abonnement Unibet Coolblue
pi_132754394
Eigenlijk zijn cijfers het meest belangrijke product van een school, terwijl hier ook het meest mee gefraudeerd wordt. Waarom bestaat het huidige cijfersysteem dan überhaupt nog? Als ik me niet vergis is compleet Scandinavie al lang van dit achterhaalde systeem, inclusief inspectie af en nog doen ze het bijzonder goed.
Dit, dus.
pi_132766666
Omdat meten=weten, en heb jij ooit gehoord van een bestuurslaag die zichzelf opheft? :+

Getekend, overigens.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_132787500
quote:
12s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:57 schreef Omentuva het volgende:
Omdat meten=weten, en heb jij ooit gehoord van een bestuurslaag die zichzelf opheft? :+

Getekend, overigens.
Ik geloof niet dat een meting van kwaliteit alleen met een cijfersysteem kan.
Dit, dus.
pi_132820096
Hoi! *O*.

Ik doe nu het tweejarig traject onderwijsassistent, en wil daarna hbo lerarenopleiding geschiedenis doen. Iemand hier die docent geschiedenis is?
En hoe de studie is?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:41:26 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132820283
Veel succes en veel plezier! Je weet dat de arbeidsmarkt voor geschiedenisdocenten op zijn zachtst gezegd niet rooskleurig is hè...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132820897
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat een meting van kwaliteit alleen met een cijfersysteem kan.
nee, maar zo ziet de bestuurslaag die bij de gratie daarvan bestaat dat natuurlijk wel ;)
Kwak
pi_132820955
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:31 schreef Snowbells het volgende:
Hoi! *O*.

Ik doe nu het tweejarig traject onderwijsassistent, en wil daarna hbo lerarenopleiding geschiedenis doen. Iemand hier die docent geschiedenis is?
En hoe de studie is?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
Veel succes en veel plezier! Je weet dat de arbeidsmarkt voor geschiedenisdocenten op zijn zachtst gezegd niet rooskleurig is hè...
^^ 400 reacties op een halve vacature.... oei oei...

maar goed, je weet niet hoe de markt zich ontwikkelt de komende jaren. op zich hebben wij nu bij GS inderdaad ook 4 stagiairs rondlopen, bij biologie 2 en bij aardrijkskunde 1. Dat zijn wel de vakken waar echt meer aanbod van mensen dan vraag is :Y
Kwak
pi_132821040
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:31 schreef Snowbells het volgende:
Hoi! *O*.

Ik doe nu het tweejarig traject onderwijsassistent, en wil daarna hbo lerarenopleiding geschiedenis doen. Iemand hier die docent geschiedenis is?
En hoe de studie is?
Ik, en ik zeg: niet doen.

Veel succes trouwens.
pi_132822056
Hehe, dat hoor ik wel vaker. Maar geschiedenis is écht iets wat ik zelf heel erg leuk vind en in m'n vrije tijd ook mee bezig ben (films, boeken). Desnoods kan ik daarna op de uni geschiedenis doen, dat is net wat breder.
pi_132822214
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:00 schreef Snowbells het volgende:
Hehe, dat hoor ik wel vaker. Maar geschiedenis is écht iets wat ik zelf heel erg leuk vind en in m'n vrije tijd ook mee bezig ben (films, boeken). Desnoods kan ik daarna op de uni geschiedenis doen, dat is net wat breder.
Dat laatste zou ik doen, maar je moet bij jezelf te rade gaan of dat haalbaar is aangezien je van het mbo af komt. Een lerarenopleiding geschiedenis (hbo) is m.i. weggegooid geld.

Een mooi vak is het wel.
pi_132822607
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik doen, maar je moet bij jezelf te rade gaan of dat haalbaar is aangezien je van het mbo af komt. Een lerarenopleiding geschiedenis (hbo) is m.i. weggegooid geld.

Een mooi vak is het wel.
Dromen mag altijd. ;( :D.
pi_132822825
Ik heb GS op de uni gedaan, (niet afgerond) dus als je vragen hebt :D
There are only 151 Pokémon.
pi_132822853
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:33 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb GS op de uni gedaan, (niet afgerond) dus als je vragen hebt :D
Waar?
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:38:59 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132822981
Mijn teamleider heeft me gisteren gevraagd of ik een eindexamenklas (4 basis) over wil nemen van een collega die per 1 december ergens anders gaat werken. Moeilijk, moeilijk... :@
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132822984
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar?
UvA
There are only 151 Pokémon.
pi_132823043
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:38 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn teamleider heeft me gisteren gevraagd of ik een eindexamenklas (4 basis) over wil nemen van een collega die per 1 december ergens anders gaat werken. Moeilijk, moeilijk... :@
waar zit je twijfel?
Kwak
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:43:15 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132823091
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

waar zit je twijfel?
Ik werk nu vier dagen, en die dag rust heb ik (als beginnend docent) eigenlijk nog wel nodig. En met die klas extra wordt dat natuurlijk meer. Maar ik zie de uitdaging van een eindexamenklas ook wel...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132831882
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:31 schreef Snowbells het volgende:
Hoi! *O*.

Ik doe nu het tweejarig traject onderwijsassistent, en wil daarna hbo lerarenopleiding geschiedenis doen. Iemand hier die docent geschiedenis is?
En hoe de studie is?
Ik wilde ook de lerarenopleiding geschiedenis doen, maar omdat het arbeidsperspectief (Zelfs stageplekken zijn zeer lastig te vinden) nagenoeg nul is, een ander vak gekozen. Geschiedenis hou ik nu als hobby, en daar beleef ik ook veel plezier aan :) Ik zou er nog goed over nadenken als ik jou was, en goed naar alternatieven kijken. Het is een kostbare opleiding en het zou zonde zijn als je aan het einde van de rit erachter komt dat het weggegooid geld is.
pi_132856437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik werk nu vier dagen, en die dag rust heb ik (als beginnend docent) eigenlijk nog wel nodig. En met die klas extra wordt dat natuurlijk meer. Maar ik zie de uitdaging van een eindexamenklas ook wel...
Als je voelt dat je die dag echt nodig hebt, wordt die klas meer een belasting dan een uitdaging, denk ik. Zo'n examenklas komt toch nog wel 'ns voorbij? Maar ik snap het dilemma, hoor :)
  zondag 3 november 2013 @ 16:51:58 #95
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_132857948
Ik merk dat mijn klassen vaak slecht scoren op de toets bij het reproduceren van de zinnen uit het boek (stepping stones) zijn er hier nog talendocenten die een leuke/goede manier hebben om zinnen aan te leren bij leerlingen of wellicht een beter manier van toetsen dan pure reproductie.

Aan de ene kant is het natuurlijk een kwestie van stomweg uit je hoofd leren, en vervolgens reproduceren op de toets maar aan de andere kant is een foutje snel gemaakt en kost het relatief gemakkelijk veel punten.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zondag 3 november 2013 @ 17:09:06 #96
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_132858495
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:51 schreef Tha_Bartman het volgende:
Ik merk dat mijn klassen vaak slecht scoren op de toets bij het reproduceren van de zinnen uit het boek (stepping stones) zijn er hier nog talendocenten die een leuke/goede manier hebben om zinnen aan te leren bij leerlingen of wellicht een beter manier van toetsen dan pure reproductie.

Aan de ene kant is het natuurlijk een kwestie van stomweg uit je hoofd leren, en vervolgens reproduceren op de toets maar aan de andere kant is een foutje snel gemaakt en kost het relatief gemakkelijk veel punten.
Misschien helpt het om de zinnen klassikaal te bespreken? In mijn herinnering stond er geen nederlandse vertaling bij en dat leert erg lastig.
Vanzelfsprekend was ik te lui om zelf de vertaling op te zoeken :')
Maar goed dat was persoonlijk het probleem wat ik ermee had.
  zondag 3 november 2013 @ 18:24:26 #97
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_132861174
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:51 schreef Tha_Bartman het volgende:
Ik merk dat mijn klassen vaak slecht scoren op de toets bij het reproduceren van de zinnen uit het boek (stepping stones) zijn er hier nog talendocenten die een leuke/goede manier hebben om zinnen aan te leren bij leerlingen of wellicht een beter manier van toetsen dan pure reproductie.
Ik maakte altijd stencils met oefeningen over die Stones. Ik heb het dan over VMBO. Dan trok ik die hele Stones uit elkaar. Ik begon met puzzeltjes zodat ze de afzonderlijke woordjes beter leerden schrijven, dan stukjes zin vertalen in het Engels, vervolgens Engelse zinsonderdelen in de goede volgorde zetten, etc.. Allemaal kleine oefeningetjes waarmee je hen dwingt om kritisch en secuur naar die zinnen te kijken. Vaak lezen ze ze 2 x door en hebben ze geen idee wát ze nu eigenlijk aan het schrijven zijn...
.
pi_132861729
Iets bedenken met flashcards?
  zondag 3 november 2013 @ 19:07:28 #99
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132862382
Wat ik bij die Stones altijd heel belangrijk vind is dat ze niet zozeer de zinnen leren, maar dat ze de zinnen leren gebruiken. Als bijvoorbeeld in een Stone de zin 'This is Peter, he is my brother' staat maar een leerling heeft alleen een zus die Lisa heet, dan laat ik ze de zin 'This is Lisa, she is my sister' leren. Hiermee maak je de Stones persoonlijk en dus interessanter.

Ook laat ik ze er per hoofdstuk een werkstuk maken over de Stones, waarmee ze de Stones gebruiken op een manier die van hun van toepassing is.

Wat betreft het stampwerk voor de toets: ik pak de Stonesvertalingen en haal de Engelse zinnen weg. De leerlingen moeten die dan zelf invullen en vervolgens controleren a.d.h.v. antwoordbladen. Veel schrijfwerk, best saai, maar wel effectief.
  zondag 3 november 2013 @ 19:15:15 #100
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_132862612
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wat ik bij die Stones altijd heel belangrijk vind is dat ze niet zozeer de zinnen leren, maar dat ze de zinnen leren gebruiken.

Wat betreft het stampwerk voor de toets: ik pak de Stonesvertalingen en haal de Engelse zinnen weg. De leerlingen moeten die dan zelf invullen en vervolgens controleren a.d.h.v. antwoordbladen. Veel schrijfwerk, best saai, maar wel effectief.
Schrijven is inderdaad zeer effectief. Ik doe inderdaad hetzelfde in die opdrachtenstencils waar ik het eerder over had.

quote:
Ook laat ik ze er per hoofdstuk een werkstuk maken over de Stones, waarmee ze de Stones gebruiken op een manier die van hun van toepassing is.
Dit klinkt interessant.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')