Frank de Grave...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
VVlak Frank de Grave niet uit.
En dan beweren dat positieve discriminatie niet bestaat...quote:Al blijf ik mij verbazen dat iemand met alleen een typdiploma een ministerie mag leiden.
Wat een idioot...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:09 schreef Aapsoldaat het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ng-integendeel.dhtml
![]()
![]()
Je weet wie het zegt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:09 schreef Aapsoldaat het volgende:
![]()
![]()
"Defensie is helemaal niet kapot bezuinigd"quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:09 schreef Aapsoldaat het volgende:
![]()
![]()
Ik zou zeggen doe eens een bezoekje aan de gemiddelde kazernequote:Sterker nog, defensie heeft helemaal geen geld nodig, vindt Van Ojik. Het beeld van de krijgsmacht die is 'kapot bezuinigd' noemt hij 'een beetje propaganda'. 'Dat is echt niet zo, we geven relatief evenveel uit aan defensie als Duitsland, 1,3 procent van ons binnenlands product. Zo slecht is het niet gesteld.'
Mooiste quote:quote:
AKA: De spullen verkopen kost alleen geld en levert niets op.quote:Nederland heeft er bovendien een handje van om net gemoderniseerd wapentuig in de uitverkoop te doen.
Het bedrag klopt niet, want het is 7.2 miljard, maar je moet ook niet naar de absolute bedragen kijken (inflatie etc..) maar naar het bedrag als percentage van het BNP. Dan zakt het structureel al decennia lang. Als je dit percentage vastzet, is het ook veel eerlijker en heb je nooit discussie. . Zeg dat we 2% van het BNP uitgeven aan defensie, dan zakken de uitgaven als het BNP zak en stijgen die als het omhoog gaat. Is wel zo eerlijk. Een vaste component voor je veiligheid lijkt me wel zo logisch.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:39 schreef 99.999 het volgende:
Als ik naar het CBS kijk zijn tot en met 2009 de uitgaven jaarlijks gewoon vrolijk doorgestegen. De eerste alinea klopt dus al niet echt.
Daarover moet je met 99.999 niet mee in discussie te gaan... Is een doodlopende weg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het bedrag klopt niet, want het is 7.2 miljard, maar je moet ook niet naar de absolute bedragen kijken (inflatie etc..) maar naar het bedrag als percentage van het BNP. Dan zakt het structureel al decennia lang. Als je dit percentage vastzet, is het ook veel eerlijker en heb je nooit discussie. . Zeg dat we 2% van het BNP uitgeven aan defensie, dan zakken de uitgaven als het BNP zak en stijgen die als het omhoog gaat. Is wel zo eerlijk. Een vaste component voor je veiligheid lijkt me wel zo logisch.
Wat een onzin. Een vast percentage van de begroting is enkel een perverse prikkel tot verspilling.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het bedrag klopt niet, want het is 7.2 miljard, maar je moet ook niet naar de absolute bedragen kijken (inflatie etc..) maar naar het bedrag als percentage van het BNP. Dan zakt het structureel al decennia lang. Als je dit percentage vastzet, is het ook veel eerlijker en heb je nooit discussie. . Zeg dat we 2% van het BNP uitgeven aan defensie, dan zakken de uitgaven als het BNP zak en stijgen die als het omhoog gaat. Is wel zo eerlijk. Een vaste component voor je veiligheid lijkt me wel zo logisch.
Haha dat klopt. Ook bij bv ontwikkelingssamenwerking vind ik het een vreemd en verkeerd principe. Stel je beleid vast en begroot op basis daarvan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarover moet je met 99.999 niet mee in discussie te gaan... Is een doodlopende weg.
Het is wachten tot de "het is een perverse prikkel" etc. voorbij komt.![]()
quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een vast percentage van de begroting is enkel een perverse prikkel tot verspilling.
Niet mee eens. Het leidt juist tot rust en je kunt langjarig ramen , zonder dat er steeds met geld geschoven moet worden. Je hoeft niet steeds te snijden in arbeidsvoorwaarden, dus je krijgt beter personeel. Je kunt je materieel fatsoenlijk onderhouden ,onderdelen kopen en oefenen. Er is overigens net een miljard afgegaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een vast percentage van de begroting is enkel een perverse prikkel tot verspilling.
Overigens steeg de begroting in die voorgaande jaren aanmerkelijk harder dan de inflatie.
Gezien de positie van Nederland qua welvaart en economie EN vanwege de grote afhankelijkheid van Nederland van de wereldeconomie is Nederland het aan zijn reputatie verplicht om een in verhouding met die cijfers staande bijdrage te leveren.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:26 schreef Pumatje het volgende:
die 2 procent norm..dat betekent dus 5 a 6 miljard erbij.
onvoorstelbaar. Dan kun je weer aan divisie grootte gaan denken.
Daar hadden we er vroeger drie van...quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:26 schreef Pumatje het volgende:
die 2 procent norm..dat betekent dus 5 a 6 miljard erbij.
onvoorstelbaar. Dan kun je weer aan divisie grootte gaan denken.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar hadden we er vroeger drie van...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |