quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Tegen voetbalclub Elinkwijk aan, Groen-Zuilen noemen ze het. Ik doe regelmatig mijn boodschappen in de Rokade en heb daar ook in de buurt gewoont (Nijenrodeplantsoen).
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
aangezien het herfst is.. snapte ik wel dat het om 2014 ging..
Wanneer ga jij eens mee met EP op zondag?!
Ik misschien ook wel. Ik moet dit weekend ergens wat bomen omzagen (en het hout meenemen natuurlijk) , en het is even afhankelijk van of we dat zaterdag afkrijgen of dat er zondag moet worden doorgewerkt. Dus als je mij ook even meeneemt in de PM's forty-two?quote:Zondag is ook de mooiste dag van het weekend qua weer, vanaf jou stek kunnen we prima richting de heuvelrug rijden. De rest maar via DM bespreken?
Nog anderen die aanhaken?
Sure, maar als ik dan langs een weg fiets zonder lantaarnpalen wordt ik alsnog verblind door auto's.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 06:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar hebben ze licht vooruitgevonden.
we vertrekken om 9uur, ben je om 1uur weer thuis... Tegen die tijd is mijn vriendin pas wakkerquote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
[..]
Ik misschien ook wel. Ik moet dit weekend ergens wat bomen omzagen (en het hout meenemen natuurlijk) , en het is even afhankelijk van of we dat zaterdag afkrijgen of dat er zondag moet worden doorgewerkt. Dus als je mij ook even meeneemt in de PM's forty-two?Zaterdagavond weet ik wel wat het wordt.
Critic: ik heb dit voorjaar 2 keer met EP meegereden, en ook 1 of 2 keer met Ledig erf. Allebei heel leuk, en dan neem ik me telkens voor om het vaker te gaan doen. Maar dan komt er weer iets anders tussendoor: een ander fietstochtje, toch meer zin in een solotocht, of gewoon omdat wippen en afbakcroissantjes op zondagochtend een veel aantrekkelijker alternatief zijn
rondjes de woude fietsenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:35 schreef ddx het volgende:
[..]
Sure, maar als ik dan langs een weg fiets zonder lantaarnpalen wordt ik alsnog verblind door auto's.
Prettig is het niet.
Als er op een wielrenfiets licht zou moeten, dan hadden ze er wel een dynamo opgezet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 06:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar hebben ze licht vooruitgevonden.
Een racefiets is qua wetgeving mede daarom niet eens legaal om op de weg te mogen. Ze worden wel gedoogd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
Als er op een wielrenfiets licht zou moeten, dan hadden ze er wel een dynamo opgezet.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:23 schreef Gripper het volgende:
omdat wippen en afbakcroissantjes op zondagochtend een veel aantrekkelijker alternatief zijn
Och, ik heb het er allemaal voor over om ook om 5.45 veilig naar mijn werk te kunnen fietsen en een eventuele platte band te kunnen repareren.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:00 schreef the_critic het volgende:
weet ik... maar daarom moeten we er niet achteraf ineens wel licht, bel, fietsttas, pomp etc op willen zetten. Dat gaat nergens over
Ik ook. Maar dan om 6:30.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Och, ik heb het er allemaal voor over om ook om 5.45 veilig naar mijn werk te kunnen fietsen en een eventuele platte band te kunnen repareren.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Och, ik heb het er allemaal voor over om ook om 5.45 veilig naar mijn werk te kunnen fietsen en een eventuele platte band te kunnen repareren.
Dat zijn toch geen tijden zeg. Bij mij gaat in dit jaargetijde om 06:45 de standkachel aan om een half uurtje later in een voorverwarmde voiture (nooit meer ruiten krabben) naar mijn werk te tuffen.quote:
Vroeg beginnen, vroeg klaar. Ik kan ook 8:00 naar de parkeergarage lopen om met mijn niet besneeuwde auto weg te rijden Ware het niet dat eigenlijk Puala's auto daar staat, maar dat doet voor het verhaal niets af, maar dan heb ik a) meer file, b) geen parkeerplek bij het pand, maar 750 meter verderop en c) laat thuis dus weer in de filequote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn toch geen tijden zeg. Bij mij gaat in dit jaargetijde om 06:45 de standkachel aan om een half uurtje later in een voorverwarmde voiture (nooit meer ruiten krabben) naar mijn werk te tuffen.
Neem een verwarmde garage. In die van mij passen zowel de auto van mij als die van mijn vrouw.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn toch geen tijden zeg. Bij mij gaat in dit jaargetijde om 06:45 de standkachel aan om een half uurtje later in een voorverwarmde voiture (nooit meer ruiten krabben) naar mijn werk te tuffen.
Ja, twee Aygo's zouden bij mij misschien ook nog wel in de garage passen...........quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neem een verwarmde garage. In die van mij passen zowel de auto van mij als die van mijn vrouw.
Ik ga ook ongeveer om 6.30, heb al een mooie lamp voor op de racer. Nu hopen dat sneeuw en ijs van de weg blijvenquote:
Een Passat en een Panda.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, twee Aygo's zouden bij mij misschien ook nog wel in de garage passen...........
Nou begrijp ik ook wel dat je die heel graag in je garage opbergt. Daar zou ik ook niet graag mee geassocieerd willen worden als de halve buurt 's avonds voorbij loopt om de hond naar de uitlaatplaats te leiden.quote:
Ik pronk juist met mijn saxo uit '99 inclusief ietswat lekke uitlaat en achterbak vol met rotzooi wat er al veels te lang inligt. Iedereen kijkt en wijst ernaar.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou begrijp ik ook wel dat je die heel graag in je garage opbergt. Daar zou ik ook niet graag mee geassocieerd willen worden als de halve buurt 's avonds voorbij loopt om de hond naar de uitlaatplaats te leiden.![]()
Maaruh, zullen we het weer gewoon over fietsen hebben en het feit dat mijn garage één grote fiets annex werkplaats is, waar een Tacx, laptop en boxen zo onderhand weer een vaste plek gaan krijgen en de verwarming al weer proefdraait..........
Ik ga nooit (meer) met de auto op vakantie, dus kan ik je hartverwarmende en overweldigende ervaringen helaas niet delen. Maar je had toch zeker wel een reis- en kredietbrief bij je voor het geval dat?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik pronk juist met mijn saxo uit '99 inclusief ietswat lekke uitlaat en achterbak vol met rotzooi wat er al veels te lang inligt. Iedereen kijkt en wijst ernaar.
En met de auto waarmee ik op vakantie was, uit '86, waren er mensen die 'm op de foto zetten. Dat zal met zo'n 13 in een dozijn BMW niet gebeuren.Belangrijker nog, de oudere Schotten zwaaiden vaak en waardeerden zo'n prachtwagen.
Je vergeet R&Pquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ook geen LIF, CUL, S&S, WKN, KLB of ONZ en toch worden er allemaal van dat soort onderwerpen hier besproken.
Een paar pond en een goed humeurquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ga nooit (meer) met de auto op vakantie, dus kan ik je hartverwarmende en overweldigende ervaringen helaas niet delen. Maar je had toch zeker wel een reis- en kredietbrief bij je voor het geval dat?
Ik moet zeggen, afgezien van airco vond ik het prima te doen. Maarja, we hadden 'm in de vakantie door de 100K heen gehaald dus zo heel versleten is alles nog niet aan die auto.quote:Neuh, die nostalgie van oude auto's is aan mij niet besteed behalve dat het in die tijd nog wel redelijk eenvoudig sleutelen was. En laten we maar geen discussie beginnen over het verschil in comfort tussen een nieuwe of eentje die bijna 30 jaar oud is....
En VBL, als Knutdetrollbeer weer binnenkomtquote:
Ik troll nooitquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En VBL, als Knutdetrollbeer weer binnenkomt![]()
Nog gefietst?
Naar de kroeg en terug, of nu het gebrek aan licht?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik troll nooit![]()
Zaterdag nog. Het is wel lastiger nu met het licht
Mijn laatste eigen auto voordat ik aan leaseauto's begon was een Citroen BX uit 1992, en ik heb met geen enkele auto sindsdien comfortabeler over drempels gereden. Mis m nog elke dag....quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En laten we maar geen discussie beginnen over het verschil in comfort tussen een nieuwe of eentje die bijna 30 jaar oud is....
Gebrek aan licht.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naar de kroeg en terug, of nu het gebrek aan licht?
Zoals eerder gezegd, lampjes en gaan
Ik ga eigenlijk altijd met het vliegtuig en dat vind ik pas een schijtbedoening... Kutvliegvelden, wachten, nog eens wachten en nog eens wachten... Dan zit je eindelijk... naast één of andere stinkbek als medepassagier voor de komende 4 uur oid...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ga nooit (meer) met de auto op vakantie, dus kan ik je hartverwarmende en overweldigende ervaringen helaas niet delen. Maar je had toch zeker wel een reis- en kredietbrief bij je voor het geval dat?
Lampjes op je fiets en gaan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gebrek aan licht.
Ik mag niet van m'n vriendinEn moet al 2 avonden per week voetballen dus hou niet veel tijd over. Maar heb een verzoekje ingediend op m'n werk om 1 dag per week pas om 10 uur / half 11 te beginnen
Met de auto naar Azie duurt alleen zo langquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk altijd met het vliegtuig en dat vind ik pas een schijtbedoening... Kutvliegvelden, wachten, nog eens wachten en nog eens wachten... Dan zit je eindelijk... naast één of andere stinkbek als medepassagier voor de komende 4 uur oid...
Volgens mij is het leven (zeker met kinderen) beter als je gewoon met de auto op vakantie gaat...
Dus ik ben eigenlijk van plan om dat komend jaar eens te doen...
Buzz vliegt natuurlijk niet met de plebs mee, maar in de super business class.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk altijd met het vliegtuig en dat vind ik pas een schijtbedoening... Kutvliegvelden, wachten, nog eens wachten en nog eens wachten... Dan zit je eindelijk... naast één of andere stinkbek als medepassagier voor de komende 4 uur oid...
Volgens mij is het leven (zeker met kinderen) beter als je gewoon met de auto op vakantie gaat...
Dus ik ben eigenlijk van plan om dat komend jaar eens te doen...
Ja, m'n vriendin vind dat dus te gevaarlijk. En dat ik al 2 avonden van huis ben telt ook wel mee. Geven en nemen hequote:
Ik ken dat wel een beetje ja. Maar zo gevaarlijk is het toch niet? Je moet alleen wat beter opletten dan normaal. En desnoods een andere, autoloze, route opzoeken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, m'n vriendin vind dat dus te gevaarlijk. En dat ik al 2 avonden van huis ben telt ook wel mee. Geven en nemen he
Lijkt me nog wel eens een mooie onderneming. Een mooie 4x4 kopen, zo'n daktent boven op de auto zodat je altijd je huisje op wielen bij je hebt en daarmee de zijderoute rijden ofzo. Half jaartje weg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met de auto naar Azie duurt alleen zo lang
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lijkt me nog wel eens een mooie onderneming. Een mooie 4x4 kopen, zo'n daktent boven op de auto zodat je altijd je huisje op wielen bij je hebt en daarmee de zijderoute rijden ofzo. Half jaartje weg.
(Ivo zou het gewoon fietsen trouwens)
Das idd een toffe onderneming, jammer dat het meer geld kost dan ik heb en ik er de tijd niet voor hebquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lijkt me nog wel eens een mooie onderneming. Een mooie 4x4 kopen, zo'n daktent boven op de auto zodat je altijd je huisje op wielen bij je hebt en daarmee de zijderoute rijden ofzo. Half jaartje weg.
(Ivo zou het gewoon fietsen trouwens)
Zij vindt van wel. Voetbal is ook al mijn wintersport, dus heb ook niet echt de drive om dat door te zetten of over te zeuren. Als ik 1 keer in het weekend kan fietsen en misschien 1 kort ritje door de week is dat met 3 keer per week voetballen wel weer genoeg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken dat wel een beetje ja. Maar zo gevaarlijk is het toch niet? Je moet alleen wat beter opletten dan normaal. En desnoods een andere, autoloze, route opzoeken.
Gelukkig vind Puala dat alles geen probleem en dender ik 's ochtends gewoon door 't donker naar mijn werkquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zij vindt van wel. Voetbal is ook al mijn wintersport, dus heb ook niet echt de drive om dat door te zetten of over te zeuren. Als ik 1 keer in het weekend kan fietsen en misschien 1 kort ritje door de week is dat met 3 keer per week voetballen wel weer genoeg.
Je eigen, of van de zaak?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:21 schreef Blik het volgende:
Ik rij sinds kort een Volvo V60![]()
Alleen zonder trekhaak, dus daar moet ik nog wel wat op verzinnen. Worden of dakrails of zelf een (afneembare) trekhaak installeren
Het is een auto van de zaak, echter al ruim een jaar oud en uit de lease-pool. Trekhaak zat er niet op, maar ga wel informeren naar de mogelijkheden om er een trekhaak op te krijgen. Aangezien ik die auto nog 4 jaar "moet" rijden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je eigen, of van de zaak?
Als ze vanuit de zaak hem niet willen monteren moet je het spelen zoals mijn collega (al ben je daar te laat mee denk ik).
MAg ik een trekhaak?
Nee.
Zeker weten? Ik ga 2/3 avonden en zaterdag en zondag altijd MTB'en, en dan zit mijn fiets onder de bagger. Die moet ik zonder trekhaak achterin leggen.
Meneer, u krijgt een trekhaak.
Die heb ik ook gehad, En dat was voor die tijd een hele snelle diesel. Maar in Italie, stilstaan in de file en een boertje met een vrachtautootje vol geladen met tomaten, zag die mooie BX niet als laatste in de file staan met als gevolg dat de voor- en achterbumper er direct af lagen en de achterklep verbrijzeld was. Heb ik overigens met een nieuw bonnetje van Hopmans nog een mooie Thule fietsendrager aan overgehouden ter vervanging van een roestige Twinnyload.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn laatste eigen auto voordat ik aan leaseauto's begon was een Citroen BX uit 1992, en ik heb met geen enkele auto sindsdien comfortabeler over drempels gereden. Mis m nog elke dag....
(de onbetrouwbaarheid aan het eind, onderhoudskosten en zn gebrek aan vermogen dan weer niet)
Oh ja.
THIS IS FOK !!!
[ afbeelding ]
Jezusquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef kaasplankje het volgende:
Thanks, het laatste wat ze tegen me zei vanmorgen toen ik haar de sporen gaf was zachtjes "pang" en toen was in ineens heel wobbely, ik dacht eerst aan een gebroken spaak tot mijn oog hier op viel.
[ afbeelding ]
Noodrepair gedaan om thuis te geraken. Fietsen met 15km/u ging nog net.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heb ik overigens met een nieuw bonnetje van Hopmans nog een mooie Thule fietsendrager aan overgehouden ter vervanging van een roestige Twinnyload.
Neuh, meestal niet. Meestal steekt Buzz de compensatie van 700 euro netto van de baas voor een intercontinentale vlucht in economy in z'n zak, en koopt er ter plekke voor een zooitje miles en 2 x 100 euro zelf wel een upgrade bij (indien beschikbaar, en anders 8 tot 12 uur balen dus)quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Buzz vliegt natuurlijk niet met de plebs mee, maar in de super business class.
He bah, de euforische stemming van vanochtend over het 300e topic is ineens helemaal omgeslagen. Rip mooie blauwe fiets!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef kaasplankje het volgende:
Thanks, het laatste wat ze tegen me zei vanmorgen toen ik haar de sporen gaf was zachtjes "pang" en toen was in ineens heel wobbely, ik dacht eerst aan een gebroken spaak tot mijn oog hier op viel.
[ afbeelding ]
Noodrepair gedaan om thuis te geraken. Fietsen met 15km/u ging nog net.
[ afbeelding ]
Ja, dat was ik nog vergeten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
He bah, de euforische stemming van vanochtend over het 300e topic is ineens helemaal omgeslagen. Rip mooie blauwe fiets!![]()
Wel een mooi eerbetoon dat de fiets waarmee je de 300 hebt gereden en op de Lekdijk de grandioze overwinning pakte tijdens de duurtraining Primavera sneuvelt tijdens het 300e topic.
Diepere wieltjes, minder spaken (maar volgens hem sterk genoeg om met mijn gewicht over klinkers te stuiteren);quote:Wielset Race XR270 + XR300 28-32H
Velgen: Kinlin XR270 + XR300 ( Strada 420)
Spaken: Aero spaken Sapim Cx Ray + Cx Sprint zwart
Spaaknippels: Aluminium of messing (meerdere kleuren)
Naafopties:
Novatec SL (zwart of goud) 1479 gram ¤ 435,00
Hope Pro III (meerdere kleuren) 1538 gram ¤ 550,00
White Industries H2/H3 (gepolijst of zwart) 1487 gram ¤ 640,00
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties) 1486 gram ¤ 675,00
Acros .54 (meerdere kleuren) 1457 gram ¤ 685,00
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1417 gram ¤ 695,00
White Industries T11 (gepolijst of zwart) 1506 gram ¤ 705,00
Tune Mig45/Mag170 (meerdere kleuren) 1397 gram ¤ 765,00
Alchemy Elf/Orc UL (zwart, rood, zilver) 1449 gram ¤ 880,00
ChrisKing R45 (meerdere kleuren) 1479 gram ¤ 950,00
Tune Mig45/Mag150 (meerdere kleuren) 1383 gram ¤ 965,00
Ik heb alleen echt 0 verstand van die naven, en het wordt gauw duurder het lijstje af. Is dat novatec iets?quote:Wielset Race XR380 24-28H
Velgen: Kinlin XR380 ( Aero Strada 38)
Spaken: Aero spaken Sapim Cx Ray + Cx Sprint zwart
Spaaknippels: Aluminium of messing (meerdere kleuren)
Naafopties:
Novatec SL (zwart, wit, goud) 1650 gram ¤ 471,00
Hope Pro III (meerdere kleuren) 1710 gram ¤ 586,00
DT Swiss 350SP (zwart) NIEUW 1696 gram ¤ 601,00
White Industries H2/H3 (gepolijst of zwart) 1658 gram ¤ 676,00
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties) 1657 gram ¤ 711,00
Acros .54 (meerdere kleuren) 1628 gram ¤ 721,00
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1588 gram ¤ 731,00
White Industries T11 (gepolijst of zwart) 1677 gram ¤ 741,00
Tune Mig45/Mag170 (meerdere kleuren) 1568 gram ¤ 801,00
Alchemy Elf/Orc UL (zwart, rood, zilver) 1590 gram ¤ 946,00
ChrisKing R45 (meerdere kleuren) 1650 gram ¤ 986,00
Tune Mig45/Mag150 (meerdere kleuren) 1554 gram ¤ 1.001,00
Ik vind optie 2 ook mooier (diepere velgenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou optie 2 nemen met de novatec naven, de rest is te duur.
Hmm... Toen ik vorig jaar hier wat discussieerde over de prijzen voor m'n klimwieltjes heb ik de bedragen weggelaten... Hij heeft tenslotte geen prijzen op z'n site staan en doet je een persoonlijke aanbieding.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:00 schreef muzas het volgende:
Ik heb alleen echt 0 verstand van die naven, en het wordt gauw duurder het lijstje af. Is dat novatec iets?
Ik denk dat als je wielen van Giant koopt, je voor hetzelfde geld betere wielen van een andere fabrikant kunt kopen, maar dat is puur op gevoel gebaseerd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:18 schreef muzas het volgende:
Oh, er is nog weinig persoonlijks aan het advies. Had 'm gemaild met wat orienterende vragen. Deze opties werden ook als 'mogelijkheden' genoemd en niet passend advies. Daarvoor dien ik ff te bellen (wel netjes). Zal bedrijfsnaam dan maar ff weghalen.
Prijs is verder imho wel belangrijk bij de aanschaf van een nieuwe wielset.
Denk dat ik maar even wat verder spaar en die giant wielen oprijd (of zouden goedkope fabriekswielen (fr5) al beter zijn?). Heb goed gevoel bij dat bedrijf, maar zou het zonde vinden om concessies te leveren op een wielset omwille van budget.
Ik koop niks van giant, ik héb ze nu. 28/24 P-R2. Volgens mij niet hele stevige units, hoewel ze mijn gewicht redelijk houden bij aanzetten voel je ze zwalken. Ze zijn ook redelijk makkelijk tegen de remblokken te duwen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat als je wielen van Giant koopt, je voor hetzelfde geld betere wielen van een andere fabrikant kunt kopen, maar dat is puur op gevoel gebaseerd.
Ja, dat sowieso. Maar ik zit dus een beetje met welke route te bewandelen... Zou een setje fulcrum r5's al beter zijn en afdoende stevig? Zodat ik kan sparen voor gewoon een set dure handwielen waar ik jaren mee doe. Of meteen voor handwielen, maar dan met een wat lager budget zitten?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou lekker die ouwe brol oprijden in de winter en voor 't voorjaar nieuwe patta's erin.
Mwah, of je er nou jaren mee gaat doen.... Die zonda's die ik heb doen zo'n 20-35K volgens mij. Dus dat is met jouw tempo (4K per jaar, volgend jaar misschien 6 oid?) in zo'n 3 tot 6 jaar weg. En met jaren heb ik het idee 10+ jaar.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Maar ik zit dus een beetje met welke route te bewandelen... Zou een setje fulcrum r5's al beter zijn en afdoende stevig? Zodat ik kan sparen voor gewoon een set dure handwielen waar ik jaren mee doe. Of meteen voor handwielen, maar dan met een wat lager budget zitten?
Ik zit ook gewoon met budget. Ik kan komend voorjaar het gewoon niet maken om 700+ aan wielen uit te geven, want miss muzas executeert me dan ter plekke. Los de boel kopen via cheap inetshopjes kán, maar dan heb ik nog geen wielen. Moet ik nog ergens iemand gaan betalen om er wat van te breien.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien het beste om voor 32 spaaks wilen te gaan. R5 wielen moet theoretisch ook kunnen met jouw gewicht, ik zou toch voor de sterkste optie gaan, en denk ik die 42mm Hplussons velgen erin, lekker hoog en stoer.
Voor de naven kan je mss 105 Shimanos pakken die zijn ook zwart, of die novatecs, want die zijn in de webshop ook goedkoop.
In het voorjaar wil ik dus voor deze gaan:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zit ook gewoon met budget. Ik kan komend voorjaar het gewoon niet maken om 700+ aan wielen uit te geven, want miss muzas executeert me dan ter plekke. Los de boel kopen via cheap inetshopjes kán, maar dan heb ik nog geen wielen. Moet ik nog ergens iemand gaan betalen om er wat van te breien.
Vandaar dat ik ook aan de optie denk om er gewoon fr5's in te gooien als die beter zijn dan die giant hoepels. Dan kan ik weer ff een tijdje vooruit en sparen voor een mooier budget voor wielen. En daar zit de twijfel, want die 200 euries voor die fr5's kan ik ook meteen in andere wielen stoppen. alleen kan er geen 700+ van maken.
700.- hoeft het ook niet te kosten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zit ook gewoon met budget. Ik kan komend voorjaar het gewoon niet maken om 700+ aan wielen uit te geven, want miss muzas executeert me dan ter plekke. Los de boel kopen via cheap inetshopjes kán, maar dan heb ik nog geen wielen. Moet ik nog ergens iemand gaan betalen om er wat van te breien.
Vandaar dat ik ook aan de optie denk om er gewoon fr5's in te gooien als die beter zijn dan die giant hoepels. Dan kan ik weer ff een tijdje vooruit en sparen voor een mooier budget voor wielen. En daar zit de twijfel, want die 200 euries voor die fr5's kan ik ook meteen in andere wielen stoppen. alleen kan er geen 700+ van maken.
Je was op die foto ook wel heel kek gecolormatched Kaas. Groen blauw met groen blauw enzo...die helm was de kers op de taart.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had eiks wel verwacht er nog 1 of 2 jaar mee vooruit te kunnen, dat gaat dus niet door.
Ze was blijkbaar dodelijk vermoeid door mijn dagelijkse geselingen.
Ook een mooie plekquote:
leuk! PM is onderwegquote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
[..]
Ik misschien ook wel. Ik moet dit weekend ergens wat bomen omzagen (en het hout meenemen natuurlijk) , en het is even afhankelijk van of we dat zaterdag afkrijgen of dat er zondag moet worden doorgewerkt. Dus als je mij ook even meeneemt in de PM's forty-two?Zaterdagavond weet ik wel wat het wordt.
Critic: ik heb dit voorjaar 2 keer met EP meegereden, en ook 1 of 2 keer met Ledig erf. Allebei heel leuk, en dan neem ik me telkens voor om het vaker te gaan doen. Maar dan komt er weer iets anders tussendoor: een ander fietstochtje, toch meer zin in een solotocht, of gewoon omdat wippen en afbakcroissantjes op zondagochtend een veel aantrekkelijker alternatief zijn
Woon je dan in dat rijtje huizen boven de snackbar/kapper/etc. of aan één van de andere kanten?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:43 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ook een mooie plekvoor de duidelijkheid, ik woon tegenover dat sterfhuis 'de Dame'.
Rij je ook mee op zondag?
Gecondoleerdquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef kaasplankje het volgende:
Thanks, het laatste wat ze tegen me zei vanmorgen toen ik haar de sporen gaf was zachtjes "pang" en toen was in ineens heel wobbely, ik dacht eerst aan een gebroken spaak tot mijn oog hier op viel.
[ afbeelding ]
Noodrepair gedaan om thuis te geraken. Fietsen met 15km/u ging nog net.
[ afbeelding ]
Wie gaat er hier nog meer naar de Bikemotion? dat is natuurlijk ook weer een aanleiding om er als team FOK! op uit te trekkenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:52 schreef the_critic het volgende:
mijn auto gister voor apk weggedaan... Blijkt dat ie zeer waarschijnlijk een flink motorprobleem heeft (bekend kwaaltje bij Audi) gaat me dus zeer waarschijnlijk flinke knal duiten kosten![]()
Wordt dus volgende week op Bikemotion vooral kwijlen en dromen ipv inspiratie opdoen..
Nop, als je voor dat rijtje staat en dan naar rechts draait, daarquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Woon je dan in dat rijtje huizen boven de snackbar/kapper/etc. of aan één van de andere kanten?
Jammer, andere keer danquote:Ik kan zondag niet mee, ben alleen thuis met de kleine aangezien mijn vriendin in Groningen zit
26euro incl treinritje (spoordeelwinkel)quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik vind de entree aardig aan de hoge kant als ik de brandstof meetel.
Dus ik ga niet.
het is ook geen SEX of KPD, en toch komen sommige figuren hier aardig schunnig uit de kast soms. Zo jammer...quote:
wie kwam er hier al uit de kast dan??? Die heb ik dan ff gemist... Ondanks de gladde beentjes en strakke pekskes... nohommo hoor!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
het is ook geen SEX of KPD, en toch komen sommige figuren hier aardig schunnig uit de kast soms. Zo jammer...
een beetje kwijlen over mooie nieuwe flitsende geile glimmende rijwielen is toch priceless...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik vind de entree aardig aan de hoge kant als ik de brandstof meetel.
Dus ik ga niet.
Beide niet te duur zo te zien gezien de Sapim CX spaken. Maar als je er Sapim Race of Laser spaken in laat zetten, moet die prijs volgens mij nog 50 - 60 euro omlaag kunnen,quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:00 schreef muzas het volgende:
Hmm de meneer van 'wielbedrijf' denkt dat ie ook prima wielen voor me kan maken met 24/28 spaken...
lichte wieltjes, veel spaken, minder mooi imo;
[..]
Diepere wieltjes, minder spaken (maar volgens hem sterk genoeg om met mijn gewicht over klinkers te stuiteren);
[..]
Ik heb alleen echt 0 verstand van die naven, en het wordt gauw duurder het lijstje af. Is dat novatec iets?
Oh, en RIP kaasfiets.
Je kunt ook eind van de maand naar 't Kuipke komen om daar op de Stalenros beurs een ander stalen frame op de kop te tikken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat was ik nog vergeten.![]()
Ik ga nu de Lorini zwart laten spuiten en die opbouwen met spullen van de mistral en een crank die ik nog heb.
Tnx buzz. Ik denk dat het een set Kinlin XR380 + Hope pro 3 gaat worden dan. Maar dan wordt 't nog even doorsparen...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beide niet te duur zo te zien gezien de Sapim CX spaken. Maar als je er Sapim Race of Laser spaken in laat zetten, moet die prijs volgens mij nog 50 - 60 euro omlaag kunnen,
Daarnaast zou ik niet aan Novatec naven beginnen. Een paar wielbouwers willen die zelfs niet eens inbouwen want het schijnt, zoals ze zeggen, een service drama te zijn. En daar kan ik me gezien de prijs in Duitsland van 96 euro per set ook nog iets bij voorstellen. Overigens zijn die naven in NL overal veel duurder. Het is de reden dat ik in principe voor Veltec SL239 naven gekozen heb, al ben ik er nog niet uit of het misschien toch Tune of Hope naven moeten worden.
Blijf lekker op die giants rijden tot ze op zijn. Tenzij je je er zo aan ergert dat je iets anders MOET, dan zou ik wel alleen in 1 keer voor een goeie set gaan ipv een tussenset.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Tnx buzz. Ik denk dat het een set Kinlin XR380 + Hope pro 3 gaat worden dan. Maar dan wordt 't nog even doorsparen...
Denk jij dat fr5's beter zullen zijn dan die standaard hoepels in mn tcr? en mijn gewicht (95, na de winter wellicht wat meer) zouden houden als ik met redelijke snelheid over de klinkers in bloemendaal stuiter? Want zoals eerder genoemd, twijfel ik aan die wielen als zijnde een goedkope tussenoplossing. Of gewoon die 2 meier in de zak houden en op die giants blijven rijden?
Thanks voor het paintwerk Kolonel! Ik neig persoonlijk ook naar zwart nuquote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou denk ik voor zwart gaan, ook omdat je dan minder ziet dat je stuurlint vies wordt.
Ik kan op mijn werk geen foto's zien, dus nu pas. Maar jezus wat een geluk heb je gehad dat het staal was en niet zo'n gelijmd Alan frame. Daar heb ik het een keer mee zien gebeuren dat de onderbuis uit de lug vloog en de bovenbuis dubbel klapte. Die gast had behorlijk zwaar geschaafde knieen. Dat is je gelukkig bespaard gebleven. Een gekneusde rib is al meer dan genoeg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef kaasplankje het volgende:
Thanks, het laatste wat ze tegen me zei vanmorgen toen ik haar de sporen gaf was zachtjes "pang" en toen was in ineens heel wobbely, ik dacht eerst aan een gebroken spaak tot mijn oog hier op viel.
[ afbeelding ]
Noodrepair gedaan om thuis te geraken. Fietsen met 15km/u ging nog net.
[ afbeelding ]
Dat laatste dus. Het weer wordt minder en dan ga je die fiets binnen laten staan omdat er net nieuwe wielen onder zitten. Benoem die Giant wielen maar gewoon als je pekel wielen en lekker op rijden tot het echt niet meer gaat. En wil je echt een ander tussen setje, <100 euro voor een setje Shimano RS00 of RS10. Vaak nog gratis thuisbezorgd ook.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Tnx buzz. Ik denk dat het een set Kinlin XR380 + Hope pro 3 gaat worden dan. Maar dan wordt 't nog even doorsparen...
Denk jij dat fr5's beter zullen zijn dan die standaard hoepels in mn tcr? en mijn gewicht (95, na de winter wellicht wat meer) zouden houden als ik met redelijke snelheid over de klinkers in bloemendaal stuiter? Want zoals eerder genoemd, twijfel ik aan die wielen als zijnde een goedkope tussenoplossing. Of gewoon die 2 meier in de zak houden en op die giants blijven rijden?
Boah ik gaat eerst die Lorini maar es stuk maken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt ook eind van de maand naar 't Kuipke komen om daar op de Stalenros beurs een ander stalen frame op de kop te tikken.
Ik leef zelf nog!quote:
Ik heb een engeltje.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kan op mijn werk geen foto's zien, dus nu pas. Maar jezus wat een geluk heb je gehad dat het staal was en niet zo'n gelijmd Alan frame. Daar heb ik het een keer mee zien gebeuren dat de onderbuis uit de lug vloog en de bovenbuis dubbel klapte. Die gast had behorlijk zwaar geschaafde knieen. Dat is je gelukkig bespaard gebleven. Een gekneusde rib is al meer dan genoeg.
Gelukkig maar, want die Concorde ziet er niet meer fris uitquote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik leef zelf nog!
[..]
Ik heb een engeltje.
Wie gaan er nou allemaal mee zondag ?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:43 schreef keesfietst het volgende:
Voorspellingen voor zondag zijn goed trouwens. Gaan jullie nog mee kano en ddx? Heb dit rondje getekend, is net geen 70km. Lijkt me met aanloop voor iedereen goed te doen.
http://www.gpsvisualizer.(...)38-86.94.10.214.html
Ik ben erbij, als een echt blok aan het been. Ik geloof dat er gesproken was over 12:00 aan de noordkant van 't pontje buitenhuizen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:25 schreef ddx het volgende:
[..]
Wie gaan er nou allemaal mee zondag ?
En welke tijd is het verzamelen ?
Weersvoorspelling ziet er nogsteeds prima uit
Jep 12u noordkant pontje.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben erbij, als een echt blok aan het been. Ik geloof dat er gesproken was over 12:00 aan de noordkant van 't pontje buitenhuizen?
ik wel, maar ik verlies toch dus dat maakt nie uitquote:
Dat wordt een nieuwe aanschaffen...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:12 schreef the_critic het volgende:
volgens mij worden er zondag tweetal verschillende meets gehoudengoed bezig!
pfff zit op internet eens te zoeken wat er precies met mijn auto kan zijn. Kom kosten tegen van tussen de 2000 euro en 4500 euro... damn![]()
![]()
![]()
Wat heb je met je auto? Ik heb dat mijn lampje van de ESP niet meer uit gaat na starten, na herstart weer wel :S Moet toch voor een beurt deze maand maar hoop dat het niks geks is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:12 schreef the_critic het volgende:
volgens mij worden er zondag tweetal verschillende meets gehoudengoed bezig!
pfff zit op internet eens te zoeken wat er precies met mijn auto kan zijn. Kom kosten tegen van tussen de 2000 euro en 4500 euro... damn![]()
![]()
![]()
SPD hierquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:32 schreef fetss het volgende:
Met wat voor pedalen fietsen de meeste hier? ik heb nu SPD, maar twijfel over te stappen naar SPD-SL of lock.
Geen idee, mijne liggen wel in het profiel en dat vind ik juist handig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:33 schreef fetss het volgende:
[..]
Ik heb ook eens gehoord over verzonken plaatje in schoenen, is dit alleen bij bepaalde types?
Alleen MTB plaatjes. (SPD)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:33 schreef fetss het volgende:
[..]
Ik heb ook eens gehoord over verzonken plaatje in schoenen, is dit alleen bij bepaalde types?
Waar gaat je voorkeur naar uit? SPD of look?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:42 schreef cafca het volgende:
Ik rijd met Look op de racer en SPD op de ATB.
Verzonken plaatjes is voornamelijk SPD.
Het is meer het verhaal wat Gripper hierboven vertelt, look plaatjes hebben een wat groter oppervlak, daardoor zou je in theorie wat meer kracht kunnen zetten. En die plaatjes passen dan weer niet onder ATB schoenen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:43 schreef fetss het volgende:
[..]
Waar gaat je voorkeur naar uit? SPD of look?
Ik denk dat ik voor SPD-SL ga, zijn fijner om op te lopen heb ik gelezen en slijten minder snel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Het is meer het verhaal wat Gripper hierboven vertelt, look plaatjes hebben een wat groter oppervlak, daardoor zou je in theorie wat meer kracht kunnen zetten. En die plaatjes passen dan weer niet onder ATB schoenen.
Maar in de praktijk maakt het niet zo heel veel uit volgens mij
iets met nokkenas en koppen enzo.. geen sikkepit verstand van, dus maar vertrouwen dat je goed geholpen wordt..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat heb je met je auto? Ik heb dat mijn lampje van de ESP niet meer uit gaat na starten, na herstart weer wel :S Moet toch voor een beurt deze maand maar hoop dat het niks geks is.
fiets.nl heeft wel een review gedaan:quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef the_critic het volgende:
ik rijd ook al jaren met Time. heerlijk, een beetje speling voor je knieen. Eerder met equipe pro magnesium.. tegenwoordig met RXS..
(zijn er hier ook speedplay rijders? benieuwd naar die ervaringen..)
SPD slijt minder snel dan SPD-SL, niet andersom.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef fetss het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor SPD-SL ga, zijn fijner om op te lopen heb ik gelezen en slijten minder snel.
Leuke al die dingetjes uit te zoeken ter voorbereiding op miin eerste fiets die ik volgende maand wil gaan kopen!
geen idee.. denk dat dat nog meer kost dan de reparatie te betalen. Maarja.. we wachten de definitieve uitslag nog even af. Morgen hoor ik meer..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat wordt een nieuwe aanschaffen...
Misschien ff ophelderen, want ook al rijdt Cafca op z'n MTB met SPD en op z'n racer met Look (net zoals ikzelf), je kunt mtb plaatjes en race plaatjes niet vergelijken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:43 schreef fetss het volgende:
[..]
Waar gaat je voorkeur naar uit? SPD of look?
Nokkenas en koppen betekend nieuw blok erin. Revisie blok kost een 2500 euro.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
geen idee.. denk dat dat nog meer kost dan de reparatie te betalen. Maarja.. we wachten de definitieve uitslag nog even af. Morgen hoor ik meer..
kleine op komst, dure maanden gehad... de spaarrekening staat dat niet toequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nokkenas en koppen betekend nieuw blok erin. Revisie blok kost een 2500 euro.
Ik heb het ook allemaal een keer moeten vervangen (4500 euro, daar zat nog een turbo bij), maar ik zou het niet weer doen. Uiteraard is een andere auto iets duurder, maar de reparatie ga je nooit meer terug krijgen ervoor. Uiteindelijk slechts 2000 euro voor de auto gekregen bij verkoop, ondanks dat het blok pas 30k gereden had... Achteraf echt zonde geweest.
Zonde, alle tijd om uit te zoeken, kijk dus goed naar de verschillen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef fetss het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor SPD-SL ga, zijn fijner om op te lopen heb ik gelezen en slijten minder snel.
Leuke al die dingetjes uit te zoeken ter voorbereiding op miin eerste fiets die ik volgende maand wil gaan kopen!
Voor die prijs heb je dan toch zeker wel een compleet gereviseerde ruilmotor neem ik aan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:12 schreef the_critic het volgende:
volgens mij worden er zondag tweetal verschillende meets gehoudengoed bezig!
pfff zit op internet eens te zoeken wat er precies met mijn auto kan zijn. Kom kosten tegen van tussen de 2000 euro en 4500 euro... damn![]()
![]()
![]()
Oh, dan is het alleen het "draaiend gedeelte" zoals ze dat noemen. Zal nog steeds wel een lieve duit kosten. Maar dat was een Audi euvel? Nooit van gehoord, en ik kan het eigenlijk niet geloven ook. Gewoon pech denk ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
iets met nokkenas en koppen enzo.. geen sikkepit verstand van, dus maar vertrouwen dat je goed geholpen wordt..
Weer echt zo'n typische Patroon opmerking. De hemel in prijzen waar hij op dat moment zelf mee rijdt of aan z'n kont heeft hangen, al het andere is dom, ondoordacht of zonder meerwaarde, dus weggegooid geld.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zonde, alle tijd om uit te zoeken, kijk dus goed naar de verschillen.
Bij spd sl sleet ik wel 1 of 2 plaatjes per seizoen. Rij nu een jaar op time en plaatjes gaan nog wel 2 jaar mee. Door de veer blijft er altijd spanning op het plaatje staan in tegenstelling tot spd sl, hierdoor nooit hoogte speling. Setje kost maar 50 euro. Daar heb je net de goedkoopste van Shimano mee. Rxs is ook nog eens erg licht. Bij rxs heb je niet alleen speling met de hak maar ook met de tenen, dus erg goed voor de knieen. Veel rijden met shimano omdat dat er standaard op wordt gezet en ze niet beter weten.
Inclusief bidonhouders?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb Look keo's op de racer en op mijn werkfiets dubbelzijdig spd.
Samen met de wielset de enige onderdelen aan mijn koersfiets die niet Italiaans zijn.![]()
Daar zeg je wat die ben ik idd vergeten, volgens mij zijn die BBB ofzo, ik kreeg ze van FM Slingerland dees zomer, het zijn goedkopies.quote:
Mooi, kan ik heel 2014 daar grapjes over makenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar zeg je wat die ben ik idd vergeten, volgens mij zijn die BBB ofzo, ik kreeg ze van FM Slingerland dees zomer, het zijn goedkopies.
Ach, Japanse pedalen/banden, Nederlands frame, Italiaanse groep/zadel/wielen, Amerikaans stuur/pennen, mijn fiets is van alles wat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:18 schreef kaasplankje het volgende:
Je gaat je goddelijke gang maar kanofurry. Dan ga ik jou uitlachen omdat je Shimano pedalen op een Campa bike schroeft.
Ik weet dat dat een winnende combi is, dus daar zeg ik niets van.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
De oplettende lezer maakt natuurlijk nu een opmerking over de werkfiets van kaas die Campa afgemonteerd is met spd shimanco pedalen.
Nee, die heb ik, en met goed zoeken vind je die voor 3 tientjes incl. plaatjes.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:38 schreef Patroon het volgende:
Setje kost maar 50 euro. Daar heb je net de goedkoopste van Shimano mee.
Dit is trouwens niet geheel onjuist.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weer echt zo'n typische Patroon opmerking. De hemel in prijzen waar hij op dat moment zelf mee rijdt of aan z'n kont heeft hangen, al het andere is dom, ondoordacht of zonder meerwaarde, dus weggegooid geld.
Weet je nog van die zeem in die Castelli broek.......?
Denk het wel ja.quote:
Maar Look is wel Frans, en eigenlijk zijn Fransen ook halve Italianen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb Look keo's op de racer en op mijn werkfiets dubbelzijdig spd.
Samen met de wielset de enige onderdelen aan mijn koersfiets die niet Italiaans zijn.![]()
haha ik wist dat je zou reageren!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weer echt zo'n typische Patroon opmerking. De hemel in prijzen waar hij op dat moment zelf mee rijdt of aan z'n kont heeft hangen, al het andere is dom, ondoordacht of zonder meerwaarde, dus weggegooid geld.
Weet je nog van die zeem in die Castelli broek.......?
Achgut, spuit 11quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is trouwens niet geheel onjuist.
Nee, dat ben jij. Ik ben de spuit 10. Ik heb nog geen 11 speed.quote:
Ja is ook zo, maar vond dat ik nogal snel hoogte speling kreeg in de pedalen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, die heb ik, en met goed zoeken vind je die voor 3 tientjes incl. plaatjes.
Prima pedalen voor de doorsnee recreant. Houden voor mijn doeleinden prima vast, en zolang je geen avondvierdaagse met die plaatjes gaat lopen gaan ze lang zat mee. en zowel; die 17 euro per jaar om ze te verwisselen is ook geen enorme kostenpost, ook al zijn ze een paar euros duurder dan sommige concurrenten. Speling met gele plaatjes in ook ruim zat.
Ik zeg niet dat ze zaligmakend zijn, maar gewoon prima spul voor de doorsnee fietsert.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, dat ben jij. Ik ben de spuit 10. Ik heb nog geen 11 speed.
You are missing the POINT! Maar dat verbaast natuurlijk niet gezien ge geografische ligging van je geboortegrond.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha ik wist dat je zou reageren!
Maar omdat je steeds over die Castelli broek begint, het kiss3 zeem zat goed, de X2 perfect, maar dan vooral omdat de broek in het geheel beter zit qua pasvorm.
En die ketting dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een Italiaans gedesigndingest kader, maar made in het verre oosten.
Groep: Italia
Stem, seatpost en stuurbocht: Italia
Wielset: Frans
Pedalen: Frans
Bidonhouders: NL (?)
Banden: binnen Frans, buiten NL
Stuurlint: Italia
Zadel: Italia
Ach, als jij je BMC over een jaar of weet ik hoeveel afdankt en een nieuwe koopt is dat dan je goddelijke fiets en deze BMC je pekelfiets, of niet dan? Dus dat vind ik weer niet zo gek.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
You are missing the POINT! Maar dat verbaast natuurlijk niet gezien ge geografische ligging van je geboortegrond.
Nog één x dan. (eigenlijk ben ik gek dat ik het uitleg) Toen jij met een kiss3 zeem reed was alles wat duurder was, Assos, Louis Garneau en de duurste Castelli's maar onzin en weggegooid geld omdat het toch geen meerwaarde had. Volgens jou dan. Waagt tie er een ritje Grun aan voor een X2 broek en ineens is dat helemaal toppie. Net zo goed als dat die waslijnen fiets helemaal geweldig was, totdat deze zeer onlangs ineens tot pekelfiets gedregradeerd werd.
no need to say more, I suppose
Ketting hoort bij de groep>italiaans.quote:
Oja ik heb nu een kmc, die hoort anders natuurlijk bij de groep. Is KMC Amerikonders? Want dan flikker ik m meteen in de Maas.quote:
Ach matched mooi met mijn framepje die komt ook van aldaar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Taiwan, dus toch nog shimanozooi erop.
http://www.kmcchain.com/en/milestones.php
Hoezo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil hierna toch weer lieverder een Campa ketting denk ik.
Er worden in Italie geen kettingen vervaardigd (maar dat zal Ivo beter weten). Alle Campa kettingen komen uit Duitsland bij Sachs of bij die andere fabrikant waarvan de naam me even ontschoten is, vandaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ketting hoort bij de groep>italiaans.
Je had toch wel 2 kazen als wielen ofzo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:22 schreef muzas het volgende:
Dan is mijn fiets nog redelijk in harmonie. allemaal taiwanees en japans![]()
Ohnee giant is 'made in holland'
Oh, dat zou ik allemaal ook niet weten. Worden alle campa onderdelen dan wel echt nog in Italië gemaakt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er worden in Italie geen kettingen vervaardigd (maar dat zal Ivo beter weten). Alle Campa kettingen komen uit Duitsland bij Sachs of bij die andere fabrikant waarvan de naam me even ontschoten is, vandaan.
Ook van giant.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je had toch wel 2 kazen als wielen ofzo?
Ja ik zag op die Canyon ook dat de derrie of remkabel redelijk strak door de hoek heen stond. Heb er maar niks van gezegd.........quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens buzz, beter trots op de waslijnen dan zoals wat ik laatst zag, ze buigen en toch nog wel achter je stuurlint wegmoffelen
Volgens mij Taiwanese heavy duty industry, maar dan zou ik op een doosje moeten kijken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oja ik heb nu een kmc, die hoort anders natuurlijk bij de groep. Is KMC Amerikonders? Want dan flikker ik m meteen in de Maas.
Grapje hoor.
Goede vraag, volgens mij de meeste onderdelen wel, zoals de kettingbladen en cranks, al weet ik dat niet geheel zeker.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik allemaal ook niet weten. Worden alle campa onderdelen dan wel echt nog in Italië gemaakt?
Haha dat heb ik ook wel door ouwe. Maar het is lekker simpel om je eigen spul het beste te vinden. Hoop toch niet dat je denkt dat ik zei dat mijn waslijnentriplo fiets het beste was, serieus was...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
You are missing the POINT! Maar dat verbaast natuurlijk niet gezien ge geografische ligging van je geboortegrond.
Nog één x dan. (eigenlijk ben ik gek dat ik het uitleg) Toen jij met een kiss3 zeem reed was alles wat duurder was, Assos, Louis Garneau en de duurste Castelli's maar onzin en weggegooid geld omdat het toch geen meerwaarde had. Volgens jou dan. Waagt tie er een ritje Grun aan voor een X2 broek en ineens is dat helemaal toppie. Net zo goed als dat die waslijnen fiets helemaal geweldig was, totdat deze zeer onlangs ineens tot pekelfiets gedregradeerd werd.
no need to say more, I suppose
Toen het nog allemaal van dat hele mooie hoogglans alu was wel denk ik. Maar nu, ??? Ik denk dat dat een goed bewaard familiegeheim is om niet alle Campa fanboois collectief aan het huilen te maken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik allemaal ook niet weten. Worden alle campa onderdelen dan wel echt nog in Italië gemaakt?
Ik zag het op een (volgens mij) pinarello.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja ik zag op die Canyon ook dat de derrie of remkabel redelijk strak door de hoek heen stond. Heb er maar niks van gezegd.........
ja en als jij nou ff aansluit op zondag ipv van met EP mee te gaan dan wordt het nog een groepjequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:12 schreef the_critic het volgende:
volgens mij worden er zondag tweetal verschillende meets gehoudengoed bezig!
[..]
Ze staan achter volgens mij met een prima bocht naar de achter der. Schakelt iig zeer fijn. Beter dan zo'n mega lusquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja ik zag op die Canyon ook dat de derrie of remkabel redelijk strak door de hoek heen stond. Heb er maar niks van gezegd.........
Lol had iemand dat echt gedaan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zag het op een (volgens mij) pinarello.
Ik wilde er nog een foto van maken eigenlijk, maar ik durfde niet. Bang dat hij boos werd en mijn KOM's ging afpakken.quote:
Ik heb anders wel een flinke lus, en krijg daar van de dames behoorlijk complimenten over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ze staan achter volgens mij met een prima bocht naar de achter der. Schakelt iig zeer fijn. Beter dan zo'n mega lus
[ afbeelding ]
Bedoel je met laag, weinig drop? Ik heb na de foto de laatste spacer van 5mm verwijderd en hendels/stuur iets platter. maar heb idd niet veel drop. Relatief korte armen en niet zo lang bovenlichaam. ben 1m79.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:51 schreef keesfietst het volgende:
Over die schoenplaatjes: ik rij met die rode van Shimano, slijten inderdaad vrij rap. Ongeveer 5000 a 7500km en ze zijn gaar.
@Patroon Ligt het aan de foto of heb je gewoon een hele lage drop?
@Kano Mooi dat je meegaat. Vijf man sterk, koffie en gebak even kijken waar. Komt wel goed.
Shimano 105 5700 is ook waslijnloosquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb anders wel een flinke lus, en krijg daar van de dames behoorlijk complimenten over.![]()
@Kano: wat zal dat taai schakelen zeg, die weggemoffelde waslijntjes. En wel ergom ze te willen vermommen.
Neemt niet weg dat als ik ooit nog eens voor een heel fijn prijsje een set Ultegra 6700 shifters kan vinden, ik m'n giant ook waslijn-loos maak.
optie 3.)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dit weekend rijden met slag in achterwiel en daarna laten richten of gelijk laten doen en niet rijden dit weekend. Lastig.
Ik denk dattie bedoeld dat je diep zit?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedoel je met laag, weinig drop? Ik heb na de foto de laatste spacer van 5mm verwijderd en hendels/stuur iets platter. maar heb idd niet veel drop. Relatief korte armen en niet zo lang bovenlichaam. ben 1m79.
Als ik nu nog lager wil moet ik een lagere headset kopen.
optie 4.)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
optie 3.)
nu direct naar een goeie fietsenmaker die het in een kwartiertje voor je kan oplossen.
Wil ik niet op de Giant, die is full ultegra (grey) afgemonteerd.quote:
:-) net gebeld, moet ik hem stante pede komen brengen is het morgenochtend gepiept. Hoop alleen dat ze in Delft net zo kundig zijn als in Scheveningen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
optie 3.)
nu direct naar een goeie fietsenmaker die het in een kwartiertje voor je kan oplossen.
Sowieso, maar niet meer dit weekend.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
optie 4.)
Nieuwe set wielen kopen.
Ja prima joh. Zeg 't maar. Wellicht dat 't wat scheelt in prijs. Ik zou lekker die waslijnen laten zitten... Toch een 2e fiets en wat boeien die lijnen nou.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wil ik niet op de Giant, die is full ultegra (grey) afgemonteerd.
Bovendien wegen de 105 shifters 50 gram meer. Dat kan toch niet?
Valt best mee met 9,5cm. Lijkt miss zo omdat ik geen spacers nodig heb op dit frame.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dattie bedoeld dat je diep zit?
Dit topic even doorgebladerd:quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
http://forums.roadbikerev(...)els-made-269679.html
Ik bedoelde in de binnenbocht, net achter je remhandel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ze staan achter volgens mij met een prima bocht naar de achter der. Schakelt iig zeer fijn. Beter dan zo'n mega lus
[ afbeelding ]
Oke, daar lopen ze gewoon door de bocht..dat kan toch? Is eerste keer dat ik dit systeem afmonteer. Schakel kabel kwam uit de zijkant van de remhendel en de remkabel erachter uit. Alles boven elkaar voor het stuur langs.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik bedoelde in de binnenbocht, net achter je remhandel.
Fietst veel beter op de racefiets, SPD-SLquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik ooit nieuwe schoenen nodig heb zou ik wel SPD-SL kopen en dan mijn oude voor de MTB gebruiken trouwens.
Eerstvolgende op de lijst is een soignee pakje. Schoenen zijn nog lang niet versleten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Fietst veel beter op de racefiets, SPD-SL
Bedoelde dat je niet diep zit. Dan vertekent het wel flink ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Valt best mee met 9,5cm. Lijkt miss zo omdat ik geen spacers nodig heb op dit frame.
Ja volgens mij is foto iets hoger genomen. Had toen 5mm spacer en 12cm pen. Nu 5mm lager en 11cm pen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:50 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Bedoelde dat je niet diep zit. Dan vertekent het wel flink ja.
Cap zijn vrijdag middag columnquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:08 schreef muzas het volgende:
Ik verwacht eigenlijk elk moment CapFab met wat opmerkingen over 'stijf en diep'
Foto is een beetje onscherp, of ligt het aan mijn ogen. Maar ik wil toch niet geloven dat je daar een Tacx bidon in zo'n edele fijn gesneden Italiaanse design Elite bidonhouder gepropt hebt? Meen je niet!!!!!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja volgens mij is foto iets hoger genomen. Had toen 5mm spacer en 12cm pen. Nu 5mm lager en 11cm pen.
Dit geeft beter beeld:
[ afbeelding ]
Ja, die bidons had ik ook mee naar Trois Ballons, maar kwam de dag ervoor al snel achter dat het drinken wel erg snel warm wordt in zwarte bidons, nooit aan gedachtquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Foto is een beetje onscherp, of ligt het aan mijn ogen. Maar ik wil toch niet geloven dat je daar een Tacx bidon in zo'n edele fijn gesneden Italiaanse design Elite bidonhouder gepropt hebt? Meen je niet!!!!!
Uiteraard BMC bidons. Ik heb vorig jaar 2 van die doorzichtige polyethyleen bidons gekregen met een BMC opdruk. Maar komen gewoon uit de Elite fabriek. Hiervoor had ik altijd Tacx bidons, maar die passen niet lekker in een Elite houder. net zo min als dat Elite bidons niet in een Tacx Tao houder passen, vallen er zo uit. En daarnaast viste ik bij Rose uit de knakenbak nog een setje 750 ml zwart / rode Eilte bidons voor heel warm weer.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, die bidons had ik ook mee naar Trois Ballons, maar kwam de dag ervoor al snel achter dat het drinken wel erg snel warm wordt in zwarte bidons, nooit aan gedacht. Gelukkig 2 witte bidons van Kaas gekregen
Wat voor gouden of platinum bidons heb jij altijd buzz?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja volgens mij is foto iets hoger genomen. Had toen 5mm spacer en 12cm pen. Nu 5mm lager en 11cm pen.
Dit geeft beter beeld:
[ afbeelding ]
Ja klopt, dat onderste randje van de bidon houder valt niet mooi in de rand onder de draaidop...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uiteraard BMC bidons. Ik heb vorig jaar 2 van die doorzichtige polyethyleen bidons gekregen met een BMC opdruk. Maar komen gewoon uit de Elite fabriek. Hiervoor had ik altijd Tacx bidons, maar die passen niet lekker in een Elite houder. net zo min als dat Elite bidons niet in een Tacx Tao houder passen, vallen er zo uit. En daarnaast viste ik bij Rose uit de knakenbak nog een setje 750 ml zwart / rode Eilte bidons voor heel warm weer.
Nou buzz.. jij als elitesoigneekoningquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:06 schreef buzz1291 het volgende:
...viste ik bij Rose uit de knakenbak nog een setje 750 ml zwart / rode Eilte bidons....
En ik wilde er nog wel bij zeggen dat ik die maar één x gebruikt heb.......quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou buzz.. jij als elitesoigneekoning
Doe dat, ik doe het wel via Lotus Notes......quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga nog efkes de post wegbrengen op de fiets en dan ist weer klaar voor dees week.
ik overweeg om niet meer te reageren tot ik weer een serieuze afstand heb gereden...maar moeilijk, er is hier altijd zoveel ruimte om los te gaan!quote:
Is goed, blijf jij maar achter je scherm, dan stap ik wel op de fiets. Moest nog even cadeautjes halen voor iemand, kletspraatje gemaakt. Het echte leven.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe dat, ik doe het wel via Lotus Notes......
Soignee Overflakkeequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eerstvolgende op de lijst is een soignee pakje. Schoenen zijn nog lang niet versleten.
Mooi fietsje, alleen zit er een heel korte stuurnok op ofwa? Voor zone lange vent als jij?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:19 schreef Tommeke het volgende:
Mijn winterfiets is klaar:
[ afbeelding ]
Heb er net een oude, rode bidonhouder opgezet. Kwam van m'n eerste fiets en matcht goed. Alleen nog een setje SPD-SL pedalen erop en ik kan hier lekker op trainen.
Wat vinden jullie d'r van? Ga 'm ooit nog eens opbouwen met een mooie Campa-groep. Heb dat frame voor 35 euro gekocht en het fietst zo lekker comfortabel!
Senks! Ik moet idd ff kijken naar spatborden. Heb nu wel zo'n hippe Ass Saver maar als 't echt koud en nat is zijn spatborden voor en achter wel fijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi fietsje, alleen zit er een heel korte stuurnok op ofwa? Voor zone lange vent als jij?
Enne winterfiets zonder spatborden? Jij bent optimistisch.
En wat voor achternaaf heb je? Baan of met een vrijloop?
Zoon ass saver houd je schoenen en benen niet droog met een natte weg. Een voorspatbord van een kwart wiel doet dat wel. Het scheelt enorm want je hebt 's winters heel veel dagen dat het weer redelijk is, maar de weg kletsienat. Als je dan goede spatbordjes hebt kan je op dat ouwe brik heerlijk trainen op dagen dat de rest binnen zit en je benen en rug blijven lekker droog.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Senks! Ik moet idd ff kijken naar spatborden. Heb nu wel zo'n hippe Ass Saver maar als 't echt koud en nat is zijn spatborden voor en achter wel fijn.
D'r zit een wiel zonder vrijloop op en ik heb 'n vrij korte rug en dus lange benen dus vandaar het korte nokje
@Patronno: Senks joe!
Ik heb die ass saver voor morgen al weer gemonteerd. Maar eigenlijk zoek ik ook nog zo'n stalen frame en het liefst een Campa 50th anniversery groep erbij. Maar dan is het geen pekel fiets meer.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zoon ass saver houd je schoenen en benen niet droog.
En als je thuiskomt pleur je 'm gewoon zonder poetsen in de schuur.
wielrenners horen voor 22uur in bed te liggen!!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 03:14 schreef muzas het volgende:
Jezus. Weer keihard aan de speciaalbier, jazz en sigaren.
Morgen betaal ik daar de prijs voor. Heerlijke avond. Goede stukken fuet.
Nu water en bed.
Ikquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:15 schreef Tommeke het volgende:
Hey kano, zag ik het nou goed en heb je ff 2 KOMmetjes gescoord vandaag?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:15 schreef Tommeke het volgende:
Hey kano, zag ik het nou goed en heb je ff 2 KOMmetjes gescoord vandaag?
Ja dat kan op een of andere manier, volgens mij staat er op de facebookpagina hoe je dat doet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je op veloviewer ook vergelijken op hoeveel segementen je sneller of langzamer bent dan een ander?
Terug ook dus?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:35 schreef Yankee het volgende:
Verplicht op familiebezoek in arnhem. Ben maar op de fiets gegaan vanuit Groningen. 178 kilometertjes
Wielercircuit rechtstukquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef MarcoD het volgende:
http://app.strava.com/activities/87027742
Vandaag voor de laatste keer dit jaar bij Sloten meegereden, bijna een half uur in een ontsnapping gezeten maar op het einde trok ik het echt niet meer omdat er een paar continu niet meedraaide en daardoor vaak vlak nadat ik van kop was geweest weer op kop kwam.
Terug laten zakken naar het peloton en daar de resterende tijd uitgereden.
Ja een wildgroei aan segmenten ja, na de gerrie kneteman classic ging het helemaal los daar.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wielercircuit rechtstuk
★ tijdrit Giant Experience
★ Richting Start /Finish
★ naar finish
★ Tijdrit Gerrie Knetemann Classic
★ Tijdrit @KneetClassic
★ Sloten - WV-Amsterdam
★ Sloten club
★ Gerrie Kneteman Classic Sloten Wielercircuit
Lekker veel segmenten daar
Jazeker!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:41 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja een wildgroei aan segmenten ja, na de gerrie kneteman classic ging het helemaal los daar.
Morgen 1200 aan de noordkant pontje buitenhuizen he?
Heb je mooi geluk meequote:
Ja, op Sloten is wegrijden echt moeilijk. Dan moet je al met een flinke groep zijn, die allemaal meedraaien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:45 schreef MarcoD het volgende:
23 minuten lang met een hartslag van 192 rondgereden, daarna was het wel over. Volgen ging maar snelheid maken ging echt niet meer.
Mooi, kan ik je morgen hebbenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:45 schreef MarcoD het volgende:
23 minuten lang met een hartslag van 192 rondgereden, daarna was het wel over. Volgen ging maar snelheid maken ging echt niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
PM ze maarquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zit ff te kijken, moet me inhouden om hier niet allerlei segmenten te posten waar ik net 1 seconde sneller ben
Omdat er ook een hoop zijn waar jij een seconde of wat sneller bent![]()
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi, kan ik je morgen hebbenAls dit de insteek is draai ik gauw om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik zelf zo ver weg ga dan kijk ik van te voren even op maps en verder vertrouw ik op mijn topografische kennis, en als ik er echt niet uitkom kijk ik gewoon even op een bordje waar ik heen moet, maar meestal lukt het welquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je mooi geluk mee
Hoe doe je dat met heenfietsen? Gewoon een beetje op de gok of vooraf alles bekijken?
Had vanochtend even gekeken waar ik langs moest, verder gebruik ik soms van die "knooppuntborden"quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je mooi geluk mee
Hoe doe je dat met heenfietsen? Gewoon een beetje op de gok of vooraf alles bekijken?
Goed zo Kolonel. Beetje topografische kennis kan geen kwaad. Dan heb je ook niet zo'n Garmin dingetje nodig.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als ik zelf zo ver weg ga dan kijk ik van te voren even op maps en verder vertrouw ik op mijn topografische kennis, en als ik er echt niet uitkom kijk ik gewoon even op een bordje waar ik heen moet, maar meestal lukt het wel
We waren de eerste 5 minuten met een groep van 5 en later sloten er nog twee aan, van de 7 draaide er incl mij 4 continu mee daardoor moesten wij vaak beurten achter elkaar doen. Na een half uur was het mooi geweest, toen hadden we een derde ronde voorsprong. Kwam voornamelijk omdat er in de achtervolgende groep totaal niet werd doorgereden..quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, op Sloten is wegrijden echt moeilijk. Dan moet je al met een flinke groep zijn, die allemaal meedraaien.
O ja, die knooppuntborden gebruik ik ook heel veel. Echt handigquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Had vanochtend even gekeken waar ik langs moest, verder gebruik ik soms van die "knooppuntborden"
Kan je het niet dichterbij huis halen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:37 schreef Gripper het volgende:
Fiets ze delegatie noord Holland! Ik was vandaag in oostzaan, 3 bomen kappen. Heel de dag bovenin de bomen rondgeklommen, en nu belachelijk veel hout in m'n tuin.
Morgen gaat delegatie utrecht een rondje rijden met stoffa en forty two, maar nu ben ik nog ff aardig taai en stijf van het werk
Ik kan niet ontkennen dat ik het nog wel zie gebeuren dat ik een sprintje trek ergens om na 100 meter te denken "tering, ben kapot, ik laat me terugzakken"quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Als dit de insteek is draai ik gauw om.
Tis hier nog wat grijzig.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:00 schreef keesfietst het volgende:
Het wordt een mooie dag qua weer in ieder geval.
Ik heb het misschien gemist, maar waarvan? Wel balen. Beterschap!quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:23 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat het toch misschien mogelijk is dat ik mijn rib heb gebroken ipv gekneusd. Als ik snel en diep lucht inneem voel en hoor ik iets knakken in de borstkas. Dat heb ik nooit eerder gehad. Pijn is wel iets minder nu maar nog altijd aanwezig.
Veel plezier met fietsen.
Oh dat is allemaal prima, maar het hoeft van mij geen competitie te worden of een penisnijd-tocht. Dat trek ik simpelweg gewoon nietquote:Op zondag 6 oktober 2013 08:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan niet ontkennen dat ik het nog wel zie gebeuren dat ik een sprintje trek ergens om na 100 meter te denken "tering, ben kapot, ik laat me terugzakken"
Marco heeft al ervaring met mijn "demarrages" en die weet dat ze bijzonder onsuccesvol zijn.
Tja, ik was dees week bij de huisarts, ik ging me inschrijven want ik heb nog geen huisarts in mijn woonplaats sinds we naar alhier zijn verhuisd 1.5 jaar geleden. De assistente zei dat de behandeling van een gekneusde en gebroken rib toch dezelfde is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:46 schreef keesfietst het volgende:
Kneuzen doet meer pijn dan breken zeggen ze vaak kaas. Zou even een foto laten maken, zeker in verband met je werk.
Penis trekken hihihiquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh dat is allemaal prima, maar het hoeft van mij geen competitie te worden of een penisnijd-tocht. Dat trek ik simpelweg gewoon niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |