Misschien kan je het zien als Scandinavisch etenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:29 schreef Freddeh het volgende:
Dit weekend ben ik weg met de vrouw. Omdat we toch niet het hele weekend vol gepland hadden heb ik doel 33 bereikt samen met haar. We hebben samen in 2 dagen alle 4 de Bourne films gekeken. Briljante films met een briljant verhaal en de titelsong... Briljant!
En als klap op de vuurpijl, er achter gekomen dat er een 5e deel in de pijplijn zit voor 2015.
Ik was volledig in de veronderstelling dat ik ook iets in de lijst had staan over ontbijt buiten de deur maar kan het niet ui vinden doordat ik nu alleen mobiel internet heb. Mocht dat erin staan dan hebben we dat zaterdagochtend dus ook gedaan bij ikea.
Morgen ook een begin maken met 5x maar de bioscoop. We gaan naar Gravity.
Hij staat hier voor deze week nog wel in de planning (het ontbijtje) en vanmiddag waren het bijna de ballen (maar werd het toch een croissanteriequote:Op maandag 21 oktober 2013 10:25 schreef Freddeh het volgende:
Haha nee. Scandinavisch was het zeker niet, dat ontbijt. Maar dat maakt niet uit want ik moet niet al te veel in 1x weg strepen.
Echt ongelovelijk hoe druk het was bij Ikea Delft zaterdagochtend. En hoewel ik niets tegen andere etnische groepen heb, voelde ik me niet op mijn gemak tussen alle Turken en Marokkanen daar. Zo ontzettend massaal, wachtrijen van ruim een half uur voor een ontbijtje, sorry hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij staat hier voor deze week nog wel in de planning (het ontbijtje) en vanmiddag waren het bijna de ballen (maar werd het toch een croissanterie)
Hier staan ze voor de opening van het restaurantgedeelte ook al in de rij (alle etnische groepen, voornamelijk veel duitsters en friezen). Kom daar natuurlijk alleen maar achter door er zelf ook te vroeg te staan hahahaquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Echt ongelovelijk hoe druk het was bij Ikea Delft zaterdagochtend. En hoewel ik niets tegen andere etnische groepen heb, voelde ik me niet op mijn gemak tussen alle Turken en Marokkanen daar. Zo ontzettend massaal, wachtrijen van ruim een half uur voor een ontbijtje, sorry hoor.
Echt erg, vooral die Friezenquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Hier staan ze voor de opening van het restaurantgedeelte ook al in de rij (alle etnische groepen, voornamelijk veel duitsters en friezen). Kom daar natuurlijk alleen maar achter door er zelf ook te vroeg te staan hahaha
En je zou het eens op een koopzondag moeten zien...
He...als ze een eigen taal hebben/willen hebben ipv dialect en plaatsnaambordjes in het fries, dan wordt het ook een etnische groepquote:
Mag dan wel in Friesland wonen, ben een echte Groningerquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef kvd het volgende:
[..]
He...als ze een eigen taal hebben/willen hebben ipv dialect en plaatsnaambordjes in het fries, dan wordt het ook een etnische groep
Ik ben een import-groningse, maar de strijd met de friezen zit er hier goed inquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mag dan wel in Friesland wonen, ben een echte Groninger
Hè bah! Aan de zin te lezen is ze nu weer uit het ziekenhuis? Alles oké?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Freddeh het volgende:
Doel 100 behaald nadat mijn vrouw een aantal dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Ik heb m'n dochters haar leren vlechten
Ja hoor, was een kijkoperatie dus was met 3 dagen weer thuis. Alleen even de vraag wat haar ziekte voor impact heeft voor de toekomst. Zal wel goedkomenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Hè bah! Aan de zin te lezen is ze nu weer uit het ziekenhuis? Alles oké?
Ik hoop dat het niet te veel negatieve impact zal hebben! Sterkte iig!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja hoor, was een kijkoperatie dus was met 3 dagen weer thuis. Alleen even de vraag wat haar ziekte voor impact heeft voor de toekomst. Zal wel goedkomen
We gaan het wel merkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:18 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niet te veel negatieve impact zal hebben! Sterkte iig!
Geen pogingen. Je gaat het doen. Puntquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeger heb ik hier ook een poging tot gedaan en wil het nu weer graag doenik ga maar eens doelen verzinnen!
Inderdaadquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Geen pogingen. Je gaat het doen. Punt
Succes!quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeger heb ik hier ook een poging tot gedaan en wil het nu weer graag doenik ga maar eens doelen verzinnen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:02 schreef kvd het volgende:
Ik denk dat ik ook een nieuwe kan maken...repareer de schutting
Ik zag net ook een andere schutting van een fokker die was omgewaaid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vreesde hier al wat toen ik een boom zag liggen vlak bij mijn huis...denk dat er nog wel meer mensen zullen zijn met platte schuttingen (het wordt hier alleen erger....quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zag net ook een andere schutting van een fokker die was omgewaaid!
Maar is je schutting nu omgewaaid of geplet door een omvallende boom?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik vreesde hier al wat toen ik een boom zag liggen vlak bij mijn huis...denk dat er nog wel meer mensen zullen zijn met platte schuttingen (het wordt hier alleen erger....)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zonde, want kikkerewten kan je zoveel meer mee dan alleen humus maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:54 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik moet er nog over bloggen, maar wij hebben gisteren het doel 'probeer drie nieuwe groentes uit' afgesloten. Het was niet echt een succes.
We hebben Kikkererwten geprobeerd (ik heb er hummus van gemaakt, vonden we niets aan), Cassave (als chips uit de oven, vond ik wel lekker maar vriendlief niet) en gisteren Knolselderij. Los van dat het een enorm gedoe is om zo'n ding netjes te snijden, vonden we er ook weinig smaak aan zitten. (We hebben het als stamppotje gegeten met aardappelpuree en wat truffelolie).
Wel het doel behaald, maar helaas niet wat extra groenten gevonden om mee te variëren, en dat was toch eigenlijk de insteek. Helaas!
quote:Uitje, rode paprika in grote stukken en wat gehakte knoflook bakken tot een beetje zacht, twee eetlepels currypasta (Patak's) en 2 1/2 dl bouillon erbij, 10 minuutjes laten pruttelen. Onderwijl eitjes koken en pellen. dan blikje kikkererwten toevoegen (uitgelekt en schoongespoeld), een zak verse panklare spinazie en een flinke eetlepel creme fraiche. De eieren erbij, doorwarmen, klaar.
Daar heb ik ook al een tijdje last van jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 14:06 schreef CarOnline het volgende:
Ja die wil ik ook nog wel eens zien, maar dan gewoon, niet op mn lijstje.
Net 2 updates geplaatst maar ik kan ze niet aanpassen / afstrepen in die rechterbalk.
Iemand daar ook problemen mee? Met Blogspot?
www.frausingalong.blogspot.de
quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef Devv het volgende:
[..]
Maar is je schutting nu omgewaaid of geplet door een omvallende boom?Omgewaaid....op 50 meter van het huis is wel een boom omgegaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
want? Wat was er toen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:40 schreef sararaats het volgende:
ondertussen toch weer wat doelen behaald. moet de blog eens bijwerken met foto's enz..
als ik ergens boos om word is het toch wel de trein die niet reed op 25 oktober
Vorige week lukte het ineens weer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al een tijdje last van ja
defect motorstel in station Noorderkempen, treinen afgelast en met de bus naar huis. echt een haringen-in-een-tonnetje-express.quote:
Daar maak ik me na al die jaren echt niet boos meer om, zonde van mijn tijd. Balen...dat wel, maar het is echt niet zo dat ze het expres doenquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:58 schreef sararaats het volgende:
[..]
defect motorstel in station Noorderkempen, treinen afgelast en met de bus naar huis. echt een haringen-in-een-tonnetje-express.
Ik denk dat de meerderheid van mijn doelen voor de lange termijn zijn. De sportieve doelen zijn alleen te realiseren met langdurige training. De reisdoelen kan ik ook niet in één seizoen voltooien. En voor de resterende doelen moet ik de boeken induiken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:44 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Wel heb ik het idee dat het erg langzaam gaat en dat ik misschien toch wel veel doelen heb die langere tijd in beslag gaan nemen (of veel geld kosten).. Hebben meer mensen daar last van?
Yep, hier nog een kikkererwt liefhebber. M'n man wil dit recept van BBC good food (wat helaas niet meer op hun website staat maar ik kan het wel uit m'n hoofd reproduceren) voor z'n verjaardag eten. Lekker makkelijk want de salade is van te voren te maken;quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat zonde, want kikkerewten kan je zoveel meer mee dan alleen humus maken.
In de uithoek waar ik woon is halloumi nogal slecht verkrijgbaar maar de AH XL verkoopt een soort van imitatie onder de naam "grillkäse". De textuur daarvan is behoorlijk OK maar er zit helaas wat weinig smaak aan, daarom marineer ik hetquote:Kikkererwtensalade met tomaat en gegrilde halloumi.
500 gram tomaten
kleine rode ui
olijfolie
2 eetlepels rode wijnazijn
1 blik kikkererwten 800 gram
bosje platte peterselie
peper en zout
pakje halloumi grillkaas 250 gram
ras al hanout (optioneel)
1. Verwarm de oven op 220 graden(200 voor hete lucht). Halveer de tomaten en rangschik ze met het snijvlak naar boven op een bakplaat. Bestrooi ze met zout en peper en rooster ze 25/30 minuten in de oven of tot de randjes zwart beginnen te worden.
2. Om de halloumi wat minder zout te maken kun je deze even weken in water en vervolgens droog deppen met wat keukenpapier. Snij de halloumi in plakken van ongeveer 1 cm dik of aan stukjes. Eventueel kun je de halloumi marineren, meng dan een beetje olie en wat ras al hanout tot een marinade en schep de halloumi erdoor.
3. Meng in een grote kom 4 eetlepels olijfolie met 2 eetlepels rode wijnazijn. Snijd de ui (halve of hele ui naar smaak) in ringetjes en doe ze in de dressing. Open het blik kikkerwten en spoel ze af in een zeef of vergiet. Hak de peterselie fijn. Voeg dit alles ook toe aan de kom en meng het goed door elkaar.
4. Grill de halloumi in de grillpan tot er een dun goudbruin korstje op komt.
5. Meng de tomaatjes voorzichtig door de kikkererwtensalade en serveer de salade met de halloumi erbovenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |