abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 22:28:46 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131602238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan daar geen chocola van maken.
Oorlogstoerist
gezicht spreekt boekdelen vind ik

zodra hij thuis is schrijft hij een boek met de titel 'godverdomme wat was ik dom!' gok ik, hopelijk vanuit de cel
*sp3c zou het kopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 september 2013 @ 22:32:20 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131602415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Niks persoonlijks eigenlijk, maar het viel me gewoon op dat na die gifgasaanval er minder diep op de situatie in werd gegaan en dat het vooral bleef bij allerlei theorieën van users die er minder kijk op hebben. Nogmaals niks persoonlijks en ik zeg zeker ook niet dat je niet mag posten. Ik hoop alleen dat er wat minder persoonlijk drama en minder geneuzel komt. Maar nu de gifgas situatie tegen het einde loopt, zal dat ook wel gebeuren, hoop ik.
Goed. Ik kan je in ieder geval wél vertellen dat het mijn intentie is en was hier serieus mee te posten, mbt tot mijn mening (en die stel ik graag bij als iemand beter geïnformeerd is dan ik en mij kan overtuigen) en mbt het nieuws posten.
Ook vind ik het prettig beter geïnformeerd te raken over zaken waar ik niet of minder bekend mee ben. Niets mis mee lijkt me.

Verder kun je speculeren (op welk niveau van geïnformeerdheid dan ook) gewoon niet tegenhouden als er geen directe (getoonde) bewijzen zijn.

Persoonlijk geneuzel als "jij bent dom", jij bent een Assad-aanhanger", "jij bent een terrroristensteuner", "jij doet altijd zus of zo" kan inderdaad gemist worden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_131605670
quote:
The draft resolution to be submitted to the UN Security Council is in line with the agreement reached between Russia and the US in Geneva and does not suggest immediate action against Syria under Chapter 7 of the UN Charter, Russia’s FM Lavrov said.

“The resolution which will be submitted to the UN Security Council is in line with the Geneva framework on the destruction of chemical weapons in Syria,” Foreign Minister Sergey Lavrov told the press on the sidelines of the UN General Assembly's 68th session. “There will be no enforcement in line with Chapter 7.”

The draft resolution backs the agreement reached in Geneva regarding Syria's commitment to place its chemical weapons stockpile under international control. If there is any violation by any party – as the resolution also calls on the opposition to assist in the disarmament process – the Security Council will convene again and will be ready to take any enforcement measures in line with Chapter 7, Lavrov said.

“We have finalized the draft which will be submitted at the headquarters of the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons in the Hague any minute now," Lavrov said in a short statement on Thursday evening. "We have also agreed on a US-Russian draft resolution which will be submitted to the Security Council later tonight.”

The draft resolution emphasizes the need to rely on the professionalism of the OPCW experts and calls on the UN Secretary General to assist the experts in the implementation of the reached agreements. It further outlines the obligations the Syrian side should fulfill as a member of the Chemical Weapons Convention and the party who invited the international personnel to take control of and ultimately destroy the country's chemical weapons stockpiles, Lavrov said.

The UN Security Council is expected to hold a closed-door consultation on the Syria draft resolution on Thursday evening, representatives of the French UN mission told Reuters.
http://rt.com/news/lavrov-un-resolution-syria-409/
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  donderdag 26 september 2013 @ 23:55:01 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131606452
quote:
Mooi zo, geen "gewapend ingrijpen"-paragraaf.
pi_131607045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Niks persoonlijks eigenlijk, maar het viel me gewoon op dat na die gifgasaanval er minder diep op de situatie in werd gegaan en dat het vooral bleef bij allerlei theorieën van users die er minder kijk op hebben. Nogmaals niks persoonlijks en ik zeg zeker ook niet dat je niet mag posten. Ik hoop alleen dat er wat minder persoonlijk drama en minder geneuzel komt. Maar nu de gifgas situatie tegen het einde loopt, zal dat ook wel gebeuren, hoop ik.
Het feit dat er 'andere' users posten dan de 'incrowd' geeft die incrowd wel meer kijk op hoe men buiten hun belevingswereld over de Syrië situatie gedacht wordt. En dat lijkt mij ook uitermate interessant.

En wat mezelf betreft mag ik met je hopen dat dat hele gifgas gebeuren op zijn einde loopt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:19:26 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131607358
Dank je!

Nog even het eerdere bericht in het Nederlands/van een Nederlandse krant:

quote:
Rusland en VS akkoord over resolutie Syrië

Rusland en de VS zijn het eens over een ontwerpresolutie in de VN-Veiligheidsraad over de vernietiging van chemische wapens in Syrië. Dat heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov donderdag gezegd, meldt het persbureau Itar-Tass.

Als de Veiligheidsraad instemt met het voorstel, is het de eerste resolutie van de raad sinds in 2011 de oorlog uitbrak in Syrië. Het akkoord komt na weken van diplomatiek getrouwtrek. Het voorstel voor de VN-resolutie wordt donderdagavond (lokale tijd) al besproken in de Veiligheidsraad.

Volgens diplomaten staat in de resolutie dat de Veiligheidsraad moet instemmen met sancties tegen Syrië, mocht dat land niet goed meewerken met de vernietiging van zijn arsenaal chemische wapens.

Rusland wilde pertinent niet dat in een resolutie van de VN-Veiligheidsraad automatische sancties zouden worden opgenomen. Ook dreigementen met geweld waren taboe voor Rusland.

Bron: Volkskrant
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:40:24 #132
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131607872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het feit dat er 'andere' users posten dan de 'incrowd' geeft die incrowd wel meer kijk op hoe men buiten hun belevingswereld over de Syrië situatie gedacht wordt. En dat lijkt mij ook uitermate interessant.

En wat mezelf betreft mag ik met je hopen dat dat hele gifgas gebeuren op zijn einde loopt.
Ik zou niet weten waarom het dikgedrukte geldt. Die 'andere' users geven geen nieuwe inkijk in de zaken, het zijn vooral persoonlijke vetes en ongefundeerde stellingen en theorieën die worden neergeplemd. Wat is daar interessant aan? Wat is er interessant aan iemand die weinig van de situatie af weet en toch blijft posten? Ik heb het niveau hard naar beneden zien gaan sinds de gifgasaanval en dat vind ik jammer. Meer wil ik niet zeggen.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  vrijdag 27 september 2013 @ 00:55:31 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:40 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom het dikgedrukte geldt. Die 'andere' users geven geen nieuwe inkijk in de zaken, het zijn vooral persoonlijke vetes en ongefundeerde stellingen en theorieën die worden neergeplemd. Wat is daar interessant aan? Wat is er interessant aan iemand die weinig van de situatie af weet en toch blijft posten? Ik heb het niveau hard naar beneden zien gaan sinds de gifgasaanval en dat vind ik jammer. Meer wil ik niet zeggen.
Ik persoonlijk vind dat je erg generaliseert én ik vind dat je nogal tamelijk ongastvrij opstelt.
"Andere" users hebben net zo veel recht hier te posten als jij als ze geïnteresseerd zijn in de materie. Om wat voor reden of met wat voor aanleiding dan ook.

En als iets wat "andere" users "neerplempen" niet klopt, dan kom je maar gewoon met goede argumenten en bronnen daarvoor. Desnoods als hele "incrowd" tegelijk.

En "persoonlijke vetes"? Degenen hier waar ik het hartgrondig mee ONeens ben geweest zijn de door jou genoemde andere "andere" users, en die kende ik niet voor ik in dit topic belandde. Niet dat dat uit zou moeten maken overigens.
pi_131608292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:40 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Omdat de incrowd de eigen belevingswereld m.b.t. Syrië als enige ware wereldbeeld beschouwd terwijl de niet Syrië kenner (en overgrote meerderheid van de wereldbevolking) een ánder beeld van Syrië heeft. En daar kan je als Syrië kenner aanstoot aan nemen maar ook lering uit trekken over hoe 'men' (dus die overgrote meerderheid van niet-Syrië kenners) de situatie in Syrië beschouwt.

Daarbij is het natuurlijk zo dat er meer 'kreten' geslaagd worden bij 'hot news', en dan kan je toch mooi daaruit afleiden wat bij die 'onwetende' massa het meest leeft?
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:07:58 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat de incrowd de eigen belevingswereld m.b.t. Syrië als enige ware wereldbeeld beschouwd terwijl de niet Syrië kenner (en overgrote meerderheid van de wereldbevolking) een ánder beeld van Syrië heeft. En daar kan je als Syrië kenner aanstoot aan nemen maar ook lering uit trekken over hoe 'men' (dus die overgrote meerderheid van niet-Syrië kenners) de situatie in Syrië beschouwt.

Daarbij is het natuurlijk zo dat er meer 'kreten' geslaagd worden bij 'hot news', en dan kan je toch mooi daaruit afleiden wat bij die 'onwetende' massa het meest leeft?
Geslaakt ;)

Verder is dat "hot news" al lang zo hot niet meer als een maand geleden en hang ik hier nog steeds elke dag rond. Weliswaar meer als "nieuwsposter" dan als discussiepartner (hoeveel discussies zijn er sowieso nog werkelijk?), maar mijn interesse in het onderwerp is nog zeer levend. Misschien kunnen mensen als Mr_Chang er ook blij mee zijn dat er méér mensen dan eerder geïnteresseerd zijn in het conflict in Syrië? En dus meer van de situatie willen weten en zich er (tot op zekere hoogte wellicht) in verdiepen? Lijkt me juist winst..
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:09:57 #136
358102 Senor__Chang
pi_131608434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind dat je erg generaliseert én ik vind dat je nogal tamelijk ongastvrij opstelt.
"Andere" users hebben net zo veel recht hier te posten als jij als ze geïnteresseerd zijn in de materie. Om wat voor reden of met wat voor aanleiding dan ook.

En als iets wat "andere" users "neerplempen" niet klopt, dan kom je maar gewoon met goede argumenten en bronnen daarvoor. Desnoods als hele "incrowd" tegelijk.

En "persoonlijke vetes"? Degenen hier waar ik het hartgrondig mee ONeens ben geweest zijn de door jou genoemde andere "andere" users, en die kende ik niet voor ik in dit topic belandde. Niet dat dat uit zou moeten maken overigens.
Ik heb ook nooit gezegd dat je niet mag posten dus dat eerste slaat al nergens op. Op een gegeven moment is er gewoon teveel onzin. Dit topic liep redelijk traag tot 21 augustus. Daarna 3-4-5 topics per dag, door mensen die net kwamen kijken. Waarom niet eerst inlezen in het onderwerp voordat er in het wilde weg wordt gepost? Het maakt niet uit of je de andere users wel of niet kent. Het gaat erom dat het al lang niet meer om Syrie ging, maar vooral om de (nieuwe) users. Jammer dus.
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:12:36 #137
358102 Senor__Chang
pi_131608467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het boeit me echt totaal niet wat 'men' vindt over de situatie in Syrië. Waarom is het zo belangrijk volgens jou? Wat voor nut heeft het dat iemand die niks van de situatie af weet, hier zijn/haar mening gaat neer typen?
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:14:06 #138
358102 Senor__Chang
pi_131608483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geslaakt ;)

Verder is dat "hot news" al lang zo hot niet meer als een maand geleden en hang ik hier nog steeds elke dag rond. Weliswaar meer als "nieuwsposter" dan als discussiepartner (hoeveel discussies zijn er sowieso nog werkelijk?), maar mijn interesse in het onderwerp is nog zeer levend. Misschien kunnen mensen als Mr_Chang er ook blij mee zijn dat er méér mensen dan eerder geïnteresseerd zijn in het conflict in Syrië? En dus meer van de situatie willen weten en zich er (tot op zekere hoogte wellicht) in verdiepen? Lijkt me juist winst..
Wat ik vooral jammer vind is dat ik nu eerst door heel veel crap moet scrollen voordat ik wat interessants lees. En dat is een flinke achteruitgang tov voor 21 augustus.
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:15:13 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:09 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat je niet mag posten dus dat eerste slaat al nergens op. Op een gegeven moment is er gewoon teveel onzin. Dit topic liep redelijk traag tot 21 augustus. Daarna 3-4-5 topics per dag, door mensen die net kwamen kijken. Waarom niet eerst inlezen in het onderwerp voordat er in het wilde weg wordt gepost? Het maakt niet uit of je de andere users wel of niet kent. Het gaat erom dat het al lang niet meer om Syrie ging, maar vooral om de (nieuwe) users. Jammer dus.
Onzin.

En dat er (véééél) meer aandacht is als er iets gebeurt wat tot een zeer drastische wijziging in de machtsverhoudingen in het conflict kan leiden, of volgens sommigen zelfs tot WO III lijkt me evident.

En dat het jou niet bevalt, dat kan (en is deels best voorstelbaar) en is prima. Maar het is NIET jouw persoonlijke topic, of dat van de "incrowd".
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:19:52 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:14 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat ik vooral jammer vind is dat ik nu eerst door heel veel crap moet scrollen voordat ik wat interessants lees. En dat is een flinke achteruitgang tov voor 21 augustus.
Dat hoort er nu eenmaal bij als er zich een mogelijkheid tot een drastisch verschil in machtsverhoudingen in een conflict voordoet. En al helemaal als dat gebeurt door een gebeurtenis (gepleegd door wie dan ook) waar de meeste mensen van walgen. En er daarna een propagandaoorlog aangewakkerd wordt door een niet-partij in het conflict (VS) die mensen zijn gaan wantrouwen na flagrante leugens in eerdere conflicten.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:20:46 #141
358102 Senor__Chang
pi_131608550
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin.

En dat er (véééél) meer aandacht is als er iets gebeurt wat tot een zeer drastische wijziging in de machtsverhoudingen in het conflict kan leiden, of volgens sommigen zelfs tot WO III lijkt me evident.

En dat het jou niet bevalt, dat kan (en is deels best voorstelbaar) en is prima. Maar het is NIET jouw persoonlijke topic, of dat van de "incrowd".
Ja, de gasten die het over WIII hebben zijn just de types die er niks van begrijpen.

En nogmaals, voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer, ik stel nergens dat het mijn topic is of dat bepaald users niet mogen posten, dus zou je graag willen stoppen met dat calimero gedrag?
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:21:44 #142
358102 Senor__Chang
pi_131608560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat hoort er nu eenmaal bij als er zich een mogelijkheid tot een drastisch verschil in machtsverhoudingen in een conflict voordoet. En al helemaal als dat gebeurt door een gebeurtenis (gepleegd door wie dan ook) waar de meeste mensen van walgen. En er daarna een propagandaoorlog aangewakkerd wordt door een niet-partij in het conflict (VS) die mensen zijn gaan wantrouwen na flagrante leugens in eerdere conflicten.
Doet niks af aan het feit dat de kwaliteit enorm omlaag is gegaan. En waarom zou dat erbij moeten horen?
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:23:03 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608571
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:21 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Doet niks af aan het feit dat de kwaliteit enorm omlaag is gegaan. En waarom zou dat erbij moeten horen?
Mag je vinden.

Omdat het méér dan logisch is dat dan veel meer mensen het conflict interessant vinden.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:24:11 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608586
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja, de gasten die het over WIII hebben zijn just de types die er niks van begrijpen.

En nogmaals, voor de ik-weet-niet-hoeveelste keer, ik stel nergens dat het mijn topic is of dat bepaald users niet mogen posten, dus zou je graag willen stoppen met dat calimero gedrag?
Niet letterlijk nee.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:24:21 #145
358102 Senor__Chang
pi_131608589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mag je vinden.

Omdat het méér dan logisch is dat dan veel meer mensen het conflict interessant vinden.
Dat is inderdaad logisch. En helaas zijn het degenen die er het minst vanaf weten, die het meeste posten. Nogmaals, ik vind dat jammer.
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:25:03 #146
358102 Senor__Chang
pi_131608597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet letterlijk nee.
Nou, mooi. Dit bedoel ik dus. ;)
Guilty as changed.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:28:43 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131608628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dat is inderdaad logisch. En helaas zijn het degenen die er het minst vanaf weten, die het meeste posten. Nogmaals, ik vind dat jammer.
Fijn dat je de logica ervan inziet.

Dan moet je meer posten ofzo, of de "onwetenden" (iig degenen die het langer dan 3 dagen hebben volgehouden) maar eens wijzer maken ipv te klagen en ze af te zeiken. Die zijn hier namelijk uit interesse in het conflict. Die wil je dus niet afschrikken, maar juist wijzer maken. Lijkt mij dan, als "incrowd" die het zo na aan het hart gaat..
pi_131608643
Ja kan dit even stoppen hier? Voor klachten over wie wat post moet je in de FB zijn.
  vrijdag 27 september 2013 @ 01:30:16 #149
358102 Senor__Chang
pi_131608644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Fijn dat je de logica ervan inziet.

Dan moet je meer posten ofzo, of de "onwetenden" (iig degenen die het langer dan 3 dagen hebben volgehouden) maar eens wijzer maken ipv te klagen en ze af te zeiken. Die zijn hier namelijk uit interesse in het conflict. Die wil je dus niet afschrikken, maar juist wijzer maken. Lijkt mij dan, als "incrowd" die het zo na aan het hart gaat..
Ik heb geen interesse in het wijzer maken van anderen en ik heb tevens ook niet gezegd dat ik dat kan.
Guilty as changed.
pi_131608718
Maar goed, het belangrijkste laatste nieuws... 'het russisch bewijs' ...ahum....

Ik vind het frappant dat daar nauwelijks op reageert wordt vanuit de pro-Assad posters terwijl de 'hel' ongeveer losbreekt op het moment dat het 'bewijs' anti Assad was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')