abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131796066
- Law school
- Medical school
- Architect school (o.i.d.)

Hebben allemaal een goede naam. Waarom lijkt het zo alsof het niveau daar, en dan heb ik het met name over de ivy league scholen (harvard e.d.), zoveel hoger ligt dan hier?

Is het echt zo? Zijn de wiskundige daar slimmer dan hier? Zijn de artsen daar vaardiger dan hier? Zijn de advocaten beter?
pi_131796240
Nee
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131796277
Juist niet

Gr gr dr jancees
pi_131796405
Hangt heel erg van de universiteit af, maar ga er maar vanuit dat Joe Sixpack op een een lager niveau college krijgt dan de meeste Nederlandse studenten.
pi_131796427
Artsen wel, je bent minimaal 10 jaar bezig voor 'basisarts'.
pi_131796473
Nee in Amerika is educatie juist dramatisch
-XOXO-
  woensdag 2 oktober 2013 @ 22:54:37 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131796480
Zitten er dan nog Amerikanen op Harvard? Dacht dat die Universiteit alle talent uit Azië haalt? :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_131796597
ivy league scholen zijn wel beter
pi_131796807
ivy league scholen zijn inderdaad beter omdat zij de beste mensen binnen halen (professoren en zo) en die kunnen betalen

daardoor word je onderwijs natuurlijk ook beter (ik bedoel inhoudelijk)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131797417
In Nederland is het niveau van universiteiten vrij uniform. In de VS totaal niet.

Ivy universiteiten hebben meer geld dan ze kunnen uitgeven en daarmee de beste mensen en het beste onderzoek betalen, dat helpt heel erg om hoge kwaliteit te waarborgen wat betreft universitair onderwijs. Zo zijn er ook genoeg 'universities' in de VS die nog niet eens voor een MBO door kunnen qua niveau.
pi_131797804
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:54 schreef datismijnmening het volgende:
Nee in Amerika is educatie juist dramatisch
Ja man, bijv. het MIT is echt slecht....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_131797856
In Nederland hebben we wel topuniversiteiten en mensen die een grote rol hebben gespeeld in de wetenschap. Denk maar aan figuren zoals Lorentz, Descartes, Huygens, Spinoza, Grotius. En zelfs Linnaeus is in Nederland gepromoveerd.
pi_131797866
Amerikanen hebben over het algemeen een veel lagere IQ dan Nederlanders, opleiding of niet. De gemiddelde Amerikaan bevindt zich op het niveau Barbie Nederland (Samantha de Jong) terwijl de gemiddelde Nederlander al het niveau heeft van een bankier of boekhouder etc.
pi_131798261
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:37 schreef Eindbaas_ het volgende:
Amerikanen hebben over het algemeen een veel lagere IQ dan Nederlanders, opleiding of niet. De gemiddelde Amerikaan bevindt zich op het niveau Barbie Nederland (Samantha de Jong) terwijl de gemiddelde Nederlander al het niveau heeft van een bankier of boekhouder etc.
het gaat om de scholen he...
Of heb je de OP gewoon niet gelezen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131798414
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het gaat om de scholen he...
Of heb je de OP gewoon niet gelezen
Dan nog geldt dit.
pi_131798925
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:53 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Dan nog geldt dit.
Wat?
Dat je klinkklare onzin praat, dat geldt iig. wel.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_131798983
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:37 schreef Eindbaas_ het volgende:
Bron?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_131799060
Wageningen en Delft zijn wel goeie universiteiten dacht ik, maar de top zijn allemaal amerikaanse en een paar engelsen
pi_131799130
Zojuist op Nu.nl

Nederlandse universiteiten leveren in op ranglijst
De meeste Nederlandse universiteiten hebben terrein verloren in de mondiale top 200. Dat maakte het toonaangevende blad Times Higher Education magazine woensdag bekend.
Foto: ANP

De ontwikkeling past in de trend dat Europese universiteiten worden bijgehaald en voorbijgestreefd door de Aziatische concurrenten.

Jaarlijks publiceert het magazine zijn zogenoemde World University Rankings, een mondiale top 200 van universiteiten.

Nederland scoort traditioneel erg goed en ook dit jaar is dat niet anders: na de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is Nederland het sterkst vertegenwoordigde land op de lijst met twaalf universiteiten bij de beste tweehonderd van de wereld.

Maar waar vorig jaar de Nederlandse academies nog stuk voor stuk terrein wonnen, leveren de meeste nu weer wat plekken op de ranglijst in. De hoogst geplaatste Nederlandse universiteit (Leiden) staat op de 67ste plek.

Hele prestatie
Volgens Karl Dittrich, voorzitter van de universiteitenvereniging VSNU, is dat een hele prestatie en is streven naar een plek in de top 10 niet realistisch.

''Als je net als Harvard echt wil pieken, dan zou je de beste onderdelen van iedere Nederlandse universiteit moeten samenbrengen in één instituut. En dan ben je er nog niet. Het eigen vermogen van bijvoorbeeld Harvard is vele malen groter dan het eigen vermogen van alle Nederlandse universiteiten samen."

"Bovendien betekent het creëren van zo’n topinstituut automatisch dat alle overige universiteiten door minder excellent onderzoek en onderwijs sterk in aanzien zullen dalen. Dan heb je één uitblinker en voor de rest middelmatigheid. Dat willen we niet.''

Reactie Bussemaker
''Times Higher Education bevestigt dat het Nederlands hoger onderwijs tot de wereldtop behoort. Dat is niet eenmalig of toevallig, Nederland staat daar al jaren'', liet minister Jet Bussemaker (Onderwijs) weten in een reactie.

''Dit is iets om trots op te zijn maar tegelijkertijd geen reden om achterover te leunen. Er is altijd verbetering mogelijk. Onze universiteiten kunnen zich nog beter richten op waar ze goed in zijn.''

Overigens leveren de universiteiten in de meeste Europese landen wat plekjes in, terwijl Aziatische concurrenten de weg omhoog zijn ingeslagen. Lijstaanvoerder is het Amerikaanse California Institute of Technology. Harvard (VS) en Oxford (VK) delen de tweede plaats.

Wat betreft Nederland wordt lijstaanvoerder Leiden (67) gevolgd door Delft (69), Rotterdam (73), Utrecht (74), Wageningen (77), Amsterdam (83), Groningen (98), Maastricht (98), Eindhoven (106), Nijmegen (131), de VU Amsterdam (144) en Twente (170). Alleen de Universiteit van Tilburg staat niet op de lijst.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_131799198
C I T nog nooit van gehoord.. en M I T dan? staan die 3de ?
pi_131799227
Wat heb je nou aan leiden? De beste advocaten komen uit Nederland ?? pff
pi_131799331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:21 schreef arjan1112 het volgende:
C I T nog nooit van gehoord.. en M I T dan? staan die 3de ?
caltech is van the big bang theory
pi_131799344
ow ja oke
pi_131799376
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:21 schreef arjan1112 het volgende:
Wat heb je nou aan leiden? De beste advocaten komen uit Nederland ?? pff
Leiden geniet wereldwijd aanzien op het gebied van natuurwetenschappen, de geneeskunde, de sociale wetenschappen, de rechtsgeleerdheid en de letteren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_131799691
nee
graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')