SPOILER: screenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
• Koop geen games die niet in de uitverkoop zijn, tenzij je geld teveel hebt
• Altijd wachten op de Daily/Flash Deals voordat je een spel in de sale koopt
• Persoonlijk raad ik aan te wachten tot games de 75% korting aantikken
Leuke/handige linkjes
SteamCalculator - Al is deze niet 100% accuraat, het is wel grappig
Steam Sales Tracker
Steam Profile Analysis
Steam Statistieken
Game key overzicht Tweakers
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!
Staat 3 in titel
Half Lief 3
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:26 schreef DeeCruise het volgende:
Epic rant van Gabe over half life 3: http://www.dorkly.com/article/54448/a-message-from-gabe-newell
Ik kan me er ook perfect in vinden. Heb em ook gesubmit als gamenieuws, ben benieuwd of ze hem plaatsen.quote:
Hoop 't. Hij mag hier sowieso in de OP.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:14 schreef DeeCruise het volgende:
Ik kan me er ook perfect in vinden. Heb em ook gesubmit als gamenieuws, ben benieuwd of ze hem plaatsen.
Agreed, misschien dat het HL3 gezeik wat inperkt (al betwijfel ik dat)quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:20 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Hoop 't. Hij mag hier sowieso in de OP.
die laatste alinea is wel goed nieuwsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:26 schreef DeeCruise het volgende:
Epic rant van Gabe over half life 3: http://www.dorkly.com/article/54448/a-message-from-gabe-newell
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:26 schreef DeeCruise het volgende:
Worth a shotquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:26 schreef eQuaL het volgende:
Zou wel hilarisch zijn als FOK! Games dit post als de waarheid
Gisteravond heerlijk om gelachen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:26 schreef DeeCruise het volgende:
Imo niet. Hij doet nu net alsof het de gebruikers zijn die "elk jaar een nieuwe half life" willen. Valve kwam notabene zelf met het idee van Episodes.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:30 schreef JaqenHghar het volgende:
Maar hij heeft gelijk, vind ik dan. (de schrijver van het stukje)
quote:It doesn't matter what you think you're innovating. You set a precedent of being unable to complete what you started (with Half-Life 3), and so everything else you do and try to pull off as "innovation" is really just an Attention Deficit Distraction for a kid with too much money. Some kids in a garage also made their own half-assed game console too, they even funded it through kickstarter. It's called Ouya.
You broke the first rule of business - give customers what they want. Which is funny because that's what you founded Valve on to begin with, giving people what they want. They want Half-Life 3 and closure to a story you got them deeply invested in? Get your ass in the studio and do it.
Persoonlijk ben ik het wel met de schrijver eens. Toegegeven, Valve heeft een flinke steek laten vallen door het niet te leveren van beloofde content, maar de hoeveelheid flame die er nog steeds dagelijks over te vinden is is imho buiten proportioneel. Er zijn genoeg devs die klanten op regelmatige basis belazeren (EA anyone?) maar die groep houdt het geen jaren vol om te zeiken over 1 game.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:42 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Imo niet. Hij doet nu net alsof het de gebruikers zijn die "elk jaar een nieuwe half life" willen. Valve kwam notabene zelf met het idee van Episodes.
Verder kan ik me meer vinden in wat iemand in de reacties ook zegt (hij denkt trouwens dat dit serieus is):
[..]
De hype boeit me niet zo. En die flamewars, tja ook dat is internet, what's new.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef DeeCruise het volgende:
Ik vond Half life 2 zeker een cool spel, maar niet hype-waardig.
Een flamewar op internet duurt meestal 2 dagen, geen 6 jaar. Dat is ook precies wat ik bedoel, het gezeik is gewoon buiten proportioneel. Wat nou als er nooit een HL3 komt? Er zijn zoveel goede games in de tussentijd uitgekomen, en er komen er nog meer. IMHO een gevalletje van "let it go".quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:54 schreef eQuaL het volgende:
[..]
De hype boeit me niet zo. En die flamewars, tja ook dat is internet, what's new.
Ik merk niet zoveel van die flamewar waar jij het over hebt. Heb je er voorbeelden van?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:58 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Een flamewar op internet duurt meestal 2 dagen, geen 6 jaar. Dat is ook precies wat ik bedoel, het gezeik is gewoon buiten proportioneel. Wat nou als er nooit een HL3 komt? Er zijn zoveel goede games in de tussentijd uitgekomen, en er komen er nog meer. IMHO een gevalletje van "let it go".
Het is niet zozeer 1 flamewar, maar meer een hele generatie users die beginnen te schuimbekken zodra het woord HL episode 3 of HL3 tevoorschijn komt. Mensen die meteen beginnen te ranten hoe waardeloos valve als bedrijf wel niet is (en ondertussen natuurlijk gewoon steam gebruiken).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:01 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik merk niet zoveel van die flamewar waar jij het over hebt. Heb je er voorbeelden van?
Wat?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:46 schreef redboyke het volgende:
jammer dat dimens hier niet komt anders had die vast een gifje kunnen maken
Raad eens hoeveel jaar er zat tussen Halflife en HL2.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:54 schreef eQuaL het volgende:
6 jaar is gewoon vrij lang voor een nieuwe game.
Dat zal voornamelijk komen door het succes van Steam, waardoor Valve niet meer afhankelijk was van hun eigen games. Ze hebben dus de ruimte om zich echt bezig te houden vernieuwing. Daar was nog geen sprake van toen ze met de belofte kwamen van jaarlijkse episodes (2005/'06); een principe dat toch gebaseerd is op 't idee van een financieel stabiele omzet. M.a.w. afhankelijkheid van zelfgemaakte games. Dus toen Steam op stoom kwam, was dat niet meer nodig. Dus een logische beslissing om de episodes te laten varen nu ze simpelweg de tijd kunnen nemen bij alles wat ze doen.quote:En als dan blijkt dat je in die tijd je je hebt gericht op heel andere dingen zoals de Steam Box (die gewoon keihard gaat floppen), dan vind ik dat je de gamers wel wat had mogen inlichten dat HL3 gewoon nog niet in de planning zit.
Lijkt me dus een goed zakenman, want hij weet ook dat Valve in staat is iets af te leveren wat de hype overstijgt.quote:Gabe heeft tot nu toe altijd geweigerd vragen te beantwoorden over HL3, en daarmee voedde hij als het ware de hype.
Eens.quote:Maargoed, ik blijf er wel op wachten, sowieso instabuy
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:01 schreef eQuaL het volgende:
Ik merk niet zoveel van die flamewar waar jij het over hebt. Heb je er voorbeelden van?
Niet alleen bij 't woord HL, maar bij elk bericht van Valve. Of het nou de Source Filmmaker was, of de aankondiging van de Big Picture mode, het is altijd 'Geef ons Episode 3 nou maar', o.i.d..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef DeeCruise het volgende:
Het is niet zozeer 1 flamewar, maar-
...
-"nieuws" bericht waarbij HL3 of ep3 genoemd wordt..
Precies wat ik bedoel, vandaar ook dat ik het een buiten proportioneel iets vind t.o.v. andere games.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:55 schreef The_Substitute het volgende:
Niet alleen bij 't woord HL, maar bij elk bericht van Valve. Of het nou de Source Filmmaker was, of de aankondiging van de Big Picture mode, het is altijd 'Geef ons Episode 3 nou maar', o.i.d..
Aan de andere kant roept valve het ook over zichzelf af door niet te communiceren.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Het is niet zozeer 1 flamewar, maar meer een hele generatie users die beginnen te schuimbekken zodra het woord HL episode 3 of HL3 tevoorschijn komt. Mensen die meteen beginnen te ranten hoe waardeloos valve als bedrijf wel niet is (en ondertussen natuurlijk gewoon steam gebruiken).
Mensen werden compleet genaaid bij het kopen van die duke nukem reboot, en daar hoor je niemand meer over, terwijl half life nog altijd een gevoelig punt lijkt te zijn. Voorbeelden? Zoek in de comments bij nagenoeg elke "nieuws" bericht waarbij HL3 of ep3 genoemd wordt..
Andere games komen dan ook met enige regelmaat uit. Of kondigen in elk geval wat informatie aan. Er is nog niets, maar dan ook helemaal niets bekend over HL3. leuke marketing, maar dit is dan gewoon een gevolg waar je met internet rekening mee moet houden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel, vandaar ook dat ik het een buiten proportioneel iets vind t.o.v. andere games.
Dat denk ik ook niet nee. En Microsoft is min of meer de aanstichter van dit alles. Ze wouden geen Steam meer op windows 8. Dit in combinatie met de nu al geflopte xbox one, en het gedonder met de 360 (RROD anyone?). En nu Ouya de shit ook verneukt heeft, terwijl het best een goed idee was, staat de markt compleet open voor een nieuwe console/OS/whatever.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:55 schreef The_Substitute het volgende:
En de steambox gaat floppen? Ik denk dat Valve in een positie is, niet alleen om mensen te geven wat ze willen, maar om te vertèllen wat ze willen, aangezien Steam een vereiste is bij huidige (pc) games. En welke game is beter om je eigen console te promoten dan HL3? Ik denk dat ie er echt wel aan zit te komen.
Ik weet niet. Zuigt die controller?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:36 schreef redboyke het volgende:
[..]
zo'n gifje dat uitlegt waarom steam controller zuigt
Waarom zou die controller zuigen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:36 schreef redboyke het volgende:
[..]
zo'n gifje dat uitlegt waarom steam controller zuigt
Als Gabe dat echt geschreven heeft, slaat die ouwe Gabe de plank compleet mis.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:26 schreef DeeCruise het volgende:
een gerucht is dat het de nieuwe suck-motion controller bevat..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik weet niet. Zuigt die controller?
Nice, thanksquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:02 schreef Beach het volgende:
Drie dagen de tijd om gratis Xcom Enemy Unknown te spelen.
quote:
quote:Vote for Neighbours From Hell Compilation on Steam Greenlight! You'll get a Steam key automatically when it is greenlit.
Volgens mij wil niemand die dingen, ik heb ook al een paar keer gevraagd of mensen mijne wilde hebben, maar niemand reageerde. Ik laat ze wel gewoon verlopenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:58 schreef Beach het volgende:
66% OFF Starvoid
(Valid until Tue Oct 15 2013 19:02:47 GMT+0200 (W. Europe Daylight Time))
50% OFF Evoland
(Valid until Tue Oct 15 2013 20:21:55 GMT+0200 (W. Europe Daylight Time))
50% OFF POSTAL
(Valid until Thu Oct 17 2013 11:54:27 GMT+0200 (W. Europe Daylight Time))
Wie wil wie o wie
Zo'n heel geweldig spel vind ik het ook niet. Het is een van de betere FPS maar men doet alsof het de wederkeer van Christus is.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Shitstorm op channel van TotalBiscuit. Hij zei dat hij HL2:ep 2 niet eens de moeite waard vond om te spelen en dat hij niet zit te wachten op HL3
Ik vraag me af hoeveel subscribers hij heeft verloren
Vlegel, je gaat branden in de hel jij.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:35 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zo'n heel geweldig spel vind ik het ook niet. Het is een van de betere FPS maar men doet alsof het de wederkeer van Christus is.
Dat wist hij van tevoren natuurlijk. Vraag me af hoeveel extra pageviews hij heeft gekregen doordat hij dat zei.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Shitstorm op channel van TotalBiscuit. Hij zei dat hij HL2:ep 2 niet eens de moeite waard vond om te spelen en dat hij niet zit te wachten op HL3
Bewijs mij verkeerd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vlegel, je gaat branden in de hel jij.
Ik zie op de Team Fortress 2 wiki geen meleewapen voor de heavy welke op afstand kan schieten, dus misschien ben je getaund? Dat is een instakill...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:03 schreef mschol het volgende:
vraagje voor de TF2 spelers:
de heavy kill mij op afstand met een (zo te zien) melee wapen..
hoe?
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:03 schreef mschol het volgende:
hoe?
ah, das em.. lame zeg..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:10 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Ik zie op de Team Fortress 2 wiki geen meleewapen voor de heavy welke op afstand kan schieten, dus misschien ben je getaund? Dat is een instakill...
quote:
Hij mag dat toch vinden?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hij heeft gelijk!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mwah, je kan het verhaal misschien niet leuk vinden maar de FPS van nu kunnen vaak niet eens opboksen tegen HL2.quote:
Frostbite 2.0 KUCHKUCHKUCHKUCHquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, je kan het verhaal misschien niet leuk vinden maar de FPS van nu kunnen vaak niet eens opboksen tegen HL2.
De geweldige mechanics, mapdesigns etc. van HL2 zijn heerlijk
Taunten inderdaad, de kans dat je die raakt is behoorlijk klein thoughquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:03 schreef mschol het volgende:
hoe?
Frostbite 2.0 vond ik tegenvallen. Ook zijn de maps in BF3 best kut.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:56 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Frostbite 2.0 KUCHKUCHKUCHKUCH
Maar Half-Life 2 is wel episch jaLekker karren met die buggy.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Frostbite 2.0 vond ik tegenvallen. Ook zijn de maps in BF3 best kut.
Frostbit 3 daarintegen is wel erg lekker
Ik vond Frostbite 2 een openbaring... en hoezo zijn de maps van BF3 kutter dan die van HL2? HL2 is mij niet bijgebleven vanwege het mapdesign, namelijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
HL2 had gewoon een goede mapdesignquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vond Frostbite 2 een openbaring... en hoezo zijn de maps van BF3 kutter dan die van HL2? HL2 is mij niet bijgebleven vanwege het mapdesign, namelijk.
Nog los van het feit dat HL2 niet MP is.
V.
Hoeveel % korting is die van Volgarr?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kortingscoupons gekregen voor Foul play en Volgarr the Viking, iemand daar baat bij?
25%quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hoeveel % korting is die van Volgarr?
Dat heb ik ook gewoon in m'n PC zitten.. of het is een hele goedkope pc volgens huidige consoleprijzen..quote:Here are the specifications for Valve's 300 prototypes.
The 300 prototype units will ship with the following components:
GPU: some units with NVidia Titan, some GTX780, some GTX760, and some GTX660
CPU: some boxes with Intel i7-4770, some i5-4570, and some i3
RAM: 16GB DDR3-1600 (CPU), 3GB GDDR5 (GPU)
Storage: 1TB/8GB Hybrid SSHD
Power Supply: Internal 450w 80Plus Gold
Dimensions: approx. 12 x 12.4 x 2.9 in high
Ja, ik en een vriend van me ook. Heeft iedereen er een gekregen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kortingscoupons gekregen voor Foul play en Volgarr the Viking, iemand daar baat bij?
Ik heb er ook een voor die viking dinges ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:45 schreef ItsTheSebbe het volgende:
[..]
Ja, ik en een vriend van me ook. Heeft iedereen er een gekregen?
Als ze de box met een Titan verkopen voor 400 euro koop ik hem wel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
25%
[..]
Dat heb ik ook gewoon in m'n PC zitten.. of het is een hele goedkope pc volgens huidige consoleprijzen..
Ten eerste, ze verkopen niks geen hardware.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze de box met een Titan verkopen voor 400 euro koop ik hem wel.
Dan sloop ik hem gewoon gelijk en in m'n normale pc
No shit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:05 schreef BurnaBoy het volgende:
Het zou idioot zijn als ze een steambox zouden kunnen maken met een 1TB schijf, 16gb ram, i7 4770 en een Titan en dan ook nog $400 ervoor vragen)
Een 450W PSU in combi met een Titan? Succesquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
25%
[..]
Dat heb ik ook gewoon in m'n PC zitten.. of het is een hele goedkope pc volgens huidige consoleprijzen..
Niet de Titan maar voor de 760GTX single GPU kan het wel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 07:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Een 450W PSU in combi met een Titan? Succes
Dat is niet waar hoor,quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Niet de Titan maar voor de 760GTX single GPU kan het wel.
Nobel streven toch? Next-gen consoles hebben ook niet zo'n dikke voeding nodig. Pc zit op 125W, in normaal verbruik zonder games. Het dubbele als er wel 3D gedraait wordt. Dat kan op consoles wel minder, blijkbaar.
Als ze alles op 1 compact board integreren uiteindelijk, warmteafvoer een beetje in orde hebben, dan moet de benodigde wattage voor de voeding ook wel omlaag te brengen zijn.
Eigenlijk stom dat we op pc markt steeds meer stroom verbruiken en dus grotere voedingen moeten kopen terwijl ruim weg de meeste componenten steeds energiezuiniger worden, behalve de videokaart/GPU.
Ja, alleen die Steambox kun je uit elkaar schroeven en de onderdelen los verkopen, goede business. Of je zet er Windows op en maakt er je desktop van, ook lekker goedkoop.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat doen de PS4 en de Xbox One ook, spelverkoop is hun winst..
Titan kost al $1000quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Aan de andere kant, als steam een mooie box kan maken die doet wat ik wil en die iets subsidieert.
En ik mag er gewoon windows op zetten dan is er best nog wel eens kans dat de volgende keer dat ik mijn cpu/gpu en ram mag upgraden er gewoon een steambox voor in de plaats komt.
Als het toch minder kost ja,
Tevens kun je mensen opeens iets aanraden als ze willen beginnen met pcgaming. ipv die idiote alienware dingen.
dat zal wel niet hoor, zullen allemaal wel aangepaste componenten zijn, zoals bij de consoles, niemand zit te wachten op een vliegtuig (omdat hij klein moet zijn en koelen) of een gigantische doos (vanwege standaard componenten) in de kamerquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, alleen die Steambox kun je uit elkaar schroeven en de onderdelen los verkopen, goede business. Of je zet er Windows op en maakt er je desktop van, ook lekker goedkoop.
Met mini itx en pci e risers kom je een eind hoor. Misschien dat er voor de grafische kaarten een lowprofile variant oid gemaakt is en de voeding vast in de kast zit. Maar de rest zal echt wel standaard zijn. Custom mobo indeling kost ook geld he. Dat zie je wel bij die piston die voor $1000 compleet waardeloos is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:18 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zal wel niet hoor, zullen allemaal wel aangepaste componenten zijn, zoals bij de consoles, niemand zit te wachten op een vliegtuig (omdat hij klein moet zijn en koelen) of een gigantische doos (vanwege standaard componenten) in de kamer
Ik speculeer ook maar wat hequote:
Ik preorder bij Reloaded, dan zit het er ook wel in.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]
3 uur aan extra content als pre order dlc
Ik vond BF3 zeer tegenvallen na BC1 en BC2. In BC2 kon echt alles kapot, in BF3 haast niets. Er waren ook teveel zandlevels in BF3. Heb overigens wel hoop voor BF4, ook omdat ik hem op de computer kan spelen op waarschijnlijk High/ultra graphics.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Frostbit 3 daarintegen is wel erg lekker
quote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:18 schreef Beach het volgende:
wie de neuk is totalbiscuit
zeker weer zon zogenaamde youtube celeb
Ga je het spelen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:13 schreef DeHovenier het volgende:
Bioshock Infinite voor 17 euro, doen?
ik zou voor een biefstuk van 17 euro gaanquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:13 schreef DeHovenier het volgende:
Bioshock Infinite voor 17 euro, doen?
Natuurlijk, anders koop ik het toch nietquote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:14 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
ik zou voor een biefstuk van 17 euro gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |