SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou een goed teken zijnquote:Op zondag 29 september 2013 15:07 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die 2 zien we denk ik nooit meer terug bij ons.
Ach, met wat slimme investeringen in de zomer waren we in deze competitie tegen de winter al kampioen geweest.quote:Op zondag 29 september 2013 14:30 schreef Kun-Aguero het volgende:
4 keer op rij kampioen zou echt uitzonderlijk zijn.
Een concurrent, maar Vitesse heeft wel een veel makkelijker programma gehad.quote:Op zondag 29 september 2013 14:30 schreef ClementVI het volgende:
Vitesse staat gelijk me ons en heeft nog een wedstrijd tegoed
Dat is waar maar als het nu lukt scheelt dat weer 15 miljoenquote:Op zondag 29 september 2013 15:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, met wat slimme investeringen in de zomer waren we in deze competitie tegen de winter al kampioen geweest.
Ik vind Duarte voorlopig een prima aankoop. Voegt wel wat toe aan het middenveld, lekker fel in de duels en heeft diepgang.quote:Op zondag 29 september 2013 15:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, met wat slimme investeringen in de zomer waren we in deze competitie tegen de winter al kampioen geweest.
quote:Op zondag 29 september 2013 14:30 schreef ClementVI het volgende:
Vitesse staat gelijk me ons en heeft nog een wedstrijd tegoed
Ik vond het echt niet zo goed als veel mensen hier doen overkomen. 1e helft was drama en de 2e helft helpt de tegenstander je in het zadel. Behalve de doelpunten was het vaak niet veel. Snap dan ook niet dat mensen Sigthorsson zo goed vonden. Hij scoort, wint wat duels, maar heeft verder weer niks bijzonders gedaan. Lichtpuntje is De Sa in mijn ogen.quote:Op zondag 29 september 2013 15:48 schreef Fargo het volgende:
Vond hem gisteren in de eerste helft anders best matig. Na rust ging het beter, maar toen kreeg iedereen vleugels...
Desondanks geen slechte wedstrijd gisteren, zeker gelet op de omstandigheden (lees: vormdip van de afgelopen weken). Veel dreiging, veel kansen.
Jammer van Bojan, had er misschien ook wel eentje gemaakt vandaag, wat hem in het zadel had kunnen helpen.
Hij moet echter wel zijn adrenalinekicks bij onverwachte kansen temperen...quote:Op zondag 29 september 2013 15:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik vind Duarte voorlopig een prima aankoop. Voegt wel wat toe aan het middenveld, lekker fel in de duels en heeft diepgang.
En wat afvallen en oefenen op dode spelmomenten.quote:Op zondag 29 september 2013 16:03 schreef MrStock het volgende:
[..]
Hij moet echter wel zijn adrenalinekicks bij onverwachte kansen temperen...
Eens. Snap dat ook niet helemaal, was bij Heracles best doeltreffend. Speelde overigens niet slecht en is een prima toevoeging voor dit Ajax. Mensen moeten alleen geen Iniesta verwachten.quote:Op zondag 29 september 2013 16:03 schreef MrStock het volgende:
[..]
Hij moet echter wel zijn adrenalinekicks bij onverwachte kansen temperen...
Afvallen?quote:Op zondag 29 september 2013 16:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
En wat afvallen en oefenen op dode spelmomenten.
Ben benieuwd naar z'n vetpercentage, bovendien lijkt hij het niet lang vol te houden.quote:
Drama vond ik ook wel meevallen. Ajax had bij rust makkelijk 3-0 voor kunnen staan. Vizier stond gewoon niet op scherp (Fischer) en balletje viel soms net wat ongelukkig bij halve kansen voor Siggy en De Jong.quote:Op zondag 29 september 2013 16:01 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik vond het echt niet zo goed als veel mensen hier doen overkomen. 1e helft was drama en de 2e helft helpt de tegenstander je in het zadel. Behalve de doelpunten was het vaak niet veel. Snap dan ook niet dat mensen Sigthorsson zo goed vonden. Hij scoort, wint wat duels, maar heeft verder weer niks bijzonders gedaan. Lichtpuntje is De Sa in mijn ogen.
Dat hou je altijd, na vorige week was het degraderen, nu weer kampioenkandidaat, maar net als vorige week was het de club die achter kwam die ophield met voetballen.quote:Op zondag 29 september 2013 16:01 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik vond het echt niet zo goed als veel mensen hier doen overkomen. 1e helft was drama en de 2e helft helpt de tegenstander je in het zadel. Behalve de doelpunten was het vaak niet veel. Snap dan ook niet dat mensen Sigthorsson zo goed vonden. Hij scoort, wint wat duels, maar heeft verder weer niks bijzonders gedaan. Lichtpuntje is De Sa in mijn ogen.
Zegt niks over de wedstrijd natuurlijk.quote:Op zondag 29 september 2013 16:05 schreef Fargo het volgende:
[..]
Drama vond ik ook wel meevallen. Ajax had bij rust makkelijk 3-0 voor kunnen staan. Vizier stond gewoon niet op scherp (Fischer) en balletje viel soms net wat ongelukkig bij halve kansen voor Siggy en De Jong.
Dat beweer ik ook niet.quote:Na rust mazzel je inderdaad, maar we hebben echt niet gewonnen enkel en alleen omdat die gast hem in eigen doel mikt.
Ja, maar wel een vertekend beeld hoor, die 6-0. Veldspel was bij vlagen om te janken.quote:Overwinning was dik verdiend en afzettend tegen afgelopen woensdag was het alweer wat hoopgevender.
Hoezo niet? Ajax speelde zich naar een paar heel aardige kansen in de eerste helft.quote:Op zondag 29 september 2013 16:09 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Zegt niks over de wedstrijd natuurlijk.
Wat wil je dan zeggen? Want je geeft aan dat het buiten de doelpunten niet veel was. Had je dan, en dan graag nogmaals kijken naar de vormdip, nu verwacht dat Ajax 90 minuten lang zou aandringen en kansen zou afdwingen en een tegenstander met vleugels en vertrouwen de wil oplegt zonder een kans weg te geven?quote:Dat beweer ik ook niet.
Ik zeg ook niet dat het nu weer hosanna is en dat we gisteren alles van ons afgegooid hebben. Maar na de laatste weken was een wedstrijd (en een uitslag) als gisteren wel weer even welkom.quote:Ja, maar wel een vertekend beeld hoor, die 6-0. Veldspel was bij vlagen om te janken.
Oh absoluut. Ik heb er ook niet minder om gejuicht.quote:Op zondag 29 september 2013 16:18 schreef Fargo het volgende:
Maar na de laatste weken was een wedstrijd (en een uitslag) als gisteren wel weer even welkom.
quote:Time to accept it and work to be back the sooner. Unfortunely, this is also part of football.. Thanks a lot for your messages. || Toca acceptar-ho i treballar x tornar el més aviat possible. Aixň tbé forma part dl futbol encara q no ens agradi.. Mts grŕcies pls misstges || Toca aceptarlo y trabajar para volver lo antes posible. Esto tbién forma parte dl fútbol aunq no nos guste.. Muchas gracias x vstros mnsjes
Dat ziet er echt niet uit neequote:
Mag ik hopen! Ga er namelijk heen:) Wordt weer super vet.quote:Op zondag 29 september 2013 22:12 schreef Heeinz het volgende:
Ik heb het gevoel dat dinsdagavond een goede avond gaat worden. En dat Fischer in geweldige vorm zal zijn.
Ik hoop het maar.quote:Op zondag 29 september 2013 22:12 schreef Heeinz het volgende:
Ik heb het gevoel dat dinsdagavond een goede avond gaat worden. En dat Fischer in geweldige vorm zal zijn.
Als die beelden uit FIFA komen, het stadion ziet er wel goed uitquote:Op zondag 29 september 2013 23:21 schreef Kopsterk het volgende:
De gezichten in FIFA 14 zijn een stuk beter, hoewel nog steeds verre van 'goed'.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om per competitie meerdere goede faces te makenquote:Op zondag 29 september 2013 23:21 schreef Kopsterk het volgende:
De gezichten in FIFA 14 zijn een stuk beter, hoewel nog steeds verre van 'goed'.
er moet nog een patch komen met 1000 face updates, vergelijk het maar met pes 13, komt wel goedquote:
Je mag het hopen ja. Nu hebben ze alleen de faces van de wereldtoppers goed gemaakt.quote:Op maandag 30 september 2013 00:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
er moet nog een patch komen met 1000 face updates, vergelijk het maar met pes 13, komt wel goed
quote:Op maandag 30 september 2013 00:41 schreef Stiggie het volgende:
Ik vind PES de demo persoonlijk leuker. Heb altijd pes ook gespeeld.
Is de Arena er dit keer wel in?
Goed spelertje, op zijn positie het grootste talent van het land, als hij al in zijn algemeenheid niet het grootste talent is. Sterk, balvast, overzicht en een prima techniek. Ik zeg : Halenquote:Antonio Vutov heeft pas negentien competitiewedstrijden voor Levski Sofia achter zijn naam staan, maar wordt nu al gezien als de man die het Bulgaarse elftal op termijn glans moet geven. De zeventienjarige aanvaller is inmiddels ook bij buitenlandse clubs opgevallen, onder meer bij Bayern München en Ajax. Zij sturen volgens Trud dit seizoen scouts naar Sofia om Vutov aan het werk te zien.
De linkspoot was in de zomer dicht bij een transfer naar Udinese, maar voorzitter Todor Batkov slaagde erin om het talent voor Levski te behouden. Vutov, de aanvoerder van Bulgarije Onder-17, kwam dit seizoen tot dusver tot twaalf officiële wedstrijden en twee doelpunten. Die treffers maakte hij tegen Lyubimets (0-2 winst) en tegen Pirin, in de nationale beker (4-0 winst). Vutov is vooral invaller bij de Blauwen, doordat onder anderen de Rotterdammer Garry Mendes Rodrigues de voorkeur krijgt.
Vutov begon zijn carričre bij Lokomotiv Mezdra in zijn geboorteplaats en sloot in 2009 aan bij de jeugdopleiding van Levski. Hij maakte op 8 april 2012 zijn officiële debuut, in de wedstrijd tegen Lokomotiv Sofia (1-1). Vutov was toen 15 jaar en 307 dagen oud en daarmee de jongste speler ooit die zijn debuut maakte voor Levski. Naast Ajax en Bayern volgt naar verluidt ook Sunderland Vutov op de voet.
Die komt toch niet. De naam van Ajax staat er alleen bij om de prijs op te drijven.quote:Op maandag 30 september 2013 07:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed spelertje, op zijn positie het grootste talent van het land, als hij al in zijn algemeenheid niet het grootste talent is. Sterk, balvast, overzicht en een prima techniek. Ik zeg : Halen
Goed om te weten dat jij in direct contact staat met de scouting én technische staf van Ajax. Voortaan wel wat meer ins en outs met ons delen, afgesproken?quote:Op maandag 30 september 2013 08:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die komt toch niet. De naam van Ajax staat er alleen bij om de prijs op te drijven.
Als je dat al jaren roept dan zal hij nu wel te duur zijn.quote:Op maandag 30 september 2013 08:09 schreef tammepiet het volgende:
Ajax moet die Egyptenaar van Basel halen. Roep ik al jaren.
twitter:ajaxmuseumNL twitterde op maandag 30-09-2013 om 09:06:58Bojan Krkic heeft niets gescheurd. De Spaanse dribbelaar blijkt 'slechts' een verrekking van de hamstring te hebben opgelopen. #AJAX #Bojan reageer retweet
Ah ja leuk. Die jongen weigerde handen te schudden met de spelers van Tel Aviv.quote:Op maandag 30 september 2013 08:09 schreef tammepiet het volgende:
Je zou bijna denken dat ze bij Ajax niks met je adviezen doen.quote:Op maandag 30 september 2013 08:09 schreef tammepiet het volgende:
adviesenquote:Op maandag 30 september 2013 09:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze bij Ajax niks met je adviesen doen.
Bedankt.quote:Op maandag 30 september 2013 10:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond het wel een best leuke post verder
Ajax is inmiddels een stap terug tegenover Basel.quote:Op maandag 30 september 2013 08:09 schreef tammepiet het volgende:
..quote:Op maandag 30 september 2013 10:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ajax is inmiddels een stap terug tegenover Basel.
Qua resultaten in de laatste jaren in ieder geval wel. Geen idee hoeveel ze daar betalen eigenlijk.quote:
Niet zo 1-2-3 te vinden. Zie wel dat de omzet een kleine 50 miljoen is. Nu zegt dat niet alles maar het geeft in ieder geval wel aan dat ze niet meer uitkeren dan dat Ajax doet. Resultaten over de voorbije jaren spreken Europees inderdaad in het voordeel van Basel. Dat is een beetje hetzelfde gedoe als dat AZ, Twente en Heerenveen op een gegeven moment aangaven dat Ajax vergeleken met hun clubs geen stap omhoog is omdat de resultaten (toentertijd) niet meer zoveel verschillen als in het verleden. Dat is natuurlijk de grootste flauwekul. De traditionele top 3 is in alle opzichten vele malen groter dan die clubs.quote:Op maandag 30 september 2013 10:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Qua resultaten in de laatste jaren in ieder geval wel. Geen idee hoeveel ze daar betalen eigenlijk.
quote:Cerny wees halve Europese top af voor Ajax
Vaclav Cerny zal vanaf januari voor Ajax spelen, maar als het aan een rits andere clubs had gelegen was de jonge Tsjech nooit naar Ajax vertrokken. De aanvaller werd door menig topclub begeerd, vertelt hij in gesprek met Ajax Showtime.
Cerny, die over een paar weken zestien jaar oud wordt, speelde tot op heden voor de Tsjechische profclub FK Pribram. Afgelopen winterstop maakte Ajax bekend dat het de jeugdinternational over zou gaan nemen. 'Chelsea, HSV en Juventus waren ook concreet', vertelt Cerny. 'Manchester City, Manchester United en Bayern München wilden me op stage.'
De keuze viel echter op Ajax. Logisch, meent het talent. 'Toen ik bij Ajax kwam, was alles anders dan bij de andere jeugdopleidingen', zegt Cerny. 'De mensen waren zo veel vriendelijker, de jeugdspelers fantastisch en de trainingen professioneel. Daarnaast is de kans bij Ajax om door te breken in het eerste elftal natuurlijk goed.'
Cerny, die voor drie jaar gaat tekenen, zal waarschijnlijk starten bij de B1 (Ajax onder 17). 'Ik zal me bij Ajax gaan focussen op alle posities voorin en kijk er naar uit om me door te ontwikkelen in Nederland', aldus de zelfverzekerde voetballer.
Ik heb liever Nederlanders en dan Noord Europeanen want die passen zich snel aan.quote:
quote:Wedstrijdselectie voor duel met AC Milan:
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Lesly de Sa
Tomislav Ivic en Stefan Kovacs hadden er weinig problemen meequote:Op maandag 30 september 2013 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb liever Nederlanders en dan Noord Europeanen want die passen zich snel aan.
Maar als ze echt goed zijn doet de nationaliteit er niet zo toe.
Mojo als in dat die balletjes voorlangs nu gewoon binnen vallen?quote:Op maandag 30 september 2013 13:23 schreef Catch22- het volgende:
Wat zou het fucking geil zijn als Fischer tegen Milan zijn mojo weer terug krijgt zeg
jaquote:Op maandag 30 september 2013 13:25 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Mojo als in dat die balletjes voorlangs nu gewoon binnen vallen?
Mojo als inquote:Op maandag 30 september 2013 13:25 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Mojo als in dat die balletjes voorlangs nu gewoon binnen vallen?
Jawel joh. Laat de Melegs, Lobotki en Chernies maar binnenstromenquote:
Neujh.quote:Op maandag 30 september 2013 13:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel joh. Laat de Melegs, Lobotki en Chernies maar binnenstromen
Hoera, enkel nog Klaassens en Lukoki's?quote:
Liever Kluiverts en Bergkampjes.quote:Op maandag 30 september 2013 13:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoera, enkel nog Klaassens en Lukoki's?
Justin Kluivert en Daley Blindquote:Op maandag 30 september 2013 13:37 schreef jhwendker het volgende:
zet justin kluivert maar in de basis tegen milan
En als die er niet zijn?quote:Op maandag 30 september 2013 13:38 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Liever Kluiverts en Bergkampjes.
Tot ziens Litmanens, Eriksens, Zlatans, Pettersons, Chivoes, Maxwells, Mido's, Pienaars etc.quote:Op maandag 30 september 2013 13:38 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Liever Kluiverts en Bergkampjes.
Midoquote:Op maandag 30 september 2013 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Tot ziens Litmanens, Eriksens, Zlatans, Pettersons, Chivoes, Maxwells, Mido's, Pienaars etc.
In de regel wel ja.quote:Op maandag 30 september 2013 13:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
En als die er niet zijn?
Dan nog liever Klaassen en Lukoki en Castaillion?
Of toch liever Melegs en Cerny?
dat mag ze wel even bij mij komen proberenquote:Op maandag 30 september 2013 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Justin Kluivert en Daley BlindMisschien kan één van de dochters van De Boer ook wel het eea met ballen?
Zlatan met zijn Balkanroots die zelfs in Zweden in een zo goed als Bosnisch-Kroatische omgeving opgroeide?quote:Op maandag 30 september 2013 13:46 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Mido
Daarnaast zijn Petterson, Zlatan, Litmanen en Eriksen Scandi's, prima dus.
Zoveel Zuid-Amerikan zijn er in zijn algemeenheid niet gehaald. Buiten dat hebben slechts Geels en Van Basten een hoger doelpuntengemiddelde dan één van de Zuid-Amerikanen die bij ons gespeeld heeft. Toch al twee zeer succesvolle Zuid-Amerikanen terwijl ook bijvoorbeeld een Wamberto en Leonardo niet helemaal succesloos zijn geweest.quote:Maxwell is een uitzondering, we halen zelden succesvolle Zuid-Amerikanen dus irrelevant.
Dus je wil inderdaad de Chivoes, Galaseks, Gabri's, Pienaars, Finidi's, Arveladze's, Kinkladze's, Trabelsi's, Kanu's, Oliseh's, Vacovicez, Pantelices, Grygera's en weet ik veel wie allemaal nog meer buiten de deur houdenquote:Pienaar is prima, mooi gebaar naar Zuid-Afrika toe. Alle andere Afrikanen mogen wegblijven, samen met de Oost-Europeanen en Zuid-Europeanen.
In Rosengĺrd wonen net zoveel mensen uit het Midden-Oosten als uit het voormalige Joegoslavië, dus whatever. Je gaat voorbij aan mijn punt. Je doet nu alsof ik een onderscheid maak in afkomst/ras/roots. Zlatan is een Zweed, geen Balkanees.quote:Op maandag 30 september 2013 13:56 schreef Dven het volgende:
[quote]Zlatan met zijn Balkanroots die zelfs in Zweden in een zo goed als Bosnisch-Kroatische omgeving opgroeide?
Mis je niks aan.quote:Zoveel Zuid-Amerikan zijn er in zijn algemeenheid niet gehaald. Buiten dat hebben slechts Geels en Van Basten een hoger doelpuntengemiddelde dan één van de Zuid-Amerikanen die bij ons gespeeld heeft.
Pienaar? Lezen. En Kinkladzequote:Dus je wil inderdaad de Chivoes, Galaseks, Gabri's, Pienaars, Finidi's, Arveladze's, Kinkladze's, Trabelsi's, Kanu's, Oliseh's, Vacovicez, Pantelices, Grygera's en weet ik veel wie allemaal nog meer buiten de deur houden
quote:Vooral Nederlanders of anders spelers uit Noord-West Europa. Een enkele speler uit andere contreien is geen probleem. Laat ze verder maar vooral in hun eigen landjes voetballen.
Ontken jij maar fijn dat ze nul komma nul toegevoegde waarde hebben gehad. In de teams waarin zij het mee moesten doen voerden ze meestal de boventoon.quote:Op maandag 30 september 2013 14:02 schreef DeNummer10 het volgende:
Wamberto en Leonardo. Kom op zeg.
Hihi, grappig man.quote:Op maandag 30 september 2013 14:04 schreef DeNummer10 het volgende:
Je vergeet Santos, Juan, Gabrich, Bruno Silva, Cvitanich, Rosales,
En ze regen titels en andere successen aaneen!quote:Op maandag 30 september 2013 14:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Ontken jij maar fijn dat ze nul komma nul toegevoegde waarde hebben gehad. In de teams waarin zij het mee moesten doen voerden ze meestal de boventoon.
Ik help je alleen even met de Zuid-Amerikanen, je kwam zelf met Leonardo en Wamberto op de proppen.quote:
maar owee mocht hij op de Balkan zjin geboren in plaats van zijn oudersquote:Op maandag 30 september 2013 14:02 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
In Rosengĺrd wonen net zoveel mensen uit het Midden-Oosten als uit het voormalige Joegoslavië, dus whatever. Je gaat voorbij aan mijn punt. Je doet nu alsof ik een onderscheid maak in afkomst/ras/roots. Zlatan is een Zweed, geen Balkanees.
Suarez was inderdaad waardeloos. Onbegrijpelijk dat die ooit is gehaald en dat hij nu bij FC Liverpool speelt in plaats van ergens in de derde divisiequote:Mis je niks aan.
Pienaar ja. Jij vindt het een toegevoegde waarde om gebaar naar Zuid-Afrika. Wat een flauwekul man. Je bent een schandequote:Pienaar? Lezen. En Kinkladzehaha. En het zou wel beter zijn voor het punt dat je wilt maken als je de middelmatige spelers gewoon weg laat.
Ander uiterste. Maar vooral door blijven gaan met je zwartwitgedragquote:Op maandag 30 september 2013 14:07 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
En ze regen titels en andere successen aaneen!
Zoals gezegd, hebben hun waarde bewezen al ging dat inderdaad niet met tientallen titels en europese hoofdprijzen. Dat is daarentegen ook met 90% van de Nederlanders niet gelukt.quote:Op maandag 30 september 2013 14:08 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik help je alleen even met de Zuid-Amerikanen, je kwam zelf met Leonardo en Wamberto op de proppen.
Dan liever niet nee. De overspoeling van buitenlanders maakt onze Eredivisie op termijn zwakker, ons Nederlands Elftal krijgt er onder te lijden en Ajax ook. Je verliest een stuk identiteit, je bent veel geld kwijt en hebt eerder te maken met broodvoetballers. Daarnaast is het voor buitenlanders vaak veel lastiger om het Ajax-spelletje onder de knie te krijgen. Ik begrijp dan ook niet waarom je overwegend goede buitenlanders aanhaalt om een puntje te maken. De meerderheid uit het buitenland faalde hopeloos bij Ajax en zorgde indirect bijna voor een failliet Ajax.quote:Op maandag 30 september 2013 14:09 schreef Dven het volgende:
[quote]
maar owee mocht hij op de Balkan zjin geboren in plaats van zijn ouders
Al die kampioenschappen die hij ons heeft bezorgd; ik zal ze nooit vergeten.quote:Suarez was inderdaad waardeloos. Onbegrijpelijk dat die ooit is gehaald en dat hij nu bij FC Liverpool speelt in plaats van ergens in de derde divisie
Je hebt als Ajax zijnde een band met de regio van Pienaar, niet alleen door het koloniaal verleden, des te meer vanwege Ajax Cape Town. Vergeet dat maar even voor het gemak en noem mij gerust een schande ja.quote:Pienaar ja. Jij vindt het een toegevoegde waarde om gebaar naar Zuid-Afrika. Wat een flauwekul man. Je bent een schande
Kom op man, wat een kut voorbeeld. Wamberto en Leonardo. Laat ze enkel een teken zijn van hoe het niet moet. Een wake-up call voor de club Ajax.quote:Op maandag 30 september 2013 14:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals gezegd, hebben hun waarde bewezen al ging dat inderdaad niet met tientallen titels en europese hoofdprijzen. Dat is daarentegen ook met 90% van de Nederlanders niet gelukt.
Hij is wel lekker concequent want zo noemt hij de Marokkanen in NL vast 100% NLquote:Op maandag 30 september 2013 14:13 schreef PowerLoungen het volgende:
Zlatan een Zweed noemen![]()
Ging alleen maar om met Balkanvolk terwijl die zelf geen greintje Zweeds bloed heeft
Hij komt uit Zweden, kent de cultuur, normen en waarden, heeft zijn opleiding in Zweden genoten. De stap naar Nederland is dan te verwaarlozen. Kom je rechtstreeks vanuit de Balkan, dan is die stap veel groter, dus het risico ook. Haal je jaarlijks 10 spelers uit de Balkan, dan speel je dus met vuur.quote:Op maandag 30 september 2013 14:13 schreef PowerLoungen het volgende:
Zlatan een Zweed noemen![]()
Ging alleen maar om met Balkanvolk terwijl die zelf geen greintje Zweeds bloed heeft
Een Afellay is gewoon een Nederlander ja. Waarom zou ik hem een Marokkaan moeten noemen?quote:Op maandag 30 september 2013 14:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij is wel lekker concequent want zo noemt hij de Marokkanen in NL vast 100% NL
Moses is een Nigeriaan.quote:Op maandag 30 september 2013 14:14 schreef jhwendker het volgende:
Als Moses nou was gehaald, had iedereen gezegd dat het rendement van de zuid afrikanen super was!
Welk punt wil je nu eigenlijk maken?quote:Op maandag 30 september 2013 14:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Ander uiterste. Maar vooral door blijven gaan met je zwartwitgedrag
Alleen op het papiertje staat NL , voor de rest is het gewoon een Marokkaan jaquote:Op maandag 30 september 2013 14:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij is wel lekker concequent want zo noemt hij de Marokkanen in NL vast 100% NL
In het eerste jaar had Zlatan het heel moeilijk he? Komt mede door de wijze hoe die opgegroeid isquote:Op maandag 30 september 2013 14:15 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Hij komt uit Zweden, kent de cultuur, normen en waarden, heeft zijn opleiding in Zweden genoten. De stap naar Nederland is dan te verwaarlozen. Kom je rechtstreeks vanuit de Balkan, dan is die stap veel groter, dus het risico ook. Haal je jaarlijks 10 spelers uit de Balkan, dan speel je dus met vuur.
Litmanen ook.quote:Op maandag 30 september 2013 14:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In het eerste jaar had Zlatan het heel moeilijk he?
De hoeveelheid grote voetballers die Nederland heeft voortgebracht en die geen Nederlandse achtergrond hebben, zijn op geen tien handen te tellen. Wanneer je het zonder buitenlanders zou doen, dan zou het pas armoe troef zijn!quote:Op maandag 30 september 2013 14:13 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dan liever niet nee. De overspoeling van buitenlanders maakt onze Eredivisie op termijn zwakker,
Ik mis het belang inzake Ajaxquote:ons Nederlands Elftal krijgt er onder te lijden
Waarom dat?!?quote:en Ajax ook.
Identiteit komt niet voort uit culturele samenstelling van een groep behalve wanneer je inderdaad tot die enge nationalistische clubjes hoort ja. Het grote Ajax mid jaren negentig zat ook vol buitenlanders. De meeste Surinamers zijn namelijk uiteindelijk ook maar gewoon genaturaliseerde Nederlanders.quote:Je verliest een stuk identiteit,
Reden dat buitenlandse voetballers in trek waren/zijn is omdat ze juist goedkoop zijn.quote:je bent veel geld kwijt
99% van de voetballers zijn broodvoetballers. Niet meer dan de normaalste zaak ter wereld overigensquote:en hebt eerder te maken met broodvoetballers.
Flauwekul. Je hebt de kwaliteiten voor het Ajax-spelletje of niet. Die krijg je niet gratis mee met het Nederlanderschapquote:Daarnaast is het voor buitenlanders vaak veel lastiger om het Ajax-spelletje onder de knie te krijgen.
Omdat zij dus het tegendeel bevestigen.quote:Ik begrijp dan ook niet waarom je overwegend goede buitenlanders aanhaalt om een puntje te maken.
Meerderheid van de voetballers in zijn algemeenheid faalt bij Ajax. Dat je het bijna failliet van Ajax bijna aan buitenlanders durft te linken is nog schandaliger.quote:De meerderheid uit het buitenland faalde hopeloos bij Ajax en zorgde indirect bijna voor een failliet Ajax.
Ach, er zijn zo veel grote voetballers die geen kampioen zijn geworden. Kampioen worden doe je namelijk niet alleen.quote:Al die kampioenschappen die hij ons heeft bezorgd; ik zal ze nooit vergeten.
Het is schandelijk dat je zo'n doorgebroken speler als een goedmakertje ziet, heeft verder weinig met het koloniale verleden of wat dan ook te maken.quote:Je hebt als Ajax zijnde een band met de regio van Pienaar, niet alleen door het koloniaal verleden, des te meer vanwege Ajax Cape Town. Vergeet dat maar even voor het gemak en noem mij gerust een schande ja.
En de tasjesdief om de hoek van de straat? Gewoon uit nieuwsgierigheid.quote:Op maandag 30 september 2013 14:15 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Een Afellay is gewoon een Nederlander ja. Waarom zou ik hem een Marokkaan moeten noemen?
Je snapt het niet. De overstroming buitenlanders in de Eredivisie is nog nooit zo groot geweest. Dat belemmerd de ontwikkeling en doorstroming van eigen talenten, waardoor er op den duur minder moeite in jeugdopleidingen gestoken wordt.quote:Op maandag 30 september 2013 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
[quote]De hoeveelheid grote voetballers die Nederland heeft voortgebracht en die geen Nederlandse achtergrond hebben, zijn op geen tien handen te tellen. Wanneer je het zonder buitenlanders zou doen, dan zou het pas armoe troef zijn!
Als je dit niet begrijpt, dan is het een zinloze discussie.... De opleiding is Ajax' aorta. Zonder opleiding geen Ajax.quote:Waarom dat?!?
Natuurlijk wel. Denk je dat men zich in Rusland kan associëren met 10 gekochte Brazilianen? Of bij het voormalig Beveren, met al die Ivorianen? Kom op zeg.quote:Identiteit komt niet voort uit culturele samenstelling van een groep
Finidi, Litmanen. Kanu soms. En verder? Welke exoten speelden er nog meer in de basis?quote:Het grote Ajax mid jaren negentig zat ook vol buitenlanders.
Maar wel Nederlanders. Waar we al jaren samen mee leven.quote:De meeste Surinamers zijn namelijk uiteindelijk ook maar gewoon genaturaliseerde Nederlanders.
Die jonge gasten zijn anders nog best prijzig, met afkoopsommen van 500k tot een miljoen. Om nog maar te zwijgen over de non-Eu salarissen.quote:Reden dat buitenlandse voetballers in trek waren/zijn is omdat ze juist goedkoop zijn.
Een Nederlander kun je vanaf z'n 8e hier vormen, een buitenlander niet. Denk eens wat beter na a.u.b. dit neigt naar pure stompzinnigheid.quote:Flauwekul. Je hebt de kwaliteiten voor het Ajax-spelletje of niet. Die krijg je niet gratis mee met het Nederlanderschap
Nee, een uitzondering die de regel bevestigd.quote:Omdat zij dus het tegendeel bevestigen.
Aan dure, middelmatige spelers. Dat waren meestal buitenlanders, niet meer doen dus.quote:Meerderheid van de voetballers in zijn algemeenheid faalt bij Ajax. Dat je het bijna failliet van Ajax bijna aan buitenlanders durft te linken is nog schandaliger.
Precies, maar Suarez speelde wél alleen. Alle ballen op Luis, want hij heeft veel kansen nodig. Taakbewust spelen was voor hem geen optie, dat zag je wel onder Van Basten en uit bij Milan, voordat hij naar Liverpool vertrok.quote:Ach, er zijn zo veel grote voetballers die geen kampioen zijn geworden. Kampioen worden doe je namelijk niet alleen.
Waarom zou Nederland geen band met Zuid-Afrika moeten hebben? Zeker met Ajax Cape Town erbij?quote:Het is schandelijk dat je zo'n doorgebroken speler als een goedmakertje ziet, heeft verder weinig met het koloniale verleden of wat dan ook te maken.
Herkenbaar spelen, goed blijven spelen op langere termijn, geen grote risico's nemen. Dat vind ik belangrijk ja. Daarvoor hebben we minder exoten nodig.quote:Je hebt schijnbaar liever een elftal vol uit de klei getrokken nono's dan gewoon een elftal dat goed en herkenbaar speelt, ongeacht afkomst. Dat vind ik zorgelijk.
Daar gaan we weer. Je probeert steeds een punt te maken en mij af te schilderen als één of andere PVV-er die uit principe geen buitenlanders duldt. Dat is je reinste onzin. Als jij mij op die manier indirect voor racist uit wil maken, dan ben jij diegene die een schande is, niet ik.quote:Op maandag 30 september 2013 14:33 schreef Dven het volgende:
[..]
En de tasjesdief om de hoek van de straat? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
quote:Op maandag 30 september 2013 14:14 schreef jhwendker het volgende:
Als Moses nou was gehaald, had iedereen gezegd dat het rendement van de zuid afrikanen super was!
Je kan er zelf helemaal niets van.quote:Op maandag 30 september 2013 15:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]Die kon er helemaal niets van
En wat probeer je te bereiken hier mee?quote:Op maandag 30 september 2013 15:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan er zelf helemaal niets van.
Dat je eens een keer genuanceerd bent.quote:Op maandag 30 september 2013 15:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat probeer je te bereiken hier mee?
Dat is bij middelmaat zoals Serero en Moses niet nodig.quote:Op maandag 30 september 2013 16:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat je eens een keer genuanceerd bent.
Je vergeet Sana, Poulsen, Schöne, van der Hoorn, van Rhijn, Vermeer, Sigthorsson, Hoesen, de Jong.quote:Op maandag 30 september 2013 16:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is bij middelmaat zoals Serero en Moses niet nodig.
twitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 30-09-2013 om 16:29:03El Shaarawy suffered a bone micro fracture and will be out of Ajax-Milan, Juventus-Milan and Italy games reageer retweet
jeeejquote:Op maandag 30 september 2013 16:30 schreef Tarado het volgende:
twitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 30-09-2013 om 16:29:03El Shaarawy suffered a bone micro fracture and will be out of Ajax-Milan, Juventus-Milan and Italy games reageer retweet
Gaat lekker daarquote:Op maandag 30 september 2013 16:30 schreef Tarado het volgende:
Laatst zeiden ze nog dat hij zeker kon spelenquote:Op maandag 30 september 2013 16:30 schreef Tarado het volgende:
Scheelt wel wat in snelheid van de counterquote:Op maandag 30 september 2013 16:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Laatst zeiden ze nog dat hij zeker kon spelen![]()
Gigantische meevaller dit al geef ik ons nog steeds een minieme kans
En techniek en doelgerichtheidquote:Op maandag 30 september 2013 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Scheelt wel wat in snelheid van de counter
Nieuwe blessure die hij vandaag heeft opgelopen. Toch weer een flinke meevaller. Had Van Rhijn helemaal gek gemaakt.quote:Op maandag 30 september 2013 16:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Laatst zeiden ze nog dat hij zeker kon spelen![]()
Gigantische meevaller dit al geef ik ons nog steeds een minieme kans
Beetje zoals Fischer.quote:Op maandag 30 september 2013 18:12 schreef Pedroso het volgende:
El Shaawary is een alles of niets voetballer. Heb 'm eerlijk gezegd meer draken van wedstrijden zien spelen dan hele goede. Maar goed, niet erg dat ie er niet bij is natuurlijk.
Ik geeft Ajax sowieso wel kans om van Milan te winnen als het een beetje meezit.
Tsja. Wie niet?quote:Op maandag 30 september 2013 17:44 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Had Van Rhijn helemaal gek gemaakt.
twitter:AFCAjax twitterde op maandag 30-09-2013 om 18:52:31Line-up Jong #Ajax: Van der Hart; Ligeon, Veltman, Sporkslede, Tete; Enoh, Lobotka, Serero; Meleg, Castillion, Sana. reageer retweet
Live op FOX 20:00.twitter:
Waarom is Bazoer er niet bij?quote:Op maandag 30 september 2013 18:55 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:AFCAjax twitterde op maandag 30-09-2013 om 18:52:31Line-up Jong #Ajax: Van der Hart; Ligeon, Veltman, Sporkslede, Tete; Enoh, Lobotka, Serero; Meleg, Castillion, Sana. reageer retweet
Live op FOX 20:00.twitter:
Morgen? Die is toch woensdag?quote:Op maandag 30 september 2013 18:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Die zal morgen tegen AC Milan U19 spelen.
Ah ja, klopt.quote:Op maandag 30 september 2013 19:26 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Morgen? Die is toch woensdag?
Op dit moment wel ja maar Fischer begint net en kan nog wel een stuk stabieler worden.quote:
Ik las dat het deze wasquote:Op maandag 30 september 2013 18:35 schreef Wotte het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe dat liedje heet bij de warming up van afgelopen zaterdag ? bedoel niet dat hardstyle nummer wat ze anders wel draaiden
Adrie? Why?quote:Op maandag 30 september 2013 20:16 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja, die kreeg net een trap van Koster trouwens.
Ook wel logisch, is de enige speler die ik niet van gezicht ken dus moest hem ook wel zijn. Maakte de keeper van Volendam nu hands, zonder gevolgen?quote:
Hoe kan het een penalty zijn als het buiten de 16 is? Hij had hem in de 16 meter al vast, blijkbaar is het dan minder erg.quote:
21e eeuw, vriend. Misschien was hij coach bij de tegenpartij ofzo.quote:Op maandag 30 september 2013 20:22 schreef wolferl het volgende:
[..]
Adrie Koster, mijn hemel in welk tijdperk zit jij dan?
Hij heeft wel vette dancemoves, in tegenstelling tot een Van der Hoorn die er ook niets van kan maar een plank is op de dansvloer.quote:
El Shaarawy is ook nog een jonkie natuurlijk. Fischer is vanaf dag 1 gewoon een momentenvoetballer hoor, face it.quote:Op maandag 30 september 2013 20:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op dit moment wel ja maar Fischer begint net en kan nog wel een stuk stabieler worden.
Ja klopt. Stap tussen Jupiler League en Eredivisie is kleiner dan de beloftencompetitie naar Eredivisie.quote:Op maandag 30 september 2013 21:21 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is dit wel een veel betere leerschool dan de beloftencompetitie.
Hij komt beter over dan Veltman inderdaad.quote:
moet je zien wat een body. Ongeloofelijkquote:Op maandag 30 september 2013 21:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij komt beter over dan Veltman inderdaad.
Overigens nog een reden waarom Hoorny een onzinaankoop was.
niet geheel onterechtquote:
Tot voor kort stond Gravenberch gewoon voorin, dus hij is nooit een optie geweest voor Ajax 1.quote:Op maandag 30 september 2013 21:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij komt beter over dan Veltman inderdaad.
Overigens nog een reden waarom Hoorny een onzinaankoop was.
Hose ook.quote:Op maandag 30 september 2013 21:36 schreef Pedroso het volgende:
Die Castillon was ooit een veelbelovend talent.
Nee hoor, stond gewoon in de basis.quote:Op maandag 30 september 2013 22:12 schreef Littlerabbit het volgende:
Enoh is zowaar ingevallen bij Jong Ajax. Het blijft een tragisch geval
Ah. Niet goed opgelet dan. Al is het alsnog tragisch.quote:Op maandag 30 september 2013 22:13 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Nee hoor, stond gewoon in de basis.
Tja, Ajax wil niet met hem verder en hij kon geen club vinden. Dan kom je in het 2e he.quote:Op maandag 30 september 2013 22:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ah. Niet goed opgelet dan. Al is het alsnog tragisch.
Die van PES is lachwekkend, maar dit lijkt op de who is who van een TBS kliniek...quote:
Misschien Cuenca huren met optie tot koop. Wil Bojan ook mss nog wel een jaartje blijven als we Cuenca overnemen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:44 schreef Gruisman het volgende:
De Bruyne wellicht op huurbasis naar Ajax volgens Sports Direct News.
zal nooit gebeuren ben ik bang
Waarom zouden we wéér Spanjaarden moeten huren? En dan ook nog 2.quote:Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef Syntix het volgende:
[..]
Misschien Cuenca huren met optie tot koop. Wil Bojan ook mss nog wel een jaartje blijven als we Cuenca overnemen.
Het gaat niet om het feit dat ze Spanjaarden zijn, maar om het feit dat ze het Ajax spel snappen omdat ze van Barca vandaan komen. Zoveel goede buitenspelers zijn er niet haalbaar voor Ajax die het spel ook nog een beetje begrijpen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:48 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Waarom zouden we wéér Spanjaarden moeten huren? En dan ook nog 2.
Bojan nog een jaar zie ik zeker zitten (mits hij zich herpakt dit seizoen en zijn salaris meevalt). Cuenca vond ik behoorlijk kansloos spelen, je kon zien dat hij heel goed kon voetballen maar het rendement was echt waardeloos.quote:Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef Syntix het volgende:
[..]
Misschien Cuenca huren met optie tot koop. Wil Bojan ook mss nog wel een jaartje blijven als we Cuenca overnemen.
Je alternatief is De Sa, wat nog een buitenspeler is van voor de revolutie. We moeten gewoon met aanvallende middenvelders gaan spelen op die vleugelposities, zoals ze ook met Iniesta doen bij Barca. Die kut media die constant ouwehoeren over geen voorzetten van de zijkantquote:Op maandag 30 september 2013 22:49 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Bojan nog een jaar zie ik zeker zitten (mits hij zich herpakt dit seizoen en zijn salaris meevalt). Cuenca vond ik behoorlijk kansloos spelen, je kon zien dat hij heel goed kon voetballen maar het rendement was echt waardeloos.
Bojan is geen buitenspeler en heeft nog amper iets laten zien, de 2 seizoenen hiervoor overigens ook niet. Cuenca kan wel wat zijn voor Ajax, maar moet eerst 100% fit zijn. Daarnaast blijft huren een enorm zwaktebod. Je verschuift je probleem. Waarom zou je dat doen? De titel drukt niet meer zo zwaar als voorgaande jaren, we hebben er net 3 achter elkaar gepakt.quote:Op maandag 30 september 2013 22:49 schreef Syntix het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feit dat ze Spanjaarden zijn, maar om het feit dat ze het Ajax spel snappen omdat ze van Barca vandaan komen. Zoveel goede buitenspelers zijn er niet haalbaar voor Ajax die het spel ook nog een beetje begrijpen.
Juist omdat die voorzetten van de backs moeten komen faalt het keer op keer op aanvallend gebied. Van Rhijn en Blind hebben een matige voorzet, Boilesen kan het redelijk maar worstelt nog met andere zaken. Dat dwangmatige naar binnen trekken steeds zorgt voor minder oplossingen, zeker met het gebrekkige middenveld erachter. Als je in de kleine ruimte wilt combineren (dat doe je met inverted wingers) dan moet je daar ook het positiespel voor kunnen spelen. En dat kunnen onze middenvelders niet. Het is geen toeval dat De Sa 2 wedstrijden op rij tot de betere spelers hoort, zijn simpele manier van spelen doet andere spelers beter spelen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:51 schreef Syntix het volgende:
[..]
Je alternatief is De Sa, wat nog een buitenspeler is van voor de revolutie. We moeten gewoon met aanvallende middenvelders gaan spelen op die vleugelposities, zoals ze ook met Iniesta doen bij Barca. Die kut media die constant ouwehoeren over geen voorzetten van de zijkantZe hebben gewoon niet door dat Ajax met inverted wingers speelt en dat de voorzetten van de backs moeten komen.
Zolang Cuenca Andersen niet in de weg loopt lijk het mij wel een optie hoor. Kun je Sana en Lukoki definitief weg doen en heb je Fischer, De Sa, Andersen, Cuenca voor de vleugels...quote:Op maandag 30 september 2013 22:52 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Bojan is geen buitenspeler en heeft nog amper iets laten zien, de 2 seizoenen hiervoor overigens ook niet. Cuenca kan wel wat zijn voor Ajax, maar moet eerst 100% fit zijn. Daarnaast blijft huren een enorm zwaktebod. Je verschuift je probleem. Waarom zou je dat doen? De titel drukt niet meer zo zwaar als voorgaande jaren, we hebben er net 3 achter elkaar gepakt.
Waarom dan niet direct Andersen opstellen? En een andere jongeling halen die zich in de luwte mag ontwikkelen?quote:Op maandag 30 september 2013 22:54 schreef Syntix het volgende:
[..]
Zolang Cuenca Andersen niet in de weg loopt lijk het mij wel een optie hoor. Kun je Sana en Lukoki definitief weg doen en heb je Fischer, De Sa, Andersen, Cuenca voor de vleugels...
Nee nee niet mee eens. Zo krijg je een exacte kopie van het Barca systeem en daar zit ik niet op te wachten. Dan krijg je dus dat kansloze gedribbel richting de verdediging om hem vervolgens in te leveren, exact wat we de afgelopen wedstrijden hadden met Bojan en Fischer.. Het is zo makkelijk te verdedigen als je gewoon met 9 man vlakbij de 16 gaat verdedigen(iets wat steeds meer tegenstanders doen). Lekker met op z'n minst één echte vleugelspeler gaan spelen, dan is het veld iig nog een beetje breed en krijg je wat ruimte.quote:Op maandag 30 september 2013 22:51 schreef Syntix het volgende:
[..]
Je alternatief is De Sa, wat nog een buitenspeler is van voor de revolutie. We moeten gewoon met aanvallende middenvelders gaan spelen op die vleugelposities, zoals ze ook met Iniesta doen bij Barca. Die kut media die constant ouwehoeren over geen voorzetten van de zijkantZe hebben gewoon niet door dat Ajax met inverted wingers speelt en dat de voorzetten van de backs moeten komen.
Dat kan Serero wel, die gast is beter in het positiespel dan iedereen in de selectie (vanaf het moment dat Eriksen weg ging). Boilesen heeft een aardige voorzet en Ligeon ook wel. Alleen Blind en Van Rhijn mogen er wel wat meer op trainen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:54 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Juist omdat die voorzetten van de backs moeten komen faalt het keer op keer op aanvallend gebied. Van Rhijn en Blind hebben een matige voorzet, Boilesen kan het redelijk maar worstelt nog met andere zaken. Dat dwangmatige naar binnen trekken steeds zorgt voor minder oplossingen, zeker met het gebrekkige middenveld erachter. Als je in de kleine ruimte wilt combineren (dat doe je met inverted wingers) dan moet je daar ook het positiespel voor kunnen spelen. En dat kunnen onze middenvelders niet.
Waarom niet Cuenca halen ipv die jongeling die zich in de luwte mag ontwikkelen. Volgens mij heeft Cuenca nog een contract tot dit jaar dus in de winter kun je hem een half jaar weer fit laten worden en daarna gratis overnemen. Alleen zijn salaris eisen zijn mss wat zwaar...quote:Op maandag 30 september 2013 22:55 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Waarom dan niet direct Andersen opstellen? En een andere jongeling halen die zich in de luwte mag ontwikkelen?
Maar kan het ook niet in z'n eentje, áls hij al zo geweldig is. Aardige voetballer hoor, maar heeft in al die tijd bij Ajax of Jong Ajax nog nooit dingen gedaan waardoor je als supporter op de banken gaat.quote:Op maandag 30 september 2013 22:55 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat kan Serero wel, die gast is beter in het positiespel dan iedereen in de selectie (vanaf het moment dat Eriksen weg ging).
Momenteel onze wissels dus.quote:Boilesen heeft een aardige voorzet en Ligeon ook wel.
Een beetje training gaat daar geen verandering in brengen hoor.quote:Alleen Blind en Van Rhijn mogen er wel wat meer op trainen.
Het is juist mooi om te zien. Het liefst gaan we ook zonder echte spits spelen, maar met een type Siem de Jong op die positie zodat het nog meer combinatievoetbal wordt.quote:Op maandag 30 september 2013 22:55 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Nee nee niet mee eens. Zo krijg je een exacte kopie van het Barca systeem en daar zit ik niet op te wachten. Dan krijg je dus dat kansloze gedribbel richting de verdediging om hem vervolgens in te leveren, exact wat we de afgelopen wedstrijden hadden met Bojan en Fischer.. Het is zo makkelijk te verdedigen als je gewoon met 9 man vlakbij de 16 gaat verdedigen(iets wat steeds meer tegenstanders doen). Lekker met op z'n minst één echte vleugelspeler gaan spelen, dan is het veld iig nog een beetje breed en krijg je wat ruimte.
Duur, risico, onzeker. Investeer a.u.b. in je eigen spelers, laat Andersen lekker spelen dan, die loopt hier de komende jaren ook nog. Alsof zo'n Barça boys hier langer dan een seizoen willen spelen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:56 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom niet Cuenca halen ipv die jongeling die zich in de luwte mag ontwikkelen. Volgens mij heeft Cuenca nog een contract tot dit jaar dus in de winter kun je hem een half jaar weer fit laten worden en daarna gratis overnemen. Alleen zijn salaris eisen zijn mss wat zwaar...
Het ontbreekt juist aan combinatievoetbal, laten we weer eens beginnen bij de basis nu technisch en tactisch sterke spelers als Vertonghen, Eriksen en Anita vertrokken zijn de afgelopen jaren.quote:Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef Syntix het volgende:
[..]
Het is juist mooi om te zien. Het liefst gaan we ook zonder echte spits spelen, maar met een type Siem de Jong op die positie zodat het nog meer combinatievoetbal wordt.
quote:Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Maar kan het ook niet in z'n eentje, áls hij al zo geweldig is. Aardige voetballer hoor, maar heeft in al die tijd bij Ajax of Jong Ajax nog nooit dingen gedaan waardoor je als supporter op de banken gaat.
[..]
Momenteel onze wissels dus.
[..]
Een beetje training gaat daar geen verandering in brengen hoor.
Serero is beter in het combinatievoetbal dan al onze andere middenvelders bij elkaar.quote:Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef Tyron het volgende:
als je een keer blaast naar serero valt hij om
Daarom is hij onbetwist basisspeler en laat hij wekelijks zien hoe goed hij wel niet is. Goede argumenten man.quote:Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Serero is beter in het combinatievoetbal dan al onze andere middenvelders bij elkaar.
Je ziet toch gewoon dat hij beter is dan een Schöne of niet? Al is het maar om het feit dat zijn basistechniek al 10x beter is dan al onze andere middenvelders.quote:Op maandag 30 september 2013 23:01 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Daarom is hij onbetwist basisspeler en laat hij wekelijks zien hoe goed hij wel niet is. Goede argumenten man.
je gefap is nergens op gebaseerd, zo goed heeft hij nog niet gespeeldquote:Op maandag 30 september 2013 23:02 schreef Syntix het volgende:
[..]
Je ziet toch gewoon dat hij beter is dan een Schöne of niet? Al is het maar om het feit dat zijn basistechniek al 10x beter is dan al onze andere middenvelders.
Tja, zelfs Jordy Clasie is beter dan Schřne. En ja, de techniek van Serero is stukken beter dan die van de rest, maar zegt dat iets over Serero of over de rest? Hij laat het zelden tot nooit zien en brengt gewoon echt te weinig. Teveel Afrikaan om goed te kunnen voetballen waarschijnlijk. Als je hem net tegen Volendam ook weer ziet strooien met ondoordachte passes... zo dom.quote:Op maandag 30 september 2013 23:02 schreef Syntix het volgende:
[..]
Je ziet toch gewoon dat hij beter is dan een Schöne of niet? Al is het maar om het feit dat zijn basistechniek al 10x beter is dan al onze andere middenvelders.
quote:Op maandag 30 september 2013 22:57 schreef Tyron het volgende:
als je een keer blaast naar serero valt hij om
Hij had gewoon 2 jaar lang naast Eriksen moeten voetballen. Prachtig voetballend middenveld had je dan gehad ipv zo'n loper/werker zoals De Jong.quote:Op maandag 30 september 2013 23:04 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Tja, zelfs Jordy Clasie is beter dan Schřne. En ja, de techniek van Serero is stukken beter dan die van de rest, maar zegt dat iets over Serero of over de rest? Hij laat het zelden tot nooit zien en brengt gewoon echt te weinig. Teveel Afrikaan om goed te kunnen voetballen waarschijnlijk. Als je hem net tegen Volendam ook weer ziet strooien met ondoordachte passes... zo dom.
ik vind De Jong ook niet de ideale middenvelder voor Ajax, maar of Serero dat was geweest de afgelopen jaren betwijfel ik eveneens. Daarnaast zijn we 3x op rij kampioen geworden zonder Serero in de basis...quote:Op maandag 30 september 2013 23:15 schreef Syntix het volgende:
[..]
Hij had gewoon 2 jaar lang naast Eriksen moeten voetballen. Prachtig voetballend middenveld had je dan gehad ipv zo'n loper/werker zoals De Jong.
Overigens, Siem![]()
Siem niet ideale middenvelder voor Ajax? Leef je onder een steen? God hé.quote:Op maandag 30 september 2013 23:20 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
ik vind De Jong ook niet de ideale middenvelder voor Ajax, maar of Serero dat was geweest de afgelopen jaren betwijfel ik eveneens. Daarnaast zijn we 3x op rij kampioen geworden zonder Serero in de basis...
Dat is een non-argument. Het had misschien nog wel beter gegaan als Serero er stond. In ieder geval had je dan twee echte voetballers op de aanvallende middenvelder posities. Net zoals ze bij Barca doen met Iniesta en Xavi.quote:Op maandag 30 september 2013 23:20 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
ik vind De Jong ook niet de ideale middenvelder voor Ajax, maar of Serero dat was geweest de afgelopen jaren betwijfel ik eveneens. Daarnaast zijn we 3x op rij kampioen geworden zonder Serero in de basis...
Ik vond hem wel oké spelen de laatste tijd hoor. Alleen mist duidelijk wat Fysiek en is te onrustig.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Serero is een schande voor Ajax en dit zegt en ziet iedereen behalve wat fanboys
Eindelijk.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Serero is een schande voor Ajax en dit zegt en ziet iedereen behalve wat fanboys
Gelukkig ben ik niet de enige die dat zegt, ik wordt er altijd door uitgelachenquote:Op maandag 30 september 2013 23:28 schreef Stiggie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n fysiek kan niet met topvoetbal
Hij heeft ook nog in de Ajax jeugd gespeeld.quote:
Ik vind hem niet zo slecht.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Fysiek kun je compenseren door overzicht en slim lopen dat zijn dingen die hij niet beheerst. Loopt veel te veel met de bal ook.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vond hem wel oké spelen de laatste tijd hoor. Alleen mist duidelijk wat Fysiek en is te onrustig.
Altijd de goede wegsturen, onze opleidingquote:Op maandag 30 september 2013 23:29 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog in de Ajax jeugd gespeeld.
Zonder de Ajax opleiding was de eredivisie helemaal niet meer om aan te zien. Dankzij Ajax zie je af en toe nog ergens een leuk spelertje.quote:Op maandag 30 september 2013 23:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Altijd de goede wegsturen, onze opleiding.
Spelers als Josefzoon en Rodney Sneijder zouden nooit bij Ajax gepast hebben.quote:Op maandag 30 september 2013 23:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Altijd de goede wegsturen, onze opleiding.
Het was ook cynisch.quote:Op maandag 30 september 2013 23:34 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
[..]
Spelers als Josefzoon en Rodney Sneijder zouden nooit bij Ajax gepast hebben. Dus alle goede wegsturen is dan ook weer niet helemaal zo.
Nee oké, maar Mühren had misschien wel niet bij Ajax gepast.quote:
Schöne en Duarte zijn een schande voor Ajax. Leuke mee-voetballers, maar zorgen er totaal niet voor dat we naar het gewenste niveau gaan.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nee Messi, Xavi en Iniesta zijn bodybuildersquote:Op maandag 30 september 2013 23:28 schreef Stiggie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n fysiek kan niet met topvoetbal
Die zijn ook 100x beter.quote:Op maandag 30 september 2013 23:36 schreef Syntix het volgende:
[..]
Nee Messi, Xavi en Iniesta zijn bodybuilders
Ja, maar dan gaat het fysieke argument in ieder geval al plat aangezien hij qua voetbal beter is dan Duarte/Schöne.quote:
Ja, maar nog niet zo goed dat hij nooit in duels komt, dus is wat meer fysiek wel handig.quote:Op maandag 30 september 2013 23:37 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaat het fysieke argument in ieder geval al plat aangezien hij qua voetbal beter is dan Duarte/Schöne.
Schöne heeft voor alsnog veel meer laten zien dan Serero. Duarte is er net en een goede speler die komt er wel.quote:Op maandag 30 september 2013 23:35 schreef Syntix het volgende:
[..]
Schöne en Duarte zijn een schande voor Ajax. Leuke mee-voetballers, maar zorgen er totaal niet voor dat we naar het gewenste niveau gaan.
Hij is voornamelijk druk en enthousiast. Op zoveel voetbal inzicht heb ik hem nou ook weer niet kunnen betrappen. Dat hij voor dit Ajax prima een positie kan invullen is eigenlijk nog het meest veelzeggend.quote:Op maandag 30 september 2013 23:37 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaat het fysieke argument in ieder geval al plat aangezien hij qua voetbal beter is dan Duarte/Schöne.
Uiteraard mag hij nog wel wat aan zijn fysiek doen, maar hij is als voetballer zoveel beter dan een Duarte/Schöne die moeite hebben met een bal controleren of het combinatiespel waar je naar toe wilt.quote:Op maandag 30 september 2013 23:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar nog niet zo goed dat hij nooit in duels komt, dus is wat meer fysiek wel handig.
Schöne die elke CL wedstrijd weer zwaar tekort komt qua handelingssnelheid? Duarte die te zwaar oogt en Ajax echt niet naar een hoger niveau gaat tillen?quote:Op maandag 30 september 2013 23:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Schöne heeft voor alsnog veel meer laten zien dan Serero. Duarte is er net en een goede speler die komt er wel.
Schöne komt al zwaar tekort voor Volendam thuis .quote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Schöne die elke CL wedstrijd weer zwaar tekort komt qua handelingssnelheid? Duarte die te zwaar oogt en Ajax echt niet naar een hoger niveau gaat tillen?
Mooie analyse wel, maar waar past Serero hierin?quote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Schöne die elke CL wedstrijd weer zwaar tekort komt qua handelingssnelheid? Duarte die te zwaar oogt en Ajax echt niet naar een hoger niveau gaat tillen?
Serero is in iig niet zo dik als Duarte en is qua handelingssnelheid ongeveer Usain Bolt vergeleken met Paul Witteman.quote:Op maandag 30 september 2013 23:41 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Mooie analyse wel, maar waar past Serero hierin?
Grappig.quote:Op maandag 30 september 2013 23:43 schreef Syntix het volgende:
[..]
Serero is in iig niet zo dik als Duarte en is qua handelingssnelheid ongeveer Usain Bolt vergeleken met Paul Witteman.
Duarte is zo gebouwd die is echt wel afgetraind. Schöne komt ook handelingssnelheid te kort dat ben ik met je eens maar Serero voegt ook 0 toe.quote:Op maandag 30 september 2013 23:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 september 2013 23:43 schreef Smoofie het volgende:
We hadden Syntix nodig om weer wat leuke discussies te krijgen.
quote:
Serero is in ieder geval qua techniek en handelingssnelheid nog een stuk beter dan Schöne en Duarte. Wel twee eigenschappen die je MINSTENS wilt zien bij een Ajax speler (middenvelder) of niet?quote:Op maandag 30 september 2013 23:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
H
[..]
Duarte is zo gebouwd die is echt wel afgetraind. Schöne komt ook handelingssnelheid te kort dat ben ik met je eens maar Serero voegt ook 0 toe.
Hier ben ik het niet mee eens. Schone maakt nog wel eens belangrijke goals.quote:Op maandag 30 september 2013 23:35 schreef Syntix het volgende:
[..]
Schöne en Duarte zijn een schande voor Ajax. Leuke mee-voetballers, maar zorgen er totaal niet voor dat we naar het gewenste niveau gaan.
Mwah, beter dan Duarte weet ik niet. Duarte vind ik geen Ajax-speler hoor, maar hij doet het nu slechter dan bij Heracles , bij Heracles haalde hij een beter niveau dan Serero.quote:Op maandag 30 september 2013 23:45 schreef Syntix het volgende:
[..]
Serero is in ieder geval qua techniek en handelingssnelheid nog een stuk beter dan Schöne en Duarte. Wel twee eigenschappen die je MINSTENS wilt zien bij een Ajax speler (middenvelder) of niet?
Je kunt de andere twee erg goed met argumenten afbranden, nu nog argumenten vinden welke je stelling over Serero onderbouwen.quote:Op maandag 30 september 2013 23:45 schreef Syntix het volgende:
[..]
Serero is in ieder geval qua techniek en handelingssnelheid nog een stuk beter dan Schöne en Duarte. Wel twee eigenschappen die je MINSTENS wilt zien bij een Ajax speler (middenvelder) of niet?
quote:Op maandag 30 september 2013 23:39 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hij is voornamelijk druk en enthousiast. Op zoveel voetbal inzicht heb ik hem nou ook weer niet kunnen betrappen. Dat hij voor dit Ajax prima een positie kan invullen is eigenlijk nog het meest veelzeggend.
Hij mist 9 vd 10 kansen.quote:Op maandag 30 september 2013 23:46 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Schone maakt nog wel eens belangrijke goals.
Combinatievoetbal: strakke passing, alles over de grond, één keer raken, goede basistechniek en veel loopvermogen.quote:Op maandag 30 september 2013 23:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je kunt de andere twee erg goed met argumenten afbranden, nu nog argumenten vinden welke je stelling over Serero onderbouwen.
Probeer het hier eens bij.
[..]
En dit heb jij Serero ooit zien doen in Ajax 1?quote:Op maandag 30 september 2013 23:48 schreef Syntix het volgende:
[..]
Combinatievoetbal: strakke passing, alles over de grond, één keer raken, goede basistechniek en veel loopvermogen.
Kijk jij wel naar Ajax of wat?quote:Op maandag 30 september 2013 23:49 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En dit heb jij Serero ooit zien doen in Ajax 1?
Oké dan.
Behalve het loopvermogen is er niks aan hem wat speciaal is.quote:Op maandag 30 september 2013 23:49 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En dit heb jij Serero ooit zien doen in Ajax 1?
Oké dan.
Ik ga voor 2-0.quote:
Xavi is een passer, Iniesta de loper. Eriksen en Serero zijn beide meer lopers dan passers. Had Poulsen hun van balletjes moeten voorzien?quote:Op maandag 30 september 2013 23:22 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat is een non-argument. Het had misschien nog wel beter gegaan als Serero er stond. In ieder geval had je dan twee echte voetballers op de aanvallende middenvelder posities. Net zoals ze bij Barca doen met Iniesta en Xavi.
Nee, ik leef niet onder een steen. Ik constateer. Siem is een prima gast, maar geen typische Ajax middenvelder en zeker niet in het huidige spelletje.quote:Op maandag 30 september 2013 23:21 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
[..]
Siem niet ideale middenvelder voor Ajax? Leef je onder een steen? God hé.
Siem is al helemaal een loper en geen passerquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:07 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Xavi is een passer, Iniesta de loper. Eriksen en Serero zijn beide meer lopers dan passers. Had Poulsen hun van balletjes moeten voorzien?
Bijna de hele selectie bestaat niet uit typische ''Ajax'' spelers..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:08 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Nee, ik leef niet onder een steen. Ik constateer. Siem is een prima gast, maar geen typische Ajax middenvelder en zeker niet in het huidige spelletje.
Beweer ik het tegendeel dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Siem is al helemaal een loper en geen passer
Dat is waar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Bijna de hele selectie bestaat niet uit typische ''Ajax'' spelers..
Die steekpass op Fischer gemist?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Siem is al helemaal een loper en geen passer
De Jong heeft een functionele techniek, meer niet. Hij komt soms wat handelingssnelheid en wendbaarheid tekort. Mocht hij ooit bij Ajax weggaan, dan moet hij naar een ploeg waarbij hij kort achter een diepe spits kan spelen. Zoals onder Jol.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:20 schreef Tyron het volgende:
[..]
Die steekpass op Fischer gemist?
De Jong heeft meer techniek dan mensen hier denken.
Samen met Pantelic een onverslaanbaar duoquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:30 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
De Jong heeft een functionele techniek, meer niet. Hij komt soms wat handelingssnelheid en wendbaarheid tekort. Mocht hij ooit bij Ajax weggaan, dan moet hij naar een ploeg waarbij hij kort achter een diepe spits kan spelen. Zoals onder Jol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |