abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2013 @ 15:14:44 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_131412654
Het vertrouwen in premier Mark Rutte en zijn kabinet is tot een dieptepunt gezakt. De liberaal in het Torentje kijkt er niet van op. Pas na economisch herstel, zal er begrip ontstaan voor het regeringsbeleid. 'Mensen zitten op dit moment helemaal niet op mijn uitleg te wachten, ze willen resultaten zien', zegt Rutte in een interview met het AD.

De meeste mensen denken helemaal niet na over oplossingen die nodig zijn om Nederland uit de crisis te helpen. 'Ze hebben het te druk met hun baan en hun gezin', zegt premier Mark Rutte tegen het AD. 'Ze stellen vast dat er veel wordt bezuinigd, de koopkracht achteruitgaat en de werkloosheid stijgt.'

Die vaststelling zou volgens hem drukken op de peilingen over de populariteit van het kabinet.

Volgens de premier zit de bevolking niet op een uitleg van crisismaatregelen te wachten. 'De mensen willen resultaten zien. Daar kan ik beter mijn energie in steken dan dat ik heel veel tijd steek in uitlegsessies', aldus Rutte.

Rutte verwacht dat er meer begrip komt voor zijn bezuinigingsmaatregelen als er economisch herstel is. De bewindsman zegt in het interview geen aanleiding te hebben tot verdere bezuinigingen. Hij baseert zich daarbij op het Centraal Planbureau. 'Ik spreek geen hoop of verwachting uit.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)leg-te-wachten.dhtml

Het klootjesvolk begrijpt het niet en ik hoef niet uit te leggen wat ze niet begrijpen.

Je kunt er niet eens meer kwaad door worden. Lachwekkend. :D

Ik mis Koot en Bie steeds meer.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:28:06 #2
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_131412965
quote:
Je kunt er niet eens meer kwaad door worden. Lachwekkend. :D
Op dit punt ben ik nu met de hele Nederlandse politiek!

Het zijn gewoon een stel mongolen die niks om ons land geven, maar alleen aan hun eigen gewin denken.
Jammer dat je niet strafrechtelijk kunt worden vervolgd voor je politieke wandaden :{

Hetzelfde verhaal met de JSF, over een aantal jaar komt er naar buiten dat er steekpenningen zijn betaald aan bepaalde figuren.
Maar wprden ze daar verantwoordelijk voor gehouden ? Dacht ut niet.

Stelletje nsb'ers
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:30:02 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131413004
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:14 schreef tong80 het volgende:

Het klootjesvolk begrijpt het niet en ik hoef niet uit te leggen wat ze niet begrijpen.
Dit is gewoon de waarheid. Bekijk een willekeurig bericht op de FP over de politiek en de reacties onderbouwen deze bewering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131413185
"Is er ooit een arrogantere minister president geweest?"

Ja, Wim Kok. Misschien Ruud Lubbers en Van Agt.
pi_131413208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
"Is er ooit een arrogantere minister president geweest?"

Ja, Wim Kok. Misschien Ruud Lubbers en Van Agt.
Vooralsnog spant Colijn de kroon :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_131413235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vooralsnog spant Colijn de kroon :).
Dan moet ik eerst zijn video's zien :D
pi_131413258
Hij heeft toch gewoon gelijk ? Tijdens een economische crisis regeren maakt je niet populair. Neemt niet weg dat veel bezuinigingen en lastenverzwaringen gewoon nodig zijn. De oppositie heeft wat dat betreft makkelijk lullen, zijn nemen deze besluiten niet en kunnen het volk naar de mond praten.
pi_131413350
Rutte is helemaal niet arrogant, iedereen zegt dat ie heel benaderbaar is en overal antwoord op geeft.. Balkenende gaf altijd een antwoord van 30 zinnen, wat geen antwoord was

Kok was een chacherijn die iedereen uitschold
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2013 @ 15:47:06 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_131413387
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:41 schreef gelly het volgende:
Hij heeft toch gewoon gelijk ? Tijdens een economische crisis regeren maakt je niet populair. Neemt niet weg dat veel bezuinigingen en lastenverzwaringen gewoon nodig zijn. De oppositie heeft wat dat betreft makkelijk lullen, zijn nemen deze besluiten niet en kunnen het volk naar de mond praten.
Spraken de coalitiepartijen de bevolking maar eens aan. Ze gaan dwars tegen de huidige trend in en geven geen uitleg.

'Harde maatregelen zijn nodig'

'We moeten naar een participatieklimaat.'

Lul nog verder in de ruimte en breek nog meer af.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:48:23 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_131413425
quote:
Gek genoeg kun je tijdens een crisis regeren en best begrip kweken voor je beleid door een eerlijk beleid te voeren en dit uit te leggen. Het uitleggen wordt wat moeilijker als je een bijzonder asociaal en economisch destructief beleid voert, dat alleen maar is gericht op het op korte bereiken bereiken van een uit de lucht gegrepen percentage, zonder enige interesse wat er daarna gebeurt. Want het gaat om de leuke baantjes na de politieke carriere, en het voorkomen dat je zelf last hebt van de bezuinigingen, als regeerder zorg je er wel voor dat het anderen raakt, niet jezelf.

Zelfs de kleine positieve signalen die er af en toe zijn geven aan dat grote bedrijven het soms even wat beter doen, maar dat is voor de mensen in Nederland alleen maar slechter nieuws, omdat het meestal samenhangt met massa-ontslagen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_131413450
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Spraken de coalitiepartijen de bevolking maar eens aan. Ze gaan dwars tegen de huidige trend in en geven geen uitleg.

'Harde maatregelen zijn nodig'

'We moeten naar een participatieklimaat.'

Lul nog verder in de ruimte en breek nog meer af.

Het is een uitleg, alleen niet wat bepaalde figuren willen horen. Jan-met-de-pet heeft ook geen enkel inzicht in de complexe materie. Die gaan ook jammeren als ze het minder krijgen, omdat het per definitie niet klopt dat je het minder krijgt. Dan komen de zondebokken als de EU, Griekenland of ontwikkelingshulp weer op tafel. Want daar gaat wel geld heen.
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:52:56 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131413527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:48 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het uitleggen wordt wat moeilijker als je een bijzonder asociaal en economisch destructief beleid voert
Dit is dus het probleem. Iedereen heeft die conclusie al getrokken en dan is iedere poging tot uitleg al bij voorbaat gedoemd te mislukken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2013 @ 15:53:07 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_131413530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:49 schreef gelly het volgende:

Jan-met-de-pet heeft ook geen enkel inzicht in de complexe materie.
Wie zijn Jan met de Pet :?

Al de PVDAers die af zijn gehaakt ? :D

Heerlijke post uit de zelf gecreëerde hoogte. :D

Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2013 @ 15:57:23 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_131413609
Tot morgen. Letten jullie op Markie. Dat ie voor het eerst netjes op het potje poept ?

zaterdag 21 september 2013 @ 15:58:51 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_131413645
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:57 schreef tong80 het volgende:
Tot morgen. Letten jullie op Markie. Dat ie voor het eerst netjes op het potje poept ?

Komt goed, hij is zoet aan het spelen met zijn Amerikaanse speelgoedvliegtuigjes.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_131413726
Minister Verdonk zei het destijds nog, de arrogantie van de macht, maar ook zij zei dat om eigen gewin (want de hele politiek is arrogant, want is onderdeel van die macht) Hoe arroganter hoe meer macht, want doordat het klootjesvolk kwaad wordt gaan zij zich verzetten en zo komen zij uit op de radicalere partijen, en worden zo georganiseert. Crisis betekent chaos, en via een strijd op de flanken kan het tot orde komen, dat wordt orde zonder vrijheid. Een paar miljoen kiezers denken dat hun probleem wordt opgelost door de politiek, alleen maar verergerd. Arrogantie en lachen is dubbele emotie bij burger loswrikken (op het primitiefste ding uit de evolutie, emotie pakt men je) Eigenlijk hebben de vorige premier en de huidige de radicale partijen aan al die zetels geholpen, want hebben amper politiek hoeven voeren, kregen en krijgen de zetels in de schoot geworpen.
pi_131413812
Hebben we hem ook weer. Met z'n flanken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:13:20 #18
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_131413993
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dus het probleem. Iedereen heeft die conclusie al getrokken en dan is iedere poging tot uitleg al bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Ik zit niet op antwoorden te wachten maar op daden .. en mislukken kan al niet meer dat hebben ze al gedaan ?

Crisis noemen ze dat ook wel als hoge geplaatste lui fout met fout goed gaat lopen maken
Iedereen die economie heeft gehad weet dat je MINDER uit moet geven dan dat je binnen haalt ...

Waarom hoor ik niet een minister het zeggen , alleen we moeten bezuinigen
Maar zeggen dat ze gewoon dingen gaan schrappen die altijd onnodig zijn geweest daar doen ze niet aan mee

- Onnodig is meer dan 2 kinderen vergoeden bij een bijstandsmoeder ( geen geld geven maar voedsel bonnen en vaste lasten betalen, MAX 2 kinderen extra vergoeden

- Onnodig veel Asiel zoekers binnen halen , lees golddiggers
Niet nodig WERKEN VERPLICHT als je hier binnen wil komen of zelf heel veel geld mee nemen

- Onnodig veel geld geven aan mensen die een huis kopen van boven een 300.000 euro
Ze gaan maar sparen of gewoon via de belastingverlaging het huis dus wel sneller aflossen
Niet langer dan 20 jaar aflossen

- Onnodig veel geld pompen in "eigenSchuld" hulp , Huur, zorg toeslag ( belasting verlaging is meer loon
over houden dus die dingen niet meer nodig )

- Onnodig ambtenaren eruit gooien en geen wachtgeld mee geven ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_131414062
Het is niet meer de jaren 90 met 60.000 asielzoekers, er komen er hooguit 12.000 ofzo

Kinderbijslag word ook verlaagd

Hypotheekrente aftrek word ook beperkt

Toeslagen worden ook vereenvoudigd

Het aantal ambtenaren word met 40% verminderd

ze doen al wat jij wil, ravw
pi_131414082
Ze moeten die man afzetten dat is de grootste crimineel van Nederland.
Ура для россии
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:21:42 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_131414180
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:17 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze moeten die man afzetten dat is de grootste crimineel van Nederland.
afzetten , gooi hem eens hier voor de deur dan zal ik hem wel eens vertellen hoe het met de willende hard werkende van Nederland is gesteld die al 20 jaar in de zelfde loon groep zit
En die hoopt dat hij ooit nog eens carrière kan gaan maken als er geen onkundige ambtenaren me eens tegen zouden werken.

Want als ik met hem klaar ben dan zal hij vrijwillig zijn ontslag wel in dienen want HIJ is tenslotte wel verantwoordelijk wat er in dit land gebeurd
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:21:48 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131414182
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:13 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik zit niet op antwoorden te wachten maar op daden .. en mislukken kan al niet meer dat hebben ze al gedaan ?

Crisis noemen ze dat ook wel als hoge geplaatste lui fout met fout goed gaat lopen maken
Iedereen die economie heeft gehad weet dat je MINDER uit moet geven dan dat je binnen haalt ...

Waarom hoor ik niet een minister het zeggen , alleen we moeten bezuinigen
Maar zeggen dat ze gewoon dingen gaan schrappen die altijd onnodig zijn geweest daar doen ze niet aan mee

- Onnodig is meer dan 2 kinderen vergoeden bij een bijstandsmoeder ( geen geld geven maar voedsel bonnen en vaste lasten betalen, MAX 2 kinderen extra vergoeden

- Onnodig veel Asiel zoekers binnen halen , lees golddiggers
Niet nodig WERKEN VERPLICHT als je hier binnen wil komen of zelf heel veel geld mee nemen

- Onnodig veel geld geven aan mensen die een huis kopen van boven een 300.000 euro
Ze gaan maar sparen of gewoon via de belastingverlaging het huis dus wel sneller aflossen
Niet langer dan 20 jaar aflossen

- Onnodig veel geld pompen in "eigenSchuld" hulp , Huur, zorg toeslag ( belasting verlaging is meer loon
over houden dus die dingen niet meer nodig )

- Onnodig ambtenaren eruit gooien en geen wachtgeld mee geven ..
Goed, jij komt dus op dezelfde lijst als Synthercell; 'skip without reading'.
pi_131414207
Democratie heeft geen toekomst in de huidge mediastaat. Besluiten die MOETEN worden genomen KUNNEN niet worden genomen omdat deze impopulair zijn. Daardoor krijg je van die halve besluiten zoals de afgelopen jaren.
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:26:00 #24
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_131414294
quote:

[..]

Het is een uitleg, alleen niet wat bepaalde figuren willen horen. Jan-met-de-pet heeft ook geen enkel inzicht in de complexe materie. Die gaan ook jammeren als ze het minder krijgen, omdat het per definitie niet klopt dat je het minder krijgt. Dan komen de zondebokken als de EU, Griekenland of ontwikkelingshulp weer op tafel. Want daar gaat wel geld heen.
Welke complexe materie ? :D

Je kunt het nog zo mooi verwoorden, maar het komt er op neer dat de Nederlandse politiek een grote poppenkast is waar een spelletje wordt gespeeld.
Niemand zit daar om Nederland beter te maken, maar alleen maar voor zijn eigen gewin.
Rutte houdt er straks een mooie functie aan over bij de europese unie.

Wat mij trouwens van de week opviel is dat er de opgelopen tijd weinig over de politiek werd gemeld ( want ze hadden allemaal zes weekjes vakantie ) en dat het juist een beetje beter ging met Nederland :o
pi_131414297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:22 schreef Underdoggy het volgende:
Democratie heeft geen toekomst in de huidge mediastaat. Besluiten die MOETEN worden genomen KUNNEN niet worden genomen omdat deze impopulair zijn. Daardoor krijg je van die halve besluiten zoals de afgelopen jaren.
de premier wat jou betreft ?

pi_131414326
pi_131414352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:26 schreef HTrockstar het volgende:

[..]

Welke complexe materie ? :D

Precies, gewoon minder uitgeven dan je binnen krijgt. Moeilijker is het niet.
pi_131414861
ach, wat heeft die gast ook al weer gestudeerd? geschiedenis toch?
en niet binnen de 4 jaar gehaald?
wat verwachten we dan ook in tijden van economische crisis...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_131414948
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 21 september 2013 @ 17:06:03 #30
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_131415177
quote:

[..]

HJan-met-de-pet heeft ook geen enkel inzicht in de complexe materie.
Mark Rutte ook niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_131415193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
Pas dit topic niet in jouw straatje.

wahahahahahaha je ziet het nog steeds niet he. _O-
Bats boem lucht dicht
pi_131415535
quote:

Jij bent het uitstekende voorbeeld hiervan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131415896
quote:

[..]
Jan-met-de-pet heeft ook geen enkel inzicht in de complexe materie.
Op dezelfde manier als mensen leren lezen en schrijven ook ooit als te complex (en dus zonde van de tijd en het geld) werd gezien?
pi_131415966
quote:

[..]

Jan-met-de-Pet wordt dommer en dommer in dit informatietijdperk.............?
I´m back.
  Forum Admin zaterdag 21 september 2013 @ 17:55:29 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131416254
Ik zou toch maar eens ophouden met dat arrogante ''klootjesvolk'' en ''jan-met-de-pet'' daar zij een flinke drijfveer van onze economie zijn. Of moet ik zeggen, toeslagen en subsidie-molen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131434427
quote:
Er is veel kritiek op het feit dat er wordt bezuinigd in crisistijd, waardoor deze verdiept. Hij kan zijn beleid niet uitleggen, anders had hij het wel gedaan. Zo vermijdt hij tevens een discussie over de JSF. Een 'uitlegsessie' neemt niet zoveel tijd in beslag dat je geen energie meer kan steken in het maken van beleid.
Dat hij weigert zijn beleid te verantwoorden, meent te weten waar de burger mee bezig is en waar hij wel of niet op zit te wachten, getuigt van een krankzinnige arrogantie. Hij zegt nog net niet dat we te dom zijn om zoiets te begrijpen. Net als dat we te dom waren voor een referendum, na een onwelgevallige uitslag, indertijd.
Het zou goed zijn als deze man vertrok door de zijdeur.
pi_131434769
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er is veel kritiek op het feit dat er wordt bezuinigd in crisistijd, waardoor deze verdiept. Hij kan zijn beleid niet uitleggen, anders had hij het wel gedaan. Zo vermijdt hij tevens een discussie over de JSF. Een 'uitlegsessie' neemt niet zoveel tijd in beslag dat je geen energie meer kan steken in het maken van beleid.
Dat hij weigert zijn beleid te verantwoorden, meent te weten waar de burger mee bezig is en waar hij wel of niet op zit te wachten, getuigt van een krankzinnige arrogantie. Hij zegt nog net niet dat we te dom zijn om zoiets te begrijpen. Net als dat we te dom waren voor een referendum, na een onwelgevallige uitslag, indertijd.
een economie kan je helemaal niet kapot bezuinigen, wel kapot belasten met allemaal hoge belastingtarieven. Die 21 pct btw verhoging was dan ook het domste wat ze konden doen
  zondag 22 september 2013 @ 10:32:40 #38
356891 Abed
hooggeleid
pi_131434798
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef LogiteX het volgende:

[..]

een economie kan je helemaal niet kapot bezuinigen, wel kapot belasten met allemaal hoge belastingtarieven. Die 21 pct btw verhoging was dan ook het domste wat ze konden doen
Wat stom dat ze niet naar jou geluisterd hebben dan destijds zeg, had een hoop kunnen schelen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_131435006
quote:

[..]

Het is een uitleg, alleen niet wat bepaalde figuren willen horen. Jan-met-de-pet heeft ook geen enkel inzicht in de complexe materie.
Rutte ook niet, die laat zich ook alleen maar voorlichten. En dan nog misrekent hij zo even 50 miljard. Dat zegt wat mij betreft genoeg.

Uiteraard heeft hij meer inzicht in de materie dan de gemiddelde Nederlander. Dat wil echter niet zeggen dat zijn voornemens daarmee automatisch goed zijn. Hij presenteert het nu alsof dit de enige manier van het managen van de huidige situatie is, en dat mensen dat niet willen zien en dat hij daarom geen zin heeft om dit uit te leggen. Hoe arrogant. Of zou het dan toch een politieke autist zijn? :')

Natuurlijk zijn er ook andere manier om de crisis te bestrijden en de begroting vorm te geven.Daar zijn ook veel mensen die wél, en waarschijnlijk meer dan Rutte, inzicht in de situatie hebben het over eens.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ludd op 22-09-2013 10:59:32 ]
pi_131435070
Het is allemaal de schuld van Rutten!!1!1 :') Om er vervolgens straks achter te komen dat er straks met iemand anders aan het roer net zo min gouden tijden aan zullen breken.
ze zijn fucking nice.
pi_131435171
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Het is allemaal de schuld van Rutten!!1!1 :') Om er vervolgens straks achter te komen dat er straks met iemand anders aan het roer net zo min gouden tijden aan zullen breken.
En dan is het "Ach, ze zijn ook allemaal hetzelfde. Maakt niet uit waar je op stemt".
  zondag 22 september 2013 @ 11:07:11 #42
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131435273
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Zolang het recept voor herstel stelen, jatten en bedonderen blijft is dat wel zeker ja. Een bijstandsmama ontvangt geld van meer instanties dan ze kan opnoemen maar snijden in al die bureaucratie is onmogelijk. Nee wat slimmer is, is mensen die te weinig uitgeven omdat de toekomst zo onzeker is meer belasten ieder jaar. Waardoor de toekomst onzeker is, mensen minder gaan uitgeven en je nog wat meer moet gaan belasten.

Als het kabinet morgen dat huilende socialistische planbureau sluiten en zeggen dat ze vertrouwen hebben in de toekomst en hier heb je een blijvende 1000 euro belastingverlaging in de laagste loonschijf, dan zou de grote roerganger de economie een boost geven.
  zondag 22 september 2013 @ 11:14:56 #43
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_131435418
quote:
Als het grootste gedeelte, zo niet alle economen zeggen dat het huidige kabinetsbeleid desastreus is voor de economie en Rutte en cs. trekken lekker hun eigen plan, dan mag je gerust van arrogantie spreken. Politici laten vaak genoeg zien dat ze niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_131438370
quote:

[..]

Dat gebrek aan inzicht deelt Jan met de pet toch echt met de huidige generatie Nederlandse politici. Het is bijvoorbeeld een illusie dat iemand, die geschiedenis gestudeerd heeft, ooit een capabel premier kan worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_131438801
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 13:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat gebrek aan inzicht deelt Jan met de pet toch echt met de huidige generatie Nederlandse politici. Het is bijvoorbeeld een illusie dat iemand, die geschiedenis gestudeerd heeft, ooit een capabel premier kan worden...
Een premier moet toch vooral managen en zich goed laten informeren? Niemand is allround. Een groot deel van de politiek heeft wel betrekking op economische zaken; de begroting sluitend krijgen, hier heeft iemand die economie gestuurd heeft misschien iets meer affiniteit mee. Toch zijn die ook nooit gespecialiseerd genoeg op elk economisch terrein. Zij zullen zich dus ook goed moeten laten informeren door experts/adviseurs. Een hoge intelligentie lijkt me dus relevanter dan een bepaalde studierichting eigenlijk.
  zondag 22 september 2013 @ 13:42:59 #46
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131439588
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 13:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ach als de heer Rutte en zijn voorgangers ooit wat hadden gelezen over de economische ondergang van het late Romeinse rijk dan hadden we een hoop blunders kunnen voorkomen.
  zondag 22 september 2013 @ 13:59:45 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131440218
quote:

Ik mis Koot en Bie steeds meer.

Ahja is ookzo, heb de hele verzameling van de tegenpartij nog ergens liggen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 22 september 2013 @ 14:02:28 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131440317
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

'zijn' beleid? Het is europees beleid.
pi_131440471
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

'zijn' beleid? Het is europees beleid.
Hahaha.

Nee.
  zondag 22 september 2013 @ 14:07:37 #50
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131440500
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hahaha.

Nee.
HA HA HA.

ja.
pi_131440572
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

HA HA HA.

ja.
De 3 procentsnorm is niet heilig en er valt over te onderhandelen. Rutte wil echter doorgaan op de ingeslagen weg. Hij denkt dat bezuinigen het beste is.
  zondag 22 september 2013 @ 14:13:24 #52
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131440709
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hahaha.

Nee.
Een uitstekende riposte.
pi_131440758
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 14:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Een uitstekende riposte.
Ik krijg hier ook voor betaald.
  zondag 22 september 2013 @ 14:15:39 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131440802
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De 3 procentsnorm is niet heilig en er valt over te onderhandelen. Rutte wil echter doorgaan op de ingeslagen weg. Hij denkt dat bezuinigen het beste is.
Als je niet de hand van europa in alle besluiten ziet ben je echt stekeblind. Heel het bezuinigen uberhaupt is een order vanuit europa, de euro die dat veroorzaakt heeft komt door dwang vanuit europa. Dat we ons nieteens meer op binnenland (kunnen/mogen) richten? Europa.

Dus doe die duikbril af.
pi_131441391
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:42 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ach als de heer Rutte en zijn voorgangers ooit wat hadden gelezen over de economische ondergang van het late Romeinse rijk dan hadden we een hoop blunders kunnen voorkomen.
Welke les?
  zondag 22 september 2013 @ 14:45:24 #56
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131442032
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Welke les?
Dat eindeloos geld printen om ''graties'' geld te geven aan een steeds groter wordende afhankelijke klasse geen goede methode is om de afhankelijke klasse kleiner te maken.
pi_131442389
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Als je niet de hand van europa in alle besluiten ziet ben je echt stekeblind. Heel het bezuinigen uberhaupt is een order vanuit europa, de euro die dat veroorzaakt heeft komt door dwang vanuit europa. Dat we ons nieteens meer op binnenland (kunnen/mogen) richten? Europa.

Dus doe die duikbril af.
Dus zonder EU hadden we niet hoeven bezuinigen?
pi_131442959
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus zonder EU hadden we niet hoeven bezuinigen?
Jawel, maar wel op eigen tempo en aangepast aan de omstandigheden. Dat er bezuinigd moet worden staat als een paal boven water, op lange termijn moet de staatsschuld ook omlaag. Een continu te groot begrotingstekort is niet goed, daar zal iedereen het over eens zijn.

Dát er bezuinigd moet worden is dus niet de discussie, op welk moment en in welke mate wel. En dat wordt nu toch voor een groot deel wel bepaald door de dictaten uit Brussel. (die Nederland zelf mede vormgegeven heeft ja)
pi_131443209
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jawel, maar wel op eigen tempo en aangepast aan de omstandigheden. Dat er bezuinigd moet worden staat als een paal boven water, op lange termijn moet de staatsschuld ook omlaag. Een continu te groot begrotingstekort is niet goed, daar zal iedereen het over eens zijn.

Dát er bezuinigd moet worden is dus niet de discussie, op welk moment en in welke mate wel. En dat wordt nu toch voor een groot deel wel bepaald door de dictaten uit Brussel. (die Nederland zelf mede vormgegeven heeft ja)
De 'hoge heren in Brussel' willen vooral dat we onze financien op orde brengen. Dat lijkt mij een niet meer dan terechte eis, aangezien de Unie is gebaat bij een financieel stabiele lidstaten.

Om die reden is de 3-procentsnorm, onder grote druk van Nederland, in het leven geroepen. Jij stelt dat Brussel ons dwingt die norm niet te overschrijden. Dat klopt slechts ten dele. Rehn is best bereid om ons gratie te verlenen. Het gaat hem namelijk om de lange termijn. Die 3 procent is geen wet van meden en perzen.

Rutte gelooft echter heilig in z'n missie en het is z'n eer te na om die 3 procent te overschrijden.
pi_131443784
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
Dat klopt slechts ten dele. Rehn is best bereid om ons gratie te verlenen.
Los van het percentuele tekort moest er toch hoe dan ook 6 miljard extra bezuinigd worden van Rehn? Die gratie klopt dus maar ten dele.

quote:
Rutte gelooft echter heilig in z'n missie en het is z'n eer te na om die 3 procent te overschrijden.
Oh? En waarom wordt die 3 procent dan dus alsnog overschreden? Zou heilig is die missie blijkbaar niet. Die 3 procent wordt overschreden, maar er wordt wel bezuinigd in de mate die de eurocommissaris eiste? Toeval? Of wordt er gewoon gedaan wat Brussel eist? Wat denk je zelf?
pi_131443941
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Los van het percentuele tekort moest er toch hoe dan ook 6 miljard extra bezuinigd worden van Rehn? Die gratie klopt dus maar ten dele.
Het ligt wat genuanceerder. Rehn wilde wel onderhandelen. Als het kabinet aan kan tonen dat het tekort middels hervormingen binnen enkele jaren weg wordt gewerkt, is Brussel bereid te luisteren. Rutte en Samsom kiezen echter voor de weg van de minste weerstand.

quote:
Oh? En waarom wordt die 3 procent dan dus alsnog overschreden? Zou heilig is die missie blijkbaar niet. Die 3 procent wordt overschreden, maar er wordt wel bezuinigd in de mate die de eurocommissaris eiste? Toeval? Of wordt er gewoon gedaan wat Brussel eist? Wat denk je zelf?
De norm wordt niet gehaald vanwege de effecten van de bezuinigingen (die overigens prima te voorzien waren). Op voorhand is echter altijd het streven geweest om die 3 procent te halen. Dat het niet lukt, is een ander verhaal.
pi_131444172
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het ligt wat genuanceerder. Rehn wilde wel onderhandelen. Als het kabinet aan kan tonen dat het tekort middels hervormingen binnen enkele jaren weg wordt gewerkt, is Brussel bereid te luisteren. Rutte en Samsom kiezen echter voor de weg van de minste weerstand.
Waar zou dat uit moeten blijken. Ik heb Rehn op de radio horen zich dat 6 miljard extra bezuinigen gewoon een vereiste was. Als het tekort dan alsnog groter dan 3% zou zijn, zou dat acceptabel zijn.

quote:
De norm wordt niet gehaald vanwege de effecten van de bezuinigingen (die overigens prima te voorzien waren). Op voorhand is echter altijd het streven geweest om die 3 procent te halen. Dat het niet lukt, is een ander verhaal.
Daarom moest er extra bezuinigd worden. Als Brussel wel had vastgehouden aan die 3 procent hadden ze waarschijnlijk gewoon nog meer extra bezuinigd.
pi_131444301
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:47 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waar zou dat uit moeten blijken. Ik heb Rehn op de radio horen zich dat 6 miljard extra bezuinigen gewoon een vereiste was. Als het tekort dan alsnog groter dan 3% zou zijn, zou dat acceptabel zijn.
Heeft hij niet zo heel lang geleden gezegd. Vergeef me dat ik zo snel geen bron op kan snorren. Ik zit inmiddels namelijk weer op m'n mobiel.

quote:
Daarom moest er extra bezuinigd worden. Als Brussel wel had vastgehouden aan die 3 procent hadden ze waarschijnlijk gewoon nog meer extra bezuinigd.
Maar vergeet voor het gemak even niet dat de VVD in haar oorspronkelijke verkiezingsprogramma veel meer bezuinigingen vast had gelegd. Rutte en consorten wilden aanvankelijk meer dan 30 miljard bezuinigen. En dat was in 2010. Vervolgens de indruk wekken dat het allemaal de schuld is van Brussel, is natuurlijk ronduit bizar. Mensen die op de VVD hebben gestemd, wisten dat ze kozen voor een partij die op veel terreinen veel wilde bezuinigen.
pi_131444425
ja de vvd wilde maar 30 miljard bezuinigen, en het is 50 miljard geworden
pi_131468978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
Hij lijkt steeds meer gelijk te krijgen; hoeveel pesterijen pikt Nederland nog? En hoe gaat dit electoraat volgende keer stemmen? Radicale verandering blijkt hoognodig.

Lekkere "leider" ook; "niet alleen heb ik geen visie, ik vind het te vermoeiend het jullie uit te leggen".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131469602
quote:
12s.gif Op maandag 23 september 2013 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij lijkt steeds meer gelijk te krijgen; hoeveel pesterijen pikt Nederland nog? En hoe gaat dit electoraat volgende keer stemmen? Radicale verandering blijkt hoognodig.

Lekkere "leider" ook; "niet alleen heb ik geen visie, ik vind het te vermoeiend het jullie uit te leggen".
Je beseft dat ik reageerde op Synthercell, die in elk topic waar hij post verhaalt over een zogenaamde strijd op de flanken?
  maandag 23 september 2013 @ 12:07:51 #67
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131474231
quote:
12s.gif Op maandag 23 september 2013 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je enkel de 'profile icon' beslist en niet het programma he? Bij stemmen. Je kiest praktisch gezien 'wie het europees beleid mag gaan uitvoeren'.
pi_131474692
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De 'hoge heren in Brussel' willen vooral dat we onze financien op orde brengen. Dat lijkt mij een niet meer dan terechte eis, aangezien de Unie is gebaat bij een financieel stabiele lidstaten.

Om die reden is de 3-procentsnorm, onder grote druk van Nederland, in het leven geroepen. Jij stelt dat Brussel ons dwingt die norm niet te overschrijden. Dat klopt slechts ten dele. Rehn is best bereid om ons gratie te verlenen. Het gaat hem namelijk om de lange termijn. Die 3 procent is geen wet van meden en perzen.

Ja. de fouten zijn onder het tweede Kok- en de Balkenende-kabinetten gemaakt.
Zodra er toen een groep iets minder bedeeld zou krijgen, werd het steeds gerepareerd.
Onder Kok-2 werd de jaarlijkse AOW-financiering d.m.v. premieheffing losgelaten en werd de AOW deels uit de inkomstenbelastingpot betaald.
Vanaf 1998 werden er allerlei toeslagen en kortingen toegekend zonder dekking.
In 2006 en 2007 werd bijvoorbeeld de kindtoeslag verrekend met de IB. Toen echter bleek dat er niet voor iedereen te verrekenen viel, omdat ze geen of te weinig belasting betaalden, is dit losgelaten onder Balkenende-Bos.
En werd het vervangen door de kindgebonden budget, wat vanaf die tijd ook behoorlijk is verhoogd.

Ook de combinatiekorting, ontstaan in 2001 is sindsdien wel een paar keer over de kop gegaan.

Sanering is een feest, zegt de PvdA. Maar het gaat nu ook weer de verkeerde kant op door dat de laagste inkomens weer hogere toeslagen krijgen.
Je hoeft niet elke keer steeds weer opnieuw nieuwe belastingplannen te bedenken, maar ga eerst maar eens alle toeslagen en alle heffingskortingen met 10% verminderen. Dat geeft al veel effect op de saldo belastinginkomsten.
Meer dan de progressieve afbouw zoals nu, dat stimuleert niet om (extra) er voor te gaan werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')