quote:Johnny de Mol laat dromen uitkomen in 'SynDROOM'
woensdag 2 oktober 2013
Met het nieuwe programma 'SynDROOM', te zien vanaf donderdag 3 oktober, maakt Johnny de Mol zijn entree bij RTL 4.
In dit programma helpt hij ambities, dromen en fantasieën van mensen met het syndroom van Down, autistische stoornissen en andere aanverwante syndromen te realiseren. Net als ieder mens hebben zij langgekoesterde wensen. Soms kunnen ze daarbij net een beetje extra hulp gebruiken, dat ene duwtje in de goede richting. Vaak gaat het om een stap in hun leven die ze anders nooit hadden kunnen maken. Johnny helpt hen om gehoord, gezien of opgemerkt te worden.
In elke aflevering staan verschillende dromen centraal. Waar mogelijk probeert Johnny iemand structureel te helpen. Bijvoorbeeld door een jongen met het Syndroom van Down promotie te bezorgen op zijn werk. Of een autistisch meisje te helpen met het halen van haar rijbewijs. Maar Johnny helpt ook bij dromen die onmogelijk lijken. Zoals een balletje trappen met de grootste voetballer aller tijden; Lionel Messi.
In ‘SynDROOM’ delen deze mensen met een verstandelijke beperking of stoornis niet alleen hun dromen maar geven ook een uniek kijkje in hun dagelijks leven. De kijker volgt ze ook op een ‘gewone’ dag. Wat zijn de medische en praktische gevolgen van hun handicap? Welke reacties krijgen ze? Het tv-programma laat de dagelijkse realiteit zien van iemand met een verstandelijke beperking of een autistische aandoening.
Ik zag het...te erg voor woorden eigenlijkquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:40 schreef BarrieButsers het volgende:
Op ** werd ons mongooltje geboren.!!
Die jaar later, tegelijkertijd met het geboortekaartje van zijn broertje.
Best erg ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:40 schreef BarrieButsers het volgende:
Op ** werd ons mongooltje geboren.!!
Die jaar later, tegelijkertijd met het geboortekaartje van zijn broertje.
Ze hadden het later ook over assistent bedrijfsleider.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:43 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe deze droom af gaat lopen, want die jongen is echt wel een intelligente jongen voor iemand met het syndroom van Down, maar bedrijfsleider zie ik hem nog niet worden...
Ach, t is al mooi als hij kan werken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ze hadden het later ook over assistent bedrijfsleider.
Ja, zo leuk, je ziet die mensen echt gelukkig wordenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ach, t is al mooi als hij kan werken.
Echt afschuwelijk. Tja 27 jaar geleden, toch rare manier van doen. Ouders moeten wel echt in shock geweest zijn toen. Ik had zulke ouders ook niet bij die jongen verwacht eigenlijk.quote:
Ze hadden bij Marc er zo moeite mee dat hij downsyndroom heeft dat ze geen kaartjes hebben gestuurd. Toen 3 jr later zijn broertje werd geboren, zette ze op het kaartje: op <datum> werd ons mongooltje geboren.quote:
Zijn echt fantastisch jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geweldig gastje hoor, sowieso vind ik mensen met down of handicap geweldige mensen om mee om te gaan. In het verleden toen ik werkloos was heb ik vrijwilligerswerk gedaan voor paar maanden met een wijkbus gehandicapte opgehaald en rondgereden en was een geweldige tijd
Dan heb je Johnny nooit gevolgd want hij heeft al veel vaker programma's gemaakt met gehandicapte (lichamelijk en geestelijk)quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:56 schreef vencodark het volgende:
Johnny scoort nu wel punten bij mij trouwens.
Hij zit wel veel aan hemquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:56 schreef vencodark het volgende:
Johnny scoort nu wel punten bij mij trouwens.
Snap best dat die mensen in Total shock waren, alles leek tenslotte in orde.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:55 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ook dat die ouders iets zeiden van: ‘Dat lag ook echt aan zijn persoonlijkheid dat we hem zo snel (in drie jaar) konden accepteren.’ Oh, dus als hij een minder leuke persoonlijkheid had gehad hadden ze hem weggegeven ofzo?
Bij zijn geboorte hadden zijn ouders geen geboortekaartje verstuurd ivm schaamte en pas bij de geboorte van zijn gezonde broer stond er op het kaartje iets van "geboorte van ons mongooltje....quote:
Dat is normaal.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij zit wel veel aan hem
In principe hebben ze nu nog steeds de perfecte zoon.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Snap best dat die mensen in Total shock waren, alles leek tenslotte in orde.
Zullen het vast moeilijk hebben gehad (lijken mij ook echt mensen die een perfecte zoon hadden willen hebben). Subtiel is anders maar het is toch goedgekomen.
Weet ik maar heb die toevallig nooit gekeken eigenlijk. Nu zie ik hem aan het werk en hij doet dit heel leuk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dan heb je Johnny nooit gevolgd want hij heeft al veel vaker programma's gemaakt met gehandicapte (lichamelijk en geestelijk)
Kan mij voorstellen dat je daar bloednerveus van wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
De hele dag geer en goor nadoen!!!! Geniaal dit
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wel mooi dat die twee al zo lang vrienden zijn
wat doen jullie dan?quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:57 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ze hadden bij Marc er zo moeite mee dat hij downsyndroom heeft dat ze geen kaartjes hebben gestuurd. Toen 3 jr later zijn broertje werd geboren, zette ze op het kaartje: op <datum> werd ons mongooltje geboren.
jeetjequote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij zijn geboorte hadden zijn ouders geen geboortekaartje verstuurd ivm schaamte en pas bij de geboorte van zijn gezonde broer stond er op het kaartje iets van "geboorte van ons mongooltje....
Hoe tof is datquote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:02 schreef Aspergermeisje het volgende:
Degene die stottert zetten ze achter de telefoon.
Ja, kijk maar eens naar de tehuizen in bv Turkije en Marokko waar deze mensen komen te zitten, verstoten door de familie, er zijn er bij die nooit meer hun familie zien. Heel triest! Maar dat was in dit land ook hoor vroeger, en in de rijkere families ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
Eigenlijk zie je dat niet zo vaak: een Chinees meisje met het syndroom van down, een Marokkaan(?).
Zou dat door de cultuur komen dat ze zich daarvoor schamen?
Klopt. Mijn tante zat in een tehuis (mensen die op de leeftijd van 1 jaar zaten ongeveer, echt zwaar gehandicapt). Daar zaten een paar mensen die alleen door vrijwilligers mee naar buiten genomen werden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:07 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ja, kijk maar eens naar de tehuizen in bv Turkije en Marokko waar deze mensen komen te zitten, verstoten door de familie, er zijn er bij die nooit meer hun familie zien. Heel triest! Maar dat was in dit land ook hoor vroeger, en in de rijkere families ook.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:09 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Klopt. Mijn tante zat in een tehuis (mensen die op de leeftijd van 1 jaar zaten ongeveer, echt zwaar gehandicapt). Daar zaten een paar mensen die alleen door vrijwilligers mee naar buiten genomen werden.
Brownie is leukquote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:09 schreef Uccie het volgende:
De downie is intelligenter dan de brownie
Hij kwam even niet zo slim overquote:
Mijn nichtje moest ook in een tehuis, maar mijn tante heeft meteen SPW gedaan en mocht in haar "bungalow" werken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:09 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Klopt. Mijn tante zat in een tehuis (mensen die op de leeftijd van 1 jaar zaten ongeveer, echt zwaar gehandicapt). Daar zaten een paar mensen die alleen door vrijwilligers mee naar buiten genomen werden.
Ik weet niet of hij "school slim" is, maar komt altijd enorm sympathiek overquote:
Mijn oma ging zich ook meteen inzetten voor andere gehandicapten. Gaf muziekles aan mensen met het syndroom van Down. In de jaren ‘60.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:11 schreef waxmask het volgende:
[..]
Mijn nichtje moest ook in een tehuis, maar mijn tante heeft meteen SPW gedaan en mocht in haar "bungalow" werken.
Ik ken hem niet, maar ik zag hem alleen in dat eerste stukje op de bank.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:13 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij "school slim" is, maar komt altijd enorm sympathiek over
Raar is dat he? Die prognoses van hoe oud iemand wordt. Mijn nichtje gaven ze niet meer dan 14 a 15 jaar want het hart zat verkeerd. Ze is nu 42...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:14 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Mijn oma ging zich ook meteen inzetten voor andere gehandicapten. Gaf muziekles aan mensen met het syndroom van Down. In de jaren ‘60.![]()
Tante is uiteindelijk 50 jaar geworden, terwijl werd voorspeld dat ze niet eens een jaar zou worden. Blij dat we altijd gewoon werden meegenomen door mijn ouders. Ben een tijdje heel bang geweest (mensen aan slangetjes e.d.), maar het heeft me positief gevormd.
Eenschquote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:15 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ken hem niet, maar ik zag hem alleen in dat eerste stukje op de bank.
En school "slim" is overgewaardeerd, zegt zo ontzettend weinig.
Volgens mij een heel warm gezinquote:
Moet altijd wel even goed kijken, bij dat Tros programma merkte ik te vaak dat hij faked. Hier komt hij wel oprecht over.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:22 schreef Logician het volgende:
Heb niets met de muziek maar Ali is ook echt wel leuk op dat gebied.
Oh dat is wel jammer..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:23 schreef waxmask het volgende:
[..]
Moet altijd wel even goed kijken, bij dat Tros programma merkte ik te vaak dat hij faked. Hier komt hij wel oprecht over.
Dit!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:06 schreef matthijst het volgende:
Vond het altijd een irritant ventje, die de Mol, maar dit doet ie goddomme toch prachtig
Wordt tegenwoordig echt niet meer zo weggestopt hoorquote:
Op donderdag
10 oktober 2013 22:05 schreef
Aspergermeisje het
volgende:
Eigenlijk zie je dat niet zo vaak: een Chinees meisje met het syndroom
van down, een Marokkaan(?).
Zou dat door de cultuur komen dat ze zich daarvoor schamen?
Ik vind hem ook altijd wat viezigs hebben maar gisteren zag hij er idd best goed uit.quote:
Op vrijdag 11
oktober 2013 15:45 schreef
YogaLove het
volgende:
Ik vind Johnny bij de meeste programma's nogal onverzorgd /
onhygiënisch.
Nu zag hij er eens goed uit
Ik denk dat RTL dat ook wilt..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:45 schreef YogaLove het volgende:
Ik vind Johnny bij de meeste programma's nogal onverzorgd / onhygiënisch.
Nu zag hij er eens goed uit
Ik smeer ondertussen mijn brood voor morgen, ik kan geen 3 dingen tegelijk doenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:56 schreef Aspergermeisje het volgende:
Niemand aan het kijken of gewoon niks te zeggen?
Moet zeggen dat ik dit ook niet zo’n leuke droom vind...
Iewlquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik smeer ondertussen mijn brood voor morgen, ik kan geen 3 dingen tegelijk doen
Tijd voor maken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:59 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik tijd heb om dat 's ochtends te doen?
disciplinequote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:00 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Eerder opstaan zeker, haaaaaaaa. Nee.
Ik vind mezelf met 6 uur opstaan al zo sneuquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nou, dat wordt om 4:30u opstaan dus.
Ach ik doe het met plezier hoor, maar als ik wat tijd kan besparen door 's avonds het brood te smeren dan doe ik datquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:05 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik vind mezelf met 6 uur opstaan al zo sneuMaar nu wat minder
Leuk programma ja
Ik vind het eng.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Daar keek ik ook even van op.
Deze heeft niet het syndroom van Down hoor.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het eng.
En begrijp me niet verkeerd, gun mensen met syndroom van down alle geluk en vrijheid.
Ik gun jou met je blindheid ook alle geluk en vrijheidquote:
Op donderdag
17 oktober 2013 22:08 schreef
Tha_Duck het
volgende:
[..]
Ik vind het eng.
En begrijp me niet verkeerd, gun mensen met syndroom van down alle geluk
en vrijheid.
Mensen die dat (verschil) niet weten/begrijpen en zien zijn ook behoorlijk onwetend.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:09 schreef mascara-klodder het volgende:
En wat een leuke aflevering weer! Het laat mooi zien dat niet alle mensen die verstandelijk gehandicapt zijn het syndroom van down hebben.
Ik heb genoten wederom!
Klopt, hij heeft een beperking door zuurstoftekort tijdens de geboorte.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:12 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Deze heeft niet het syndroom van Down hoor.
Maargoed, ik neem aan dat hij examen heeft moeten doen, dat hij zijn theorie heeft gehaald en dat hij elke twee jaar herkeurd wordt door een arts.
Ze heeft het inderdaad keurig voor elkaar in haar huis, kunnen veel mensen zonder beperking een voorbeeld aan nemenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 02:22 schreef Amarantha het volgende:
Ben nu halverwege maar wat een lief mens is FridaMooi huisje ook trouwens! Rijd die Sven gewoon even in Johnny zijn auto? Wat een baas ja, sowieso een toffe gozer
Sowieso! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op haar inrichtingquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze heeft het inderdaad keurig voor elkaar in haar huis, kunnen veel mensen zonder beperking een voorbeeld aan nemen.
Ja echt wel en Johnny doet het zo leuk!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:59 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dit echt een sympathiek programma.
Idd jaquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:00 schreef Starlie het volgende:
[..]
Ja echt wel en Johnny doet het zo leuk!
Ja, hij is hierin echt in zijn element. Zonder op zijn knieën te gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:00 schreef Starlie het volgende:
Ja echt wel en Johnny doet het zo leuk!
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:20 schreef Copycat het volgende:
Koffie pruttelt.
Er staat een Senseo.
Huh,jij kijkt met ondertiteling?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:20 schreef Copycat het volgende:
Koffie pruttelt.
Er staat een Senseo.
Nee, dat pruttelen zei Johnny.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:21 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Huh,jij kijkt met ondertiteling?
Mooi programma ! Leuk met Johnny moeder Willeke .quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:59 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dit echt een sympathiek programma.
Veel plezier vanavond met Hello Goodbye dan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat wordt opnemen voor mij. Ik kijk vanavond 'Hello Goodbye'
Morgen bedoelde ikquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:33 schreef Pino112 het volgende:
Veel plezier vanavond met Hello Goodbye dan.
Nu wil ik weten heb jij iets tegen mij anders laat ik de Mods lezenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:33 schreef Pino112 het volgende:
Veel plezier vanavond met Hello Goodbye dan.
Ja, dit is echt wel typisch autisme als je het herkent.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:05 schreef Starlie het volgende:
Ik weet dat deze jongen er niets aan kan doen dat hij zo is maar ik vind hem wel tenenkrommend...
jup..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:06 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ja, dit is echt wel typisch autisme als je het herkent.
Nee helaas of gelukkig (net hoe je het bekijkt) herken ik dit niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:06 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ja, dit is echt wel typisch autisme als je het herkent.
Qua taken e.d. zou hij een goede zijn inderdaad, echter gaat hij het niet redden op het sociale vlak.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:08 schreef Aspergermeisje het volgende:
En herkennen waar het vandaan komt is heel belangrijk bij deze jongen. Steeds maar weer bedenken waarom hij zo doet.
En hij zou best een goede kunnen zijn voor het leger: doorzettingsvermogen, trouw, hij zal nooit een regel overtreden denk ik.
Ja, hij zou waarschijnlijk weggepest worden. Bedoel je dat?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
Qua taken e.d. zou hij een goede zijn inderdaad, echter gaat hij het niet redden op het sociale vlak.
En, wat zeggen ze?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nu wil ik weten heb jij iets tegen mij anders laat ik de Mods lezen
Dat ding maakt met wat fantasie ook wel een pruttelend geluid hoorquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:20 schreef Copycat het volgende:
Koffie pruttelt.
Er staat een Senseo.
Yes, ik vrees dat hij geen aansluiting gaat vinden en dat ir dan wordt weggepest.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:14 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ja, hij zou waarschijnlijk weggepest worden. Bedoel je dat?
Dat ze blijkbaar 2 kandidaten uit 1 werkplek kiezen, had ik niet verwacht nee.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:00 schreef Laysa het volgende:
Je verwacht het niet, dat is het denk ik
Ik vond de aflevering met het meisje dat wilde autorijden ook ontzettend lief en leuk.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:03 schreef tralalala het volgende:
De downafleveringen zijn sowieso het leukste.
Klopt ja.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:04 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik vond de aflevering met het meisje dat wilde autorijden ook ontzettend lief en leuk.
Jaloersmakendquote:Op donderdag 7 november 2013 22:02 schreef vencodark het volgende:
Potverdrie, die twee zijn echt heeeel verliefd nog.
strak in pakquote:Op donderdag 7 november 2013 22:07 schreef Starlie het volgende:
Hahaha wat een heerlijk joch die Mathias!
Ja helemaal mee eens!!quote:Op donderdag 7 november 2013 22:08 schreef vencodark het volgende:
Ik vind deze leuk. Nog leuker dan die Anne van daarnet. Deze heeft een soort charme en heel ander type.
Eens.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
Bij sommige mensen is het duidelijk dat de échte wens niet gehaald gaat worden. Ik vind dat ze daar heel integer en creatief mee omgaan. Laten de mensen echt in hun waarde. Zorgen dat ze zo dicht mogelijk bij hun wens komen en geven ze ook nog het gevoel dat ze het zelf gedaan hebben. Echt een topper dit programma.
Dat zou ik ook niet weten andersquote:Op donderdag 7 november 2013 22:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ze weet niet wat haar allemaal overkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |