abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131596735
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Psychiater gaat op vakantie :') Gelukkig kan ik hem morgen op de valreep nog bellen
Moet toch wel weer verhogen (denk ik), het gaat zo niet. zucht -O-
En anders wellbutrin uitproberen.
Gaat 'ie lang weg of is de periode na morgen uit te zingen? Je kan eventueel vragen om een vervanger bij noodgevallen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131596892
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Het is gewoon klote dat je jezelf dusdanig over de schreef kan jagen dat je lichaam niets meer kan...

Vanochtend weer bij de psych geweest, ontzettend intensief. Ik ben vanmiddag maar het huis uitgevlucht terwijl ik stikte van de spierpijn. Geen zin meer om te blijven nadenken, dan maar bewust over m'n grenzen. Het stomme is dat het gepieker alsnog komt nu én de spierpijn dubbel zoveel pijn doet :')
Ik ben ook het huis uitgevlucht vandaag, wil dingen afwerken en weer in het proces komen. Eigenlijk best een kut dag, nu in bed, spierpijn everywhere. :'). Gek hae, dat tijdens die enorme stressige dagen, ik daar nooit last van had.

Ik heb geen zin om na te denken maar wel zin om dingen te doen maar dat wil nu dus niet :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 20:40:52 #53
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131597323
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:26 schreef minthy het volgende:

[..]

Gaat 'ie lang weg of is de periode na morgen uit te zingen? Je kan eventueel vragen om een vervanger bij noodgevallen.
Ik zou origineel al van 150 naar 300 mg venlafaxine gaan, maar het ging wel goed bij het begin met 225. Maar nu gaat het weer slecht en denk ik dat ik echt naar 300 moet gaan. Maar ik moet natuurlijk eerst zijn advies inwinnen en dat kan gelukkig morgen nog :)
Waarschijnlijk zegtie gewoon dat het goed is. Maar nooit iets doen zonder advies he O-)
Hij gaat maar een weekje weg trouwens, dus valt wel mee :)

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben ook het huis uitgevlucht vandaag, wil dingen afwerken en weer in het proces komen. Eigenlijk best een kut dag, nu in bed, spierpijn everywhere. :'). Gek hae, dat tijdens die enorme stressige dagen, ik daar nooit last van had.

Ik heb geen zin om na te denken maar wel zin om dingen te doen maar dat wil nu dus niet :').
Hoe bedoel je stressige dagen?Hoe kom je aan die spierpijn? Blokje om lopen geen optie?
:')
pi_131597670
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:18 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik lees alleen maar herkenbare dingen in je posts, haast eng! :D
Jij bent echter beter in staat om het op te schrijven, dat lukt hier (nog) niet.
Terwijl als ik zelf terug lees, het zelf nauwelijks meer snap :') Mijn gedachten gaan ook nog zo kris kras :{

Thanks aan alle lieve reacties en meedenken hier op mijn afreageersels van vandaag. Ben niet zo goed in jullie snelheid volgen in dit topic en weet dat ik vaak alleen maar post over mezelf (wat ik dan ook weer knullig vind ;( ). Lurk wel regelmatig mee en ondanks dat ik weinig reacties geef op anderen, hoop ik serieus dat het met iedereen op een gegeven moment (weer) goed gaat, het plezier in het leven (weer) kan beleven en dat we allemaal toch de weg vinden/volgen die voor onszelf van belang is.

:* :* :*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 26 september 2013 @ 22:19:17 #55
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131601788
Zijn er trouwens mensen die kunnen vertellen dat ze er bovenop zijn gekomen? Dat ze beetje bij beetje via therapie uiteindelijk resultaat zagen? Of misschien iemand die je kent die dat is gelukt? Ik ben van plan om wat intensiever bezig te zijn met therapie, maar het voelt allemaal zo kansloos aan. En natuurlijk ga dat niet snel veranderen als ik lees over iemand die dat wel gelukt is, maar het zal me hopelijk wel iets doen. Ik hoor/lees helaas weinig verhalen over personen die dankzij therapie zijn veranderd.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_131601902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook herkenbaar, al heb ik er stiekem nog wat huishoudelijke klusjes uit weten te peuteren vanavond. Stilzitten is even lastig :')
Tante minthy!! O+
pi_131602022
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:48 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Terwijl als ik zelf terug lees, het zelf nauwelijks meer snap :') Mijn gedachten gaan ook nog zo kris kras :{

Thanks aan alle lieve reacties en meedenken hier op mijn afreageersels van vandaag. Ben niet zo goed in jullie snelheid volgen in dit topic en weet dat ik vaak alleen maar post over mezelf (wat ik dan ook weer knullig vind ;( ). Lurk wel regelmatig mee en ondanks dat ik weinig reacties geef op anderen, hoop ik serieus dat het met iedereen op een gegeven moment (weer) goed gaat, het plezier in het leven (weer) kan beleven en dat we allemaal toch de weg vinden/volgen die voor onszelf van belang is.

:* :* :*
Misschien omdat het bij mij in m'n hoofd ook alle kanten opvliegt :+
Joh, de meeste mensen praten vanuit zichzelf toch? Maak je daar maar niet druk om. Ik vind het fijn (niet de juiste woordkeuze maar ik kan zo op niets anders komen :D ) om je berichten te lezen :*
Tante minthy!! O+
pi_131602150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:19 schreef Senor__Chang het volgende:
Zijn er trouwens mensen die kunnen vertellen dat ze er bovenop zijn gekomen? Dat ze beetje bij beetje via therapie uiteindelijk resultaat zagen? Of misschien iemand die je kent die dat is gelukt? Ik ben van plan om wat intensiever bezig te zijn met therapie, maar het voelt allemaal zo kansloos aan. En natuurlijk ga dat niet snel veranderen als ik lees over iemand die dat wel gelukt is, maar het zal me hopelijk wel iets doen. Ik hoor/lees helaas weinig verhalen over personen die dankzij therapie zijn veranderd.
Zelf absoluut nog niet, er wordt slechts van beide kanten gemorreld aan de muur die ik heb opgebouwd.
Vanuit m'n werk ken ik veel succesverhalen van mensen die een stuk positiever in het leven zijn komen te staan. Meer zelfvertrouwen en een stabielere basis. Het kost tijd en inzet maar het kan zeker!
Tante minthy!! O+
pi_131602193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:14 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Nogal...

[..]

Of nog erger: die even in een open wond gooit... Alsof ik het niet leuk wil hebben, alsof ik niet aan het werk wil (nou ja, tegen dat laatste heb ik op dit moment echt weerzin, maar dat heeft niets te maken met mijn gezonde werklust in het algemeen buiten deze burnout) :{ :r

[..]

Thanks!

Ik snap het ergens ook wel want wat moeten ze anders zeggen..., maar ze doen alsof het niks is, 'even ontspannen'. Laat dat nou net een van de problemen zijn... Net zoals een lief kaartje krijgen na de vakantie met: 'Heb je van je vakantie genoten?' Nou uh... 8)7 :') ;(
Snap nu nog meer hoe fout/pijnlijk zeer goedbedoelde woorden soms over kunnen komen. Probeer de intentie altijd maar te zien, want die is (vast) goed, maar toch...

Heb de eerste maanden me ook maar gestort in de hele week vullen met 'leuke dingen', omdat dat het wel even op zou lossen :'). Ook dat is herkenbaar dus, om dan maar weer te doen wat ze zeggen en daarmee weer grenzen over te gaan, omdat ik gewoon graag 'beter' wil zijn en echt weer wil leven (alhoewel, dit is misschien wel echt leven op de een of andere manier...).

Ik ben als de dood dat ze denken (ook omdat ik vaak wat anders uitstraal dan ik werkelijk voel - aan de buitenkant zie ik er blijkbaar heppie de peppie en prima uit voor veel mensen in mijn omgeving :{ ) 'oh, die kan wel weer aan het werk'. Net zoals de arbo deskundige van mijn andere werk na 2-3 maanden wel weer vond dat ik wel op de koffie kon gaan of misschien langzaam weer wat kon gaan doen (en dan zit ik nu na bijna 7 maanden nog steeds thuis...). Hij vond het na die 2-3 maanden gek dat ik nog geen progressie had geboekt (terwijl ik de eerste maand nog thuis dingen heb afgerond voor het werk) en indirect mijn homeopaat, die me echt helpt en waarin ik echt vertrouwen heb, zat af te kraken ('doe je je eigen beroepsgroep niet tekort' :r ). Niet echt helpend allemaal... Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, zoals het niet samenwerken van de 2 arbo's (nu gelukkig wel, hoef niet dubbel op te komen draven iig)...

Irritaties m.b.t. arbo's (valt het op? ;) ) maken dat ik me toch wel zorgen maak over vanmiddag. Een week lang weer stressopbouw in mijn lijf omdat je weer een uitnodiging in de brievenbus hebt gekregen, is gewoon shit. En weer 'fijne' confrontatie met werk/collega's, aangezien de arbo arts van vandaag altijd op de werkvloer zijn afspraken heeft ;( :N. En dan lekker op een tijdstip waarop ik de meeste mensen zal treffen. :{ Bedacht me vannacht dat ik had moeten vragen of ik niet op een ander tijdstip had gekund, maar ja, dit overleef ik vast ook wel weer. Moet ik die gedachte gevoed door angst en stress maar 'gewoon' loslaten en op me af laten komen. Wie weet valt het allemaal wel mee. Ik kan niks anders dan aangeven hoe het gaat. Geen idee wat ik precies ga zeggen. Zo maar eerst even flink huilen, want van de spanning zitten de tranen weer erg hoog. :{

Wel voor mijn gevoel slecht geslapen en dat is jammer omdat dat nou net een tijdje wat beter ging (al zal dat over een paar nachten vast ook wel weer gaan). En zoals elke nacht gedroomd, dit keer over het storten van een stevige fundering van een gebouw (met daarin de school waar mijn zus werkt?) waarvan de vloer 1 groot gat was. Hopelijk is dat een gunstiger teken dan al die verstopte wc's en werkdromen van de afgelopen tijd :P :D

Sowieso merk ik wel degelijk lichte vooruitgang tov de eerste maanden, iets langer slapen dus (uur of 6 vaak wel), prikkelgevoeligheid is minder (kan/wil soms gewoon weer mijn ringen om, op een goede dag dan :P - teken voor mij dat ik meer letterlijke prikkels aan kan), soms een iets helderder hoofd.
Alleen het gevoel van mensen willen zien en het plezier beleven aan dingen blijft nog wel achter. :{

Hier is ook de balans heel moeilijk en dat zal ook wel even zo blijven. En ergens vergeet ik ook gewoon heel snel hoe shit een echte k*tdag kan zijn blijkbaar. En kan ook weer een week zoet zijn met een te vol weekend (wat ik pas achteraf merk). Dat terwijl mijn dagen nauwelijks gevuld zijn met mensen (want die kosten meteen bakken vol energie en tevens weinig behoefte aan).

Poh, ik geloof echt dat ik er dieper in zit dan ik -toen ik net thuis zat- dacht. :{ Confronterend als ik erover nadenk en aan de andere kant is het gewoon niet anders. Nadenken kan zo onwijs zorgen voor een fucked up gevoel. Sterk analyserend vermogen kan heel handig zijn in mijn werk, maar als het om mezelf gaat niet altijd fijn/handig :').
Ik herken hier ook heel veel dingen in, vooral dat happy overkomen maar je van binnen verschrikkelijk voelen. Heb je trouwens voor het slapen wel eens iets als valeriaan geprobeerd? Ik kan me herinneren dat dat bij mij goed hielp, ben er nu sinds kort ook weer mee begonnen. Kan in ieder geval sowieso geen kwaad want het is natuurlijk spul :)

Hoop dat je er een beetje uit komt! Sommige mensen begrijpen er inderdaad geen reet van helaas... :{
  donderdag 26 september 2013 @ 22:29:31 #60
358102 Senor__Chang
pi_131602280
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:27 schreef minthy het volgende:

[..]

Zelf absoluut nog niet, er wordt slechts van beide kanten gemorreld aan de muur die ik heb opgebouwd.
Vanuit m'n werk ken ik veel succesverhalen van mensen die een stuk positiever in het leven zijn komen te staan. Meer zelfvertrouwen en een stabielere basis. Het kost tijd en inzet maar het kan zeker!
En hoe is dat dan gegaan? Dat mensen er boven op komen wil ik wel geloven, maar ik ben vooral benieuwd naar de wijze waarop.
Guilty as changed.
pi_131602614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:29 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

En hoe is dat dan gegaan? Dat mensen er boven op komen wil ik wel geloven, maar ik ben vooral benieuwd naar de wijze waarop.
Veel therapie (kan variëren van CGT tot PMT of een combi), veel positieve bevestiging (door GGZ en begeleiders) en het (her)opbouwen van een netwerk waarop men wat terug kan vallen :)
Tante minthy!! O+
pi_131603504
quote:
Een van de redenen waarom je er weinig over leest is omdat ze op het moment dat het weer goed gaat nergens te bekennen zijn :P

Ik ken er wel een aantal die er boven op zijn gekomen. Het kutte is, de depressie of wat dan ook waar ze vandaan kwamen was vaak via een soort van externe shock, relatie uit, gepest, etc. Zo zijn er ook externe dingen gebeurt die ze juist weer naar boven trokken. Ik ken eigenlijk niemand die met puur therapie alleen en pillen er weer boven op is gekomen :'(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131604009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom je er weinig over leest is omdat ze op het moment dat het weer goed gaat nergens te bekennen zijn :P

Ik ken er wel een aantal die er boven op zijn gekomen. Het kutte is, de depressie of wat dan ook waar ze vandaan kwamen was vaak via een soort van externe shock, relatie uit, gepest, etc. Zo zijn er ook externe dingen gebeurt die ze juist weer naar boven trokken. Ik ken eigenlijk niemand die met puur therapie alleen en pillen er weer boven op is gekomen :'(
Ergens wel, maar door al die hulpmiddelen zorg je er vaak zelf voor dat je in een andere mindset komt. Ik merk zelf dat ik goed vaar op positieve bevestiging/bekrachtiging van anderen. Niet dat dat altijd binnenkomt of dat ik het aanneem, maar een aantal mensen blijft daar belachelijk in volharden, het helpt wel iets O+
Tante minthy!! O+
  donderdag 26 september 2013 @ 23:03:51 #64
358102 Senor__Chang
pi_131604140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me dan ook af hoe dat gaat als het niet ineens is gekomen, maar dat het jaren is gegroeid en dus ook in je persoonlijkheid is gegroeid. Als het ook met je (vroege) jeugd en dergelijke te maken heeft.
Guilty as changed.
pi_131604154
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Ergens wel, maar door al die hulpmiddelen zorg je er vaak zelf voor dat je in een andere mindset komt. Ik merk zelf dat ik goed vaar op positieve bevestiging/bekrachtiging van anderen. Niet dat dat altijd binnenkomt of dat ik het aanneem, maar een aantal mensen blijft daar belachelijk in volharden, het helpt wel iets O+
Het helpt dat je niet verdrinkt. Het is dat schoudertje waar je op kan janken omdat je ouders/familie of wat dan ook het op dat moment niet kan geven. Dat geeft rust en sterkte. Stel dat was er niet, hoever konden we dan wel niet zinken!

Ik heb ook een klein groepje wat als een schouder fungeert en die blijven roepen; HUPPETAH jij moet weg uit Nederland. En zo nu en dan mij een schop geven. Dat geeft natuurlijk enorm veel kracht :)
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 23:07:53 #66
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131604344
quote:
Ik ben sinds mijn 15e al enorm op en neer aan het gaan. Vorig schooljaar ging het 75% van de tijd goed en zat ik lekker in m'n vel. Nu sinds augustus gewoonweg shit.
Therapie is ook niet hetgene wat je helpt. Het is een combinatie van heel veel. Medicatie, sport, gezond eten, ritme, slapen, stofjes in je hoofd, gebeurtenissen, onverwachte veranderingen in het leven. Therapie is een handvat. Net zoals bijvoorbeeld meditatie en gezond eten enz enz.
:')
pi_131604392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:03 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me dan ook af hoe dat gaat als het niet ineens is gekomen, maar dat het jaren is gegroeid en dus ook in je persoonlijkheid is gegroeid. Als het ook met je (vroege) jeugd en dergelijke te maken heeft.
Dat is hier het geval. Kom ik over een jaar op terug :+
Tante minthy!! O+
pi_131604425
quote:

[..]

Ik denk dat bij 8/9 van de 10 het uit de jeugd komt, denk je niet? :)
pi_131604514
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het helpt dat je niet verdrinkt. Het is dat schoudertje waar je op kan janken omdat je ouders/familie of wat dan ook het op dat moment niet kan geven. Dat geeft rust en sterkte. Stel dat was er niet, hoever konden we dan wel niet zinken!

Ik heb ook een klein groepje wat als een schouder fungeert en die blijven roepen; HUPPETAH jij moet weg uit Nederland. En zo nu en dan mij een schop geven. Dat geeft natuurlijk enorm veel kracht :)
Die mensen zijn ontzettend fijn, ook al vind ik het vaak lastig om me eraan over te geven. Morgenavond een etentje met een grote groep collega's, voelt ergens toch best fijn dat ze privé-berichten sturen dat ze het fijn vinden dat ik ook kom :)
Tante minthy!! O+
  donderdag 26 september 2013 @ 23:19:04 #70
358102 Senor__Chang
pi_131604860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Denk het ook. Maar jij kwam met mensen die ineens depressief raakten dus ik dacht hopelijk ken je wat mensen waarbij het ook uit de jeugd komt.

Dat klinkt veel slechter dan ik bedoel :+
Guilty as changed.
  donderdag 26 september 2013 @ 23:22:01 #71
358102 Senor__Chang
pi_131605012
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is hier het geval. Kom ik over een jaar op terug :+
Ik quote dit ff voor de zekerheid. No turning back now.
quote:
99s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ben sinds mijn 15e al enorm op en neer aan het gaan. Vorig schooljaar ging het 75% van de tijd goed en zat ik lekker in m'n vel. Nu sinds augustus gewoonweg shit.
Therapie is ook niet hetgene wat je helpt. Het is een combinatie van heel veel. Medicatie, sport, gezond eten, ritme, slapen, stofjes in je hoofd, gebeurtenissen, onverwachte veranderingen in het leven. Therapie is een handvat. Net zoals bijvoorbeeld meditatie en gezond eten enz enz.
Weet je wat ik me afvraag. Waarom en wanneer beslis je dat je ervoor gaat? Ik bedoel, ik volg nu ok therapie, heb wat medicatie gebruikt en ga binnenkort waarschijnlijk intensiever therapie volgen. Maar hoe komt dat gevoel naar voren dat je denkt; 'ik ga er voor'? Waarom lukt het de één wel en de ander niet. Wat is het verschil?
Guilty as changed.
pi_131605046
quote:

[..]

Je kunt je persoonlijkheid op latere leeftijd niet veranderen. Je kunt wel dingen doen die hard tegen je afwijkende persoonlijkheid in gaan en wat dan van de buitenkant gezien wordt als "met je problemen omgaan". Ik wil bijvoorbeeld een persoon worden die lekker met andere mensen sociaal kan zijn enzo, maar door mijn stoornissen is er sprake van een onvermogen om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben nu mezelf heel erg "pijn" aan het doen door dingen te doen die ik eigenlijk helemaal liever niet wil doen, maar wel wil doen om mijn droom te bewerkstelligen. Ik ben benieuwd hoe lang dat vol ga houden. Het alternatief is helaas geen optie voor mij, omdat ik dan in de situatie val waar ik al jaren in zat en ik weet dat die situatie mij heel ongelukkig maakt. Ik wilde dat het meer een automatisme was.
quote:
Wat is "bovenop" komen? Kun je van autisme bovenop komen?
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Die mensen zijn ontzettend fijn, ook al vind ik het vaak lastig om me eraan over te geven. Morgenavond een etentje met een grote groep collega's, voelt ergens toch best fijn dat ze privé-berichten sturen dat ze het fijn vinden dat ik ook kom :)
Er zijn meer van dat soort mensen dan je realiseert :)
Ga maar lekker naar het etentje. Het wordt vast heel leuk ^O^

Ik ga morgenavond ook wat sociaals doen. Ik hoop dat het leuk word en dat ik meer vooruitgang boek dan de vorige keer :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131605075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heel veel zaken worden inderdaad veroorzaakt door de omgeving.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131607276
Elk moment is het perfecte moment om je persoonlijkheid te veranderen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:43:19 #75
358102 Senor__Chang
pi_131607933
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:16 schreef Gray het volgende:
Elk moment is het perfecte moment om je persoonlijkheid te veranderen.
Hoe doe je het dan?
Guilty as changed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')