Ook niet hoor. Dan zou hij namelijk nog steeds worden vervolgd en veroordeeld voor (het aanzetten tot) moord. Blijkbaar is de rechtbank ook niet zeker genoeg over dat geweest.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, maar we weten wel van een paar gevallen heel zeker dat hij er anderen voor heeft betaald. Voor doden door eigen hand is inderdaad geen bewijs gevonden, voor het inhuren van andermans handen hiervoor wel.
hij was toch een linksche rakker?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als ie niemand had vermoord was dat niet gebeurt
Je kunt wel mooi vanalles roepen, maar welk Tweede-Kamerlid overtreedt de Grondwet dan precies?quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
OK, schrap Holleeder als voorbeeld, neem Richard Klinkhamer maar, die loopt ook weer vrij rond, heeft nooit spijt betuigd, verdient zelfs aan zijn daden door het boek "Woensdag, gehaktdag".
Verder ben ik niet zo thuis in moordenaars, maar ze worden vrijgelaten zonder openbare spijtbetuiging, en het gaat mij om het overtreden van artikel 1 door een zittend lid van onze tweede kamer, en daar gaan ze nog heel veel problemen mee krijgen, denk ik.
Waarom is dit discriminatie? En zeg je nou dat Teeven lid is van de Tweede Kamer?quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
Uit Wikipedia:
In artikel 1 van de grondwet wordt het de overheid verboden om te discrimineren.
Grondwet
Artikel 1 van de Nederlandse grondwet, luidt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".
Hierbij moet aangetekend worden, dat dit artikel, net zoals alle Grondwetsartikelen, de relatie tussen overheid en burgers betreft en dus niet die tussen de burgers onderling. Het verbiedt de Overheid dus, om als zodanig burgers "op welke grond dan ook" te discrimineren. Het gaat er dan met name om, of in gelijke gevallen een vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur bestaat.
En dit artikel heeft Teeven overtreden, met instemming van de rest zonder twijfel.
Inderdaad. Öneryildiz en zo.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:06 schreef Tchock het volgende:
Dat 'vind' je verkeerd. Het is al heel erg lang algemeen aanvaard dat een Staat in het naleven van de mensenrechten van zijn burgers een positieve verplichting kan hebben (dat wil zeggen, een verplichting om iets te doen in tegenstelling tot een verplichting om zich er juist niet tegen te bemoeien).
Verantwoordelijkheid hangt altijd samen met aansprakelijkheid. Ik vind het te ver gaan om aansprakelijkheid van de Staat aan te nemen, bij een eventuele moord op Volkert, omdat zij hem niet beschermd hebben. Er zijn zoveel ex-veroordeelden die gevaar lopen, met name in het criminele circuit. Het zou te duur zijn om iedereen die bedreigd wordt maar bodyguards te geven. Bij een onmiddellijke dreiging kun je eventueel iemand tijdelijk beschermen. Maar wanneer dit niet gebeurd zou ik nog geen aansprakelijkheid willen aannemen.quote:De staat is net zo goed verantwoordelijk voor zijn veiligheid als voor die van, bijvoorbeeld, de heer Wilders. Of voor jou en mij.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]want hij is al persona non grata. En volgens mij weet hij dat zelf ook wel.
Hij heeft samen met zijn vrouw ook een koophuis. Het was ook in het nieuws ten tijde van de moord dat Van der Graaf en/of zijn vriendin vlak voor de moord een grote som geld had ontvangen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bekostigen.... dat hij een identiteitswijziging ondergaat zal me een worst wezen, maar dat mag hij gewoon zelf betalen.
Heeft hij nog steeds een relatie met zijn vrouw?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hij heeft samen met zijn vrouw ook een koophuis. Het was ook in het nieuws ten tijde van de moord dat Van der Graaf en/of zijn vriendin vlak voor de moord een grote som geld had ontvangen.
Dus: enkeltje Rian Air en toedeledokie Volkert.
Precies. Allemaal extra kosten omdat een stel debielen denken dat ze boven de wet staan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:04 schreef anonymoussie het volgende:
Zijn vrouw werd toch ook bedreigd enzo. Toen moest zij (en kids?) in veiligheid worden gebracht.
Dat zullen ze heus niet gedacht hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Allemaal extra kosten omdat een stel debielen denken dat ze boven de wet staan.
Ik denk het wel eigenlijk. Die werden wakker en dachten laten we vandaag eens lekker gek doen. Of nee, we doen er nog een paar scheppen bovenop en gaan ons als debielen gedragen! Ja, dat gaan we doen!quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zullen ze heus niet gedacht hebben.
Ja, en je mag ook geen mensen vermoorden, toch doen sommige mensen dat.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat mag omdat wij in Nederland een paar wetten hebben. De belangrijkste is de Grondwet, die begint met een artikel waarin in plechtige woorden staat dat iedereen in Nederland in gelijke omstandigheden gelijk behandelt moet worden.
Andere vrijgelaten moordenaars hebben geen politieke moord op hun naam staan in Nederland.quote:Andere vrijgelaten moordenaars, en die zijn er zat, is ook niet gevraagd om (openlijk) spijt te betuigen van hun daden. Willem Holleeder bijvoorbeeld is na het uitzitten van zijn straf vrijgelaten, zonder dat hij op zijn knietjes om vergeving moest smeken en zich de haren uit het hoofd trekkend berouw moest tonen.
Wat een manier van discussieren...quote:En hoe weet jij zo zeker dat Volkert geen spijt heeft? Spreek je hem soms geregeld?
Lekker eenzijdig, maar het zooitje werd echt niet alleen gemaakt door Fortuyn's achterban.quote:Ik vraag me af of Volkert geen spijt heeft: gezien het zootje dat Fortuijns achterban er daarna van gemaakt heeft kan je een dynamo aansluiten op de in zijn graf rondtollende Pim, en zal Volkert zich ook vanaf het moment dat hij weer kranten mocht lezen duchtig achter de oren hebben gekrabd.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:(Met Pim hadden we geen JSF gehad, die wilde alleen de marine overhouden en land- en luchtmacht totaal afschaffen).
telegraafquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja, en je mag ook geen mensen vermoorden, toch doen sommige mensen dat.
[..]
Andere vrijgelaten moordenaars hebben geen politieke moord op hun naam staan in Nederland.
[..]
Wat een manier van discussieren...
Maar er was een programma een tijdje terug: Edwin (de neef) zoekt Fortuyn. Daarin was Volkert heel duidelijk over zijn spijt.
[..]
Lekker eenzijdig, maar het zooitje werd echt niet alleen gemaakt door Fortuyn's achterban.
Bovendien was er nog een Leefbaar Rotterdam die er geen zooitje van maakte. Overigens hebben sommige ex-LPFers gewoon een gemeentelijke politieke partij met zetels.
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Nee, ik weet dat Pim Fortuyn alleen de marine wilde overhouden, omdat ik -kennelijk in tegenstelling tot zijn andere fans- zijn boek "De puinhopen van 8 jaar paars" heb gelezen.quote:
prima tochquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat Pim Fortuyn alleen de marine wilde overhouden, omdat ik -kennelijk in tegenstelling tot zijn andere fans- zijn boek "De puinhopen van 8 jaar paars" heb gelezen.
Ik zal het jullie makkelijk maken: pagina 175, zoek het maar even op, daar staat:
"... Eens temeer bleek hieruit dat de minister van Defensie zijn departement en de krijgsmacht niet kent, laat staan beheerst, hetgeen overigens voor de meeste paarse bewindslieden geldt. In dit land maken ambtenaren al dan niet in uniform of toga de dienst uit en niet de politieke bestuurders en de volksvertegenwoordiging, zo simpel is dat. Om nu aan deze enormiteit een einde te maken, zijn naast de bovenvermelde sanering de volgende maatregelen nodig:
1. Opheffing van de Koninklijke Landmacht.
2. Opheffing van de Koninklijke Luchtmacht.
3. De Koninklijke Marine wordt de enige krijgsmacht die ons land nog telt.
4. In de Koninklijke Marine Luchtvaartdienst wordt het vliegend materieel en personeel van de huidige Koninklijke Luchtmacht geïntegreerd.
5. In het Korps Mariniers worden die onderdelen van de Koninklijke Landmacht geïntegreerd die nodig zijn voor defensie- en vredesoperaties op de grond.
6. Er komt een admiraliteit voor de gehele aldus hervormde krijgsmacht, de Koninklijke Marine.
7. Die admiraliteit bestaat uit een admiraal (de door mij sterk opgewaardeerde functie van de huidige chef defensiestaf) en drie vice-admiraals, te weten: a. een vice-admiraal varend materieel en manschappen; b. een vice-admiraal grondtroepen en materieel; c. een vice-admiraal vliegend materieel en personeel. De admiraliteit functioneert als een Raad van Bestuur voor de krijgsmacht, de vice-admiraals daarnaast als divisiedirecteuren voor respectievelijk, zee-, land-, luchttroepen.
8. Boven de admiraliteit staat de minister c.q. staatssecretaris van Defensie, daarin op het managementterrein geassisteerd door de secretaris-generaal van het ministerie van Defensie.
9. Het ministerie van Defensie wordt teruggebracht tot een klein faciliterend apparaat voor de minister c.q. staatssecretaris en voor de krijgsmacht, de Koninklijke Marine. Dit kwalitatief hoogwaardige apparaat ondersteunt de bewindspersoon bij het ontwikkelen van beleid en defensiestrategie en controleert op hoofdlijnen de krijgsmacht op basis van vooraf overeengekomen targets inzake prestaties en uitvoering van het beleid."
Daarom snap ik ook niet dat er ook maar iemand is die geloofde dat hij echt de ochtend van zijn dood met dat vliegtuigspottertje heeft gebeld en gezegd: "Dat vliegtuig Mat, toch maar doen."
Ik zou zeggen, lees dat boekje eens, er staan best wel verstandige dingen in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |