Wat is jouw rol in dezen?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:51 schreef RenRen- het volgende:
HALLO, verkapte tvp, ookal hoeft dat helemaal niet meer.
De styling, veel meer kan ik nietquote:
Als het aan ons ligt, nog wel eerder. Hopelijk schiet alles een beetje opquote:Op woensdag 25 september 2013 21:54 schreef PatriQue89 het volgende:
Half november duurt nog wel lang
Dankjewelquote:Op woensdag 25 september 2013 22:00 schreef Croissant.fr het volgende:
Ziet er leuk uit! Succes de komende weken met het afwachten! En vooral met verhuizen en klussen ;-)
Ik wacht ook al wééééééééken op een goed bericht van Renéquote:Op woensdag 25 september 2013 22:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Als het aan ons ligt, nog wel eerder. Hopelijk schiet alles een beetje op
[..]
Dankjewel
Wat niet meer te herstellen is gaat inderdaad weg, weet niet of je er nog iets aan zal hebben. Die visgraatvloer wil ik er zo voorzichtig mogelijk uit zien te krijgen.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:11 schreef usernaamvergeten het volgende:
Jammer van de kozijnen, maar die ensuite is wel echt prachtig, vooral aan de transparant gelakte kant! Ook mooie visgraatvloer. Mocht je nog een deel van je originele grenen/vuren vloerplanken weg doen stuur je maar een PM! (aangezien je aangeeft dat je een deel van de vloerdelen gaat vervangen...)
Succes met dit project, is zeker iets moois van te maken. Lekker licht ook
Grote kans dat de visgraatvloer volledig verlijmd is. Dan zal je het niet heel eruit krijgen. Ik dacht dat het vervangen van de planken ondervloer vooral voor geluidsredenen was, maar ze zijn dus beschadigd?quote:Op woensdag 25 september 2013 22:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat niet meer te herstellen is gaat inderdaad weg, weet niet of je er nog iets aan zal hebben. Die visgraatvloer wil ik er zo voorzichtig mogelijk uit zien te krijgen.
Nooo, zou hetquote:Op woensdag 25 september 2013 22:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Grote kans dat de visgraatvloer volledig verlijmd is. Dan zal je het niet heel eruit krijgen. Ik dacht dat het vervangen van de planken ondervloer vooral voor geluidsredenen was, maar ze zijn dus beschadigd?
quote:Op woensdag 25 september 2013 22:26 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Nooo, zou hetZonde man, iemand anders zou er waarschijnlijk heel blij mee zijn...
Ze kraken enorm (Voorbij het charmante oudehuis gekraak), en -blijkbaar- zitten er ook gaten in. Ik heb ze niet gezien, maar ik heb er ook echt niet naar gekeken.
Er zitten hier en daar ook flinke kieren tussen de plankjes. Dus de visgraat zal helaas een nieuw huisje moeten vinden. Hij ligt niet verlijmd volgens mij, anders zou hij niet zo kraken.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op deze foto zien ze er nog redelijk goed uit anders. Zonde dat die visgraatvloer eruit moet, zeker als deze niet heel eruit komt. Ik zou 'm lekker laten liggen, veel mooier dan een laminaatvloertje ofzo!
quote:
15 novemberquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
ze hebben de sleutel nog niet eens joh
Serieus? Das beheurlijk weinig tijd hequote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
15 november
En 31-12-2013 moet het bewoonbaar zijn.
Heb 18 vrije dagen, veel weekenden, avonden een hendige pa en twee bruikbare handen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus? Das beheurlijk weinig tijd he
ik hoop voor je dat het luktquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb 18 vrije dagen, veel weekenden, avonden een hendige pa en twee bruikbare handen.
Zijn het twee heel handige rechterhanden ?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb 18 vrije dagen, veel weekenden, avonden een hendige pa en twee bruikbare handen.
kennis en kunde zit er genoeg in. De netheid en zulks ontbreekt nog wel eens...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn het twee heel handige rechterhanden ?
nu je toch hier bent.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn het twee heel handige rechterhanden ?
lololoquote:
dat is een vraag als, ik wil een auto, wat adviseer je?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nu je toch hier bent.ik moet een nieuwe groepenkast en toebehoren hebben. Welk merk en welke site moet ik intypen op google.
Ja, zulks een lijstje heb ikquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
dat is een vraag als, ik wil een auto, wat adviseer je?![]()
Wat helpt bij de keuze is een overzicht van de kamers en wat je daar aan wil sluiten en het wattage dat de apparaten trekken.
Bijv.
Keuken:
Waterkoker, 1800w (geen idee, ik roep maar wat).
Vaatwasser, 1800w
Magnetron, 700w
Woonkamer:
Lampen, 100w
Tv, 300w
Etc. Etc.
Kijk per ruimte of je onder de 16amp blijft.
Combineer waar mogelijk ruimtes. En noteer de keuken, bijkeuken (indien van toepassing met droger en wasmachine) en badkamer apart.
Dan kan een elektricien op basis daarvan wel wat roepen denk ik.
Dan ga ik voor jou m'n best doen om het zo netjes mogelijk te verwijderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:52 schreef bleiblei het volgende:
Oei, daar heb je nog een hoop werk aan! Klussen.
Die vloer is wel prachtig trouwens, met de bies erin.
Maar ja, je kan niet alles intact houden.
Mocht je em der redelijk netjes uit krijgen heb ik misschien wel interesse.
Het is zó enorm jammer dat het niet op de hele verdieping ligt. Twee verschillende vloeren zien er niet uit, en visgraatgeld is er nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:52 schreef bleiblei het volgende:
Oei, daar heb je nog een hoop werk aan! Klussen.
Die vloer is wel prachtig trouwens, met de bies erin.
Maar ja, je kan niet alles intact houden.
Mocht je em der redelijk netjes uit krijgen heb ik misschien wel interesse.
Als ze de plankjes dik genoeg zijn komt het wel goed. Ze zitten met kleine spijkertjes vast dus dat moet wel lukken. Ik ben die dag hier druk bezig inderdaad. Geen tijd voor wilde dames en tetten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:10 schreef bleiblei het volgende:
Ah! Groot gelijk heeftie.
Dat is inderdaad waar, het is super mooi als het in de gehele ruimte doorloopt.
Dat stelde de 'schoonvader' ook al voor... een Oostenrijkse kelder.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:09 schreef Cat22 het volgende:
Dat hok achter die badkamer!
Kijk maar uit dat je geen post krijgt voor N Kampusch.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:09 schreef Cat22 het volgende:
Dat hok achter die badkamer!
Kijk maar uit dat je geen post krijgt voor N Kampusch.
daarom dacht ik ook bij anderhalve maand klussen en dan klaar genoeg zijn voor verhuizenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat je dan een lijst maakt van werkzaamheden en na 2 minuten op 56 punten zit.
Stuur eens op? Ga je o&n nog redden?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat je dan een lijst maakt van werkzaamheden en na 2 minuten op 56 punten zit.
Gerenommeerde merken als Holec of Hager kun je eigenlijk geen buil aanvallen, die moet je voor +/- ¤ 400,- wel kunnen vinden op internet. Moet je alleen nog een mannetje hebben om hem te monteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nu je toch hier bent.ik moet een nieuwe groepenkast en toebehoren hebben. Welk merk en welke site moet ik intypen op google.
Ik kom tot acht groepen, als ik zo'n lijstje maak. Ga denk ik voor ABB. Nu nog een site zoeken waar ze een beetje leuk in de aanbieding zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gerenommeerde merken als Holec of Hager kun je eigenlijk geen buil aanvallen, die moet je voor +/- ¤ 400,- wel kunnen vinden op internet. Moet je alleen nog een mannetje hebben om hem te monteren.
Van te voren moet je wel uitzoeken of je een 1 fase of een 3 fase aansluiting in huis hebt !
Ieder vast opgesteld toestel met een vermogen van meer dan 2000 watt moet op een eigen groep, vast opgestelde toestellen zijn bijvoorbeeld de wasmachine, wasdroger, vaatwasser, oven, quooker, elektrische kookplaat, warmhoudladen enz. enz.
En dan komen er nog groepen bij voor je normale wandcontactdozen en lampen e.d.
Je kunt uit één groep maximaal 3680 watt ( 230 V x 16 A ) vermogen aansluiten.
Er mogen maximaal vier groepen achter één aardlekschakelaar, en je moet je verlichtingsgroepen / algemene groepen verdelen over twee aardlekschakelaars.
Een hoofdschakelaar moet je ook nog opnemen in je meterkast; die zijn vanaf 2005 namelijk verplicht.
En waarschijnlijk zijn al je wandcontactdozen nog ongeaard, ik zou sowieso overal een aarde draad erbij trekken.
En nu rest natuurlijk nog de vraag; welk stukje antiek hangt hier in de meterkast ?
Heeft denk ik te maken met het verwarmen van de oude warmwaterboiler in huis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik kom tot acht groepen, als ik zo'n lijstje maak. Ga denk ik voor ABB. Nu nog een site zoeken waar ze een beetje leuk in de aanbieding zijn.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat was dat rechter kastje nou ook weer? pulsenteller of zo toch? En wat doet het.
ahja! er hing tot 3 jaar terug inderdaad een boiler in de 'badkamer'.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heeft denk ik te maken met het verwarmen van de oude warmwaterboiler in huis.
Met behulp van een puls signaal uit het net krijgt de boiler een signaal om op te warmen, vaak gebeurde dat met de goedkopere nachtstroom.
Hmmmmmmmmmmmmm. Tot zover ABB.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelf heb ik niet zo heel veel met ABB, het zijn in mijn ogen geen mooie, en praktische verdelers.
En ik vind dat push in systeem met dat pushboard niet geweldig.
Automaten die met klemcontacten gemonteerd en aangesloten kunnen worden![]()
![]()
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hmmmmmmmmmmmmm. Tot zover ABB.![]()
We starten google nog maar eens op.
Inderdaad, dat moet ik niet hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De automaten hebben veersteekcontacten en die maken dan contact met een bodemplaat in de meterkast. Die druk je als het ware vast, maar je kunt op geen enkele wijze controleren hoe vast zo'n automaat nu eigenlijk zit.
Hij hoeft maar heel iets scheef te zitten en je hebt al verminderd elektrisch contact
Dan koop ik toch 100x liever zo'n holec kastje met 8 groepen, twee aardlekschakelaars en een hoofdschakelaar.. http://www.sandervunderin(...)ast-1-fase-1641.html
De watermeter zit achter de WC-pot en de gasmeter achter het gasfornuis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:24 schreef Vinz0r het volgende:
Pas je wel op met het volstouwen van je meterkast?;)
Is wel handig als alle noodzakelijke afsluiters/schakelaars bereikbaar zijn in geval van brand/waterlekkage.
Verder heel veel succes met je lijst, weet nog dat mijne zo lang was :$
Ik nu ookquote:Op zondag 27 oktober 2013 15:07 schreef Gieliovd het volgende:
Er zijn volgens mij meerdere leden die ervaring hebben met deze site.
Ik heb meerdere goede ervaringen met die website; o.a. inbouwdozen, kabel, draad e.d. heb ik via die website besteldquote:Op zondag 27 oktober 2013 15:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet ik niet hebben.
heb jij persoonlijk ervaring met die site?
Goed om te horen. Heb er net een Hager kastje besteld. 3 aardlek, 1 hoofdschakelaar en 12 groepen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb meerdere goede ervaringen met die website; o.a. inbouwdozen, kabel, draad e.d. heb ik via die website besteld.
En hij zit direct bij mij in de regio, dus ik heb ook al wel eens wat opgehaald aan de balie.
1 fase of 3 fase uitvoering ?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Goed om te horen. Heb er net een Hager kastje besteld. 3 aardlek, 1 hoofdschakelaar en 12 groepen.
prijs van de balk ligt rond 43kg*4meter*1.14quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Morgen maar eens aan de aannemers op mn werk vragen wat het kost om een HEA200 van 4 meter te plaatsen.
1quote:
ja, daar kwam ik zelf ook al op uit.. nu nog de prijs van de aannemer, constructeur en de omgevingsvergunning... Het is een gemeentelijk monument. Pffffquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:54 schreef densmee het volgende:
[..]
prijs van de balk ligt rond 43kg*4meter*1.14
Dat meen je niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
nog de prijs van de aannemer, constructeur en de omgevingsvergunning... Het is een gemeentelijk monument. Pffff
quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:13 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dat meen je niet.Dat wordt dus helemaal niks meer die keuken
Komt vast goedquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Omgevingsvergunning aanvragen.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er stond een doosje uit Enschede op mij te wachten.
Een VKS333Lstraks pics
En wanneer denken jullie de woning dan te betrekken ?quote:Op zondag 3 november 2013 10:41 schreef RenRen- het volgende:
Nog een week en 5 dagen. Slik. Komt toch wel dichtbij zo.
Fiets wil er voor O&N in, dan zou het grootste deel af moeten zijn. Hij zegt net dat de keuken niet af is dan..... Dus ik denk niet dat we dat gaan reddenquote:Op zondag 3 november 2013 11:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En wanneer denken jullie de woning dan te betrekken ?![]()
Of klussen jullie eerst het hoognodige en trekken er dan vast in ?
31-12-2013quote:Op zondag 3 november 2013 11:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En wanneer denken jullie de woning dan te betrekken ?![]()
Of klussen jullie eerst het hoognodige en trekken er dan vast in ?
Zijn er dingen die je laat doen door een aannemer of derden ? Of ga je alles zelf doen ?quote:Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
31-12-2013![]()
Dan is af:
- vervangen van al het elektra
- compleet renoveren van de badkamer
- slaapkamer / hobby kamer
- woonkamer
![]()
Ik heb dan wel 33 volledige klusdagen he.tussen 15 november en 31 december
Door aannemer:quote:Op zondag 3 november 2013 12:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn er dingen die je laat doen door een aannemer of derden ? Of ga je alles zelf doen ?
Wordt krap aan fietsiequote:Op zondag 3 november 2013 12:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Door aannemer:
- Eventueel plaatsen van een H-balk
- Stucwerk
- Als het tegen zit, tegelwerk
De rest doe ik allemaal zelf of met hulp. Alleen het aansluiten van de hoofdschakelaar van de groepenkast wordt door een installateur gedaan.
Als ik de keuken ook nog af zou willen hebben wel ja. Maar die staat hier los van. Dat gaat hem sowieso niet worden. Let maar op, de updates vliegen hier straks voorbij.quote:
Hoe wil je er wonen zonder keuken?quote:Op zondag 3 november 2013 12:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als ik de keuken ook nog af zou willen hebben wel ja. Maar die staat hier los van. Dat gaat hem sowieso niet worden. Let maar op, de updates vliegen hier straks voorbij.
Ik heb een keuken met personal chef op 800 meter zitten.quote:
thuisbezorgd.nlquote:Op zondag 3 november 2013 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik heb een keuken met personal chef op 800 meter zitten.
Over een week zullen we het zien !quote:Op zondag 3 november 2013 12:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als ik de keuken ook nog af zou willen hebben wel ja. Maar die staat hier los van. Dat gaat hem sowieso niet worden. Let maar op, de updates vliegen hier straks voorbij.
tegels heb ik al, de rest komt vanzelf.quote:Op zondag 3 november 2013 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Over een week zullen we het zien !maar ik vind het vooralsnog best heel erg optimistisch !
Heb je al het materiaal voor de badkamer dan al ? Qua sanitair e.d. ? Of moet dat ook nog in 30 dagen uitgezocht, besteld en geleverd worden ?
PEHA, Standard Weissquote:Op woensdag 6 november 2013 22:57 schreef Gieliovd het volgende:
Welke serie schakelmateriaal heb je? Ziet er wel lekker slank uit!
Verder goed man, spulletjes zijn leuk!!!
Denk dat onze pedaalridder zich er prima mee vermaakt.quote:
viel mee, 550.quote:Op donderdag 7 november 2013 06:43 schreef Gieliovd het volgende:
Duur doosje dus Fiets! Ach, en voor je het weet is het weg in de wand. Heb je er wel n goed gevoel bij!
Succes met erin trekken. Neem je wel n maatje erbij met draden trekken?
Foto's delen hé van je voortgang!
van 't weekend maar eens bestellenquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:28 schreef RenRen- het volgende:
Nog een weekMorgen laminaat uitzoeken.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:28 schreef RenRen- het volgende:
Nog een weekMorgen laminaat uitzoeken.
Mooi!quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dattisum
ja, zag al wat filmpjes van mensen die het aan het leggen zijn. Ziet er makkelijk uitquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi!
En fijn laminaat om te leggen en qua onderhoud/kwaliteit, hebben wij toevallig ook liggen hiero
1280 mm zijn zequote:Op zaterdag 9 november 2013 23:35 schreef Fogel het volgende:
Pergo Longplank? Heb ik hier liggen, lag er zo in.
Da's de korte versiequote:
jaquote:Op zondag 10 november 2013 00:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's de korte versie
2054 mm zijn de mijne. Maar hoe dan ook, dat Pergospul klikt erg lekker makkelijk in elkaar
Dit jaquote:Op zondag 10 november 2013 00:18 schreef Fogel het volgende:
Ja, en als ze niet helemaal goed zitten op de korte as mep je er een keer met een vlakke hand op en dan klikt het mooi recht
Hmmm, dat is helemaal niet goed niet..quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmmmmmm, dat hoort niet zo.. ketel is drie jaar oud.....
Die tegeltjes zaten echt muurvast op die gipsplaten. Het was makkelijker om delen gewoon met gipsplaat en al van de metal-stud te halen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:22 schreef Gieliovd het volgende:
Jij bruut! Haha, sloopuuuuuuuuh!!!
Been there, done that... ripped the T-shirt.
Goed bezig, straks het opbouwen. Duurt een stuk langer. Als ik dit zo zie, vraag ik me wel eens af waarom ik alles zo netjes doe.... Ook minder netjes uit het zich functioneert prima.
Blijkt.
Dus..
Succes Fiets!
Als het mogelijk is zou het fijn zijn... Maar misschien is dat gewoon niet te doen, om alles bij elkaar te krijgen moet je met die twee meters een halve verdieping doorquote:Op zondag 17 november 2013 00:23 schreef Kobus-de-eerste het volgende:
Als je die gabbers van aansluitingen.nl toch gaat vragen, vraag dan gelijk wat je moet schuiven om de watermeter en de gasmeter naar de meterkast te verplaatsen.
Je bent nou toch bezig.....
Heb je geen haak aan de gevel om touw en blok aan te hangen? Veel goedkoper en makkelijker dan een ladderlift lijkt mij.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan wachten tot zaterdag, komt er een ladderlift en een 6 kuub container
Nope.quote:Op zondag 17 november 2013 11:11 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Heb je geen haak aan de gevel om touw en blok aan te hangen? Veel goedkoper en makkelijker dan een ladderlift lijkt mij.
Voor een paar duizend euro's willen hun de meter wel verplaatsen hoor.quote:Op zondag 17 november 2013 01:01 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Als het mogelijk is zou het fijn zijn... Maar misschien is dat gewoon niet te doen, om alles bij elkaar te krijgen moet je met die twee meters een halve verdieping door
Morgen gaat ook de visgraatvloer in bananendozen.quote:Op zondag 17 november 2013 19:20 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je maakt je belofte wel waar dat het snel zou gaan eens je de sleutel had!
Klopt!quote:Op zondag 17 november 2013 19:41 schreef Gieliovd het volgende:
Goed bezig Fiets!
Hey je kunt je nuldraden wel afdoppen maar lijkt me beter als je de fase afdopt haha.
Morgen even een stukje folie halen dus.quote:@ Lewis platen, dat folie doe je in verband met het weglopen van je specie en het te snel uitdrogen als je daarheen vocht kwijtraakt. Beton droogt niet, beton wordt chemisch gebonden en daar heb je water voor nodig. Ligt dus een beetje aan je ondervloer. Zoals bij mij, op het vloerhout, folie eronder. Ik heb geleerd dat je je mortel wel een beetje nat wilt hebben! Het was een hoerenklus om het er bij mij een beetje tussen te krijgen, had de mortel te droog.
Ja, we zagen de constructie en besloten gelijk om het te verhogen. Het zou nog hoger kunnen... de kap zit daar nog een meter hoger. Boven de andere kamers zelfs wel een meter of twee. Maar dan moet ik een maand langer klussen en smerig veel geld extra spenderen. Zal morgen foto's plaatsen van de kapconstructie.quote:Verder ga zo door!! Goede stap van je plafond. Heb ook voor gevochten. Ik heb ook heel wat gewonnen t.o.v. mijn oude situatie en heb nu een schuine punt over de helft van het plafond waar het wel 3.20 is ofzo.
Mooi man! Hou ons op de hoogte
Dankjewel!quote:Op zondag 17 november 2013 19:41 schreef Gieliovd het volgende:
@RenRen: ook goed bezig
Vloer er heel uit halen is erg lastig.. zelf ook gemerkt
Leuk die oude details ook! Snap je niet dat mensen dat aftimmeren. Bij mij heeft de vorige eigenaar ook mooie paneeldeuren helemaal gesloopt en er vervolgens board overheen getimmerd. Dus ik dacht, open maken!! Maar nee, helemaal aan gort binnenin...
Het is een Remeha Avanta cw4quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hmmm, dat is helemaal niet goed niet..
Lijkt erop dat je automatische ontluchter naar de klote is.
Wat voor merk en type ketel is het eigenlijk ? AGPO ?
Nee, heeft niks met gebrekkig onderhoud te maken. Die dingen kunnen spontaan vast gaan zitten.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:37 schreef Gieliovd het volgende:
Overdruk ventiel/ automatische ontluchter naar de kløte!
Ziet er lekker uit.... Iets met verborgen gebreken, gebrekkig onderhoud etc...
Nee, automatische ontluchter kunnen vaker spontaan vast gaan zitten. Tevens is dit het model van na 2006, dus de kinderziektes zijn er nu wel uit.quote:Op zondag 17 november 2013 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het bekende maandagmorgen / vrijdagmiddag model ?![]()
Inderdaad, niks mis mee.quote:Op zondag 17 november 2013 22:30 schreef Renesite het volgende:
Die hebben mijn ouders ook. Prima keteltje
Dat is wel te verklaren, het is water van zo rond de 70 graden, wat er uitspuit. Tel daarbij op dat het warm is, in de ketel. Dus het verdampt zo. Ontluchtertje kost je 6 of 7 euro.quote:Op zondag 17 november 2013 22:32 schreef Gieliovd het volgende:
Dit ziet eruit alsof het al ff zo is. Die hele ketel zit onder de drek en dat is droog.
Als dat er al maanden op zit of langer.... wanneer is voor het laatst onderhoud gedaan, vraag ik me dan af. Maar goed, je hebt gelijk niet druk maken over die paar Euro voor die ontluchter.
de eigenaar zit al heel lang in het buitenland en de onderhuurders waren mensen die niet zoveel waarde hechtten aan een huis denken we. Dus misschien al geen onderhoud meer sinds 2010quote:Op zondag 17 november 2013 22:32 schreef Gieliovd het volgende:
Dit ziet eruit alsof het al ff zo is. Die hele ketel zit onder de drek en dat is droog.
Als dat er al maanden op zit of langer.... wanneer is voor het laatst onderhoud gedaan, vraag ik me dan af. Maar goed, je hebt gelijk niet druk maken over die paar Euro voor die ontluchter.
bij ons zag het er exact zo uit maandje of 4 na onderhoud, dus het kan gewoon ook pas sinds kort zijnquote:Op zondag 17 november 2013 22:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
de eigenaar zit al heel lang in het buitenland en de onderhuurders waren mensen die niet zoveel waarde hechtten aan een huis denken we. Dus misschien al geen onderhoud meer sinds 2010
Kan het spontaan gebeuren? Want het huis stond vrij lang leeg, en de vorige eigenaar heeft er vorige week een weekje gewoond om al zijn spullen weg te doenquote:Op zondag 17 november 2013 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
bij ons zag het er exact zo uit maandje of 4 na onderhoud, dus het kan gewoon ook pas sinds kort zijn
ja, dat moet je niet aan mij vragenquote:Op zondag 17 november 2013 22:39 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Kan het spontaan gebeuren? Want het huis stond vrij lang leeg, en de vorige eigenaar heeft er vorige week een weekje gewoond om al zijn spullen weg te doen
Ja, kan spontaan gebeuren.quote:Op zondag 17 november 2013 22:39 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Kan het spontaan gebeuren? Want het huis stond vrij lang leeg, en de vorige eigenaar heeft er vorige week een weekje gewoond om al zijn spullen weg te doen
tover jij anders even een typenummer uit je hoge hoed! Wat voor onderdeel ik moet hebben.quote:
Iedere automatische ontluchter past. De aansluitmaat is 3/8"quote:Op zondag 17 november 2013 22:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
tover jij anders even een typenummer uit je hoge hoed! Wat voor onderdeel ik moet hebben.
zelf gedaan door vorige bewoners of beunhaas aannemerquote:Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
alsof ze het oude plafond gesloopt hebben terwijl de vloer open lag of zo.
oh, bedoelde eigenlijk dat het er zonder gevolgschade uit valt te slopen. Gezien de hoeveelheid spijkers. Dat het er niet heel uit te krijgen valt was wel duidelijk na het eerste plankje.quote:Op maandag 18 november 2013 22:42 schreef bleiblei het volgende:
Ligt wel een vermogen koper onder de vloer.
Maar gaat hard! Maareh, er komt toch laminaat over heen? Waarom probeer je dan de vloer er zo mooi mogelijk onderuit te krijgen?
Want je adres is gekoppeld aan je parkeervergunning en je bezoekerspas voor goedkoop parkeren en die kan je nog niet aanvragen zolang je niet ingeschreven staat.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:26 schreef Renesite het volgende:
Kadaster verhaal: seems legit. Krijg je met een week mogelijk.
Soms ook niet alles. Ook dan wil het wel eens misgaan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:35 schreef Renesite het volgende:
Sich.. blij dat ik gewoon met beide voetjes op de vloer sta
Fundering is donker hout, en het zit echt direct tegen de randen van de kast aan, dus ik denk niet dat dat kan. Misschien heeft Fiets nog een inzicht die ik niet heb though.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:09 schreef bleiblei het volgende:
Hoe ziet die "fundering" er uit?
Zijn ondiepere kasten geen optie? Bij ons was het initiële idee van sq ook om het dicht te maken & stuken erboven en er een klok op te hangen.
Zou gewoon een vlakke plaat MDF nemen en daar brede stroken MDF op plakken waar door je het paneel effect weer krijgt. In de hoeken spijker je dan kwartrond latjes in verstek. Dan krijg je het zelfde effect als onder. Zou er één groot vlak van maken. Wordt het rustiger.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:23 schreef RenRen- het volgende:
Prachtige bovenkant van de ensuite. Met een raar hooi-achig behang.
gaat wel vrij snel scheuren denk ikquote:Op donderdag 21 november 2013 20:40 schreef R2R het volgende:
Ik zou een gipsplaat tegen de bovenkant van die ensuite zetten die aansluit met de muren er omheen. Dan kan je dat doortrekken alsof het 1 geheel is.
randje overschilderbare kit doet wonderen!quote:Op donderdag 21 november 2013 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
gaat wel vrij snel scheuren denk ik
hier is die door de loodgieter in beton op de zwaluwstaartplaten gegotenquote:Op donderdag 21 november 2013 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoe kan je het beste je doucheput op hoogte brengen als je zwaluwstaartplaten gebruikt? Vind het maar lastig...
dat werkte hier niet met de houten vloeren die toch stiekem altijd beetje werken.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
randje overschilderbare kit doet wonderen!
Dat sowiesoquote:Op donderdag 21 november 2013 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
dat werkte hier niet met de houten vloeren die toch stiekem altijd beetje werken.
Of ik ben een mongool, dat kan ook
Haha, heerlijk, weeeeer naar de bouwmarkt fietsenquote:Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat je je waterleiding wil solderen en dan tot de conclusie komt dat je geen aansteker hebt... Pfffff. Dan maar de afvoer plakken. Oja, ik mis nog een 90 en 45 graden bochtje... Pffff. Dan maar elektra afkoppelen en weeeer naar de bouwmarkt fietsen.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haha, heerlijk, weeeeer naar de bouwmarkt fietsen.
Toen we dit huis kochten herkende de cassieres mij nog van de tijd dat ik in mijn flatje bezig was![]()
.
De reactie was "Oh! Ben je weer bezig? Ja heb je al een tijd niet meer gezien".
Haha, ik kijk er naar uit!quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er komt een grote updeet straks. Mit pics. Openvloer!!!!!!223344
ik zeg niet waar ie wel of niet staat.quote:
hij was niet te redden. Zal een foto maken van de bevestiging van die plankjes. Los van dat vonden wij het ook niet mooi. Lag alleen maar in de woonkamer.quote:Op vrijdag 22 november 2013 23:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
YO man, dank voor de update! Briljant!![]()
Kan aan mij liggen maar ik blijf treuren om die prachtige visgraat-parketvloer....
Dat hebben wel meer mensen hoor, ligt niet aan jouquote:Op vrijdag 22 november 2013 23:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
YO man, dank voor de update! Briljant!![]()
Kan aan mij liggen maar ik blijf treuren om die prachtige visgraat-parketvloer....
Dat soort wanden werd vroeger bespannen met jute en dan behang erover. Dat herinner ik me nog van thuis.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:23 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
De vloer, honderdmiljoenmiljard spijkertjes later.
[ afbeelding ]
Prachtige bovenkant van de ensuite. Met een raar hooi-achig behang.
Ik snap het niet. Koop je een huis, ga je de helft weggooien.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zooo, containertje is bijna vol... 6 kuub!
Ik heb nog zo'n plafond gehad van riet in mijn vorige huis.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:18 schreef Plankje55 het volgende:
Dat soort wanden werd vroeger bespannen met jute en dan behang erover. Dat herinner ik me nog van thuis.
De makelaar zei destijds: JA DAT KOMT DOOR SNEEUW DIE NIET WEGGEHAALD WAS!!!123'quote:Op zondag 24 november 2013 20:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooie puinbak!
Wat betreft die houtrot in de slaapkamer, lijkt alsof dat het gevolg is van lekkage? D'r zit in ieder geval ook een vieze vlek daaromheen op de muur. Ben benieuwd of je dat op conto van de VVE kan schrijven of dat je er toch zelf mee aan de slag moet...
Ja precies! ik had geen zin in 20 keer naar de stort met een aanhangertje. En we hebben maar een balkon van 2,5 vierkante meter... Gaat niet passen nie.quote:Op zondag 24 november 2013 20:22 schreef Gieliovd het volgende:
Top werk kerel, ziet er goed uit!
Balen van die houtrot..
Ruimte lekker op!! Slim die bak, zou ik een volgende keer ook zeker doen. Elke keer dat gekut heen en weer naar de stort. En maanden lang 3 kuub hout in de tuin...
Wat heb je op foto 1 gedaan naast die lift trouwens haha. Pakkie stucmortel gevallen
Je gaat lekker! Goed plan, opbouwen
Ja, dat zei M ook al, WIE ZET ER NOU DIE AUTO DAAR NEER.quote:Op zondag 24 november 2013 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja precies! ik had geen zin in 20 keer naar de stort met een aanhangertje. En we hebben maar een balkon van 2,5 vierkante meter... Gaat niet passen nie.Alles gesloopt en opgeslagen in huis en in twee dagen met de lift naar beneden in de container. Gelijk klaar met de troep. Ff buffelen met 30 puinzakken en we waren klaar.
Heb al het oud ijzer en koper gescheiden en dat ligt nu in de auto te wachten tot ik tijd heb om het in te leveren voor een kwartje.![]()
Die plek ja.nee, er viel gelukkig niets van het liftje af. Had te weinig sterke puinzakken dus moest ik die troep van de Praxis gebruiken. Die scheuren makkelijk als je scherpe tegels in die zakken doet. Bij het neerzetten plofte de zijkant er een soort van uit. Witte stofwolk door de straat.
![]()
Het is toch spannend als je een radiator van 3 meter lengte op zo'n liftje naar beneden laat gaan terwijl er een dure Volvo in het vak naast de lift staat. Welke idioot zet z'n auto nou naast een lift die in gebruik is?!
Kan hoor, stuifsneeuw is een onderschatte oorzaak van dit soort lekken, omdat je het niet meteen in de smiezen hebt - het gaat dan om niet een 'echte' lekkage, maar sneeuw die gedeeltelijk onder het dak stuift en vandaar uit dan gaat lekken.quote:Op zondag 24 november 2013 20:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De makelaar zei destijds: JA DAT KOMT DOOR SNEEUW DIE NIET WEGGEHAALD WAS!!!123'
Zou mooi zijn als dit stukje rot door de VVE wordt meegenomen bij de schilderklus inderdaad.quote:Nou weet ik dat de VVE net heeft besloten om de buitenboel te gaan schilderen. Als ze nou hebben opgenomen dat houtrot ook inbegrepen zit in de werkzaamheden, heb ik niet veel te doen. Want dan komt er bijna een heel nieuw kozijn. Maaaar ik denk dat ik zelf aan de klus kan. Beetje hakken, nieuw stukkie hout. Purr.![]()
en gaan met die muur.
Gezien de schade zou er het hele jaar sneeuw hebben gelegen... Het lood is niet goed bevestigd daar zag ik. Dus dan wil het al lekker met sneeuw en regen + wind.quote:Op zondag 24 november 2013 21:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Kan hoor, stuifsneeuw is een onderschatte oorzaak van dit soort lekken, omdat je het niet meteen in de smiezen hebt - het gaat dan om niet een 'echte' lekkage, maar sneeuw die gedeeltelijk onder het dak stuift en vandaar uit dan gaat lekken.
Dus ik denk toch echt dat dat de oorzaak is geweest.
[..]
Zou mooi zijn als dit stukje rot door de VVE wordt meegenomen bij de schilderklus inderdaad.
Maar het is inderdaad geen enorme klus of zo.
quote:Op zondag 24 november 2013 20:59 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ja, dat zei M ook al, WIE ZET ER NOU DIE AUTO DAAR NEER.
Voor mij was het een minder spannende dag. Ik begin goed ziek te worden, maar ik heb een halve kamer behangvrij gemaakt, mijn moeder de andere helft. Hopelijk kan ik binnenkort gaan witten, en een oplossing gaan vinden voor de lelijke muren in mijn kamertje. Ik ga kijken naar glasvezelbehang dat ik niet ongelofelijk vreselijk lelijk vind.
Waar is dit te koop?quote:Op zondag 24 november 2013 21:05 schreef Puala het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets misschien? Dat heeft niet echt een patroontje wat je door het schilderen heen ziet. Dit is gewoon heel neutraal
Gamma. Ja daarom, dit is prima te doen als je het saustquote:Op zondag 24 november 2013 21:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Waar is dit te koop?Ziet er ook goed uit, dankje! Dit is ook niet heel storend, niet zoals die blokjes
Ja, zoiets komt dus vaak door losliggende loodslabben. Vaak ook merk je er niks van als het regent, maar juist dus wel als er sneeuw onderkruipt en daar dan vervolgens ontdooit. En laten we nou nèt de afgelopen winter behoorlijk wat sneeuw hebben gehad.quote:Op zondag 24 november 2013 21:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gezien de schade zou er het hele jaar sneeuw hebben gelegen... Het lood is niet goed bevestigd daar zag ik. Dus dan wil het al lekker met sneeuw en regen + wind.
Die zijn d'r al af.quote:Op maandag 25 november 2013 09:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gaat lekker hard zo te zien. Vergeet je niet die lelijke platen van de paneeldeuren te halen nu je nog een container hebt?
Had zakken waar cacaobonen inzaten, zijn ook geweven maar een stuk sterker en herbruikbaarquote:Op zondag 24 november 2013 22:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een tip voor een ieder die gaat slopen. Haal bij een tuinder of plantenboer van die zwarte kratten waar ze de planten in hebben staan. Die zijn oersterk en kunnen makkelijk een flinke hoeveelheid kapotte tegels dragen. Tig keer beter dan die smerig dure puinzakken waar je maar een klein beetje in kan doen. Helemaal handig als je een container hebt staan.
Dat stuk blijft open.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mooi hoor, maar die knelkoppelingen onder de vloer wegwerken zou ik niet doen. Blijft altijd een kans dat zo'n koppeling gaat lekken en wordt daarom alleen op toegankelijk blijvende plaatsen toegepast. Onder de vloer zou ik toch lekker solderen!
Of persen, dat mag ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Knelkoppelingen moet je alleen op plaatsen gebruiken waar je achteraf nog fatsoenlijk bij kunt komen.
Wegwerken in de vloer is echt geen goed idee.
Op dat soort plaatsen moet je toch echt solderen !
Ze hebben de blaasproef doorstaan.quote:
Altijd leuk, die oude waterleidingen. Die zijn 14 mm. Ik knel ze wel, gaat prima en dat lekt ook niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze hebben de blaasproef doorstaan.Nu nog echt persen.
Liegert, wat is dat onder je badkuip dan? Heb je een knelkoppeling gesoldeerdquote:Op donderdag 28 november 2013 22:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Alles wat onder de vloer komt, (niets in de betonvloer) is gesoldeerd jongens. En als het ooit gaat lekken, kan ik er via het plafond van de keuken nog bij.
Tijdens het verwijderen van de visgraadvloer kwam ik in de woonkamer twee doosjes tegen... Toen dacht ik dat ze van de WCD's op de wanden waren. Maar een snelle blik op de wcd's en de buizen die richting het plafond liepen deed anders vermoeden. Bleken de doosjes van de benedenbuurvrouw te zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:24 schreef Gieliovd het volgende:
Je bent me net voor, de haren in m'n nek gingen omhoog bij de knelkoppelingen bij het bad...
Verder goed bezig! Lekkere teringzooi is het bij jou ook met dat elektra. Bij mij is dat slopen alweer héél lang geleden dus nu netjes bouwen... Maar toch herinner ik het me wel. Pijpjes hier en daar, stukkie flex, buis met knik, metalen buis, gebroken PVC... Nergens aarde...
Aan de andere kant maak ik me nog wel eens te druk, want ja als het zit, dan zit het.
Ga zo door en deel vooral die hilariteiten zoals koffielepelmuren en kuubs puin in plafonds etc...
Bad komt haaks op de leidingen te staan! Er komt een wandje van gipsplaten. Met een mooi luik. Daarom steken de leidingen ook voorbij de afvoer. Het lijkt inderdaad alsof ik aan het smokkelen ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:31 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Liegert, wat is dat onder je badkuip dan? Heb je een knelkoppeling gesoldeerd![]()
Kreeg hem met geen mogelijkheid vast. Draaien aan die koppeling tot het piepte. Tikte hem er zo af met m'n vinger. Vloeken jonge... vloeken.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Altijd leuk, die oude waterleidingen. Die zijn 14 mm. Ik knel ze wel, gaat prima en dat lekt ook niet.
Ik had knelkoppelingen van VSH.....quote:Op donderdag 28 november 2013 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Kreeg hem met geen mogelijkheid vast. Draaien aan die koppeling tot het piepte. Tikte hem er zo af met m'n vinger. Vloeken jonge... vloeken.Dat is het verschil tussen een klusser en een vakman he.
Gamma. Jwtzquote:Op donderdag 28 november 2013 22:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik had knelkoppelingen van VSH.....
Ik dacht ook al ja, als ik nou een draaibank had... Heel die oude leiding vervangen was ook geen optie. Dan was ik nog een dag extra bezig.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:42 schreef densmee het volgende:
Ik heb wel eens een paar 12 mm moffen uitgedraaid naar half duims geloof ik, ook verschillende bouwmarkten geweest nergens hadden ze dat spul op voorraad
Je hebt busjes om van 14 naar 15 te gaan, solderen dus. En in dit topic van vorig jaar kan je even de verschillen tussen de merken knelfittingen lezen. Staat helaas een beetje door de rest van het topic, maar het is niet erg lang.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gamma. Jwtz
[..]
Ik dacht ook al ja, als ik nou een draaibank had... Heel die oude leiding vervangen was ook geen optie. Dan was ik nog een dag extra bezig.
Dat zeg ik........... Messing soldeer verloopring KIWA 15 x 14. Mooi héquote:Op donderdag 28 november 2013 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Kreeg hem met geen mogelijkheid vast. Draaien aan die koppeling tot het piepte. Tikte hem er zo af met m'n vinger. Vloeken jonge... vloeken.Dat is het verschil tussen een klusser en een vakman he.
Meten is weten.. Jongûquote:
Had ook wel een schuifmaat liggen hoor, op 2 meter afstand.quote:
Dat is met 12mm prima te knellen.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Je bent nu gewaarschuwd. En waar 14 zit is 11 nabij.
Nee, gelukkig niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Morgen moet ik nog twee keer 1,5 meter cv-leidingen trekken. Hebben ze daar ook van die grappen? Dat 22 mm ineens 21mm was vroeger?
Daar zijn wij, uiteraard, niet te beroerd voor.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ik voortaan weer problemen krijg ga ik eerst achter m'n laptop uithuilen hier. Dan komen jullie, mijn vrinden, wel met een passende oplossing.
Ook met Gamma-spul?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is met 12mm prima te knellen.
Door ervaring wijzer geworden. Dus welkom in de club van mensen met ervaring.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar zijn wij, uiteraard, niet te beroerd voor.
Stond voor de grap eens te kijken bij de Praxis naar de beschikbaarheid van koppelingen en aansluitingen voor CV en radiatoren. Het is een wonder als je een complete installatie kan maken met de troep die verkrijgbaar is bij een bouwmarkt.quote:
Lekker bakkie koffie en beter advies dan die studentjes bij de gamma.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Knal de volgende keer wel naar onze vrienden van Warmteservice.Voor mij geen bouwmarkt meer voor koppelingen. Gas, water of cv.
Dat besluit had ik al eerder genomen. Al meerdere keren een noname knelfitting aan gort gedraaid. Uiteraard bij een installatie die al gevuld was en waar de knelfitting een heel klein beetje lekt. Even een slagje aandraaien, pang. Waterballet.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Stond voor de grap eens te kijken bij de Praxis naar de beschikbaarheid van koppelingen en aansluitingen voor CV en radiatoren. Het is een wonder als je een complete installatie kan maken met de troep die verkrijgbaar is bij een bouwmarkt.
Knal de volgende keer wel naar onze vrienden van Warmteservice.Voor mij geen bouwmarkt meer voor koppelingen. Gas, water of cv.
Ik kom er ook nooit. Tevens is het nog idioot duur ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:11 schreef jpajs het volgende:
[..]
Lekker bakkie koffie en beter advies dan die studentjes bij de gamma.
Afschot is bijna 5 centimeter op 2 meter man!quote:Op donderdag 28 november 2013 23:16 schreef cvboer het volgende:
Nou we toch aan het afzeiken zijnDie afvoer van je bad, 2 x 45 was beter geweest.
Laat het installatietechnisch denken maar aan mij over ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Afschot is bijna 5 centimeter op 2 meter man!![]()
![]()
Met twee keer 45 kwam ik denk ik te hoog uit.
Heb wel overal Y-stukken gebruikt in plaats van T-stukken ja.
quote:Op donderdag 28 november 2013 23:16 schreef cvboer het volgende:
Nou we toch aan het afzeiken zijnDie afvoer van je bad, 2 x 45 was beter geweest.
Je hebt ook 90 graden bochten met een grotere diameter. Volgens mij zo'n taiwan merk maar die liggen dan ook wel weer bij die bouwmarkt shit.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Afschot is bijna 5 centimeter op 2 meter man!![]()
![]()
Met twee keer 45 kwam ik denk ik te hoog uit.
Heb wel overal Y-stukken gebruikt in plaats van T-stukken ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |