ff lekker op jezelf een middagje of wat research moet gaan doen. Dan kom je er hopelijk al gauw genoeg achter dat het aantal megapixels helemaal niks betekent en dat je het moet hebben van sensor- en pixelgrootte, daar die, en de lichtsterkte van een lens, de lichtvangstcapaciteit van een camera bepalen, wat dus inhoud wat de kwaliteit daarvan zal zijn.

Zo'n Nokia Pureview heeft een leuke camera(sensor) voor een mobieltje. Maar meer dan dat ook niet. Als je je trouwens inleest leer je overigens dat die sensor voornamelijk pixels samenvoegt tot enkele pixels (een gemiddelde neemt) en daarmee de kwaliteit ietsjes boost en dat de voornaamste feature eigenlijk is, het inzoomen door een sensorcrop te nemen. Getalletjes en features zijn leuk, maar dat betekent dat het een interessante telefooncamera is, niet dat je 'em kan vergelijken met een cinema camera of een spiegelreflex.

Een GoPro is leuk, maar heeft ook maar een mini sensor. Bovendien is de lens weinig flexibel en zit je vast een bepaalde field of views. Je mist overigens volledige handmatige controle over de meest belangrijke instellingen voor een foto-/videograaf.

Met een dSLR haal je gewoon een toegewijde camera in huis met een grote sensor en een vol arsenaal aan mogelijkheden en instellingen. Neem gewoon zoiets inderdaad om gave kwaliteit foto's en video's te maken.

De D5200 is een geweldige camera, met in z'n klasse ongekende sensorkwaliteit. De verdere features zijn ook top en deze camera verslaat haast met gemak de Canon EOS-rivalen uit dezelfde prijsklasse.

Qua videomogelijkheden kun je EOS-modellen echter 'hacken' en er Magic Lantern opzetten ( http://magiclantern.fm / http://magiclantern.wikia.com ). Daarmee unlock je een ton aan features die je vooral qua videografie enorm helpen (focus peaking, bitrates, ISO steps, overlays, enz etc). Al die vrijheid heb je niet bij de Nikon. Die is in dat opzicht wat beperkt. Ligt er dus maar net aan waar jij denkt het beste mee uit de voeten te kunnen.

Dus... ga eens in de winkel een paar camera's proberen. Desnoods neem je je eigen SD-kaartje mee om thuis eens wat resultaten te bekijken.

Als je veel wilt zoomen dan moet je eens kijken naar de Panasonic superzooms/bridgecamera's zoals de FZ200 en de FZ70.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130778861
Het houdt niet op bij alleen de body he?

Voor een beetje mooie foto's vind je de kitlens al snel niet meer voldoende. Beetje lens begint bij 200 euro en afhankelijk van wat je wilt fotograferen zijn er lezen die meer dan een maandsalaris kosten...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_131176112
Mijn budget is verhoogd tot circa 1300 euro
pi_131176519
Tweedehands Canon 5DmkII?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131176571
Ik zal je hetzelfde antwoord geen als ik je al op Zoom heb gegeven, alwaar je nog niet eens de moeite hebt genomen om fatsoenlijk te reageren ^O^

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=44115

Ik ben bang dat je eisen voor je budget onhaalbaar zijn. Een 4K camera kost vele duizenden euro's, om over de lenzen maar niet te spreken. Tevens zijn er nog weinig tot geen tv's beschikbaar voor betaalbare prijzen welke dit kunnen weergeven.
En zelfs 4K camera's hebben vaan nog geen 10MP laat staan 20mp.

Filmen in bioscoopkwaliteit, ik weet ook niet wat ik me hierbij voor moet stellen. Ik vind de gemiddelde bioscoop niet heel erg spectaculair qua beeldkwaliteit.

Haarscherp kunnen inzoomen ligt aan het type lens wat je gebruikt. Waarop wil je inzoomen, een gezicht, een berg, een vlo. Iedere toepassing heeft zijn eigen lens.

Minimaal 20.1mp, vanwaar deze eis?
Een telefoon met 41mp is een leuk gadget, maar of je je hiermee serieus met filmen fo fotografie kan bezighouden... Ik heb mijn twijfels.

Ik zou gewoon eens lekker kijken voor een leuke DSLR met 1 of 2 kitlenzen erbij en daarmee eens gaan oefenen. Alle moderne modellen kunnen HD filmen. Zaken als vloeiende beelden etc. maken ligt aan diegene die de camera bedient en de spullen die hij gebruikt om het gewenste effect te bewerkstelligen ( als rails, schouder rigs etc. )
pi_131176899
Bedankt voor je antwoord en tips. Waar de eis van de megapixels vandaan komt... ik weet het niet precies. Mij leek/lijkt het gewoon hoe meer hoe beter.

Ik kan helaas op een of andere manier niet meer reageren op forumberichten op Zoom. Ik had je reactie wel gelezen, maar kon dus niet reageren, sorry!
pi_131177029
Ik mag trouwens geen 2de hands camera kopen van mijn ouders. Dat wil ik eigenlijk zelf wel...

Maar wat is nou bijvoorbeeld de beste:
- Canon EOS 7D
- Canon EOS 70D
- Canon Eos D7000

Ik wil graag echt een mooie, vloeiende film kunnen maken. Ik ben nou benieuwd... stel ik film met een van die camera's en ik projecteer het op een bioscoopscherm, wat krijg ik dan te zien? Want als ik de voorbeeldfilmpjes van deze camera's afspeel op mijn volledige computerscherm krijg ik echt waardeloze kwaliteit.

Voor als nog: ik heb er weinig verstand van.
pi_131177666
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:17 schreef Unites het volgende:
Bedankt voor je antwoord en tips. Waar de eis van de megapixels vandaan komt... ik weet het niet precies. Mij leek/lijkt het gewoon hoe meer hoe beter.

Ik kan helaas op een of andere manier niet meer reageren op forumberichten op Zoom. Ik had je reactie wel gelezen, maar kon dus niet reageren, sorry!
Meer megapixels is niet per definitie beter. Meer mp betekend ook veel meer rekenwerk voor je computer, meer opslagruimte etc. etc. Een zwaarder computersysteem is dus ook wel nodig.

Met alle genoemde camera's kan je prima filmen. Belangrijker zal je keuze in objectieven zijn en in randapparatuur als schoulder rigs etc. Want los uit de hand filmen valt niet mee. Je schud immers alles bij elkaar.
En hoe je het ziet op een bioscoopscherm ligt naast hoe het is opgenomen vooral aan hoe het word afgespeeld. Een goede beamer zal noodzakelijk zijn dan. Een 1080p HD beamer kost ook al snel vanaf een ¤1000,- Ik neem aan dat je immers dit ook hebt of wil aanschaffen, want een 800x600 beamer heb je weer geen voordeel van je opgenomen HD beeld.

Offtopic, Gewoon inloggen onder je account op Zoom en je kan antwoorden. En als je je ww niet meer weet kan je die gewoon opvragen bij het inloggen ;)
pi_131177673
Waarom ik de 5DmkII noemde: http://en.wikipedia.org/w(...)_film_and_television .

Full frame = shallow depth/scherp/details/low light performance = film look.
Crop sensor. Wat ik hier: FOT / Camera kopen al zei.

Gewoon eens online wat inlezen... als je daarmee al moeite hebt, denk ik dat foto-/videografie al helemaal niks wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')