Caleidoscoop?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:34 schreef Dimens het volgende:
Wie kan mij helpen. Hoe heet zo'n rond ding waar de binnenkant vol zit met plaatjes en in het midden met spiegels dat dan rond draait en dan zie je een klein filmpje?
Nee dat is het niet. Het is net een soort carrousel maar dan kijk je erin.quote:
Dit?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:34 schreef Dimens het volgende:
Wie kan mij helpen. Hoe heet zo'n rond ding waar de binnenkant vol zit met plaatjes en in het midden met spiegels dat dan rond draait en dan zie je een klein filmpje?
Bijna ja. Maar niet helemaal. Die plaatjes op zo'n Phenakistoscope zitten dan tegen de binnenwand van zo'n rond ding en in het midden zitten spiegels en via die spiegels kun je dan die plaatjes zien.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:09 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Phenakistoscope
Ochja, inderdaad. Die schijf draait rond voor een venstertje en niet zoals jij het omschreeft.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bijna ja. Maar niet helemaal. Die plaatjes op zo'n Phenakistoscope zitten dan tegen de binnenwand van zo'n rond ding en in het midden zitten spiegels en via die spiegels kun je dan die plaatjes zien.
Inderdaad! Waarom wil je het eigenlijk weten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:13 schreef Dimens het volgende:
Ah, een Zoötroop. Via die link heb ik het gevonden. Praxinoscope heten ze blijkbaar ook.
Hetzelfde effect als dat je met een zootroop hebt, heb je ook met backlight blinking bij een LCD televisie en bij Hertz bij een plasma televisie.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:16 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Inderdaad! Waarom wil je het eigenlijk weten.
Ik heb vandaag tapas op bij de griekquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:29 schreef Amarantha het volgende:
Verveel me dood, ga voor de gein maar eens vroeg slapen. Morgen moet ik hout zagen hier, nog 2 wc's schoonmaken, kamer opruimen/schoonmaken. Mweh. Wellicht doe ik dat laatste zo nog even
Jij bent bij de griek geweest?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:31 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik heb vandaag tapas op bij de griek
Nja veel vlees gegeten hequote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:32 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Jij bent bij de griek geweest?*jaloers*
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:35 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Nja veel vlees gegeten heen wij gaan natuurlijk ook nog een keertje
hout zagen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:29 schreef Amarantha het volgende:
Verveel me dood, ga voor de gein maar eens vroeg slapen. Morgen moet ik hout zagen hier, nog 2 wc's schoonmaken, kamer opruimen/schoonmaken. Mweh. Wellicht doe ik dat laatste zo nog even
Boerenkool van oma is altijd fijnquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:36 schreef Amarantha het volgende:
Grieks eten
Italiaans eten
Indiaas eten
En zo kan ik doorgaan. Buitenlandse keuken is zoveel beter dan de Nederlandse
Voor de houtkachel hier in de kelder en woonkamerquote:
Moet toegeven stampot rauwe andijvie is wel erg fijnquote:
Wie houdt van hout en wie drinkt ze koud.quote:
Met spek en worstquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:39 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Voor de houtkachel hier in de kelder en woonkamer
[..]
Moet toegeven stampot rauwe andijvie is wel erg fijn
in 2013 nog een houtkachel hebben, ik had dr een in frankrijk, op het plattelandquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:39 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Voor de houtkachel hier in de kelder en woonkamer
[..]
Moet toegeven stampot rauwe andijvie is wel erg fijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |