We hebben juist een overschot aan lettersquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:45 schreef De_Coulance het volgende:
Arabieren hebben sommige letters nog niet, ze lopen een beetje achter.
Dat zijn letters die in het Latijns alfabet niet voorkomen. In Arabische internettaal gebruikt men daarvoor cijfers.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even iets heel anders: hoezo die cijfers ipv letters?
quote:2 () hamza (a'a)
3 () ein (a)
5 () kha (kh)
6 () ta'a (t)
7 () ha'a (h)
9 () saad (s)
7' () kha (kh) alt.
3' () gheen (gh)
9' () daad (d)
Dankquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat zijn letters die in het Latijns alfabet niet voorkomen. In Arabische internettaal gebruikt men daarvoor cijfers.
[..]
Weet ik toch.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
We hebben juist een overschot aan letters
Arabisch is echt een hele oude en ontwikkelde taal.
Sterker nog. Als ik nu 1000+ jaar terug in de tijd zou gaan naar het Arabisch schiereiland zouden we elkaar nog kunnen verstaanquote:
Ik jou niet hoorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sterker nog. Als ik nu 1000+ jaar terug in de tijd zou gaan naar het Arabisch schiereiland zouden we elkaar nog kunnen verstaan
Interessantquote:
Gewoon wat het inhoudt, dus dank je.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:04 schreef De_Ilias het volgende:
Wat wou men weten over Salafiyah? Salafiyah is namelijk gewoon Islaam in haar zuivere vorm. De Essentie van de Salafie Methodiek is namelijk het opvolgen van de Koran en de Sunnah (traditie) met het begrip van de vrome voorgangers (zoals de metgezellen van de profeet Mohammed).
En de rest volgt de onzuivere Islam?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:04 schreef De_Ilias het volgende:
Wat wou men weten over Salafiyah? Salafiyah is namelijk gewoon Islaam in haar zuivere vorm. De Essentie van de Salafie Methodiek is namelijk het opvolgen van de Koran en de Sunnah (traditie) met het begrip van de vrome voorgangers (zoals de metgezellen van de profeet Mohammed).
Ik zit nu dit te kijken:quote:
En wat met de rest van de moslimwereld? Is dit het zoveelste strominkje dat de absolute waarheid claimt?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:04 schreef De_Ilias het volgende:
Jah, die hebben een bord voor hun kop.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:16 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
En wat met de rest van de moslimwereld? Is dit het zoveelste strominkje dat de absolute waarheid claimt?
Die duurt een beetje lang, en ik moet morgen vroeg uit de verenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zit nu dit te kijken:
Wel interessant.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij is het niet eens met de naamsaanduiding.
Volgens mij vinden Salafisten de aanduiding 'Wahabiet' shirk.
Waar denk je dat "salafiyyah/salafisme" naar verwijst? Het woord "salaf" betekent "voorgangers/voorvaderen". Het verwijst ook naar mensen die in hun graven liggen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Al-Wahhaab was een man. Zij willen niet vernoemd worden naar een man omdat dit zou impliceren dat ze hem volgen ipv God; shirk.
Volgens mij moet je dat tegen De_Ilias zeggenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:22 schreef Tevik het volgende:
[..]
[..]
Waar denk je dat "salafiyyah/salafisme" naar verwijst? Het woord "salaf" betekent "voorgangers/voorvaderen". Het verwijst ook naar mensen die in hun graven liggen.
Het geeft een heel goed beeld van wie de Nizari's zijn (of althans hun leider want de daadwerkelijke religie wordt niet echt belicht).quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die duurt een beetje lang, en ik moet morgen vroeg uit de veren
Islam in haar zuivere vorm is Islam, zoals een cirkel in zijn zuivere vorm een cirkel is en geen vierkant.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:04 schreef De_Ilias het volgende:
Salafiyah is namelijk gewoon Islaam in haar zuivere vorm.
Wat bedoel je daarmee.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:56 schreef De_Coulance het volgende:
Baklava, jij voldoet echter wel aan mijn vooroordelen voorlopig.
Of tegen mij.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat tegen De_Ilias zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |