abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:47:05 #76
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_131965144
USA :')_________________! x 300 miljoen.
pi_131975792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:08 schreef oompaloompa het volgende:
Qua aflevering toptalenten voor het bedrijfsleven denk ik dat het wel slechter in Nederland is, je hebt minder contacten en voor mijn gevoel is er vanuit de universiteiten in NL zelf ook minder focus op het doorbreken in het bedrijfsleven.
Niet in heel Nederland, Eindhoven doet het dat vlak (samenwerking met bedrijven, spinoffs) wel goed. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131976000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet in heel Nederland, Eindhoven doet het dat vlak (samenwerking met bedrijven, spinoffs) wel goed. ;)
Ja maar dat zorgt er nog niet voor dat de mensen waarmee je studeert ook allemaal zo succesvol zullen worden. Als je op Harvard of Wharton een MBA doet, kun je er van uitgaan dat een hele grote proportie van je studiegenoten later belangrijk zal zijn. Dat soort contacten zijn heel waardevol en die zijn moeilijker te leggen op Nederlandse universiteiten.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:25:06 #79
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_131976486
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 02:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Een nieuwe universiteit zou ook helemaal niet zo duur te hoeven zijn. Pak van alle bestaande universiteiten de beste studie en gooi die op die nieuwe universiteit aangevuld met input uit bedrijfsleven.
Waarom laat je die beste studies niet bij de bestaande universiteiten. Veel makkelijker. Dan kunnen er binnen een universiteit naast normale opleidingen ook topopleidingen aangeboden worden, wat trouwens al lang gebeurd. Erasmus heeft bijvoorbeeld bedrijfskunde nederlands en bedrijfskunde engels. De laatste opleiding worden alleen de beste toegelaten.
pi_131976889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar dat zorgt er nog niet voor dat de mensen waarmee je studeert ook allemaal zo succesvol zullen worden. Als je op Harvard of Wharton een MBA doet, kun je er van uitgaan dat een hele grote proportie van je studiegenoten later belangrijk zal zijn. Dat soort contacten zijn heel waardevol en die zijn moeilijker te leggen op Nederlandse universiteiten.
De MBA is volgens mij een ongelukkig voorbeeld, als je voor een Nederlands, Belgisch of Duits bedrijf werkt (een groot bedrijf) dan zal je eveneens een MBA-opleiding volgen aan een selectieve MBA-school (bijv. Harvard of Stanford) als het bedrijf in jou een toekomstige CEO ziet. Deze opleidingen streven er juist naar om zo'n divers mogelijke vertegenwoordiging van landen te krijgen, als een bedrijf als Philips, ASML, IMEC, Shell, ... jou afvaardigt, als het ware, dan geraak je daar wel binnen als er geen gekke dingen gebeuren.
#NoDAPL
pi_131977209
Nee joh. ja op harvard misschien. Maar dat is erg selectief. Lees wel eens Amerikaanse kranten en daar is het een issue dat zoveel studenten afhaken of lopen te fluimen.
pi_131979452
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:04 schreef Friek_ het volgende:
In Amerika werken ze wel wat harder dan die luie flikkers hier.
:D

ze zijn vooral goed in het laten lijken dat ze hard werken :P

(werk dagelijks met Amerikanen ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_131979713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De MBA is volgens mij een ongelukkig voorbeeld, als je voor een Nederlands, Belgisch of Duits bedrijf werkt (een groot bedrijf) dan zal je eveneens een MBA-opleiding volgen aan een selectieve MBA-school (bijv. Harvard of Stanford) als het bedrijf in jou een toekomstige CEO ziet. Deze opleidingen streven er juist naar om zo'n divers mogelijke vertegenwoordiging van landen te krijgen, als een bedrijf als Philips, ASML, IMEC, Shell, ... jou afvaardigt, als het ware, dan geraak je daar wel binnen als er geen gekke dingen gebeuren.
Op Wharton is slechts 35% van de studenten internationaal, HBS 34%.

Dus zo gemakkelijk is dat niet. Vooral niet voor mensen die al wat minder gespot zijn waar juist zo'n opleiding nuttig voor is.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_131994997
Zo veel bedrijven van het kaliber wat ik net noemde zijn er dan ook niet. Als dat soort bedrijven - Europese marktleiders - zich hard maken voor een werknemer dan heb je een flinke streep voor. Mijn punt was dat wij niet per se een dergelijke opleiding hier hoeven te hebben om mee te profiteren van zo'n opleiding. Ik heb trouwens helemaal geen hoge dunk van MBA-opleidingen (kort door de bocht: een hoop geld betalen voor status en netwerk) maar dat terzijde. Ik ben er meer in geïnteresseerd hoe onze academici, bedrijven en (wetenschappelijk) onderzoek zich verhouden tot die aan de andere kant van die grote plas water.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-10-2013 02:02:35 ]
#NoDAPL
pi_131995117
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 01:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zo veel bedrijven van het kaliber wat ik net noemde zijn er dan ook niet. Als dat soort bedrijven - Europese marktleiders - zich hard maken voor een werknemer dan heb je een flinke streep voor. Mijn punt was dat wij niet per se een dergelijke opleiding hier hoeven te hebben om mee te profiteren van zo'n opleiding. Ik heb trouwens helemaal geen hoge dunk van MBA-opleidingen (kort door de bocht: een hoop geld betalen voor status en netwerk) maar dat terzijde. Ik ben er meer in geïnteresseerd hoe onze academici, bedrijven en (wetenschappelijk) onderzoek zich verhouden tot die aan de andere kant van die grote plas water.
Dan heb je denk ik mijn oorspronkelijke punt misschien niet helemaal begrepen of ik het niet goed over gebracht.

Als je de wetenschap in wilt, is het niveau van de Nederlandse universiteiten goed genoeg om aan een topuniversiteit te werken. Het enige vlak waar ik echt verschillen zie tussen mogelijkheden in NL vs. US is juist op het vlak van business schools omdat je daar veel goede contacten op doet voor verder bedrijfsleven en dit in Nederland moeilijk is omdat er niet echt opleidingen zijn waar al het bedrijfsleven talent rond loopt.

Ik zeg dus niet dat ik dat belangrijk vind of dat ik het persoonlijk een probleem vind. In tegendeel ik probeer het idee te nuanceren dat je, als je niet in de US je bachelor doet, je dan nooit een goede opleiding kunt hebben gehad en al zeker niet op een toppositie kunt komen. Binnen de wetenschap zelf is dat namelijk helemaal niet zo moeilijk als je in NL hebt gestudeerd.
pi_131995149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:05 schreef rhubarbje het volgende:
ivy league scholen zijn inderdaad beter omdat zij de beste mensen binnen halen (professoren en zo) en die kunnen betalen

daardoor word je onderwijs natuurlijk ook beter (ik bedoel inhoudelijk)
Ik heb gehoord dat ook op veel Ivy league scholen de studies niet al te moeilijk zijn. Men schijnt daar het idee te hebben dat als je eenmaal met een studie bent begonnen je hem in principe ook af moet kunnen maken. En inderdaad: het moeilijkste is bij die universiteiten om aangenomen te worden.

De bachelors zijn naar mijn idee in de US vaak breder (zo is het vaak ook verplicht om een aantal vakken buiten je major te kiezen), terwijl de masters meer de diepte in gaan.

Ik weet niet in hoeverre het allemaal waar is, maar dit heb ik gehoord :)
pi_131995190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 02:18 schreef oompaloompa het volgende:

Binnen de wetenschap zelf is dat namelijk helemaal niet zo moeilijk als je in NL hebt gestudeerd.
Behalve als je sociologie onder Diederik Stapel hebt gedaan dan. ;)

Ik denk dat je het meer per opleiding moet bekijken. In flink wat opleidingen is Nederland echt wel goed. En op andere vlakken kun je in het buitenland (met name de Angelsaksische landen) veel meer innovatieve dingen leren.

Ik weet niet hoe het zit met Britse universiteiten, motorbloempje?, maar het lijkt me een beter alternatief. Minder duur dan de VS en grotere kans op een hoger niveau.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:54:28 #88
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132000504
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Behalve als je sociologie onder Diederik Stapel hebt gedaan dan. ;)
Inderdaad. Die doceerde sociale-psychologie. Heel ander vakgebied.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:57:34 #89
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132000610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 02:27 schreef randomo het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat ook op veel Ivy league scholen de studies niet al te moeilijk zijn. Men schijnt daar het idee te hebben dat als je eenmaal met een studie bent begonnen je hem in principe ook af moet kunnen maken. En inderdaad: het moeilijkste is bij die universiteiten om aangenomen te worden.

De bachelors zijn naar mijn idee in de US vaak breder (zo is het vaak ook verplicht om een aantal vakken buiten je major te kiezen), terwijl de masters meer de diepte in gaan.

Ik weet niet in hoeverre het allemaal waar is, maar dit heb ik gehoord :)
Dat heb ik ook al van meerdere mensen gehoord nadat zij terug waren gekomen van een jaar of half jaar aan een van deze universiteiten. Maar dat ging met name om dat als je alleen al aanwezig bent je al vrij snel met een C beoordeeld wordt. Omgerekend naar Nederlandse begrippen is dat een goede zes. Het minimumniveau halen blijkt vrij makkelijk te zijn als je eenmaal binnen bent, iets wat voor Nederlanders (wij werken hier met een fail or pass systeem) enigszins onwerkelijk aandoet. Maar in Amerika werkt dat iets anders.

De meeste studenten gaan echter voor een hogere beoordeling en dan moet je echt flink rennen om de rest van de kudde bij te houden. Tempo en de complexiteit van de stof ligt aanzienlijk hoger.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132001008
quote:
11s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al van meerdere mensen gehoord nadat zij terug waren gekomen van een jaar of half jaar aan een van deze universiteiten. Maar dat ging met name om dat als je alleen al aanwezig bent je al vrij snel met een C beoordeeld wordt. Omgerekend naar Nederlandse begrippen is dat een goede zes. Het minimumniveau halen blijkt vrij makkelijk te zijn als je eenmaal binnen bent, iets wat voor Nederlanders (wij werken hier met een fail or pass systeem) enigszins onwerkelijk aandoet. Maar in Amerika werkt dat iets anders.

De meeste studenten gaan echter voor een hogere beoordeling en dan moet je echt flink rennen om de rest van de kudde bij te houden. Tempo en de complexiteit van de stof ligt aanzienlijk hoger.
Oja, dat wat ik gehoord heb geldt waarschijnlijk alleen voor wiskunde, daar heb ik me een beetje in verdiept :P. Ik hoor ook wel dat je altijd veel huiswerk hebt (veel lezen met name) en de manier van onderwijs ook een stuk anders is (al ben ik er niet helemaal achter gekomen wat er nou precies anders is).
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:32:18 #91
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_132001599
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:18 schreef poepeneesje het volgende:
Times Higher Education
Die kut belgen staan wel boven ons met KU Leuven. Schaam je Nederland!
pi_132005516
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. Die doceerde sociale-psychologie. Heel ander vakgebied.
Whatever. Een of andere zinloze gammastudie.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 9 oktober 2013 @ 14:50:34 #93
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_132005635
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 02:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact.

En dat is het verschil tussen jouw (en mijn) visie en die van Euribob. Euribob wil liever geen goeie universiteit (met ernaast het huidige aanbod). Liever het credo "iedereen 'arm'". En ja, dat is geboren uit afgunst.

Een nieuwe universiteit zou ook helemaal niet zo duur te hoeven zijn. Pak van alle bestaande universiteiten de beste studie en gooi die op die nieuwe universiteit aangevuld met input uit bedrijfsleven.
Nee, Lyrebird wil liever een goede universiteit met als gevolg dat de andere universiteiten heel veel zullen moeten inleveren, en dát zie ik niet zitten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_132013120
quote:
11s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is niet uitzonderlijk dat aan zo'n Ivy-league(-achtige) universiteit pak hem beet de helft van de studenten met lof slaagt voor de bachelorfase. Zo hard hoef je dan blijkbaar toch niet te werken om consequent A's en B's (vooral A's) te halen. In Nederland haalt eerder zo'n 20% een 8 of hoger gemiddeld.
#NoDAPL
pi_132013217
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:32 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Die kut belgen staan wel boven ons met KU Leuven. Schaam je Nederland!
Daar is het grootste nano-R&D-bedrijf van Europa gevestigd en ze zijn daar al een lange tijd goed bezig met spinoffs. Ook enigszins bijzonder, het is een brede universiteit waar zo'n beetje alle opleidingen worden aangeboden (vergelijkbaar met als Utrecht en een TU combineren). Als ik me niet vergis dan helpt dat bij die lijstjes.
#NoDAPL
pi_132013491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar is het grootste nano-R&D-bedrijf van Europa gevestigd en ze zijn daar al een lange tijd goed bezig met spinoffs. Ook enigszins bijzonder, het is een brede universiteit waar zo'n beetje alle opleidingen worden aangeboden (vergelijkbaar met als Utrecht en een TU combineren). Als ik me niet vergis dan helpt dat bij die lijstjes.
Klopt, Tilburg staat er bijvoorbeeld niet in terwijl de losse opleidingen van TIlburg binnen die lijstjes altijd aardig hoog scoren.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:12:24 #97
369021 tfors
pi_132014276
Daarom is het jammer dat VU en UVA niet fuseren. Staan ze gelijk een stuk hoger. Er wordt namelijk vooral geteld op aantal publicaties als ik me niet vergis.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:05:42 #98
369021 tfors
pi_132024886
Nu ik het mij bedenk, TUDelft, Leiden en EUR hadden ook ooit plannen om te fuseren. Dan hebben we gelijk onze topuniversiteit in Nederland, volgens de ranglijstjes dan wel, inhoudelijk niets veranderd.

(of TUEindhoven + Tilburg + Maastricht en zo kun je nog wel even doorgaan).
pi_132026828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet uitzonderlijk dat aan zo'n Ivy-league(-achtige) universiteit pak hem beet de helft van de studenten met lof slaagt voor de bachelorfase. Zo hard hoef je dan blijkbaar toch niet te werken om consequent A's en B's (vooral A's) te halen. In Nederland haalt eerder zo'n 20% een 8 of hoger gemiddeld.
Ik vind het een rare conclusie dat je blijkbaar niet hard hoeft te werken puur omdat de helft van de studenten met lof slaagt. Volgens mij valt de sfeer en mentaliteit aan een ivy totaal niet te vergelijken met (de meeste, er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn) opleidingen in Nederland. De vergelijking gaat niet op imo.

Ik kan het me trouwens heel goed voorstellen dat het makkelijk is om met C's te slagen aan een Ivy, maar inderdaad, als je eenmaal binnen bent dan lijkt het mij (hoop ik dan toch) dat je ook het onderste uit de kan wilt halen.
pi_132027311
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:05 schreef tfors het volgende:
Nu ik het mij bedenk, TUDelft, Leiden en EUR hadden ook ooit plannen om te fuseren. Dan hebben we gelijk onze topuniversiteit in Nederland, volgens de ranglijstjes dan wel, inhoudelijk niets veranderd.
Eens, en goed plan, maar daar moeten dan ook toptalenten uit bedrijfsleven en innovatie bij aangetrokken worden. Vooral Amerikanen maar ook Japanners.

Energie uit algen, robots, biotechnologie, etc.

Nederland heeft het klimaat daarvoor. Ook en vooral ethisch gezien. ;)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')