Ze? SM stuurde me.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:59 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoelang is die rij karren dan? Best belachelijk dat ze niemand je even laten helpen
Dan ben ik toch blij dat de karren hier binnen staanquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:03 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze? SM stuurde me.
Stel je voor dat je naast de toegangspoortjes ruimte hebt voor 2 rijen met van die grote kunststof karren. De rijen zijn een meter of 4-5 lang. En dat keer 4. De helft daarvan stond buiten.
Mandjes ophalen is echt mijn taak #1 XD. Maar ik vind het prima, ben er ondertussen supersnel in. Stapel die dingen gewoon ong 2.10-2.20 meter op qua gewone mandjes en verdeel ze dan over de stapel bij de ingang, en de trekmandjes gaan allemaal op de onderste die dan als trekkar fungeert. Zo gepieptquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan ben ik toch blij dat de karren hier binnen staanIk faal al met mandjes ophalen
Ik een stapel wegrijden bleek die te rijden op de wieltjes van een trekmandje.. Er was geen rekje onder gezet. Ik dacht dat het wel ging die laatste 2 meter.. Vallen ze 5 seconden later om voor de voeten van een klantquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Mandjes ophalen is echt mijn taak #1 XD. Maar ik vind het prima, ben er ondertussen supersnel in. Stapel die dingen gewoon ong 2.10-2.20 meter op qua gewone mandjes en verdeel ze dan over de stapel bij de ingang, en de trekmandjes gaan allemaal op de onderste die dan als trekkar fungeert. Zo gepiept.
Oei!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik een stapel wegrijden bleek die te rijden op de wieltjes van een trekmandje.. Er was geen rekje onder gezet. Ik dacht dat het wel ging die laatste 2 meter.. Vallen ze 5 seconden later om voor de voeten van een klant![]()
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:28 schreef d4v1d het volgende:
gvd manHang jezelf dan lekker op ipv. jezelf publiek in brand te steken
Ja en dan komt een collega bij je langs en vind je al hangend in je kledingkast. Nou ik zal je vertellen die is een paar weken ziek geweest. Vreselijk ookquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:28 schreef d4v1d het volgende:
gvd manHang jezelf dan lekker op ipv. jezelf publiek in brand te steken
Beide is erg kut voor de omstanders. Echter hebben er bij optie #2 minder mensen last van. (Klink ik nu als een klootzak? Niet de bedoeling )quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Ja en dan komt een collega bij je langs en vind je al hangend in je kledingkast. Nou ik zal je vertellen die is een paar weken ziek geweest. Vreselijk ook
Die duitser had waarschijnlijk een deadline te halenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:30 schreef OudeBok het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van deze... Kwam laatst een duitser aan mijn kassa die voor 115 euro aan nescafe koffiezooi kocht. Ik had hem moeten vragen waarom hij dat in hemelsnaam deed maar dat leek me een beetje onbeleefd. Ben nog steeds wel benieuwd.
Stiekem hoop ik altijd de Duitsers bij mij te krijgen merk ik.
Was laatst ook leuk dat ik en een studiegenote die kassamiep lieten denken dat we geen woord Nederlands spraken. Zelf spraken we slechts Duits met elkaar. Toen ik tegen het kassameisje in het Neserlands ging was er wel een flinke blik van verbazing op haar gezicht te bespeuren. Priceless.
Koffie is in Duitsland extra belast. Dus veel Duitsers slaan in als ze in Nederland zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:30 schreef OudeBok het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van deze... Kwam laatst een duitser aan mijn kassa die voor 115 euro aan nescafe koffiezooi kocht. Ik had hem moeten vragen waarom hij dat in hemelsnaam deed maar dat leek me een beetje onbeleefd. Ben nog steeds wel benieuwd.
Stiekem hoop ik altijd de Duitsers bij mij te krijgen merk ik.
Was laatst ook leuk dat ik en een studiegenote die kassamiep lieten denken dat we geen woord Nederlands spraken. Zelf spraken we slechts Duits met elkaar. Toen ik tegen het kassameisje in het Neserlands ging was er wel een flinke blik van verbazing op haar gezicht te bespeuren. Priceless.
Nee imo heb je wel gelijk. Liever 1 die je vind dan 10+ omstanders die het zien. En ook de wijze waarop.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Beide is erg kut voor de omstanders. Echter hebben er bij optie #2 minder mensen last van. (Klink ik nu als een klootzak? Niet de bedoeling )
Mja, aan de andere kant vraag ik me ook af wat een persoon die zelfmoord pleegt denkt, waarom hij het doet op die manier.
Als die persoon uiteindelijk overlijdt aan zn brandwonden heb je hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:46 schreef mujentas het volgende:
Ik denk dat als je iemand in brand ziet staan traumatischer is dan wanneer je iemand levenloos vindt.
Joh.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als die persoon uiteindelijk overlijdt aan zn brandwonden heb je hetzelfde.
Bedtijdquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:55 schreef d4v1d het volgende:
Oh ik interpreteerde het andersnevermind.
Duurt wel lang hoorquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:58 schreef d4v1d het volgende:
[..]
ik was eigenlijk net van plan om een klb topic te openen
Te doen: ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:20 schreef exelletor het volgende:
Iets van 15 karren in je eentje is prima te doen. Als je boven de 50 per keer gaat doen, moet je bij ons toch echt met zijn drieen gaan, maar dan ben je ook gelijk klaar(wij hebben nog wel van die metalen karretjes, trouwens). Gewoon je SM meenemen en dan ben je in vijf minuten klaar.
welke karren hebben jullie het nu over? Ik werk bij brood dus ik ken alleen die bruine broodkarren :")quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Te doen: ja.
Snel: nee.
SM mee? In m'n dromen. Die grote plastic dingen zijn trouwens een stuk zwaarder dan die metalen. Ze rijden wel soepeler.
Winkelkarren! Waar de boodschappen ingaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:19 schreef Intentiion het volgende:
[..]
welke karren hebben jullie het nu over? Ik werk bij brood dus ik ken alleen die bruine broodkarren :")
oh ja kan ik begrijpen dat dat een hel is omdat je er maar 1 per keer kunt doenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:23 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Winkelkarren! Waar de boodschappen ingaan.
Neuh. In je eentje krijg je er tot ongeveer 20 weg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:28 schreef Intentiion het volgende:
[..]
oh ja kan ik begrijpen dat dat een hel is omdat je er maar 1 per keer kunt doen
quote:Server Error
Access Manager WebSEAL could not complete your request due to an unexpected error.
Diagnostic Information
Method: GET
URL: /store_rendering_p1/wps/myportal/ahplaza
Error Code: 0x38cf04d3
Error Text: DPWWA1235E Could not read the response status line sent by a third-party server. Possible causes: non-spec HTTP headers, connection timeout, no data returned. This is not a problem with the WebSEAL server.
Solution
Provide your System Administrator with the above information to assist in troubleshooting the problem.
[BACK BUTTON]
Bron?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:41 schreef d4v1d het volgende:
Je moet gewoon 12 uur worden ingeroosterd. Daar komt dan de toeslag nog boven op.
Laten we voorop stellen dat je met een contract van 12 uur per week een All-In loon hebt en dat je daardoor dus ook geen ADV- en vakantueuren opbouwt, deze worden namelijk netjes per periode uitbetaald.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:35 schreef werken87 het volgende:
beste
ik heb een contract van 48 uur per periode van 4 weken. Nu heb ik van mijn gehoord dat zij mijn verplicht zijn 12 uur in te roosteren per week, maar ervoor moeten zorgen dat mijn totaal periode uren inclusief toeslagenuren op 48 uur uit komen. Mag dit zomaar? Mag je toeslaguren rekenen als gewerkte uren?
Dus stel ik werk wordt op zaterdag voor 8 uur ingeroosterd en op zondag 2 uur (zondag 100%) dat ze dit dan wel als 12 uur rekenen (8 uur zat + 2 uur zon + 2 uur toeslaguren zon).
Daarnaast, zijn ze mij echt verplicht minimaal 12 uur in te roosteren of als ik maar 8 uur ben ingeroosterd, mij toch uit te betalen voor 12 uur. In het verleden is het vaker voorgekomen dat ik minder ben ingeroosterd dan mij contract en dus alleen de gewerkte uren uit kreeg betaald.
Heb een contract voor onbepaalde tijd, en volgens mij is een contract een verbintenis die je aangaat waarbij ik de plicht heb mij werk goed te doen en mijn werkgever de plicht heeft mijn contracturen uit te betalen.
alvast bedankt voor de hulp en reacties
groetjes
.quote:De toeslagen op uren worden uitbetaald vermeerderd met overige ui te betalen uren tot het aantal contracturen is bereikt. De overige uren worden naar TVT geschreven.
Euhm. Nee.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:41 schreef d4v1d het volgende:
Je moet gewoon 12 uur worden ingeroosterd. Daar komt dan de toeslag nog boven op.
Dat is een aanname, oke. Maar lijkt me niet dat "gewerkte uren" toeslaguren zijn. Dat is niet logishquote:
Kijk eens in de CAO artikel 8.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat is een aanname, oke. Maar lijkt me niet dat "gewerkte uren" toeslaguren zijn. Dat is niet logish
Zie mijn uitgebreidde post hierboven. Ik ben het overigens wel met je eens. Toeslaguren (zeker die op zondag) zou je moeten zien als een extra beloning voor het werken op zondag en niet als aanvulling op je contracturen. Daar was mijn SM het alleen niet mee eens. Gelukkig wel in onderling overleg aanvullende afspraken kunnen maken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat is een aanname, oke. Maar lijkt me niet dat "gewerkte uren" toeslaguren zijn. Dat is niet logish
Gezien ja. Hier is het wel als "beloning". Die toeslaguren tellen ze bij ons dus apartquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Zie mijn uitgebreidde post hierboven. Ik ben het overigens wel met je eens. Toeslaguren (zeker die op zondag) zou je moeten zien als een extra beloning voor het werken op zondag en niet als aanvulling op je contracturen. Daar was mijn SM het alleen niet mee eens. Gelukkig wel in onderling overleg aanvullende afspraken kunnen maken.
Je kan het ook zien als beloning dat je nu minder hoeft te werken, maar wel zelfde krijgt betaald.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Zie mijn uitgebreidde post hierboven. Ik ben het overigens wel met je eens. Toeslaguren (zeker die op zondag) zou je moeten zien als een extra beloning voor het werken op zondag en niet als aanvulling op je contracturen. Daar was mijn SM het alleen niet mee eens. Gelukkig wel in onderling overleg aanvullende afspraken kunnen maken.
Ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bedoel je artikel 8 lid 3 en lid 4 sub a?
Dat was de redenering van de SM ook. Maar met name jonge parttimers zien het als een aanvulling op hun uren. In plaats van 4 uur betaald krijgen krijgen ze nu 6 of 8 uur.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:56 schreef Fivel het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als beloning dat je nu minder hoeft te werken, maar wel zelfde krijgt betaald.
Als ik op zondag werk (is niet vaak, want te duur) krijg ik gewoon een extra vrije dag, dus qua geld ga ik er geen cent op vooruit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat was de redenering van de SM ook. Maar met name jonge parttimers zien het als een aanvulling op hun uren. In plaats van 4 uur betaald krijgen krijgen ze nu 6 of 8 uur.
Daarin hangt het dus echt af van de winkel en dan met name hoe goed ze de resultaten halen. Bij goede resultaten is er op het gebied van uren en loonsom meer mogelijk waardoor jij dus je contract werken en daarboven nog eens zondagtoeslag krijgtquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Gezien ja. Hier is het wel als "beloning". Die toeslaguren tellen ze bij ons dus apart
Bij ons moeten ze juist heel erg op de loonsom letten. Op dat blaadje in de kantine wat er wekelijks ligt staat er altijd wel iets over. (weekverslag? Hoe noem je dat.. Staat ook in hoeveel omzet is gedraaid.)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Daarin hangt het dus echt af van de winkel en dan met name hoe goed ze de resultaten halen. Bij goede resultaten is er op het gebied van uren en loonsom meer mogelijk waardoor jij dus je contract werken en daarboven nog eens zondagtoeslag krijgt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |