abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131494363
Maar Moonah jij hebt de luxe van een man die 's avonds werkt waardoor je geen opvang nodig hebt/hebt gehad voor overdag. Maar wat als jullie beiden overdag zouden werken? Zou je dan zelf stoppen omdat je ze niet naar de opvang wil brengen of toch kiezen voor opvang?
pi_131494371
Noem eens een aantal drogredenen dan? En wat is 'zoveel' dagen? Twee, drie, vier, vijf?

Overigens kan ik wel vertellen waar de prioriteiten hier liggen: rondkomen. En dat lukt gewoon niet als ik minder ga werken. Maar anderzijds, waarschijnlijk is het met die stabiele basis van mijn kind allang verkeken ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131494389
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bravo!! *O*
Ik lees hier veel imo drogredenen om zoveel dagen KDV goed te praten.

Wij hebben 0,0 opvang hoeven regelen. Ik (WO) werk 3x9 uur overdag, mijn man (ook WO) werkt in de avonden. Ik vind het erg moeilijk om begrip op te brengen voor mensen die beiden 4 of 5 dagen willen blijven werken en hun kind(eren) veel of vaak naar een KDV brengen. Ik vraag me dan oprecht af waar de prioriteiten liggen.

Deze post zal vast voor zere tenen of blauwe schenen zorgen, maar soit. :o
het is niet altijd willen.... uit financieel oogpunt moet je soms ook beslissingen nemen.
(wat overigens voor mij niet inhoudt dat ik thuis zou willen blijven als het dat financieel zou toelaten... )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_131494475
Gekke interpretatie van drogredenen. Laat dat drog maar weg ;)

Prima hoe jij het doet, alleen lijkt het me ook weer bijzonder ongezellig als je vriend 's avonds zo vaak weg is. Dan is je kind weinig op opvang maar ben je ook extra weinig 'compleet' als gezin.
pi_131494540
Ik was 24 toen mijn dochter werd geboren (HBO opleiding, werk in de zorg) vriend 28 (HBO functie) werkt 40u en is vaak een week of langer weg voor werk.

Voor de zw.schap werkte ik 32-50uur. Toen ik zwanger was ben ik 24uur gaan werken en werk daar 16mnd na de bevalling 40% van.
Mijn dochter gaat naar de gastouder (met 1 ander kindje) en 1 ochtend naar oma die ook op nichtje (17mnd) past
  maandag 23 september 2013 @ 21:40:15 #66
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131494642
Drogreden: ik ben alleen.
Prrrrr
  maandag 23 september 2013 @ 21:41:10 #67
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131494684
Ik hoef helemaal niets goed te praten. Mijn kindjes gaan drie dagen in de week naar het kdv, dat vinden ze heel leuk, ze zijn niet anders gewend. Dat is ook stabiel. En ja, dat is soms gedoe s ochtends, maar dat hoort erbij. Wij hebben een prima stabiele basis, met 3 dagen kdv.

Om bij te blijven en mezelf te kunnen blijven ontwikkelen heeft het voor mij geen zin om 3*9 te werken, dat gaat gewoon niet in een leidinggevende functie. Als ik effe wat meer zou verdienen gaat mijn vent wel minder werken.
  maandag 23 september 2013 @ 21:43:34 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131494810
Ik moet wel zeggen dat ik de avonden dat mijn man werkt wel de meest heftige avonden van de week vind, lange dag gewerkt en dan ook nog het avondritueel alleen. Het liefst zou ik dat samen doen, want ik weet wel dat mijn dochter het soms jammer vindt dat papa er niet altijd is 's avonds. Maar dat is nou eenmaal niet mogelijk in mijn mans werk.
pi_131494841
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Drogreden: ik ben alleen.
Ik ook.
Maar volgens mij ging het om mensen met partner

Maar mijn dochter heeft het ook prima naar haar zin op het KDV. De juffies zijn dol op haar en zij vindt alle kindjes geweldig.
pi_131494859
Becky zegt precies wat ik ook wilde zeggen; ik hoef me niet verantwoorden, want ik sta 100% achter wat we doen, en mijn kinderen hebben het, mijn inziens prima voor mekaar.
pi_131494875
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Olf het volgende:
Gekke interpretatie van drogredenen. Laat dat drog maar weg ;)

Eens. Alsof er een soort algemene waarheid bestaat over wat goed is voor kinderen, en of daar niet ook een beetje speling inzit afhankelijk van de situatie en het kind.

Net als dat 'goedpraten' impliceert dat er iets inherent slecht is aan twee dagen kinderopvang in de week.
pi_131494908
quote:

[..]

Bravo!! *O*

Wij hebben 0,0 opvang hoeven regelen. Ik (WO) werk 3x9 uur overdag, mijn man (ook WO) werkt in de avonden. Ik vind het erg moeilijk om begrip op te brengen voor mensen die beiden 4 of 5 dagen willen blijven werken en hun kind(eren) veel of vaak naar een KDV brengen. Ik vraag me dan oprecht af waar de prioriteiten liggen.

Heel fijn voor jullie dat het zo kan, maar zoveel mensen, zoveel wensen én zoveel mogelijkheden. Ik vind het jammer dat je zo veroordelend bent naar mensen die het op een andere manier dan jullie (moeten) doen.
pi_131494949
Je maakt keuzes in je leven.
Wij huren bv een huis. En vinden het belangrijker om tijd met ons gezin door te brengen dan om veel geld te (moeten...) verdienen. Als mijn man niet 's avonds zou werken, zou ik alleen kostwinner zijn.

Drogredenen (naar mijn mening...): de sociale ontwikkeling, gezellig met kinderen spelen, leuke creatieve dingen doen. Allemaal leuk meegenomen, en super voor je kind, als hij/zij het naar zijn/haar zin heeft op een KDV, een of twee dagen. Maar als een kind vaker de leidsters ziet dan papa en/of mama vind ik het een drogreden.
Als je alleenstaand bent, is het bittere noodzaak.

Qua compleet gezin: mijn man en ik zien elkaar overdag op de dagen dat ik niet werk. En om 16 uur zijn we met zijn drietjes.

En het gaat niet om verantwoorden of veroordelen, ik begrijp het alleen niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131494960
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Eens. Alsof er een soort algemene waarheid bestaat over wat goed is voor kinderen, en of daar niet ook een beetje speling inzit afhankelijk van de situatie en het kind.

Net als dat 'goedpraten' impliceert dat er iets inherent slecht is aan twee dagen kinderopvang in de week.
Verdorven kinderen en inslechte ouders, wij allemaal! Ik zat ook op het kdv als kind, daarom zal ik dit wel doen. ;(
pi_131494979
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:44 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ik ook.
Maar volgens mij ging het om mensen met partner

Maar mijn dochter heeft het ook prima naar haar zin op het KDV. De juffies zijn dol op haar en zij vindt alle kindjes geweldig.
Ja, ik ook. Althans, kind heeft een vader, die ook zijn verantwoordelijkheid neemt in de opvoeding, maar ik moet wel in mijn eentje de boel draaiende houden. Ik heb de luxe niet om te stoppen met werken, ik ga namelijk niet in de bijstand omdat dat zogenaamd beter is voor mijn kind.

Maar goed, ik haalde wel aan dat ik kdv geen noodzakelijk kwaad vind, dus ik voel me toevallig wel aangesproken :)
pi_131495040
en onze kinderen gaan dus gemiddeld 18 uur per week naar de opvang, maar zien beide ouders veel en we brengen beide veel tijd met ze door. Zomaar een gemiddelde week, ben ik doordeweeks een aantal dagen vrij en in de weekenden vriendlief
als ik late diensten heb, zijn we de hele morgen eerst samen, als ik dagdiensten heb gehad ben ik om 16 uur vrij, en hebben we dus nog best veel tijd samen....
  maandag 23 september 2013 @ 21:49:53 #77
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_131495119
Ik werk 28 uur, vriend 36 uur verdeeld over 3 dagen. S. gaat 3 dagen per week naar het kdv en ik voel me daar erg goed bij. In de babytijd was ik liever mee bij S. geweest, maar nu hij 2 jaar is voelen die drie dagen gewoon goed. We hebben nu ook gewoon een heel fijn, warm kvd met kleine groepen en heel lieve vaste medewerkers. Bij ons vorige kvd zou ik me minder gelukkig voelen over die 3 dagen :Y

Zoals Clubsoda ook zegt, minder werken moet ook haalbaar zijn. En minder werken zou voor ons beide ook betekenen dat we niet meer volwaarig kunnen meedraaien op ons werk. En ons werk is voor ons gewoon heel belangrijk, daar ligt onze passie en het levert ons naast een inkomen ook veel positieve energie op, meestal dan :P
Oude (on)bekende.
  maandag 23 september 2013 @ 21:50:33 #78
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131495153
Lekker boeiend of kids vaak naar de opvang gaat of niet. Gelukkig mag je in dit land doen wat je goed acht voor je kind, of dat nou 5 dagen in de week naar de opvang is of ze alleen maar rauw voedsel voorschotelen.
Maakt mij werkelijk niet uit wat anderen doen, ik doe wat goed voelt, en ik gok dat de meeste ouders dat doen. En dat verschilt nogal eens, ja, gelukkig. Stel je voor dat we allemaal hetzelfde zouden doen..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131495170
quote:

[..]

Bravo!! *O*

wat naar voor je dat je zo weinig begrip op kunt brengen voor de keuzes van een ander. gelukkig boeit het helemaal niks :) mensen moeten gewoon lekker doen waar ze trek in hebben. soms is dat gedreven door noodzaak, soms is dat een vrije keuze. soms een beetje van allebei.

ik denk dat je nu projecteert mbt het kdv goedpraten. jij vind blijkbaar veel kdv not done. andere mensen denken daar wellicht anders over.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_131495172
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:46 schreef Moonah het volgende:
Je maakt keuzes in je leven.
Wij huren bv een huis. En vinden het belangrijker om tijd met ons gezin door te brengen dan om veel geld te (moeten...) verdienen. Als mijn man niet 's avonds zou werken, zou ik alleen kostwinner zijn.

Drogredenen (naar mijn mening...): de sociale ontwikkeling, gezellig met kinderen spelen, leuke creatieve dingen doen. Allemaal leuk meegenomen, en super voor je kind, als hij/zij het naar zijn/haar zin heeft op een KDV, een of twee dagen. Maar als een kind vaker de leidsters ziet dan papa en/of mama vind ik het een drogreden.
Als je alleenstaand bent, is het bittere noodzaak.

Qua compleet gezin: mijn man en ik zien elkaar overdag op de dagen dat ik niet werk. En om 16 uur zijn we met zijn drietjes.

En het gaat niet om verantwoorden of veroordelen, ik begrijp het alleen niet.
Dan begrijp je mij in ieder geval verkeerd. Ik werk vier dagen in de week omdat ik er lol in heb, omdat ik het belangrijk vind voor mijn eigen ontwikkeling en omdat er simpelweg brood op de plank moet komen. Zoals gezegd hebben wij een constructie waarbij mijn zoon voornamelijk door zijn (groot)ouders wordt opgevangen. En voor de overige twee dagen gaat hij naar het kdv. Dat hoef ik niet goed te praten, ik geef alleen aan dat ik het geen noodzakelijk kwaad vind. Dat ik mijn kind niet met pijn in mijn hart daarheen breng, of dat ik het idee heb dat hij zijn dagen daar ellendig doorkomt. De situatie is zoals hij is, dat zijn de keuzes die wij gemaakt hebben. Ik vind het daarin heel prettig dat hij het daar naar zijn zin heeft. Zo niet, dan zouden we onze keuzes moeten heroverwegen.

En misschien ben ik scheel, maar ik zie nauwelijks verhalen van kinderen die meer dan drie dagen per week naar het kdv gaan.
pi_131495251
Ik vraag me oprecht af, of deze ontwikkeling op de lange termijn gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen/mensen/de maatschappij/mentaliteit.
Misschien niet hoor, maar misschien ook wel. We'll see. :)
  maandag 23 september 2013 @ 21:52:57 #82
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131495257
Mijn kindjes gaan 3 dagen van max 10 uur en het is daar veel relaxter dan thuis :o
Als ik met ze thuis ben dan moet er altijd van alles, boodschappen, op visite, er komt visite, schoonmaken, etc etc. Bij het kdv zijn ze gewoon daar en kunnen ze vooral spelen!
  maandag 23 september 2013 @ 21:53:42 #83
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131495295
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me oprecht af, of deze ontwikkeling op de lange termijn gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen/mensen/de maatschappij/mentaliteit.
Waarom zou dat dan goed/slecht zijn?
pi_131495300
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:41 schreef becky27 het volgende:
Ik hoef helemaal niets goed te praten. Mijn kindjes gaan drie dagen in de week naar het kdv, dat vinden ze heel leuk, ze zijn niet anders gewend. Dat is ook stabiel. En ja, dat is soms gedoe s ochtends, maar dat hoort erbij. Wij hebben een prima stabiele basis, met 3 dagen kdv.

Om bij te blijven en mezelf te kunnen blijven ontwikkelen heeft het voor mij geen zin om 3*9 te werken, dat gaat gewoon niet in een leidinggevende functie. Als ik effe wat meer zou verdienen gaat mijn vent wel minder werken.
+1 voor het hele verhaal.
  maandag 23 september 2013 @ 21:53:52 #85
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131495307
quote:
Is toch totaal niet te onderzoeken? Zullen we nooit weten. :)
Ze zeiden vroeger ook dat de tv ontzettend slecht was. Tja.
pi_131495360
quote:
Vorige week stond er een onderzoek in de Volkskrant, precies hierover!

Soms lees ik zelfs nog de krant terwijl m'n kind net van het kdv komt. :+
pi_131495409
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:.
Tja, wie weet. Er zijn zoveel zaken die op de lange termijn een verschuiving in de maatschappij betekenen. Persoonlijk lig ik er meer wakker van dat mijn kind in een gebroken gezien opgroeit dan dat hij twee dagen naar het kdv gaat ;) Alles is relatief.
pi_131495474
quote:
Ik ken zat kinderen van thuisblijfouders die een stuk slechter opgevoed en ontwikkeld zijn dan mijn dochter. Aan de andere kant lopen er op het KDV ook onopgevoedde kindjes rond. Ik ben echt van mening dat er geen goede of slechte manier is. Zolang je doet wat voor jou en je kind goed voelt is het prima. Al vind ik 4-5 dagen KDV ook teveel van het goede.
pi_131495527
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:53 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Is toch totaal niet te onderzoeken?
Blijkbaar wel:
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:54 schreef Olf het volgende:

[..]

Vorige week stond er een onderzoek in de Volkskrant, precies hierover!

Kun je iets over de strekking vertellen? Ik ben benieuwd!

En een :* op de blauwe schenen. Ik veroordeel niemands persoonlijke situatie, ook al voelen velen zich blijkbaar aangevallen.
  maandag 23 september 2013 @ 22:00:30 #90
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131495679
Oh, wel te onderzoeken dus? Ben heel benieuwd hoe ze dat aangepakt hebben. Las laatst namelijk ook een onderzoek dat wetenschappers geen verband hadden kunnen vinden tussen tandjes krijgen bij kinderen en kapotte billen/zure poep. Dus, ze concludeerden; het had waarschijnlijk te maken met het veranderende eetpatroon. :') Dat mijn dochter pas met 10 maanden tanden krijgt en allang bijvoeding en dat ik dan denk dat het van haar tanden komt is dan fout gok ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')