abonnement Unibet Coolblue
pi_131528946
Ik ben echt te pissig voor woorden. :r Bij mijn studie had ik het niet verwacht, maar toch is het zo. Tot twee keer toe hebben twee medestudenten waar ik tijdens een college bijzat en we een gezamenlijke opdracht moesten doen, het verneukt door óf niks te doen óf het te laat inleveren waardoor ik met een andere studiegenoot dik heb lopen stressen om het alsnog af te hebben. We hebben niet eens een bedankje gekregen voor het feit dat we het hebben geregeld. :')

Dit soort types :r meeliften op een ander en geen moer uitvoeren :r krijg ik natuurlijk vaker mee te maken.

Maar...

Hoe ga je met dit soort mensen om? Ik ben echt supersupersupersuper boos :')

En moet ik het eigenlijk aan een docent melden of ben ik dan zo'n stookwijf? :')
pi_131529240
Studenten die geen genoegen nemen met een 6 :r :r
pi_131529298
Heb je niet een SLBer oid waar je dat bij kan aankaarten?
"And I can't wait, to see the sunrise again"
pi_131529323
Ga naar je SLB'er/coach.
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:26:56 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131529373
Fatsoenlijke groepsgenoten kiezen. Beetje assertief. Maargoed, je weet nu al welke je niet moet hebben dus de volgende keer moet het goed gaan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131529574
Heb je het al met ze zelf besproken of alleen maar achter hun ruggen over ze lopen klagen?
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:32:48 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131529702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:30 schreef Derive het volgende:
Heb je het al met ze zelf besproken of alleen maar achter hun ruggen over ze lopen klagen?
Lekker belangrijk, gedane zaken nemen geen keer. Volgende keer niet meer mee samenwerken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:36:19 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_131529916
Wen er maar aan. Dat soort mensen blijf je de rest van je leven tegenkomen.
GNU Terry Pratchett
pi_131529995
Ik word er zomaar bij ingedeeld, dus ik heb pech (gehad). Ik kan wel janken van woede. :') Deze studenten zijn niet eens naar ons toegegaan, hebben alleen gebeld dat ze 't niet gingen redden en hebben zich ergens afgezonderd om ergens anders mee bezig te gaan.

Ik weet niet, heb zin om boos aan te spreken want ik ben pissig, morgen ook nog wel. Maar ik denk niet dat zoiets goed is, misschien moet ik nog eens met ze samenwerken ofzo. En dan heb ik meteen de stempel dat ik een of andere directe bitch ben. En misschien mogen mensen mij dan niet meer, of docenten als ik zulke mensen 'verraad'.

En ik wil ook geen moraalridder zijn.
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:38:40 #10
302853 themole
graaft totaal door.
pi_131530061
Gewoon bij docent melden als je echt denkt dat het de spuigaten uitloopt.
Niet altijd serieus
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:38:53 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131530078
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:36 schreef Lod het volgende:
Wen er maar aan. Dat soort mensen blijf je de rest van je leven tegenkomen.
En dit uiteraard. Als je wil dat iets goed gaat, moet je het zelf doen. Dit is alvast een indicatie daarvoor.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 21:38:56 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131530084
Gewoon hun naam er niet op zetten.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:04:44 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_131531930
Uit de groep trappen en zelf de opdracht verder afmaken.
pi_131534170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

En dit uiteraard. Als je wil dat iets goed gaat, moet je het zelf doen. Dit is alvast een indicatie daarvoor.
Het irritante is dat dit gedrag, uiteindelijk, ook op jezelf kan terugkaatsen: je kan veel te veel gaan doen. Soms is het beter (als dat kan tenminste) om het gewoon eens zaken mis te laten gaan en men te laten leren van hun fouten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2013 22:45:42 ]
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:46:36 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_131534550
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef themole het volgende:
Gewoon bij docent melden als je echt denkt dat het de spuigaten uitloopt.
Als voorheen ontzettend luie student weet ik dat dit de beste optie is.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_131535806
Eerste- of meerderejaars by the way?
"And I can't wait, to see the sunrise again"
pi_131536504
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:38 schreef themole het volgende:
Gewoon bij docent melden als je echt denkt dat het de spuigaten uitloopt.
juist, maar ik heb een voorbeeld waar naar voren kwam dat het " ons" probleem was.
Generaal?? Pardon??
pi_131536584
Wat zeiden die gasten toen je dit in hun gezicht zei?
5 Ferrari's op videoband!
pi_131536819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:26 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

juist, maar ik heb een voorbeeld waar naar voren kwam dat het " ons" probleem was.
Vertel?

Ik heb ook zo'n idee dat ik geen steek verder kom en het maar moet accepteren. Maar toch ga ik het morgen maar direct bespreken met m'n groepje, want ik vond het gewoonweg echt niet tof. En ik hoop dat meer mensen daarvoor uitkomen, want achterom de rug van deze twee werd er natuurlijk wel negatief gepraat.

We zijn overigens eerstejaars. De opdrachten zijn misschien 'nu al' moeilijk/ingewikkeld, maargoed, als ze het nu al niet af kunnen ronden en iemand anders het werk laten opknappen - met alle respect - wat doen ze dan op zo'n studie?

Het is niet 1 keer, het gebeurt 2 keer, om vervolgens geeneens excuses te maken, wel te laat te komen en een 'bedankt' kan er niet vanaf, maar gewoon afgezonderd, ongemotiveerd en saai ergens gaan zitten wel weer.
pi_131536965
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:34 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Vertel?

Ik heb ook zo'n idee dat ik geen steek verder kom en het maar moet accepteren. Maar toch ga ik het morgen maar direct bespreken met m'n groepje, want ik vond het gewoonweg echt niet tof. En ik hoop dat meer mensen daarvoor uitkomen, want achterom de rug van deze twee werd er natuurlijk wel negatief gepraat.

We zijn overigens eerstejaars. De opdrachten zijn misschien 'nu al' moeilijk/ingewikkeld, maargoed, als ze het nu al niet af kunnen ronden en iemand anders het werk laten opknappen - met alle respect - wat doen ze dan op zo'n studie?

Het is niet 1 keer, het gebeurt 2 keer, om vervolgens geeneens excuses te maken, wel te laat te komen en een 'bedankt' kan er niet vanaf, maar gewoon afgezonderd, ongemotiveerd en saai ergens gaan zitten wel weer.
Ze vond dat we dit als volwassenen konden oplossen. omg
Generaal?? Pardon??
pi_131537508
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:36 schreef Lod het volgende:
Wen er maar aan. Dat soort mensen blijf je de rest van je leven tegenkomen.
Dit. En bij hardnekkigheid en echt grote invloed op studiepunten/gemiddelde/eindcijfer (als netjes vragen dus niet neer helpt) gewoon ennesbeejen. Blijf ook aan je eigen resultaten en gemoedsrust denken.
Ja doei.
pi_131537676
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. En bij hardnekkigheid en echt grote invloed op studiepunten/gemiddelde/eindcijfer (als netjes vragen dus niet neer helpt) gewoon ennesbeejen. Blijf ook aan je eigen resultaten en gemoedsrust denken.
Ik heb inderdaad geen zin om docenten erbij te gaan halen meteen al. :') Maar vind 't echt niet tof en hoop iig dat het morgen overkomt.

Vreselijk, ik werk liever alleen als het zo moet. Of met mensen waarvan ik weet dat ik d'r iets aan heb.
pi_131537800
Bespreek het eerst met de overige groepsleden die samen met jou negatief praten over hen. Beslis gezamenlijk om het aan de luiwammesen voor te leggen. Zodat je weet dat zij er ook achter staan om het te zeggen en niet opeens niet thuis geven omdat ze niet durven. Vervolgens is het eigenlijk aan de vertegenwoordiger van de groep of de communicator om het voor te leggen.
Als het daarna op dezelfde wijze doorgaat opnieuw bespreken maar dan tijdens het coachgesprek. Ze zullen dan van hem/haar een waarschuwing krijgen en de volgende keer worden ze waarschijnlijk wel uit de groep gezet.
Dan heb je minder mensen, maar dan kan er wellicht het een en ander gecompenseerd worden aan de opdracht. Ik zou hier de coach op attent maken, zeker als je vreest dat het veel te veel werk wordt voor 3 man.
pi_131537821
Zorg dat je ook alle verzoeken, antwoorden en smoezwn etc. (communicatie dus) documenteert. Dat kan tegenwoordig met email erg makkelijk.
Ja doei.
pi_131538122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Ze vond dat we dit als volwassenen konden oplossen. omg
Ja, lekker makkelijk van haar, slap wijf dan :')
pi_131538301
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:03 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk van haar, slap wijf dan :')
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:03 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk van haar, slap wijf dan :')
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:03 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk van haar, slap wijf dan :')
ik kreeg van haar ook een slappe. :')
Generaal?? Pardon??
pi_131538554
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:19 schreef Alweerz het volgende:
Ik ben echt te pissig voor woorden. :r Bij mijn studie had ik het niet verwacht, maar toch is het zo. Tot twee keer toe hebben twee medestudenten waar ik tijdens een college bijzat en we een gezamenlijke opdracht moesten doen, het verneukt door óf niks te doen óf het te laat inleveren waardoor ik met een andere studiegenoot dik heb lopen stressen om het alsnog af te hebben. We hebben niet eens een bedankje gekregen voor het feit dat we het hebben geregeld. :')

Dit soort types :r meeliften op een ander en geen moer uitvoeren :r krijg ik natuurlijk vaker mee te maken.

Maar...

Hoe ga je met dit soort mensen om? Ik ben echt supersupersupersuper boos :')

En moet ik het eigenlijk aan een docent melden of ben ik dan zo'n stookwijf? :')
Oh, dit gedrag ken ik zó vanuit mijn eigen studententijd. Dat was eigenlijk zo'n beetje het enige tijdens mijn studie waar ik me echt enorm dood aan kon ergeren. Naar mate dit vaker gebeurde werd ik gewoon steeds meer een "bitch". Op het einde was het zo, dat ik het natuurlijk eerst nog wel netjes bij de persoon zelf aangaf (het ging dan om samenwerkingen met maar één ander iemand), maar toen dat niet snel genoeg verandering bracht, ik één en ander z.s.m. bij de docent(e) kenbaar maakte. Is uiteindelijk twee keer gebeurd en beide keren kon/mocht ik vervolgens zonder die persoon verder. De ene keer daarvan had die persoon uiteindelijk een veel lager cijfer dan ik en de andere keer stopte de persoon in kwestie vervolgens hélemaal met het volgen van het desbetreffende vak. Voor mij wel een bevestiging dat mijn "keuze" in beide gevallen wel de juiste was geweest ;) Dat zij mij vervolgens niet zo aardig meer vonden, nam ik maar op de koop toe ;)

Echter, dit moest ik echt leren en ik heb het helaas dus bijna mijn hele studietijd NIET zo aangepakt. Ik zei wel altijd waar het op stond (soms tot tranen toe bij degene waar ik boos op was, ook daarin werd ik in de loop van de tijd steeds meer "bitchy"), maar uiteindelijk deed ik (alleen of samen met degenen die ook wel actief waren) tóch wel weer het overgrote deel van het werk en stapte nooit naar de docent(e). Achteraf gezien had ik al veel eerder de "échte bitch" uit moeten hangen :Y

Dit is hoe ik er (nu) tegenaan kijk, uiteraard moet jij doen waar jij jezelf goed bij voelt. Besef je wel, dat zo'n opstelling lang niet bij iedereen in goede aarde valt en wellicht ook niet alle docenten reageren zoals deze in mijn geval deden. Ik weet in ieder geval hoe frustrerend het kan zijn... "free riders" zijn het, helaas zul je die nog heel vaak in je leven tegenkomen... sterkte/succes ermee!
Tails tell tales
pi_131538631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg dat je ook alle verzoeken, antwoorden en smoezwn etc. (communicatie dus) documenteert. Dat kan tegenwoordig met email erg makkelijk.
En dit inderdaad! Dat diende in mijn geval ook als "bewijs" op grond waarvan ik in mijn ééntje verder mocht ^O^
Tails tell tales
pi_131538674
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:19 schreef Alweerz het volgende:
Ik ben echt te pissig voor woorden. :r Bij mijn studie had ik het niet verwacht, maar toch is het zo. Tot twee keer toe hebben twee medestudenten waar ik tijdens een college bijzat en we een gezamenlijke opdracht moesten doen, het verneukt door óf niks te doen óf het te laat inleveren waardoor ik met een andere studiegenoot dik heb lopen stressen om het alsnog af te hebben. We hebben niet eens een bedankje gekregen voor het feit dat we het hebben geregeld. :')

Dit soort types :r meeliften op een ander en geen moer uitvoeren :r krijg ik natuurlijk vaker mee te maken.

Maar...

Hoe ga je met dit soort mensen om? Ik ben echt supersupersupersuper boos :')

En moet ik het eigenlijk aan een docent melden of ben ik dan zo'n stookwijf? :')
TS is een vent van 120 kilo.
pi_131538798
Belangrijkste is dat je aan kunt tonen dat
1. Je altijd netjes en professioneel hebt overlegd
2. Zelf problemen (ook weer netjes) hebt proberen op te lossen
3. Daar geen (fatsoenlijk) respons op is gekomen.
4. Je duidelijk en netjes zegt welke vervolgstappen je gaat ondernemen.

Alleen zeuren en meteen boos worden laat een docent namelijk ook niets positiefs van jou zien: dan wordt het al snel een "twee man kijf, twee man schuld" geval voor hem/haar. Dus (hoe lastig soms ook) de volwassene blijven en alles goed documenteren! Mail, notulen van overleg, etc. En vermijd whatsapp en dat soort ongein, juist vanwege je documenteren.
Ja doei.
pi_131538875
N.B. Ik had minder werk gehad als ik op die momenten gewoon prettig met iemand samen had kunnen werken, in zoverre was het uiteindelijk ook voor mijzelf alleen maar nadelig. ;) Maar ja, beter dat, dan met zulke mensen door blijven ploeteren. ;)
Tails tell tales
pi_131540561
Een aantal meisjes bij bètastudies haalt op deze manier een deel van de projectvakken. Maar aangezien 70% van de studenten mannen zijn zien die het meestal wel door de vingers, want het blijft toch een meisje hè. Dat is pas echt frustrerend om tussen te zitten
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 25 september 2013 @ 02:52:06 #34
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_131540605
Vraag eerst eens aan hun wat de reden was voor hun weinig meedoen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_131540608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 02:52 schreef EricOscuro het volgende:
Vraag eerst eens aan hun wat de reden was voor hun weinig meedoen.
Dat is ook een goede ja. Sommige studenten willen wel, maar snappen niet alles in 1 keer of zijn wat trager met bepaalde opdrachten of delen van de stof. Een belangrijk aspect van groepswerk is ook dat je van elkaar leert, elkaar helpt en verantwoordelijkheid leert nemen voor elkaar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 25 september 2013 @ 03:01:06 #36
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_131540631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 02:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is ook een goede ja. Sommige studenten willen wel, maar snappen niet alles in 1 keer of zijn wat trager met bepaalde opdrachten of delen van de stof. Een belangrijk aspect van groepswerk is ook dat je van elkaar leert, elkaar helpt en verantwoordelijkheid leert nemen voor elkaar.
Er zijn ook nog tientallen andere redenen... iemand kan om bepaalde of onbepaalde redenen in een depressie terecht zijn gekomen.
Of degenen die wel hard werkten, hebben zelf de touwtjes in handen genomen, waardoor de anderen zich een aanhangsel voelden (en dus niet gemotiveerd werden omdat ze zich niet gehoord voelden).

En soms (wat ik ook zelf heb meegemaakt) had ik in het begin veel tijd, maar schoot het maar niet op... en op het moment dat de neuzen dezelfde kant opstonden... kwamen mijn hertentamens er aan.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_131540897
In mijn tijd als je lieden had die je naaiden dan was de eerste weg die van de vuisten zodat ze wisten dat hun houding/instelling eenmalig was. Liever dat zij dan aangeven niet meer met jou te willen samenwerken dan dat jij dat doet.

In dit geval zou ik zeker niet deze hufters gaan vragen waarom ze zo doen want dat is juist wat je niet moet doen. Gewoon documenteren,hun gedrag d.m.v. "word of mouth" verspreiden onder medestudenten dat deze gasten matennaaiers zijn en later bij geen verbetering doorgeven.
pi_131540919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 02:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is ook een goede ja. Sommige studenten willen wel, maar snappen niet alles in 1 keer of zijn wat trager met bepaalde opdrachten of delen van de stof. Een belangrijk aspect van groepswerk is ook dat je van elkaar leert, elkaar helpt en verantwoordelijkheid leert nemen voor elkaar.
Het gaat er hier om dat deze studenten van tevoren hard roepen dit deel van de opdracht te willen doen, andere mensen geen kans willen geven om het te doen (zo is het echt gegaan, want ik heb nog helder uitgelegd waarom iemand anders het beter zou kunnen doen), en tot twee keer toe falen, om vervolgens te laat te komen, vervolgens geen moer te zeggen terwijl wij aan 't stressen moesten voor deze twee om het af te krijgen binnen een bepaalde tijd, komen ze binnen, geen bedankje, geen excuses of wat dan ook. Ik krijg nu mee dat ze achteraf (na de afgesproken tijd van inleveren; het punt waar het klaar moest zijn) nog bezig zijn geweest en achteraf het hele goede deel van zichzelf (want ze hadden de tijd van de wereld) hebben ingeleverd. Te laat dus, zonder enig overleg weer, ik ben benieuwd of onze namen erop staan. :') Want wij hebben het idee wel bedacht. Ik ga straks toch in gesprek, dus we zullen zien. Ik heb er heus wel begrip voor dat mensen het achteraf niet kunnen voltooien, maar kom op zeg, doe dan op z'n minst iets aan je houding als andere mensen dingen voor jou aan het inleveren zijn terwijl jij andere mensen in eerste instantie in feite niet eens de kans wil geven om de opdracht te doen.
pi_131541402
Heel bekend. Je doet er vaak weinig aan, omdat je het volgens de docent "als volwassenen" kunt oplossen. Je kan alleen slecht onderhandelen met iemand die er gewoon een sport van maakt om geen flikker uit te voeren, want dan eindig je inderdaad om half 12 's nachts met "Ja ik ga het niet halen doe jij het maar" :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_131564463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 07:56 schreef destrovel het volgende:
Heel bekend. Je doet er vaak weinig aan, omdat je het volgens de docent "als volwassenen" kunt oplossen. Je kan alleen slecht onderhandelen met iemand die er gewoon een sport van maakt om geen flikker uit te voeren, want dan eindig je inderdaad om half 12 's nachts met "Ja ik ga het niet halen doe jij het maar" :')
Zei m'n vriend ook al. Volgens mij komt het bij iedere studie wel voor, dus ik leer er maar mee leven. :)
pi_131564911
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:28 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Zei m'n vriend ook al. Volgens mij komt het bij iedere studie wel voor, dus ik leer er maar mee leven. :)
Gewoon aankaarten hoor, heb je geen peer reviews die meetellen voor je beoordeling? Als je niks doet heb je de kans dat ze over je heenlopen want ach, ze maakt het toch wel weer als wij het niet doen.
Ander evt mailtje naar begeleider of een logboek bijhouden van wie wat maakt.
Heb je het ook met ze zelf erover gehad dat je het geen fijne manier van werken vind?
pi_131570689
Bij mij in het eerste jaar, werd voor het eindproject de beste 20% van de studenten bij elkaar gestopt. Dat werd bepaald op basis van je tentamencijfers. Zo komen de meest capabele studenten bijelkaar en moeten meelifters ook aan de slag.
Noodles
pi_131570754
dubbel
Noodles
pi_131573216
Ik heb het zelf al eens gemerkt dat docenten dan aardig laks kunnen zijn...
Eens een keer gehad dat "we"(not my fault) een zodanig slecht verslag hadden opgesteld, dat het bedrijf waarvoor het project was geen medewerking meer wilde verlenen.

We zijn er niet eens echt op aangesproken, alleen dat we het verslag grondig moesten aanpassen...

En wat je eraan kunt doen, weinig.
Is misschien lullig, maar zet dan je alleen je eigen naam boven het verslag.

Ik heb het letterlijk eens met een overleg(met docent erbij) aangegeven dat ik vond dat 2 groepsleden een onvoldoende zouden moeten krijgen als ze niet snel wat gingen doen(waren andere groepsleden als met verslag wat ik boven noem). Toen gingen ze eindelijk pas iets doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door PAAC op 25-09-2013 23:21:45 ]
pi_131592118
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:24 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Bij mij in het eerste jaar, werd voor het eindproject de beste 20% van de studenten bij elkaar gestopt. Dat werd bepaald op basis van je tentamencijfers. Zo komen de meest capabele studenten bijelkaar en moeten meelifters ook aan de slag.
Dit is wel een slim systeem inderdaad
pi_131602605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:57 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dit is wel een slim systeem inderdaad
Het idee lijkt op zich goed, maar werkt niet altijd.

Toen ik op het HBO zat, zat bij mij iemand in de klas die van het VWO kwam en op alle toetsen een 8 kon halen. Maar ze kon amper iets in de praktijk toepassen en kon amper iets met projecten.

Zelf haalde ik magere 6/7tjes in het eerste jaar omdat ik vanaf het MLO naar een HBO wiskunde studie ging en veel achter liep. Maar daar in tegen kon ik wel alles wat ik leerde redelijk snel ook in de praktijk toepassen en zo veel beter aan projecten werken.
pi_131605999
Nou, ik vind het ook weer kut om de namen van deze personen er niet bij te zetten. Nouja, ik heb ze aangesproken en we hebben een evaluatie gedaan met de groep. Ik heb gewoon aangegeven dat ik (en de anderen) 't niet zo tof vonden allemaal, en 1 jongen was de hele ochtend afwezig daardoor. Beetje sip, kreeg ik weer medelijden. :D Niet dat ik iets hards heb gezegd, maar gewoon namens iedereen dat 't niet leuk was en lomp. En nu gaat het eigenlijk heel prima tussen ons en werken ze ook harder. :P :D
pi_131608487
Ik hoor vooral negatieve geluiden over groepswerkjes van medestudenten. Nu is Alweerz blijkbaar een HBO-leerling maar ook op de universiteit moet je steeds vaker met groepjes werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131608651
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoor vooral negatieve geluiden over groepswerkjes van medestudenten. Nu is Alweerz blijkbaar een HBO-leerling maar ook op de universiteit moet je steeds vaker met groepjes werken.
Ik heb zelf een universitaire studie gevolgd (geen HBO-opleiding) en het is al weer een tijdje terug, maar ik moest toen toch al best vaak in groepjes werken (inclusief "groepjes" van 2 dan). Overigens verliepen die samenwerkingen ook wel eens goed hoor en soms hield ik er zelfs leuke contacten aan over ;)
Tails tell tales
pi_131609334
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoor vooral negatieve geluiden over groepswerkjes van medestudenten. Nu is Alweerz blijkbaar een HBO-leerling maar ook op de universiteit moet je steeds vaker met groepjes werken.
Nee hoor, ik studeer aan universiteit waar ik heel veel in groepjes moet gaan werken. Ook in de toekomst. Ik begrijp nooit waar het idee vandaan komt dat dat veelal op hbo os, das in mijn ervaring sowieso niet zo. Tijdens mijn studie 'moet' samenwerken ook echt Wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')