abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:24:31 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131780924
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je komt toch alleen in aanmerking voor strafvermindering bij goed gedrag?
Volkert heeft geen spijt betuigd en aangegeven dat hij het zo weer zou doen. Ik was in de veronderstelling dat de uitspraken van Volkert er net voor zouden zorgen dat hij zijn gehele straf zou moeten uitzitten...
Geen spijt betuigen is hetzelfde als geen goed gedrag? Je hoeft tijdens het uitzitten van je straf geen spijt te hebben of te krijgen, je moet je alleen netjes gedragen, en niet in de problemen komen (of veroorzaken) in de gevangenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:28:05 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131781020
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Feit is dat het een mens is. En ik ben het ook absoluut niet met hem eens, het is een gestoorde gek. Maar wel iemand die zijn straf heeft uitgezeten en dus dezelfde rechten heeft als jij of ik.

Ps: Fortuyn is niet doodgestoken.
Klopt, maar zolang de politie nog geen tijd heeft om een aangifte wegens bedreiging van een jong meisje adequaat te behandelen, en onderop de enorme stapel legt, waarna het meisje vermoord wordt door degene die haar bedreigde, zie ik niet waarom Volkert van der Graaf op voorhand bescherming tegen een onbekende bedreiger zou moeten krijgen?

Laat hem lekker naar Ijsland verhuizen, daar loopt hij vast minder gevaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131781074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, maar zolang de politie nog geen tijd heeft om een aangifte wegens bedreiging van een jong meisje adequaat te behandelen, en onderop de enorme stapel legt, waarna het meisje vermoord wordt door degene die haar bedreigde, zie ik niet waarom Volkert van der Graaf op voorhand bescherming tegen een onbekende bedreiger zou moeten krijgen?

Laat hem lekker naar Ijsland verhuizen, daar loopt hij vast minder gevaar.
Ah, lekker voorbeeld. Gaan we dan ook alle verkeerscontroles per direct stoppen of vind je dat belangrijker dan dat jonge meisje?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:30:10 #129
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131781086
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:10 schreef waht het volgende:

[..]

Ach joh, hij heeft slechts een bekende politicus afgeknald. Dan moet je gewoon een tweede kans krijgen in dit mooie landje.
Ja want een politicus is meer waard dan een "gewone" burger, toch?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:33:33 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131781200
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, lekker voorbeeld. Gaan we dan ook alle verkeerscontroles per direct stoppen of vind je dat belangrijker dan dat jonge meisje?
Nope, maar waarom zou Volkert dan met bewaking op kosten van de belastingbetaler naar de supermarkt moeten? Hij kan toch ook daar gaan wonen waar hij geen Pim-aanhangers in de supermarkt tegenkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:33:40 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_131781204
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Feit is dat het een mens is. En ik ben het ook absoluut niet met hem eens, het is een gestoorde gek. Maar wel iemand die zijn straf heeft uitgezeten en dus dezelfde rechten heeft als jij of ik.

Ps: Fortuyn is niet doodgestoken.
Ja, dat weet ik, en de rationele ik is het ook met je eens.

Maar de gevoelsmens in mij kan er echt niet wakker van liggen als iemand hem omlegt, ik zeg ook nergens dat dat een goed gevoel is ofzo :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:34:26 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131781230
Nou ja, misschien is er nog een voordeel aan die beveiliging.... dat hij hetzelfde geintje niet nog een keer kan uithalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131781283
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope, maar waarom zou Volkert dan met bewaking op kosten van de belastingbetaler naar de supermarkt moeten? Hij kan toch ook daar gaan wonen waar hij geen Pim-aanhangers in de supermarkt tegenkomt.
Ik zeg ook niet dat hij een permanente bodyguard moet krijgen, alleen dat de overheid in grote mate verantwoordelijk is voor zijn veiligheid. Dat kun je ook realiseren door hem ver, ver weg te verhuizen.
pi_131781434
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde, Pim Fortuyn of Wilders, van Gogh zijn mensen waar je het mee oneens bent, intens oneens wellicht, en dat is helemaal prima.

Maar Volkert is iemand die het oneens was met iemand en hem daarom maar gewoon doodleuk, in koele bloede doodstak.

En daarmee verlies je in mijn ogen gewoon een aantal rechten, en JA ik weet dat het maar goed is dat het in het echt niet zo is etc, maar gevoelsmatig zal ik een dansje doen als iemand hem omlegt. Sorry :).
Dit. Mensen hebben geen moeite met Volkert vanwege zijn mening, maar omdat hij anderen met geweld het recht op hun mening ontnam. Klaarblijkelijk is dat voor linkse mensen moeilijke materie.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:43:33 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131781440
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij een permanente bodyguard moet krijgen, alleen dat de overheid in grote mate verantwoordelijk is voor zijn veiligheid. Dat kun je ook realiseren door hem ver, ver weg te verhuizen.
Volkert kan dat zelf ook realiseren door ver weg te verhuizen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131782108
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volkert kan dat zelf ook realiseren door ver weg te verhuizen?
Jep. Ik zeg toch ook niet dat de overheid hem als een president moet behandelen? Lees nou eens gewoon wat ik zeg in plaats van allerlei dingen te suggereren die ik nooit ontkend heb.

Het enige wat ik zeg is dat de overheid mede zorg moet dragen voor zijn veiligheid. Als dat met een enkeltje Zweden gerealiseerd is, alleen maar beter. Hoeven we geen geld uit te geven aan dit misbaksel. Want dat ik het een afschuwelijke man vind staat buiten kijf.

Overigens betwijfel ik of een milieu-activist die net twaalf jaar in de cel heeft gezeten de middelen heeft om te emigreren, maar dat terzijde.
pi_131782188
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dit. Mensen hebben geen moeite met Volkert vanwege zijn mening, maar omdat hij anderen met geweld het recht op hun mening ontnam. Klaarblijkelijk is dat voor linkse mensen moeilijke materie.
Houd toch eens op met dat vermoeiende links-geroep. Mensenrechten waarderen is gelukkig geen politieke trek, en mensen die dom blaten kunnen ook van elke stroming zijn.
pi_131782256
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als je zo gaat beginnen: Iemand die op een forum aankondigt Volkert van der Graaf af te maken en het dan ook doet pleegt een moord met voorbedachte rade.

Wat moet daar volgens de rechtsen de straf voor zijn?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:12:48 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_131782357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je zo gaat beginnen: Iemand die op een forum aankondigt Volkert van der Graaf af te maken en het dan ook doet pleegt een moord met voorbedachte rade.

Wat moet daar volgens de rechtsen de straf voor zijn?
In principe, de normale straf voor moord met voorbedachte rade.

Gevoelsmatig: ff de andere kant op kijken ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_131783324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gevoelsmatig: ff de andere kant op kijken ;).
Als iemand een ernstig misdrijf pleegt heeft hij geen rechten meer? Compleet vogelvrij? Wat een intens middeleeuwse houding zeg. Gaan we meteen weer godslastering actief vervolgen O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:49:10 #141
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131783360
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als iemand een ernstig misdrijf pleegt heeft hij geen rechten meer? Compleet vogelvrij? Wat een intens middeleeuwse houding zeg. Gaan we meteen weer godslastering actief vervolgen O+
Of de sharia invoeren. :X
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131783381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Levenslang dus. Als eis.
pi_131783398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Of de sharia invoeren. :X
Nee, nee. Wij zijn totaal superieur aan die barbaren. Geef het een andere naam en al die regels zijn ineens prima :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:52:44 #144
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131783440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, nee. Wij zijn totaal superieur aan die barbaren. Geef het een andere naam en al die regels zijn ineens prima :D
Je hebt de idee achter mijn post goed door. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Forum Admin woensdag 2 oktober 2013 @ 18:27:21 #145
35723 crew  GGMM
pi_131784335
Het gebeurt niet vaak dat ik het met Remlof eens ben.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_131784349
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat heeft het vervolgen van godslastering nu te maken met het niet zo erg vinden als een intens slecht mens als Volkert van der G. aan zijn einde komt?!

Verklaar je nader zou ik zeggen...
pi_131784370
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat heeft het vervolgen van godslastering nu te maken met het niet zo erg vinden als een intens slecht mens als Volkert van der G. aan zijn einde komt?!

Verklaar je nader zou ik zeggen...
Dat ik het even middeleeuws vind om godslastering te bestraffen als om iemand die zijn straf al heeft uitgezeten (!) vogelvrij te verklaren.
pi_131784375
Schilderen ze gelijk een bullseye op hem?
pi_131785769
De klootzak had gewoon een goede deal, veel geld en een niet al te lange straf voor een nare moord. Nu gaat hij eindelijk genieten van dat geld. Als hij überhaupt kan genieten ervan.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:46:05 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_131787096
quote:
15s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:27 schreef GGMM het volgende:
Het gebeurt niet vaak dat ik het met Remlof eens ben.
Dat is een troostende gedachte na het debacle bij ADO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')