Voor de Russen is een verdeeld Europa natuurlijk alleen maar voordelig. Die stoken het vuurtje lekker op.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:48 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)consorten-nu-ook-al/
En Helder vindt Wilders arrogant.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:56 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Agema wilde vorig jaar Wilders wippen en een coup plegen ?
Dan volgen er net zolang verkiezingen totdat er wel een coalitie mogelijk zal worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik ben bang dat PVV-kiezers teleurgesteld gaan raken als de PVV de grootste wordt, want wie gaat nu met Geert Wilders regeren.
Heerlijk hé dat demoniseren. Ondanks dat ik geen voorstander of sympathisant van Wilders ben walg ik altijd van dit soort vergelijken die altijd uit 1 en dezelfde hoek komen.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:28 schreef venomsnake het volgende:
Geert is nu begonnen met het plakken van anti islam stickers op deuren zie ik op zn twitter, de stickers zijn ook te bestellen via de mail..
Duurt niet lang meer of Geert komt met het idee om een geel sterretje op de borst van iedere Moslim te plakken. Eng mannetje.
quote:Alle vrouwelijke fractieleden wilden in het gevlij komen bij Geert. Lilian Helder en Fleur Agema lijken wel verliefd op Geert, ze dwepen met hem. Onderling vochten ze een nietsontziende concurrentiestrijd uit.
Tijdens een buitenlandse reis vraagt Wilders medewerksters in bikini aan het zwembad te verschijnen. Na een trip met Wilders en Fleur kreeg ik ineens bikinifotos van Fleur ge-appt.
Toen ik Kamerlid was is op mijn werktafel seks bedreven. Dat is me later verteld. Het idee dat mensen mijn werkkamer binnenkwamen als ik er niet was, vond ik bedreigend.
Fleur is echt het type dat in een sekte zou gaan. Ze is eenzaam, labiel, en ze aanbidt Wilders. Hij heeft haar in zijn macht. Wilders perswoordvoerster was jong, aantrekkelijk en altijd met Geert weg. Ze had blinde bewondering voor hem.
Toen ze bij 5 jaar later zat en bij 24uur met, had ik precies hetzelfde idee.quote:Fleur is echt het type dat in een sekte zou gaan. Ze is eenzaam, labiel, en ze aanbidt Wilders. Hij heeft haar in zijn macht. Wilders perswoordvoerster was jong, aantrekkelijk en altijd met Geert weg. Ze had blinde bewondering voor hem.
Ook maar eens solliciteren dan. Die Agema zou ik wel doen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:38 schreef arjan1112 het volgende:
De PVV is een seks paradijs. Iedereen doet het met iedereen.
http://www.hpdetijd.nl/20(...)j-van-geert-wilders/
[..]
Momenteel hebben ze geen vacatures, na de verkiezingen misschienquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ook maar eens solliciteren dan. Die Agema zou ik wel doen.
Het is tot nu toe altijd de vraag gebleven waarom Wilders er na anderhalf jaar onverwacht de brui aangaf in het Catshuis. Nu blijkt waarom. Het fatale misverstand ontstaat als CDA-leider Verhagen staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Ben Knapen begin 2012 laat uitrekenen hoeveel hij nog kan missen uit zijn budget voor Ontwikkelingssamenwerking. 'Als we echt willen, kan er nog twee miljard vanaf', zegt Knapen op gezag van zijn ambtenaren tegen Verhagen. Rutte en Verhagen stellen daarop Wilders gerust dat hij in ruil voor zijn steun aan nieuwe miljardenbezuinigingen naar buiten toe goede sier kan gaan maken. Wilders zelf heeft ingezet op een ingreep van 3 miljard. .quote:‘Uri, bel jij Geert even om te zeggen dat we op verzoek van de Navo 250 gewonde Libische vluchtelingen opnemen?’
Uri Rosenthal herinnert het zich nog goed. Het is maandag 17 oktober 2011. Mark Rutte belt met Rosenthal, zijn minister van Buitenlandse Zaken. De Nationale Overgangsraad van Libië heeft een noodkreet geslaakt: veel ziekenhuizen zijn beschadigd door raket- en granaatinslagen. In Utrecht wordt het Calamiteitenhospitaal in gereedheid gebracht voor de opvang van 250 Libiërs. Nu moet het kabinet alleen de PVV nog even op de hoogte brengen.
Rosenthal en Wilders hebben een goede verstandhouding; ze kennen elkaar uit de tijd dat de PVV-leider nog hoog en droog in de VVD-fractie zat en Wilders de toenmalige VVD-senator weleens om advies vroeg. Niettemin komt Wilders’ antwoord als een verrassing. ‘Hij zei: ‘Ik vind het maar niks Uri. Ik heb geen zin om gewonden uit een islamitisch land in Nederlandse ziekenhuizen op te nemen.’
Onmiddellijk belt Rosenthal met Rutte: ‘Geert wil niet.’ Rutte zegt: ‘We doen het toch, bel hem maar terug.’Rosenthal belt Wilders andermaal: ‘Het gaat wel gebeuren’.
Maar dan gaan Wilders en Rosenthal onderhandelen: het mogen er zeker geen 250 zijn. Aan het eind van het gesprek geeft Wilders zijn fiat: in plaats van 250 komen er 52 Libiërs naar Nederland. Het incident verspreidt zich als een lopend vuurtje over het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het is een van de vele malen dat diplomaten zich zeggen te generen voor het politieke operetteklimaat waarin Nederland in hun ogen is beland.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stappen-naar-de-vvd/quote:PVV’er Van Vliet wilde overstappen naar de VVD
door Tom-Jan Meeus en Derk Stokmans
Het Tweede Kamerlid Roland van Vliet (PVV) heeft volgens Haagse bronnen vorig jaar een poging gedaan naar de VVD over te stappen.
In een gesprek op 30 oktober informeerde de PVV’er bij VVD-fractieleider Halbe Zijlstra of er voor hem plaats zou zijn in de VVD-fractie. Zijlstra sloeg het verzoek van Van Vliet af, zo wordt in kringen van de VVD gemeld.
Zijlstra en Van Vliet bevestigen desgevraagd allebei dat zij met elkaar hebben gesproken. Zij weigeren op de inhoud in te gaan. Van Vliet concludeerde daarop dat hij in de PVV moest blijven. “Zolang ik in de politiek zit, blijf ik PVV-Kamerlid”, aldus Van Vliet nu.
‘Contacten met Zijlstra vertrouwelijk’
Hij wil niet zeggen of hij tot deze conclusie kwam omdat zijn flirt met de VVD vorig jaar mislukte.
“Ik doe geen enkele mededeling over mijn contacten met Zijlstra, want die waren vertrouwelijk.”
Haagse bronnen wijzen erop dat de VVD al onder Zijlstra’s voorganger Stef Blok de lijn trok dat de fractie in een lopende kabinetsperiode geen Kamerleden uit andere partijen opneemt.
Van Vliet een van de best functionerende PVV-Kamerleden
De VVD hanteert de interne code dat politici uit andere partijen die zinspelen op een overstap naar de VVD het voorbeeld van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) moeten volgen. Hij stapte na een periode als Kamerlid voor Leefbaar Nederland (2002-2003) uit de politiek en kreeg in 2006 een verkiesbare plaats op de lijst van de VVD.
De poging van Van Vliet is des te opmerkelijker omdat hij een van de best functionerende PVV-Kamerleden is. Hij schopte het als enige PVV’er tot voorzitter van een parlementaire enquêtecommissie (naar woningbouwcorporaties) en leidt ook de Contactgroep Duitsland.
Ik las het net op de site van de Volkskrant.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stappen-naar-de-vvd/
Mes in de rug van de GBL!!!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stappen-naar-de-vvd/
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ij-rechts-nederland/quote:Vertrouweling Wilders werkte aan oprichten partij Rechts Nederland
door Tom-Jan Meeus
Een vertrouweling van PVV-leider Geert Wilders, het Tweede Kamerlid Joram van Klaveren, heeft tot en met begin vorig jaar gewerkt aan een plan uit de PVV te stappen en een nieuwe partij op te richten. Dat meldt NRC Handelsblad vandaag op basis van interne correspondentie van de PVV.
Van Klaveren, vaak gezien als het grootste politieke talent van de PVV, heeft eerder intern ontkend dat hij plannen had voor een opstand tegen Wilders nadat deze krant daar vorig jaar september over schreef. Uit de correspondentie blijkt verder dat Van Klaveren vorig jaar tegenover Wilders klaagde dat een ander lid van de partijtop, fractiesecretaris Martin Bosma, “gewoon heel erg lui is”.
Van Klaveren vormt momenteel met Wilders en Europarlementariër Laurence Stassen een commissie die kandidaten voor de Europese verkiezingen weegt. Een gevoelige taak omdat de PVV te veel kandidaten heeft voor de Europese lijst, waardoor in de partijleiding angst bestaat voor nieuwe afvalligen zodra de lijst, vermoedelijk later deze maand, bekend wordt.
Van Klaveren vorig jaar nog met nieuwe partij bezig
Uit de correspondentie blijkt dat Van Klaveren oktober 2012 al een naam (Rechts Nederland, RNL) had voor een nieuwe partij. Ook wilde hij “websites vast laten leggen”, “een begin maken met op papier zetten van ideologische uitgangspunten” en “verdere uitwerking van ideeën”, zo mailde hij 15 oktober 2012 een partijgenoot. De interne documenten tonen aan dat Van Klaveren nog in 2013 bezig was met een nieuwe partij.
Volgens PVV’ers met wie Van Klaveren zijn plannen besprak, heeft hij van zijn plan afgezien nadat Wilders hem, uit angst voor een nieuwe afvallige, veel meer invloed in de PVV-top aanbood. Zodoende werkt Wilders volgens deze PVV’ers nu gedwongen samen met de dissident.
PVV onbereikbaar voor commentaar
Van Klaveren, Kamerlid sinds 2010, keerde zich onder Rutte I al tegen de relatief linkse koers van de PVV inzake zorg en uitkeringen. Ook ergerde hij zich aan de grillige stijl en woede-uitbarstingen van Wilders. Toen er na de nederlaag bij de Kamerverkiezingen kritische evaluaties uit afdelingen kwamen, reageerde hij enthousiast. “Gaat goed”, mailde hij een partijgenoot.
Van Klaveren wilde de afgelopen weken niet op de zaak ingaan. De PVV was onbereikbaar.
www.nu.nl/politiek/372335(...)overstappen-vvd.htmlquote:In een reactie op de berichtgeving van dinsdag zegt Van Vliet dat hij niet van plan is zijn partij te verlaten. ''Ik was PVV'er, ik ben PVV'er en ik blijf PVV'er'', zegt hij.
Zijlstra zelf zegt dat hij een vertrouwelijke gesprek had met Van Vliet. De inhoud ''blijft tussen hem en mij''. Zijlstra kan zich '' voorstellen dat iedereen nieuwsgierig'' is naar het gesprek. VVD is ''in algemene zin'' tegen overstappen van Kamerleden van andere partijen naar de VVD, zei hij. De partij zou er moeite mee hebben zoiets uit te leggen aan de eigen kiezers.
'Bashen'
PVV-leider Geert Wilders spreekt in een reactie van ''PVV bashen''. ''Het is weer verkiezingstijd.'' Volgens hem blijft Van Vliet bij de PVV.
Volgens geruchten zou overigens ook PVV-Kamerlid Dion Graus de fractie willen verlaten. Hij zou belangstelling hebben voor 50PLUS. Graus spreekt dit tegen.
quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Geert-Wilders.dhtmlquote:Lilian Helder, de nummer 4 op de lijst, heeft na de val van Rutte I contact gezocht met staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie om te peilen of een overstap naar de VVD mogelijk was. Haagse bronnen hebben dat gisteren bevestigd. Uiteindelijk sprak toenmalig fractievoorzitter Stef Blok zijn veto uit.
Eerder bleek al uit uitgelekte correspondentie dat Helder grote problemen heeft met Wilders. 'Mensen gewoon schofferen en negeren is mij een brug te ver,' schreef de voormalige advocate aan een andere PVV'er. 'Ik pik het niet langer. Als de tijd daar is, doe ik wat goed is voor mijzelf.'
Opmerkelijk genoeg heeft ook Kamerlid Dion Graus na de val van Rutte I geschermd met een overstap. In een mail van 11 mei 2012 aan onder anderen Geert Wilders, Fleur Agema en Martin Bosma schreef hij dat 50Plus-bestuurder Ron van der Velde hem had benaderd. 'Men wil mij graag als rechterhand van Nagel aanstellen. Dierenwelzijn staat in de top 3 onder hun achterban.'
Graus wil niet ingaan op de zaak. Van der Velde spreekt van 'onzin'. 'Ik heb hem alleen een keer gezien bij de dierenafdeling van Kaufhaus.'
Vrijage
De vrijage van Graus is saillant omdat hij in het verleden keihard uithaalde naar 'verraders' die de PVV de rug toekeerden. 'Dit soort personen zouden ze vroeger kielhalen,' zei hij over dissidenten.
Wat een eng gezelschap zeg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |