Nee, alhoewel de wereld na de beëindiging van de Koude Oorlog wel ingrijpend veranderd is idd, maar dat kon Fukuyama nog niet voorspellen toen hij dat boek schreef.quote:Op zondag 29 september 2013 18:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is sinds 11 september 2001 Samuel Huntington niet juist weer helemaal hip?
Halve bedreigingen hierzoquote:Op zondag 29 september 2013 18:09 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
wtf is dit voor topic geworden
Oja, vertel me eens, waar kan ik zijn? Ik ben erg benieuwd!quote:Op zondag 29 september 2013 18:10 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik snap het juist erg goed. Libertopia bestaat namelijk al. Alleen het product dat libertariers willen hebben is domweg niet levensvatbaar, net zoals ik ook wel een auto zou willen hebben die 300 km/u kan en 1 op 100 rijdt. Libertariers hebben gewoon kinderlijke wensen als gevolg van hun kinderlijke filosofietje.
Geweld?quote:Op zondag 29 september 2013 18:10 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Hoe wil je voorkomen dat je niet gedwongen wordt?
Patentjepesten wordt vooral gedaan door bedrijven als Samsung en Apple, om elkaar een oor aan te naaien. Grootse technologische innovaties hebben daar geen last van en worden juist wel bevorderd door het patentensysteem.quote:Op zondag 29 september 2013 18:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij voor een patent substantieel hebt geinvesteerd dan is dat geen enkel probleem, echter als je nu kijkt naar patenten, dan zie je dat het gewoon een belemmering aan het worden is, kortom het meest eenvoudig is om patenten gewoon maar helemaal af te schaffen.
Klopt, zeker als het domme mensen zijn die mij dwingen hun mening op te leggenquote:Op zondag 29 september 2013 18:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Raptorix kan niet zo goed omgaan met mensen met een andere mening.
Dan wordt het een behoorlijk gewelddadig zooitje, dat Libertopia.quote:
Zeker, mooie eyeopener hoe "democratisch" als die democratieen zijn, gelukkig zijn ze zichzelf hard aan het opblazen, nog jaartje of 10 geef ik het, kijken hoe je dan nog denkt over je mooie "democratie" met je 59% belasting.quote:Op zondag 29 september 2013 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heeft met o.a. het geweldsmonopolie te maken?
Je geeft het al aan: Idee, rest my case.quote:Op zondag 29 september 2013 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wat zuur als anderen met jouw idee aan de haal gaan. Een patent moet dat, sowieso ten dele, voorkomen. Wat jij feitelijk doet is intellectueel eigendom ondergeschikt maken aan technologische vooruitgang. Apart, vind ik dat.
Sws wat als je de boel gaat resetten, wat moet om libertopia in te stellen, dan ontstaat er eerst en vooral machtsstrijd om de pikorde opnieuw vast te stellen, door de door testosteron geleide individuen, de mannen zeg maar.quote:Op zondag 29 september 2013 18:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan wordt het een behoorlijk gewelddadig zooitje, dat Libertopia.
Tot zover de keuzevrijheid; andere keuze is prima, maar NIMBY.quote:Op zondag 29 september 2013 18:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom ga ik liever in een buurt wonen waar we allemaal zijn overeengekomen een collectieve brandverzekering te hebben, echt enorm fijn, zo betalen we allemaal vrijwillig mee als ons een probleem overeenkomt, ik zou echt niet in een buurt wonen waar de helft niet mee betaalt, omdat het overkoepelende orgaan ook gewoon aan mensen uitkeert die helemaal niets betalen, daar moeten wij niet aan denken.
Democratie is niet de oplossing, maar de methode hè.quote:Op zondag 29 september 2013 18:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, mooie eyeopener hoe "democratisch" als die democratieen zijn, gelukkig zijn ze zichzelf hard aan het opblazen, nog jaartje of 10 geef ik het, kijken hoe je dan nog denkt over je mooie "democratie" met je 59% belasting.
Jij loopt je tegenstanders telkens dom te noemen. Dappere uitspraak voor een user die het nog niet voor elkaar krijgt een post te fabriceren zonder stijl- en spelfouten.quote:Op zondag 29 september 2013 18:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, zeker als het domme mensen zijn die mij dwingen hun mening op te leggen
Ik wil die gemeenschap heel graag zelf creeren, wat ik vraag is dat andere overheden mij met rust laten, sterker nog ik wil heel graag het land netjes betalen, sterker nog ik wil ze heel graag betalen voor eventuele secundaire infrastructuur, ik ben bereid een miljoen te betalen voor 10 vierkante meter land, mits ik gewoon met rust word gelaten.quote:Op zondag 29 september 2013 18:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je van geen enkele gemeenschap kan verwachten dat deze zich schikt naar de wensen van een enkel individu. Die gemeenschap zal je zelf moeten creëren.
Momenteel komt Somalie nog het dichtste in de buurt. Niemand kan garanderen dat de markt voor iedereen de optimale uitkomst biedt, maar dat betekent nog niet dat er geen markt zou zijn. Het kan evengoed betekenen dat je iets wenst dat gewoonweg niet levensvatbaar is, of niet competitief genoeg is. Een gratis lunch kortom.quote:Op zondag 29 september 2013 18:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, vertel me eens, waar kan ik zijn? Ik ben erg benieuwd!
Ook dat inderdaad. Libertopia zou op nul moeten beginnen, maar dat is onmogelijk.quote:Op zondag 29 september 2013 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sws wat als je de boel gaat resetten, wat moet om libertopia in te stellen, dan ontstaat er eerst en vooral machtsstrijd om de pikorde opnieuw vast te stellen, door de door testosteron geleide individuen, de mannen zeg maar.
Oja, ik ben redelijk goed bekend met patentsystemen op technisch gebied, ik zou zeggen ga met je vrienden 10 jaar in een afgesloten gebouw zitten, en probleer maar eens een nieuw video systeem te maken voor het internet, kan je zeggen dat het je niet gaat lukken zonder minimaal 6 patentschendingen te doen.quote:Op zondag 29 september 2013 18:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Patentjepesten wordt vooral gedaan door bedrijven als Samsung en Apple, om elkaar een oor aan te naaien. Grootse technologische innovaties hebben daar geen last van en worden juist wel bevorderd door het patentensysteem.
Geweldadiger als 60 procent belasting kan het bijna niet worden, zelfs de mafia eist maar 15 procent.quote:Op zondag 29 september 2013 18:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan wordt het een behoorlijk gewelddadig zooitje, dat Libertopia.
We zien hoe het gaat met de EU, werkelijk fantastisch!quote:Op zondag 29 september 2013 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Democratie is niet de oplossing, maar de methode hè.
Mijn Nederlands boeit me niet, overigens programmeer ik een stuk of 15 programmeertalen, en jij?quote:Op zondag 29 september 2013 18:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij loopt je tegenstanders telkens dom te noemen. Dappere uitspraak voor een user die het nog niet voor elkaar krijgt een post te fabriceren zonder stijl- en spelfouten.
precies, echt een voorbeeld hoe je iets naar de kloten kan helpen met een gebrek aan democratiequote:Op zondag 29 september 2013 18:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zien hoe het gaat met de EU, werkelijk fantastisch!
Ah Somalie, goed voorbeeld, eerst vissen westerse bedrijven hun zee leeg, en vervolgens gaan ze lopen huilen als de westerse schepen worden gegijzeld, inderdaad goed voorbeeld van de "nette" democratie van het westen.quote:Op zondag 29 september 2013 18:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
Momenteel komt Somalie nog het dichtste in de buurt. Niemand kan garanderen dat de markt voor iedereen de optimale uitkomst biedt, maar dat betekent nog niet dat er geen markt zou zijn. Het kan evengoed betekenen dat je iets wenst dat gewoonweg niet levensvatbaar is, of niet competitief genoeg is. Een gratis lunch kortom.
Ik wens ze veel succes binnenkort.quote:Op zondag 29 september 2013 18:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Misschien is het juist wel de overheid die zich probeert te verdedigen tegen jouw dwang
Methode, niet oplossing zeg ik toch?quote:Op zondag 29 september 2013 18:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zien hoe het gaat met de EU, werkelijk fantastisch!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |