http://www.pvda.nl/berich(...)kinderen+in+armoede#quote:Meer geld voor kinderen in armoede
door Tunahan Kuzu op 24 september 2013
Het kabinet maakt meer geld vrij voor het bestrijden van armoede. In 2014 80 miljoen en vanaf 2015 structureel 100 miljoen euro. Daarnaast komt er een eenmalige tegemoetkoming van 100 euro voor mensen met een laag inkomen. Ik pleit er voor om een flink deel van dit geld in te zetten in de strijd tegen kinderarmoede.
De eerste tekenen van economisch herstel tekenen zich aan. Er wordt lichte groei voorspeld en de koopkracht daalt niet zo snel als de jaren daarvoor. Het gaat de goede kant op en dat is goed nieuws. Wat mij betreft vooral voor de mensen die de laatste tijd maar met moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Voor de mensen die steeds vaker besluiten toch maar het lidmaatschap van de sportvereniging van de kinderen op te zeggen. En voor de mensen die zich schamen voor het feit dat zij in armoede leven en de noodklok niet durven te luiden. Voor hen moeten we er zijn. Juist nu.
Bij de besteding van deze gelden blijft het bestrijden van armoede onder kinderen wat de PvdA betreft topprioriteit. Sporten bij een vereniging of deelnemen aan muziekles mag niet afhangen van de portemonnee van je ouders. Het is onacceptabel dat in een beschaafd land als Nederland kinderen op hun verjaardag ziek thuis blijven omdat ouders geen geld hebben voor een traktatie.
Daarom wil ik dat een deel van de miljoenen tegen armoede terecht komt bij landelijke initiatieven, zoals het Jeugdsportfonds, het Jeugdcultuurfonds, Stichting Leergeld en Schuldhulpmaatjes. Stuk voor stuk mooie projecten. Initiatieven die kinderen daadwerkelijk verder helpen. Verreweg de beste investering die je kunt bedenken.
Een ander substantieel deel moet wat de PvdA betreft naar de gemeente. De lokale overheid kan als geen ander bepalen bij welke groepen in hun gemeente de nood het hoogst is. Zij kunnen hier het best op inspelen. Bij diverse werkbezoeken in het afgelopen jaar zag ik bijvoorbeeld dat de aanpak tegen armoede in krimpregio’s hele andere vormen kan aannemen dan die in een grote stad als Rotterdam. Voor het oplossen van deze problemen bestaat geen landelijk recept. Dat kan het beste opgelost worden in de wijk, de buurt of het dorp. Daar weten ze wat nodig is. Voorwaarde is dan wel dat het geld daadwerkelijk wordt ingezet in de strijd tegen armoede en het terecht komt bij de mensen die dat echt nodig hebben.
Juist nu we uit de dal klimmen moeten we armoede met man en macht bestrijden. Maar nog belangrijker is om ervoor te zorgen dat mensen met de laagste inkomens voldoende toegerust worden om een stap te maken. En de beste stap is een stap naar werk. Dat doen we door mensen in de bijstand aan het werk te met behulp van de Participatiewet. Werk blijft immers de kortste weg om uit de armoede te geraken. Daar zullen we voor blijven knokken.
Maak je geen zorgen! Als je minder werkt dan daalt je bij te dragen subsidie evenredig! Dus het maakt netto niks meer uit! Dat is juist het mooie van het systeem!quote:Op woensdag 25 september 2013 23:12 schreef vigier het volgende:
Sorry, geen tijd voor, ik moet werken om voldoende subsidie af te kunnen dragen.
Waarom is het een taak van de overheid haar burgers zo goed mogelijk te onderhouden? Moeten ze niet enkel de voorwaarden scheppen waarbinnen deze burgers zichzelf onderhouden kunnen?quote:Op woensdag 25 september 2013 23:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Het is de taak van de overheid haar burgers zo goed mogelijk te onderhouden. Een schooltraktatiesubsidie daarentegen gaat natuurlijk te ver.
Het is een armoedegrensdiscussie. Die traktaties zijn natuurlijk gerommel in de marge, want dat kost bijna niks. Voetbal en muziekles zijn natuurlijk het discussiepunt. De vraag is of een kind in onze samenleving volwaardig kan *tromgeroffel* participeren als het niet naar voetbal en muziekles kan. Veel mensen vinden van niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:09 schreef LXIV het volgende:
Wat is het rustig op het forum. Ik had wel zin in een leuke eigen verantwoordelijkheid vs een taak van de staat-discussie.
We zouden voetbal (en een meisjessport als bijv. Korfbal) wel gratis kunnen maken voor alle kinderen. Kost relatief weinig (bijv tov topvoetbal) en is ook eerlijk.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een armoedegrensdiscussie. Die traktaties zijn natuurlijk gerommel in de marge, want dat kost bijna niks. Voetbal en muziekles zijn natuurlijk het discussiepunt. De vraag is of een kind in onze samenleving volwaardig kan *tromgeroffel* participeren als het niet naar voetbal en muziekles kan. Veel mensen vinden van niet.
Misschien zouden de ouders van dergelijke kinderen dan ook wel vrijwilligerswerk voor zo'n (vaak met een groot gebrek aan vrijwilligers voor zelfs de meest eenvoudige taken kampende) vereniging kunnen verrichten? Ik noem maar wat...quote:Op woensdag 25 september 2013 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een armoedegrensdiscussie. Die traktaties zijn natuurlijk gerommel in de marge, want dat kost bijna niks. Voetbal en muziekles zijn natuurlijk het discussiepunt. De vraag is of een kind in onze samenleving volwaardig kan *tromgeroffel* participeren als het niet naar voetbal en muziekles kan. Veel mensen vinden van niet.
Ook een goed idee. Dat die kinderen gratis op de sport mogen als hun ouders vrijwilliger bij de club zijn. Die mensen zijn toch praktisch altijd werkeloos.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Misschien met de PvdA zich maar weer eens gaan bezighouden met degenen, waarvoor de partij in eerste instantie ooit opgericht is; arbeiders. Je weet wel; die mensen die veertig uur per week zichzelf in dienst stellen van een werkgever en daarmee in hun levensonderhoud voorzien. Dat, of ze veranderen hun naam maar in 'partij voor de puhsilla's', 'partij voor de oewesleys' of 'partij voor de dzjeejdens'.
[..]
Misschien zouden de ouders van dergelijke kinderen dan ook wel vrijwilligerswerk voor zo'n (vaak met een groot gebrek aan vrijwilligers voor zelfs de meest eenvoudige taken kampende) vereniging kunnen verrichten? Ik noem maar wat...
Daar gaat het niet om, ontken ik ook niet.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:41 schreef arjan1112 het volgende:
Toch heb je het beter dan in de meeste andere landen, dance
http://www.speld.nl/quote:Op donderdag 26 september 2013 00:15 schreef drexciya het volgende:
Ik weet niet wat het Nederlandse equivalent is van The Onion (Amerikaanse satirische website met nepnieuws, wat af en toe erg echt overkomt), maar wanneer echt nieuws nauwelijks van iets te onderscheiden is wat op zo'n soort site zou staan dan moet je je even achter de oren gaan krabben over de stand van zaken in de politiek. Dit is zelfs voor PvdA begrippen ongeloofwaardig.
Daar kom je niet meer mee weg sinds alle freubelmoeders elkaar de loef proberen af te steken met knutseltrajecten van weken en het bakken van haute cuisine voor een stel peuters. Ik heb een uk van die leeftijd en wat je af en toe voorbij ziet komen... Vroeger was je de bink met een doos chipszakjes maar uiteraard moet het ook verantwoord nu.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin. Met een zak winegums van hooguit 2 euro heb je al een tractatie. Misschien kan de voedselbank die gaan uitdelen. En daar gaat de PvdA weer een afgrijselijke bureaucratie voor opzetten.
Wel een leuk woord voor galgje
Herkenbaar... helaasquote:Op donderdag 26 september 2013 08:49 schreef Luigi het volgende:
Daar kom je niet meer mee weg sinds alle freubelmoeders elkaar de loef proberen af te steken met knutseltrajecten van weken en het bakken van haute cuisine voor een stel peuters. Ik heb een uk van die leeftijd en wat je af en toe voorbij ziet komen... Vroeger was je de bink met een doos chipszakjes maar uiteraard moet het ook verantwoord nu.
Ik zal je even helpen door de betreffende passage te citeren:quote:Op donderdag 26 september 2013 08:48 schreef Ryon het volgende:
Ik mis de oproep tot een 'tractatiesubsidie' in het artikel van Tunahan Kuzu. Met alle respect, maar dit is by far een van de slechtste openingsposts sinds tijden. Het topic heeft zichzelf al de nek omgedraaid nog voordat het begonnen is.
quote:Het is onacceptabel dat in een beschaafd land als Nederland kinderen op hun verjaardag ziek thuis blijven omdat ouders geen geld hebben voor een traktatie.
Daarom wil ik dat een deel van de miljoenen tegen armoede terecht komt bij ...
Wauw. Ik maak de zin even af:quote:Op donderdag 26 september 2013 09:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zal je even helpen door de betreffende passage te citeren:
[..]
De schrijver noemt een voorbeeld wat de gevolgen zijn van armoede en wat er gebeurt als kinderen in een armoedige situatie opgroeien (het gaat de auteur met name om de kinderen). Namelijk dat kinderen niet meer school gaan als zij jarig zijn omdat zij te arm zijn om te trakteren. Hij had als voorbeeld ook kunnen nemen dat kinderen in vieze of versleten kleding naar school gaan. Een ander veel voorkomend gevolg van het opgroeien in een minimahuishouden.quote:landelijke initiatieven, zoals het Jeugdsportfonds, het Jeugdcultuurfonds, Stichting Leergeld en Schuldhulpmaatjes.
Wat gaan de auteur en de Partij van de Afgunst doen aan kinderen met een lelijke kop? Gaan ze die een nieuw hoofd geven?quote:Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef Ryon het volgende:
De schrijver noemt een voorbeeld wat de gevolgen zijn van armoede en wat er gebeurt als kinderen in een armoedige situatie opgroeien (het gaat de auteur met name om de kinderen). Namelijk dat kinderen niet meer school gaan als zij jarig zijn omdat zij te arm zijn om te trakteren. Hij had als voorbeeld ook kunnen nemen dat kinderen in vieze of versleten kleding naar school gaan. Een ander veel voorkomend gevolg van het opgroeien in een minimahuishouden.
De Partij van de Afgunst ken ik niet en ik heb geen idee wat kinderen met een lelijke kop met dit onderwerp van doen hebbenquote:Op donderdag 26 september 2013 10:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat gaan de auteur en de Partij van de Afgunst doen aan kinderen met een lelijke kop? Gaan ze die een nieuw hoofd geven?
Ik ben het met je eens dat de OP overmatig suggestief en slecht geschreven is, maar het valt toch niet te ontkennen dat de PvdA subsidie- en nivelleringsgeil is. En een post als deze:quote:Op donderdag 26 september 2013 08:48 schreef Ryon het volgende:
Ik mis de oproep tot een 'tractatiesubsidie' in het artikel van Tunahan Kuzu. Met alle respect, maar dit is by far een van de slechtste openingsposts sinds tijden. Het topic heeft zichzelf al de nek omgedraaid nog voordat het begonnen is.
maakt duidelijk dat er buiten de Haagse muren kennelijk nog meer mensen zijn die vinden dat we maar zoveel mogelijk mensen aan het staatsinfuus moeten hangen. Dus ruimte voor discussie is er te over.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Het is de taak van de overheid haar burgers zo goed mogelijk te onderhouden.
De Partij van de Afgunst (PvdA) kwakt toch graag overal subsidie tegenaan? Als het niet werkt, dan kwak je er gewoon nog meer subisidie tegen aan. Reken maar dat het PvdA-stemmers oplevert, en daar doen ze het ten slotte voor.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
De Partij van de Afgunst ken ik niet en ik heb geen idee wat kinderen met een lelijke kop met dit onderwerp van doen hebben
De gevolgen van het opgroeien in een armoedige situatie gaat wel wat verder dan dat Achmed of Jantje een keer geen snoep kan krijgen en geen playstation heeft. Zou dat het probleem zijn, dan zou de Nederlandse samenleving een waar paradijs op aarde zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Partij van de Afgunst (PvdA) kwakt toch graag overal subsidie tegenaan? Als het niet werkt, dan kwak je er gewoon nog meer subisidie tegen aan. Reken maar dat het PvdA-stemmers oplevert, en daar doen ze het ten slotte voor.
Ik geef aan dat er wel meer problemen zijn dan kinderen met oude kleren (alsof wij vroeger geen afdragertjes van neefjes (en nichtjes!!) gedragen hebben - nou nou, wat een ellende).
Er zullen heel wat puisterige pubers zijn die liever thuis zouden blijven, dan dat ze op school hun hoofd moeten laten zien. Misschien dat de PvdA een subsidie kan verzinnen zodat die puisterige pubers niet achtergesteld worden bij de armoedige pubers.
De maakbare samenleving? Ik heb niet echt de indruk dat die subsidiesponzen ook maar voor iets goeds zorgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
De gevolgen van het opgroeien in een armoedige situatie gaat wel wat verder dan dat Achmed of Jantje een keer geen snoep kan krijgen en geen playstation heeft. Zou dat het probleem zijn, dan zou de Nederlandse samenleving een waar paradijs op aarde zijn.
Het is voor een belangrijk deel een tikkende tijdbom. Armoede reproduceert zichzelf. Kinderen die opgroeien in armoedige situaties hebben een zeer aanzienlijke kans om daar later zelf ook in te komen. Als je moeder zestien was toen zij jou kreeg, goede kans dat jij op je zestiende ook al een kind hebt. Goed voorbeeld doet volgen. Zij krijgen daarnaast niet de mogelijkheid om hun aanwezige talenten te ontplooien zoals andere kinderen dat wel kunnen. Zij beginnen met een achterstand ten aanzien van hun leeftijdgenootjes die de meeste niet zonder hulp kunnen overbruggen.
Dat is voor mij ook het voornaamste probleem. Kinderen zouden gewoon hun startkwalificatie moeten kunnen behalen op het niveau dat overeenkomt bij hun capaciteiten. Schoolverlaters zijn voor een belangrijk deel een gesel van de maatschappij. Minimahuishoudens zijn de hofleveranciers van maatschappelijke mislukte volwassenen. Dat gun je zowel de mensen als de samenleving niet.
Gelukkig zijn er binnen de welzijnssector veel partijen die daar iets aan kunnen doen. Hoe dat moet is een discussie apart (en niet iedereen kan het) maar succesvolle initiatieven zoals die genoemd worden door de auteur zetten zoden aan de dijk.
Natuurlijk kan je ook stellen dat je armoede enkel kan oplossen door middel van herverdeling van financiele middelen. Dus niet 10 miljoen aan het maatschappelijk middenveld doneren maar direct op de rekening storten van de arme mensen. Dat lijkt mij persoonlijk een onverstandig idee en ook niet meer van deze tijd. De visie van de auteur van het stuk is niet origineel, maar wel van deze tijd. En ik ben blij dat de PvdA langzamerhand die moderniseringslag op dit gebied aan het maken is.
Niet zo veel mogelijk mensen, wel zij die het nodig hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
maakt duidelijk dat er buiten de Haagse muren kennelijk nog meer mensen zijn die vinden dat we maar zoveel mogelijk mensen aan het staatsinfuus moeten hangen. Dus ruimte voor discussie is er te over.
Je hele post is bullshit. Wellicht geldt dit in afrika, maar hier in NL kan iedereen een universitaire opleiding volgen, ook als de ouders in de bijstand zitten.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
De gevolgen van het opgroeien in een armoedige situatie gaat wel wat verder dan dat Achmed of Jantje een keer geen snoep kan krijgen en geen playstation heeft. Zou dat het probleem zijn, dan zou de Nederlandse samenleving een waar paradijs op aarde zijn.
Het is voor een belangrijk deel een tikkende tijdbom. Armoede reproduceert zichzelf. Kinderen die opgroeien in armoedige situaties hebben een zeer aanzienlijke kans om daar later zelf ook in te komen. Als je moeder zestien was toen zij jou kreeg, goede kans dat jij op je zestiende ook al een kind hebt. Goed voorbeeld doet volgen. Zij krijgen daarnaast niet de mogelijkheid om hun aanwezige talenten te ontplooien zoals andere kinderen dat wel kunnen. Zij beginnen met een achterstand ten aanzien van hun leeftijdgenootjes die de meeste niet zonder hulp kunnen overbruggen.
Dat is voor mij ook het voornaamste probleem. Kinderen zouden gewoon hun startkwalificatie moeten kunnen behalen op het niveau dat overeenkomt bij hun capaciteiten. Schoolverlaters zijn voor een belangrijk deel een gesel van de maatschappij. Minimahuishoudens zijn de hofleveranciers van maatschappelijke mislukte volwassenen. Dat gun je zowel de mensen als de samenleving niet.
Gelukkig zijn er binnen de welzijnssector veel partijen die daar iets aan kunnen doen. Hoe dat moet is een discussie apart (en niet iedereen kan het) maar succesvolle initiatieven zoals die genoemd worden door de auteur zetten zoden aan de dijk.
Natuurlijk kan je ook stellen dat je armoede enkel kan oplossen door middel van herverdeling van financiele middelen. Dus niet 10 miljoen aan het maatschappelijk middenveld doneren maar direct op de rekening storten van de arme mensen. Dat lijkt mij persoonlijk een onverstandig idee en ook niet meer van deze tijd. De visie van de auteur van het stuk is niet origineel, maar wel van deze tijd. En ik ben blij dat de PvdA langzamerhand die moderniseringslag op dit gebied aan het maken is.
Leuk dat je mijn hele post bullshit noemt, maar dan zou ik hem toch nog een keer doorlezenquote:Op donderdag 26 september 2013 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hele post is bullshit. Wellicht geldt dit in afrika, maar hier in NL kan iedereen een universitaire opleiding volgen, ook als de ouders in de bijstand zitten.
Ik ken genoeg managers, die rustig 4x modaal binnenslepen die op het platteland zijn opgegroeid met wat stoffen lappen om zich heen en amper nederlands spraken.
Ik ben zelf ook opgegroeid in een gezin waar elk dubbeltje moest worden omgedraaid, ben gaan werken op mijn 15e naast school en nooit gestopt tot ik was afgestudeerd aan een universiteit. Ik heb altijd zelf mijn studies/boeken/collegegeld en onderhoud betaald vanaf mijn 18e toen ik het huis uit ging.
het enige wat nu hout snijdt, en wat jij niet noemt, is dat intelligentie voor een gedeelte erfelijk is, dus dat mensen, die opgegroeid zijn in een arm gezin niet zo intelligent zijn, maar kansen krijgt iedereen in NL. Je moet ze gewoon grijpen en pakken en niet op je luie kont zitten.
Dan ben je denk ik niet bekend met het werk van 'deze subsidiesponzen' en ik denk dat je daar ook gelukkig mee kan prijzen. Ik heb zelf mijn eigen ideeën over het functioneren van diverse organisaties (sommigen doen het aanzienlijk beter dan anderen) maar dat is een discussie apart.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De maakbare samenleving? Ik heb niet echt de indruk dat die subsidiesponzen ook maar voor iets goeds zorgen.
Als wij het hebben over een armoedig volk dan kom je al snel in de buurt van de Chinezen. Ik denk dat het een lichtend voorbeeld is van hoe men het in Nederland aan moet pakken. Sowieso interessant aangezien Chinezen een duidelijke hiërarchie hebben binnen hun samenleving. Arme volkeren worden letterlijk gezien als tweede rangs burgers en een soort van halve untermensen.quote:Ik ben van mening dat de overheid voor goede scholing moet zorgen, dat een laag minimumloon en lage uitkeringen mogelijkheden en prikkels geven voor schoolverlaters om werkervaring op te doen, en dat daarmee mensen zichzelf uit de armoede kunnen werken.
Als meer dan een miljard Chinezen dat kunnen, dan kunnen wij dat ook.
Daarnaast mag er wel eens iets gedaan worden aan de 'dat moet toch kunnen' mentaliteit die er voor zorgt dat zo veel gezinnen ontsporen. Vaders en moeders zijn er voor de kinderen. De overheid is geen surrogaatvader- en of moeder. Dat kan ze niet, en dat moet ze ook niet willen. De jaren 60 en 70 liggen nu zo ver achter ons, dat we ondertussen wel snappen dat kinderen het beste opgroeien met vaders en moeders in een stabiel huwelijk.
Boeiend, als de kinderen het maar lekker vinden.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Daar kom je niet meer mee weg sinds alle freubelmoeders elkaar de loef proberen af te steken met knutseltrajecten van weken en het bakken van haute cuisine voor een stel peuters. Ik heb een uk van die leeftijd en wat je af en toe voorbij ziet komen... Vroeger was je de bink met een doos chipszakjes maar uiteraard moet het ook verantwoord nu.
Inderdaad, dat doet me denken aan een aflevering van Breaking Bad; hij gaat bij een studiegenoot langs van vroeger en die krijgt allerlei protserige kado's en wat geeft hij; een pakje instant noodles. Maar dat had een hele emotionele lading; dat was hetgeen waarop zij in hun studentijd leefden. Opmerkelijk voor een Amerikaanse serie of juist daarom zo effectief.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Boeiend, als de kinderen het maar lekker vinden.
Men zou zich gewoon eens wat minder van anderen moeten aantrekken. Ze moeten blij zijn dat ze wat krijgen.
Dat vraag ik me in veel gevallen af, maar goedquote:Op donderdag 26 september 2013 18:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Boeiend, als de kinderen het maar lekker vinden.
Eens hoorquote:Men zou zich gewoon eens wat minder van anderen moeten aantrekken.
de oneindige drang van de PvdA om te nivelleren en alles en iedereen gelijk te trekkenquote:Op donderdag 26 september 2013 10:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
De Partij van de Afgunst ken ik niet en ik heb geen idee wat kinderen met een lelijke kop met dit onderwerp van doen hebben
Het blijft herverdelen, dus dat er iemand fijn aan het herverdelen kan slaan, dat vinden socialisten fijn om te doen. Hoe het verdeeld raakt is niet zo belangrijk, als er maar veel te herverdelen is, met of zonder resultaat.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:49 schreef Ryon het volgende:
Dan ben je voor warm middag eten op school en een ambtenaar die gaat controleren waar de kinderbijslag aan word besteed ofzo ?? hequote:Op donderdag 26 september 2013 19:23 schreef Hexagon het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje
Het lijkt me eigenlijk ongeacht je politieke kleur dat je kinderen niet het slachtoffer moet laten zijn van hun ouders. Ik ben dus voor een systeem dat kinderen de kans geeft zich zo normaal mogelijk te ontwikkelen.
Dat voorkomt ook een hoop ellende dus is zijn geld meer dan waard.
Er zijn veel mogelijkheden om het een en ander vorm te geven. Maar veel gemeenten hebben al een prima armoedebeleid.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dan ben je voor warm middag eten op school en een ambtenaar die gaat controleren waar de kinderbijslag aan word besteed ofzo ?? he
Armoede is niet het enige probleem. We hebben al 3e generatie werklozen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:23 schreef Hexagon het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje
Het lijkt me eigenlijk ongeacht je politieke kleur dat je kinderen niet het slachtoffer moet laten zijn van hun ouders. Ik ben dus voor een systeem dat kinderen de kans geeft zich zo normaal mogelijk te ontwikkelen.
Dat voorkomt ook een hoop ellende dus is zijn geld meer dan waard.
Gevolg van gebrekkige ontwikkeling in een disfunctioneel gezin. In die zin ga ik geheel met Ryon mee.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Armoede is niet het enige probleem. We hebben al 3e generatie werklozen.
De werkloosheid in Nederland is grotendeels kunstmatig. De neoliberalen blij, want als arbeid minder rendeert dan rendeert een stapel geld hebben meer, en de socialisten blij, want die kunnen dan weer lekker met zielige werklozen aan de slag en doen alsof ze iets aan de werkloosheid doen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gevolg van gebrekkige ontwikkeling in een disfunctioneel gezin. In die zin ga ik geheel met Ryon mee.
welke partij stem jij ? de ChristenUnie ofzo ?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De werkloosheid in Nederland is grotendeels kunstmatig. De neoliberalen blij, want als arbeid minder rendeert dan rendeert een stapel geld hebben meer, en de socialisten blij, want die kunnen dan weer lekker met zielige werklozen aan de slag en doen alsof ze iets aan de werkloosheid doen.
Sterk argument.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:45 schreef Hexagon het volgende:
Het is allemaal een groot complot, ik weet het
Het arbeidsaanbod wordt met grote regelmaat opgeschroefd. Zodra er goede werkgelegenheid dreigt, wordt er een weer een lagelonenland aan de EU toegevoegd om voor instroom van goedkope arbeidskrachten te zorgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"De werkloosheid in Nederland is grotendeels kunstmatig"
Hoezo dan?
Op basis van eigen ervaring met dergelijke mensen kan ik zeggen dat zulke families het gewoon letterlijk vertikken om met normaal, eerlijk werk in hun levensonderhoud te voorzien. Ze hoeven wat mij betreft geen enkele vorm van steun of hulp te krijgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Armoede is niet het enige probleem. We hebben al 3e generatie werklozen.
Gelukkig ben jij altijd inhoudelijk aan het posten, maak je geen gebruik van one-liners of persoonlijke aanvallen, troll je niet en ben je altijd ontopic.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:25 schreef Xa1pt het volgende:
Ah, weer zo'n fijn LXIV-topic met dito openingspost.
Zulke families?quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op basis van eigen ervaring met dergelijke mensen kan ik zeggen dat zulke families het gewoon letterlijk vertikken om met normaal, eerlijk werk in hun levensonderhoud te voorzien. Ze hoeven wat mij betreft geen enkele vorm van steun of hulp te krijgen.
Dat is ook niet nieuw, dus het feit dat je 3e generatie werklozen hebt is ook het gevolg van politieke keuzes uit het verleden.quote:In tegenstelling tot de laag- of ongeschoolde, die wél middels arbeid in zijn levensonderhoud wenst te voorzien. Dat die mogelijkheid door arbeidsimmigratie en verhuizing van productie/arbeid naar lagelonenlanden tegenwoordig vrijwel afwezig is in onze samenleving, is wat mij betreft een perverse en verknipte ontwikkeling.
Altijd de zwaksten hè?quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:32 schreef Hexagon het volgende:
Toch opvallend dan dat het steeds dezelfde families zijn die slachtoffer zijn van het grote complot tussen socialisten en neoliberalen.
Zijn het de zwaksten? Ik ken families die het niet breed hebben, maar die enorm van zich af kunnen bijten als je hun kant opkijkt. Of iets zegt van het gedrag van hun kinderen.quote:
Da's waar ook Scorpie, ik had niets moeten zeggen en LXIV ook z'n momentje moeten gunnen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij altijd inhoudelijk aan het posten, maak je geen gebruik van one-liners of persoonlijke aanvallen, troll je niet en ben je altijd ontopic.
Janneke, Janneke, Janneke toch. Wtf slecht geschreven? Hoe zou jij de OP dan maken? Daarnaast doet de OP waarvoor ik haar geschreven hebt.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de OP overmatig suggestief en slecht geschreven is, maar het valt toch niet te ontkennen dat de PvdA subsidie- en nivelleringsgeil is. En een post als deze:
[..]
maakt duidelijk dat er buiten de Haagse muren kennelijk nog meer mensen zijn die vinden dat we maar zoveel mogelijk mensen aan het staatsinfuus moeten hangen. Dus ruimte voor discussie is er te over.
Ze heeft er 4 geschreven. Die waren op zich niet slecht geschreven. Maar wel vrij saai.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:32 schreef arjan1112 het volgende:
Ze loopt altijd te mauwen over volgens haar bagger spuiende users, maar het lijkt er toch sterk op dat ze zelf nog nooit een OP heeft gemaakt
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:30 schreef Janneke141 het volgende:
Oh my, ik ben niet zo van de topics openen en al helemaal niet buiten mijn NWS/POL-comfortzone. Ga het toch doen.
Tijdens mijn vorige (tijdelijke) baan een heel erg leuke avond met een collega gehad. Ik stond er eigenlijk helemaal niet voor open, compleet ongepland, maar dingen gaan zoals ze gaan en ik ben een paar weken in de war geweest. Hij hield de boot echter af, hij zocht er duidelijk niet meer achter en ik heb mezelf daar maar bij neergelegd - is niks en wordt niks. Ook goed.
Je komt elkaar nog eens tegen op een personeelsfeestje of verjaardag, maar op de formaliteiten na heb ik het maar gelaten voor wat het was. Wilde het mezelf niet moeilijker maken dan nodig. Vorige week een plan met een stuk of 5 collega's om deze week, herfstvakantie, een borreltje te gaan doen. Prima, ben ik altijd voor te vinden.
Om kort te gaan: iedereen haakt af. Behalve hij: stuurt mij nog even persoonlijk dat een drankje hem erg leuk lijkt.
Nee!
Ik wil niet!
Ik wil wel!
Ik heb al ja gezegd, dus natuurlijk ga ik. En dat wordt natuurlijk heel gezellig, en om half een wandel ik met een kutgevoel naar huis.
Nou ja, dat wou ik even kwijt. Iemand tips?
En dat leest mij dan de les over schrijfstijl in OP's.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:30 schreef Janneke141 het volgende:
Oh my, ik ben niet zo van de topics openen en al helemaal niet buiten mijn NWS/POL-comfortzone. Ga het toch doen.
Tijdens mijn vorige (tijdelijke) baan een heel erg leuke avond met een collega gehad. Ik stond er eigenlijk helemaal niet voor open, compleet ongepland, maar dingen gaan zoals ze gaan en ik ben een paar weken in de war geweest. Hij hield de boot echter af, hij zocht er duidelijk niet meer achter en ik heb mezelf daar maar bij neergelegd - is niks en wordt niks. Ook goed.
Je komt elkaar nog eens tegen op een personeelsfeestje of verjaardag, maar op de formaliteiten na heb ik het maar gelaten voor wat het was. Wilde het mezelf niet moeilijker maken dan nodig. Vorige week een plan met een stuk of 5 collega's om deze week, herfstvakantie, een borreltje te gaan doen. Prima, ben ik altijd voor te vinden.
Om kort te gaan: iedereen haakt af. Behalve hij: stuurt mij nog even persoonlijk dat een drankje hem erg leuk lijkt.
Nee!
Ik wil niet!
Ik wil wel!
Ik heb al ja gezegd, dus natuurlijk ga ik. En dat wordt natuurlijk heel gezellig, en om half een wandel ik met een kutgevoel naar huis.
Nou ja, dat wou ik even kwijt. Iemand tips?
Blokje kaas met een zilveruitje....quote:Op donderdag 26 september 2013 08:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |