het is niet altijd willen.... uit financieel oogpunt moet je soms ook beslissingen nemen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bravo!!![]()
Ik lees hier veel imo drogredenen om zoveel dagen KDV goed te praten.
Wij hebben 0,0 opvang hoeven regelen. Ik (WO) werk 3x9 uur overdag, mijn man (ook WO) werkt in de avonden. Ik vind het erg moeilijk om begrip op te brengen voor mensen die beiden 4 of 5 dagen willen blijven werken en hun kind(eren) veel of vaak naar een KDV brengen. Ik vraag me dan oprecht af waar de prioriteiten liggen.
Deze post zal vast voor zere tenen of blauwe schenen zorgen, maar soit.
Ik ook.quote:
Eens. Alsof er een soort algemene waarheid bestaat over wat goed is voor kinderen, en of daar niet ook een beetje speling inzit afhankelijk van de situatie en het kind.quote:Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Olf het volgende:
Gekke interpretatie van drogredenen. Laat dat drog maar weg
Heel fijn voor jullie dat het zo kan, maar zoveel mensen, zoveel wensen én zoveel mogelijkheden. Ik vind het jammer dat je zo veroordelend bent naar mensen die het op een andere manier dan jullie (moeten) doen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bravo!!![]()
Wij hebben 0,0 opvang hoeven regelen. Ik (WO) werk 3x9 uur overdag, mijn man (ook WO) werkt in de avonden. Ik vind het erg moeilijk om begrip op te brengen voor mensen die beiden 4 of 5 dagen willen blijven werken en hun kind(eren) veel of vaak naar een KDV brengen. Ik vraag me dan oprecht af waar de prioriteiten liggen.
Verdorven kinderen en inslechte ouders, wij allemaal! Ik zat ook op het kdv als kind, daarom zal ik dit wel doen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Eens. Alsof er een soort algemene waarheid bestaat over wat goed is voor kinderen, en of daar niet ook een beetje speling inzit afhankelijk van de situatie en het kind.
Net als dat 'goedpraten' impliceert dat er iets inherent slecht is aan twee dagen kinderopvang in de week.
Ja, ik ook. Althans, kind heeft een vader, die ook zijn verantwoordelijkheid neemt in de opvoeding, maar ik moet wel in mijn eentje de boel draaiende houden. Ik heb de luxe niet om te stoppen met werken, ik ga namelijk niet in de bijstand omdat dat zogenaamd beter is voor mijn kind.quote:Op maandag 23 september 2013 21:44 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar volgens mij ging het om mensen met partner
Maar mijn dochter heeft het ook prima naar haar zin op het KDV. De juffies zijn dol op haar en zij vindt alle kindjes geweldig.
wat naar voor je dat je zo weinig begrip op kunt brengen voor de keuzes van een ander. gelukkig boeit het helemaal niksquote:Op maandag 23 september 2013 21:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bravo!!![]()
Dan begrijp je mij in ieder geval verkeerd. Ik werk vier dagen in de week omdat ik er lol in heb, omdat ik het belangrijk vind voor mijn eigen ontwikkeling en omdat er simpelweg brood op de plank moet komen. Zoals gezegd hebben wij een constructie waarbij mijn zoon voornamelijk door zijn (groot)ouders wordt opgevangen. En voor de overige twee dagen gaat hij naar het kdv. Dat hoef ik niet goed te praten, ik geef alleen aan dat ik het geen noodzakelijk kwaad vind. Dat ik mijn kind niet met pijn in mijn hart daarheen breng, of dat ik het idee heb dat hij zijn dagen daar ellendig doorkomt. De situatie is zoals hij is, dat zijn de keuzes die wij gemaakt hebben. Ik vind het daarin heel prettig dat hij het daar naar zijn zin heeft. Zo niet, dan zouden we onze keuzes moeten heroverwegen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:46 schreef Moonah het volgende:
Je maakt keuzes in je leven.
Wij huren bv een huis. En vinden het belangrijker om tijd met ons gezin door te brengen dan om veel geld te (moeten...) verdienen. Als mijn man niet 's avonds zou werken, zou ik alleen kostwinner zijn.
Drogredenen (naar mijn mening...): de sociale ontwikkeling, gezellig met kinderen spelen, leuke creatieve dingen doen. Allemaal leuk meegenomen, en super voor je kind, als hij/zij het naar zijn/haar zin heeft op een KDV, een of twee dagen. Maar als een kind vaker de leidsters ziet dan papa en/of mama vind ik het een drogreden.
Als je alleenstaand bent, is het bittere noodzaak.
Qua compleet gezin: mijn man en ik zien elkaar overdag op de dagen dat ik niet werk. En om 16 uur zijn we met zijn drietjes.
En het gaat niet om verantwoorden of veroordelen, ik begrijp het alleen niet.
Waarom zou dat dan goed/slecht zijn?quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me oprecht af, of deze ontwikkeling op de lange termijn gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen/mensen/de maatschappij/mentaliteit.
Misschien niet hoor, maar misschien ook wel. We'll see.
+1 voor het hele verhaal.quote:Op maandag 23 september 2013 21:41 schreef becky27 het volgende:
Ik hoef helemaal niets goed te praten. Mijn kindjes gaan drie dagen in de week naar het kdv, dat vinden ze heel leuk, ze zijn niet anders gewend. Dat is ook stabiel. En ja, dat is soms gedoe s ochtends, maar dat hoort erbij. Wij hebben een prima stabiele basis, met 3 dagen kdv.
Om bij te blijven en mezelf te kunnen blijven ontwikkelen heeft het voor mij geen zin om 3*9 te werken, dat gaat gewoon niet in een leidinggevende functie. Als ik effe wat meer zou verdienen gaat mijn vent wel minder werken.
Is toch totaal niet te onderzoeken? Zullen we nooit weten.quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me oprecht af, of deze ontwikkeling op de lange termijn gevolgen heeft voor de ontwikkeling van kinderen/mensen/de maatschappij/mentaliteit.
Vorige week stond er een onderzoek in de Volkskrant, precies hierover!quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Tja, wie weet. Er zijn zoveel zaken die op de lange termijn een verschuiving in de maatschappij betekenen. Persoonlijk lig ik er meer wakker van dat mijn kind in een gebroken gezien opgroeit dan dat hij twee dagen naar het kdv gaatquote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:.
Ik ken zat kinderen van thuisblijfouders die een stuk slechter opgevoed en ontwikkeld zijn dan mijn dochter. Aan de andere kant lopen er op het KDV ook onopgevoedde kindjes rond. Ik ben echt van mening dat er geen goede of slechte manier is. Zolang je doet wat voor jou en je kind goed voelt is het prima. Al vind ik 4-5 dagen KDV ook teveel van het goede.quote:Op maandag 23 september 2013 21:52 schreef Moonah het volgende:
Blijkbaar wel:quote:Op maandag 23 september 2013 21:53 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Is toch totaal niet te onderzoeken?
Kun je iets over de strekking vertellen? Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 23 september 2013 21:54 schreef Olf het volgende:
[..]
Vorige week stond er een onderzoek in de Volkskrant, precies hierover!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |