abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131808013
Zijn sommigen hier eigenlijk ook actief binnen de Libertarische Partij?
pi_131808557
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net of de vrije markt een of ander heil doel moet zijn.
Het doel is eerder de overheid niet elk aspect van je (prive)leven laten beheersen en controleren... helaas gebeurt dit steeds meer en meer.

De vrije markt is een bijkomstigheid, maar niet het doel.
pi_131808663
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:48 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Beter van toch, de markt heeft nog iets gestolen van mij. Overheden doen het maandelijks. Jammer dat ik geen resultaten op mijn loonstrook krijg.

Beste Kandij met uw geld hebben we

Een uitkeringsneger een week thuis kunnen houden
Een halve moslim dood kunnen schieten
Een aanbetalings op een flitspaal gedaan.
Er zijn overigens ook weinig producten op de markt waar men zegt, met uw betaling hebben we:

- x aantal CO2 en roet uitgestoten
- x aantal medewerkers gedwongen goedkoper te werken dan een 'living wage' omdat er y werkloosheid is aan de andere kant van de wereld
- x knokploegen ingehuurd om vakbondsvorming te onderdrukken
- x aantal grondstoffen op schadelijke wijze uit de grond gehaald
- onze prijs met x verhoogd, gewoon omdat we het kunnen want we hebben een marktoverwicht
- x betaald aan een schatrijke topsporter om in ons reclamespotje te spelen, om ondanks bovenstaande onszelf van een positief imago te voorzien

in plaats daarvan krijg je slechts een getal, een prijs, en daarmee kun je zogenaamd een 'rationele' overweging maken, die dus alleen maar betrekking heeft op je eigen leven.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_131808872
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:49 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Er zijn overigens ook weinig producten op de markt waar men zegt, met uw betaling hebben we:

- x aantal CO2 en roet uitgestoten
- x aantal medewerkers gedwongen goedkoper te werken dan een 'living wage' omdat er y werkloosheid is aan de andere kant van de wereld
- x knokploegen ingehuurd om vakbondsvorming te onderdrukken
- x aantal grondstoffen op schadelijke wijze uit de grond gehaald
- onze prijs met x verhoogd, gewoon omdat we het kunnen want we hebben een marktoverwicht
- x betaald aan een schatrijke topsporter om in ons reclamespotje te spelen, om ondanks bovenstaande onszelf van een positief imago te voorzien

in plaats daarvan krijg je slechts een getal, een prijs, en daarmee kun je zogenaamd een 'rationele' overweging maken, die dus alleen maar betrekking heeft op je eigen leven.
Ik heb wel de vrijheid die producten te kopen of niet te kopen. Dat is het verschil

Als het genoeg mensen wat boeit wat de proberen niet meer verkocht. Effectiever dan wat voor een overheidsmaatregel dan ook.
pi_131808962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik heb wel de vrijheid die producten te kopen of niet te kopen. Dat is het verschil

Als het genoeg mensen wat boeit wat de proberen niet meer verkocht. Effectiever dan wat voor een overheidsmaatregel dan ook.
Jammer alleen dat het mensen niet boeit. Mensen wisten dondersgoed dat hun Nike-schoenen werden gemaakt door overwerkte Aziatische kinderen, maar dat had nauwelijks invloed op hun koop-gedrag. Dat is Libertopia.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_131808989
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het mensen niet boeit. Mensen wisten dondersgoed dat hun Nike-schoenen werden gemaakt door overwerkte Aziatische kinderen, maar dat had nauwelijks invloed op hun koop-gedrag. Dat is Libertopia.
Kortom de mens is minderwaardig en dient verheven te worden via sociale dwang.

De verheven mens ~O>
pi_131809065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:01 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kortom de mens is minderwaardig en dient verheven te worden via sociale dwang.

De verheven mens ~O>
Nee, dat is niet mijn conclusie. Het boeit de mensen, maar het is voor hen een ver van hun bed-show. Je wordt niet geconfronteerd met die Aziatische kinderen die zich de kanker in werken. Echter, gebeurt dwangarbeid hier om de hoek, dan boeit het al een stuk meer.

Niks verheffen, maar wel via wetgeving voorkomen dat kinderen worden uitgebuit.
pi_131809104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mijn conclusie. Het boeit de mensen, maar het is voor hen een ver van hun bed-show. Je wordt niet geconfronteerd met die Aziatische kinderen die zich de kanker in werken. Echter, gebeurt dwangarbeid hier om de hoek, dan boeit het al een stuk meer.

Niks verheffen, maar wel via wetgeving voorkomen dat kinderen worden uitgebuit.
Okey, en die wetgeving werkt gelukkig goed op dit moment :). Veel beter dan de negatieve reclame die de bedrijven kregen in de jaren 90?
pi_131809135
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Okey, en die wetgeving werkt gelukkig goed op dit moment :). Veel beter dan de negatieve reclame die de bedrijven kregen in de jaren 90?
In Nederland worden werknemers niet uitgebuit en kinderen worden ontzien. Dus ja, die wetgeving werkt hier prima.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:08:05 #35
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_131809164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Nederland worden werknemers niet uitgebuit en kinderen worden ontzien. Dus ja, die wetgeving werkt hier prima.
Die zelfde mensen willen veel goedkope spullen. Schijnbaar is het niet zo erg als een ander wel wordt uitgebuit.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_131809180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij denkt dat Nederlandse werknemers niet worden uitgebuit heb je niet een plaat voor je kop maar een complete container.
pi_131809194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die zelfde mensen willen veel goedkope spullen. Schijnbaar is het niet zo erg als een ander wel wordt uitgebuit.
Exact. Daarom moeten die andere mensen worden beschermd middels wetgeving.
pi_131809241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:08 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Als jij denkt dat Nederlandse werknemers niet worden uitgebuit heb je niet een plaat voor je kop maar een complete container.
In vergelijking met vroeger en de situatie in andere landen valt het enorm mee met die uitbuiting. Maar jij vindt natuurlijk dat werknemers niet worden uitgebuit door hun werkgever, maar door de staat. Nietwaar?
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 14:12:30 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_131809289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In vergelijking met vroeger en de situatie in andere landen valt het enorm mee met die uitbuiting. Maar jij vindt natuurlijk dat werknemers niet worden uitgebuit door hun werkgever, maar door de staat. Nietwaar?
Er gaat nogal een percentage van je loon naar de staat. Pak er eens een loonstrookje bij van jezelf.
Carpe Libertatem
pi_131809361
quote:
15s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er gaat nogal een percentage van je loon naar de staat. Pak er eens een loonstrookje bij van jezelf.
Jaja, iets meer dan duizend euro per maand. I know en ik ben ook groot voorstander van lastenverlichting, want ook ik vind het bizar dat de belasting zo hoog is.
pi_131809389
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De vrije is geen heilig doel. De staat is een heilig doel. De vrije markt is gewoon een natuurlijk evenwicht tussen vraag en aanbod.
Een "natuurlijk evenwicht" is ook een heilig doel. Dat het in de 19e eeuw logisch was dat blanken de baas waren over zwarten zag men ook als een "natuurlijk evenwicht".

Spreken over een "natuurlijk evenwicht" is gevaarlijk ...

"Ik ben niet tevreden met mijn situatie, ik zou graag X willen."
"Joh, maar dat is het 'natuurlijk evenwicht', niet zo zeuren, je hebt X niet nodig."
pi_131809398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

IK vind het erg dat werknemers worden uitgebuit maar ik zie de oplossingen van de staat slechts als contraproductief.

Zoals eerder gesteld ik ben een sociaal mens in daad en woord maar niet via de politiek. Ken genoeg SP/PvdA-ers die alles maar willen verplichten.

Ik verplicht niemand, koop zo duurzaam mogelijk in, rijdt geen auto meer, motiveer het bedrijf waar ik werk duurzaam in te kopen. Scheid mij afval zover mogelijk, werk als vrijwilliger wanneer ik tijd over heb en doneer genoeg geld aan goede kleinschalige doelen.

Hypocriete linkse uitvreters die willen dan nog meer geld van mij? Terwijl ze zelf auto rijden met hun kutbaantjes/uitkeringen en 300+ subsidies in de maand?
pi_131809454
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:16 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

IK vind het erg dat werknemers worden uitgebuit maar ik zie de oplossingen van de staat slechts als contraproductief.

Zoals eerder gesteld ik ben een sociaal mens in daad en woord maar niet via de politiek. Ken genoeg SP/PvdA-ers die alles maar willen verplichten.

Ik verplicht niemand, koop zo duurzaam mogelijk in, rijdt geen auto meer, motiveer het bedrijf waar ik werk duurzaam in te kopen. Scheid mij afval zover mogelijk, werk als vrijwilliger wanneer ik tijd over heb en doneer genoeg geld aan goede kleinschalige doelen.
Je wordt in de huidige situatie ook niet tot die zaken verplicht. Wel aangemoedigd, maar dat staat de overheid vrij.

quote:
Hypocriete linkse uitvreters die willen dan nog meer geld van mij? Terwijl ze zelf auto rijden met hun kutbaantjes/uitkeringen en 300+ subsidies in de maand?
Oke man. Geen idee wat je hier nou mee probeert te zeggen, maar goed.
pi_131809545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wordt in de huidige situatie ook niet tot die zaken verplicht. Wel aangemoedigd, maar dat staat de overheid vrij.

[..]

Oke man. Geen idee wat je hier nou mee probeert te zeggen, maar goed.
Dat links tuig eerst eens bij zichzelf ten rade moet gaan alvorens dingen te willen verplichten aan andere mensen.
pi_131809585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:20 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat links tuig eerst eens bij zichzelf ten rade moet gaan alvorens dingen te willen verplichten aan andere mensen.
Ja, fijn man. Daar heb ik niks mee te bouten en heb daar ook geen boodschap aan. Als je je frustraties over links ergens kwijt wil, dan hoepel je maar lekker een eind op naar NWS of de website van de Telegraaf.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:38:54 #46
379943 Paper_Tiger
pi_131810035
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exact. Daarom moeten die andere mensen worden beschermd middels wetgeving.
Alleen de markt biedt die bescherming.
pi_131810089
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Alleen de markt biedt die bescherming.
Wat is dit nou voor holle kreet? De markt, dat zijn wij met z'n allen. En verleden, heden en toekomst hebben bewezen dat wij in staat zijn anderen te knechten voor financieel gewin. De markt biedt geen bescherming. Dat kan de markt ook niet.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:45:02 #48
379943 Paper_Tiger
pi_131810202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor holle kreet? De markt, dat zijn wij met z'n allen. En verleden, heden en toekomst hebben bewezen dat wij in staat zijn anderen te knechten voor financieel gewin. De markt biedt geen bescherming. Dat kan de markt ook niet.
Die ellende die je noemt was er altijd door wetgeving. Er is i.d.d. een groep mensen die er op uit zijn om anderen te knechten voor hun financieel gewin. Adel, geestelijken en thans politici een hun uitvoerende macht. Dat is nou net waar wij van af willen. Wij willen naar een VRIJE markt waar die types geen kans krijgen. De tucht van de markt geldt dan voor alleen.
pi_131810296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die ellende die je noemt was er altijd door wetgeving. Er is i.d.d. een groep mensen die er op uit zijn om anderen te knechten voor hun financieel gewin. Adel, geestelijken en thans politici een hun uitvoerende macht. Dat is nou net waar wij van af willen. Wij willen naar een VRIJE markt waar die types geen kans krijgen. De tucht van de markt geldt dan voor alleen.
Niet om het een of ander, maar wetgeving heeft juist een einde gemaakt aan kinderarbeid en de 7-daagse werkweek. Dankzij wetgeving hebben werknemers het recht op vakantie verworven. Wetgeving heeft ons de AOW, WW en Bijstand bezorgd. Ik kan zo nog wel effe doorgaan.

Meneertje geschiedvervalsing.
pi_131810319
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:46 schreef Boze_Appel het volgende:

Blijft het argument waar ik van hou over vrijheid. Je bent pas vrij als je beseft dat je toch al fucked bent.
Doug Stanhope _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')