abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132121448
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:00 schreef casper019 het volgende:

[..]

maar daar staat dat het moet koken? Moet het dan elkel warm zijn? Want was is dan de bedoeling dat er gebeurd in die 5min? moet het langzaam droog wordeN? of ?
Versuikeren inderdaad. Je kookt de citroen in suikerwater. Het is dus essentieel dat het heeeel zachtjes kookt, anders krijg je karamel.
pi_132126949
thx voor de tips ga ik doen, maar moet het water dan helemaal oplossen of mag er wat over blijven?
pi_132127588
net weer probeert, maar nu hou ik een erg waterig (door t citroensap) mengsel over, ook als ik de rest van de suiker erover gstrooid heb, dus miss doe ik nog wat fout? moet ik het droogdeppen? of wat minder citroensap gebruiken? langer koken dan?
pi_132128678
er blijft suiker water over. Het is de bedoeling dat de citroenschilletjes heel erg zoet (gesuikerd) zijn. Je proeft gewoon en laat ze drogen op keukenpapier ofzo. Geloof ik.
  † In Memoriam † zondag 13 oktober 2013 @ 17:23:37 #280
91830 MaximusTG
pi_132128810
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:44 schreef casper019 het volgende:
net weer probeert, maar nu hou ik een erg waterig (door t citroensap) mengsel over, ook als ik de rest van de suiker erover gstrooid heb, dus miss doe ik nog wat fout? moet ik het droogdeppen? of wat minder citroensap gebruiken? langer koken dan?
Huh? Je gooit volgens jou link de extra suiker pas op de citroenschilletjes als je ze uit het citroenwater gehaald hebt he?
pi_132129850
nee ik heb de citroen sap + 2 EL suiker in de pan en dan evenkoken en dande schilletjes
dat 5 min zachtjes koken

toen t op n bord gedaan met een pannenlikker.. en toen de overige suiker (4el) erover gestrooid)

(zo staat t in t recept)
pi_132131793
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 18:03 schreef casper019 het volgende:
nee ik heb de citroen sap + 2 EL suiker in de pan en dan evenkoken en dande schilletjes
dat 5 min zachtjes koken

toen t op n bord gedaan met een pannenlikker.. en toen de overige suiker (4el) erover gestrooid)

(zo staat t in t recept)
Zo staat het niet in het recept

quote:
Neem de schilletjes met een schuimspaan uit de pan, leg ze op een bord en bestrooi ze met de rest van de kristalsuiker
Dus geen pannenlikker, een schuimspaan, daar zitten gaatjes in, dan druipt het vocht weg.

Dus je doet alleen de schilletjes op een bord, niet alles wat er is de pan zit. Over de uitgelekte schilletjes die op het bord liggen doe je dan de extra suiker
pi_132152840
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:06 schreef casper019 het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)troen-honingcupcakes

nu wou ik gister die cupcakes maken, maar toen ik het citroen voor erbij op wou maken

. Schil de gele schil van 1 citroen met de dunschiller en snijd de repen tot smalle, lange reepjes van 1-2 mm breed. Pers de citroen uit en verhit het sap met 2 el kristalsuiker in een steelpan. Voeg, als de suiker is opgelost, de reepjes schil toe en laat 5 min. zacht koken. Neem de schilletjes met een schuimspaan uit de pan, leg ze op een bord en bestrooi ze met de rest van de kristalsuiker. Laat ze op een droge plaats in ca. 3 uur drogen.

Toen na 2-3 min zachtkoken werd het ''troepie'' om t zo maar te noemen bruin (versuikerde/karameliseerde het) en werd het daarna zwart...
wat doe ik fout?
NU heb ik vanmorgen mn cupcakes gebakken, echter na het bakken halen ze maar net de rand van t vormpje.... hoort dat?? (want op t plaatje van de ah zie je een mooie bolling bovenop)
pi_132152929
Fucking hell zeg. :')
pi_132153027
Ik ga een poging wagen :P 12 gewone muffin vormpjes gebruikt?
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:09:01 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132153069
Kan er geen 'Help casper019 met al zijn bakproblemen'-topic komen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_132153123
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:07 schreef Holyme het volgende:
Ik ga een poging wagen :P 12 gewone muffin vormpjes gebruikt?
jup ff fotos:

@lien, alles moet je leren toch? en ik ben beginneling
  † In Memoriam † maandag 14 oktober 2013 @ 13:15:06 #288
91830 MaximusTG
pi_132153202
Dr staat toch mini-muffinvorm in het recept; uitsparingen van 4-5 cm. Jij hebt veel grotere vormpjes. 1+1 =2
pi_132153204
Ik denk dat het recept heel rustig doorlezen al een verschil kan maken: mini-muffinvorm met 12 uitsparingen.
Als je datzelfde recept in 12 gewone vormen doet, of in losse bakjes waarin ze uitlopen, komt het natuurlijk nooit zo hoog.
pi_132153227
Je moet alles leren, maar het zou soms ook wel fijn zijn als je zelf een klein beetje logisch na zou denken.
pi_132153303
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:15 schreef MaximusTG het volgende:
Dr staat toch mini-muffinvorm in het recept; uitsparingen van 4-5 cm. Jij hebt veel grotere vormpjes. 1+1 =2
dAT HEB ik gelezen en deze zijn 5cm
pi_132153309
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:11 schreef casper019 het volgende:

[..]

jup ff fotos:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@lien, alles moet je leren toch? en ik ben beginneling
Mja maar gewoon de basis (dus het recept GOED volgen) is niet te leren, en daar kan niemand je achteraf mee helpen...

Het ligt toch echt aan jezelf :7

Als je wat gevorderd bent kun je afwijken van een recept door ervaring maar nu ben je gewoon lichtelijk irritant dom bezig imho B-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_132153338
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:18 schreef casper019 het volgende:

[..]

dAT HEB ik gelezen en deze zijn 5cm
heb je de bodem of de bovenkant gemeten?
pi_132153341
ok sorry dan, probeer het straks nog eens, maar op de hoogte na dan vinden jullie ze er echt ''smakelijk'' uitzien?
ik vind ze ook qua uiterlijk niet super

(bovenkant gemeten)
pi_132153408
Ik vind ze er verder gewoon als cupcakes uitzien ja
pi_132153433
perfect plat voor cupcakes, niets mis mee.
veel mensen willen juist zulke mooie platte cupcakes.

bij het plaatje van AH staan de vormen nog rechtop. bij jou zijn ze wat naar buiten uitgezakt, heb je wel een mufinblik gebruikt?.
pi_132153526
Heb je wel echt een vorm gebruikt of alleen de papiertjes?

Nog even een broodbakvraagje. Waar in de oven zet je het brood? Ik heb boven- en onderwarmte en had hem in het midden gezet, maar de bovenkant werd iets te snel bruin. Daarna nog even onder in de oven gehad zodat de onderkant nog wat harder kon worden en dat ging goed. Maar moet hij eigenlijk altijd onderin de oven?
pi_132153593
Nou ja t lijken me ook gewoon te grote vormpjes :+
En misschien staat t raar in t recept maar goed, de term mini-muffin moet wel iets zeggen denk ik :P
pi_132153629
misschien een idee om bij AH de filmpjes te bekijken. daar wordt echt alles stap voor stap doorgenomen.
http://www.ah.nl/allerhande/#/video/cupcakes-maken/
pi_132153679
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef Dot. het volgende:
Heb je wel echt een vorm gebruikt of alleen de papiertjes?

Nog even een broodbakvraagje. Waar in de oven zet je het brood? Ik heb boven- en onderwarmte en had hem in het midden gezet, maar de bovenkant wel iets te snel bruin. Daarna nog even onder in de oven gehad zodat de onderkant nog wat harder kon worden en dat ging goed. Maar moet hij eigenlijk altijd onderin de oven?
CUL / Brood bakken in de oven #14: Als zoete broodjes...

Hier zitten de echte broodbakkers. Ik heb niet zoveel verstand van verschillende ovens. :@ Ik kijk gewoon altijd wat werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')