quote:Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Of is dat helemaal uit den boze?
Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Nu had ik niks te verbergen maar dit gaat wel erg ver natuurlijk.
Met mijn huidige vriend is het heel simpel, hij kan op mijn fb, mail, telefoon enz, alleen hij doet dat niet, andersom ook overigens maar soms is de verleiding wel groot om gesprekken te lezen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid, nu mag dat ook gewoon van hem maar toch doe ik het niet of hij moet naast me zitten.
Toch kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen, als je bv het vermoeden hebt dat je partner vreemd gaat of intiem contact met een ander heeft, dat je de verleiding niet kan weerstaan.
Maar hebben jullie dat wel eens gedaan? Of ben je zelf gecontroleerd en hoe voelde je je daarbij?
Want alleen vrouwen worden onzeker wil je zeggen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:21 schreef Koral het volgende:
[..]
Verstandig. Genoeg vrouwen die op zijn tijd onzeker worden en weer een bevestiging nodig hebben. Als je dan niet in de buurt bent zitten ze opeens toch in je mail omdat ze dat ene mailtje wat je laatst gestuurd hebt niet meer kunnen vinden. Maar het is echt niet om te controleren hoor, gewoon handig
IDD. Mijn vrouw weet al mijn passwords en pincodes, en andersom.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:02 schreef GroningseGast het volgende:
Vertrouwen is de basis van een goede relatie.
Hier ben ik het helemaal mee eens overigens.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:07 schreef Darkangle het volgende:
[..]
IDD. Mijn vrouw weet al mijn passwords en pincodes, en andersom.
Handig als een van ons tweeen wat overkomt. Ik voel me niet genoodzaakt om haar spullen door te graven op allerlij onzekerheden (heb ik niet) over trouw o.i.d....
Ik weet ook dus niet of je over controlle kan spreken, gezien het simpelweg onzekere onzin is.
Dit is dus precies hetgeen ik niet bedoel, als je elkaar vertrouwd dan heb je dat soort info helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:07 schreef Darkangle het volgende:
[..]
IDD. Mijn vrouw weet al mijn passwords en pincodes, en andersom.
Handig als een van ons tweeen wat overkomt. Ik voel me niet genoodzaakt om haar spullen door te graven op allerlij onzekerheden (heb ik niet) over trouw o.i.d....
Ik weet ook dus niet of je over controlle kan spreken, gezien het simpelweg onzekere onzin is.
Lees het nog een keertjequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:08 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Dit is dus precies hetgeen ik niet bedoel, als je elkaar vertrouwd dan heb je dat soort info helemaal niet nodig.
Hoezo wat heb je in je mail staan wat handig voor haar zou zijn na je dood?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:11 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Lees het nog een keertje. Zoals aangegeven is het niet eens een punt van vertrouwen. Dat zou onzekerheid aanduiden binnen de relatie of onzekerheid in elkaar of jezelf.
Het enige eraan is dat ze het kan, of ze het doet boeit me niet (niets te verbergen voor haar) maar ze zal het niet eens gebruiken. Mocht ik komen te overlijden (ik ben oud), dan is het ook nog eens handig.
Nee hoor. Echter vrouwen zijn gerafineerder (of mannen zijn naief zo u wilt) en vragen niet altijd direct wat ze willen, maar naar andere dingen. Zoals die argumenten dat het praktisch is, maar ondertussen blijkt het toch onzekerheid te zijn waarmee ze even onschuldig kunnen controleren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want alleen vrouwen worden onzeker wil je zeggen?
Vrouwen die jou niet vertrouwen (zonder dat daar een rede voor is) zijn zelf vaak niet te vertrouwen daarom vertrouwen ze anderen niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:19 schreef Koral het volgende:
[..]
Nee hoor. Echter vrouwen zijn gerafineerder (of mannen zijn naief zo u wilt) en vragen niet altijd direct wat ze willen, maar naar andere dingen. Zoals die argumenten dat het praktisch is, maar ondertussen blijkt het toch onzekerheid te zijn waarmee ze even onschuldig kunnen controleren.
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Heb je wel eens iemand vertrouwd in je leven?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
Het topic gaat dus over elkaar controleren maar ook of passwoorden uitwisselen moet kunnen of niet.
Misschien moet je het vorige topic even lezen en ja hoor, ik vertrouw mijn vriend volledig, daarom heb ik er ook geen moeite mee dat hij mijn paswoorden weet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:25 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Heb je wel eens iemand vertrouwd in je leven?
Zo zie ik het niet. Vrouwen worden vaak gemotiveerd door een gevoel. Mannen handelen meer rationeel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:23 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Vrouwen die jou niet vertrouwen (zonder dat daar een rede voor is) zijn zelf vaak niet te vertrouwen daarom vertrouwen ze anderen niet.
Zou je je vriend vertrouwen als hij niet zijn wachtwoorden zou geven?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien moet je het vorige topic even lezen en ja hoor, ik vertrouw mijn vriend volledig, daarom heb ik er ook geen moeite mee dat hij mijn paswoorden weet.
Ja, maar ik zou het heel vreemd vinden als hij het krampachtig voor mij verborgen zou houden, dan zou ik toch gaan twijfelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:32 schreef Koral het volgende:
[..]
Zou je je vriend vertrouwen als hij niet zijn wachtwoorden zou geven?
Mijn ex ( waarmee ik 14 jaar samen was) had zonder reden vertrouwensproblemen en had een key logger op mijn pc en bekeek me stiekem via de webcam.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Vrouwen worden vaak gemotiveerd door een gevoel. Mannen handelen meer rationeel.
Een gevoel wat een vrouw niet kan duiden is niet gelijk wantrouwen. Onzekere vrouwen kunnen goudeerlijk zijn hoor!
En op die twijfel ga jij verder borduren en proberen veiligheden te creeeren. Voor genoeg mannen zal die twijfel weinig tot niets betekenen zolang er geen feiten zijn. En zolang die feiten niet kunnen worden aangedragen zien ze geen reden om te handelen en wachtwoorden te wisselen (uitzonderingen daargelaten).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het heel vreemd vinden als hij het krampachtig voor mij verborgen zou houden, dan zou ik toch gaan twijfelen.
Nogmaals, wachtwoorden uitwisselen was hier gewoon praktischer omdat we beide wel eens gebruik maken van elkaars laptop.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:44 schreef Koral het volgende:
[..]
En op die twijfel ga jij verder borduren en proberen veiligheden te creeeren. Voor genoeg mannen zal die twijfel weinig tot niets betekenen zolang er geen feiten zijn. En zolang die feiten niet kunnen worden aangedragen zien ze geen reden om te handelen en wachtwoorden te wisselen (uitzonderingen daargelaten).
Ja dat kan, maar ik heb niks om mijn laptop staan wat hij niet mag weten dus waarom zou je de moeite nemen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:48 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt toch gewoon verschillende gebruikers laten inloggen op hun eigen account?
Omdat het een kleine moeite is?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar ik heb niks om mijn laptop staan wat hij niet mag weten dus waarom zou je de moeite nemen?
Dat is denk ik het verschil, ik respecteer zijn privacy en hij de mijne en we vertrouwen elkaar er in dat dat genoeg reden is om elkaars foon of laptop niet door te spitten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:50 schreef Taurus het volgende:
Passwoorden uitwisselen, natuurlijk niet. Althans, voor mij niet. En ik wil ook niet dat 'ie in m'n telefoon kijkt. Ik vind het fijn als bepaalde dingen privé blijven. Ik denk ook dat het goed is in een relatie om niet alles te delen en ook 'n eigen leven te blijven leiden. Natuurlijk wel veel delen, maar niet alles.
Wat overigens niet wil zeggen dat als hij z'n telefoon van 't slot af laat liggen ik die niet ga doorspitten.Stiekem, uiteraard.
Nee, ik suggereer dat als je zaken krampachtig verborgen houd dat bij mij belletjes zou laten rinkelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat het een kleine moeite is?
Je suggereert steeds weer dat wanneer je niet vrij toegang hebt tot elkaars accounts dat een kwestie zou zijn van elkaar niet vertrouwen of zaken krampachtig verborgen willen houden.
Als ik hem perse zou willen controleren kan dat toch wel, dan houd een paswoord je echt niet tegen.quote:Volgens mij wil je toch gewoon de optie achter de hand hebben dat je hem gemakkelijk even kunt controleren. Tot zover dus het vertrouwen.
Hier werkt dat eigenlijk hetzelfde, behalve dan dat hij mijn wachtwoord voor mijn laptop account heeft (kan hij anders geen gebruik van maken als ik er niet ben om die voor hem in te tikken). Windows 8 linkt email wachtwoord aan account wachtwoord dus heeft hij mijn email wachtwoord ook.quote:Op maandag 30 september 2013 20:42 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn computer heeft trouwens geen wachtwoord. Daarop kan ze gewoon FOK lezen, of mijn mail openen. Maar het wachtwoord krijgt ze gewoon niet, net als dat ik die van haar niet wil.
Nu kun je gewoon even makkelijk controleren. Als je echt moedwillig gaat inbreken voelt dat natuurlijk slechter voor je geweten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik suggereer dat als je zaken krampachtig verborgen houd dat bij mij belletjes zou laten rinkelen.
Zoals je scherm wegdraaien als je partner langsloopt, je telefoon niet onbeschermd bij je partner durven te laten liggen, panisch worden als je partner eens vraagt op je laptop te mogen om iets te checken omdat eigen laptop niet werkt bv.
[..]
Als ik hem perse zou willen controleren kan dat toch wel, dan houd een paswoord je echt niet tegen.
Maar juist omdat hij er zo relaxed over is heb ik geen behoefte om hem te controleren en dat is wederzijds.
Maar dat is het hem, ik heb geen behoefte om hem te controleren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu kun je gewoon even makkelijk controleren. Als je echt moedwillig gaat inbreken voelt dat natuurlijk slechter voor je geweten.
Ik vind het eigenlijk wel heel relaxed dat het bij ons gewoon niet aan de orde is.
samme zeg, nu ben ik ook al diep van binnen onzeker en een controlerende bitch omdat ik zijn ww weet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:19 schreef Koral het volgende:
[..]
Nee hoor. Echter vrouwen zijn gerafineerder (of mannen zijn naief zo u wilt) en vragen niet altijd direct wat ze willen, maar naar andere dingen. Zoals die argumenten dat het praktisch is, maar ondertussen blijkt het toch onzekerheid te zijn waarmee ze even onschuldig kunnen controleren.
Bij jou snap ik het wel een beetje.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
samme zeg, nu ben ik ook al diep van binnen onzeker en een controlerende bitch omdat ik zijn ww weet.
Je vertrouwt je partner dus niet dat die geen misbruik zal gaan maken van de mogelijkheden die het hebben van dat ww bieden. En je partner vertrouwt jou niet dat je niet vreemd gaat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:21 schreef Koral het volgende:
Verstandig. Genoeg vrouwen die op zijn tijd onzeker worden en weer een bevestiging nodig hebben. Als je dan niet in de buurt bent zitten ze opeens toch in je mail omdat ze dat ene mailtje wat je laatst gestuurd hebt niet meer kunnen vinden. Maar het is echt niet om te controleren hoor, gewoon handig
Je bevestigd wat ik eerder schreef, geen feiten hebben maar omdat iemand een andere keuze maakt dan jij zou doen wordt je onzeker. Terwijl voor een meer rationeel ingesteld iemand de onzekerheid pas zou komen als je echt feiten hebt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik suggereer dat als je zaken krampachtig verborgen houd dat bij mij belletjes zou laten rinkelen.
Zoals je scherm wegdraaien als je partner langsloopt, je telefoon niet onbeschermd bij je partner durven te laten liggen, panisch worden als je partner eens vraagt op je laptop te mogen om iets te checken omdat eigen laptop niet werkt bv.
[..]
Als ik hem perse zou willen controleren kan dat toch wel, dan houd een paswoord je echt niet tegen.
Maar juist omdat hij er zo relaxed over is heb ik geen behoefte om hem te controleren en dat is wederzijds.
Bij mij gaan veel rekeningen e.d. via de mail. Dat is in de eerste periode dan wel handig. Wij wonen niet samen en ook mijn kinderen weten niet alles van de financiën. Ik kan me dan voorstellen dat hij dat account nog een half jaar controleert op bedrijven die hij nog niet ingelicht heeft.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:16 schreef GroningseGast het volgende:
Hoezo wat heb je in je mail staan wat handig voor haar zou zijn na je dood?
Maar het houdt je wel bezig. Of wil je graag etaleren dat jij en je vriend elkaar zo enorm vertrouwen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat is het hem, ik heb geen behoefte om hem te controleren.
En dat is voor ons weer juist heel relaxed.
Of je leest gewoon het eerste topic en ziet waarom ik het topic heb geopend, ook een optie natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het houdt je wel bezig. Of wil je graag etaleren dat jij en je vriend elkaar zo enorm vertrouwen?
Mwah.. Nadat ik tig keer voor hem dat wachtwoord had ingetikt bedacht ik me dat het handiger was het hem gewoon te geven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:19 schreef Koral het volgende:
Dat omdraaien wat je nu doet, is wel erg kort door de bocht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:05 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het grappig om te lezen hoe omgekeerd mensen denken.
Als je elkaar ww weet ben je niet te vertrouwen, als je niet wil dat je partner op je laptop of telefoon komt ben je wel te vertrouwen.
Dat si toch een beetje en omgekeerde wereld lijkt me.
andersom wordt steeds gesuggereerd dat je een ww níet nodig hebt als je elkaar vertrouwt. Sowieso heeft mijn vriend al m'n wws omdat hij altijd vanalles moet installeren ed. Ik geloof werkelijk waar niet dat hij ze gebruikt om me te controleren. Ik vraag die van hem weleens om ff wat te bekijken als hij bezig is (maar vergeet t altijd gelijk weerquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je suggereert steeds weer dat wanneer je niet vrij toegang hebt tot elkaars accounts dat een kwestie zou zijn van elkaar niet vertrouwen of zaken krampachtig verborgen willen houden.
Volgens mij wil je toch gewoon de optie achter de hand hebben dat je hem gemakkelijk even kunt controleren. Tot zover dus het vertrouwen.
Ja hoor, heb ik ook gelezen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of je leest gewoon het eerste topic en ziet waarom ik het topic heb geopend, ook een optie natuurlijk.
ik controleer hem niet, nooit. In het verleden heb ik weleens de neiging gehad om dat te doen, maar ik heb het nooit gedaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij jou snap ik het wel een beetje.
Het is niet krampachtig, het is in ons geval gewoon vele malen praktischer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat omdraaien wat je nu doet, is wel erg kort door de bocht.
Het is meer: als je krampachtig het ww wil weten heeft een beetje een bijsmaak.
Als het duidelijk is dat het wel erg handig is als ik ze heb (door ervaring) dan zou ik idd denken dat hij dingen in zo'n account heeft staan die hij voor mij verborgen wil houden. Dus nee, dan zou ik hem niet vertrouwen. Maar ik vraag hem dan ook niet zo maar om een ww en hij heeft die dan al tig keer voor me ingetypt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:32 schreef Koral het volgende:
Zou je je vriend vertrouwen als hij niet zijn wachtwoorden zou geven?
I know, maar dat heeft ook deels met je verleden te maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik controleer hem niet, nooit. In het verleden heb ik weleens de neiging gehad om dat te doen, maar ik heb het nooit gedaan.
Dan weet je toch de reden en lees je ook dat dat helemaal niks met mijn huidige relatie te maken heeft.quote:
Je schreef in een eerdere post dat hij met je mee kan kijken bij jou laptop terwijl hij op zijn smartphone met een klein scherm aan het appen is en daarom niet mee kan lezen en dan vraagt met wie hij appt. Heb jij enige reden om aan te nemen dat hij je vertrouwen misbruikt? Of waarom wil je weten met wie hij appt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je vertrouwt je partner dus niet dat die geen misbruik zal gaan maken van de mogelijkheden die het hebben van dat ww bieden. En je partner vertrouwt jou niet dat je niet vreemd gaat.
Ik zou zo'n relatie nooit willen hebben.
En ja, ik ben op zijn tijd ook onzeker. Ik voel me gewoon 'minder' dan hij.. heb het gevoel dat hij zoveel leukere en mooiere vrouwen kan krijgen dan ik. Komt ook omdat ik gewoon erg gek ben op hem. Maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt dat o te gaan lossen door in zijn accounts te gaan snuffelen.. Ik zeg nog eens "Ik houd van jou" en krijg dan een hele lieve opmerking terug.. opgelost. Of ik vraag hem of hij vreemd gaat al begrijp ik dat dat voor hem ook best wel vervelend is. Krijg ik ook een heel lief antwoord en kan ik ook weer een half jaar of langer vooruit.
Niks? Als je nu geen relatie had gehad waarin je zo vrijelijk op elkaars laptop gaat, had je dit topic vast niet geopend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan weet je toch de reden en lees je ook dat dat helemaal niks met mijn huidige relatie te maken heeft.
En niet elkaars wachtwoord weten is ook niet een kwestie van 'krampachtig verborgen houden'. We hebben gewoon elk een eigen telefoon, iPad en computer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is niet krampachtig, het is in ons geval gewoon vele malen praktischer.
Toen hij hier was en zijn eigen laptop niet bijhad in het begin en vroeg of hij op mijn laptop mocht zei ik tuurlijk, en gaf hem mijn ww. Er staat immers toch niks op wat hij niet mag weten.
En als nu zijn of mijn kinderen op een van de twee laptops zitten is het ook gewoon handiger dat de ander gewoon op de andere laptop kan,
Ergo:quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:38 schreef snakelady het volgende:
Mijn ex ( waarmee ik 14 jaar samen was) had zonder reden vertrouwensproblemen en had een key logger op mijn pc en bekeek me stiekem via de webcam.
Hij kon altijd op mijn pc ( hij deed ook de instalatie en dergelijk) en ik mocht nooit en te never op zijn pc, dat zal bij wijze van het grootste slot ooit gemaakt door de mens op.
Uiteindelijk was hij dus waarschijnlijk niet te vrtrouwen, vertrouwde mij daarom niet en is me verloren door al dat stiekeme en controlerende gedoe.
En ja, toch vertrouw ik mijn vriend om de simpele reden dat ik niet mijn tijd wil investeren in iemand die ik niet vertrouw.
Kan zijn dat ik weer op mijn bek val maar dat zien we dan wel weer.
Dan ga je er dus vanuit dat die ww worden uitgewisseld OM elkaar te controleren en dat ik doorgaans NIET het geval.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:44 schreef Koral het volgende:
En op die twijfel ga jij verder borduren en proberen veiligheden te creeeren. Voor genoeg mannen zal die twijfel weinig tot niets betekenen zolang er geen feiten zijn. En zolang die feiten niet kunnen worden aangedragen zien ze geen reden om te handelen en wachtwoorden te wisselen (uitzonderingen daargelaten).
dat wordt dus steeds gezegd, als je een reden hebt om t te weten, prima. Als het gaat om onzekerheid en willen controleren niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat omdraaien wat je nu doet, is wel erg kort door de bocht.
Mijn laptop accepteert er maar drie en die zijn al bezet door mij en mijn kinderen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:48 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt toch gewoon verschillende gebruikers laten inloggen op hun eigen account?
Dus: Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:50 schreef Taurus het volgende:
Passwoorden uitwisselen, natuurlijk niet. Althans, voor mij niet. En ik wil ook niet dat 'ie in m'n telefoon kijkt. Ik vind het fijn als bepaalde dingen privé blijven. Ik denk ook dat het goed is in een relatie om niet alles te delen en ook 'n eigen leven te blijven leiden. Natuurlijk wel veel delen, maar niet alles.
Wat overigens niet wil zeggen dat als hij z'n telefoon van 't slot af laat liggen ik die niet ga doorspitten.Stiekem, uiteraard.
Ja, dat is wel een juiste samenvatting.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ergo:
Oude situatie:
- Jij mocht niet in zijn accounts
- Hij mocht wel in jouw accounts
- Hij ging zelfs nog verder met het stiekem installeren van spyware tot webcam aan toe
- Jij ging niet vreemd
- Ik las elders dat hij wel vreemd ging
Nieuwe situatie:
- Jij mag op zijn accounts
- Hij mag op jouw accounts
- Of jullie vreemd gaan weet de ander nog steeds niet maar jullie vertrouwen elkaar
Doe mij die nieuwe situatie maar.
dat ik het niet doe, of dat ik wel die neiging heb?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
I know, maar dat heeft ook deels met je verleden te maken.
Dat dus inderdaad!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat wordt dus steeds gezegd, als je een reden hebt om t te weten, prima. Als het gaat om onzekerheid en willen controleren niet.
Als iemand een reden heeft om m'n ww te hebben (kan ook m'n zusje zijn bij wijze van spreken) en ik ga dat krampachtig niet geven, maar steeds opnieuw zelf intikken, of hij/zij mag gewoon absoluut m'n telefoon niet lenen voor t een of ander heeft dat dus ook een beetje een bijsmaak.
Dat zou voor mij even 'slecht' voelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:
Nu kun je gewoon even makkelijk controleren. Als je echt moedwillig gaat inbreken voelt dat natuurlijk slechter voor je geweten.
Dan had ik waarschijnlijk een topic geopend dat je nooit elkaars ww moet delen of iets.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niks? Als je nu geen relatie had gehad waarin je zo vrijelijk op elkaars laptop gaat, had je dit topic vast niet geopend.
Dan zou ik ook zoiets hebben van wtf broquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat wordt dus steeds gezegd, als je een reden hebt om t te weten, prima. Als het gaat om onzekerheid en willen controleren niet.
Als iemand een reden heeft om m'n ww te hebben (kan ook m'n zusje zijn bij wijze van spreken) en ik ga dat krampachtig niet geven, maar steeds opnieuw zelf intikken, of hij/zij mag gewoon absoluut m'n telefoon niet lenen voor t een of ander heeft dat dus ook een beetje een bijsmaak.
Daarnaast zou ik het al niet doen omdat hij wel eens een leuke verrassing voor me planned, zou het zonde vinden om er zo achter te komen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zou voor mij even 'slecht' voelen.
Zat net te denken, mijn kinderen gaan ook op mijn laptop, daarnaast is een goede vriendin laats nog op mijn laptop geweest omdat die iets wilde googlen, een gesprek met mijn vriend stond zelfs nog open op skype maar ga er vanuit dat ze die niet leest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
of hij/zij mag gewoon absoluut m'n telefoon niet lenen voor t een of ander heeft dat dus ook een beetje een bijsmaak.
Je hebt zelf duidelijk aangegeven dat je onzeker wordt als iemand dingen voor zichzelf houdt. Als iemand wel die toestemming geeft ga je vervolgens niet controleren. Laat ik het aardig zeggen, dat is omgekeerde psychologie (maar het is ronduit manipulatief)!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:05 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het grappig om te lezen hoe omgekeerd mensen denken.
Als je elkaar ww weet ben je niet te vertrouwen, als je niet wil dat je partner op je laptop of telefoon komt ben je wel te vertrouwen.
Dat si toch een beetje en omgekeerde wereld lijkt me.
nou, dat dus, ik geloof niet dat mensen elkaar niet vertrouwen als ze hun ww niet geven. Wanneer het echter om een of andere logische reden handiger is om het wél te doen en ze gaan moeilijk doen om het níet te geven, vind ik dat wel 'naar'. Andersom tzelfde, dat hij mijn ww heeft, betekent niet dat hij me niet vertrouwt, als hij m'n wa gaat lezen, krab ik wél ff achter m'n oren..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan zou ik ook zoiets hebben van wtf bro
Ik vind het wel onnozel dat mensen elkaar niet zouden vertrouwen als ze geen wachtwoorden over en weer geven, net zoals dat ik 't onnozel vind dat sommige partners echt niet op de telefoon/laptop/whatever mogen kijken. Dat klopt m.i. allebei niet.
Dat zit tussen jouw oren want als je het topic goed had doorgelezen dan had je dondersgoed geweten dat de voorstanders juist absoluut NIET krampachtig de ww willen weten maar het op den duur gewoon handiger bleek.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind opmerkingen als 'ik heb toch niks te verbergen' toch wel een beetje krampachtig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zit tussen jouw oren want als je het topic goed had doorgelezen dan had je dondersgoed geweten dat de voorstanders juist absoluut NIET krampachtig de ww willen weten maar het op den duur gewoon handiger bleek.
Neem een simpel voorbeeld. Je wilt een dringende sms sturen maar kan dat even niet zo gemakkelijk zelf. Bijvoorbeeld omdat je onder de douche staat of omdat je aan het autorijden bent. Voor mij is het dan heel logisch dat aan mijn kinderen te vragen. Als zij niet mijn wachtwoord voor mijn mobiel mogen weten dan moet ik dus onder de douche uitkomen om dat ww in te voeren of de auto parkeren. Kan ik het ook zelf doen. Dus zeg ik dan gewoon hoe ze in die mobiel moeten komen (overigens heb ik er gewoon geen ww op, nog handiger).
Als het meerdere malen voor zou komen dat mijn vriend dan idd onder de douche uitkomt terwijl ik ook in de badkamer sta, of de auto parkeert.. dan zou ik dat op den duur wel vreemd gaan vinden en hem gaan vragen waarom hij het mij niet laat doen.
Ten eerste ik heb hem niet gedwongen of zelf gevraagd naar zijn ww, die heeft hij me uit zichzelf gegeven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:33 schreef Koral het volgende:
[..]
Je hebt zelf duidelijk aangegeven dat je onzeker wordt als iemand dingen voor zichzelf houdt. Als iemand wel die toestemming geeft ga je vervolgens niet controleren. Laat ik het aardig zeggen, dat is omgekeerde psychologie (maar het is ronduit manipulatief)!
Ik schreef in die post ook dat ik dat niet doe om hem te controleren. Ik vind dat hele mobielgedoe gewoon nogal Remi. We zijn 'gezellig' samen en de ander (vriend, vriendin, kennis, familie, mijn zoons) zitten 60% van de tijd op dat schermpje te turen, vaak zelfs gesprekken onderbrekend. Vreselijk vind ik dat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:15 schreef Koral het volgende:
Je schreef in een eerdere post dat hij met je mee kan kijken bij jou laptop terwijl hij op zijn smartphone met een klein scherm aan het appen is en daarom niet mee kan lezen en dan vraagt met wie hij appt. Heb jij enige reden om aan te nemen dat hij je vertrouwen misbruikt? Of waarom wil je weten met wie hij appt?
Voor de goede orde: ik schrijf dat vrouwen en mannen op verschillende gevoelens/argumenten handelen. Dit is gewoon anders, niet beter of slechter. Wat wel zou helpen is begrip voor de ander. Tot nu toe zijn veel reacties "my way or the highway".
dat krijg je ws vanzelf als anderen in jouw ogen juist krampachtig de andere kant op denken dan jij zelf doet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:41 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb deel 1 ook gelezen, en snakelady en ouder1 kwamen best krampachtig over hoor
In gesprek met die ene uit deel 1 waar zijn vriendin nergens aan mag zitten kan ik het me voorstellen jaquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat krijg je ws vanzelf als anderen in jouw ogen juist krampachtig de andere kant op denken dan jij zelf doet.
Ik zeg ook weleens dingen stelliger dan ik ze eigenlijk bedoel omdat n ander heel stellig tegenover me staat
Zoals ik al eerder schreef, welke keuze dan ook het is slechts anders, niet beter of slechter. Maar het is duidelijk dat ik mijn leven niet wens te baseren op omgekeerde psychologie. Veel te ingewikkeld, maar dat is blijkbaar man-eigenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste ik heb hem niet gedwongen of zelf gevraagd naar zijn ww, die heeft hij me uit zichzelf gegeven.
Ten tweede, gezien mijn ervaringen in mijn eerdere relatie niet geheel onbegrijpbaar.
Beidenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat ik het niet doe, of dat ik wel die neiging heb?
Ik heb gewoon teveel respect voor en geloof en vertrouwen i. hem om hem te gaan controleren, ook al heb ik zijn ww.
Dit heb ik ook. En ik ga het zelf dan ook toepassen, ook al zou hij zelf niet eens doorhebben dat hij zo krampachtig deed. Ik snap dat je gehecht bent aan privacy, maar stresserig schermen wegklikken of je telefoon op lock doen zodra ik uberhaupt die kant op kijk, vind ik toch vreemd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het heel vreemd vinden als hij het krampachtig voor mij verborgen zou houden, dan zou ik toch gaan twijfelen.
Dit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar vanwaar de vraag met wie hij appt, terwijl iemand je wel moet vertrouwen dat je geen misbruikt maakt en ongefundeerd gaat lopen controleren?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik schreef in die post ook dat ik dat niet doe om hem te controleren. Ik vind dat hele mobielgedoe gewoon nogal Remi. We zijn 'gezellig' samen en de ander (vriend, vriendin, kennis, familie, mijn zoons) zitten 60% van de tijd op dat schermpje te turen, vaak zelfs gesprekken onderbrekend. Vreselijk vind ik dat.
http://sargasso.nl/kliktv/i-forgot-my-phone/
Voor mij is dat vragen dus een manier om het weer tot een 'samen' te maken.. elkaar te betrekken bij wat je aan het doen bent. Daarom zeg ik het zelf ook altijd als ik een sms-je beantwoord terwijl ik 'gezellig' samen ben met een ander. Ik heb dus ook bewust geen telefoon met internet.
Dus jouw voorafgaande ervaring kleurt je huidige nogal. Ja, begrijpelijk. En dus niet met iedereen te vergelijken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste ik heb hem niet gedwongen of zelf gevraagd naar zijn ww, die heeft hij me uit zichzelf gegeven.
Ten tweede, gezien mijn ervaringen in mijn eerdere relatie niet geheel onbegrijpbaar.
Precies. Ik heb echt overal 'n wachtwoord op, ook op m'n pc.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus: Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
weet je, als een koppel beide hun ww voor hun eigen wil houden prima, als dat voor hun werkt is dat toch ook gewoon goed?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:41 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb deel 1 ook gelezen, en snakelady en ouder1 kwamen best krampachtig over hoor
Mmm.. Toen ik mijn vriend net kende gingen er ook nogal wat seksueel getinte mails heen en weer.. Toen heb ik mijn email wel even geblokt voor mijn pubers. Hebben ze nooit iets over gezegd dus ik denk dat ze het gewoon niet gemerkt hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:31 schreef snakelady het volgende:
Zat net te denken, mijn kinderen gaan ook op mijn laptop, daarnaast is een goede vriendin laats nog op mijn laptop geweest omdat die iets wilde googlen, een gesprek met mijn vriend stond zelfs nog open op skype maar ga er vanuit dat ze die niet leest.
En zo wel nog geen man overboord.
Waarom?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind opmerkingen als 'ik heb toch niks te verbergen' toch wel een beetje krampachtig.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij wil je toch gewoon de optie achter de hand hebben dat je hem gemakkelijk even kunt controleren. Tot zover dus het vertrouwen.
Als je elkaar vertrouwd, welk argument heb je dan om te delen? Al die noodzaak om opeens handig en praktisch te zijn. De meeste vrouwen die ik tot nu toe in mijn leven heb ontmoet gaven geen moer om handigheid maar alles om het in stand te houden van hun veiligheidsgevoel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
weet je, als een koppel beide hun ww voor hun eigen wil houden prima, als dat voor hun werkt is dat toch ook gewoon goed?
Maar, ga niet zeggen dat mensen die wel hun ww delen elkaar niet vrtrouwen, naar mijn inziens is dat omgekeerde psychologie zoals Koral dat noemt.
ik vraag het ook regelmatig, puur uit nieuwsgierigheid. Zeker als hij wat langere gesprekken heeft, want dat doet hij zelden (zelden is eens in de maand ofzo)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:50 schreef Koral het volgende:
[..]
Maar vanwaar de vraag met wie hij appt, terwijl iemand je wel moet vertrouwen dat je geen misbruikt maakt en ongefundeerd gaat lopen controleren?
Als je zo'n vraag stelt kun je als man moeilijk niet transparant zijn want je weet per definitie dat er verdenkingen komen. Als hij het had willen delen, zou hij dat dan niet uit zichzelf hebben gedaan?
Iets te verbergen hebben betekent dat er iets niet in de haak zou kunnen zijn, terwijl er ook andere redenen kunnen zijn om iets privé te willen houden.quote:
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat andere koppels elkaars wachtwoorden en pincodes delen waar geen van beide een probleem mee heeft?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:16 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Hoezo wat heb je in je mail staan wat handig voor haar zou zijn na je dood?
Nu is het verschil dat we Engels typen naar elkaar, en de kinderen zijjn pas 8 en 5 en konden toen nog geen Engels.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm.. Toen ik mijn vriend net kende gingen er ook nogal wat seksueel getinte mails heen en weer.. Toen heb ik mijn email wel even geblokt voor mijn pubers. Hebben ze nooit iets over gezegd dus ik denk dat ze het gewoon niet gemerkt hebben.
Ik had toen dus idd iets te verbergen.
Als hij mij zijjn wachtwoord niet had gegeven had ik er niet naar gevraagd, zou ik er naar vragen omdat het praktischer is en hij flipt er helemaal over dan zou ik me even achter mijn oren krabben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:56 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag me af hoe TS gereageerd zou hebben als haar vriend zijn wachtwoorden e.d. liever voor zichzelf had gehouden, i.p.v. de openheid die er nu is.
snap de andere kant best, ik weet de ww van z'n FB, linkedin enzo ook nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Als je elkaar vertrouwd, welk argument heb je dan om te delen? Al die noodzaak om opeens handig en praktisch te zijn. De meeste vrouwen die ik tot nu toe in mijn leven heb ontmoet gaven geen moer om handigheid maar alles om het in stand te houden van hun veiligheidsgevoel.
Een beetje jammer dat er niet de moeite wordt gedaan om de 'andere kant' te begrijpen..
Ik begrijp het wel alleen jij gaat meteen van het slechte in een vrouw uit, en dat stoot me wat tegen de borst, dat jij nare ervaringen hebt met vrouwen is vervelend maar niet iedere vrouw is zo.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Als je elkaar vertrouwd, welk argument heb je dan om te delen? Al die noodzaak om opeens handig en praktisch te zijn. De meeste vrouwen die ik tot nu toe in mijn leven heb ontmoet gaven geen moer om handigheid maar alles om het in stand te houden van hun veiligheidsgevoel.
Een beetje jammer dat er niet de moeite wordt gedaan om de 'andere kant' te begrijpen..
Heb je dat filmpje ook bekeken? Dat is namelijk heel verhelderend. De jongere generatie (waar mijn vriend ook toe behoort) vind het doodnormaal om zich in een gezelschap, zelfs tijdens een gesprek, even terug te trekken en met de mobiel bezig te zijn zonder te begrijpen dat dat voor de ander best vervelend is. Voor veel mensen van mijn generatie voelt dat alsof je gesprekspartner, degene waar je even bewust je tijd mee deelt, midden in een gesprek plots een scherm tussen jullie laat zakken en achter dat scherm een gesprek met een ander aangaat. Sta je tegen een scherm aan te kletsen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:50 schreef Koral het volgende:
Maar vanwaar de vraag met wie hij appt, terwijl iemand je wel moet vertrouwen dat je geen misbruikt maakt en ongefundeerd gaat lopen controleren?
Als je zo'n vraag stelt kun je als man moeilijk niet transparant zijn want je weet per definitie dat er verdenkingen komen. Als hij het had willen delen, zou hij dat dan niet uit zichzelf hebben gedaan?
nou moet je ook niet gelijk alles met tieten over 1 kam scherenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Vrouwen worden vaak gemotiveerd door een gevoel. Mannen handelen meer rationeel.
Een gevoel wat een vrouw niet kan duiden is niet gelijk wantrouwen. Onzekere vrouwen kunnen goudeerlijk zijn hoor!
Deze was je nog vergeten te beantwoorden slangenvrouwtje.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:25 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Heb je wel eens iemand vertrouwd in je leven?
Ook dat is meer aan de tegenstanders geloof ik dan aan de voorstanders.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:56 schreef Koral het volgende:
Zoals?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:00 schreef Lienekien het volgende:
Iets te verbergen hebben betekent dat er iets niet in de haak zou kunnen zijn, terwijl er ook andere redenen kunnen zijn om iets privé te willen houden.
Ok, hij is er dus uit zich zelf mee gekomen, prima. En het lijkt me logisch dat je achter je oren krabt als hij gaat flippen als je het vraagt, maar het flippen op zich lijkt me weer niet logisch, dus waarom schreef je dat? Hij kan toch ook op een rustige manier uitleggen dat hij die gegevens liever niet deelt? Wanneer dat het geval is natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als hij mij zijjn wachtwoord niet had gegeven had ik er niet naar gevraagd, zou ik er naar vragen omdat het praktischer is en hij flipt er helemaal over dan zou ik me even achter mijn oren krabben.
Ditquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:03 schreef snakelady het volgende:
Als hij mij zijjn wachtwoord niet had gegeven had ik er niet naar gevraagd, zou ik er naar vragen omdat het praktischer is en hij flipt er helemaal over dan zou ik me even achter mijn oren krabben.
Toch wel frappant dat ik onzekere vrouwen goud eerlijk noem, en vervolgens een argument krijg iedereen over een kam scheer. Op die manier kunnen we wel even bezig blijven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
nou moet je ook niet gelijk alles met tieten over 1 kam scheren
Mijn ex was juist enorm onzeker en jaloers en checkte alles na zonder mijn toestemming (zelfs met hack-programmas) om maar ergens iets te kunnen vinden waar hij boos om kon worden, en ik was juist de rationele 'man'
Nu is het bij mijn huidige vriend gelukkig gelijkwaardig, allebei rationeel (ook over onze emoties).
Het ligt niet aan je geslacht of je onbetrouwbaar bent of een onzekere control-freak bent. Dat ligt aan je karakter en eventuele dingen die je hebt meegemaakt. Penis of vagijn maakt daarbij niks uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |