Oh, lachen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:15 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
IPA is welkom bij mij in Marokko.
Mja, moskee in Madinah maar slopen dan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij gaat zelfs verder, je mag geen moskee op een graf bouwen.
Dat waren ze inderdaad van plan in de 19de eeuw.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, moskee in Madinah maar slopen dan?
Tot ze een paar rake klappen kregen van de Ottomanen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat waren ze inderdaad van plan in de 19de eeuw.
Ah, ok.. Dat gaat er dus weer over dat je de doden niet mag aanbidden (als (af)god)?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:28 schreef De_Ilias het volgende:
إن الله قد اتخذني خليلا كما اتخذ إبراهيم خليلا ولو كنت متخذا من أمتي خليلا لاتخذت أبا بكر خليلا ألا وإن من كان قبلكم كانوا يتخذون قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد ألا فلا تتخذوا القبور مساجد فإني أنهاكم عن ذلك
De profeet Mohammed zei: "Voorwaar, Allaah heeft mij genomen als een Galiel (Een vriend met een grote bond), net zoals hij Ibrahiem (Abraham) heeft genomen als een Galiel. En als ik vanuit mijn gemeenschap een Galiel zou nemen dan had ik Abu Bakr (een metgezel van de profeet) als een Galiel genomen. Is het dan niet zo dat zij die voor jullie kwamen dat zij de graven van hun Profeten en Vromen namen als Moskeeën? Neemt de graven niet als moskeeën, voorwaar ik waarschuw jullie hiervoor!"
Geef eens gewoon antwoord.. Volgens Baklava mag het. Graven bezoeken van dierbaren en bidden voor hen (tot allah).quote:
O.a. Ik zelf heb zelf met mijn eigen ogen gezien hoeveel afgoderij er in Marokko plaats vindt, dan spreek ik vooral over de plekken waar de "vrome" zijn begraven.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok.. Dat gaat er dus weer over dat je de doden niet mag aanbidden (als (af)god)?
Ik zeg toch ja?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geef eens gewoon antwoord.. Volgens Baklava mag het. Graven bezoeken van dierbaren en bidden voor hen (tot allah).
Volgens jou mag dat niet?
Ik lees dat dus andersquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:
Beetje rare hadith. Hij pakt meteen 2 van de grootste problemen met sjiieten aan, die verder compleet niks met elkaar te maken hebben. Aboe bakr komt na mij, oke prima, maar waarom begint hij dan over moskeeën over graven bouwen?
En wie had pre-Islam moskeeën op een graf gebouwd?
Het ging mij niet om abu bakr, meer om de graven issue.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:
Beetje rare hadith. Hij pakt meteen 2 van de grootste problemen met sjiieten aan, die verder compleet niks met elkaar te maken hebben. Aboe bakr komt na mij, oke prima, maar waarom begint hij dan over moskeeën over graven bouwen?
Waarom dat vraagteken dan?quote:
Tsja, doet mij denken aan de heiligen in de katholieke kerk. Daar mag dat dus wel..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:30 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
O.a. Ik zelf heb zelf met mijn eigen ogen gezien hoeveel afgoderij er in Marokko plaats vindt, dan spreek ik vooral over de plekken waar de "vrome" zijn begraven.
Joden / Christenen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:
Ja ik denk dat gebedsruimte beter staat. Dank!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Joden / Christenen.
Masjid kan je wmb beter vertalen als gebedsruimte.
Wat ik net zei:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hoe lees jij het dan?
quote:Ah, ok.. Dat gaat er dus weer over dat je de doden niet mag aanbidden (als (af)god)?
Het is 1 hadith vriend. Eerst gaat het over wie de profeet moet opvolgen. Oke, geen probleem. MAar dan begint hij heel random over graven. Waarom?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:31 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het ging mij niet om abu bakr, meer om de graven issue.
Staaltje miscommunicatie van jewelste dusquote:
روى مسلم في صحيحه عن جندب بن عبد الله البجليquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is 1 hadith vriend. Eerst gaat het over wie de profeet moet opvolgen. Oke, geen probleem. MAar dan begint hij heel random over graven. Waarom?
Waar komt deze hadith vandaan?
Politieke opvolging na zijn dood, en niet te vervallen in oude fouten van groepen gelovigen na de dood van de profeet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is 1 hadith vriend. Eerst gaat het over wie de profeet moet opvolgen. Oke, geen probleem. MAar dan begint hij heel random over graven. Waarom?
Waar komt deze hadith vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |