Boven de 3000 touren in de 5 en in zijn 6. Bij lagere snelheden geen last van. Als we hem rustig over die 3000 laten komen nergens last van. Maar als hij echt door moet trekken wel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je hem op een lage snelheid zet en zorgt dat je zo'n 3000 toeren blijft draaien, blijft de snelheid dan gelijk of loopt die langzaam op? En anders gewoon terug, Auto is nog geen week oud.
Lager is eenmalig gesmeerd en gebouwd op kortstondige belasting. Op het moment dat jij je koppeling in trapt, gaat het lager draaien waardoor die, als het te lang duurt, dus warm wordt en zijn vet/olie verliest.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
Weet ik veel. Hoezo gaat die aan gort?
Jawel, maar daarmee ben je een van de weinigen. De meeste mensen weten sowieso hun gaspedaal niet te vinden. Ik rijd echt geen vlotte bak, maar als ik met half gas optrekken en ver onder mijn ideale punt schakelen nog op iemands bumper kan blijven hangen...quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
Je hebt mijn stukje dus niet gelezen.
Leasemij komt wel klagen hoor, als je e.e.a. verwijtbaar aan gort rijdt.quote:
Onzin Freud, je krijgt een leasebak niet, dat is gewoon onderdeel van je salaris, zij het loon in natura. En over die leasebak betaal je nog eens flink aan belasting ook. Dus ja, zo'n persoon zoals je later beschrijft, mopperen over een auto, zou ik ook kunnen zijn. Ik wil wat en als ik dat niet krijg, dan betalen ze die leasebijdrage maar uit. Koop ik het zelf wel. Als het serieus goedkoper gaat worden om te leasen dan om te kopen, qua kilometers, gaat je leaseprijs flink omhoog, tenzij je hem echt puur zakelijk rijdt. Maar met bijtelling is het aan het eind van de rekening eigenlijk altijd wel goedkoper om te kopen en iets langer door te rijden, zeker met de kilometers die een gemiddelde automobilist maakt. Enige is dat je dan wel dat aankoopbedrag moet hebben liggen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:17 schreef freud het volgende:
Hoor ik hier mensen klagen dat ze een auto van de baas KRIJGEN?
Ja, dus is het start/stop systeem beter, want dan laat je je koppeling weer opkomen. En ondertussen sta jij nog met je koppeling ingedrukt te wachten tot het groen is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lager is eenmalig gesmeerd en gebouwd op kortstondige belasting. Op het moment dat jij je koppeling in trapt, gaat het lager draaien waardoor die, als het te lang duurt, dus warm wordt en zijn vet/olie verliest.
Als je hem prive rijd wel ja, maar alleen zakelijk is niet zeiken imo.quote:[..]
Jawel, maar daarmee ben je een van de weinigen. De meeste mensen weten sowieso hun gaspedaal niet te vinden. Ik rijd echt geen vlotte bak, maar als ik met half gas optrekken en ver onder mijn ideale punt schakelen nog op iemands bumper kan blijven hangen...
[..]
Leasemij komt wel klagen hoor, als je e.e.a. verwijtbaar aan gort rijdt.
[..]
Onzin Freud, je krijgt een leasebak niet, dat is gewoon onderdeel van je salaris, zij het loon in natura. En over die leasebak betaal je nog eens flink aan belasting ook. Dus ja, zo'n persoon zoals je later beschrijft, mopperen over een auto, zou ik ook kunnen zijn. Ik wil wat en als ik dat niet krijg, dan betalen ze die leasebijdrage maar uit. Koop ik het zelf wel. Als het serieus goedkoper gaat worden om te leasen dan om te kopen, qua kilometers, gaat je leaseprijs flink omhoog.
Neehoor, ik trek hem altijd in zijn vrij om vervolgens van de koppeling af te gaan.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, dus is het start/stop systeem beter, want dan laat je je koppeling weer opkomen. En ondertussen sta jij nog met je koppeling ingedrukt te wachten tot het groen is.
En hoeveel mensen rijden nu een leasebak, zeker categorie A5 / 5 serie / E klasse nog puur zakelijk? Het gros van de leasers van personenwagens rijdt hem ook privé.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
Als je hem prive rijd wel ja, maar alleen zakelijk is niet zeiken imo.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Boven de 3000 touren in de 5 en in zijn 6. Bij lagere snelheden geen last van. Als we hem rustig over die 3000 laten komen nergens last van. Maar als hij echt door moet trekken wel.
Ik heb juist het idee dat de mensen die zo'n dure bak in de lease rijden hem niet prive rijden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, ik trek hem altijd in zijn vrij om vervolgens van de koppeling af te gaan.
[..]
En hoeveel mensen rijden nu een leasebak, zeker categorie A5 / 5 serie / E klasse nog puur zakelijk? Het gros van de leasers van personenwagens rijdt hem ook privé.
Klopt. Veel mensen rijden hem dus gewoon zakelijk en hebben een secetaresse die creatief boekt met kilometersquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat de mensen die zo'n dure bak in de lease rijden hem niet prive rijden.
25% bijtelling op die bedragen is behoorlijk en kom je in het gebied dat je er zelf voor kan rijden.
Een leaseauto is altijd goedkoper dan zelf er eentje kopen, dus in dat opzicht is het een flink voordeel. Voor de kosten die ik nu maak voor een 7 jaar oude clio, rijden mensen een nieuwe Clio of zelfs een klasse hoger. Een leasebak is imo dus een flink voordeel, vergelijkbaar met idd een hoger salaris. Een leaseauto scheelt je geld, tenzij je anders alles zou fietsen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lager is eenmalig gesmeerd en gebouwd op kortstondige belasting. Op het moment dat jij je koppeling in trapt, gaat het lager draaien waardoor die, als het te lang duurt, dus warm wordt en zijn vet/olie verliest.
[..]
Jawel, maar daarmee ben je een van de weinigen. De meeste mensen weten sowieso hun gaspedaal niet te vinden. Ik rijd echt geen vlotte bak, maar als ik met half gas optrekken en ver onder mijn ideale punt schakelen nog op iemands bumper kan blijven hangen...
[..]
Leasemij komt wel klagen hoor, als je e.e.a. verwijtbaar aan gort rijdt.
[..]
Onzin Freud, je krijgt een leasebak niet, dat is gewoon onderdeel van je salaris, zij het loon in natura. En over die leasebak betaal je nog eens flink aan belasting ook. Dus ja, zo'n persoon zoals je later beschrijft, mopperen over een auto, zou ik ook kunnen zijn. Ik wil wat en als ik dat niet krijg, dan betalen ze die leasebijdrage maar uit. Koop ik het zelf wel. Als het serieus goedkoper gaat worden om te leasen dan om te kopen, qua kilometers, gaat je leaseprijs flink omhoog, tenzij je hem echt puur zakelijk rijdt. Maar met bijtelling is het aan het eind van de rekening eigenlijk altijd wel goedkoper om te kopen en iets langer door te rijden, zeker met de kilometers die een gemiddelde automobilist maakt. Enige is dat je dan wel dat aankoopbedrag moet hebben liggen.
Ouch, grote beurt oid? Hoop dat de schade meevalt!quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Auto gaat donderdag naar de garage..
Auto is een week oud. Verhaal staat een stukje terug. Maar ze denken dat het een probleem aan de versnellingsbak isquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:47 schreef freud het volgende:
[..]
Ouch, grote beurt oid? Hoop dat de schade meevalt!
Lijkt me ook als ik het zo lees. Wel ruk met zo'n nieuwe bak!quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Auto is een week oud. Verhaal staat een stukje terug. Maar ze denken dat het een probleem aan de versnellingsbak is
Wel ff zorgen dat je vervangend vervoer op hun kosten krijgt he?quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Auto is een week oud. Verhaal staat een stukje terug. Maar ze denken dat het een probleem aan de versnellingsbak is
Dat mag ik hopen voor ze ja...en anders geven ze tijdelijk de oude wagen maar terug ^^ die staat daar nog.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Wel ff zorgen dat je vervangend vervoer op hun kosten krijgt he?
Dat kun je wel zeggenquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:12 schreef freud het volgende:
[..]
Lijkt me ook als ik het zo lees. Wel ruk met zo'n nieuwe bak!
Denk dat dat verzekeringstechnisch niet gaatquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen voor ze ja...en anders geven ze tijdelijk de oude wagen maar terug ^^ die staat daar nog.
Jammer..quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Denk dat dat verzekeringstechnisch niet gaat
Uh ja dat lijkt me ook niet erg fijn nee. Kom je nog zeiknat aan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:41 schreef Puala het volgende:
Mijn auto was niet waterdicht toen ik hem kreegDat je dan met 120 op de snelweg rijd en het binnen bijna net zo hard naar binnen druppelt op sommige plekken als buiten. Dat is best irritant
Dat is gebeurtquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Uh ja dat lijkt me ook niet erg fijn nee. Kom je nog zeiknat aan.
Maar als ze het maar op,ossen.
Haha dat zal wel ja.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is gebeurtEn de auto was mooi schoon nadat hij een keer of 10 door de wasstraat was geweest om te testen
Gefeli trouwens met het winnen van die wedstrijd! Wat was de prijs?quote:
Please make sure you are available to travel and attend the gig on the following date and venue:quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:09 schreef freud het volgende:
[..]
Gefeli trouwens met het winnen van die wedstrijd! Wat was de prijs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |