abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131703291
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Het probleem is dat sommige skeptici hier gewoon bepaalde dingen negeren.
In mijn beleving ben jij degene die hier vanalles negeert.

quote:

Het BDE fenomeen is een psychisch fenomeen. Wat gaat een wetenschapper of onderzoeker in eerste instantie doen?
Zeg jij het maar. Wat zou een wetenschapper moeten gaan doen met dit fenomeen?

quote:

Wat zie je dan als je de BDE ervaring naast deze andere ervaringen legt? Je ziet dat het BDE fenomeen opvalt binnen de grotere verzameling van psychische fenomenen, omdat het BDE fenomeen vaak een duidelijke terugkerende structuur heeft met vaak zeer gedetailleerde onderdelen.
Voor de 20e keer: waar zou dat op duiden? Zou je dat nu voor eens en voor altijd willen beantwoorden?

quote:

Dat is voor een elke onderzoeker een rode vlag waarbij je zou moeten denken "He dat is apart, wat is hier aan de hand?" Maar volgens sommige skeptici is dit totaal niet interessant, wat natuurlijk complete onzin is.
Het wordt pas interessant als je niet alleen zegt 'goh, wat gek' maar ook ideeen hebt over wat je wilt gaan onderzoeken en vooral hoe je dat wilt gaan onderzoeken.

Zeg het maar. Wat zou de wetenschap volgens jou moeten gaan doen met dit fenomeen?

quote:

Er is niets mis met skeptisch zijn, maar als je logische stappen in het onderzoeksproces overboord gooit, dan ben je niet onderzoekend bezig, dan ben je gewoon bezig met het in stand houden van je vooringenomen standpunt en dat is wat sommigen hier doen.
Jij verwijt skeptici dat ze het onderzoeksproces overboord gooien terwijl het mij niet geheel duidelijk is wat het nu precies is dat hier onderzocht zou moeten worden en vooral hoe.

Jij roept "goh, wat gek"... en verwacht dan dat wetenschappers de vragen "waarom is dat gek?" en "hoe gaan we dit onderzoeken?" voor jou gaan beantwoorden. Sja... zo werkt de wetenschap niet.

De wetenschap is geen loket waar je al je vage getuigeverklaringen en UFO-foto's neer kunt gooien in de hoop dat ze jouw overtuigingen voor jou gaan bevestigen. (En dan vervolgens gaan roepen dat de wetenschap niet objectief is als ze zo'n verzoek negeren. :') )
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131703760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:53 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:{w TRU is geen theekransje voor hersenscheten. Al denken sommigen dat wel.
Het gaat om waarheidsvinding. Daar hoort de toets der kritiek ook bij.
In mijn optiek zijn er daar een paar mogelijkheden:

1) of er is geen toets der kritiek. In dat geval zou ik het scharen onder 'religie'.
2) of er is wel een toets der kritiek, en de hypothese doorstaat die toets niet. Dan kan het de prullebak in, hoewel sommigen dan zullen blijven roepen dat het geen goede toets was. Daarmee valt het wederom onder 1) religie.
3) of er is een toets der kritiek en de hypothese doorstaat die kritiek ook. Maar dan noemen we het gewoon wetenschap.
4) of er is helemaal geen hypothese voor onverklaard verschijnsel X. Ook dat is, in essentie, het werkgebied van de wetenschap.

In geen van deze mogelijkheden zie ik een echt duidelijk bestaansrecht van TRU. Het lijkt een soort bak voor zaken die religieus van aard zijn maar waarvan men volstrekt niet wil dat het zo wordt genoemd.
pi_131704320
quote:
12s.gif Op zondag 29 september 2013 15:56 schreef Gray het volgende:
Kritiek is alleen maar goed, als het slijpen van de ruwe diamant die De Waarheid heet. Zolang mensen maar niet met poep gaan lopen gooien naar elkaar. oO<
En vanzelfsprekend... zolang het een diamant is die wordt geslepen, en niet zomaar een stuk kwarts waarvan men graag wil horen dat het diamant is.
pi_131713487
Maar kwartsen kan je gebruiken als diamand
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_131715848
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:46 schreef Fusions het volgende:
Maar kwartsen kan je gebruiken als diamand
Ehh... niet echt hoor. kwarts heeft een hardheid van 7, diamant heeft een hardheid van 10.

Daarnaast zijn het ook heel andere stoffen.. kwarts bestaat uit siliciumdioxide, diamant is een zeer rigide koolstofkristal. (Technisch gezien is een diamant 1 heel groot molecuul.)
pi_133299946
Quantum physics proves that there IS an afterlife, claims scientist

-Robert Lanza claims the theory of biocentrism says death is an illusion
-He said life creates the universe, and not the other way round
-This means space and time don't exist in the linear fashion we think it does
-He uses the famous double-split experiment to illustrate his point
-And if space and time aren't linear, then death can't exist in 'any real sense' either

http://www.dailymail.co.u(...)laims-scientist.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133302390
http://en.wikipedia.org/wiki/Biocentric_universe#Reception

quote:
However, some physicists have commented that biocentrism currently does not make testable predictions. Arizona State University physicist Lawrence Krauss stated, “It may represent interesting philosophy, but it doesn't look, at first glance, as if it will change anything about science." Daniel Dennett said that he does not believe that the idea met the criteria of a theory in philosophy. In USA Today Online, theoretical physicist and science writer David Lindley asserted that Lanza’s concept was a "vague, inarticulate metaphor" and stated that "I certainly don't see how thinking his way would lead you into any new sort of scientific or philosophical insight. That's all very nice, I would say to Lanza, but now what? I [also] take issue with his views about physics."
pi_134601456
http://www.volkskrant.nl/(...)kwalijke-onzin.dhtml

quote:
'Verblijf in hiernamaals van neurochirurg is kwalijke onzin'

Een Amerikaanse neurochirurg beweert dat hij een week in het hiernamaals heeft vertoefd. Zijn medische achtergrond maakt zijn onzin alleen maar kwalijker, zegt Gard Simons.

<...>

De denkfout die hier wordt gemaakt is tweeledig: ten eerste begrijpen we BDE wel (alleen zij niet) en ten tweede impliceert het simpele feit dat we inderdaad nog niet alles begrijpen niet automatisch dat er sprake is van bovennatuurlijke hocus pocus. Ik ken mensen die niet begrijpen hoe een verbrandingsmotor werkt, maar dat betekent niet dat hun auto op toverkracht rijdt. Het betekent alleen dat ze niet begrijpen hoe een verbrandingsmotor werkt.

Vroeger begrepen we nog veel minder van de natuurkunde, het menselijk lichaam en de kosmos. Dat leidde tot krankzinnige percepties, resulterend in de aanname dat de aarde plat is of de rotsvaste overtuiging dat de zon om de aarde draait. Een overtuiging die vooral door de katholieke kerk werd aangehangen, ook al hadden wetenschappers haar allang gediskwalificeerd.

Religieuze of andere spirituele overtuigingen hebben nog nooit iets wezenlijks bijgedragen aan een beter begrip van mens en wereld. Dat is voorbehouden aan de wetenschap.
^O^
pi_134602457
"Religieuze of andere spirituele overtuigingen hebben nog nooit iets wezenlijks bijgedragen aan een beter begrip van mens en wereld. Dat is voorbehouden aan de wetenschap."
Close minded bullshit.
Einstein ging naar hogere bewustheden voor antwoorden. En neem nog bijv. Tomcambell die met uit of body trips zijn 'Big theory of everything' heeft gemaakt.

Eigenlijk zou elke wetenschapper die nogsteeds zo over de wereld denkt een grote hap DMT rook moeten inhaleren om het universum vanuit hyperspace te bestuderen.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134602574
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef Fusions het volgende:
Close minded bullshit.
Einstein ging naar hogere bewustheden voor antwoorden.
Dat is pas bullshit. Het ontgaat mij waarom Einstein in dit verband altijd wordt aangehaald, want meer dan wie dan ook was Einstein een strikte empirist, een wetenschapper pur sang. (Nog afgezien van het feit dat dit op zijn best een autoriteitsargument is, dus zelfs als het waar was is het onzin.)

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef Fusions het volgende:

Eigenlijk zou elke wetenschapper die nogsteeds zo over de wereld denkt een grote hap DMT rook moeten inhaleren om het universum vanuit hyperspace te bestuderen.
Right... dat sommige mensen uit de intense ervaringen die zaken zoals DMT en LSD oproepen allerlei bizarre conclusies trekken neem ik zo van je aan. Voor mij is het eens en temeer een bewijs dat de hersenen een biochemische computer zijn, die je vrij duidelijk overhoop kunt gooien met dat soort spullen.
pi_134602613
Bovendien is die Neurochirurg een van de velen die in dat soort staten van pure onvoorwaardelijke liefde is geweest met de meest mooi landschappen en wezens.

Laatst praatte ik met een mevrouw die een OBE op haar 5de had en haar buurjongetje door 2 engelen (spirit guides) weggevoerd zag worden naar de meest mooie prachtige plek met kleuren die hier niet bestaan etc. zij ging mee en was ook in een van de hemelen.
Dit is een van de talloze voorbeelden.

Mocht je het niet geloven, dan kan je zelf ook met wat training je lichaam verlaten en zelf door het universum reizen met je astrale lijf en de hemelen ontdekken.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134602744
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:01 schreef Fusions het volgende:
Laatst praatte ik met een mevrouw die een OBE op haar 5de had en haar buurjongetje door 2 engelen (spirit guides) weggevoerd zag worden naar de meest mooie prachtige plek met kleuren die hier niet bestaan etc. zij ging mee en was ook in een van de hemelen.
Dit is een van de talloze voorbeelden.
Ik heb nog nooit een voorbeeld gehoord dat werkelijk geloofwaardig was. Nu wordt Eben Alexander vaak aangehaald, dus ga ik er gemakshalve vanuit dat dit 1 van de beste voorbeelden moet zijn. Als dat het is, dan is het niet veel. En nee, ik ben niet van plan om samen met je duizend gevallen te bekijken, ik kijk liever naar de paar beste voorbeelden. Als die niet geloofwaardig zijn is de rest dat zeker niet.

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:01 schreef Fusions het volgende:

Mocht je het niet geloven, dan kan je zelf ook met wat training je lichaam verlaten en zelf door het universum reizen met je astrale lijf en de hemelen ontdekken.
Laat ik dat nu al gedaan hebben. LSD en paddestoelen ook trouwens. Dat wil nog steeds niet zeggen dat het iets anders was dan een puur mentale ervaring, opgeroepen door psychedelica.
pi_134607880
Interessant topic! Eens effe die filmpjes kijken.... vanmiddag/vanavond.
pi_134608644
Iedereen die een NDE heeft gehad weet met grote overtuiging dat er meer is dan ons fysieke leven, dat ons lichaam als een schelp voor ons bewustzijn werkt voor een tijdelijke reis in dit fysieke leven op aarde.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134611067
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:31 schreef Fusions het volgende:
Iedereen die een NDE heeft gehad weet met grote overtuiging dat er meer is dan ons fysieke leven, dat ons lichaam als een schelp voor ons bewustzijn werkt voor een tijdelijke reis in dit fysieke leven op aarde.
Ik zou het pas geloven als iemand die staat zou bereiken zonder hulpmiddelen zoals psychedelia.
High worden kan iedereen.
pi_134611226
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou het pas geloven als iemand die staat zou bereiken zonder hulpmiddelen zoals psychedelia.
High worden kan iedereen.
Sommige mensen kunnen dat ook zonder psychedelica. En dat past prima in het beeld van de hersenen als een biochemische computer: ook zonder 'virussen' kan zo'n machine er een volledig potje van maken. :)

Onder normale omstandigheden hebben geestelijk gezonde mensen daar dusdanig weinig last van dat het bijna niet is voor te stellen. Maar een heel bekend voorbeeld zijn natuurlijk 'optische illusies'. (Die, in de woorden van Neil deGrasse Tyson, 'brain failures' genoemd zouden moeten worden.)

Nee, er moet toch heel veel meer gebeuren voordat het voor mij geloofwaardig wordt. "Ik heb geen drugs gebruikt en heb toch een NDE gehad" komt niet in de buurt van geloofwaardig. (Tenminste niet als dat wordt uitgelegd als een 'kijkje in het hiernamaals'.)
pi_134611437
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen dat ook zonder psychedelica. En dat past prima in het beeld van de hersenen als een biochemische computer: ook zonder 'virussen' kan zo'n machine er een volledig potje van maken. :)

Onder normale omstandigheden hebben geestelijk gezonde mensen daar dusdanig weinig last van dat het bijna niet is voor te stellen. Maar een heel bekend voorbeeld zijn natuurlijk 'optische illusies'. (Die, in de woorden van Neil deGrasse Tyson, 'brain failures' genoemd zouden moeten worden.)
Brain failures kan ik begrijpen.
BDE kan volgens mij ook aan de morfine die een patient krijgt liggen.
pi_134611587
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Brain failures kan ik begrijpen.
BDE kan volgens mij ook aan de morfine die een patient krijgt liggen.
Datgene dat mensen geneigd zijn om te omschrijven als een 'BDE' kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Veel voorkomende oorzaken zijn zwaar lichamelijk letsel, al dan niet gecombineerd met zuurstoftekort in de hersenen, hersenvliesontsteking (zoals bij Eben Alexander), en ga zo maar door.

Drugs zoals morfine en LSD zijn in elk geval zeker geen vereiste. :) Maar er is inderdaad vrijwel altijd iets ernstig lichamelijks gebeurd of iets gewoon goed mis met deze mensen. Gezonde mensen die geen drugs gebruiken hebben dit soort ervaringen nooit. (Tenzij ze daarop trainen, maar dan spoor je wat mij betreft ook niet.)

Hoe dan ook: BDE is gewoon een vorm van brain failure.
pi_134611597
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:31 schreef Fusions het volgende:
Iedereen die een NDE heeft gehad weet met grote overtuiging dat er meer is dan ons fysieke leven
Nee.
Conscience do cost.
  maandag 23 december 2013 @ 17:01:55 #270
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_134612518
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee.
Jawel , jij maakt toch niet uit waar een ander van overtuigt is dmv eigen ervaring . Je gelooft het niet maar dat is wat anders .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_134612988
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Jawel , jij maakt toch niet uit waar een ander van overtuigt is dmv eigen ervaring . Je gelooft het niet maar dat is wat anders .
Ach, als iemand, zeg, een prachtige reis naar Kreta heeft ervaren neem ik dat zo aan hoor. Geen bewijs nodig.

En eerlijk gezegd... als iemand 'zoiets als een BDE' ervaart dan neem ik dat ook nog wel aan. Het is de uitleg die mensen eraan geven waar het voor mij ongeloofwaardig wordt.

Het is een typisch menselijke eigenschap: als mensen iets waarnemen of ervaren, dan geven ze daar altijd een uitleg aan. Niet zozeer voor hun omgeving, maar vooral voor henzelf. En daar is de valkuil: dat doen mensen consequent, *ongeacht* of ze ook maar enig idee hebben wat ze hebben waargenomen of ervaren.

Zelfs als ze duidelijk geen idee hebben wat het was, en ook weten dat ze geen idee hebben, dan geven ze er toch een uitleg aan. En dat is dus precies waar het misgaat. Bij BDE ervaringen, bij UFO sightings, bij geestverschijningen, enz enz.

"Maar wat denk jij dan dat het is geweest?" is een reactie die je dan zonder uitzondering hoort. En dan zeg ik: "nee... ook als ik je geen alternatieve verklaring kan bieden betekent dat nog niet dat jouw uitleg klopt".

Mensen denken maar al te graag dat ze hun eigen geest beter begrijpen dan wie dan ook. En niets is minder waar.
pi_134613253
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Jawel , jij maakt toch niet uit waar een ander van overtuigt is dmv eigen ervaring .
Waarom zeg jij dan jawel? Genoeg mensen die zo'n ervaring hebben gehad en daar verder geen metafysica aan verbinden.

Op zo'n manier is het te vergelijken met een drug zoals paddo's. Ik ken ook mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze een soort "spirtuele" ervaring erdoor krijgen. Een derde oog dat open gaat, dat soort dingen. Ik heb zelf paddo's gedaan en genoeg dingen gezien en meegemaakt, maar ik verbind het verder niet met spiritualiteit.
quote:
Je gelooft het niet maar dat is wat anders .
En andere mensen geloven van wel, dat is ook wat anders.
Conscience do cost.
pi_134613527
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee.
Ik weet niet of het voor iedereen met een dergelijke ervaring geldt. Een aantal is daardoor zeker religieuzer geworden. Dat het geen bewjs is, is een ander verhaal.
pi_134613988
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet niet of het voor iedereen met een dergelijke ervaring geldt. Een aantal is daardoor zeker religieuzer geworden. Dat het geen bewjs is, is een ander verhaal.
Precies. Dus resumerend:

1) slechts een deel van die mensen legt het uit als een 'spirituele ervaring' die verder gaat dan 'brain failure'. De overige mensen doen dat niet.
2) in geen geval is zoiets aannemelijk gemaakt.

:)
pi_134614277
Mind body Spirit
Zonder de spirit zit je in een vast zittende reactie, want het kan niet op elkaar reageren, pas met de uniekheid van de ziel is er sprake van interactie.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134615251
quote:
Tja.... ik vind dat Eben Alexander idd te ver doorschiet in zijn conclusies, maar de schrijver van dit artikel is nou ook niet bepaald objectief te noemen.

Dit wat de schrijver hier zegt is ook niet bepaald wetenschappelijk te noemen:

quote:
Het betreft namelijk door zuurstofgebrek veroorzaakte hallucinaties, variërend van lichtflitsen tot het 'zien' van overleden dierbaren. Door het plotselinge wegvallen van de bloeddruk ontstaat een tekort aan bloed, en dus ook aan zuurstof, in de hersenen. Bepaalde hersengebieden reageren daarop met een korte hyperactiviteit aan impulsen, die zich vervolgens verspreiden over het hele brein, waardoor kortstondige hallucinaties kunnen optreden. Mensen die lijden aan temporale kwab-epilepsie zijn ook vaak onderhevig aan (religieuze) hallucinaties, terwijl bij hen de dood op geen enkel moment intreedt, ook niet bijna.

De hersenvliesontsteking van Alexander zal, wellicht in combinatie met medicatie, een soortgelijk effect hebben veroorzaakt.
Vooral die laatste zin is nogal onwetenschappelijk.

Op dit moment is een volledige BDE ervaring nog nooit gereproduceerd in een laboratorium en tot die tijd kun je niet zeggen dat de wetenschap de BDE-ervaring volledig begrijpt.
pi_134615506
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Tja.... ik vind dat Eben Alexander idd te ver doorschiet in zijn conclusies, maar de schrijver van dit artikel is nou ook niet bepaald objectief te noemen.

Dit wat de schrijver hier zegt is ook niet bepaald wetenschappelijk te noemen:

[..]

Vooral die laatste zin is nogal onwetenschappelijk.

Op dit moment is een volledige BDE ervaring nog nooit gereproduceerd in een laboratorium en tot die tijd kun je niet zeggen dat de wetenschap de BDE-ervaring volledig begrijpt.
Hmm... of het verhaal van Eben Alexander geloofwaardig is is natuurlijk niet afhankelijk van de mate waarin de wetenschap BDE ervaringen begrijpt. Dat is een variant van het argumentum ad ignorantiam.
pi_134615649
Ik zal in ieder geval niet raar opkijken als uiteindelijk blijkt dat onze realiteit maar een klein onderdeel is van een veel grotere realiteit. En dat bedoel ik niet op een religieuze manier.

Het idee dat ons universum wel eens een hologram of simulatie is, wordt ook steeds serieuzer genomen:

W&T / Theoretisch fysicus ontdekt computercode in Snaartheorie

Dit alles wat in de filmpjes besproken wordt, bewijst natuurlijk op geen enkele manier dat BDE's echt verwijzen naar een grotere realiteit, maar het idee dat onze realiteit groter is en anders werkt dan wij dachten, dat is niet zo'n raar onderwerp meer in de wetenschap.
pi_134616486
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Dit alles wat in de filmpjes besproken wordt, bewijst natuurlijk op geen enkele manier dat BDE's echt verwijzen naar een grotere realiteit, maar het idee dat onze realiteit groter is en anders werkt dan wij dachten, dat is niet zo'n raar onderwerp meer in de wetenschap.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat de filmpjes nu met BDE's te maken hebben. En dat de realiteit groter is en anders werkt dan wij denken is natuurlijk een waarheid als een koe. (Maar daardoor een beetje nietszeggend.)
pi_134616531
Ik vond dit wel een goeie reactie op dat artikel:

Het betoog van Simons getuigt van selectief winkelen in het totale vakgebied van kennistheorie, neurofysio- en psychologisch onderzoek. 1 Er is nog nergens een spoor van causale of logische relatie gevonden tussen brein[werking] en subjectief bewustzijn. Evenmin van evolutionair nut. Er zijn alleen speculatieve hypotheses, zoals van Dennett etc. Aard en werking van het alledaags waakbewustzijn is voor de wetenschap nog steeds een totaal mysterie. Dat vraagt terughoudendheid in wegverklaren BDE.
pi_134616820
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:44 schreef Fusions het volgende:
Mind body Spirit
Zonder de spirit zit je in een vast zittende reactie, want het kan niet op elkaar reageren, pas met de uniekheid van de ziel is er sprake van interactie.
Zielen bestaan niet, verder kan, wat je ook precies probeert duidelijk te maken, ook prima met mind en body alleen.
Conscience do cost.
pi_134617857
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Er is nog nergens een spoor van causale of logische relatie gevonden tussen brein[werking] en subjectief bewustzijn.
Ik weet het niet hoor... als ik je een heel harde klap tegen je hoofd geef is dat subjectieve bewustzijn toch echt weg. En dat dronkenschap wordt veroorzaakt door de invloed van alcohol op de hersenen is meer dan wilde speculatie.

Dat lijken me toch vrij duidelijke causale relaties. We begrijpen niet hoe ze werken, maar dat daar sprake is van een causaal verband staat wat mij betreft niet ter discussie.
pi_134619589
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Zielen bestaan niet, verder kan, wat je ook precies probeert duidelijk te maken, ook prima met mind en body alleen.
Fysiek tussen fysiek loopt vast. Er moet iets van een ziel tussen zitten voordat er een tussenwerking kan plaats vinden tussen de beide werkelijkheid van de zielen.

En elke ervaring dient als bewijs voor dit fenomeen, tevens kan je zelf, door lichaam en geest te scheiden, je eigen lichaam bekijken.
Of Naar anderen toe vliegen en hun gaan bekijken terwijl je boven hun vliegt met je ziel en dan vragen of het klopte wat je zag.

Hoeveel bewijs wil je hebben?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134621586
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:53 schreef Fusions het volgende:

[..]

Fysiek tussen fysiek loopt vast. Er moet iets van een ziel tussen zitten voordat er een tussenwerking kan plaats vinden tussen de beide werkelijkheid van de zielen.
De, zoals jij het noemt, "mind" zit er toch ook tussen?
quote:
En elke ervaring dient als bewijs voor dit fenomeen,
Dat je een bewustzijn hebt :?
quote:
tevens kan je zelf, door lichaam en geest te scheiden, je eigen lichaam bekijken.
Spiegel lijkt me toch makkelijker.
quote:
Of Naar anderen toe vliegen en hun gaan bekijken terwijl je boven hun vliegt met je ziel en dan vragen of het klopte wat je zag.
Dat kan niet. Ofnouja, het vragen of het klopte wat je zegt kan wel natuurlijk.
quote:
Hoeveel bewijs wil je hebben?
Een greintje zou erg fijn zijn.
Conscience do cost.
pi_134621763
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:53 schreef Fusions het volgende:

Als er iemand is die denkt op die manier een getal van 12 cijfers dat ik bovenop de kast leg te kunnen lezen dan hoor ik dat graag. :) Is bij mijn weten nog nooit gebeurd zoiets.
pi_134625127
Doe een beetje moeite en je vind paginas van verschillende mensen die dit al waar gemaakt hebben, en als je het dan nog niet wilt gaan geloven, doe het lekker zelf. ;)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134657510
Krijg toch allemaal een kut, kut skeptici!
pi_134657729
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:33 schreef Fusions het volgende:
Doe een beetje moeite en je vind paginas van verschillende mensen die dit al waar gemaakt hebben, en als je het dan nog niet wilt gaan geloven, doe het lekker zelf. ;)
Dat heb ik vaker gehoord, maar wellicht dat je een linkje kunt geven van een situatie waarin iemand een getal van 12 cijfers bovenop een kast kon lezen, of iets gelijkwaardigs. (Dus niet een interpretatie van uitspraken die neigt naar het soort validatie waar ook astrologen zich van bedienen.)

Scheelt mij weer een hoop zoeken.
pi_134657743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef Villas_Rubin het volgende:
Krijg toch allemaal een kut, kut skeptici!
Vervelend he, kritiek.
pi_134658244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:51 schreef Molurus het volgende:
Vervelend he, kritiek.
Klopt. Ja en amen zeggen jij! In Mijn Rijk zou geen plaats zijn voor dissidenten zoals jij.
pi_134658473
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:03 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Klopt. Ja en amen zeggen jij! In Mijn Rijk zou geen plaats zijn voor dissidenten zoals jij.
Ja meester, zoals u wilt meester. _O_
pi_134659148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gehoord, maar wellicht dat je een linkje kunt geven van een situatie waarin iemand een getal van 12 cijfers bovenop een kast kon lezen, of iets gelijkwaardigs. (Dus niet een interpretatie van uitspraken die neigt naar het soort validatie waar ook astrologen zich van bedienen.)

Scheelt mij weer een hoop zoeken.
http://da-lai.lima-city.de/OBE/index.html

Have fun :D
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134659695
quote:
Dat is nogal een lijstje, maar je bedoelt denk ik het eerste linkje dat gaat over het onderzoek van Charles Tart?

In dat geval, dat gaat natuurlijk over maar 5 cijfers, en als ik even wat rondsnuffel op internet lijken er nogal wat problemen te zijn met dat experiment:

1) er was geen sprake van dubbelblind. De onderzoeker wist wat het getal was.
2) er is niet gemonitord met een camera in de kamer ten tijde van de vermeende uittreding. Of daar fraude is gepleegd is onmogelijk vast te stellen.
3) er is geen enkele poging gedaan om het experiment te herhalen, en er is op dit moment geen reden om aan te nemen dat het reproduceerbaar is. Het was 1 enkel geval, waar geen sprake was van een degelijk gecontroleerd experiment.

Als je 'alle overige' linkjes bedoelt, ik heb eerlijk gezegd wel iets beters te doen dan de achtergrond van 100 waardeloze onderzoeken uit te zoeken. :)
pi_134659759
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:33 schreef Fusions het volgende:
Doe een beetje moeite en je vind paginas van verschillende mensen die dit al waar gemaakt hebben
Nee hoor, die zijn nergens te vinden. Nogmaals: Heb je enig bewijs? Weet je wel wat "bewijs" precies is?
quote:
, en als je het dan nog niet wilt gaan geloven, doe het lekker zelf. ;)
Dat kan niet aangezien het fenomeen dus niet bestaat. Oplichters bestaan er wel genoeg, daarentegen.
Conscience do cost.
pi_134659958
Niet bestaat? Heb je de moeite genomen om het te proberen?

Please open your mind folks.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_134659991
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:51 schreef Fusions het volgende:
Niet bestaat? Heb je de moeite genomen om het te proberen?

"You want a mind open enough to consider radical new ideas, but not so open that your brain falls out."

pi_134660371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:51 schreef Fusions het volgende:

De ironie, het doet pijn.
Conscience do cost.
pi_134662420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef ems. het volgende:

[..]

De ironie, het doet pijn.
Ga weg joh, ongelovige. Enige wat jullie willen is tegen God getuigen. En daarom ontkennen jullie alle wegen die Zijn bestaan ook maar enigszins bewijzen. BDE's lult jullie keihard uit, maar jullie zouden dat nooit toegeven omdat de door jullie gehaatte weg naar religie vrijmaakt. Dát is onderliggende motivatie van jullie ontkenning. Ingegeven door de Satan. :Y
pi_134670778
Of jouw denkbeeldige god wel of niet bestaat staat compleet los van eventuele bijna dood ervaringen.
Conscience do cost.
pi_134680282
God, aka alles, wordt door iedereen met een BDE ervaren als pure onvoorwaardelijke liefde.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')