Wat is jouw rol in dezen?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:51 schreef RenRen- het volgende:
HALLO, verkapte tvp, ookal hoeft dat helemaal niet meer.
De styling, veel meer kan ik nietquote:
Als het aan ons ligt, nog wel eerder. Hopelijk schiet alles een beetje opquote:Op woensdag 25 september 2013 21:54 schreef PatriQue89 het volgende:
Half november duurt nog wel lang
Dankjewelquote:Op woensdag 25 september 2013 22:00 schreef Croissant.fr het volgende:
Ziet er leuk uit! Succes de komende weken met het afwachten! En vooral met verhuizen en klussen ;-)
Ik wacht ook al wééééééééken op een goed bericht van Renéquote:Op woensdag 25 september 2013 22:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Als het aan ons ligt, nog wel eerder. Hopelijk schiet alles een beetje op
[..]
Dankjewel
Wat niet meer te herstellen is gaat inderdaad weg, weet niet of je er nog iets aan zal hebben. Die visgraatvloer wil ik er zo voorzichtig mogelijk uit zien te krijgen.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:11 schreef usernaamvergeten het volgende:
Jammer van de kozijnen, maar die ensuite is wel echt prachtig, vooral aan de transparant gelakte kant! Ook mooie visgraatvloer. Mocht je nog een deel van je originele grenen/vuren vloerplanken weg doen stuur je maar een PM! (aangezien je aangeeft dat je een deel van de vloerdelen gaat vervangen...)
Succes met dit project, is zeker iets moois van te maken. Lekker licht ook
Grote kans dat de visgraatvloer volledig verlijmd is. Dan zal je het niet heel eruit krijgen. Ik dacht dat het vervangen van de planken ondervloer vooral voor geluidsredenen was, maar ze zijn dus beschadigd?quote:Op woensdag 25 september 2013 22:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat niet meer te herstellen is gaat inderdaad weg, weet niet of je er nog iets aan zal hebben. Die visgraatvloer wil ik er zo voorzichtig mogelijk uit zien te krijgen.
Nooo, zou hetquote:Op woensdag 25 september 2013 22:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Grote kans dat de visgraatvloer volledig verlijmd is. Dan zal je het niet heel eruit krijgen. Ik dacht dat het vervangen van de planken ondervloer vooral voor geluidsredenen was, maar ze zijn dus beschadigd?
quote:Op woensdag 25 september 2013 22:26 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Nooo, zou hetZonde man, iemand anders zou er waarschijnlijk heel blij mee zijn...
Ze kraken enorm (Voorbij het charmante oudehuis gekraak), en -blijkbaar- zitten er ook gaten in. Ik heb ze niet gezien, maar ik heb er ook echt niet naar gekeken.
Er zitten hier en daar ook flinke kieren tussen de plankjes. Dus de visgraat zal helaas een nieuw huisje moeten vinden. Hij ligt niet verlijmd volgens mij, anders zou hij niet zo kraken.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op deze foto zien ze er nog redelijk goed uit anders. Zonde dat die visgraatvloer eruit moet, zeker als deze niet heel eruit komt. Ik zou 'm lekker laten liggen, veel mooier dan een laminaatvloertje ofzo!
quote:
15 novemberquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
ze hebben de sleutel nog niet eens joh
Serieus? Das beheurlijk weinig tijd hequote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
15 november
En 31-12-2013 moet het bewoonbaar zijn.
Heb 18 vrije dagen, veel weekenden, avonden een hendige pa en twee bruikbare handen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus? Das beheurlijk weinig tijd he
ik hoop voor je dat het luktquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb 18 vrije dagen, veel weekenden, avonden een hendige pa en twee bruikbare handen.
Zijn het twee heel handige rechterhanden ?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb 18 vrije dagen, veel weekenden, avonden een hendige pa en twee bruikbare handen.
kennis en kunde zit er genoeg in. De netheid en zulks ontbreekt nog wel eens...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn het twee heel handige rechterhanden ?
nu je toch hier bent.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn het twee heel handige rechterhanden ?
lololoquote:
dat is een vraag als, ik wil een auto, wat adviseer je?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nu je toch hier bent.ik moet een nieuwe groepenkast en toebehoren hebben. Welk merk en welke site moet ik intypen op google.
Ja, zulks een lijstje heb ikquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
dat is een vraag als, ik wil een auto, wat adviseer je?![]()
Wat helpt bij de keuze is een overzicht van de kamers en wat je daar aan wil sluiten en het wattage dat de apparaten trekken.
Bijv.
Keuken:
Waterkoker, 1800w (geen idee, ik roep maar wat).
Vaatwasser, 1800w
Magnetron, 700w
Woonkamer:
Lampen, 100w
Tv, 300w
Etc. Etc.
Kijk per ruimte of je onder de 16amp blijft.
Combineer waar mogelijk ruimtes. En noteer de keuken, bijkeuken (indien van toepassing met droger en wasmachine) en badkamer apart.
Dan kan een elektricien op basis daarvan wel wat roepen denk ik.
Dan ga ik voor jou m'n best doen om het zo netjes mogelijk te verwijderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:52 schreef bleiblei het volgende:
Oei, daar heb je nog een hoop werk aan! Klussen.
Die vloer is wel prachtig trouwens, met de bies erin.
Maar ja, je kan niet alles intact houden.
Mocht je em der redelijk netjes uit krijgen heb ik misschien wel interesse.
Het is zó enorm jammer dat het niet op de hele verdieping ligt. Twee verschillende vloeren zien er niet uit, en visgraatgeld is er nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:52 schreef bleiblei het volgende:
Oei, daar heb je nog een hoop werk aan! Klussen.
Die vloer is wel prachtig trouwens, met de bies erin.
Maar ja, je kan niet alles intact houden.
Mocht je em der redelijk netjes uit krijgen heb ik misschien wel interesse.
Als ze de plankjes dik genoeg zijn komt het wel goed. Ze zitten met kleine spijkertjes vast dus dat moet wel lukken. Ik ben die dag hier druk bezig inderdaad. Geen tijd voor wilde dames en tetten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:10 schreef bleiblei het volgende:
Ah! Groot gelijk heeftie.
Dat is inderdaad waar, het is super mooi als het in de gehele ruimte doorloopt.
Dat stelde de 'schoonvader' ook al voor... een Oostenrijkse kelder.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:09 schreef Cat22 het volgende:
Dat hok achter die badkamer!
Kijk maar uit dat je geen post krijgt voor N Kampusch.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:09 schreef Cat22 het volgende:
Dat hok achter die badkamer!
Kijk maar uit dat je geen post krijgt voor N Kampusch.
daarom dacht ik ook bij anderhalve maand klussen en dan klaar genoeg zijn voor verhuizenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat je dan een lijst maakt van werkzaamheden en na 2 minuten op 56 punten zit.
Stuur eens op? Ga je o&n nog redden?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat je dan een lijst maakt van werkzaamheden en na 2 minuten op 56 punten zit.
Gerenommeerde merken als Holec of Hager kun je eigenlijk geen buil aanvallen, die moet je voor +/- ¤ 400,- wel kunnen vinden op internet. Moet je alleen nog een mannetje hebben om hem te monteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nu je toch hier bent.ik moet een nieuwe groepenkast en toebehoren hebben. Welk merk en welke site moet ik intypen op google.
Ik kom tot acht groepen, als ik zo'n lijstje maak. Ga denk ik voor ABB. Nu nog een site zoeken waar ze een beetje leuk in de aanbieding zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gerenommeerde merken als Holec of Hager kun je eigenlijk geen buil aanvallen, die moet je voor +/- ¤ 400,- wel kunnen vinden op internet. Moet je alleen nog een mannetje hebben om hem te monteren.
Van te voren moet je wel uitzoeken of je een 1 fase of een 3 fase aansluiting in huis hebt !
Ieder vast opgesteld toestel met een vermogen van meer dan 2000 watt moet op een eigen groep, vast opgestelde toestellen zijn bijvoorbeeld de wasmachine, wasdroger, vaatwasser, oven, quooker, elektrische kookplaat, warmhoudladen enz. enz.
En dan komen er nog groepen bij voor je normale wandcontactdozen en lampen e.d.
Je kunt uit één groep maximaal 3680 watt ( 230 V x 16 A ) vermogen aansluiten.
Er mogen maximaal vier groepen achter één aardlekschakelaar, en je moet je verlichtingsgroepen / algemene groepen verdelen over twee aardlekschakelaars.
Een hoofdschakelaar moet je ook nog opnemen in je meterkast; die zijn vanaf 2005 namelijk verplicht.
En waarschijnlijk zijn al je wandcontactdozen nog ongeaard, ik zou sowieso overal een aarde draad erbij trekken.
En nu rest natuurlijk nog de vraag; welk stukje antiek hangt hier in de meterkast ?
Heeft denk ik te maken met het verwarmen van de oude warmwaterboiler in huis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik kom tot acht groepen, als ik zo'n lijstje maak. Ga denk ik voor ABB. Nu nog een site zoeken waar ze een beetje leuk in de aanbieding zijn.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat was dat rechter kastje nou ook weer? pulsenteller of zo toch? En wat doet het.
ahja! er hing tot 3 jaar terug inderdaad een boiler in de 'badkamer'.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heeft denk ik te maken met het verwarmen van de oude warmwaterboiler in huis.
Met behulp van een puls signaal uit het net krijgt de boiler een signaal om op te warmen, vaak gebeurde dat met de goedkopere nachtstroom.
Hmmmmmmmmmmmmm. Tot zover ABB.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelf heb ik niet zo heel veel met ABB, het zijn in mijn ogen geen mooie, en praktische verdelers.
En ik vind dat push in systeem met dat pushboard niet geweldig.
Automaten die met klemcontacten gemonteerd en aangesloten kunnen worden![]()
![]()
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hmmmmmmmmmmmmm. Tot zover ABB.![]()
We starten google nog maar eens op.
Inderdaad, dat moet ik niet hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De automaten hebben veersteekcontacten en die maken dan contact met een bodemplaat in de meterkast. Die druk je als het ware vast, maar je kunt op geen enkele wijze controleren hoe vast zo'n automaat nu eigenlijk zit.
Hij hoeft maar heel iets scheef te zitten en je hebt al verminderd elektrisch contact
Dan koop ik toch 100x liever zo'n holec kastje met 8 groepen, twee aardlekschakelaars en een hoofdschakelaar.. http://www.sandervunderin(...)ast-1-fase-1641.html
De watermeter zit achter de WC-pot en de gasmeter achter het gasfornuis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:24 schreef Vinz0r het volgende:
Pas je wel op met het volstouwen van je meterkast?;)
Is wel handig als alle noodzakelijke afsluiters/schakelaars bereikbaar zijn in geval van brand/waterlekkage.
Verder heel veel succes met je lijst, weet nog dat mijne zo lang was :$
Ik nu ookquote:Op zondag 27 oktober 2013 15:07 schreef Gieliovd het volgende:
Er zijn volgens mij meerdere leden die ervaring hebben met deze site.
Ik heb meerdere goede ervaringen met die website; o.a. inbouwdozen, kabel, draad e.d. heb ik via die website besteldquote:Op zondag 27 oktober 2013 15:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet ik niet hebben.
heb jij persoonlijk ervaring met die site?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |