abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131596218

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 26-09-2013 22:56:23 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_131596278
@Gup: volgens mij is de echelon echt de niet-antipronatie versie van de omni. De bovenkant lijkt precies hetzelfde.
  donderdag 26 september 2013 @ 20:17:56 #3
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_131596409
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:37 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mag ik een week (of 2) komen logeren? Wordt sowieso pas zomer 2014 :')

Tescomevrouw schatte me overigens hooguit 19 zojuist, dat was weer een tikje jammer :')
Misschien moeten we maar niet ook nog zeggen dat de Tesco hier 24 uur per dag open is. :X
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_131596427
Net de een-na-laatste test voor mijn halve marathon gelopen. 18 kilometer op (wedstrijd) tempo. Was wat op het tandvlees bijten de laatste 2 kilometer. Geen GPS (expres thuis gelaten) maar slechts een normaal sporthorloge. Uiteindelijk 18,5 kilometer (volgens afstandmeten.nl) in 1:33:34.

Laat die wedstrijd maar komen! *O*
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 20:19:11 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_131596458
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef hatsaflats het volgende:
@Gup: volgens mij is de echelon echt de niet-antipronatie versie van de omni. De bovenkant lijkt precies hetzelfde.
Is de Omni anti-pronatie dan?

Ondanks dat ik echt platte voeten heb, proneer ik namelijk niet (meer). M'n filmpjes waren uit het boekje, volgens de verkoper-meneer.

Grappig detail, m'n eerste filmpje zat ook nog in de computer. Dat verschil :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131596465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:17 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Misschien moeten we maar niet ook nog zeggen dat de Tesco hier 24 uur per dag open is. :X
Jawel, dan kan ze daar slapen 8-)
Ja doei.
pi_131596489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:18 schreef Littlecreep het volgende:
Net de een-na-laatste test voor mijn halve marathon gelopen. 18 kilometer op (wedstrijd) tempo. Was wat op het tandvlees bijten de laatste 2 kilometer. Geen GPS (expres thuis gelaten) maar slechts een normaal sporthorloge. Uiteindelijk 18,5 kilometer (volgens afstandmeten.nl) in 1:33:34.

Dat is een behoorlijk zware training! Wanneer is je HM?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131596519
quote:

Waarom 18km op wedstrijdtempo?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_131596544
quote:

Je gaat hopelijk straks je HM ook niet op een constant wedstrijdtempo lopen?
Ja doei.
pi_131596562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je gaat hopelijk straks je HM ook niet op een constant wedstrijdtempo lopen?
Huh wat bedoel je? Lijkt me toch logisch dat je dat op de HM zelf juist wel doet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 26 september 2013 @ 20:22:30 #11
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_131596583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jawel, dan kan ze zich daar 24 uur per dag bezatten zonder ons lastig te vallen 8-)
Fixed! :7
pi_131596594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jawel, dan kan ze daar slapen 8-)
Ik heb ook al even gedacht aan hier in de Tesco gaan wonen, ze hebben vast ook wel ergens een opklapbed. Maar dat lijkt me toch niet al te tof.

@gup: ja, omni is antipronatie.
pi_131596622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Huh wat bedoel je? Lijkt me toch logisch dat je dat op de HM zelf juist wel doet?
Richten op negatieve split en opdelen in drie delen lijkt mij de beste strategie. Rustig begin, 'wedstrijdtempo' in het grootste middelste deel en de laatste 2/3km aanzetten. Althans dat is wat ik overal lees en ook hoor van m'n clubgenoten.
Ja doei.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 20:23:55 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_131596632
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:22 schreef hatsaflats het volgende:

@gup: ja, omni is antipronatie.
Nou ja, dat kan natuurlijk prima met de zelfde bovenkant :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131596669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Richten op negatieve split en opdelen in drie delen lijkt mij de beste strategie. Rustig begin, 'wedstrijdtempo' in het grootste middelste deel en de laatste 2/3km aanzetten. Althans dat is wat ik overal lees en ook hoor van m'n clubgenoten.
Hmm ik heb hem heel vlak gelopen en vond dat heel fijn.. Maar dan moet je wel goed weten wat je streeftijd is :o
Laatste 2-3km aanzetten lijkt me iig vrij lastig, dat is het zwaarste stuk!
pi_131596751
Ik ga zelf even kijken wat mijn laatste duurloop gaat doen zondag en hoe de blaren voelen HOE ik hem ga lopen. Ga ik voor uitlopen, dan ga ik voor 'zo vlak mogelijk', ga ik voor 'kijken of ik nog een mooie tijd neer kan zetten', dan ga ik voor de 'split'-optie :)
Ja doei.
pi_131596830
De biomechanica vertelt ons dat vertragen en versnellen altijd meer energie kost dan eenzelfde snelheid aanhouden ;) Dus als je precies weet hoe hard je zou kunnen geeft vlak een snellere eindtijd. Maar als je dat niet zeker weet klinkt het als een goede strategie!
  donderdag 26 september 2013 @ 20:29:12 #18
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131596839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:20 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Waarom 18km op wedstrijdtempo?
dit vraag ik me ook af, maar we hebben nog geen antwoord
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 20:29:59 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_131596868
En omdat foto's leuk zijn:

Oud en nieuw bij elkaar

En ja, de oude waren wel een beetje op
pi_131596904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
De biomechanica vertelt ons dat vertragen en versnellen altijd meer energie kost dan eenzelfde snelheid aanhouden ;) Dus als je precies weet hoe hard je zou kunnen geeft vlak een snellere eindtijd. Maar als je dat niet zeker weet klinkt het als een goede strategie!
Het schijnt (las ik ergens, vraag me niet meer waar en wanneer), dat je snellere tijden neer kunt zetten met een splitstrategie dan met een constante snelheid, omdat je niet per se héél veel langzamer hoeft te lopen in de eerste zones/delen, maar wel veel goed kunt maken met je stuk aanzetten. Maar ook dat verschilt natuurlijk per loper :+

Kortom: alles verschilt per loper.
Ja doei.
pi_131596907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
En omdat foto's leuk zijn:

Oud en nieuw bij elkaar
[ afbeelding ]

En ja, de oude waren wel een beetje op
[ afbeelding ]
Valt nog best mee hoor, bij mijn eerste paar liep ik door tot mijn tenen er aan de onderkant doorheen kwamen :@
  donderdag 26 september 2013 @ 20:31:34 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131596934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Valt nog best mee hoor, bij mijn eerste paar liep ik door tot mijn tenen er aan de onderkant doorheen kwamen :@
dat wil niet zeggen dat dat goed is he!?
  donderdag 26 september 2013 @ 20:32:25 #23
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_131596969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dat wil niet zeggen dat dat goed is he!?
Is natuurlijk wel een hele goede manier om zeer geleidelijk over te gaan op barefoot running! :o
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 20:33:27 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_131597018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, m'n vorige waren verder op, maar het probleem zat nu ook meer aan de binnenkant. Misschien slijten ze wat minder hard aan de onderkant...?
Either way, de verkoper vond ook dat ze op waren. En nee, die wil niet alleen verkopen, want hij heeft me ook wel eens weggestuurd met "deze zijn nog goed, kom over een maand of wat maar terug" :D
  donderdag 26 september 2013 @ 20:33:33 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131597021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:32 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Is natuurlijk wel een hele goede manier om zeer geleidelijk over te gaan op barefoot running! :o
dat dan weer wel inderdaad, ik dacht even dat het iets onverstandigs was van Tramposa maar er over nadenkend is ze eigenlijk een enorme voorloper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')