abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131709422
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Inderdaad. Moorden moet gewoon van de islam. Vredige moslims zijn geen echte moslims.

[..]

Nee, dat staat het niet.
Moorden moet gewoon? Waar staat dat in de Koran of de Soenah? (traditie)
pi_131709847
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:16 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Moorden moet gewoon? Waar staat dat in de Koran of de Soenah? (traditie)
Maakt dat wat uit? Het is algemeen bekend.
pi_131710265
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Het is algemeen bekend.
Het is algemeen bekend dat mensen nogal dingen uit context rukken.

Als er staat "en vecht terug maar stop wanneer zij stoppen" maken sommige critici er van "vermoord iedereen".
pi_131710804
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus als ik tijdens het vermoorden "Allah Akhbar" aan het roepen ben heeft mijn massamoord met de islam te maken?

Dan kun je wel heel makkelijk dingen in het zwart daglicht zetten.
Wat snap je niet aan het feit dat het een Islamitische Terreur Organisatie is?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131710938
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het feit dat het een Islamitische Terreur Organisatie is?
Wat snap je niet aan het feit dat dat deze daden nog niet islamitisch maakt?
pi_131711023
"Allaahu akbar" Wordt door iedereen in de Arabische wereld gebruikt, zelfs de troepen van Bashar al assad zeggen "Allahu Akbar". Hoe dan ook zijn dit extremisten die gewoon de doodstraf moeten krijgen, of ze nou moslims zijn of niet!
pi_131711308
Die Nigerianen kunnen toch ook bewakers opleiden?
pi_131711423
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Die Nigerianen kunnen toch ook bewakers opleiden?
En voor elk openbaar gebouw mensen met machinegeweren zetten?
Daarnaast zijn er genoeg beveiligers in Nigeria, die worden alleen door Shell gebruikt om hun eigendom te beveiligen.
pi_131711464
In elk geval bij scholen want daar hebben ze het de laatste tijd op gemunt.
pi_131711536
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:29 schreef Loekie1 het volgende:
In elk geval bij scholen want daar hebben ze het de laatste tijd op gemunt.
Tja, dan gaan ze winkelcentra of bibliotheken, of bejaardentehuizen, of etc. etc. aanvallen. Lijkt me allemaal een beetje ineffectief.
pi_131712892
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:15 schreef De_Ilias het volgende:
"Allaahu akbar" Wordt door iedereen in de Arabische wereld gebruikt, zelfs de troepen van Bashar al assad zeggen "Allahu Akbar". Hoe dan ook zijn dit extremisten die gewoon de doodstraf moeten krijgen, of ze nou moslims zijn of niet!
Zegt de moslim zelf :')
pi_131713546
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zegt de moslim zelf :')
dus?
  maandag 30 september 2013 @ 18:47:43 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131715220
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 02:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Waarom beginnen ze dan niet met het doden van hun hoogopgeleide leider dr. Ayman al-Zawahiri?

[..]

Ze willen een islamitische staat en islamitische scholen oprichten.

[..]

Ze noemen zichzelf niet "Boko Haram".

Boko Haram heet in werkelijkheid: "The Congregation and People of Tradition for Proselytism and Jihad" (Jamā'a Ahl al-sunnah li-da'wa wa al-jihād).

[..]

Muhammed (pbuh) said: “Seek knowledge even in China”.
Ben je nu de daden van deze terreurorganisatie aan het goedpraten c.q. bagatelliseren?
The End Times are wild
pi_131715641
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 01:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Toch merkwaardig dat je de moslimgemeenschap nou nooit eens hoort over dit soort berichten, maar zodra er weereens een spotprentje met mohammed opduikt dan is de wereld te klein.
Cognitieve dissonantie.
pi_131716184
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben je nu de daden van deze terreurorganisatie aan het goedpraten c.q. bagatelliseren?
Ik praat hun daden goed door jullie te verbeteren?
-
pi_131719428
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 19:13 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik praat hun daden goed door jullie te verbeteren?
Denk je echt dat iemand nog gelooft dat de islam een vredelievende godsdienst is?
pi_131719701
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Denk je echt dat iemand nog gelooft dat de islam een vredelievende godsdienst is?
Als je een handjevol woestijnnomaden als graadmeter neemt voor de islam heb je gelijk. Maar dat is zo ongeveer hetzelfde als stellen dat iedere Nederlander pedofiel is en de Nederlandse nationaliteit voor misbruikte kinderen zorgt.
pi_131720029
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 01:11 schreef Viajero het volgende:
Ik weet het niet precies, maar gezien ze een Nigeriaanse groep zijn neem ik aan mix van afpersing, online scams, drugshandel en religieuze/ideologische donaties. En als het geld er is dan komen de wapens vanzelf naar je toe.

Ik weet verder niet hoe goed ze bewapend zijn, zo heel veel wapens heb je niet nodig om een bende schoolkinderen af te slachten.

Verder denk ik niet dat een militaire optie zal helpen, dat wakkert vaak alleen de haat verder aan. Gerichte commandoacties tegen deze daders en hun leiders zou wel helpen, maar dat is helaas niet hoe de militaire optie in Afrika in de praktijk werkt. Het Nigeriaanse leger zal als ze op grote schaal gaat ingrijpen daar onvermijdelijk ook op grote schaal mensenrechten schenden en de bevolking daar nog veel militanter maken.

Ik zie verder geen oplossing. Het is aan de Afrikanen om wat meer pragmatisch, lange termijn en in het belang van je hele land en continent te denken, maar ik zie dat helaas te weinig in de praktijk gebeuren.
Ik denk dat je in veel dingen gelijk hebt hier in je analyse, vermoed ook dat er bij deze terreurgroep weinig sprake is van echte ontevredenheid op basis van religieuze grondslag. Gewoon smokkel/handel/wapens en dan een reden aangrijpen. In Noord-Islamitische Nigeria grijp je dan terug op de makkelijkste: "sharia installeren" en tegen de "ongelovigen" met licht separatistisch karakter. Buurlanden zelfde verhaal met uit de hand gelopen voormalige brigade die vanuit de jungle Congo of Rwanda onveilig maken. En dan een ideologisch tintje eraan geven.
Niet vergeten dat er in Noord-Nigeriaanse staten deels sharia is, het is federalistisch. En sharia courts die ook lijfstraffen geven als het moet. Een uit de hand gelopen crimineel groepje dat Boko Haram dat er wat ideologie tegenaan gooit om de zaak wat breder te verkopen.

Zal ook wel falen zijn van Nigeriaanse instituties en autoriteiten om deze groepen niet goed te kunnen infiltreren. Nigeria is groot en verschillende groepen, wellicht dat de overheid weinig ingang heeft in andere tribale groepen in het Noorden. Dat zie je ook in Afghanistan, overheidsleger erg beperkt tot bepaalde etniciteiten en dan kan je dus niet belangrijke info/inlichtingen krijgen van de groep waar je tegen vecht.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  † In Memoriam † maandag 30 september 2013 @ 20:51:06 #169
137949 Disana
pi_131720272
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 01:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar gezien ze een Nigeriaanse groep zijn neem ik aan mix van afpersing, online scams, drugshandel en religieuze/ideologische donaties. En als het geld er is dan komen de wapens vanzelf naar je toe.

Ik weet verder niet hoe goed ze bewapend zijn, zo heel veel wapens heb je niet nodig om een bende schoolkinderen af te slachten.

Verder denk ik niet dat een militaire optie zal helpen, dat wakkert vaak alleen de haat verder aan. Gerichte commandoacties tegen deze daders en hun leiders zou wel helpen, maar dat is helaas niet hoe de militaire optie in Afrika in de praktijk werkt. Het Nigeriaanse leger zal als ze op grote schaal gaat ingrijpen daar onvermijdelijk ook op grote schaal mensenrechten schenden en de bevolking daar nog veel militanter maken.

Ik zie verder geen oplossing. Het is aan de Afrikanen om wat meer pragmatisch, lange termijn en in het belang van je hele land en continent te denken, maar ik zie dat helaas te weinig in de praktijk gebeuren.
Die manieren om aan geld voor wapens te komen, klinken wel aannemelijk. Dan zal het verder vooral een kwestie van smokkel zijn.

De enige oplossing lijkt me toch deze groepering met geweld uit te schakelen. Of het leger dat alleen aankan, of dat er buitenlandse hulp nodig is, dat weet ik ook niet.
pi_131720642
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:49 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

dus?
Dus..wij van wc-eend...
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_131720749
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 20:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je een handjevol woestijnnomaden als graadmeter neemt voor de islam heb je gelijk. Maar dat is zo ongeveer hetzelfde als stellen dat iedere Nederlander pedofiel is en de Nederlandse nationaliteit voor misbruikte kinderen zorgt.
Mwah..een handjevol woestijnnomaden...mwah...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_131720918
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Mwah..een hanjevol woestijnnomaden...mwah...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om hoeveel extremisten gaat het t.o.v. de gehele moslimpopulatie dan?
pi_131720946
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:56 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Dus..wij van wc-eend...
Dat is ook al vaker door niet-moslims aangehaald.
pi_131721186
Wat wel opvallend is is dat deze kwestie (Boko Haram in Nigeria) nog niet buitenlandse jihadisten lijkt te hebben aangetrokken. Somalie was dit in het begin ook nog niet zo, maar later zijn er (flink) wat Europese en paar Amerikaanse jihadies naartoe getrokken om voor Shabaab te strijden.

Wellicht komt het omdat ook de groep zelf nog niet helemaal zich heeft overgegeven aan de "internationale jihad"? En toch nog enigzins lokaal is?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_131721288
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk dat je in veel dingen gelijk hebt hier in je analyse, vermoed ook dat er bij deze terreurgroep weinig sprake is van echte ontevredenheid op basis van religieuze grondslag. Gewoon smokkel/handel/wapens en dan een reden aangrijpen. In Noord-Islamitische Nigeria grijp je dan terug op de makkelijkste: "sharia installeren" en tegen de "ongelovigen" met licht separatistisch karakter. Buurlanden zelfde verhaal met uit de hand gelopen voormalige brigade die vanuit de jungle Congo of Rwanda onveilig maken. En dan een ideologisch tintje eraan geven.
Niet vergeten dat er in Noord-Nigeriaanse staten deels sharia is, het is federalistisch. En sharia courts die ook lijfstraffen geven als het moet. Een uit de hand gelopen crimineel groepje dat Boko Haram dat er wat ideologie tegenaan gooit om de zaak wat breder te verkopen.

Zal ook wel falen zijn van Nigeriaanse instituties en autoriteiten om deze groepen niet goed te kunnen infiltreren. Nigeria is groot en verschillende groepen, wellicht dat de overheid weinig ingang heeft in andere tribale groepen in het Noorden. Dat zie je ook in Afghanistan, overheidsleger erg beperkt tot bepaalde etniciteiten en dan kan je dus niet belangrijke info/inlichtingen krijgen van de groep waar je tegen vecht.

Maar het belangrijkste: wat moeten we doen tegen dit soort terroristische organisaties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')