Is er dan niks waar je nu wel plezier aan beleeft? Gamen of iets dergelijks???quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh, the point is...
Ik ga 2 dagen uit om plezier te hebben, en ik heb geen plezier.
Ligt aan mezelf maar tegelijkertijd kan ik er geen invloed over uitoefenen.
Mwoah, dat is tijdverdrijf.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is er dan niks waar je nu wel plezier aan beleeft? Gamen of iets dergelijks???
Iets moet dus toegevoegde waarde zijn aan jouw leven, anders kan/mag het dus niet leuk gevonden worden, zoiets?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwoah, dat is tijdverdrijf.
Dat kan ik doen maar dat voelt dan niet als ''toegevoegde waarde'' aan mijn leven oid.
Helaas komt het bovenop m'n al overvolle piekeragendaquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, niks mis mee in dit geval
Ja, dat komt er dan bovenop. Doseren!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Helaas komt het bovenop m'n al overvolle piekeragenda![]()
Dat geeft wat onrust, plus dat er nogal wat zaken gaan veranderen in de privésfeer het komende half jaar/jaar.
Jammer dat je dat niet als toegevoegde waarde kan zien, aan tijdverdrijf kan je soms ook veel plezier belevenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwoah, dat is tijdverdrijf.
Dat kan ik doen maar dat voelt dan niet als ''toegevoegde waarde'' aan mijn leven oid.
Je moet het meer zien als dat er toegevoegde waarde moet zijn aan mijn leven voordat ik van mijn leven kan genieten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iets moet dus toegevoegde waarde zijn aan jouw leven, anders kan/mag het dus niet leuk gevonden worden, zoiets?
Kzou het wel als toegevoegde waarde kunnen zien, als dat niet het enige was... Als ik ook iets zou hebben wat niet puur tijdverdrijf is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Jammer dat je dat niet als toegevoegde waarde kan zien, aan tijdverdrijf kan je soms ook veel plezier beleven
Maar waarom moet zoiets meegenomen worden/passen in het plaatje van jouw "levenskwaliteit"?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je moet het meer zien als dat er toegevoegde waarde moet zijn aan mijn leven voordat ik van mijn leven kan genieten.
Ik kan prima dingen leuk vinden om te doen hoor, maar zolang het slechts tijdverdrijf is dan neem ik het niet bepaald mee in het plaatje van mijn ''levenskwaliteit'' oid bijvoorbeeld.
Daar heb ik dan toch echt iets meer voor nodig.
Nee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, dat komt er dan bovenop. Doseren!
Je bent zwanger?![]()
![]()
Omdat ik niet het gevoel heb dat ik ''leef'' als ik dat niet heb.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar waarom moet zoiets meegenomen worden/passen in het plaatje van jouw "levenskwaliteit"?
Waarom dat "moeten"?
Je hebt altijd nog de telefoonquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee!![]()
Absoluut onmogelijk ook. Er zit een verhuizing van naaste familie aan te komen, binnen nu en 8 weken komt er een nichtje/neefje bij en vanavond kreeg ik te horen dat een ander naast familielid ook plannen heeft om een huis in een andere plek te gaan kopen. Blijft weinig over qua netwerk in de buurt
Bedenk je dit: Het is altijd nog beter om dan toch te gaan gamen (ik noem maar een voorbeeldje) dan om de sjaggerijn uit te hangen, toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Omdat ik niet het gevoel heb dat ik ''leef'' als ik dat niet heb.
Dat ik maar puur wat tijd aan het uitzitten ben.. En qua tijd uitzitten vind ik het leven gewoon niet leuk gneoeg.
Ehhh, ja, maar ''beter dan'' maakt mij het niet beter.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bedenk je dit: Het is altijd nog beter om dan toch te gaan gamen (ik noem maar een voorbeeldje) dan om de sjaggerijn uit te hangen, toch?
yolo en tijd is te kort voor een mensenleven!
Edit: Nog een paar minuten, dan is het bye bye internet!
Je had ook passiever kunnen zijn en letterlijk niks doen, het is maar hoe je het bekijktquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kzou het wel als toegevoegde waarde kunnen zien, als dat niet het enige was... Als ik ook iets zou hebben wat niet puur tijdverdrijf is.
Misschien maakt het jou niet helemaal beter, maar het is wel de betere optie van de 2quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ehhh, ja, maar ''beter dan'' maakt mij het niet beter.
Achjaaah, ik kan er dus niks tegen doen is de conclusie.
Ach, het is maar een minuut of 20 verderop en ik denk er nu ook wel oké over eigenlijk. Zal wennen worden, m'n leven heeft de laatste ca 10jr om diegene gedraaid. Misschien wordt het eens tijd om zelf te gaan leren leven.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt altijd nog de telefoon(of skype
).
Okee okee, das natuurlijk niet hetzelfde
Ik heb ook niet echt een uitgebreid netwerk hiero hoor, maar een nieuw netwerkje is zo weer uitgebouwd. Vooral in buurtcentra enzo heb ik makkelijk nieuwe netwerkjes kunnen opbouwen
Ik herken wel het constant afleiding zoeken, bedoelde je dat? Heb geen tijd het goed te lezen kom er morgen wel op terugquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:59 schreef kuolema het volgende:
Herkennen jullie het constant wanhopig afleiding zoeken uit angst voor een gevoel van leegte?
Ik probeer mijn gedachten weg te houden van mezelf en mijn echte leven, want anders gaat het fout. Ik hou me nu krampachtig vast aan mijn laptop. Zo kan ik dat nare gevoel (tijdelijk) ontwijken.
Voorbeeld: als ik moe ben en besluit dat het beter is om naar bed te gaan, word ik zo bang voor het moment tussen mijn laptop afsluiten en het slapen...daarom stel ik het ook meestal uit. Het is echt angst...want ik weet dat als ik dat gevoel laat komen het dan weer helemaal de verkeerde kant op gaat...dus ik ben heel hard aan het proberen dat te ontwijken. Niet dat ik me daar goed door voel...als mijn concentratie wegzakt met lezen/filmpjes/series kijken moet ik heel hard weer op zoek naar iets nieuws om mijn aandacht bij te kunnen houden en ik word daar gespannen van.
Waarom kan het nou niet gewoon goed blijven gaan? Ik wil dit niet. Ik wil me gewoon kunnen ontspannen en me goed voelen en mezelf zijn. Ook al weet ik niet wat dat is. Het duurt al zo fucking lang. Ik vind het echt heel moeilijk om optimistisch te zijn.
Einde egopost.
Ja, die leegte en angst herken ik wel. Soms geef ik eraan toe en soms ga ik als een razende Roelof afleiding zoeken. Dat laatste helpt me het beste, zeker voor de nacht. Even tv kijken, internetten, als het maar even op andere gedachten brengt. Wat ook aardig helpt is een dagboek bijhouden. Daar heb ikzelf veel weerstand tegen gehad, vorige week moest ik daar eens mee beginnen. En het werkt aardig!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:59 schreef kuolema het volgende:
Herkennen jullie het constant wanhopig afleiding zoeken uit angst voor een gevoel van leegte?
Ik probeer mijn gedachten weg te houden van mezelf en mijn echte leven, want anders gaat het fout. Ik hou me nu krampachtig vast aan mijn laptop. Zo kan ik dat nare gevoel (tijdelijk) ontwijken.
Voorbeeld: als ik moe ben en besluit dat het beter is om naar bed te gaan, word ik zo bang voor het moment tussen mijn laptop afsluiten en het slapen...daarom stel ik het ook meestal uit. Het is echt angst...want ik weet dat als ik dat gevoel laat komen het dan weer helemaal de verkeerde kant op gaat...dus ik ben heel hard aan het proberen dat te ontwijken. Niet dat ik me daar goed door voel...als mijn concentratie wegzakt met lezen/filmpjes/series kijken moet ik heel hard weer op zoek naar iets nieuws om mijn aandacht bij te kunnen houden en ik word daar gespannen van.
Waarom kan het nou niet gewoon goed blijven gaan? Ik wil dit niet. Ik wil me gewoon kunnen ontspannen en me goed voelen en mezelf zijn. Ook al weet ik niet wat dat is. Het duurt al zo fucking lang. Ik vind het echt heel moeilijk om optimistisch te zijn.
Einde egopost.
jep , heb dat ook wel een beetje .quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:59 schreef kuolema het volgende:
Einde egopost.
Een dagboek bijhouden is toch juist geen afleiding? Dan moet je nadenken over je leven, jezelf. Dat is nu juist geen goed idee. Hoe helpt dat jou dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, die leegte en angst herken ik wel. Soms geef ik eraan toe en soms ga ik als een razende Roelof afleiding zoeken. Dat laatste helpt me het beste, zeker voor de nacht. Even tv kijken, internetten, als het maar even op andere gedachten brengt. Wat ook aardig helpt is een dagboek bijhouden. Daar heb ikzelf veel weerstand tegen gehad, vorige week moest ik daar eens mee beginnen. En het werkt aardig!
Dat lukt mij niet eens, al zou ik het willenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:12 schreef smitjew het volgende:
ik denk dat ik ook iemand mis waar ik al mijn gedachtes aan kwijt kan.
ik heb dat ookquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Een dagboek bijhouden is toch juist geen afleiding? Dan moet je nadenken over je leven, jezelf. Dat is nu juist geen goed idee. Hoe helpt dat jou dan?
Ik schrijf wel dingen op, maar dat is meestal 's nachts als ik in bed lig. Dan is het of chaos in mijn hoofd, of ik denk juist ineens heel helder en krijg ineens ingevingen over filosofische kwesties of mezelf, maar dat gaat dan richting vage complottheorieën, ideeën over mijn doel hier op aarde en radicale oplossingen voor wereldvrede. Op zulke momenten, 's nachts dus, lijkt het alsof ik weet wat ik moet doen, ik echt helder ben en dingen inzie die niemand anders zou kunnen inzien. Maar op andere momenten besef ik me dat die dingen die ik bedenk klinken alsof ze door een schizofreen zijn opgeschreven...Maar ik weet niet meer wat en wie ik moet geloven.
Heb je niemand in gedachten? Een goede vriend of zo? Hier lezen meerdere iemandenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:12 schreef smitjew het volgende:
ik denk dat ik ook iemand mis waar ik al mijn gedachtes aan kwijt kan.
Dat denk ik ook wel eens, voor even. Maar truth is, dat dat dus niet zo is. In elk geval heel moeilijk. Hangt er ook van af wat je wilt. Als je dat niet weet, heb je er ook niets aan. Wat wil jij?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:08 schreef smitjew het volgende:
[..]
jep , heb dat ook wel een beetje .
heb nihilistische gedachtes maar ook weer niet.
maar zit nu vaak te denken dat dit mijn leven is en ik kan doen wat ik wil.
makkelijker denken over dingen en ze met voorbeelden mooi te praten werkt bij mij.
ach af en toe post ik het van me af en soms lukt het wel bij vrienden maar het is toch raar bij je vrienden. op vakantie hadden we opeens zin om al onze problemen te vertellen, was wel mooi/ helpvolquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat lukt mij niet eens, al zou ik het willen![]()
Heb je ondersteuning vanuit GGZ?
een Goed leven leiden , dingen doen waar je nooit spijt van zou krijgen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb je niemand in gedachten? Een goede vriend of zo? Hier lezen meerdere iemanden
[..]
Dat denk ik ook wel eens, voor even. Maar truth is, dat dat dus niet zo is. In elk geval heel moeilijk. Hangt er ook van af wat je wilt. Als je dat niet weet, heb je er ook niets aan. Wat wil jij?
Dat is nogal breed en vaag. Iets concreets werkt naar mijn idee beter omdat je je daar echt aan vast kunt houden. Persoonlijk weet ik het niet zo goed.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:21 schreef smitjew het volgende:
[..]
een Goed leven leiden , dingen doen waar je nooit spijt van zou krijgen.
dat mensen zeggen van , dat is nou een prima kerel.
en dat lukt me ook wel alleen veel tegenslagen gehad met chronisch ziekte en school.
Op het moment schrijf ik wat ik over een hele dag heb gedaan en wat ik daarbij dacht en hoe ik me daarbij voelde. Je moet dan inderdaad even flink nadenken (afleiding!) en je kan alles wat je dwarszit kwijt (lucht op). En ja, soms staat er tekst die voor een ander debiel kan overkomen (zoals een verhaaltje van afgelopen week; een tweetal vakkenvullers in de supermarkt stonden wat te ouwehoeren en één van hen lachte en keek me daarbij aan. Dit gaf me een kutgevoel, "ik ben lelijk, hij lacht me uit, m'n kleren zijn stom, m'n haar zal wel raar zitten, ik ben walgelijk dik". Dat heeft me de hele rit door de winkel dwars gezeten. Normaal kan zoiets me dagen van slag brengen en ga ik me verstoppen, nu heb ik het opgeschreven en was ik het kwijt, winst!). Van m'n psych moet ik nu elke week m'n tablet meenemen waarop m'n dagboek-bestand staat en ik moet er zaken uitpikken die voor mij bijzonder waren. Het kan op meerdere manieren nut hebbenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Een dagboek bijhouden is toch juist geen afleiding? Dan moet je nadenken over je leven, jezelf. Dat is nu juist geen goed idee. Hoe helpt dat jou dan?
Ik schrijf wel dingen op, maar dat is meestal 's nachts als ik in bed lig. Dan is het of chaos in mijn hoofd, of ik denk juist ineens heel helder en krijg ineens ingevingen over filosofische kwesties of mezelf, maar dat gaat dan richting vage complottheorieën, ideeën over mijn doel hier op aarde en radicale oplossingen voor wereldvrede. Op zulke momenten, 's nachts dus, lijkt het alsof ik weet wat ik moet doen, ik echt helder ben en dingen inzie die niemand anders zou kunnen inzien. Maar op andere momenten besef ik me dat die dingen die ik bedenk klinken alsof ze door een schizofreen zijn opgeschreven...Maar ik weet niet meer wat en wie ik moet geloven.
was vroeger altijd gezet en moe , maar had dus coeliakie maar kwam daar net iets te laat achter.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is nogal breed en vaag. Iets concreets werkt naar mijn idee beter omdat je je daar echt aan vast kunt houden. Persoonlijk weet ik het niet zo goed.
En die tegenslagen zorgen ervoor dat je niet kunt bereiken wat je wil bereiken? Want dat hoeft niet. Maar logisch dat het je van je baan afgooit.
Zelf kan ik heel slecht met tegenslagen omgaan, en die stellen echt niks voor vergeleken met een chronische ziekte. Bij jezelf is dat neem ik aan?
Dat posten helpt hier ook wel een beetje maar toch laat ik ook hier niet het achterste van m'n tong zien. Bij familie en vrienden hou ik het liever gezellig, wisten tot voor kort niet eens af van m'n problemen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:20 schreef smitjew het volgende:
[..]
ach af en toe post ik het van me af en soms lukt het wel bij vrienden maar het is toch raar bij je vrienden. op vakantie hadden we opeens zin om al onze problemen te vertellen, was wel mooi/ helpvol
dat heb ik ook , maar zo heeft iedereen wel wat in zijn hoofd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:35 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat posten helpt hier ook wel een beetje maar toch laat ik ook hier niet het achterste van m'n tong zien. Bij familie en vrienden hou ik het liever gezellig, wisten tot voor kort niet eens af van m'n problemen.
Misschien ben je van binnen nog steeds die (misschien wat schuchtere) gezette jongen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:32 schreef smitjew het volgende:
misschien ben ik ook nog wel wat onzeker over mij zelf.
heel apart , met uitgaan en zo ben ik best wel aanwezig maar word altijd beetje bang als iets te dicht bij komt. ga dom denken enzo en weet dan opeens niet meer wat ik wil.
Ik denk veel en veel teveel na, hoort bij m'n angststoornis (gegeneraliseerde angststoornis aka piekerstoornis). Als dat denken eens uitkon werd het leven een stuk fijnerquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:37 schreef smitjew het volgende:
[..]
dat heb ik ook , maar zo heeft iedereen wel wat in zijn hoofd.
klinkt raar maar denk dat het leven makkelijker is als je dom bent.
Het is met dat soort situaties wel vaak zo (denk ik/is mijn ervaring) dat als je het letterlijk opschrijft, je je bedenkt wat een onzin het eigenlijk is dat je zulke dingen denkt. Door het te lezen kun je het vanuit een ander perspectief bekijken. Ervaar je dat ook zo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Op het moment schrijf ik wat ik over een hele dag heb gedaan en wat ik daarbij dacht en hoe ik me daarbij voelde. Je moet dan inderdaad even flink nadenken (afleiding!) en je kan alles wat je dwarszit kwijt (lucht op). En ja, soms staat er tekst die voor een ander debiel kan overkomen (zoals een verhaaltje van afgelopen week; een tweetal vakkenvullers in de supermarkt stonden wat te ouwehoeren en één van hen lachte en keek me daarbij aan. Dit gaf me een kutgevoel, "ik ben lelijk, hij lacht me uit, m'n kleren zijn stom, m'n haar zal wel raar zitten, ik ben walgelijk dik". Dat heeft me de hele rit door de winkel dwars gezeten. Normaal kan zoiets me dagen van slag brengen en ga ik me verstoppen, nu heb ik het opgeschreven en was ik het kwijt, winst!). Van m'n psych moet ik nu elke week m'n tablet meenemen waarop m'n dagboek-bestand staat en ik moet er zaken uitpikken die voor mij bijzonder waren. Het kan op meerdere manieren nut hebben
Naar dat het je negatief heeft beïnvloed in het verleden maar gelukkig weet je het nu wel en weet je waar het vandaan kwam. Wat fijn dat het beter gaat door het dieet! Zie het als een nieuw begin.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:28 schreef smitjew het volgende:
[..]
was vroeger altijd gezet en moe , maar had dus coeliakie maar kwam daar net iets te laat achter.
op mbo ,en toen was ik al geswitched van opleiding en toen de andere ook maar verneukt.
opzich doe ik het nu wel goed lichamelijk , 20 kilo kwijt en gewend aan mijn dieet maar heb nu nog niks geen opleiding of wat en al mijn kameraden wel is beetje frustrerend , maar hopelijk binnenkort weer aan de bak
ben nog steeds wel stevig , train nu veel maar weet niet op 1 of andere manier laat ik mezelf niet toe om die zelfvertrouwens boost te krijgen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Misschien ben je van binnen nog steeds die (misschien wat schuchtere) gezette jongen.
daarom zeg ik dat ik nog van alles kan , het is mijn leven maar ik moet me meer nergens van aantrekken wat andere zeggen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is met dat soort situaties wel vaak zo (denk ik/is mijn ervaring) dat als je het letterlijk opschrijft, je je bedenkt wat een onzin het eigenlijk is dat je zulke dingen denkt. Door het te lezen kun je het vanuit een ander perspectief bekijken. Ervaar je dat ook zo?
Dat past ook wel heel erg in cgt, je kijkt bewust naar je manier van denken.
Misschien vond die vakkenvuller je wel leuk![]()
Ik ben nu in een periode dat ik de energie niet heb om me te gaan concentreren op wat ik meemaak. Het is lui en zwak ja.
[..]
Naar dat het je negatief heeft beïnvloed in het verleden maar gelukkig weet je het nu wel en weet je waar het vandaan kwam. Wat fijn dat het beter gaat door het dieet! Zie het als een nieuw begin.
klopt ,eigenlijk wil ik daar nu aan werken. angst uitzetten want je hebt er niks aan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik denk veel en veel teveel na, hoort bij m'n angststoornis (gegeneraliseerde angststoornis aka piekerstoornis). Als dat denken eens uitkon werd het leven een stuk fijner
Het erge is dat ik het niet zie als onzin, ik denk daadwerkelijk dat diegene allerlei nare dingen over me denkt op dat moment. Bij een ander zou ik het inderdaad ook zien als "je hebt zelf een negatief zelfbeeld, die jongen kan je gewoon toevallig aangekeken hebben of hij vond je inderdaad stom, so what?!" maar dat op mezelf toepassen lukt niet helaasquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is met dat soort situaties wel vaak zo (denk ik/is mijn ervaring) dat als je het letterlijk opschrijft, je je bedenkt wat een onzin het eigenlijk is dat je zulke dingen denkt. Door het te lezen kun je het vanuit een ander perspectief bekijken. Ervaar je dat ook zo?
Dat past ook wel heel erg in cgt, je kijkt bewust naar je manier van denken.
Misschien vond die vakkenvuller je wel leuk![]()
Ik ben nu in een periode dat ik de energie niet heb om me te gaan concentreren op wat ik meemaak. Het is lui en zwak ja.
Op die boost wacht ik ookquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:40 schreef smitjew het volgende:
[..]
ben nog steeds wel stevig , train nu veel maar weet niet op 1 of andere manier laat ik mezelf niet toe om die zelfvertrouwens boost te krijgen.
als ik zo door train kan ik 6 packje krijgen
Jarenlang ben ik gevlucht in werk/studie uit angst om met m'n problemen aan de slag te gaan. Afgelopen voorjaar in elkaar gezakt door een burnout. Achteraf goed, anders had ik nog keihard gehold. Het lukte me niet om er alleen uit te komen en familie/vrienden wil ik er niet mee lastigvallen. Ik heb de keuze gemaakt naar een psycholoog te gaan en ik merk nu pas een beetje vooruitgang. Het is een aanrader.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:44 schreef smitjew het volgende:
[..]
klopt ,eigenlijk wil ik daar nu aan werken. angst uitzetten want je hebt er niks aan.
ik heb liever dat ik iets wel heb gedaan dan achteraf denken had ik het maar gedaan.
denk ik ook zo vaak hequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:37 schreef smitjew het volgende:
[..]
dat heb ik ook , maar zo heeft iedereen wel wat in zijn hoofd.
klinkt raar maar denk dat het leven makkelijker is als je dom bent.
Complimenten vooral, ben door alle stress in het afgelopen half jaar zo'n 20kg kwijtgeraakt. En ik háát complimenten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:47 schreef smitjew het volgende:
je krijgt wel meer aandacht en complimentjes als je afvaltmaar je gaat er wel van denken dat het er bij wel veel mensen alleen om uiterlijk gaat
Ik heb wel momenten dat ik mijn eigen gedachten kan zien als onzin, maar dan moet ik wel (redelijk) goed in mijn vel zitten. Dat is nu niet het geval, dus nu geef ik mezelf gelijk in de meeste negatieve gedachten. Het feit dat ik dit kan zeggen laat al zien dat ik ergens wel weet dat mijn gedachten misschien niet kloppen. Dat merk ik bij jou ook als ik dingen lees; je kunt benoemen wat je denkt en weet ergens wel dat het niet klopt en wat iemand anders erover zal zeggen, maar toch kun je jezelf niet overtuigen en moet iemand anders dat doen. Je kunt voorspellen dat je er anders over gaat denken nadat je het met iemand hebt besproken. Scheef is dat he?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Het erge is dat ik het niet zie als onzin, ik denk daadwerkelijk dat diegene allerlei nare dingen over me denkt op dat moment. Bij een ander zou ik het inderdaad ook zien als "je hebt zelf een negatief zelfbeeld, die jongen kan je gewoon toevallig aangekeken hebben of hij vond je inderdaad stom, so what?!" maar dat op mezelf toepassen lukt niet helaasDaarvoor heb ik op het moment het perspectief van een ander nodig, op dit moment m'n psych.
Gebrek aan energie/concentratie vind ik niet lui en zwak, maar iets dat op het moment nu eenmaal zo is. Herken het ook wel, het lukt me ook niet elke avond om iets te typen.
klopt maar er zit ook een andere kant aan , zo was een kameraad van mij best jaloers op dat ik zoveel ben afgevallen en heeft dit opgekropt tot dat die alles eruit gooide zaterdag, maar nu help ik hem gewoon veel met naar de sportschool gaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Complimenten vooral, ben door alle stress in het afgelopen half jaar zo'n 20kg kwijtgeraakt. En ik háát complimenten.
Ja, hem geloof ik wel. Het is een professional die veel vaker mensen met mijn problemen heeft geholpen dus hij heeft er verstand vanquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:55 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb wel momenten dat ik mijn eigen gedachten kan zien als onzin, maar dan moet ik wel (redelijk) goed in mijn vel zitten. Dat is nu niet het geval, dus nu geef ik mezelf gelijk in de meeste negatieve gedachten. Het feit dat ik dit kan zeggen laat al zien dat ik ergens wel weet dat mijn gedachten misschien niet kloppen. Dat merk ik bij jou ook als ik dingen lees; je kunt benoemen wat je denkt en weet ergens wel dat het niet klopt en wat iemand anders erover zal zeggen, maar toch kun je jezelf niet overtuigen en moet iemand anders dat doen. Je kunt voorspellen dat je er anders over gaat denken nadat je het met iemand hebt besproken. Scheef is dat he?
Dat perspectief van de psych helpt jou dan wel? Mij dus niet, ik geloof mezelf eerder dan een ander dus dan heeft het ook geen zin om het te bespreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |