Via de 'rock-hoek' de jazz ontdekken, wil misschien wel goed d.m.v. dit album:quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Ga zeker ff snuffelen! Thnx.
Al is in het echt leuker natuurlijk. Kun je een beetje aanraden wat bij mijn "smaak" zou passen. Ben zelf vrij diep geworteld in het pop/rock gebeuren van de '60 tot nu. Avantgarde, klassiek en jazz zijn nog vrij onontdekt gebied voor me helaas. Tijdgebrek.
Tribute to Jack Johnsonquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Via de 'rock-hoek' de jazz ontdekken, wil misschien wel goed d.m.v. dit album:
Ik was zelf toen wel vrij snel om
Bedenk me ook direct dat deze dus niet in mijn top100 staat, maar wel op #1 in mijn Jazz-top100![]()
Dit was ook een vroege favoriet:
Avant-Garde dingen zijn weer een stuk lastiger aan te bevelen, omdat het je vaak ofwel raakt, ofwel totaal niet
Zo vind ik b.v. die opbouwende sfeervolle muziek van GY!BE al vrij snel briljant, maar ken ik ook genoeg die het maar saai en langdradig vinden:
en zo vond ik de krautrock van Faust direct geweldig:
Terwijl ik aan Can wel even moest wennen (beetje opgegroeid met een aversie aan funk):
Maar er is ook genoeg krautrock te vinden wat redelijk dicht bij de prog-rock ligt, zoals:
Thnxquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Via de 'rock-hoek' de jazz ontdekken, wil misschien wel goed d.m.v. dit album:
Ik was zelf toen wel vrij snel om
Bedenk me ook direct dat deze dus niet in mijn top100 staat, maar wel op #1 in mijn Jazz-top100![]()
Dit was ook een vroege favoriet:
Avant-Garde dingen zijn weer een stuk lastiger aan te bevelen, omdat het je vaak ofwel raakt, ofwel totaal niet
Zo vind ik b.v. die opbouwende sfeervolle muziek van GY!BE al vrij snel briljant, maar ken ik ook genoeg die het maar saai en langdradig vinden:
en zo vond ik de krautrock van Faust direct geweldig:
Terwijl ik aan Can wel even moest wennen (beetje opgegroeid met een aversie aan funk):
Maar er is ook genoeg krautrock te vinden wat redelijk dicht bij de prog-rock ligt, zoals:
Dat ik door jou nog een Sun Ra album ontdek dat ik niet kenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:40 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
91 - Sun Ra - Sleeping Beauty - 1979
of zien, het visuele aspect is bij Free-Jazz wel erg belangrijk imho. Op de plaat is het 1 bende aan herrie, terwijl je live ziet dat de muzikanten elkaar plagen en uitdagenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:47 schreef Moody het volgende:
[..]
ThnxHier kunnen we iets mee!
Kan trouwens de jazz iconen prima waarderen, maar jazz is eigenlijk een muziekstroming die zich moeilijk laat vertalen op een studio album. Jazz is improvisatie en dat moet je gewoon live voelen.
oeh das wel een aanrader idd, voor zijn doen een erg rustige en sfeervolle plaatquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat ik door jou nog een Sun Ra album ontdek dat ik niet ken![]()
Nooit jazz concerten bezocht helaas. Je moet keuzes maken hequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
of zien, het visuele aspect is bij Free-Jazz wel erg belangrijk imho. Op de plaat is het 1 bende aan herrie, terwijl je live ziet dat de muzikanten elkaar plagen en uitdagen
Ja luister nu. Beetje in de Lanquidity stijlquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oeh das wel een aanrader idd, voor zijn doen een erg rustige en sfeervolle plaat
maar die man heeft ook zo verschrikkelijk veel gemaakt..
Als je hem nu op 1 had gezet hadden meer mensen hem kunnen ontdekken. Nu valt hij natuurlijk niet op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
Sun Ra, Faust en Can ok. De vraag is natuurlijk of Gehenna Peter Adams kent![]()
Moody zou een alter ego van Peter Adams kunnen zijn, ware het niet dat Peter slecht Nederlands spreekt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Je zou bijna denken dat Peter Adams een schizofrene uitvinding is van Moody.
eigen smaak wordt overgewaardeerdquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kopiëer wel gewoon de bovenste helft van de lijst van On en Gehenna en zet ze onder elkaar.
Dan ben ik ook weer klaar voor dit jaar.
Ik weet niet eens wat mijn favoriete genres zijn hè, dan maar alles kopiëren van anderen.quote:
Ja, maar meestal zijn er ook een paar lijsten waar ik niets mee heb. Die heb ik dit jaar nog niet echt gezien.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:34 schreef ranja het volgende:
Klopt, hoewel opvallend... veel sturen elk jaar een lijst dus dan is het niet zo verrassend meer
Lijsten van brooklyndodger en glad_janus staan ook veel goede albums in waarvan een hoop het bij mij net niet halen...
die van mij komt nogquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, maar meestal zijn er ook een paar lijsten waar ik niets mee heb. Die heb ik dit jaar nog niet echt gezien.
uhm nee! Nog nooit van gehoord zelfs. Staat op #15 bij jou zelfs, ga ik uitcheckenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
Sun Ra, Faust en Can ok. De vraag is natuurlijk of Gehenna Peter Adams kent![]()
Heb jij met oogkleppen op in het indie topic gezeten ofzo?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
uhm nee! Nog nooit van gehoord zelfs. Staat op #15 bij jou zelfs, ga ik uitchecken
oeh en #8 Imaad Wasifben niet heel bekend met dat album, maar The Voidist vind ik wel weer erg tof
Helemaal niet in gezeten vooralquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb jij met oogkleppen op in het indie topic gezeten ofzo?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |