Ok, dank!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
In alle stromingen inde Islam bezoeken mensen de graf van hun overleden dierbaren. Maar dat mag omdat dat in de Islamitische bronnen staat. Alleen bij het grafbezoek moeten ze tot Allah bidden (gebeden doen) en niet tot de dode zelf.
Ja dat is oreces zo. Maar je mag niet in de geloofsleer (Aqiedah) verschillen. Daarmee bedoel ik de vijf zuilen van de Islam. Daar verschillen zeer verdwaalde sektes wel in (zowel bij soennieten en sjiieten).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies. Verschillende interpretaties. En waar komen die vandaan? Verschillende ahadith. Snap je mijn punt? Je kunt niet zeggen dat graven bezoeken verboden is omdat het in Hadith X staat, terwijl de tegenpartij Hadith X niet erkent.
Natuurlijk mogen ze hem/haar herdenken, maar niet tot hem/haar bidden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank!
Maar ze mogen hen toch wel herdenken/herinneren neem ik aan?
Ok dank!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze hem/haar herdenken, maar niet tot hem/haar bidden.
Ja tochquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:07 schreef IPA35 het volgende:
Hadith volgen en dan anderen van shirk durven te beschuldigen, lekker bezig Soennieten.
Waarom? Daar zijn ook verschillen in. En dat heeft niks met dwaling te maken. 3adl(gerechtigheid), is bij sjiieten 1 van de 5 zuilen van de Islam. Imameh(geloof in de Imams) is een andere. Deze 2 komen bij soennieten niet voor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja dat is oreces zo. Maar je mag niet in de geloofsleer (Aqiedah) verschillen. Daarmee bedoel ik de vijf zuilen van de Islam. Daar verschillen zeer verdwaalde sektes wel in (zowel bij soennieten en sjiieten).
Wannabe moslim.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:07 schreef IPA35 het volgende:
Hadith volgen en dan anderen van shirk durven te beschuldigen, lekker bezig Soennieten.
Waarom?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:09 schreef De_Ilias het volgende:
Wie durft deze Hadieth van de geliefde profeet te vertalen?
إن الله قد اتخذني خليلا كما اتخذ إبراهيم خليلا ولو كنت متخذا من أمتي خليلا لاتخذت أبا بكر خليلا ألا وإن من كان قبلكم كانوا يتخذون قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد ألا فلا تتخذوا القبور مساجد فإني أنهاكم عن ذلك
Omdat ik het niet kan lezen?quote:
Owh. Orakel van Delphi-achtig? Of moet ik het anders zien?quote:
Ik heb net döner op, nu vind ik dat ik takfir plegen mag.quote:
Ik kan je alleen dit met zekerheid zeggen en dat is diegene die het hoorde te begrijpen heeft het begrepen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh. Orakel van Delphi-achtig? Of moet ik het anders zien?
Of neem je me in de maling?
En laatst at je bij de Joden. Ik vertrouw jou niet meer.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb net döner op, nu vind ik dat ik takfir plegen mag.
Triggershot ik wil nog mijn excuses aanbieden toen der tijd ik jou vaak heb lastig gevallen in andere topics.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan je alleen dit met zekerheid zeggen en dat is diegene die het hoorde te begrijpen heeft het begrepen.
Zie editquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan je alleen dit met zekerheid zeggen en dat is diegene die het hoorde te begrijpen heeft het begrepen.
Flauw hoor. Nu mķet ze het wel wetenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |