Tut, hier had ik je een jaar geleden al op gewezen na het mislukte huwelijk (lees backfocus) tussen mijn 7D en je 16-35 oid toen. Ik heb zo'n setje liggen hierquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ik ooit zonder gedaan heb, onbegrijpelijk.
Tenzij je een pre-historische camera hebt (pre-90er jaren),dan heeft het zin. Anders lijkt het mij zonde van de camera. Je weet nooit hoe iets - wat je in eerste instantie als onbelangrijk beschouwd - op een bepaalt moment weer actueel/nuttig kan zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Met een 41mpx telefoon die ik ook gewonnen heb kan ik mijn camera wel weggooien
Hoezo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ik ooit zonder gedaan heb, onbegrijpelijk.
Dat op de ene lens een backfocus zat en de andere een frontfocus.quote:
Brrr, verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja heb hem nou sinds maandag avond. En hij bevalt ons prima. Duurde wel even voor ik doorhad dat er een start stop systeem in zit
Als je doorhebt hoe het werkt heb je er geen last meer van.quote:
Dan nog, ik ben de baas over de auto en het is trager met optrekken dan een normaal draaiende motor. Daarnaast vindt een motorblok het helemaal niet fijn om constant aan/uit/aan/uit te gaan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als je doorhebt hoe het werkt heb je er geen last meer van.
Agh van mij had het er ook niet op gehoeven maar het zit er nou eenmaal op.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog, ik ben de baas over de auto en het is trager met optrekken dan een normaal draaiende motor. Daarnaast vindt een motorblok het helemaal niet fijn om constant aan/uit/aan/uit te gaan.
Dat blijf je hoor, want je hoeft hem niet uit te laten gaan. Versnelling in z'n vrij+koppeling op=motor uit.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog, ik ben de baas over de auto
Mwah, ik zet 'm alleen uit als ik lang moet wachten of achter aan sta bij een stoplicht. En dan is het echt niet langzamer hoor. Als je vooraan staat wel, maar dat is omdat je dan de koppeling nog moet intrappen.quote:en het is trager met optrekken
Zijn de nieuwe blokken er niet op gemaakt? En waarom zou hij het niet fijn vinden? Wat zijn de consequenties ervan?quote:dan een normaal draaiende motor. Daarnaast vindt een motorblok het helemaal niet fijn om constant aan/uit/aan/uit te gaan.
Ja nu ik weet hoe het werkt vind ik het wel fijn idd als je ergens achter aan een stoplicht staat.. en het kan hier (eindhoven) soms erg lang duren voor het groen is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat blijf je hoor, want je hoeft hem niet uit te laten gaan. Versnelling in z'n vrij+koppeling op=motor uit.
[..]
Mwah, ik zet 'm alleen uit als ik lang moet wachten of achter aan sta bij een stoplicht. En dan is het echt niet langzamer hoor. Als je vooraan staat wel, maar dat is omdat je dan de koppeling nog moet intrappen.
[..]
Zijn de nieuwe blokken er niet op gemaakt? En waarom zou hij het niet fijn vinden? Wat zijn de consequenties ervan?
Ja, of bij bruggen, de macdrivequote:Op zondag 6 oktober 2013 08:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja nu ik weet hoe het werkt vind ik het wel fijn idd als je ergens achter aan een stoplicht staat.. en het kan hier (eindhoven) soms erg lang duren voor het groen is.
Het zit mij niet in de weg. Nog steeds blij met mijn nieuwe auto ^^quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, of bij bruggen, de macdrive, als iemand ff moet pinnen (of als je dat zelf moet). Ideaal.
Dus om te zorgen dat je motor niet overmatig verslijt, moet je je druklager aan gort helpen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
Dat blijf je hoor, want je hoeft hem niet uit te laten gaan. Versnelling in z'n vrij+koppeling op=motor uit.
Verschil is dus dat mijn motor al op gang is als ik wil optrekken, terwijl jouw motor nog bezig is met opstarten, waardoor je minder makkelijk wegtrekt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
Mwah, ik zet 'm alleen uit als ik lang moet wachten of achter aan sta bij een stoplicht. En dan is het echt niet langzamer hoor. Als je vooraan staat wel, maar dat is omdat je dan de koppeling nog moet intrappen.
De accu, bekabeling en startmotor zijn er wel op berekend.quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn de nieuwe blokken er niet op gemaakt? En waarom zou hij het niet fijn vinden? Wat zijn de consequenties ervan?
Oftewel, motor kan zijn ideale toerental gaan draaien.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:36 schreef Xilantof het volgende:
Hybride is hier het sleutelwoord
Motor kan lekker rustig aandoen, want ik rij toch gewoon weg op de elektromotor.
Bij het optrekken op de snelweg.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Start de auto niet meer of koppelt die niet meer?
Weet ik veel. Hoezo gaat die aan gort?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus om te zorgen dat je motor niet overmatig verslijt, moet je je druklager aan gort helpen.
Je hebt mijn stukje dus niet gelezen.quote:[..]
Verschil is dus dat mijn motor al op gang is als ik wil optrekken, terwijl jouw motor nog bezig is met opstarten, waardoor je minder makkelijk wegtrekt.
Leaseauto, niet mijn probleemquote:[..]
De accu, bekabeling en startmotor zijn er wel op berekend.
Het werkgebied van je motor ligt hoger dan het startgebied. Je merkt het wel als je in een lager toerental komt in een hoge versnelling, het zooitje gaat dan bokken. Alles trilt in een motor, maar bepaalde trilling is schadelijker. Veelal worden de kritische punten zo ontworpen dat deze in het startbereik van de motor liggen. Immers, daar komt een motor niet zo vaak en zo lang.
Verder zijn veel auto's waar zo'n systeem in gebouwd wordt, auto's met kleinere motoren, voorzien van een turbotje. De zogenaamde ecodieseltjes, om extra power uit het motortje te krijgen. Deze motoren gaan minder lang mee, omdat ze harder moeten werken (en dus harder slijten) dan een grote motor. Echter, een turbo is ook storingsgevoelig. Als jij net van de snelweg komt en je hebt flink doorgereden, is de turbo lekker warm (understatement). Bij een turbo gevoerde motor moet je die eigenlijk even laten uitdraaien. Dus de laatste kilometers rustig aan doen, lagere toerentallen en minder hard trekken, zodat die turbo ook kan afkoelen. Denk dat je zelf wel snapt dat als jij de snelweg af draait, voor een stoplicht komt te staan en direct die motor uit valt, je turbo dit niet zo leuk vindt?
Ze klagen niet over het krijgen van de autoquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:17 schreef freud het volgende:
Hoor ik hier mensen klagen dat ze een auto van de baas KRIJGEN?
Gewoon zelf betaald hoor. Heb niet zoveel geluk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:17 schreef freud het volgende:
Hoor ik hier mensen klagen dat ze een auto van de baas KRIJGEN?
Mooiquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ze klagen niet over het krijgen van de auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |