Leuk al die links enzo van je, maar alles staat gewoon op youtube hoorquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:44 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Welke bron heb jij, om mij te bewijzen dat je niet betrokken was bij een onopgeloste moord?
Er is een reden voor het 'habeas corpus', waarin wordt bepaald dat je onschuldig bent, tot het tegendeel bewezen is. En dat is altijd lastig in discussies zoals deze, die geen rechtszaal zijn, waar bewijzen kunnen worden overlegd, en hoor-en-wederhoor kunnen plaatsvinden. Dus moeten we het doen met wat we hebben. En Human Rights Watch is moreel corrupt. Dat maakt die organisatie onbetrouwbaar als ze zomaar iets zeggen, zonder de concrete bewijzen te overleggen. In het bijzonder in dit 'dossier', waar hun voornaamste geldschieters, George Soros en de Saoedi's buitengewoon veel belang aan hechten.
LMGTFYquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hey
Ik heb vernomen dat het overgrote deel bij mij in de klas geen idee heeft wat er nou echt aan de hand is in Syri. We moeten presentaties houden, dus het leek mij wel een goed idee om de presentatie te houden over Syri.
Natuurlijk heb ik het lange tijd gevolgd (gelurkt), maar ben ook vaak afgehaakt. Hierdoor zal ik hoogstwaarschijnlijk essentile feiten gemist hebben. Ook is het onderwerp heel erg groot, waardoor ik niet alles kan behandelen. Er gebeuren iedere dag nieuwe dingen, die ik niet allemaal kan benoemen.
Daarom wilde ik jullie vragen of jullie iets kunnen noemen waar ik het, volgens jullie, cht over moet hebben. Het liefst juridische feiten.
Ik heb maar 15 minuten, dus dat wordt proppen.Een (kort) filmpje mag ook.
Alvast bedankt.
Je zou kunnen uitzoeken hoe het precies zit met de VN-veiligheidsraad en haar geweldsmonopolie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hey
Ik heb vernomen dat het overgrote deel bij mij in de klas geen idee heeft wat er nou echt aan de hand is in Syri. We moeten presentaties houden, dus het leek mij wel een goed idee om de presentatie te houden over Syri.
Natuurlijk heb ik het lange tijd gevolgd (gelurkt), maar ben ook vaak afgehaakt. Hierdoor zal ik hoogstwaarschijnlijk essentile feiten gemist hebben. Ook is het onderwerp heel erg groot, waardoor ik niet alles kan behandelen. Er gebeuren iedere dag nieuwe dingen, die ik niet allemaal kan benoemen.
Daarom wilde ik jullie vragen of jullie iets kunnen noemen waar ik het, volgens jullie, cht over moet hebben. Het liefst juridische feiten.
Alvast bedankt.
Ja, dat weet ik. Vooral bij Daisy.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je zou kunnen uitzoeken hoe het precies zit met de VN-veiligheidsraad en haar geweldsmonopolie.
Wanneer de VN geweld tegen een staat kan legitimeren en zo, en onder welke voorwaarden dat niet vereist is (als zoiets bestaat).
Vergis je niet 15 minuten is best lang nog.
Jij had destijds toch ook al hulp nodig met Libi of vergis ik me?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hey
Alvast bedankt.
Ik kan je wel helpen zoeken naar filmpjes die de ware aard van de 'rebellen' goed tonen... Maar dat is vooral veel Arabisch geschreeuw OF bloederig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Vooral bij Daisy.
Zo iets zal ik inderdaad kunnen doen. En verder, afgezien van juridische feiten?
welke school zit je.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hey
Alvast bedankt.
Dat heb je goed onthouden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jij had destijds toch ook al hulp nodig met Libi of vergis ik me?![]()
Anyway, als ze weinig weten over Syri zou ik hiermee beginnen
Je verdiepen in het internationaal humanitair recht(oorlogsrecht dus) is ook wel aan te raden denk ik. Daar kan dit pdf'je je wel verder mee helpen denk ik: http://www.icrc.org/eng/a(...)c_857_henckaerts.pdf
Misschien ook nog het internationaal strafhof in Den Haag. Verder wat IPA en trancetrust zeggen
Die filmpjes heb ik genoeg gezien. Ik denk niet dat de tere zieltjes bij mij in de klas dat kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik kan je wel helpen zoeken naar filmpjes die de ware aard van de 'rebellen' goed tonen... Maar dat is vooral veel Arabisch geschreeuw OF bloederig.
Ik raad Ali al Deek aanOh nee wacht, dat is een beetje te.
Zelfde als ik, dat je het even weetquote:
Nee, misschien kun je iets doen over mensen die de regering steunen. En hen dan vergelijken met de mensen die de rebellen steunen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Die filmpjes heb ik genoeg gezien. Ik denk niet dat de tere zieltjes bij mij in de klas dat kunnen verdragen.
Dat valt wel mee, ik las de topicreeks een paar maanden geleden nog eens door om te zien hoe er destijds tegen de gebeurtenissen aan werd gekekenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat heb je goed onthouden.
Tsja, dat moet je zelf weten natuurlijk. En het pdf'je?quote:Hmm, de toon die in dat artikel wordt aangeslagen bevalt mij niet. Maar alsnog bedankt.
Is een beetje veel om nu te lezen. Ik ga hem even globaal doornemen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, dat moet je zelf weten natuurlijk. En het pdf'je?
Ik zou het er op houden dat niet zeker is wie het gas gebruikt heeft. Dat de Amerikanen geen echte bewijzen hebben en absoluut niet neutraal zijn in deze in verband met hun 'geopolitieke belangen' (lees: oliepijpleiding van Qatar naar Hatay en campagnegeld van rijke Joden voor hun eigen politieke partij maar dat laatste moet je maar niet zeggen).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik wilde het vooral simpel houden, maar wel met zoveel mogelijk informatie.
Wil sowieso even vertellen wie Bashar al-Assad is, wil het hebben over de grootste terroristische groepen die tegen de regering vechten (die nu onderling ook tegen elkaar vechten, als ik het niet mis heb?), sowieso over de False Flag over Saringas, wat ze nu proberen te laten vergeten, en dan over laatst, dat ze Syri binnen wilden vallen. En dan hieraan koppelen wat jij, IPA35, zei?
Uitkijken dat we geen takfiri's binnenhalen die het zinkend schip ontvluchten...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef arjan1112 het volgende:
De PVV vindt dat het kabinet blundert door het naar Nederland halen van 250 Syrische vluchtelingen. Hoewel het logisch is dat opvang in de regio plaats moet vinden, doet het kabinet niets om rijke Golfstaten dat te laten verzorgen.
PVV- Kamerlid Sietse Fritsma stelt in dit kader: "Het kabinet wist tot voor kort niet eens hoeveel vluchtelingen terecht kunnen in de Golfstaten, maar heeft deze informatie nagezonden. Qatar heeft slechts 46 Syrirs opgevangen en de overige steenrijke oliestaten helemaal niemand (*). Het is te gek voor woorden dat de verantwoordelijkheid voor opvang van Syrirs bij Henk en Ingrid wordt gelegd en niet bij de rijke oliesjeiks".
http://www.pvv.nl/
quote:Assad warns Turkey of 'heavy price' for backing Syrian rebels
Syrian president accuses Turkey of harboring "terrorists" along border.
ISTANBUL - Syrian President Bashar Assad has told Turkey it will pay a heavy price for backing rebels fighting to oust him, accusing it of harboring "terrorists" along its border who would soon turn against their hosts.
In an interview with Turkey's Halk TV due to be broadcast later on Friday, Assad called Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan "bigoted" and said Turkey was allowing terrorists to cross into Syria to attack the army and Syrian civilians.
"It is not possible to put terrorism in your pocket and use it as a card because it is like a scorpion which won't hesitate to sting you at the first opportunity," Assad said, according to a transcript published on Halk TV's website.
"In the near future, these terrorists will have an impact on Turkey and Turkey will pay a heavy price for it."
Turkey, which shares a 900-km (560-mile) border with Syria and has NATO's second largest deployable military force, is one of Assad's fiercest critics and a staunch supporter of the opposition, although it denies arming the rebels.
It shelters a quarter of the 2 million people who have fled Syria and has often seen the conflict spill across its frontier, responding in kind when mortars and shells fired from Syria have hit its soil.
Along with Western allies opposed to Assad, it has grown alarmed by divisions among the rebels and the deepening influence of radical Islamists in Syria.
The al-Qaida-affiliated Islamic State of Iraq and the Levant seized Azaz, about 5 km (3 miles) from the frontier with Turkey, last month and has repeatedly clashed with the local Northern Storm brigade since then.
http://www.jpost.com/Midd(...)Syrian-rebels-327879
Dat dacht Assad ook toen hij terroristen steunde in hen moordpartijen in Irak. De terroristen zullen zich ook tot Turkije keren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:35 schreef expans het volgende:
Aan de andere kant; hoe langer dit doorgaat en hoe langer ze elkaar afmaken, hoe minder troep Turkije op den duur over zich heen krijgt.
Time will tell, het meeste kwaad is helaas al geschied.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat dacht Assad ook toen hij terroristen steunde in hen moordpartijen in Irak. De terroristen zullen zich ook tot Turkije keren.
De koning van Jordanie ziet ook dat de terroristen die in zijn land worden getraind ooit een grote bedreiging voor hem gaan worden. Daarnaast wint de moslimsbroederschap aan best veel aanhang in Jordanie en blijft de Palestijnse bevolking groeien. Dit maakt zijn positie niet lekker.
SA heeft nooit(of in hele kleine mate) de salafi’s getraind of gehuisvest in hen land omdat ze weten dat ze zich ooit tegen hen gaan keren.
Dus Turkije heeft het heel erg dom gedaan om een hub te vormen voor terroristen.
Turkije bestaat eigenlijk ook alleen door Israel(denk aan defensie) en Amerika(ook defensie en diplomatisch) anders was het van de kaart geveegd. Of gaan jullie nou vertellen dat Attaturk dapper heeft gevochten tegen de Engelsen en Fransen :’)
Ohja hij had een overwinning, hij kreeg Oost-Turkije met allerlei rebellen groepen die tegen Turkije waren. Wat een overwinning heeft Turkije nog steeds last van :’)
Filmpje dat, voorzover ik na kan gaan, voor het eerst werd gepost op de 'SyrianExile1' playlist. Die is opgezet door 'Justicefighters2012', een 'outlet' voor anti-Assad propaganda met een onduidelijke achtergrond. Zij het dat 'Exile' ons redelijk op weg helpt in die zin, dat het geen Syrirs betreft die in dat land verbleven toen de pleuris uitbrak. Het filmpje stamt uit augustus 2012, toen er van vreedzame demonstraties al niet echt meer kon worden gesproken. Om het mild uit te drukken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:54 schreef firefly3 het volgende:
Leuk al die links enzo van je, maar alles staat gewoon op youtube hoor
Je kunt zoveel plaatjes en links posten als je wil, maar de burgeroorlog in Syri is begonnen doordat ongewapende demonstranten zijn doodgeschoten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:46 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Filmpje dat, voorzover ik na kan gaan, voor het eerst werd gepost op de 'SyrianExile1' playlist. Die is opgezet door 'Justicefighters2012', een 'outlet' voor anti-Assad propaganda met een onduidelijke achtergrond. Zij het dat 'Exile' ons redelijk op weg helpt in die zin, dat het geen Syrirs betreft die in dat land verbleven toen de pleuris uitbrak. Het filmpje stamt uit augustus 2012, toen er van vreedzame demonstraties al niet echt meer kon worden gesproken. Om het mild uit te drukken.
Bij de aanvang van de onrust publiceerden 'expats' die het vuurtje in Syri aan wilden steken, beelden van 'police-brutality', waarbij werd gesteld dat het Syri betrof, terwijl het in Bahrein plaatsvond. Ook recent werden er beelden verspreid over doden in Syri, die afkomstig waren uit Caro. En wie herinnert zich niet dat indringende beeld, van dat meisje dat over eindeloze rijen 'bodybags' springt?
[ afbeelding ]
Volgens de BBC een foto uit Hama, na een massamoord daar. Bleek echter een plaatje afkomstig uit 2003 en IRAQ, ten tijde van de Amerikaanse bezetting......
Beelden zijn krachtige instrumenten om de toon te zetten. En juist daarom worden ze volop gebruikt door HRW en andere mensenrechten-penose. Maar bij elk beeld moet je steeds weer de vraag stellen WAT zie ik?
Assadquote:Assad waarschuwt Turkije wegens steun aan terroristische rebellen
"Turkije zal een heel hoge prijs moeten betalen".
Bashar al-Assad heeft het wel gehad met Recep Tayyip Erdogan. Heel vreemd is dat niet aangezien de Turkse premier de Syrische 'rebellen', die voor een groot deel uit radicale moslims bestaan die Syri in een islamitische theocratie willen veranderen, al jaren steunt. Zowel militair, financieel als moreel.
Na dit lange tijd te hebben aangezien, zonder zich er al te veel tegen te verzetten, laat Assad dan toch eindelijk van zich horen. In gesprekken met Turkse media zegt hij namelijk dat Turkije de prijs zal moeten betalen voor deze steun aan terroristen. "In de nabije toekomst zal Turkije zelf last krijgen van deze terroristen. En Turkije zal een hele hoge prijs moeten betalen voor haar steun".
"Het is niet mogelijk", aldus Assad, "om terrorisme te gebruiken als kaarten in een kaartspel. Het is als een schorpioen die je eerder of later zal steken".
Ook legt Assad in zijn interview uit dat de Syrische helikopter zich in het Turkse luchtruim bevond omdat het de bewegingen van terroristen in de gaten hield. Die houden zich namelijk rond de Turks-Syrische grens op. Soms gaan ze van Syri naar Turkije om daar geld, wapens en nieuwe vechters op te halen, op andere moment gaan ze in omgekeerde richting om die zaken/mensen Syri in te brengen.
Vorige maand waarschuwde CHP-leider Kemal Kılıdaroğlu daar ook al voor. Hij zei toen dat Turkije "niet goed geregeerd wordt. Het is een land geworden dat terrorisme importeert. Als je een beleid implementeert dat vreedzaam is, kun je terrorisme het hoofd bieden. Maar als Turkije zo doorgaat kon het weleens een hevige prijs moeten betalen".
Zowel Kılıdaroğlu als Assad hebben natuurlijk gelijk. Turkije neemt een bijzonder groot risico door Al Qaeda en andere terroristische groeperingen te steunen. Zeker ook omdat de jihadisten in Syri te pas en te onpas Turkije in- en uitreizen.
Je moet wel erg naef zijn om te geloven dat die extremisten zich uiteindelijk niet tgen het Turkse volk - en de Turkse overheid - zullen keren.
http://www.dagelijksestan(...)roristische-rebellen
Ik mag hem niet, maar hij is in ieder geval een stuk intelligenter dan Saddam of Khadaffi.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:19 schreef zwaaien het volgende:
Weet niet of het hier al gestaan heeft:
[..]
Assadmag die man wel
Pro-Isral zijn en Assad toejuichen. Dat is knap.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:19 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Assadmag die man wel
Laten we teruggaan naar Mei 2012 dan:quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:46 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Filmpje dat, voorzover ik na kan gaan, voor het eerst werd gepost op de 'SyrianExile1' playlist. Die is opgezet door 'Justicefighters2012', een 'outlet' voor anti-Assad propaganda met een onduidelijke achtergrond. Zij het dat 'Exile' ons redelijk op weg helpt in die zin, dat het geen Syrirs betreft die in dat land verbleven toen de pleuris uitbrak. Het filmpje stamt uit augustus 2012, toen er van vreedzame demonstraties al niet echt meer kon worden gesproken. Om het mild uit te drukken.
Bij de aanvang van de onrust publiceerden 'expats' die het vuurtje in Syri aan wilden steken, beelden van 'police-brutality', waarbij werd gesteld dat het Syri betrof, terwijl het in Bahrein plaatsvond. Ook recent werden er beelden verspreid over doden in Syri, die afkomstig waren uit Caro. En wie herinnert zich niet dat indringende beeld, van dat meisje dat over eindeloze rijen 'bodybags' springt?
[ afbeelding ]
Volgens de BBC een foto uit Hama, na een massamoord daar. Bleek echter een plaatje afkomstig uit 2003 en IRAQ, ten tijde van de Amerikaanse bezetting......
Beelden zijn krachtige instrumenten om de toon te zetten. En juist daarom worden ze volop gebruikt door HRW en andere mensenrechten-penose. Maar bij elk beeld moet je steeds weer de vraag stellen WAT zie ik?
Of je kweekt wat hersenen en je komt erachter dat Turkije niet de terroristen steunt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:19 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Assadmag die man wel
tjah, wat komt er na Assad?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:46 schreef Hierro het volgende:
[..]
Pro-Isral zijn en Assad toejuichen. Dat is knap.
Jawel hoor, Turkije wil Assad weg en steunt de rebellen. Dat ziet het kleinste kind.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Of je kweekt wat hersenen en je komt erachter dat Turkije niet de terroristen steunt.
Ze steunen de FSA, niet al qaeda lolquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:58 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jawel hoor, Turkije wil Assad weg en steunt de rebellen. Dat ziet het kleinste kind.
FSA zijn ook terroristen in de ogen van Assadquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze steunen de FSA, niet al qaeda lol
Waarom zou de FSA Turkije gaan aanvallen op een gegeven moment, zoals Assad het zo verwoord?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:00 schreef zwaaien het volgende:
[..]
FSA zijn ook terroristen in de ogen van Assad
voor het stichten van een Islamitische staatquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom zou de FSA Turkije gaan aanvallen op een gegeven moment, zoals Assad het zo verwoord?
Nah denk het niet. Veel van de FSA zijn gewoon syrische burgers die gewoon willen leven in een gematigde democratie.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:02 schreef zwaaien het volgende:
[..]
voor het stichten van een Islamitische staat
Die hebben studentenmoordenaars in hun rangen anders.quote:
Gaan we weer elke minuscuul incident opnoemen van deze oorlog?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die hebben studentenmoordenaars in hun rangen anders.
Dat kan, maar zo heeft elke partij in dit conflict achterlijke idioten in haar gelederen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die hebben studentenmoordenaars in hun rangen anders.
http://english.al-akhbar.com/node/17111quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze steunen de FSA, niet al qaeda lol
Hahahahahhahaquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Of je kweekt wat hersenen en je komt erachter dat Turkije niet de terroristen steunt.
uit jouw link:quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Laten we teruggaan naar Mei 2012 dan:
Al-Assad regime forces fire on thousands of protesters in the country's key city of Aleppo which has been relatively calm since the beginning of the 14-months revolt
http://english.ahram.org.(...)unprecedented-p.aspx
Dus Al Qaeda was al in oorlog met de overheid toen dat protest plaatsvond. Wie zegt dat er geen terroristen met wapens tussen de demonstranten liepen? Iedereen heeft de beelden van Egypte gezien waarbij er gewoon mensen met wapens tussen de demonstranten lopen. Logisch dat er dan een vuurgevecht komt.quote:Meanwhile, the government said it had foiled a suicide bomb attack in Aleppo on May 11, a day after twin bombings in Damascus killed 55 people and wounded nearly 400. It has repeatedly blamed such attacks on "terrorists".
UN chief Ban Ki-moon said on Thursday he believed Al-Qaeda committed the Damascus attack.
"Very alarmingly and surprisingly, a few days ago, there was a huge serious massive terrorist attack. I believe that there must be Al-Qaeda behind it."
Syrian President Bashar al-Assad, as well as the United States and Russia, has already pointed to an Al-Qaeda presence in the country since the revolt against his regime began.
On Friday, Ban spokesman Martin Nesiry said there was no hard proof of that, but that the "Damascus attacks were clearly carried out by a group with organisation and intent. Some of the attacks we have seen clearly bear some of the terrorist hallmarks with which we are familiar from elsewhere."
Libi erbij halen...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:08 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
uit jouw link:
[..]
Dus Al Qaeda was al in oorlog met de overheid toen dat protest plaatsvond. Wie zegt dat er geen terroristen met wapens tussen de demonstranten liepen? Iedereen heeft de beelden van Egypte gezien waarbij er gewoon mensen met wapens tussen de demonstranten lopen. Logisch dat er dan een vuurgevecht komt.
Of zoals in dit filmpje:waarbij terroristen op demonstranten schieten om de overheid de schuld te geven.
Het is voor mij nog maar zeer de vraag of Assad opdracht heeft gegeven om op onbewapende demonstranten te schieten.
In Libi was dit ook maar zeer de vraag, omdat er geen hard bewijs werd gegeven. Ghadaffi vroeg zelf om VN waarnemers om de waarheid te achterhalen, maar in plaats daarvan kreeg hij bommenwerpers.
1) Je gaat maar op 20% van mijn post inquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Libi erbij halen...
Zoals ik al eerder zei, mensen met een te hoge fantasie gehalte gaan incidenten erbij halen en landen die er niet eens mee te maken hebben.
Meerdere mensenrechten organisaties hebben het bevestigd, inclusief de Syrian Observatory for Human Rights. Ik ben niet zo van de complot theorietjes.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:55 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
1) Je gaat maar op 20% van mijn post in
2) Libi is zeker relevant in de discussie over Syri, aangezien er veel hetzelfde is gegaan in Libi als in Syri.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |