abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131820211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pas op hoor, of hij kat jou ook af omdat je Aloulou niet bent.. :P
Noord-Afrikaanse mannen zijn zo en ik ben het redelijk gewend. XD
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_131820438
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:23 schreef Baklava95 het volgende:
Ten eerste ik beschuldig het mainstream soennnisme niet van dwaling. Ik ben alleen tegen extreme soefis die afgedwaald zijn en hun eigen scheicks (saints) aanbidden.

Ik zeg hier ook niet dat ik een volgeling ben van Ibn tayimma of ibn Abdulwahhab.
Ik geef slechts objectieve informatie over het salafisme, om het voor Whiskers didelijk te maken.
Waarom beschuldig jij mij van Takfirisme. Ik heb nooit gezegd dat ik een wahabi ben
(dat zijn alleen arabieren en berbers) en toch beschuldigt iedereen me hiervan. ;( :'( :'(
In dat geval klopt het inderdaad, zo beschouwen zij zichzelf.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:28 schreef Mathemaat het volgende:
Trek je niets aan. Hij staat bekend om zijn wahabi-salafi-haat.
Haat is een groot woord, ik leg er niet s'nachts wakker van en ik vind dat een salafi alle recht heeft zijn geloof te beleiden zoals hij wil en zal dat verdedigen. Ben geen Assadaanhanger dus die ze aan de hoogste boom wil ophangen en uitroeien. Dat is namelijk haat.

Wel heb ik grote problemen met de echte salafistische ideologie, die is gewoon zeer intolerant tegen alle andere niet-salafitsiche vormen van de Islam. En dan heb ik het dus over zij die als grondslag Muhammed ibn Abdelwahhab's boeken nemen ("Kitab Tawhid, Nawaqidh al-Islam" etc) en vandaaruit de Islam interpreteren. Op persoonlijk vlak zijn er genoeg relaxte salafisten te vinden en paar die ik al jaren ken behoren tot een van de salafistische subgroepen (waaronder madkhalis zoals Ilias), maar op groepsbasis en zeker op maatschappelijk vlak wordt het in elk land een probleem als deze groep te groot gaat worden. Je krijgt intolerantie en geweld, en dat is zeker in de leer terug te vinden. Beste voorbeeld is het boek wat ik noemde ("Onwaan al-Majd") daarop na te slaan wat betreft de ontstaansgeschiedenis betreft en grondlegger en eerste volgelingen zelf.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_131820807
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Trek je niets aan. Hij staat bekend om zijn wahabi-salafi-haat.
Dit heeft helemaal niks met Wahhabi-salafi haat te maken. Iemand anders begon als een koekwaus te praten over hoe Salafisme/Wahhabisme de pure zuivere Islam was(en daarmee andere moslims automatisch beschuldigen van allerlei vernieuwigen en shirk/bid3a). Je mag best vinden dat het de pure zuivere Islam is en zo, maar dat heeft in dit topic gewoon geen toegevoegde waarde. Je kunt hoogstens uitleggen waar Salafisme voor staat.

Je bent vast bekend met de volgende Arabische gezegde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat geldt hier ook.
Sorry, heb hier geen Nederlandse vertaling voor.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:00:20 #129
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131821741
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Baklava heb jij een baard?
Nee ik ben gladgeschoren (serieus, ik heb geen baard).
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:01:49 #130
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131821817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Mag alleen Aloulou op je reageren dan?

Verder wilde ik je dus laten weten dat NIET iederéén je beschuldigd van iets en dat ik je bijdragen wel op prijs stel. Mijn dank is een kattige post van jou..

No good deed goes unpunished -O-
Oke zo bedoelde ik het niet. ;) ;)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:02:41 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131821865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Oke zo bedoelde ik het niet. ;) ;)
Zand erover ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:08:19 #132
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131822145
quote:
8s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niks met Wahhabi-salafi haat te maken. Iemand anders begon als een koekwaus te praten over hoe Salafisme/Wahhabisme de pure zuivere Islam was(en daarmee andere moslims automatisch beschuldigen van allerlei vernieuwigen en shirk/bid3a). Je mag best vinden dat het de pure zuivere Islam is en zo, maar dat heeft in dit topic gewoon geen toegevoegde waarde. Je kunt hoogstens uitleggen waar Salafisme voor staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat geldt hier ook.
Peunage en Aloulou zijn mijn grootste rivalen. zijn er nog meer mensen in de anti-Baklava kamp. ~O>
pi_131822306
Na de Shahada mensen nog als rivalen zien, zeer in de geest van Salafi Salih. :')
pi_131822316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]
, maar op groepsbasis en zeker op maatschappelijk vlak wordt het in elk land een probleem als deze groep te groot gaat worden. Je krijgt intolerantie en geweld, en dat is zeker in de leer terug te vinden. Beste voorbeeld is het boek wat ik noemde ("Onwaan al-Majd") daarop na te slaan wat betreft de ontstaansgeschiedenis betreft en grondlegger en eerste volgelingen zelf.
Dat wordt het altijd in een islamitisch land zodra een andere groep de meerderheid begint te vormen en heeft naar mijn mening weinig te maken met principes. Zo is lenen met rente keihard verboden binnen de islam, meer dan buitenechtelijk seks. Maar toch heeft bijna elke moslim in Nederland keihard schijt eraan en doet het alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik word er gewoon niet goed van XD
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:16:04 #135
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131822616
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Na de Shahada mensen nog als rivalen zien, zeer in de geest van Salafi Salih. :')
Zij beginnen, met mij afkraken en ze begrijpen me telkens verkeerd.

Trouwens er zijn de volgende verschillen tussen mij en een Salafi.

1. Salafisten zijn meestal Arabs and Berbers. ik ben geen van beide.

2. Salafisten zijn in een zeer strenge Islamitische milieu opgevoed of zijn later geradicaliseert.
Ik ben meer relaxt en meer cultureel opgevoed. Later ging ik mij verdiepen in de Islam.

Maar je moet wel eerlijk zijn. Oke ik ben absoluut geen Salafi, maar hun definitie van Tawheed en het volgen van de Quran en Sunnah vind ik wel goed hoor.

Duidelijk }:| }:| }:| }:| }:|
pi_131822678
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Als jij de muntthee zet en koekjes maakt, dan wil ik erbij komen zitten als broeder in geloof. :@
pi_131822861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Als jij de muntthee zet en koekjes maakt, dan wil ik erbij komen zitten als broeder in geloof. :@
Jij hebt idd geen uitnodiging nog broeder.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:19:47 #138
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131822882
quote:
8s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

SPOILER
En dat geldt hier ook.
Oke Peunage waar heb ik andere Moslims verkettert. (behalve extreme dwalende soefis en sjietten die de drie Kaliefen voor Ali uitschelden en verketteren)
Ik heb nog nooit andere moslims (soennieten en sjiieten) beschuldigt van ketterij.
Je mag alleen takfir doen over iemand als je daar duidelijk bewijs voor is en als die persoon niet gedwongen werd tot shirk of onwetend was. Voor de rest moet je het aan Allah overlaten.
pi_131822901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:16 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

2. Salafisten zijn in een zeer strenge Islamitische milieu opgevoed of zijn later geradicaliseert.
Ik ben meer relaxt en meer cultureel opgevoed. Later ging ik mij verdiepen in de Islam.

Maar je moet wel eerlijk zijn. Oke ik ben absoluut geen Salafi, maar hun definitie van Tawheed en het volgen van de Quran en Sunnah vind ik wel goed hoor.

Dit staat natuurlijk haaks op een eerdere post die jij maakte over de Salaf, dat weet je toch?
Dus niet zo raar als je verkeerd begrepen bent.
pi_131822964
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:16 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Met Salafi Salih bedoel ik nou niet bepaald de Salafisten van vandaag.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:21:48 #141
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131823017
quote:
17s.gif [donderdag 3 oktober 2013 21:19 schreef Triggershot het volgende:[/b]

[..]

Jij hebt idd geen uitnodiging nog broeder.
Mag ik ook als broeder. :) :)
pi_131823079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:21 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Mag ik ook als broeder. :) :)
Ik ben daar heel selectief in.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:23:48 #143
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131823149
Oke mensen beginnen me op dit topic te haten.

:X
pi_131823241
Neuh, laat alleen niet iedereen zomaar toe aan mijn tafel.
pi_131823508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:19 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Oke Peunage waar heb ik andere Moslims verkettert. (behalve extreme dwalende soefis en sjietten die de drie Kaliefen voor Ali uitschelden en verketteren)
Ik heb nog nooit andere moslims (soennieten en sjiieten) beschuldigt van ketterij.
Je mag alleen takfir doen over iemand als je daar duidelijk bewijs voor is en als die persoon niet gedwongen werd tot shirk of onwetend was. Voor de rest moet je het aan Allah overlaten.
Wat niet in jouw straatje past noem jij vernieuwing en shirk toch? Dus dat mensen een graf bezoeken, dat zie jij als grafaanbidding. Dat is gewoon een compleet nieuwe standaard ontwikkelen voor je zelf.

Ik kan, als ik dom was, hetzelfde doen. Wanneer jij bidt doe je dat richting de Kaaba. Dus jij aanbidt de grote zwarte steen in plaats van Allah. Wanneer je bidt doe je je hoofd op de grond, dus aanbid je de grond/aarde. Iedereen die aan het bovenstaande voldoet is van 'het ware pad' af en houden zich niet aan de zuivere Islam. Wat betekent dit voor die 1,5 miljard moslims die het zo doen?

Daarom zei ik het eerder al tegen Mathemaat;
ثبت العرش ثم أنقش

Bewijs eerst dat jouw bewering klopt(mensen die een graf bezoeken aanbidden het, mensen die richting Kaaba bidden aanbidden het, etc.) en ga dan de discussie aan(of het juist/Islamitisch is).
pi_131823577
quote:
8s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat niet in jouw straatje past noem jij vernieuwing en shirk toch? Dus dat mensen een graf bezoeken, dat zie jij als grafaanbidding. Dat is gewoon een compleet nieuwe standaard ontwikkelen voor je zelf.

Ik kan, als ik dom was, hetzelfde doen. Wanneer jij bidt doe je dat richting de Kaaba. Dus jij aanbidt de grote zwarte steen in plaats van Allah. Wanneer je bidt doe je je hoofd op de grond, dus aanbid je de grond/aarde. Iedereen die aan het bovenstaande voldoet is van 'het ware pad' af en houden zich niet aan de zuivere Islam. Wat betekent dit voor die 1,5 miljard moslims die het zo doen?

Daarom zei ik het eerder al tegen Mathemaat;
ثبت العرش ثم أنقش

Bewijs eerst dat jouw bewering klopt(mensen die een graf bezoeken aanbidden het, mensen die richting Kaaba bidden aanbidden het, etc.) en ga dan de discussie aan(of het juist/Islamitisch is).
Wajoo, jij bent echt dom aah broer.
pi_131823670
quote:
8s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wajoo, jij bent echt dom aah broer.
:{w
pi_131823709
quote:
8s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

:{w
Ik bedoel jullie sjieten aanbidden en graven en een zwarte steen, double shirk.
pi_131823742
quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik bedoel jullie sjieten aanbidden en graven en een zwarte steen, double shirk.
Je weet hoe we rollen. Als je het doet, doe het dan goed.
pi_131823802
quote:
8s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je weet hoe we rollen. Als je het doet, doe het dan goed.
Daarom, jullie zijn de enige 'mushriqun' die gewoon vrijblijvend Mekka binnen mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')