wat naar voor je dat je zo weinig begrip op kunt brengen voor de keuzes van een ander. gelukkig boeit het helemaal niksquote:Op maandag 23 september 2013 21:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bravo!!![]()
Ik lees hier veel imo drogredenen om zoveel dagen KDV goed te praten.
Wij hebben 0,0 opvang hoeven regelen. Ik (WO) werk 3x9 uur overdag, mijn man (ook WO) werkt in de avonden. Ik vind het erg moeilijk om begrip op te brengen voor mensen die beiden 4 of 5 dagen willen blijven werken en hun kind(eren) veel of vaak naar een KDV brengen. Ik vraag me dan oprecht af waar de prioriteiten liggen.
Deze post zal vast voor zere tenen of blauwe schenen zorgen, maar soit.
Dan begrijp je mij in ieder geval verkeerd. Ik werk vier dagen in de week omdat ik er lol in heb, omdat ik het belangrijk vind voor mijn eigen ontwikkeling en omdat er simpelweg brood op de plank moet komen. Zoals gezegd hebben wij een constructie waarbij mijn zoon voornamelijk door zijn (groot)ouders wordt opgevangen. En voor de overige twee dagen gaat hij naar het kdv. Dat hoef ik niet goed te praten, ik geef alleen aan dat ik het geen noodzakelijk kwaad vind. Dat ik mijn kind niet met pijn in mijn hart daarheen breng, of dat ik het idee heb dat hij zijn dagen daar ellendig doorkomt. De situatie is zoals hij is, dat zijn de keuzes die wij gemaakt hebben. Ik vind het daarin heel prettig dat hij het daar naar zijn zin heeft. Zo niet, dan zouden we onze keuzes moeten heroverwegen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:46 schreef Moonah het volgende:
Je maakt keuzes in je leven.
Wij huren bv een huis. En vinden het belangrijker om tijd met ons gezin door te brengen dan om veel geld te (moeten...) verdienen. Als mijn man niet 's avonds zou werken, zou ik alleen kostwinner zijn.
Drogredenen (naar mijn mening...): de sociale ontwikkeling, gezellig met kinderen spelen, leuke creatieve dingen doen. Allemaal leuk meegenomen, en super voor je kind, als hij/zij het naar zijn/haar zin heeft op een KDV, een of twee dagen. Maar als een kind vaker de leidsters ziet dan papa en/of mama vind ik het een drogreden.
Als je alleenstaand bent, is het bittere noodzaak.
Qua compleet gezin: mijn man en ik zien elkaar overdag op de dagen dat ik niet werk. En om 16 uur zijn we met zijn drietjes.
En het gaat niet om verantwoorden of veroordelen, ik begrijp het alleen niet.
Waarom zou dat dan goed/slecht zijn?quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me oprecht af, of deze ontwikkeling op de lange termijn gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen/mensen/de maatschappij/mentaliteit.
Misschien niet hoor, maar misschien ook wel. We'll see.
+1 voor het hele verhaal.quote:Op maandag 23 september 2013 21:41 schreef becky27 het volgende:
Ik hoef helemaal niets goed te praten. Mijn kindjes gaan drie dagen in de week naar het kdv, dat vinden ze heel leuk, ze zijn niet anders gewend. Dat is ook stabiel. En ja, dat is soms gedoe s ochtends, maar dat hoort erbij. Wij hebben een prima stabiele basis, met 3 dagen kdv.
Om bij te blijven en mezelf te kunnen blijven ontwikkelen heeft het voor mij geen zin om 3*9 te werken, dat gaat gewoon niet in een leidinggevende functie. Als ik effe wat meer zou verdienen gaat mijn vent wel minder werken.
Is toch totaal niet te onderzoeken? Zullen we nooit weten.quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me oprecht af, of deze ontwikkeling op de lange termijn gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen/mensen/de maatschappij/mentaliteit.
Vorige week stond er een onderzoek in de Volkskrant, precies hierover!quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Tja, wie weet. Er zijn zoveel zaken die op de lange termijn een verschuiving in de maatschappij betekenen. Persoonlijk lig ik er meer wakker van dat mijn kind in een gebroken gezien opgroeit dan dat hij twee dagen naar het kdv gaatquote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:.
Ik ken zat kinderen van thuisblijfouders die een stuk slechter opgevoed en ontwikkeld zijn dan mijn dochter. Aan de andere kant lopen er op het KDV ook onopgevoedde kindjes rond. Ik ben echt van mening dat er geen goede of slechte manier is. Zolang je doet wat voor jou en je kind goed voelt is het prima. Al vind ik 4-5 dagen KDV ook teveel van het goede.quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Blijkbaar wel:quote:Op maandag 23 september 2013 21:53 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Is toch totaal niet te onderzoeken?
Kun je iets over de strekking vertellen? Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 23 september 2013 21:54 schreef Olf het volgende:
[..]
Vorige week stond er een onderzoek in de Volkskrant, precies hierover!
Er zijn een hoop ontwikkelingen waarover ik me meer zorgen maakquote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Ehm, heel kort door de bocht, waren kdv-kinderen beter in het schatten van emoties en niveau van andere kinderen in en waren ze emphatischer.quote:Op maandag 23 september 2013 21:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Blijkbaar wel:
[..]
Kun je iets over de strekking vertellen? Ik ben benieuwd!
En eenop de blauwe schenen. Ik veroordeel niemands persoonlijke situatie, ook al voelen velen zich blijkbaar aangevallen.
OMG dit is wel behoorlijk shocking.quote:Op maandag 23 september 2013 22:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Er zijn een hoop ontwikkelingen waarover ik me meer zorgen maakMaar ondanks dat ik me wel goed voel bij 3 dagen kvd, begrijp ik je zorgen wel een beetje. Ik heb bij ons oude kvd (typisch yuppen kvd in Amsterdam) genoeg ouders gezien die de namen van de leidsters niet eens kenden en de moter van hun auto lieten draaien terwijl ze hun kind oppikten. Daar kreeg ik altijd een heel naar gevoel bij
welnee. vroeger werden zat kinderen iig een flink deel van de tijd verzorgd en geholpen door oudere zusjes. zo werkte dat toen. ik zeg niet dat dat goed was hoor, ik wil alleen maar zeggen dat tijden veranderen. mensen passen aan. zoals jouw jeugd was, zo is die nu niet meer. zelfs niet hier in huis met een thuisblijfmoeder. soms is de aanpassing groot en soms klein. strakjes ben je grootouder en dan gaat alles weer heel anders en klagen je kinderen eroverquote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Tnx, ik ga eens zoeken in de bieb.quote:Op maandag 23 september 2013 22:03 schreef Olf het volgende:
[..]
Ehm, heel kort door de bocht, waren kdv-kinderen beter in het schatten van emoties en niveau van andere kinderen in en waren ze emphatischer.
Was wel zo dat het negatieve effecten had als het lange dagen was. Iets in de trant van, meerdere dagen is niet erg, maar veel dagen van 8 tot 19 hadden weer bepaalde negatieve effecten.
Pin me op deze inhoud niet vast, heb meerdere dingen toen erover gelezen adhv artikel.
Grappig, Elly Singer maakte deel uit van het team waarin ik afstudeerde.quote:Op maandag 23 september 2013 22:05 schreef Olf het volgende:
Het ging over de wetenschapper die ook in dit artikel wordt genoemd: http://www.kinderopvang-wageningen.nl/cms_db/startnormal/slim.pdf
Al is dit artikel enkel positief, nogal gekleurd
Goed om onderzoek kritisch te lezen, maar laten we ervan uitgaan dat er doorgaans wel een kern van waarheid zit in wetenschappelijk onderzoekquote:Op maandag 23 september 2013 22:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tnx, ik ga eens zoeken in de bieb.
En dit soort onderzoeken valt natuurlijk altijd te manipuleren. Dat is iig het eerste dat ik geleerd heb bij methoden en technieken: er is een onderzoek dat een verband aantoont tussen het aantal geboortes en de hoeveelheid ooievaars die over een bepaald gebied trekken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |