Kijk daar gaan we weer!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Soms wel. Momenteel alleen bij het bedrijf van mijn vrouw een vacature voor een apotheker. Maar ja... dan heb je dus wel een bul nodig...
Welke kosten heb je het over? Het gaat op aan wonen, eten, drinken, drinken, drinken, drinken, boekje af en toe, collegegeld, drinken en weer eten. En nog wat andere zaken die ik vergeten ben...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:13 schreef DeLuna het volgende:
Maar dat het geld opgaat aan allerlei kosten waar je eigenlijk als student nog niet mee hoeft te zitten vind ik persoonlijk belachelijk.
Ik denk dat iemand die echt een passie heeft voor een bepaalde richting, die kan ook in die richting iets vinden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Daar heb je zeker een punt! Helaas is het niet mogelijk om maar te studeren waar je in verder zou willen, de maatschappij en haar behoeften dicteren daarin. Misschien wel jammer maar daar moeten wij het mee doen.
Wat is het als ik vragen mag? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:16 schreef DeLuna het volgende:
Mijn beroep is nieuw. Er is veel vraag naar maar of er plek voor is, is nog maar afwachten. Gelukkig is het een brede opleiding, dus ik hoop dat ik inderdaad gauw die lening kan afbetalen.
Ik begrijp wat je bedoeld maar dan moet je excelleren waarschijnlijk en boven de meute uitsteken en dat is ook weer niet voor iedereen weggelegd..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die echt een passie heeft voor een bepaalde richting, die kan ook in die richting iets vinden.
Maar dat is ook maar een mening.
Ik drink en feest niet. Boodschappen, noodkosten (wat pech gehad met wasmachine en auto), boeken, collegegeld en nu weer een excursie van school van 450 euro, of je even wil aftikken in een keer. En nu vergeet ik vast een heleboel kosten nog, maar ik beheer de hoofdrekening dan ook niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke kosten heb je het over? Het gaat op aan wonen, eten, drinken, drinken, drinken, drinken, boekje af en toe, collegegeld, drinken en weer eten. En nog wat andere zaken die ik vergeten ben...
Wat is nu concreet jouw probleem?
Beweeg- en leefstijladviseur. Ik doe hbo Sport, Gezondheid en Management richting Sportgezondheid.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is het als ik vragen mag? Ben wel benieuwd.
Ik zoek er nog één voor mijzelf..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Beweeg- en leefstijladviseur. Ik doe hbo Sport, Gezondheid en Management richting Sportgezondheid.
Daar zou ik ook niet in willen investeren, veel te afhankelijk van de (subsidie) grillen van de overheid.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Beweeg- en leefstijladviseur. Ik doe hbo Sport, Gezondheid en Management richting Sportgezondheid.
Mwa, als je ziet dat 50% van de bevolking overgewicht heeft is het niet echt trendgevoelig. En daarnaast is het een brede opleiding, je krijgt met allerlei aandoeningen te maken. Maar je kan ook de topsport in, als je wil.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik zoek er nog één voor mijzelf..Maargoed is dat niet trend gevoelig?
Ze willen besparen op de zorg. Wil je dat op lange termijn doen zul je toch moeten zorgen voor preventie. Passen wij prima in, imho.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daar zou ik ook niet in willen investeren, veel te afhankelijk van de (subsidie) grillen van de overheid.
Overgewicht is dan wellicht geen trend, maar de aanpak en stimulering op het gebied van gezondheid misschien wel weer. Maar wel een leuke opleiding zo te zien, hopen dat jer in terecht kuntquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mwa, als je ziet dat 50% van de bevolking overgewicht heeft is het niet echt trendgevoelig. En daarnaast is het een brede opleiding, je krijgt met allerlei aandoeningen te maken. Maar je kan ook de topsport in, als je wil.
Je rijdt auto terwijl je student bent...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik drink en feest niet. Boodschappen, noodkosten (wat pech gehad met wasmachine en auto), boeken, collegegeld en nu weer een excursie van school van 450 euro, of je even wil aftikken in een keer. En nu vergeet ik vast een heleboel kosten nog, maar ik beheer de hoofdrekening dan ook niet.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef DeLuna het volgende:
Ze willen besparen op de zorg. Wil je dat op lange termijn doen zul je toch moeten zorgen voor preventie. Passen wij prima in, imho.
Voer een vettax in van 300%, zelfde resultaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ze willen besparen op de zorg. Wil je dat op lange termijn doen zul je toch moeten zorgen voor preventie. Passen wij prima in, imho.
Ik heb geen rijbewijs. En die auto is er omdat je zonder niks kan. Dan is er ook geen extra geld meer in de vorm van vrijwilligerswerk. We hebben alles keurig afgewogen en berekend maar opbrengsten van de auto zijn momenteel hoger dan de kosten. Tenzij je een keer pech hebt natuurlijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je rijdt auto terwijl je student bent...
Sorry, maar dan heb ik toch moeite met vinden dat jij het heel erg zwaar hebt. Natuurlijk snap ik dat gratis geld nog fijner is, maar dan moet je dat betalen in de vorm van belasting... Vestzak, broekzak.
Klopt, dat is lekker dom.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Maar preventie flikkeren ze wel als eerste eruit.
Ik ken jouw persoonlijke situatie niet, dus ik neem dit even aan, maar merk dan wel meteen op dat het volstrekt logisch is dat de overheid een auto niet betaalt. Iedereen moet die kosten zelf dragen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:26 schreef DeLuna het volgende:
En die auto is er omdat je zonder niks kan.
Dat is een goede instelling. En zeker als je richting topsport wil een vereiste.quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
Als je je kan voortplanten, zorg je ook maar voor je eigen afwas.
Ja, omdat jij het belang ervan niet kent. Ons beroep hoeft ook helemaal niet in de subsidie setting te bestaan trouwens.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voer een vettax in van 300%, zelfde resultaat.
Een maakbare samenleving bestaat niet, het spijt mij zeer maar als ik naar de titel van je studie kijk denk ik gelijk 'Weer een subsidie baantje'.
Ik ken maar weinig mensen die uit eigen zak de dietiste betalen. Geef eens een reden waarom iemand met overgewicht jou zou inhuren op eigen kosten? Waarom doet die persoon dat nu niet?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, omdat jij het belang ervan niet kent. Ons beroep hoeft ook helemaal niet in de subsidie setting te bestaan trouwens.
Nee maar de situatie zonder auto wordt minder hier omdat we momenteel door de auto juist in de + staan. Dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken jouw persoonlijke situatie niet, dus ik neem dit even aan, maar merk dan wel meteen op dat het volstrekt logisch is dat de overheid een auto niet betaalt. Iedereen moet die kosten zelf dragen.
Omdat ik maar 1 persoon ben. Vaak als je echt wil afvallen moet je naar een diëtiste, fysiotherapie, sportschool, noem maar op. Ik kan een eigen praktijk beginnen en dan heb je alles in één voor minder geld, omdat je minder mensen nodig hebt. En daarnaast kijkt een diëtiste alleen naar voeding, sportschool vaak alleen naar beweging, terwijl er veel meer bij komt kijken dan alleen dat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die uit eigen zak de dietiste betalen. Geef eens een reden waarom iemand met overgewicht jou zou inhuren op eigen kosten? Waarom doet die persoon dat nu niet?
Nu ben ik geen economisch wonder maar moet jij nu niet al die takken van sport eveneens gaan aanbieden, de uren blijven grofweg hetzelfde voor die persoon, alleen vervang jij ze allemaal in één. Daarbij moet je wel alle benodigdheden zelf aanschaffen voor de cliënten, wat is dan het grote voordeel?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Omdat ik maar 1 persoon ben. Vaak als je echt wil afvallen moet je naar een diëtiste, fysiotherapie, sportschool, noem maar op. Ik kan een eigen praktijk beginnen en dan heb je alles in één voor minder geld, omdat je minder mensen nodig hebt. En daarnaast kijkt een diëtiste alleen naar voeding, sportschool vaak alleen naar beweging, terwijl er veel meer bij komt kijken dan alleen dat.
Ik wijs hier overig helemaal niemand in de overige beroepsgroepen af trouwens, maar ik denk dat er echt voordelen zijn.
Overigens wil ik niet deze kant op, dus ik ga hier sowieso geen last van krijgen.
Bewegen zit hem niet alleen in een sportschool gelukkig. Creatief zijn en oplossingen vinden is ook een deel. Maargoed, komt vast wel goed allemaal en ik wil die kant toch niet op.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Nu ben ik geen economisch wonder maar moet jij nu niet al die takken van sport eveneens gaan aanbieden, de uren blijven grofweg hetzelfde voor die persoon, alleen vervang jij ze allemaal in één. Daarbij moet je wel alle benodigdheden zelf aanschaffen voor de cliënten, wat is dan het grote voordeel?
Dat is zo! Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:43 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Bewegen zit hem niet alleen in een sportschool gelukkig. Creatief zijn en oplossingen vinden is ook een deel. Maargoed, komt vast wel goed allemaal en ik wil die kant toch niet op.
Als je nog thuis woont, ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:37 schreef theunderdog het volgende:
Er wordt niemand direct gedwongen. Maar jij hebt nogal een neoliberalistische visie op het begrip "dwang".
Als je moeder terminaal is en de thuiszorg komt niet meer voor je moeder zorgen dan wordt je toch wel gedwongen om je moeder te helpen, niet waar?
Hoe moet ik voor mijn ouders zorgen als ik tot mijn 67ste moet werken?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je nog thuis woont, ja.
Sowieso wordt er nu ook al gekeken naar mogelijkheden voor mantelzorg door de kinderen. Als er voor bepaalde taken mogelijkheden zijn voor volwassen kinderen om te helpen, dan hoeft de thuiszorg dat niet te doen.
Als de, volwassen, kinderen hier, door wat voor reden, niet toe in staat zijn, krijgt de zorgvrager wel die hulp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |